Sterowanie zaworem za pomocą sygnału pwm, uszkodzony zawór sterujący albo urwane zabezpieczenie napędu sprężarki, co dokładnie to ustali gość w warsztacie mający odpowiedni sprzęt i pojęcie o klimie.
Oba wentylatory pracują jednocześnie. Jeśli nie od tego zacznij.
Wstaw BT 139 http://www.nxp.com/documents/data_sheet/... Ale przede wszystkim sprawdź elementy sterowania bramki triaka , o ile pamiętam są tam tranzystory smd , najlepiej je podmienić .
Na wtyczce elektrozaworu sprężarki pin 2 to masa stała, gdzieś z lewej strony komory silnika , pin 1 { jeden }biegnie do sterownika klimy tego z wyświetlaczem w srodku auta na wtyczka D pin 3 ,To jest wysterowanie zaworu plusem . Jak masz błą brak ciśnienia to albo nie masz czynnika albo uszkodzony czujnik ciśnienia i klima nie będzie działać . Dodano...
Nie możesz tak zrobić chyba że chcesz uszkodzić spreżarkę. Koszt nowej plus płukanie układu oraz naprawa obecnej usterki będzie wynosił parę tysięcy.
Do sprawdzenia bezpieczniki w aucie 35, 39, 40 Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie. 1,6,7 zaslanie na stałe 14,15,20 zasilanie po zapłonie 4,3 masa Do zdemontowania schowek pasażera i sprawdzenie czujnika oblodzenia. Po naciśnięciu przycisku klimatyzacji powinno być napięcie po dwóch stronach. Sprawdź to daj znać...
Presostat do sprawdzenia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Powinno pomóc.
Masz na pw,niestety opisu nie mam .
To jest tylko moje domniemanie. Ja nie wiem co oznacza P0534 ( patrz ostatnia linia w zrzucie). Jak zrobi diagnostykę jedynym słusznym przyrządem ( CLIP :D ) to mu powiem co ma zepsute.
odłączyć zasilanie sprężarki od pozostałej elektroniki, UPEWNIĆ się jakim napięciem jest zasilana sprężarka i bezpośrednio do niej przez bezpiecznik podłączyć napięcie z obcego źródła.
PSF to skrzynka bezpieczników w komorze silnika.Odłącz przewód z 4 pinu żółtej wtyczki 5pinowej i połącz z przewodem pinu nr 1 ,to najtańsze rozwiązanie problemu.
Brak 240V na sprężarce co jakieś 20 sek. coś się pojawia na ułamek sekundy. W trybie testowym wszystko działa oprócz sprężarki. Tak wygląda wyjściu MCU które idzie na tranzystor PNP następnie na Triaka który załącza sprężarkę: https://obrazki.elektroda.pl/8207010100_... https://obrazki.elektroda.pl/5289346300_... https://obrazki.elektroda.pl/8155863500_...
Masz uszkodzony lub brak infa z modułu j126 (moduł wentylatora nadmuchu). Jeżeli będzie dobrze to w I grupie w bloku 1 będziesz miał 0 (teraz masz 2).
Napięcie na sprężarkę jest Tego nie wiadomo, bo źle mierzysz.
Z BSI nie wychodzi, bezpośrednio z BSM. Tak z bsi nie wychodzii ,steruje moduł w komorzw silnika ,w 207 i 308 jest "podobne sterowanie "prawdopodobnie uszkodzony jest ten element.pozdrawiam. Dodano po 3 No tak tylko czlowiek sie nie zna i jezdzi po mechanikach... Dzis sprawdzalem u kolegi w 207 napiecie w bsm zólte pieciopinowe gniazdo ponoc pin 1...
Bezpiecznik ten 40a kabel czarny czerwony jest pęknięty - wymień go ruszy ABS.
Witam, Mam problem z klimatyzacją w Renault Master 2. Klima nabita, wymieniony zawór rozprężny, wiatrak załącza się lecz nie ma napięcia na sprężarce. Czego to może być wina? Wiązka? Sterownik silnika? Włącznik klimatyzacji? Może ktoś miał podobny problem.
A czy mogło to być spowodowane tym że do tego samego gniazdka co sprężarka miałem podłączony innym (duży) odbiornik napięcia?
