Zmierz opor pomiędzy przewodami ktore ida do modulu oraz miedzy tymi przewodami a masą.Sciągnij magneto to będziesz widział ile jest cewek i czy są przejścia.U mnie było tak że nie było iskry a obrotomierz się wychylał w czasie obracania się silnika a miałem uszkodzony moduł.
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
A czy Ty wiesz, że magneto wytwarza napięcie zmienne? A nie widzę na schemacie mostka prostowniczego. A czy ty wiesz, że to magneto wytwarza w pewnych warunkach SEM o wartości większej, niż dopuszczalne napięcie wejściowe dla 7812?
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
czy ten sposób będzie prawidłowy tj. z magneta --> włącznik --> żarówka --> masa traktorka? Może nawet bez wyłącznika - być może światła powinny świecić zawsze w czasie pracy silnika bo dają odpowiednie obciążenie magneta. Nie wiadomo czy ich brak nie spowoduje zbyt wysokiego napięcie DC. Z drugiej strony jak się spali żarówka to też by napięcie rosło...
Witam.Te drobne kabelki, jak kolega napisał,to może być cewka ładująca cdi,i to właśnie ona jest do wymiany.
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Do moderatora:pisze jeszcze raz ponieważ mój temat trafił do kosza a na forum nie ma tematu z racjonalną odpowiedzią Witam, Mam problem z moim simsonem.W ostatnim czasie wymieniłem magneto(było oryginalne niemieckie) na jakieś "no name" kupione na allegro.Po założeniu okazało się ,że spaliły się żarówki od świateł.Po sprawdzeniu miernikiem okazało się,że...
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Tyle samo, nawet moduł zapłonowy pasuje, nie wolno tylko przekładać kół magnetycznych, bo jest delikatna różnica pomiędzy 49 cm a 110 i 125, moduł jest stratny, jeżeli przekroczysz napięcie ładowania, wali na zwarcie nadmiar, cewek jest 7 ładujących i 1 od zapłonu.
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
Teoretycznie rozebrałem magneto i jest to 12-cewkowe z wyjściem 3 przewodami, napięcie na nich też jest odpowiednie, według tego cewki w magneto są ok. Czym mogę mu obniżyć napięcie? Może są jakieś wynalazki, które mają instalację na 6V? I ten moduł jest od tego? Bo oczywiście na tych modułach nie ma oznaczeń ani nic z tych rzeczy. Może zastosować...
na przewodzie NN pojawia się napięcie przemienne (podobne do "sinusa modyfikowanego", ale z ostrzejszym "czubkiem") o wartościach szczytowych (w górę i w dół) wynoszących około 100 mV No to co z takiego napięcia ma wyindukować cewka? Albo zwarcie albo cewka magneto uszkodzona Dodano po 2 Podłączanie oscyloskopu do przewodu WN? Ciekawy pomysł.
Z pollack na yt i instrukcji wynika że zasilanie ma tylko monitor a panele zewnętrzne zasilane są z monitora. Po 4 żyłach. +12v, gnd, video, audio. Jeśli podłączają zamek czy to rygiel czy bolec czy magnes czy coś innego to zawsze w szereg z zasilaczem jakimś i korzystają z wyjścia przekaźnikowego. Na monitorze nie ma ikony bramy więc może się nie dać...
(at)zaz13 (at)bananvandyk Masy poprawiłem napięcie max 12.11V prąd max 1A ładowania na maksymalnych obrotach . Na światłach tak samo napięcie tylko 8V ~ na maksymalnych obrotach. Magneto i startor chyba odpada bo napięcie na wtyczce z startora są w porządku. Nie mam obrotomierza wiec ciężko stwierdzić 2 tys obrotów
jeśli masz go podłączonego w skuterze to odpalasz silnik i mierzysz napięcie na wyjściu regulatora cały czas powinno być takie same. W skuterze to 6 lub 12V
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
Niestety, ale napięcie akumulatora niewiele nam mówi o jego pojemności. Z tego mierniczka można wykorzystać sam woltomierz. Jeżeli stacyjka jest taka jak na załączonym obrazku, rozpiska pinów: L - lights / światła G - ground / masa, S - starter selenoid / przekaźnik rozrusznika B - battery / akumulator M - magneto / iskrownik To sam woltomierz podłączmy...
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Magneto generuje tylko napięcie i sygnał do moduły. Jakby nie palił, to były problem magneta.
Ja to tak rozumiem: Obliczyć dla każdego pomiaru błędy (najlepiej w arkuszu kalkulacyjnym) i narysować zależność pomiędzy tymi błędami a pomierzonym napięciem (lub wychyleniem)
Podejrzewam, że wystarczyłby LM317/350 + mocny tranzystor wykonawczy w celu rozproszenia nadmiary ciepła (oczywiście należy pamiętać, że LM317 wytrzymuje napięcie do 37 V - jeśli magneto daje więcej to trzeba mocniejszy stabilizator Napięcie bez regulatora dochodzi do 80-90V AC. Żaden scalony stabilizator szeregowy tego nie wytrzyma. Zakładam z każdym....
