Zmierz opor pomiędzy przewodami ktore ida do modulu oraz miedzy tymi przewodami a masą.Sciągnij magneto to będziesz widział ile jest cewek i czy są przejścia.U mnie było tak że nie było iskry a obrotomierz się wychylał w czasie obracania się silnika a miałem uszkodzony moduł.
Trzeba sprawdzić wyjście napięcia z magneta na zasilanie modułu. Jeśli AC jest około 35-70 V i wyjście napięcia z impulsatora około 0.2 V, to moduł do sprawdzenia lub wymiany.
Witam. Ad 1. Zwiększenie zakresu amperomierza związane jest najczęściej ze zwiększeniem przekroju uzwojenia i zmniejszeniem liczby zwojów. To jeśli chodzi o porównanie amperomierzy o różnych zakresach. Jeśli chodzi o rozszerzanie zakresu, to polega ono na dodaniu równoległym opornika - bocznika. Stąd zmniejszenie oporności. Ad 2. Jak mam rozumieć "zakres...
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu.
witam, zrobiłem cos do tego w excelu.. nie wiem czy o to chodziło.. ale zrobiłem wykres zaleznosci: ilośc działek(at)=f(U) uwzględniając prostokąty błędów, błąd pomiaru woltomierzem to jest tylko bład wynikający z klasy miernika.. Błąd względny pomiaru jest liczbą niemianowaną, wyraża się go zwykle w %. Bład względny (mała delta) dla naszego zadania...
Odłącz biało czarny przewód na module. Odpowiada on za gaszenie po wyłączeniu stacyjki,pojawia się na nim wtedy masa. Na moduł powinny wchodzić sygnały:masa z silnika,impusy masy z impulsatora w momencie kręcenia, napięcie z magneto,sygnał masy gaszenia,oraz przewód na cewkę. Trzeba to posprawdzać.
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Tak to potencjometr.
A czy Ty wiesz, że magneto wytwarza napięcie zmienne? A nie widzę na schemacie mostka prostowniczego. A czy ty wiesz, że to magneto wytwarza w pewnych warunkach SEM o wartości większej, niż dopuszczalne napięcie wejściowe dla 7812?
Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Tak jak już mówiłem, w CAŁYM przodzie nie ma napięcia, tj. światła stopu, kierunkowskazy, klakson, teraz nawet i światła drogowe, które są na napięcie z magneta. Sam licznik to to nie jest.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Raczej nie, co innego gdyby zaistniała przeciwna sytuacja, miałeś stator z połączeniem masowym, teraz masz bez połączenia masowego. Sprawdź moje drugie przypuszczenie - czy w starym na obu przewodach (białym i żółtym) było przejście do masy, czy w nowym też jest.
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Moim zdaniem jest właśnie jakiś upływ pomiędzy stroną AC magneta, a DC akumulatora. Jakie napięcie na akumulatorze w każdej możliwej sytuacji?
jakie magneto tam stoi alternator
Witam W załączniku jest dzielnik napięcia, spróbuj tak to połączyć i pokombinować z wartościami rezystorów. Możesz kupić potencjometr i nim wyregulować, a następnie zmierzyć jego wartość i wstawić odpowiedni rezystor. 78XX i 79XX to nie tranzystory tylko stabilizatory, mają się prawo grzać, jeśli napięcie za nimi wynosi ±5V i CD działa to jest...
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Witam . Mam następujący problem. W moim Simsonie pękło mi oryginalne magneto, kupiłem nowe tylko nie oryginalne, Simson chodził tylko palił żarówki i świece, z racji tego kupiłem oryginalne używane magneto założyłem wszystko tak jak ma być próbuje odpalić a tu nawet iskry nie ma, nie wiem co jest tego przyczyną, proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Zimny lut, niepewnie połączenie, przegrzewanie się jakiegoś elementu... Światła główne są zasilane chyba napięciem zmiennym (nie mam schematu przed nosem, ale to dość częste rozwiązanie) i jest to osobny od reszty oświetlenia obwód. Sprawdź, czy na wyjściu z magneta jest cały czas napięcie. I idź dalej punkt po punkcie.
