Jeżeli na cewce nie masz też 12V to główny przekaźnik lub jego obwód.
Po co? masz przecież iskrę. Zasilanie wtryskiwacza sprawdź, 12V po stacyjce (KL15), masę ECU
Może nie tyle sterownika silnika co zasilania wtrysków. Stałe 12V i kluczowane masą.
Tak ale to są mega krótkie impulsy 70V?
Na allegro pewnie sprzedają takie i dlatego.
to zaraz obok niego masz ten zespolony przekaznik a ktorym pisalem, jaki masz kod silnika ?
tu wrzuć plik orginalny
Nura pod schowek i są tam 4 bezpieczniki.
Absolutnie się nie zgodzę, jakoby sterowanie wtryskiwaczy było uzależnione od ciśnienia paliwa w listwie.To wychodzi na to,że zapowietrzonego common raila nigdy nie odpalisz tylko przez kręcenie ( no bo jak powietrze ucieknie z układu, jak wtryskiwacze nie pracują?) Listwa się nie odpowietrzy sama z siebie i nawet pracujące wtryskiwacze bez ciśnienia...
Raczej sam sterownik i kluczyk Ci nic nie pomoże. Chyba ze przerzucisz immo. Jezeli masz zasilanie na sterowniku a wywala Ci brak komunikacji to wymontuj sterownik i daj go komus kto to ogarnie .. Jaki symbol sterownika ?
Obroty masz na 3 tys. cały czas zaraz po odpaleniu? Powiedziałbym, że to brak zasilania ECU ale skoro pali na gazie to jest iskra ( tylko nie wiem jak u Ciebie jest sterowana ). To jest zwykły mono-motronic tak jak w 2.0 ABT? Jeśli tak to ECU steruje iskrą co oznacza że ECU ma zasilanie. Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki: od podświetlenie to jest to...
Po co tu schemat do sterowania wtryskami, po pinie znajdzie. Pytanie co zrobi jak już zlokalizuje...
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce najlepiej było by sprawdzić czy jest napięcie na wtryskach albo czy jest iskra
Jasne. Ale żeby grzebać, trzeba wiedzieć przy czym :) zapewne nie przy wtryskiwaczach ;)
Jeżeli dostaje napięcie to wtryski stoją fizycznie. Sprawdź obecność opiłków na szynie.
Masz wtrysk jednopunktowy,który jest sterowany elektrycznie.Podczas pracy na gazie ,napięcie do wtrysku jest odcinane przez centralkę gazu,by nie leciało paliwo i gaz rownoczesnie.Musisz posprawdzać gdzie jest wcinka do instalacji.
Bezpiecznik 28 ,Przekażnik na czwartej pozycji (409).Ten przekażnik daje też napięcie na wtryski, zawór dwusuwakowy i przepływomierz i zawór oczyszczania zbiornika. Dodano po 2 Bezpiecznik 28 ,Przekażnik na czwartej pozycji (409).Ten przekażnik daje też napięcie na wtryski, zawór dwusuwakowy i przepływomierz i zawór oczyszczania zbiornika.Zewrzyj styki...
Przed wymianą czujnika na listwie pompa dużo większe ciśnienie generowała niż 650 ponieważ rozsadzało przewody wysokiego ciśnienia To wszystko podczas kręcenia rozrusznikiem?
Mianowicie elektrozawór podpinałem na krótko Właśnie go zniszczyłeś. To auto powinno odpalić nawet bez sterownika, wystarczy pompę zasterować. Jak widzę później taki samochód po próbach zasilenia wszystkiego, płakać się chce. A koszty rosną niebotycznie. Oddaj to komuś, kto ma doświadczenie z wtryskiem mechanicznym.
