Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Witam, mam problem z ładowaniem w moim URSUS C-330M. Mianowicie kupiłem traktor i była w nim prądnica, która w ogóle nie działała. Postanowiłem kupić alternator. Oczywiście wywaliłem prądnicę, alternator, zamieniłem przewody na akumulatorach tak żeby minus był na obudowie i podłączyłem alternator. Problem jest z kontrolką od ładowania. Jak mierzę napięcie...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam Mam problem z ładowaniem na wolnych obrotach w kosiarce po dodaniu gazu do okolo 1200 obrotow ladowanie sie pojawia i jest juz na wolnych obrotach Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v i na tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Po co ten opornik.Kontrolka od ladowania to dioda jak...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Witam Mam taki problem - ciągle niedoładowany akumulator. Jak sprawdzam napięcie na zaciskach akumulatora to jest 11.5 V. Przy wlaczonym silniku 12,5 więc zdecydowanie za mało. Miesiąc temu był robiony alternator więc chyba jest ok. Czy może to być wina akumulatora że jest już zużyty i alternator nie jest w stanie naładowac go więcej niż te 12.5V? Jak...
mam następujący problem mam golfa 1.6 16V miałem w nim akumulator 44 ah i od początku jak stał kilka dni i było chłodno popiskiwał mi alarm przy zapalaniu i migotało mi podświetlenie zegarów napięcie na aku wtedy było 12,00 V i jak był zapalony silnik i włączone światła 14,3-14,4 V myślałem że to wina akumulatora więć kupiłem teraz nowy ale 54 ah po...
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko oryginalne, nie wiem od kiedy to jest bo to nabytek...
Trafiła do mnie kolejna walnięta maszyna budowlana. Tym razem nie ma ładowania. Silnik sw 400, osprzęt elektryczny chyba typowy.Typu alternatora nie moge doczytać, bo go już "fachowcy" zdarli, a dane na obudowie nawet młotkiem zatłukli (ręce opadają). Regulator mechaniczny typu chyba W9 (wibite na pokrywie regulatora). Objawy sa takie: brak ładowania,...
Witam Mam problem z ładowaniem w Mitsubishi Lancer 1.6 benzyna 90km Po odpaleniu silnika ładownie jest 14.45v przez jakieś 30 sekund potem spada do 12.55v ,na 3000 obrotów również ładuje 14.45v na wolnych już nie ale co ciekawe na wolnych obrotach jak załącza się kompresor klimatyzacji to ładowanie jest ok a jak kompresor się wyłącza to ładowania brak....
Witam. Auto Opel Movano 2.5l. Wczoraj zauważyłem, że zaświeciła się kontrolka ładowania... zaświeciła się cyklicznie co 3-4 minuty podczas jazdy. Miernikiem sprawdziłem napięcie, wynosi 11.4. Stwierdziłem, że wina leży po stronie alternatora. Wymontowałem, zawiozłem do serwisu, gdzie okazało się, że alternator jest sprawny - napięcie 14.5. Po włożeniu...
jakie ładowanie powinien mieć alternator z włączonymi światłami i bez włączonych i czy ładowanie sprawdza sie normalnie na akumulatorze czy bezpośrednio na alternatorze
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: http://obrazki.elektroda.pl/2132825200_1... Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza...
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
Witam Mam chyba problem z ładowaniem. Na akumulatorze pokazuje 14v, po włączeniu świateł, radia, dmuchawy, spada na 12,5v. Natomiast w kabinie np w gnieździe 12v (zapalniczki) pokazuje ok 0,8v. Dlaczego tak sie dzieje?
Podłącz sensowny diagnoskop a wtedy zobaczysz jakie jest napięcie ładowania wymagane a jakie jest w rzeczywistości. Po zgaszeniu silnika i włączeniu samego zapłonu możesz wysterować ( test ) przebieg sterujący z komputera do alternatora . Na oscyloskopie możesz to zobaczyć . Ponieważ sterowanie alternatorem jest z kompa - to zwykle nieprawidłowemu ładowaniu...