Witam, mam problem z klimatyzacją, czynnik napełniony, sprężarka odpala, czujnik ciśnienia czynnika sprawdzony działa, klimatyzacja nie odpala wentylatora oraz nie dochodzi napięcie na zawór sprężarki, niskie napięcie na bezpieczniku F14 rzędu 0,54V po odpięciu bezpiecznika nie startuje sprzęgło sprężarki, ktoś może miał podobny problem albo jakieś...
Tak, można sprawdzić sprzęgło podając zewnętrzne napięcie na sprężarkę. Nie pomyl biegunowości (+ i - ). Najlepiej przez przewód z bezpiecznikiem (min. 5A).
do sprawdzenia osuszacz. Częsty problem każdy lekceważy go podczas obsługi klimatyzacji i to jest błąd. Wymiana chociaż co 2 lata koszt około 100zl.
Witam Jeśli to jest panel na zewnątrz na górze to tak ,po odkręceniu śrub trzeba podważyć tępym nożem bądź śrubokrętem .Ale zanim to sprawdź czy dochodzi napięcie do sprężarki czy to faktycznie wina termostatu. pozdrawiam Klark
Skoro nawet nie startuje to po przeczytaniu opisu wyglada na to ze zacząłeś od końca… sprawdź sprzęgło na sprężarce, następnie napięcie na sprężarkę. Jest jeszcze czujnik ciśnienia w układzie. Strzelam ze błąd, który podałeś był w ECU wiec mówi o problemu z przepływomierzem bo tam jest czujnik powietrza zasysanego. W fordach często przyczyna jest...
Wymień ten duży niebieski kondensator.
Jest jedno i drugie. Winny pewnie jak zwykle BSM i jego tandetne przekaźniki. Faktycznie jest jedno i drugie w tym aucie. Autor musi sprawdzić czy przy BSM jest takie samo napięcie jak na sprężarce.
C16 + 3x2,5mm wystarczy. Do gniazda oczywiście możesz podłączyć, natomiast uważaj żeby nie podać sprężarkom na zasilanie napięcia międzyfazowego.
Sprawdzić czy na sprężarkę dochodzi napięcie. Jak długo był bez gazu to może coś się stało z nią.
po naciśnięciu przycisku od klimy pojawia się napięcie na złączu, ale nie załącza sprzęgła. Po podłączeniu "nakrótko" działa. . to jakaś sprzeczność! albo źle sprawdziłeś?! sprawdź żarówką (np H4) czy dochodzi napięcie do sprzęgła sprężarki po wciśnięciu "knefla AC"
Witam Ja też bym obstawiał elektronikę. Na płytce jest duży prostokątny kondensator, należy go wymienić. Jeśli kondensator jest uszkodzony to sprężarka nie może wystartować - dostaje za niskie napięcie.
Witam, miałem podobny problem po zastosowaniu zbyt długiego i cienkiego przedłużacza, zmierz napięcie na silniku.
Jest coś takiego jak sterownik wentylatorów. Do niego podłączone śa czujniki i to on załącza sprężarkę i wentylatory. Skoro załączają się wentylatory a sprężarka nie to masz uszkodzony przewód, sprzęgło lub sterownik. Sterownik jest przykręcony do podłużnicy pod akumulatorem.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/pr... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Sprawdź jakie masz napięcie na sprężarce. Podmień kondensator 4uF/400V
Winnym okazał się sterownik sprężarki. Objawy -> nie chłodzi 4 x led , zbyt niskie napięcie na sprężarce. Aby to sprawdzić najlepiej zbudować falownik gdzieś na boku.
Musi pracować na jałowym. Albo widzi za duże obciążenie albo za małe napięcie ładowania.
Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki czy tylko te od klimy? Bo jeżeli tylko te od klimy to jest jeszcze jeden bezpiecznik powiązany z klimą, ale nie jest opisany jako ten od klimy. Chodzi tutaj o bezpiecznik F82, który odpowiedzialny jest także za tempomat i grzane spryskiwacze szyby.