Skoro na gazie smiga to hall dziala.Ktory rok tej felki? Puszke immo masz za zegarami po prawej stronie- jak zdejmiesz obudowe pod kierownica to powinienes ja zobaczyc . Napiecie na wtryskach masz po bezpieczniku F4 i zalaczane jest przez przekaznik R5 (drugi w gornym rzedzie-mozesz podmienic z np.R2 czyli tym pod nim ewentualnie zewrzec styki 30-87).Generalnie...
Immo nie odcina pompy paliwa. Jeżeli dasz rade to sprawdź czy jest kluczowanie wtrysków. Coś mi się wydaję że nie dochodzi napięcie na wtryski, pompę i na grzałkę sondy. Zobacz czy na pinie 31 pojawia się masa po włączeniu zapłonu (przez ok 2 sekundy).
Kolego, dobrze, że auto naprawiłeś i jeździ. Ale wnioski całkiem błędne. No i skąd to zawyżone napięcie? Na pewno nie z zaśniedziałych przewodów. Za niskie, tak, jak najbardziej. Nigdy nie za wysokie. Przyczyną pewnie był regulator na listwie CR i ewentualnie przekaźnik. Reszta to kwestia odpowietrzenia.
Mam problem z gorącym startem Iveco daily 2015 35c15. zaczyna się 4-5 razy. diagnostyka pokazuje błąd 60648 testart ecm... powiedz mi, kto już się z tym spotkał. Dziękuję
Temat zamykam kolega już się uporał z tym problemem.
Odepnij dolny czujnik, nie jestem pewien ale chyba na górnym zapali po 10sek. W 1.8 tak jest na pewno. A napięcia na wtryski i cewkę? Pompa wchodzi razem z dmuchawą powietrza jak zobaczy obroty.
Witam Auto chce zapalic,juz prawie lapie i gasnie,zmienilem filtr paliwa, sprawdzilem paliwo,zmienilem zawor cisnienia na pompowtrysku.Standartowa akcja na drodze.Zaznaczam,samochod bez dzwona,zadnych polamanych czesci itp. poprostu zgasl.Zadnych uszkodzen na wtyczkach na kablach,wszystko z orginalu.Po podlaczeniu pod kts-a napiecie wtrysku 1 i 4.Zmienilem...
Tak tego auta nie naprawisz. Na wtryskach nie będzie napięcia dopóki ECU nie zobaczy ciśnienia na listwie. Bez diagnoskopu się nie obędzie.
Witam Popatrz na schemat. Jeżeli pompa paliwa pracuje, to napięcie (+) na wtryskach powinno być - gdy nie ma to uszkodzony może być bezpiecznik lub styki przekaźnika głównego. Wtryski sterowane są (-). http://obrazki.elektroda.pl/1501725300_1...
witam mam problem podczas jazdy w miescie czy na trasie zapala sie chek i wtedy po wyzuceniu na luz obroty spadaja do 300-400 o/min wtedy musze wylaczyc zaplon odczekac jakis czas i jest dobrze do wystapienia ponownego usterki dobija mnie to, usterka wystepuje zarowna na pb jak i lpg swiece nowe kable nowe kopulka palec uszczelka kolektora sacego nowa...
Trzeba sprawdzić czy wtrysk dostaje napięcie gdy przelewa czy po prosu mechanicznie nie domyka się.
Witam, ja miałem dokładnie ten sam problem, okazało się, że przewody doprowadzające napięcie do wtrysku były oberwane pod gumową osłoną w samej wtyczce przy wtrysku. Do tego oberwane były tak, że trzymały się na izolacji kabla i nic nie było widać, dopiero jak poruszałem kablem to znalazłem pęknięcie. Jest to bardzo częsty przypadek w silnikach ABK...
Oj przepraszam bardzo, kolega wiatajek miał rację. AZQ silnik. Problem już rozwiązany- masa była, nie było +! Winnym okazał się bezpiecznik w skrzynce bezpieczników od strony kierowcy. Jeśli ktoś będzie miał taki problem to sprawdzić bezpieczniki całkowicie po prawej stronie(nie pamiętam numeru) Trzeba kręcić rozrusznikiem i szukać bezpiecznika. Później...