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Już kiedyś opisywałem moje boje z futurą w mrozy - o ile pamiętam to już poniżej ok. minus 5 st. C lekko rozładowany aku nie przyjmował ładunku. Napięcie na klemach podłączonego do prostownika 16V, a prąd ledwo 1A !. Dopiero po kilkugodzinnym grzaniu w pomieszczeniu zależność napięcie/prąd wróciła do normy. I piszę o aku na gwarancji. FUTURA = BADZIEWIE....
Witam, Niewiele ponad rok temu wymieniłem akumulator (fabryczny jeszcze pracował ale zdecydowałem się go przed zimą wymienić). Kupiłem akumulator firmy Westa (sprzedawca zachwalał). Gdy ostatnio zaczęły się mrozy zauważyłem, że im niższa temperatura tym mniej żwawo kręci rozrusznik. Przy -15 stopniach jest to już niepokojąco słabo ale i tak odpala za...
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Witam według mnie to wina regulatora napięcia mogły się szczotki wytrzeć lub poleciał w ogóle regulator Powodzonka Dodano po 7 O właśnie a co co ceny to nowy regulator kosztuje.............około 120-150 zł. do tego robota........tak w 150 się zmieścisz
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Ok, masz wiedzę o napięciu w stanie spoczynkowym. Dobrze naładowana bateria akumulatorów będzie miała 12,8V - 12,9V. Na tym koniec. Teraz napięcie w czasie ładowania - żeby wymusić prąd w obwodzie musi być różnica napięć. Ładowarka ładując akumulator prądem Q/10 wymusza na nim podwyższone napięcie w stosunku do stanu spoczynkowego. Napięcie 14,4V w...
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Wątek dotyczył tego, że rok temu jeszcze prostowniki były w stanie ładować ten akumulator do ponad 16V i kończyły prądem około 0,5A a teraz tylko do napięcia 14,8V i prądem 2,5A . Nie są wstanie nic więcej wtłoczyć... Gdzieś w necie przeczytałem, że w takim przypadku powodem jest albo zasiarczenie albo uszkodzenie celi.. Jakoś tak mniej więcej to zostało...
Misja wykonana. Wszystko zgodnie z planem (prawie). Po odpaleniu odpiąłem kabel rozrusznik/alternator. Samochód nie gaśnie, napięcie na akumulatorze 11,6V. Można jechać. Z ciekawości zmierzyłem napięcie ładowania, ale to bydle złośliwie wróciło do normalnego. Po podczepieniu kabla z powrotem do klemy też ok (prawie 14V). Złośliwość rzeczy martwych....
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Pierwszą podstawową czynnością jest naładowanie akumulatora prostownikiem i sprawdzenie napięcia ładowania akumulatora przez alternator. Dopiero później można się zastanawiać co dalej.
Regulator z firmy Elmot RNc-12. Nie pozostaje mi nic innego jak spedzić troche czasu na mrozie wymontować alternator i dokładnie go obejrzeć
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
witam. wymieniłem regulator napięcia (20zł) i szczotki alternatora (4zł) i maluch pali w największe mrozy od tyku;) . bardzo dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam.
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
A ja zapytam - czy zastanawiałeś , czy ładowanie akumulatora alternatorem, po odpaleniu silnika przy 20 st. mrozie, jest bezpieczne? Czy efektywne, to zależy od punktu widzenia. Na pewno na początku, zanim akumulator się "rozrusza" będzie trochę inaczej wyglądać, niż w wyższych temperaturach i w tych warunkach mogą się nie sprawdzać prostowniki z kontrolą...
Panowie wątek się toczy - jest duży spadek napięcia pomiędzy B+ alternatora a akumulatorem a nawet chwilowy jego zanik...samochód 10 lat, woda, mróz, sól a końcówki przewodu zaciskane jedynie fabrycznie na prasce... Kontrolka ładowania będzie gasła - będzie, alternator pracuje bez odbioru energii i wypala diody - co wy na to? Naprawiamy przewód pomiędzy...
A może i głupio się zapytam. Czy jesteście absolutnie pewni, że macie wszystko w porządku z układem ładowania w swoich samochodach? Czy alternatory, akumulatory, połączenia "wysokoprądowe" są sprawdzone? Ja na waszym miejscu zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania wszelkiej maści elektroniki.