Czy udało się komuś rozwiązać problem, który opisuje marcinek29. Borykam się z dokładnie takimi samymi obiawami w astrze 1.7CDTI 80km z tą różnica że u mnie na przewodach przy sprężarce pojawia się napięcie 2V. Pomożecie?
na agregacie pojawia się napięcie Jeżeli 230V, to sprężarka kaput.
To zupełnie inne urzadzenie, przedewszystkim potrzebne jest sporo wyższe napięcie i sprężarka. Zasada działania podobna jest nieco do TIG-a, ale występują tu dużo niższe prądy, wyższe napięcia i inny rodzaj palnika. Jeśli chcesz ciąć dedrą to do tego celu można używać elektrod węglowych, będzie to namiastka cięcia "plazmowego". przykład: http://www.allegro.pl/item811406272_elek...
To jest klima manualna,w panelu?
KTS, LAUNCH, bez nich też da się posprawdzać podstawowe rzeczy. Co by nie wymyślać- brak ciśnienia, brak przejścia przez cewkę sprzęgła, to rzeczy, które trzeba naprawić a potem ewentualnie brać się za resztę
Niestety opisane objawy wskazują na uszkodzenie sprężarki, sam nic nie zrobisz, jedynie wymiana sprężarki.
Sterowanie bezpośrednio z panelu klimatyzacji. Sprawdź kable od sprężarki w okolicy rozrusznika.
A czasem tak przekaźnik od sprężarki nie jest w okolicy lewej lampy przedniej ? Coś mi się tak kojarzy. https://obrazki.elektroda.pl/6040458300_...
Witam, od kilku dni walczę z uruchomieniem klimatyzacji w aucie citroen c4 picasso 1.6 hdi diesel, auto nie pokazuje żadnych błędów, napięcia przy sprężarce brak a boagbox pokazuje takie informacje. https://obrazki.elektroda.pl/3132501300_... Jedynym mankamentem jest urwane cięgno koło nóg kierowcy. https://obrazki.elektroda.pl/5869655000_...
Jeżeli AVR nie załatwi sprawy, to czego mam szukać? Agregatu z czystym sinusem. Nowoczesne RTV z przetwornicami, przyjmie każdy badziewny prąd w dużym zakresie wysokości napięcia. Natomiast silniki (sprężarki lodówek) muszą mieć czysty sinus. Agregat, który ma "pure sine wave" , raczej też będzie miał stabilizator wysokości napięcia.
Brak pradu na sprężarce, kabel gdzieś się przerwał.
W ogóle nie idzie napięcie sprężarkę.
1. Jakiej długości jest ten przedłużacz? 2. Jaki jest stan instalacji, przekroje, materiał itp? Być może na samej instalacji spadki napięć są na styk i jeszcze sprężarka ruszy. Z dodatkowym przedłużaczem już nie. 3. Podłączałeś pod inny obwód? 4. Jak mierzyłeś spadek napięcia? Sprężarka była włączona czy nie? Ogólnie sprężarka ma sporą moc, na samo...
Przekażnik , ciągłość okablowania
Nie dochodzi 12V do kostki, a przekaźnik był zamieniany i też nic. Klima była nabijana niedawno. Dodano po 1 Chciałbym wiedzieć co steruje przekaźnikiem i gdzie tego czegoś szukać bo chyba innej możliwości nie ma...
A może wie ktoś gdzie są przekaźniki od klimy??,bo bezpiecznik nr 16 jest ok.Dziś jak próbowałem auto trochę w terenie to jak schodzi,z wysokich obrotów to często gaśnie. Ma ktoś pojęcie co ci mechanicy mogli tam zrobić,dodam ze robili uszczelką pod głowicą wymieniali cewkę,kable,świece.
Pod kołem pasowym jest solenoid(cewka) sprzęgająca koło pasowe z kompresorem... Zobacz ile wchodzi tam przewodów (powinny 2) jeżeli tak to odłącz je i podaj na ich wejście (od strony pompy) napięcie... +12V, -12V Tylko PAMIĘTAJ ŻEBY WIĄZKA BYŁA ODŁACZONA OD KOMPRESORA BO MOŻESZ COŚ USZKODZIĆ!