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
Witam, czy ktoś naprawia tego typu galwanometry? Objaw jest taki, że wskazówka porusza się swobodnie od lewa do prawa jakby się coś urwało. Przyłożone napięcie nie powoduje zatrzymania wskazówki. http://obrazki.elektroda.pl/1421889600_1...
Może być problem w zasilaniu modułu czyli wysokie napięcie z magneta cewka zasilająca lub brak masy , jaki masz moduł ?
Aby to wszystko działało musisz mieć cały zestaw tzn. to co jest na zdjęciu które podałeś, moduł CDI oraz cewkę najlepiej kupić cały komplet a jeśli chcesz mieć aku to do tego stabilizator napięcia. Musisz do tego musisz roztoczyć stożek magneta. Pamiętaj że jak włożysz mniejsze magneto spada ci moment obrotowy!
Koło na dwa magnesy może nie mieć modułu tylko od razu indukować wysokie napięcie w cewce tak jak w kosiarkach. Cewki wysokiego napięcia są wewnątrz magneta a w 12 biegunowym będą na zewnątrz i do nich moduł + inne cewki wewnątrz magneta.
największe szumy i tak generuje taśma - niezupełnie, MK-125 miał dynamikę 43dB, a nowoczesne magnetofony z tą samą taśmą mają dynamikę ponad 50dB, więc to magnetofon ograniczał dynamikę, nie taśma, choć i MK-125 miał starannie zaprojektowany wzmacniacz wstępny; wzmacniacze operacyjne zwykle mają dużą impedancję wejściową, a przez to duże napięcie szumów....
Pomocnicze dotyczące amperomierza: 1. Zastanów się jak się rozrzerza zakres amperomierza (sposób dołączania boczników). 2. Przeanalizuj powstały w p. 1 układ pod kątem rezystancji wypadkowej 3. Zastanów się ile prądu musi płynąć przez bocznik przy n-krotnym rozszerzeniu zakresu pomiarowego amperomierza (przez ustrój nie może płynąć więcej niż jego prąd...
Iskrownika w sensie technicznym tam nie ma. Ale tak, taka może być pierwotna przyczyna usterki. Szwagier wraca dopiero w przyszłym tygodniu (kierowca zawodowy) i być może dopiero wtedy uda mi się zrobić pomiary na sprawnym. Możesz zdjąć osłonę i pokazać Swoje magneto? Trochę demontażu to będzie wymagać. Dla wszystkiego, zmierz napięcia AC z magneta...
Mam prośbe, czy mógł by ktoś: Jakie będzie wskazanie woltomierza magnetoelektrycznego, jezeli mierzone napięcie zmienia sie tak jak na wykresie: Dzięki
Miernik uniwersalny będzie pokazywał głupoty przy pomiarze napięcia z cewek magneto. Oryginalna instalacja oświetleniowa jest na 6V? Napięcie można podwoić, ale nie można pobrać większej mocy niż na 6V. W dodatku przetwornica trochę tej mocy zabierze.
Napięcie na czerwonym przewodzie jest z akumulatora, a nie z cewek zasilających światła. Jeżeli na żółtym przewodzie nie ma napięcia to uszkodzone są cewki magneta lub jest zwarcie w regulatorze napięcia. Mozna wypiąć kostkę magneta od reszty instalacji i sprawdzić czy bezpośrednio z niego wychodzi zasilanie (żółty przewód)
Jak w temacie chodzi mi o mierniki tablicowe powiedzmy amperomierze proszę o potwierdzenie czy dobrze zrozumiałem 1. czy miernik magnetoelektryczny może mierzyć tylko napięcie stałe Tak, ale przede wszystkim prąd, a nie napięcie ... a miernik elektromagnetyczny stałe i zmienne ? Tak, ale dla stałego może być większy błąd pomiaru od zmiennego. 2. do...
Magneto generuje tylko napięcie i sygnał do moduły. Jakby nie palił, to były problem magneta.
Jakie napięcie dają cewki magneta? Jaki to silnik?
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
https://obrazki.elektroda.pl/8530383300_... Jakiś czas temu zaprezentowałem wykonany przez siebie zestaw elektroakustyczny Retro Tower. W jego skład wchodzą kolumny, wzmacniacz, tuner oraz odtwarzacz CD. W latach świetności zestawów wieżowych podstawowym źródłem bywał jednak magnetofon kasetowy. Ponieważ posiadam sporo nagranych kaset...
