Naprawa samego sterownika, bez sprawdzenia i/lub naprawy nastawnika, jest działaniem doraźnym i niestety krótkotrwałym. Jeśli sterownik został uszkodzony z powodu zacierającego się nastawnika, naprawa może wystarczyć na dojechanie za bramę warsztatu.
A w czym problem założyć nastawnik taki, jaki powinien być? Poprzednia naprawa nie przyniosła efektu?
Pierwsze co bym zrobił to poprawił te luty.
No niestety chyba kończy się elektronika w tej pompie Nie ominie ciebie naprawa lub regeneracja nastawnika . Mogę ci to naprawić
W nastawniku jest indukcyjny czujnik położenia, zanieczyszczenia zakłócają jego pracę, wystarczy brake cleaner (ipa) i przedmuchanie kompresorem
Dziękuje za wszelakie podpowiedzi był upalony sterownik pompy , nowy nastawnik zatarty , wymiana nastawnika i naprawa sterownika pomogła , prawdopodobna przyczyna to złej jakości paliwo.
Kolego naprawa tej usterki polega najczęściej na wymianie tranzystora sterującego nastawnikiem i w serwisie kosztuję ok 1500 zł.Nie myśl że ten tranzystor tyle kosztuje,spalenie się tego tranzystora nastepuje po zatarciu aluminiowego tłoczka w pompie,lub na nieumiejętnym odpowietrzaniu silnika po wymianie np:filtra paliwa.
Problem jest taki; samochod pływał na wolnych obrotach iw czasie jazdy w granicach 1800-2200 obr.Wymienilem wszystkie filtry naprawiłem nastawnik pełna diagnostyka VAG-iem(zapłon,dawka) znikneło falowanie na wolnych obrotach obrotomierz stoi równo jest ok ale dlaczego tak szarpie w czasie jazdy .Poduszki pod skrzynią zmienione może to pompa..... proszę...
pompa nie była demontowana. wiem że dawka powinna się mieścić między 15 - 30 w grupie 000 bloku 4 Basic Settings
To od razu licz ile naprawa sterownika a potem nastawnika. Teraz masz zepsutą jedną rzecz.
W najlepszym wypadku to usterka układu sterowania sprzęgłem, w gorszym samego sprzęgła. Naprawa w pierwszym przypadku nie powinna przekroczyć 200-250 zł (w Polsce). Koszt można zmniejszyć montując linkę z ręcznym nastawnikiem zamiast automatycznego.
Problem był z nastawnikiem przepustnicy.
Sama naprawa sterownika to zakrywanie syfa pudrem. Musisz zregenerować nastawnik. Jesteś pewny, że upalona nóżka była od tranzystora? Dodano po 3 Sama naprawa sterownika to zakrywanie syfa pudrem. Musisz zregenerować nastawnik. Jesteś pewny, że upalona nóżka była od tranzystora?
wojtekryba...czy naprawa takiej pompy to wymiana tylko tego nastawnika (jak to wygląda od strony technicznej) czy coś jeszcze? orientacyjny koszt... pozdrawiam
Naprawa raczej niemożliwa zacznij szukać używanego.
Są w sprzedaży zestawy uszczelek do tych pomp. Dekiel nastawnika można spokojnie ściągnąć. Należy uważać aby nie przestawić całego nastawnika ale żeby to zrobić trzeba go stuknąć, sam z siebie nie powinien się ruszyć. Najlepiej przed demontażem na rozgrzanym silniku zapamiętaj chwilowe spalanie na MIDzie z wyłączonymi odbiornikami prądu. Każda zmiana...
o naprawy nastawnik pompy wtryskowej ewentualnie do czyszczenia albo do wymiany cewka w pompie
Poczytaj to, w sumie same przewody nie są odpinane ale chyba zmienisz zdanie co do pochopnego odkręcenia nastawnika http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... I przewody w ropie nie pracują.
Tak wiem - ale jak pisałem, pierwszą rzeczą, która rzuciła mi się w oczy była dziwna praca właśnie nastawnika przepustnicy. Oczywiście dla pewności przepływomierz też sprawdzę i jak się uda to również MAP sensor. A czy jest jakiś sposób na naprawę nastawnika ?