Uszkodzona sprężarka dzięki za pomoc
Instalacja kondensatora jest fabrycznie wykonana. Sprawdziłem też dokumentację sprężarki. Według pdf minimalne napięcie zasilające to 198V, a w tej chwili mam 192V, po włączeniu sprężarki napięcie spada do 136V. Napięcia mierzone kilkoma miernikami i to nie takimi za 20PLN. Jeden z mierników to UT232, a pozostałe dwa też niezłej klasy. Na razie czekam...
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Dzięki za podpowiedz . Myślę ze czekałem dość długo i się nie załączyła, ale muszę to jeszcze raz sprawdzić. Może przyczyna tkwić jeszcze w czymś innym? Masz jeszcze jakieś pomysły? Co mogę jeszcze sprawdzić ? Z góry dziękuje.
Podaj typ/model. regulamin pkt 11. e60, masz do sprawdzenia grzałkę i czujniki temperatury. O jakiej sprężarce piszesz? :?:
mam miernik szukałem po kablach od sprezarki i doszedlem do puszki z bezpiecznikami dotykam bezpiecznika prad jest dotykam przekaznika prad jest a w kablu cisza nie ma najmniejszego przetarcia...
elektor zawór
Ciśnienia są zgodne z oczekiwaniami dla systemu, pamiętam, że kiedy regassowałem, wyglądało to normalnie. Wczoraj klimatyzacja nie działała przez około 20 minut jazdy, a następnie działała idealnie przez około 30 minut, a następnie znów się nagrzewała Dzisiaj sprawdziłem napięcie idące do sprężarki na złączu i pokazuje około 8,64 V.? Zrobiłem bezpośrednio...
Tu masz parę zdjęć do Astry do 2005 roku http://obrazki.elektroda.pl/2565545200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2305461800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6208098500_1...
Bezpiecznik przekaźnik i wiązka jest w porządku zostało sprawdzone przejście jest dobrze. Tylko na niebieskim przekaźniku nie ma napięcia 12 V tylko 9 V dlatego się nie załącza bo wcześniej sprawdziłem inny przekaźnik i się przełączał a ten niebieski nie bo nie dostaje odpowiedniego napięcia .
Tak wtyczkę 2 pinową odłączyłem z kompresora 9V Takie samo napięcie na 4 pinowej która jest obok akumulatora. Ze sterownika wentylatorów jeszcze nie mierzyłem. Nie do końca wiem które to są Błędów w sumie brak. Jest jeden ale dotyczy klampy nawiewu. Sugerujesz by wtyczkę wpiąć i wtedy mierzyć ? Dodano po 14 Tak wentylatory po chwili się załączają jak...
Witam potrzebuje schematu klimatyzacji manualnej renault trafic II 2008r Brak napiecia na sprezarce, klima nabita czujnik wymieniony
Zauważyłem, że zamrażarka na górze od razu ruszyła i jest szron. Jednak w obszarze chłodzenia dalej ciepło Trzeba poczekać przynajmniej godzinę, zanim zacznie chłodzić komora chłodziarki. Wychodzi jednak na sprawy prądowe Trzeba zacząć od sprawdzenia wartości napięcia podawanego na sprężarkę.
Sprawdź ciśnienie czynnika w układzie.
Należy sprawdzić dlaczego nie pracuje sprężarka,sprawdź czy dochodzi napięcie do sprężarki,czy nie jest uszkodzony przekaźnik rozruchowo- nadmiarowy.Raczej może być uszkodzona sprężarka (spalił się przekaźnik nadmiarowy) przez to pracuje tylko wentylator i pobiera 9 wat.Możesz sprawdzić czy przez zwarcie w sprężarce uszkodził się nadmiarowy czy tylko...