Witam! Rachunek niepewności pomiarów i klas zakłada znajomość różniczek i generalnie sprowadza się do policzenia różniczki z wyrażenia pomiarowego. Przykład: Mierzymy napięcie U mikroamperomierzem o klasie Kla połączonym szeregowo z opornikiem R o klasie Klr. Równanie pomiarowe: Ux=I•R. Różniczka kompletna tego wyrażenia: dUx = (dUx/dI)•dI...
Czy układ biegów masz normalny? Czyli jedynka z N w dół, dwójka z N w górę, pozostałe biegi też w górę? Motocykl jest współczesny z instalacją 12V napięcia stałego? Czy może starszy z "magneto"? Czy jest jakieś napięcie na kabelku od N na innych biegach? Bardzo możliwe, że jest tam styk, który zwiera do masy na N. Dla pozostałych biegów jest rozwarty....
oki. Pomierz przed regulatorem napięcia, napięcie przemienne, czy wychodzi z magneta, prawdopodobnie 3 fazy.
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
Sam się kiedyś zastanawiałem żeby wyrzucić cewkę wysokiego napięcia z magneta na zewnątrz i zastąpić ją cewką niskiego napięcia i połączyć to razem w trójkąt lub gwiazdę oraz wyprostować to na trójfazowym mostku prostowniczym. NApewno trzeba by za tym prostownikiem założyć jakiś regulator napięcia tak żeby nie przeładowało to akumulatora.
Witam.Te drobne kabelki, jak kolega napisał,to może być cewka ładująca cdi,i to właśnie ona jest do wymiany.
IMHO liniowe to są wysokonapięciowe (niskoczułe). Tap. to chyba taśma czyli w. magnetofonowe o wysokiej czułości. Problem w tym, że producenci nie podają czułości wejść oraz napięć wyjść. Najlepiej jest zrobić próby i pomierzyć te we/wy (in/out). Do tego jednak trzeba mieć odpowiednie przyrządy. Skalowany generator akustyczny i miernik m.cz. Trzeba...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
O ferrycie bizmutu od dawna wiadomo, że wykazuje właściwości ferromagnetyczne jak i ferroelektryczne. Oznacza to, że posiada własne pole magnetyczne jak magnesy stałe, ale polaryzacja tego pola może być zmieniona poprzez przyłożenie pola elektrycznego. Taka kombinacja cech sprawia, że ferryt bizmutu jest multiferroikiem, co oznacza, że charakteryzuje...
michal2666 Błąd jest w opisie i schemacie dotyczącym diody, dioda MUR820 ma napięcie przebicia w kierunku zaporowym 200V, a tranzystor IRF9530 wyłączny VDS -100V, tranzystor może się ponownie spalić. Mosfety mają już taką diodę wbudowaną w tym kierunku. Tu raczej diodę należało by dać na cewkę w kierunku zaporowym, lub diodę wymienić na diodę Zenera....
Tak, możesz zastosować kondensator na wyższe napięcie. I dla przypomnienia: 0,01 uF = 10 nF 0,1 uF = 100 nF 0,0047 uF = 4,7 nF 0,001 uF = 1 nF
Efekt jest niestety ten sam. Czyli? Bo upłynęło trochę czasu i trudno zapamiętać co już było sprawdzane. W każdym razie jeśli chodzi o siadanie napięcia po włączeniu silnika to trzeba teraz poszukać skąd bierze się to napięcie, i sprawdzić czy elementy po drodze są sprawne.
Teoretycznie rozebrałem magneto i jest to 12-cewkowe z wyjściem 3 przewodami, napięcie na nich też jest odpowiednie, według tego cewki w magneto są ok. Czym mogę mu obniżyć napięcie? Może są jakieś wynalazki, które mają instalację na 6V? I ten moduł jest od tego? Bo oczywiście na tych modułach nie ma oznaczeń ani nic z tych rzeczy. Może zastosować...