Witam Moje pytanie jest następujące: w jaki sposób sprawdzić czy na wtryski ( wtrysk wielopunktowy) dochodzi napięcie poprostu chcę widzieć czy przy odpalaniu pracyją wszystkie wtryski , słyszałem że można podłączyć dide led z oporem ale czy czas otwarcia wtrysku nie jest tak krótki że świecenia diody poprostu nie zauważę ??
Witam mam problem z Rexton po wymianie czujnika ciśnienia listwy wtryskow auto nie odpala. Nie ma też napięcia na wtryskach
Witam. Spojrzałem w schematy które posiadam i niby w bravie ( 1,4 59kW) nie widać rezystora wtrysku. Napięcie podawane jest bezpośrednio z przekaźnika. Pozdrawiam
Witam po prawej od pasażera stronie za schowkiem , masz przekażńiki i bezpieczniki od wtrysku zacznij tam .:D
Tak, czasem też pada pompka wstępnego ciśnienia, albo zawór przelewowy, albo czujnik ciśnienia, może też być problem z filtrem paliwa, ale to pierwsze pewnie co zostało wymienione, może być też problem z napięciem na wtryski powinno być około 75V. Podłączany był do SD? jeśli tak to czy wszystkie wartości podczas kręcenia są dobre? Jaka jest kompresja?...
Temat rozwiązany dziękuję za zainteresowanie.
Uruchamia elektrozawór sterowania EGR.
Witam, mam ten sam problem. Mianowicie napięcie na wtrysku jest, dopóki nie podłączę kostki do niego. CO ROBIĆ? PROSZĘ O POMOC.
Opel Astra G Bertone Cabrio 1.6 Z16XE Problem z odpaleniem Jakiś czas temu auto padło przez immobilizer Mechanik partacz po 1,5 miesiąca „ogarnął” temat Do momentu wywalenia się immobilizera wszystko działało poprawnie, gdy odebrałem (nadal nie odpalające) auto usłyszałem tekst, że pompa paliwa nie działa i wtryskiwacze Sprawdziłem pompę paliwa, słychać...
Tak, podstawa ciśnienie paliwa. Sygnały wał wałek, napięcie podczas kręcenia, sterowanie wtryskami. A jak tobie czy mechanikowi się nie chce nic sprawdzać to chociaż test sond przy WOT. Rozumiesz w ogóle co z tego?
sprawdź może czy jest impuls wtrysku i napięcie na wtyczce wtryskiwaczy. jeśli idzie o cewke to sygnał idzie do niej z modułu zapłonowego
Hmm... nie sądzę aby nieszczelność dolotu miała wpływ na brak napięcia na wtrysku rozruchowym i nastawniku wolnych obrotów. Na brak napięcia nie ale i bez tego powinien bez większego trudu zapalać. Na zaworze obejściowym(nastawniku wolnych obrotów) sprawdź tylko czy + się pojawia po przekręceniu kluczyka, masa idzie ze sterownika. Jakby przekaźnik...
Witam Sprawdź bezpieczniki. Bezpiecznik nr1 odpowiada za "Moduł sterowania silnikiem -EEC IV" ( według książki "Obsługa i naprawa Ford Fiesta 1989-1995" wydawnictwa: wydauto.com.pl ). Przekaźniki to:"Nr przekaźnika - III układ zapłonu elektroniczny (CFI) duży czerwony i przekaźnik - III wtrysk paliwa duży zielony". Pozdrawiam.
Pod maską na lewym nadkolu jest czarny plastik przkręcony śrubką,zaglądnij tam są tu bezpieczniki i przekaźnik od wtrysku.