Cytat: "o ile alternator utrzymuje napięcie 14,4V przez cały czas ładowania" o żeby tak było ! np. toyota aygo 2-letnia , napięcie 13,7 - 13,8 . Pewnie co by mniejsze zużycie paliwa wykazywać. I jak tu doładować w czasie jazdy aku ? masakra.
Nie we wszystkich, i nie od temperatury otoczenia a samego regulatora, co nie ma większego sensu, bo regulator w gorącej komorze silnika a akumulator na mrozie i powinien dostać wtedy wyższe napięcie. w starych regulatorach czujnik był na zewnętrznej krawędzi regulatora, i podczas jazdy nie jest gorąco przy alternatorze, bo zawsze jest (prawie) w przewiewnym...
Wyrywanie zdań z kontekstu wciąż w modzie? 13.8V to takie minimalne napięcie baterii kwasowo ołowiowej przy którym nie występuje gazowanie elektrolitu. Do tej ładowarki wystarczy opis przycisków, bo odczepami reguluje się maksymalne napięcie baterii. Prąd bateria sama ogranicza, każdy może to sprawdzić. I już mamy praktycznie automat. Wada - długie...
Nie, jest tracona non stop i energii tracona jest pomijalna. Aku pobiera duży prąd zaraz po odpaleniu silnika, zwłaszcza jak obroty nie są jałowe, bo wtedy alternator dobija różnicę między 12,5 V w spoczynku a 14,4 V, prawie jak kondensator dużej pojemności. Im bardziej Aku jest rozładowane oraz impedancja przewodów mniejsza, tym większy prąd płynie,...
Czy to normalne ze alternator wzbudza mi się dopiero jak dodam minimalnie gazu? po odpaleniu auta mam 12.5 napiecie wyjde przed maskę i miernikiem mierze nie ma większego napięcia wsiąde do auta dam minimalnie gazu i od razu wzbudza alternator i już jak stoje przed autem to ładowanie jest na 14.2 po odpaleniu świateł mijania i drogowych też 13.9-14.2...
Od czasów Tesli i Edisona prąd to prąd, tylko zapotrzebowanie inne. I tak wiec w Fiatach 126p wydajność alternatora to światła mijania i stopu bo już kierunki nie chciały się załączyć, nowe samochody mają alternatory ponad 100A 12V. Tyle że i te 100A można wyżyłować i mimo że napięcie ładowania będzie dobre to akumulator będzie niedoładowany. Jest zima,...
Da się z tym żyć. Do zapamiętania: 1. Napięcie alternatora w czasie pracy silnika 13,8 V - 14,4 V to norma. Czasem wskazywane jest 13,9 V - 14,5 V. 2. Napięcie rozładowanej baterii akumulatorów do 10,5 V. 11,8 V to mało, ale jeszcze nie dramat. 3. Akumulatory kwasowe pozostawione w stanie rozładowania na ponad tydzień zasiarczą się w sposób trwały....
Witam. Z opisu kolegi wynika że akumulator ma już parę ładnych latek więc prawdopodobnie przyszedł już czas na niego. Jeśli pomimo pełnego naładowania rozrusznik kręci coraz wolniej (zakładając że sam rozrusznik jest sprawny) może to oznaczać po prostu brak pojemności akumulatora. Jeśli masz areometr to po naładowaniu zaciągnij kilka razy elektrolit...
np. w mrozy -15st.C rośnie nawet grubo ponad 15V . Słyszałem, że ludzie przerabiają na zewnętrzne regulatory. Innym wyjściem - podmiana komputera, ale razem z immobilizerem i kluczykami. ...Nie przesadzaj... NO TO W TAKIM RAZIE JAK PRZYJDĄ TAKIE MROZY O KTÓRYCH PISZĘ, TO ZAPRASZAM DO SIEBIE Z MIERNIKIEM.
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem pilniczkiem lecz nie dało to skutku. Regulator jaki...