Należy sprawdzić kondensatory w zasilaniu modułu. Zanik światła przy próbach włączenia obciążenia (sprężarka) skutkuje "kucaniem" napięcia na elektronice i przygasanie światła
Witam. czujniki przed sprężarką i za, bym ich wymienił tylko nie wiem jakie to są potencjometry a nigdzie nie ma napisane czy to nie jest czasem termistor NTC110 10k i czy oba są takie same Czujniki T3, T4, T5U, T5L, Th, to czujniki NTC 10kΩ. Czujnik Tp (na wyjściu ze sprężarki) jest nietypowy, i jest to NTC 54,89kΩ. łapie błąd P2 podejrzewam że czasem...
szukam takich danych do silnika sprężarki, napięcia, częstotliwości, ilość pól, parametry lsd lsq oporność
Witam! Prosze o pomoc. Wczoraj zapliła mi się kontrolka check engine. :cry: Po sprawdzeniu kodu wyszło 87, czyli zbyt niskie napiecie przekaźnika sprężarki klimatyzacji. Z tego co sie orientuję to przekaźnik od klimy jest w komorze silnika przy podszybiu, ale są tam dwa i nie wiem który. Jak na razie przeczyściłem tylko styki tych przekaźników i zamieniałem...
Bardzo rzadko jednak udaje sie załaczyć klime i wtedy spręzarka działa. Zacznij od wymiany czynnika w ukladzie, zwroc uwage ile go bylo. Pewnie jest go tyle, ze presostat jest na granicy załączenia.
witam! Mam uszkodzony czujnik G191 w moim VW IV i potrzebuje jakis schemat by go znalezc poniewaz nie mam pojecia gdzie moze sie znajdowac, licze na pomoc
w NIM jest silnik BLDC próbowałeś zamienić fazy ( obroty)?, na ruszenie sprężarki na kilka sekund ustawić niższe napięcie na falowniku i próba może być wykonana.
Witam, Mam problem z chłodziarko-zamrażarką Amica ACZ314iXWNE otóż po zaniku napięcia sterownik nie załącza sprężarek. Na sterowniku nie pojawiają się temperatury tylko dwie kreski. Po ręcznym włączeniu przyciskiem power na sterowniku urządzenie pracuje poprawnie. Gdzie szukać problemu?
Daj, napięcie bezpośrednio na kompresor 12 V. Sprawdź masę sprężarki.
Potrzebuję schemat elektryczny podłączenia sprężarki klimatyzacji peugeot 308 SW 1.6 hdi 2009. Brak napięcia sterującego na zaworze regulacji sprężarki.
Nie kombinuj tylko wymień sprężarkę bo jest uszkodzona i żadne pozystory tego nie zmienią , chyba że przez przedłużacze podłączona i nie dociera do niej odpowiednie napięcie. Zasilanie musi być "pewne" bo inaczej to zniszczy sprężarkę jeśli już jej nie zniszczyło!
Zakupiłem Vw t4 2.5tdi i jest to przekładka na MULTIVANA. Wszystko działa lecz nie działa sprężarka do klimy chociaż ją nabiłem! Na wtyczce do kompresora nie ma napięcia. Klimatronik ustawia temperatury zadawane od 18st wzwyż. Nie wskazuje także temperatury zewnętrznej chociaż czujnik w lusterku jest. Szukam więc schematu by poradzić sobie z usterką-bardzo...
Jako ze nie mam schematu to się dopytam, czy bezpiecznik od klimy to tylko nr 16 czy jeszcze gdzieś są jakieś zabezpieczenia i czy ten sterownik klimy to ten moduł pod akumulatorem?
A światło w chłodziarce się świeci?? Jak tak to znaczy że napięcie dochodzi. W takim razie musisz dobrać się do sprężarki (tej z tacką na skropliny) ponieważ tam schodzą się wszystkie przewody. Zacznij od sprawdzenia czy jest sprawna połącz brązowy z czarnym przy sprężarce. Oraz sprawdź przejście przewodów od sprężarki do termostatu. Zakładam ze skoro...
Wyłączenie napięcia w trakcie pracy sprężarki nie może być powodem jej uszkodzenia. Takie dłuższe przerwy od 2 do 4 godzin także. Będzie wzrastać tylko temperatura wewnątrz, co negatywnie wpływa na przechowywaną żywność. Po włączeniu napięcia sprężarka będzie dłużej pracować. Gorzej wygląda sprawa przy częstych, krótkotrwałych i powtarzających się zanikach...
jeśli włącza się wentylator a nie rusza sprężarka, sprawdź napięcie czy do sprężarki dochodzi, jeśli dochodzi to podejrzewam, to podejrzewam że padła cewka sprężarki.