Witam nie dawno kupiłem sobie Opelka Astrę 1,4 + lpg wszystko było oki do pewnego momentu. Przy pierwszych przymrozkach chciałem odpalić go na benzynie żeby parownik nie zamarzł no i odpalił jednak po ok 3 sek zgasł i już nie odpalił myślałem ze jest zaje..... filtr paliwa wymieniłem i nic, kolejną rzeczą było sprawdzenie wtrysku też jest ok i nadal...
wlasnie aku raczej jest sprawny gdyz pozniej odlaczajac klemy od aku chwile poczekalem i odpalil bez problemu a nie ladowalem go Dodano po 1 akumulator kupilem koncem pazdziernika zeszlego roku, a 2 miesiace temu wymienialem swiece i kable zapłonowe wiec mysle ze to akurat jest sprawny, mimo tego auto nadal nie kreci w ogole
Pobawiłem się dziś miernikiem i okazało się, że kabelek od wtrysku który jest jeden taki sam przy każdym wtrysku, a później jest za ostatnim łączony w jeden i idzie do czegoś co jest chyba emulatorem wtrysku nie ma obwodu, po jedo wymieciu i połączeniu spinaczem biurowym obwód jest. Na dodatek emulator dość dziwnie wygląda od podstawy na przypalony....
W KE - Jetronic , wtryskiwacz ROZRUCHOWY pracuje zawsze przy uruchamianiu silnika , czy to zimny czy gorący!
Bez ciśnienia nie ma sterowania wtryskami.
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
Jaki kod tego błędu?
A zobacz jak tam z napięciem na zasilaniu wtryskiwaczy.Obciąż zarówką reflektorową. Układ wtrysku Marelli 1AP?
Podczas kręcenia ginie napięcie tak ? 1.Podładuj akumulator . 2.Sprawdź główne przekaźniki w prawym podszybiu i stacyjkę.
Moge tylko powiedzieć L O L przeciez nawet tłoki sie róznią kiedys robiłem silnik po takim druciarzu w astrze2 , załorzyli wał od astry 1 do astry 2 , no kurna przeciez pasuje no nie :) ludzie to mają wyobraznie
Witam moje pytanie brzmi jak w temacie jakie powinno być napięcie na wtryskach i jak to zmierzyc
Tepiątka, przy uszkodzonej pompie wstepnej nie zgasło by podczas jazdy, sama pompa CR potrafi zassać.
aleś pomógł
Immo nie odcina zapłonu tylko układ wtrysku paliwa,m.in zasilanie na przekażnik wtrysku który podaje plus na wtryskiwacze.Autko do elektryka.
Temat rozwiązany
Hej!!! Mam ogromny problem z moim autkiem. Podczas jazdy zapaliły sie wszystkie lampki i silnik zgasł i już nie można go było odpalić od razu. Poczekałem ze 30 minut i za którymś razem odpalił. Sytuacja tego typu powtórzyła się jeszcze kilka razy, aż w pewnym momencie udało mi się go odpalić z biegu podczas gdy silnik oczywiście zgasł wrzuciłem niższy...
Wstaw może zdjęcie tych błędów jak możesz. Jeśli jesteś pewny że wtryski są dobre to po co chcesz mierzyć napięcie na wtryskach, sprawdź czy przewody po prostu mają ciągłość do sterownika.
Było by łatwiej gdybyś podał oznaczenie silnika, a co do problemu to nie masz (+) zasilania czy impulsu sterującego?, plus jest podawany po zał. stacyjki (ten sam idzie na zasilanie cewki), impuls -pin D16 sterownika (silnik C13N) sprawdź czy masz impuls z aparatu zapł. (jest iskra?), bez tego wtrysk nie drgnie, no i oczywiście ciągłość przewodów. Powodzenia.
A jak Ci się udało zmierzyć napięcie na wtryskach woltomierzem skoro tam są impulsy i miernik się do tego nie nadaje?