Witam. Moim zdaniem charakter usterki wskazuje na uszkodzenie gumowej membrany w nastawniku przepustnicy. Wymiana na inny używany nie musi załatwić problemu (też może być uszkodzony - częsta usterka). Trzeba sprawdzić szczelność nastawnika przepustnicy. Pozdrawiam wszystkich
Można próbować ale zawór nastawnika dawki może być uszkodzony,albo pompa zatarta mechanicznie a wtedy naprawa sterownika na długo nie pomoże.
Regeneracja raczej nie obejmowała naprawy nastawnika pompy wtryskowej. Jednak jeśli coś z nim byłoby nie tak to myślę, że poinformowaliby mnie o tym. Robione to było w serwisie BOSCHa.
Na fakturze są pozycje: uszczelki, uszczelniacz, tulejka wałka, tulejka, prace tokarskie, naprawa pompy wtryskowej. Czyżby to oznaczało, że nie ruszali nastawnika?
Witam! Zawieszony EGR, ewentualnie jeszcze dziabniety nastawnik biegu jalowego. Obydwa naprawialne, obydwa idzie sprawdzic przed naprawa. Pozdrawiam!
poszukaj na necie na forach vw, seat,audi sa ludzie ktorzy naprawiaja tylko nastawniki, czy to sie oplaca to twoja decyzja porownaj ile kosztuje sam nastawnik pompa cala lub naprawa, temat zakonczony tak mi sie wydaje, znasz przyczyne usterki, tylko pieniadze trzymaj sie
Golf Ii 1.6, benzyna+gaz, Pierburg 2ee Witam. Przegladając skrupulatnie temat i dokonawszy naprawy nastawnika w warsztacie w Chorzowie (troche drogo ale szybko i konkretnie) mimo wszystko pojawił sie problem braku wolnych obrotów podczas zasilania beznzyną. Prosze o informacje czy moze być to związane z dyszą wolnych obrotów (takie posty pojawiaja sie...
A już ingerencja w soft czy zagęszczanie oleju to już proteza do kwadratu . Jak mam to rozumieć? Wyjaśnij mnie to . Tylko zanim napiszesz coś głupiego to dla twojej informacji to właśnie działa. Oczywiście w określonych przypadkach. Naprawiałem te silniki w autach gwarancyjnych , pogwarancyjnych itd i jakoś nigdy do naprawy nie musiałem ingerować w...
a ja dodam jeszcze ,że należy sprawdzić w bloku pomiarowym w kanale 98 czy nie pojawia się napis error gdyz wtedy i tak będzie czekać cię wymiana.....nawet jeśli ją "zregenerujesz",przeczyścisz,zaadoptujes... to wiedz ,że jest to tzw. naprawa prowizoryczna i usterka będzie się powtarzać...
Masz dość poważny problem.... koszt naprawy nastawnika i naprawy elektroniki nim sterującej wymaga zdemontowania pompy z silnika i jej rozłożenia , wymiany części , złożenia i regulacji na stole probierczym. Jest to czynność która np. w serwisie pompiarskim w Bydgoszczy kosztuje ok. 2500-2800 pln. Samemu nic nie zrobisz , no chyba że jesteś kumaty to...
Problem rozwiązany problemem tkwił w nastawniku przepustnicy a raczej w czujniku informującym sterownik o 2 stanach tego nastawnika. Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi .
Pytanie i pomoc w naprawie zlokalizowaniu usterki spawarki jak w opisie. Spalone podczas eksploatacji, jak na zdjęciu rezystory oraz termistor NTC400D-9 drugi w rzędzie wartość ta sama. Rezystory 330 Ohm 2W x 2 szt, spalone na węgiel. Uszkodzeniu uległy też tranzystory typ IGBT opis K50EF5 znany też jako zamiennik IKW50N65F5 nie pogniewam się też jeśli...
Wiesz co? wydaje mi się, z tego co wyczytałem na różnych forach, że samo lutowanie i naprawa sterownika nie zawsze pomaga, jeśli masz zatarty jakiś nastawnik w pompie wtrysku. Od tamtej pory dalej jeżdżę, choć raz mi zgasło i pojawił się błąd - jakiś czujnik położenia walu. Ale to raz mi zgasło jak mierzyłem najgłębsze kałuże i wbiłem sobie do głowy,...