Współcześnie elektronika samochodowa projektowana jest na napięcie pracy wyższe, niż 14,4 V (max. 18 V, w dokumentacji do modułu Mercedesa Vito, nie mam linka do tego, bo trzymałem papier tylko w rękach). Są samochody, w których oprogramowanie uwzględnia mrozy i przy temperaturze ujemnej alternator podnosi napięcie ładowania do 14,8 V. Jakie to samochody?...
Zapewniam, że podczas ładowania na mrozie nie wzrośnie ani o stopień. Chyba że uda Ci się przepuścić przez akumulator jakiś potężny prąd. Tu bym polemizował, aczkolwiek organoleptycznie tego nie sprawdzałem - tym niemniej regulatory napięcia alternatorów zawierają element termowrażliwy, do regulacji napięcia ładowania w funkcji temp. zewnętrznej, mam...
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
Witam. Peugeot 508 2.0 Hdi 140KM 2012r bez start-stop. Szukałem informacji w wielu miejscach, niestety tego czego potrzebuję nie znalazłem. Chodzi mi o ustawienia w Lexi odpowiednich wartości odnośnie ładowania akumulatora. Problem w tym że mam napięcie ładowania w granicach 14,8V do 15V. Pomiary robione multimetrem jak i tanim, wiadomo skąd testerem...
Preho jak sprawuje się VIPOW BAT-1140 na mrozie czy kable nie robią się sztywne w instrukcji obsługi podany jest zakres temperatur 0+40C i czy w upał się nie nagrzewa nadmiernie. CTEK ma podany zakres temperatur -20+50C "moc wyjściowa jest redukowana automatycznie przy wyższych temperaturach". Obecnie posiadam mikroprocesorowy prostownik 6/12V 4,2A...
Jest problem z ładowaniem zmarzniętych akumulatorów. Niektóre z nowych prostowników mają funkcję ładowania takich akumulatorów, ale tylko niektóre i drogie. Natomiast praktycznie każdym starym prostownikiem bez wymyślnej elektronikiem (funkcji wykrywania naładowanego akumulatora) taki akumulator naładujesz. Prosty prostownik tylko z reg prądu i da się...
Witam, mam taki problem z autem - Skoda Octavia 99r. 1,8T, otóż ostatnio miałem regenerowany alternator + naprawa całego ładowania, przewody itd W tym momencie, ładowanie jest ok tzn bez obciążenia 14,5V na obciążeniu maksymalnym (światła, nadmuch, ogrzewana szyba) ok 14,2 Ale problem z prądem w aucie się nie skończył, nadal świeci się abs przy odpalaniu...
Czyli dla mojego urządzenia można założyć ok. 52Wh Hm, OK ale tę wartość raczej powinien podawać producent a nie użytkownik ;-) Wyjście mocy 12V oczywiście bez zabezpieczeń. Napięcia w moim akurat bardziej mnie przekonują - raz, że po podłączeniu do zdechniętego aku w mrozy nieco go pobudzi do działania chwilowym ładowaniem a dwa, że po odpaleniu nie...
Napięcia nie wyglądają na złe. Może akumulator jest już kiepski. Jeżeli akumulator jest bezobsługowy a ładowałeś go napięciem wyższym niz 14,5V, to lepiej sprawdź na jakimś pożyczonym. Ja już ten problem też przerabiałem (astra 1,8) i kupiłem nowy. Teraz nie wiem, że mam akumulator. Mojemu dało radę kilkakrotne, szybkie podładowanie rano na mrozie,...
Są też takie wtyczkowe ładowarki do akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Zasilacz do LED musi mieć napięcie maksymalne około 15 V. Żeby nie uszkodzić ładowanej baterii, trzeba ją odłączyć, gdy napięcie na niej osiągnie 14,4 V przy dziesięciogodzinnym prądzie ładowania. Przy prądach mniejszych można odłączyć wcześniej. Zdecyduj, czy będziesz pilnował tego...