No właśnie błędów brak ciśnienia na listwie jest 1800bar i nie wiem czy dochodzi prąd do wtrysków i jakie tam powinno być napięcie
Kup inną centralkę na szrocie i przelutuj. Jeszcze nie stwierdziłem, iż w/w scalak jest zepsuty, być może np.nie taktuje kwarc, centralka leży nieużyteczna od kilku lat, nabyłem w Łodzi od CC 900 za 190, zł i działa narazie poprawnie, ale na benzynie nie osiągam pełnej mocy; chciałem naprawić zepsutą.
Witam Autko już pali wymiana sterownika pomogła Pozdrawiam
Okej. Pogrzebałem i znalazłem z serwisowek które mam po francusku. DF013 - wtrysk napięcie zasilania czujnika nr. 3 Sprawdz kable
kolego czujnik polozenia walu to zupelnie co innego niz czujnik halla !!! czujnik pol. walu masz w bloku na dole a halla w aparacie zaplonowym, i jeszcze jest czujnik polozenia walkow rozrzadu, znajduje sie on pod pokrywa rozrzadu (tzn, wchodzi od gory w dekiel zaworow obok pokrywy rozrzadu) wiec sprawdz dokladnie jaki blad i to napraw bo inaczej nie...
Winną całej sytuacji była pompa wysokiego ciśnienia, w momencie rozruchu spadało ciśnienie paliwa do 10barów i wyłączał komp wtryski.
Napięcie na wtrysku jest cały czas od momentu przekręcenia kluczyka. Sprawdziłem wtrysk na krótko i działa od początku. Błędnie dodane obrazki usunąłem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
sprawdz najpierw czy silnik ma dobre masowanie,moze byc także niskie napięcie akumulatora
witam wracając do tematu mam podobny przypadek pompa podaje paliwo a nie ma napięcia na wtryskach. auto po wypadku stało rok a powiedzcie gdzie jest umiejscowiony te wyłącznik zderzeniowy w komorze silnika i jak wygląda z góry dzieki
Mierzyłem napięcie na wtryskach jest 14v z tym że jak mierzyłem napięcie na wtryskach benzynowych to mi napięcie pulsowało. Tu mi napięcie nie pulsowało z tym że pomiar był dokonywany innym miernikiem.
Jak Ty sprawdzasz te napięcie na wtryskiwaczach? Kod silnika podaj. Wyciągam zasilanie wtryskiwacza, biore żaróweczke 12V/5W i patrze czy przy kręceniu rozrusznikiem żaróweczka mróga :) Zły sposób? Przyczyna problemu już zlokalizowana: Któryś z przekaźników nie stykał. Po wymianie przekaźnika wszystko działa bez problemu :) Rozpiska przekaźników: (mój...
Coś niskie to napięcie. W momencie kręcenia na wtryskach powinieneś mieć +12v i impulsy masy ze sterownika. Skoro padło po wymianie sprzęgła - sprawdź jeszcze raz połączenia.
Może być problem z napięciem zasilającym wtryski.
Witam.Samochud posiada lpg?
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Brak napięcia na wtryski i czujniki Potrzebuje schematu
Sterownik nie steruje wtryskami do zrobienia.
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
jakie ma być ciśnienie na listwie bo to 90 bar wydaje mi sie za niskie. Może ktoś ma dostęp do fachowej literatury mercedesa. (mercedes A 1.7 CDI 99r)
Zamiast wtrysku wsadź żaróweczkę w5w i sprawdź czy będzie mrugać
Może przekaźnik podający napięcie na wtrysk ma wypalone styki.
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
jaka sonda 2-3-5 przewodowa jakie auto? najprościej podłączyć oscyloskop i dodać gazu impulsy powinne być w przedziale 0,2 -0,98v a podczas pomiarów odłączyć sonde do ECMa bo może pomykać z mapy pamięci proca wtrysku ,-napięcie to odnośnik do zwykłej sondy !!! :wink: Pozdrawiam Witek
Immo chyba działa bo podaje paliwo i jest iskra. Nie moge podłaczyć interfejsu bo jest brak komunikacji. A co do tego napięcia na wtryskach jakie powinno być ?