Wielkie dzięki ale czyszczenie nastawnika przerabiałem na kilku autach, problem polega na tym że chce wiedzieć wszystko o elektryce nastawnika. Powodem mojego pytania mam do naprawy audi z 1992 roku na nastawnik i tam vag nie pokazuje parametrów nastawnika. LAUNCH jedynie pokazuje błąd 01268 Metering control –N-146 czyli błąd elektryczny nastawnika....
Witam. Przegladając skrupulatnie temat i dokonawszy naprawy nastawnika u "Panów z Chorzowa" (troche drogo ale szybko i konkretnie) mimo wszystko pojawił sie problem braku wolnych obrotów podczas zasilania beznzyną. Prosze o informacje czy moze być to związane z dyszą wolnych obrotów (takie posty pojawiaja sie na forum). Silnik gaśnie natychmiast po...
Jak naprawić elektronikę tej pompy to wiem, ale napiszcie proszę jak rozwiązać problem zacierania się np: nastawnika kąta wtrysku, bo jeśli tego nie wyeliminujemy, to następny tranzytor panie lub jeszcze coś więcej.
Szanowny kolego, to auto dopiero co kupiłem i to nie dla siebie, wiem doskonale co to tzw dziura w tdi bo wcześniej miałem cordobe 1.9 TDI 110KM, w którym to aucie żadnych takich dolegliwości nie było. A cieżko jest jechać na przykład w korku na dwójce utrzymując jak mówisz obroty powyżej 1900. A swoją drogą poduszki są wyrobione co stało się właśnie...
Nastawnik do wymiany lub naprawy chociaż ciężko będzi bo masz pewnie potencometryczny nastawnik je bardzo ciężki w naprawie jak masz padnięty potęcjometr
Dzień dobry, to co jest w 1 grupie doradzono mi, że skoro odpala normalnie (po naprawie nastawnika) to że może tak zostać. niby powinno być ok 3 mg, ale zostawiłem. Niby można się bawić z poluzowaniem pokrywy i "stukanie" ale nie chciałbym tego pogorszyć... Przyśpieszenie jest OK auto ma swoje lata, ale zdarza się, że wyprzedzam bez problemu na 5 biegu...
Pisać i zapewniać zawsze można. Jeśli pompa VE to moja teoria o sekcji jest zła(myślałem że masz jeszcze rzędową). Stara pompa nie nadawała się do naprawy ze względu na mechanikę czy uszkodzony nastawnik?
Turbina jest w regeneracji, ja naprawiam tylko sam nastawnik, więc po naprawie powinno być ok.
To co napisałem - pompa w tej chwili nadaje się do raczej średnioopłacalnej naprawy - uszkodzony nastawnik, przy odrobinie szczęścia pierścień i tłokorozdzielacz. O regulacji nie wspomnę - bo zapewne po wymianie uszczelek złożyłeś nastawnik tak jak pasował.
Witam problem występuje z BMW f20 po lifcie silnik B47 150 KM . Występuje błąd nastawnika turbosprężarki - zwarcie lub przerwa w obwodzie. Nastawnik został wymieniony na fabrycznie nowy, wiązka elektryczna sprawdzona brak przerwy (ślady po lutowaniu Pinów) tak wychodzi jednakże zastanawia mnie kolejność pinów czy ktoś posiada może schemat ? Ponadto...
Witam Mam problem z moim bawarem otóż od samego zakupu do chwili obecnej auto jest że tak to nazwę zamulone jakoś wolno reaguje na gaz z tak jakby opóźnieniem nie jest dynamiczne zrywne i żwawe. Na początku wziąłem sie za naprawę nastawnika pompy wtryskowej i zmianie filtrów powietrza, paliwa i oleju. Nastawnik chodzi narazie jako tako ale moim zdaniem...
Witam. Mam problem z golfem 3 z 94 r. 90km/h z chipem na 110km/h. W trakcie jazdy czuć dosyć mocne drgania,szarpanie całym autem, najmocniej na 4 i 5 biegu przy delikatnym dodawaniu gazu, dodam również że gdy golfa odpalam z rana, puszcza niebieski dym{nie pali oleju} Zacząłem od naprawy nastawnika w pompie wtryskowej w renomowanej firmie Bosch. nie...
pompa ponownie do naprawy nie działa nastawnik konta wtrysku.