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
kubaborys napisał: Czy kąt przykręcenia stojana ma znaczenie? Teoretycznie da się go obracać co 120 stopni... Oczywiście, że ma znaczenie. przecież zapłon musi być w odpowiednim punkcie chyba, że impulsator jest na zewnątrz koła magnesowego. A co z kablami, przecież ich droga określa położenie podstawy magneta. Czy mierzyłeś rezystancje cewki ładującej...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Może kondensator. Odłącz go, włóż papierek w przerywacz i zmierz jakie wtedy daje napięcie cewka pierwotna przy obrotach magneta? Dodano po 35 A może izolacja przerywacza jest walnięta? Odłącz cewkę i sprawdź jakie generuje wtedy napięcie?
REgulator napięcia jest po której stronie? Tam gdzie magneto?
Przydał by się opis napięć, na rozruszniku magneto generuje u mnie 47v na zielonym i 1v na czerwonym, obawiam się że 1 v to za mało żeby impulsator w module zadziałał, gdzieś czytałem że musi być 5v. Ogarnięte, iskrownik do wymiany, prawidłowe napięcie to ok 180V przy "kopaniu"
Witajcie Ostatnio dorwałem omomierz magnetoelektryczny zasilany prądem stałym lecz nie wiem jaką wartość ma mieć napięcie zasilające układ. Miernik jest z 1955r może ktoś z szanownego grona użytkowników elektrody rozpoznaje miernik lub wie czym go zasilić? http://obrazki.elektroda.pl/9700657000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9737559700_1...
(at)zaz13 (at)bananvandyk Masy poprawiłem napięcie max 12.11V prąd max 1A ładowania na maksymalnych obrotach . Na światłach tak samo napięcie tylko 8V ~ na maksymalnych obrotach. Magneto i startor chyba odpada bo napięcie na wtyczce z startora są w porządku. Nie mam obrotomierza wiec ciężko stwierdzić 2 tys obrotów
1. 1000 Ω/V jest informacją o oporności miernika wykorzystywanego jako woltomierz, jeżeli masz np. zakres 15V, to oporność miernika (którą obciążasz obwód mierzony) jest 15*1000= 15kΩ. Jeżeli ten miernik na tym zakresie dołączasz do układu, którego oporność wewnetrzna jest np. również 15kΩ, to znaczy, że wykazane napięcie będzie równe...
Ale magneto daje napięcie zmienne...
Zaczynając, czytać twój post pomyślalem sobie "Boże tylko nie na niebiesko", a tu zegary na niebiesko paskami led Zastanawia mnie ten fenomen :-) Teraz do rzeczy. Najprawdopodobniej podświetlanie zegarów będzie zasilane bezpośrednio z magneta czyli prądem przemiennym, to jedno. Będziesz potrzebowal mostka prostowniczego, ale i to nie jest wszystko....
Witam sprawdź czy z magneta wychodzi wysokie napięcie.
A pomiary co mówią? Prosiłem Ciebie o 2 pomiary: rezystancja silnika i napięcie na tych przewodach do silnika. Bo wiemy tylko, że silnik nie kręci- to mało. Wiesz jak się uruchamia naogół silnik w magnetofonach kasetowych? Są gdzieś jeszcze styki pomocnicze w obrębie mechaniki, które załączają go do pracy.
Witam! Mam problem z przeróbką amperomierza magnetoelektrycznego, tak aby nadawał się do pomiaru prądu zmiennego. Zastosowanie mostka prostowniczego i nawet prostownika jednopołówkowego chyba odpada (trzeba byłoby odłożyć na boczniku co najmniej 0,7V, jednak zanim napięcie na boczniku osiągnie tą wartość prąd już sporo wzrośnie, a nie zostanie to "zauważone"...
Ssanie z reguły podłączone jest pod obwód zasilający światła, najczęściej żółty przewód z magneta
Nie spodziewałem się, że ktoś odpowie. Miło mi.Od miesiąca czekam na moduly do lotniczego Rotaxa. By nie marnować czasu zacząłem zgłębiać ten zapłon "na poważnie". Przy cenie jednego (są dwa moduły) 1000 dolców, gra warta świeczki. Ten silnik przy rozruchu ma góra 220 obr./ min. Nie ma co się spierać czy magneto daje 3, czy 5 Hz. Daje mało i tyle. By...
Panowie zrobiłem krótki test i magneto napięcie daje podczas pracy ale jest kłopot. Miernik potrafił wyświetlić nawet 170V. Chyba trochę za dużo. Co teraz?