Nie spodziewałem się, że ktoś odpowie. Miło mi.Od miesiąca czekam na moduly do lotniczego Rotaxa. By nie marnować czasu zacząłem zgłębiać ten zapłon "na poważnie". Przy cenie jednego (są dwa moduły) 1000 dolców, gra warta świeczki. Ten silnik przy rozruchu ma góra 220 obr./ min. Nie ma co się spierać czy magneto daje 3, czy 5 Hz. Daje mało i tyle. By...
Przydał by się opis napięć, na rozruszniku magneto generuje u mnie 47v na zielonym i 1v na czerwonym, obawiam się że 1 v to za mało żeby impulsator w module zadziałał, gdzieś czytałem że musi być 5v. Ogarnięte, iskrownik do wymiany, prawidłowe napięcie to ok 180V przy "kopaniu"
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
Da się to jakoś przerobić? Statora i magneta do RMX nie dostanę nigdzie, chyba że po 300 euro nowe, ale to bez sensu, taniej by było wymienić resztę instalacji. Dodano po 17 Pojawiła się iskra, ale bardzo słaba. Oryginalne magneto jest większe, więc i cewka ma pewnie więcej zwoi. Czy nawinięcie większej ilości zwoi przy mniejszym magnecie (słabsze magnesy)...
Widzę, że się nie rozumiemy. Rolą przerywacza jest zwieranie napięcia indukowanego w stronie pierwotnej cewki (od wirującego magneto) do masy, a jeśli tłok zbliża się do GMP to przerywacz ma się otworzyć, napięcie przestaje być zwierane i transformowane jest na stronę wtórną cewki (napięcie w kV) i przez świecę "przeskakuje" do masy. Kondensator wraz...
Panowie zrobiłem krótki test i magneto napięcie daje podczas pracy ale jest kłopot. Miernik potrafił wyświetlić nawet 170V. Chyba trochę za dużo. Co teraz?
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
Ale magneto daje napięcie zmienne...
Witam. Od jakiegoś czasu i tylko po dłuższym postoju, np. po nocy, gdy silnik jest zimny, po jego uruchomieniu zapala się ikoną check engine, a na ekranie komputera pokładowego info: antypolution fault, i silnik przechodzi w stan awaryjny z uśrednionym dawkowaniem wtrysku, czyli jedzie, choć na 30%max. Jestem z tym autem od 10 lat więc znam wszystkie...
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Witam Mam pytanie. Ostatnio zacząłem interesować się silnikami BLDC i pomyślałem, czy istnieje możliwość zrobienia takiego silnika podczas rozruchu w silniku dwusuwowym. Tzn mamy magneto z magnesami trwałymi i podajemy napięcie na poszczególne cewki w celu ruszenia silnika. A po tym z tych samych cewek zasilane są światła czy ładowanie akumulatora....
kurka nwm co jest może to cewka z może moduł. Wymienię modu w sobotę i napisze czy quad działa czy nie. "Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł." Mierzyłem napięcie i nwm czy jest prawidłowe czy nie. Ale moduł kosztuje od 20 do 40 zł to nie mam nic do stracenia "Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje...
Impulsator ma 256Ohm (do248do372 podaje serwisówka) czyli ok. Z magneto wychodzi okolo 27-30V przy odłączonym regulatorze. Sory za wprowadzenie w błąd z aku, chodzi o to że org aku jest rozładowany do zera i siedzi podłączony w skuterze, podłączałem raz aku z samochodu i jechałem i nie było zmiany co do prędkości. Teraz jak podłączyłem sprawne aku z...
Witam Ten LED jest użyty jako żarówka czego ??? Co jest jeszcze w instalacji z tą żarówka ,jakie jest napięcie ??? w junaku jest Magneto ??? Nie miałem to nie wiem . Ledy w samochodach i motorach to tylko dobrego producenta, przekonałem się na swojej skórze i mam dalej zwykle . Pozdrawiam
A magneto (koło magnesowe) było wymieniane?
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
Napięcie za małe, więc to nie wina regulatora. Ciężko "zmierzyć" magneto w warunkach domowych, nowe lekko ponad 50zł. Twoje pomiary wskazują na to że strator jest ok. Więc wychodzi że coś z niedopasowaniem, lub samym magneto.
napięcie magneto simson stator magneto suzuki magneto
lodówki bosch opinie norma expert listwa licznik
edifier s360db zmywarka electrolux reset
Jak odblokować zacięty zawór EGR w Passacie B5 1.9 TDI? Toyota Yaris 2000 1.0 - Skaczące obroty 1000-2000 RPM