Sterownik pompy do naprawy, jeżeli pompa ve z nastawnikiem hdk, bo nie napisałeś który rok.
Witam mam pytanie odnośnie saaba 95 2.3t rocznik 99 po rozładowaniu sie akumulatora wywaliło checka (silnik faluje jak jest zimny obroty od 500 do 900i gaśnie) po podpięciu kompa boscha pokazało błąd przepustnicy brak pełnego przepływu. kasacja błędu silnik bez obciążenia pracował super po przejechaniu 10 km znów to samo. pojechałem do innego mechanika...
Witam! Posiadam Audi b4 z 1993r z przepływomierzem BOSH i miałem uszkodzony nastawnik potencjometryczny.Po naprawie nastawnika wszystko jest wporządku i teraz reaguje na pedał gazu, ale ostatnio zauwarzyłem że rano po odpaleniu auto kopci na taki biały lekko niebieskawy kolor a zapach to ropy.autko przez ok 10 min dosyc mocno kopci a dopiero po delikatnym...
Tak jak pisałem te pompy nie są zbyt trwałe. Problem kiepskiego wkręcania się na obroty to zatarty nastawnik. Nadal podtrzymuje ze to wina paliwa. Dodatkowo pytanie jak została wykonana poprzednia naprawa. Pompy sterowane mechanicznie wytrzymują więcej ale to nie jest dowód ze paliwo jest ok. Niestety nie zawsze mamy wpływ co leje my.
Po remoncie nastawnika przez dwa tyg nie gasł, ale to przypadek, było mało jeżdżone i tyle. Koniec końców prawie mam odkryta usterkę. Winowajcą są zegary lub wtyczka z kablami do nich biegnąca. Kolega potraktował specjalnym preparatem i jest poprawa, ponoć ktoś dłubał nieumiejętnie przy zegarach i coś jest uszkodzone lub wilgoć albo zimne luty może.....
quantity adjuster, to nastawnik dawki paliwa, a nie objętości, jednym słowem vp-44 poległa i trzeba wysłać do naprawy ps. cieszę się, że używam angielskiego vaga i nie muszę czytać takich bzdur po polsku
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Luźne piny, gnijąca wiązka itd. To naprawa na zasadzie przeglądania i prześwietlania przewodów. Może luty w sterowniku? Pisząc posty nikt Cię dalej nie poprowadzi. Auto do porządnego elektryka.
najczenstrze uszkodzenia pomp wteyskowych to awarie nasrawników. w wiekszej mierze wynikają one z złej jakości paliwa i żadkiego wymieniania filteów paliwa (zdażają się takrze "mordercy" którzy próbują czyścić takie filtry zamiast je wymienić) dlaczego tak drogo kosztuje naprawa takich pomp to proste wynika z ich skomplikowania i wielkiej dokładności...
pompa owszem a najbardziej nastawnik na niej - rozebrać i wyczyścić jesli potrafisz sam a jak nie to są ludzie na forum np. forum.vwgolf.pl - kolega Adamm, który na naprawie i czyszczeniu nastawników zjadł już wszystkie zęby.
potwierdzam, był to nastawnik. koszt naprawy 170 zł. Adres zakładu mogę podać na prv.
Pabloo23 nie napisałeś jakie masz oznaczenie silnika ale jeśli masz taki sam elektrozawór N75 jaki zapodał na fotkach (at)marcom to masz turbinę ze zmienną geometrią łopatek i Twój problem jest natury czysto elektrycznej a naprawa polega na sprawdzeniu gniazdka oraz wtyczki przy tym elektrozaworze oraz wiązki przewodów elektrycznych idącej od niego...
Ok, rozumiem ociz, to czemu nie można usunąć błędu nastawnika przepustnicy? Bo może jest uszkodzony? Od napraw samochodów są mechanicy.
Jeżeli uszkodzeniu uległ elektroniczny nastawnik geometrii łopat turbosprężarki to z naprawą nie ma problemu.
nastawnik pompy jest dobry bo gdyż ścianę wtyczkę z czujnika prędkościomierza to autko dalej szarpie A co ma piernik do wiatraka? Widzę że raczej samodzielna naprawa się tutaj nie powiedzie.