Znalazłem błąd - jak się okazało kable w stacyjce byly (są) zle politowanie i na pozycji ON jest ciągłość na wszystkich , podpiąłem na krótko dla testów sam kabel z prądem na wtyczce i napięcie z magneta wrucilo na + , sprawdzając dalej po kablach natknąłem się na problem przy module CDI wiec podmieniłem z modułem z qada i na moje szczęście iskra wróciła...
Jaka rodzaj instalacji tam się znajduje? Czy jest akumulator czy zapłon iskrownikowy? Czy są osobne cewki na oświetlenie? Motorower to nie pojazd kosmiczny i w kilka minut ogarniesz czego się możesz spodziewać. Na przykład stare komarki-Romero miały cewkę iskrownika i dwie cewki oświetleniowe. Pomimo, że żarówki były na 6V to tylna (6V/5W) zawsze była...
Bez poważnej ingerencji w układ elektryczny nie uda się wykorzystać obydwu połówek napięcia z magneta. Regulator samochodowy w zależności od napięcia w instalacji odpowiednio zwiększa lub zmniejsza prąd wzbudzenia, zaś regulator w twoim motocyklu przy wzroście napięcia zazwyczaj wyzwala tyrystor przez który obciążane są cewki generujące napięcie- im...
Tak, ja. Nawet sobie zapisałem, co, ale nie wiem, gdzie jest plik; jest na jakiejś kopii HDD, ale na której i gdzie? Więcej czasu stracę na szukanie pliku, niż kiedyś trwała naprawa. To była drobnostka, nawet jej nie pamiętam. Jeśli wiesz o kondensatorach - to na wstępie powinieneś je wymienić, a nie szukać potwierdzenia, czy to zrobić (ważna jest poprawność...
Da się to jakoś przerobić? Statora i magneta do RMX nie dostanę nigdzie, chyba że po 300 euro nowe, ale to bez sensu, taniej by było wymienić resztę instalacji. Dodano po 17 Pojawiła się iskra, ale bardzo słaba. Oryginalne magneto jest większe, więc i cewka ma pewnie więcej zwoi. Czy nawinięcie większej ilości zwoi przy mniejszym magnecie (słabsze magnesy)...
podawana jest z akumulatora Zapłonów ,,bateryjnych" już się nie stosuje. Najczęściej jest to CDI (Capacitor Discharge Ignitron), gdzie z dodatkowego uzwojenia alternatora (magneta), napięcie kilkuset woltów jest podawane na moduł, ładując kondensator, a wyzwalanie iskry w GMP inicjuje czujnik halotronowy położenia wału. Też wewnątrz ,,magneta".
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
Ten tyrystor pracuje w module ładowania 12V więc myślę że nie musi koniecznie być na aż takie wysokie napięcie wsteczne ale dziękuję za cenną uwagę. Moduł ten zasilany jest napięciem zmiennym z cewki magneta na max obrotach napięcie zmienne nie przekracza 50V.
Mocno sfatygowany .Model odpisany z ramy pojazdu. Brak akumulatora .Żarówki 12V i 6V.. Na jakie napięcie jest instalacja?-z "magneta" wychodzą cztery przewody
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
No nie, ja wymiękam... Nawet na płytce przy nóżkach tranzystora pisze K B E, mamy sie domyslać które napięcie dopasować do której nózki? Domyślam się że K=21,4V, B=9,7V E=9,2V ? Czyli napięcie dochodzi do generatora. Sprawdź czy przy przełączniku rodzaju taśmy na Cr, a potem Me na bazie i emiterze zmienia się napięcie, powinno być wyższe niż teraz na...
Starałem się wielkość pliku zrobić do minimum, a i tak sporo wyszło. Instrukcji nie robiłem w kolorze (by ograniczyć jego wielkość), druk tak - by był czytelny. Schematu ideowego również nie zamieszczam, jest na 'elce', by nie dostać po uszach. Jeżeli tam będzie mało czytelny, to zeskanuję z tej instrukcji (jest kolorowy) i prześlę Ci na maila.