A jakie są normy tego napięcia na rezystorach wtrysków ?
A na długo podałeś napięcie na styk? Bo ten siłownik przyspieszacza dopiero po chwili przesunie cięgno, ma zwłokę w działaniu. Przed podaniem napięcia wtrysk jest przyspieszony.
Nie sugeruj się zę nie złapał błędu z odpiętą / zmasowaną sondą, ten sterownik jest "mało wrażliwy" na sondę.. Możesz mu zasymulowac napięcie na tym wejściu i oglądac czas wtrysku. Powinien się skracać przy sygnale bogatej mieszanki. A obstawiam sondę kiepską jednak..
Zobacz czy nie zanika napięcie na wtryskach/ stały plus/ i posprawdzaj dokładnie zasilanie sterownika.
Skoro nie ma napięcia na niektóre wtryski, i komputer jest ok, to wypadałoby sprawdzić kabelki, a jak nie to dać na mszę. Może się samo naprawi.
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
witam, problem jak w temacie silnik po remoncie palił na dotyk az mu się nagle odwidziało, szukałem przyczyny i doszedłem że nie podawane jest w ogóle napięcie na wtrysk rozruchowy. po podaniu napięcie na wtrysk silnik odpala ale się nie wkręć ana obroty. Nie wiem gdzie mogę szukać przyczyny. Silnik nie ma nawet ochoty by zapalić.POMÓŻCIE BO JUŻ NIE...
Problem jak w temacie, sprawdziłem że na wtrysk zimnego startu(czy jak to się nazywa) nie jest podawane napięcie. kilka pytań: - kiedy on wogule powinien zadziałać? - jeśli to zależy od wskazań jakiegoś czujnika temperatury to którego i jakie powinny być te wskazania? - jak to jest z diagnostyką tego silnika, ma on chociaż kody migowe, jeśli tak to...
na listwie znajduje sie odpowietrznik i wciskajac go leje paliwem, poza tym dziwnie glosno pompa pracuje po przekreceniu kluczyka dziwnie zabiera te paliwo. masa w komputerze poprawiona i zaczne faktycznie od tych mas bo nie mam masy jak niektore ople od silnika idzie masa z przodu a umnie nie ma niestety.
W dniu wczorajszym sprawdziłem jak następuje: - napięcie zasilania na cewkach - 14V po dwóch stronach - napięcie na wtryskach - 14V - zasilanie - napięcie na wtryskach (sygnał) - po wadliwej stronie cały czas mam 7V, na stronie która działa napięcie skacze od mV do 7V dodatkowo jak się przytrzyma palcami działający wtryskiwacz to czuć jego pracę. -...
IMHO schemat wygląda OK. Jedyne nad czym bym się zastanowił to: 1. Mostek - spowoduje wyprostowanie oscylacji które mogą powstać przy zamykaniu wtrysku, przez co trudniej będzie odróżnić moment rzeczywistego zamknięcia od puźniejszych drgań a przez to pomiar może być troszkę zafałszowany. 2. R21 i C6 tworzą filtr, który raz że wydaje mi się niepotrzebny...
Witam. Mam problem z Peugeotem 206 1.4 benzyna. Przekładałem kostkę od pierwszej sondy lambda i niechcący zrobiłem zwarcie. Kabel który dochodzi do sondy 12V, zwarł się z kablem od sondy masowym i auto przestało palić. Nie ma napięcia na cewce, na wtryskach i na pompie. Jeżeli nawet podam napięcie w skrzynce BSM z bezpiecznika obok, na bezpiecznik od...
gwint wtrysku korekta wtrysku panda wtrysku
kodowanie thomson elektryczna tylna klapa licznik honda
Jak wyczyścić wentylator w kotle Termet Silver? Mikrofon SteelSeries Arctis Nova 1 nie działa z Acer Nitro 5