Kolego osobiście odradzam wymianę uszczelki na tłokorozdzielaczu tak jak planujesz(mnie naprawa fali i tłokorozdzielacza kosztowała 650 plnów) Jeśli się zdecydujesz to nic na siłę, Tłokorozdzelacz to musi dość łatwo wejść. wykręć go na tyle żeby ten pierścień uszczelniający tyko trochę się pojawił,żeby sprężyna trzymała a najlepiej przetestuj to na...
a nie jest na 000 jak dobrze pamietam? a dla przykładu na 11 jest turbo Na 000 sprawdzasz statyczny kąt wyprzedzenia, czyli mechanicznie ustawioną wartość bazową. Powinien zawierać się w granicach 40 - 60. 60 oznacza że jest dość mocno wyprzedzony, co również może powodować spadek prędkości rozrusznika. Dynamiczny kąt to grupa 4, pole 2 i 3 mają być...
Bosch to nastawnik potencjometryczny już nie do naprawy a nowego nie ma a po tylu latach to już powycierane dość sporo.. A pierburg to nastawnik indukcyjny nie do zajechania i do naprawy... Po drugie bosch to diagnostyka tylko grupa 000 a pirburg pełna... No i bosch ma problem z diagnostyka nie wszystkie interfejsy go odczytają te chińskie... Pierwszy...
Cały problem głupienia pralki polega na tym że wycierają się potencjometry nastawników programu i temperatury, zamiana miejscami pomaga ale nie na długo. Budowa samego potencjometru jest ciekawa bo to potencjometr skokowy. Skoki potencjometru skojarzone są ze skokami nastawnika programu (16pozycji) i nastawnik temperatury (8pozycji). Każdy skok to 560Ω(program)...
Nastawnik zebrał opiłki metalu i tak się to objawia. Rozwiń temat drogi kolego. Gdzie dokładnie znajduje się ten nastawnik i jakie są możliwości jego naprawy. Oraz czy to opłacalne. Moje pytanie, czy jesteś pewien, że uszkodzony nastawnik odpowiada, a powstanie obu problemów ? Jeśli tak: dlaczego?
Witam! Tak jak w temacie Leon 2010r. silnik CAXC Wywala błąd P2293 - regulator ciśnienia paliwa (usterka mechaniczna). Po podpięciu pod kompa ciśnienie na biegu jałowym 130-140 bar. Po dodaniu gazu i przekroczeniu 1000 obrotów ciśnienie natychmiast spada poniżej 110 i pompa przestaje piszczeć. Wymieniłem już 2 pompy 2 nastawniki pompy(tulejka, szkalnak)...
Skorzystam. Może ktoś przerabiał: błąd P0638 nastawnik przepustnicy nieciągły bład p0638 za wysokie napięcie z czujnika polozenia przepustnicy staly Może ktoś orientuje się czy to błąd czujnika czy bład przepustnicy jako takiej
Sprawdzilem wszystko co mozliwe i na moje to pompa, sygnal do pompy jest wysylany to po pierwsze, po drugie sygnal do nastawnika daje non stop pelen sygnal, po trzecie elemen zaznaczony na foto na niebiesko to na moje tranzystor sterujacy, ktory wykazuje ma zwarcie. Wiec w miejsce tego trazystora chcial bym cos wstawic ale nie wiem jaki i jak go podlaczyc,...
Ja naprawiam same sterowniki. Jak pompa mechanicznie słaba, to już nie do mnie. Faktycznie, jeśli za samo uszczelnienie i wymianę nastawnika dawki, zapłaciłeś 1300, to coś jest nie tak. Niech Ci napisze dokładnie, co zrobił. U mnie naprawa sterownika jest droższa. Za to daję gwarancję. Dodatkowo wzrasta koszt, jeśli trzeba wymienić czujnik położenia...
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Nastawnik biegu jałowego w Twoim przypadku to taki maly czarny okrągły pierdolnik wkręcony w korpus monowtrysku na dwie śruby torxy. Wykręć go i dokladnie wyczysc , szczególnie stożek na końcu trzonka i gniazdo wewnatrz monowtrysku. Po tych operacjach zdejmij na chwile kleme akumy i po zalozeniu zapal bez gazu. Ma to na celu wykasowanie adaptacji. Sprawdz...