Możliwe że jednak przy wyższym prądzie tranzystor dostaje zwarcia lub przebicia. Uszkodzenia tranzystorów to nie tylko zwarcia, przebicia. To tez przerwy wewnatrz itp. A to R830. - pomyłka i to raczej on ma przerwę pod obciazeniem.
silnik chodzi non stop jeśli wciśnięty jest klawisz odtwarzania Tak ma być! Jeżeli chodzi o pasek, to jest np. tutaj: [url=https://allegro.pl/oferta/pasek-do-... Nie wiem, jaka jest jego jakość, ale są podane wymiary.
W tej chwili nie mam jak sprawdzić, ale wydaje mi się, że masz za niskie napięcie z cewki magneta. Sprawdź szczelinę pomiędzy impulsatorem a kołem magnesowym (ok. 0,3 mm).
A akumulator masz?Jakie jest na nim napięcie? Druga sprawa to cewki magneta do sprawdzenia.
Najgorsze jest ustalić w jaki sposób po dużych kółkach magnetofonu A ma przebiiegać dłuższy pasek i na końcu zahaczając o to nieszczęsne kółko. Tak jak teraz tylko zamiast za czpień należy założyć na to białe kółko. Po złożeniu pokręć kółkami i zobacz od strony głowic czy gdy załączasz poszczególne funkcje kierunek ruchu wałków i rolek dowijania jest...
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Co do problemu z przepalaniem się żarówki LED - przecież w tym motocyklu jest prymitywny układ cewek świetlnych i "magneta", napięcie przemienne, coś jak w WSK 125. W takim układzie, maksymalne napięcie jest w jako-takim przedziale wyłącznie przy zachowaniu mocy znamionowej żarówki. Po zamontowaniu Leda z dużo mniejszym poborem mocy nastąpi zrozumiały...
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Impulsator ma 256Ohm (do248do372 podaje serwisówka) czyli ok. Z magneto wychodzi okolo 27-30V przy odłączonym regulatorze. Sory za wprowadzenie w błąd z aku, chodzi o to że org aku jest rozładowany do zera i siedzi podłączony w skuterze, podłączałem raz aku z samochodu i jechałem i nie było zmiany co do prędkości. Teraz jak podłączyłem sprawne aku z...
jak w transformatorze - z blachy stalowej. Nie do końca. Materiał na blachy do transforematorów i tym podobnych urządzeń ma dużą zawartość krzemu (stąd i nazwa "blacha krzemowa") a to w celu ograniczenia pradów wirowych w niej powstających (z gruntu szkodliwych). Co do pytania - głowica magnetofonowa (zapisująca, odczytująca lub uniwersalna - realizująca...
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
. Problem jest tego typu że kondensatora PME271M nigdzie nie znalazłem w sprzedaży. Typ sie przecie nie musi zgadzać, byle był to kondensator który bedzie przystosowany do pracy pod napięciem sieci. Choćby http://sklep.avt.pl/kondensator-foliowy-...
Tam bedzie tyrystor a nie triak. Sprawdź sobie schematy modułów do simsona i charta. Jeśli w module nie ma jakiejś mapy wyprzedzeńi odpowiada on tylko za generację iskry, to da się go zastąpić innymi. Ważne będzie tylko napięcie zasilające z magneta.
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Witam, Posiadam agregat prądotwórczy 3-fazowy 6300W UNITECH ( AN-GG63ES). Agregat przestał działać, magnes na magnecie się rozsypał przez źle dokręconą śrubkę. W agregacie nie działa również regulator napięcia. Nigdzie nie mogę znaleźć magneta, oraz regulatora napięcia do tego agregatu. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu tych dwóch części. Pozdrawiam...
(at)ziempiotr Przerwy to tam chyba nigdy nie bylo :P jak łożysko miało luzy, magneto bez przerwy tarło o cewkę ;D ale nie tu jest problem. Jak nie masz przerwy to w życiu nie zaindukuje się napięcie. Tam musi być przerwa niema prawa nic trzeć. Zmień jeszcze koło magnesowe podmień może masz już słabe magnesy
napięcie magneto simson magneto stihl magneto napiecie
wyjscie optyczne technics junkers samoczynnie ustawienia czcionki
Ferroli Zefiro Eco 11 E3 Error: Combustion Start-Up Failure, Ignition & Ionisation Faults SOFAR 3.3-12KTLX-G3 Logger – fabryczne hasło WiFi i panelu WWW admin/admin, 12345678