Jeśli się nie da to mogłem coś źle zrozumieć. Zrozumiałem, że inwerter przekazuje napięcie na sprężarkę, ale ona nie rusza.
Dzięki za odpowiedź, moja jednostka jest jedno fazowa, napięcie dla obu sprężarek to 280V DC wiec chyba to niema większego znaczenia ponieważ i tak zasilanie jest zmieniane przez inwerter z 230V AC na 280V DC więc chyba to bez różnicy dla samej sprężarki z jakiego napięcia przetworzone zasilanie, czy z 380V czy z 230V AC na 280V DC? Chyba że się mylę?
PWM o napięciu 12V (at)tzok - sprężarka ta posiada sprzęgło tyle, że przeciążeniowe (zrywalne). Chodziło, Ci pewnie o brak sprzęgła elektromagnetycznego
Niestety wszystko wskazuje na blokowanie się sprężarki i zabezpieczenie termiczne po chwili odłącza napięcie od sprężarki-sprężarka do wymiany. :cry:
Mam pytanie przy jakim napięciu pracuje ta sprężarka i jaki prą pobiera.
Rozruch trwa ok. 4 sekund chyba, więc może faktycznie być za krótko. Podanie napięcia otwiera chyba zaworek. Sprężarka dość rzadko używana - czy w takim razie 'zdrowe' dla elektrozaworku będzie trzymanie go cały czas pod napięciem?
Musisz wykonać diagnostykę jakimś konkretnym testerem bo bez tego można gdybać.Może presostat ,czujnik oblodzenia ewapulatora zwarcie lub przerwa w wiązce czujnika temperatury brak komunikacji ecu z modułem wentylatorów .Jak byś potrzebował sterownik silnika z immo do x16xel to mam pisz na priva .
Czy to jest typowy bezpiecznik S, czy wyłącznik termiczny? Po zastosowaniu C10 może być taka sytuacją że przy pełnym zwarciu napięcie mocno spadnie, natomiast bezpiecznik nie zadziała - należy sprawdzić. Co do rozłączania zasilania przez regulator to może to być powodem asymetrii obciążenia faz, można spróbować dociążyć pozostałe fazy. Co najwyżej awaryjnie...
Czy kolega nie pomylił zacisków i zasilanie podłączył pod inne zaciski a termik pod inne (przesunięcie o jeden zacisk)lub brak tam styku pomiędzy stycznikiem a termikiem. Zmierzyć czy po styczniku a przed termikiem jest napięcie .
Po podaniu 12V na zawór,sprężarka chodzi z maksymalną wydajnością. A jaki jest problem z klimatyzacją w Twoim samochodzie?
To teraz dorysuj ten rozruch w sprężarce (z pozystorem) i zobaczysz co się tam dzieje w momencie startu , wcześniej zmierz prąd przy starcie sprężarki i napięcie pomiędzy punktem 2 tego wynalazku a N i porównaj z wymaganiami jakie ma sprężarka dla napięcia zasilającego i wszystko będzie jasne.
Zerkając na schemat wychodzi że w okolicach akumulatora(pod nim) jest moduł sterujący wentylatorami i sprzęgłem sprężarki.Sprawdź czy nic tam nie zgniło.
Najpierw sprawdż cisnienie i szczelność układu bo to tylko może byc przyczyna dość czesto pada w nich sprężarka
A światło w lodówce się świeci? Jeśli tak to napięcie 230V dochodzi , przyczyną niedziałania mogą być sprężarka , przekaźnik rozruchowy sprężarki , termostat , okablowanie . Bez prostego voltomierza i omomierza się nie obejdzie .
Witam, czy mogę prosić kolegę letky o schemat elektryczny klimatyzacji manualnej do sharan 98 silnik AFN? Także mam problem z załączeniem sprężarki, po podaniu napięcia na sprężarkę klima działa.
napięcie sprężarki mercedes napięcie sprężarki jakie napięcie sprężarki astra
sonda pomiarowy częstotliwość śmiała teoria triak badać
partycjonowanie dysku amplituner yamaha
Czy ładowarka Parkside Li-Ion pasuje do Bosch? Oznaczenie SMD "SEEK" na diodach prostowniczych