Nie wiem co masz na mysli regeneracja pompy,bo jak wymiana sterownika i naprawa mechaniki to ok.ale jezeli tylko naprawe sterownika to dzieki,bo za chwile wroci jak bumerang,skoro juz sie topia kable na nastawniku to chyba ciezko mu tam.w moim regionie pompiarze wolaja 2000-2500 tys(nowy sterownik itp.)temat mozna uznac za zamkniety podmiana pompy na...
Jest czujnik, na prawym deklu zbiornika,jak masz mało paliwa to samochód gaśnie, ale zawsze w takiej sytuacji sterownik silnika rejestruje błąd. Zobacz czi są widzialne obroty wału i wałka pompy, wsłuchaj się też, czy tyrczy elektromagnes nastawnika dawki.
Tak, to trochę inny silnik, ma np. łańcuch rozrządu zamiast paska, a samymi klapami steruje nastawnik podciśnieniowy, a nie elektryczny. Kolektor też jest różny, i np. tutaj: https://sprzedajemy.pl/kolekor-ssacy-che... oferowany jest zregenerowany, z nowymi klapami, osią itd. Czyli te części...
Witam wszystkich forumowiczów! Od dłuższego już czasu, próbuję bezskutecznie zdiagnozować swojego Mercedesa R107, 560SL. Auto pochodzi z USA i jest w wersji kalifornijskiej z roku 1988. VIN WDBBA48D0JA085646. Po wielu próbach i godzinach, spędzonych na szukaniu materiałów w internecie, sprawdzaniu wszelkich obwodów i urządzeń peryferyjnych dochodzę...
Wypnij wtyczke prędkościomierza ze skrzyni biegów i wtedy się przejedź, jak szarpanie ustąpi to masz nastawnik na pompie do naprawy. Przy wypiętej wtyczce nie będzie oczywiście działał prędkościomierz.
Przewody paliwowe sprawdziłem wszystkie w komorze silnika i są naprawdę w stanie idealnym, dokładnie dlatego na pisałem AFN dla jasności, ten zawór jest wkręcony w pompę zaraz przed osłoną rozrządu po lewej stronie koło nastawnika to tak dla tych którzy pytali gdzie ten zawór... Fakt jest to zawór regulacji ciśnienia ale z tego co się orientuję służy...
vp44 nie ma nastawnika?
Post słusznie raportowany, przenoszę do początkujących, żeby nie wymieść do kosza i dać autorowi szansę naprawy auta.
Witam z problemami AUDI A4 ,moze nie umiem pisac ,ale trochę znam się na naprawach samochodów.Dzisiaj czyściłem nastawnik w pompie 1.9 AFN.Strasznie szarpał przy obrotach ok.1800 .Jak pisałem wyżej nie potrzebny jest komputer do ustawienia dawki paliwa przy takiej usterce.Samochód chodzi jak zegarek.Obroty nie falują i nie szarpie.
Podejrzewam że zaciera sie nastawnik kąta wtrysku, w okolicy nikt nie ma KTS'a a zwykłym kabelkiem jaki mam nic nie sprawdzę w vp44. Moja logika jest taka która wnioskuje z budowy pompy - sterownik jest połączony z tasiemką nastawnika (tak to wywnioskowałem ze zdjęć w necie) gdy on się zaciera rośnie opór przesuwu tłoczka większy prąd płynie i upala...
Nastawnik kupisz, wygląda jak mały tłoczek, ale sam nie wymienisz bo pompę trzeba w drobny mak rozebrać. Całą głowicę trzeba wyciągną, następnie pierścień z ząbkiem i dopiero wtedy tłok nam wyjdzie o ile nie jest zatarty na amen. Ale z tych objawów i błędów to tylko elektronika jest uszkodzona. Porostu ktoś próbował naprawić sterownik, nie poszło i...