Witam. Gdy miałem "Maluszka" nie było problemów z odpalaniem na mrozie (jeden warunek - akumulator musiał jednak być sprawny - no i alternator). Ponieważ miałem prądnicę, a nie alternator, to i tak po pewnym czasie zachodziła konieczność doładowania akumulatora gdyż prądnica nie dawała sobie rady podczas mrozów i raz zdarzyło mi się nie odpalić. Od...
Dzień dobry... Niedawno również zamontowałem podobny podgrzewacz jak z 1 postu tylko z 4 świecami. Podłączyłem osobno po dwie świece na oddzielnych przekaźnikach. Niestety alternator tego nie toleruje... Ma tylko 55 A (Polonez) i przy włączeniu dwóch świec wyraźnie spadają obroty silnika przy włączonych 4 świecach z alternatora dochodzi przeraźliwy...
Nie wiem skąd się wzięła moda na ocieplanie aku w PF126 . Czy widzieliście w aucie zachodnim opatulony akumulator. Problem jest w tym że ludzie kupują tanie aku w supermarketach i pózniej są problemy .Moim zdaniem trzeba zmierzyć napięcie ładowania na akumulatorze Akumulator w moim cc raz zeszłej zimy odmówił posłuszeństwa.. Trzymam go w zwykłym drewnianym...
Słabe masz to ładowanie, regulator jest na 14,3V lub 14,4V - zmierz sobie napięcie na zacisku alternatora to zobaczysz, że po drodze do akumulatora "gubi Ci się" 0,5V. Przy takim ładowaniu jak masz w zimie i stosunkowo krótkich odcinkach (15km) będziesz miał problemy z akumulatorem. Też tak miałem (13,8V-13,9V na wolnych obrotach i światłach mijania)...
Dodam że aku jest cały czas ten sam odpowiedni 72Ah od kupna auta czyli ok roku było ok - ładowanie było wzorowe 14,4V. Akumulator raczej zdrowy bo przy mrozach -20 odpala ok. Jedyne co mnie zastanowiło to przy okazji tego problemu z ładowaniem zauważyłem luźną klemę plusową przy aku (siedziała na biegunie akumulatora ale można ją było bez oporu podnieść...
Bateria akumulatorów ma zapewnić rozruch ciągnika zimą, latem - gdy ciągnik jest wielokrotnie uruchamiany i zatrzymywany i w mniej niesprzyjających warunkach. Stąd w ciągnikach tak duże akumulatory - pozwalają na wiele rozruchów nawet jeśli nie ma ładowania w ciągniku i pozwalają bez problemu uzyskać duże prądy. Wszystko to prawda, jeśli akumulatory...
OK ale większość alternatorów samoczynnie ustawia wyższe napięcie ładowania przy niskich temperaturach a raczej obniża je przy wysokich (latem) aby nie spowodować gazowania elektrolitu. Wyższe doładowanie zimą w pewnym stopniu kompensuje spadek pojemności akumulatora w niskich temperaturach. Ciekawostka motoryzacyjni fizyczna. To który to alternator...
Jednak do pełni sczęscia zdął by się termostat automatycznie włączający i wyłączający układ Np. na Alledrogo znajdziesz termostat bimetalowy rozłączający po przekroczeniu temp. np 60'C abo 70'C. Za 10-12 zł z przesyłką Też myślę złożyć sobie takie coś, tylko się zbieram do tego jak sójka za morze :D . Lecz postawiłem sobie następujące cele: I- warunek...
W susuki sx4 jest dobry dostęp do zdjęcia alternatora.Jest sporo miejsca. Dla "nie-mechanika" to nie jest dobry dostęp, uwzględniając jeszcze na koniec konieczność naciągnięcia paska klinowego podczas montażu alternatora ponownie w samochodzie. Kontynuując temat, w alternatorze uszkodzone były diody (nie wiem czy jedna czy sześć). Układ prostowniczy...
napięcie ładowania alternatora focus napięcie ładowania alternatora mazda napięcie ładowania alternatora faluje
oporność głośnik czyścić telefon zalać transformator termistor
chinskie radio odkurzacz parkside
Błąd Pre-Crash Safety w Toyota Avensis T27 Dynamiczny kierunkowskaz LED 6 diod – najprostszy układ NE555 + CD4017 lub ATtiny85