Jako takiej regulacji ten nastawnik nie posiada, jest na stałe przykręcany do ramienia, w środku po ściągnięciu obudowy jest silnik, przekładnia ślimakowa oraz elektronika. Nie pomogę w tej kwestii, bo o ile rozbierałem taki nastawnik po uszkodzeniu ślimaka, to nie bawiłem się w jego naprawę, tylko wymieniłem na drugi używany.
tom2412 proponuję zrobienie porządnej diagnozy przed podjęciem decyzji o naprawie.
Oj, masz niefartowny samochód. Moduł pompy wtryskowej padł. Pytanie jest, czy błąd jest mechaniczny w pompie (uszkodzone nastawniki) czy w elektronice sterownika. Prawidłowe postępowanie to wyjęcie całej pompy ze sterownikiem i oddanie do sprawdzenia - duży koszt. Niektórzy demontują sam sterownik (trzeba trochę znać się na elektronice samochodowej)...
Witam zamontowalem inny sterownik do tej pompy tylko niestety bez pewnosci ze jest dobry auto odpala normalnie nawet lepiej niz na tamtym tylko po okolo 2-3 minutach normalnej pracy zaczyna przerywac tak jak by odcinalo prad na nastawnik dawki , zbadalem oscyloskopem przebieg sygnalu na nastawnik i wtedy gdy silnik chodzi normalnie sygnal jest ok a...
Witam! Jesli chodzi tylko o naprawe samego sterownika to mi sie wydaje dużo (tym bardziej, że naprawa samego sterownika to koszt około kilka, kilkadziesiąt złotych, a reszta ceny to wysadzenie go z samochodu i wiedza naprawiającego). Strasznie tania wiedza ostatnio się zrobiła. Sterownik nie pada bez powodu, a co jak przyciera się nastawnik i korpus...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. To tak jakbyś zalał kostkę lodu wrzątkiem, w efekcie...
Witam. Mam problem z Nissanem Terrano 2.7 TDi 2000r - na Bosch. Sterownik zgubił imo po dłuższym postoju, wysłany do elektronika wrócił z wykasowanym IMO. Mimo to nadal nie odpala. Wcześniej nie miał prądu na nastawniku, teraz po naprawie prąd wrócił, mimo to nie podaje ropy na wtrysk. Zaworek zasilany jest na czas grzania świec. Za wyjątkiem błędu...
Koszt naprawy tej pompy może być bardzo wysoki 92 miał ciekawy i drogi nastawnik dawki
Te dwa przewody idą do nastawnika dawki paliwa. Następne dwa do nastawnika kąta. ... a czujnik którego błąd zgłasza komputer to ta mała kosteczka zamocowana na taśmie (lewy dolny róg). Radzę wysłać pompę do naprawy, ale zrobisz jak będziesz chciał.
Posiadam część główną tego ogrzewania które zawiera w sobie sterownik. Niestety reostat który jest nastawnikiem dla urządzenia jest uszkodzony. Składa się on z dwu płytek drukowanych. Chciałbym go naprawić lecz potrzebuję zdjęcia i wartości rezystancji potencjometru wierzchniej płytki. Zamieszczam zdjęcia tego uszkodzonego "przełącznika". Chodzi o odtworzenie...
Problem rozwiązany. Uszkodzony był nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej. Koszt naprawy pompy 700zl. Prosze o zamkniecie tematu.
12.11.16r No i stało się vectra nie chce odpalić błąd P1631. Teraz moje pytanie czy warto kupić czujnik obrotów pompy czy lepiej dać sterownik do naprawy? Czym najlepiej zaizolować przewody nastawnika kąta wtrysku izolacja z oryginalnych przewodów cała się pokruszyła i odleciała :( Pompa do regeneracji. Do kompleksowej rzetelnej regeneracji, jakby...
Pompa do roboty-to fachowa naprawa.Zwiększenie dawki vagiem-pomoże ,nie musi.Zwiększenie dawki nastawnikiem-pomoże lecz to 'nie fachowo'
Jaki opornik, koleś, nie rób sobie tutaj jaj, ok? Padł tranzystor kluczujący elektromagnes nastawnika dawki i nie poradzisz sobie z tą naprawą.
Dużo jest w sieci na ten temat - pisali domorośli specjaliści o robieniu rys na deklu nastawnika i ustawianiu potem na nie. Tym niemniej nie proponuję samodzielnej ingerencji - koszty naprawy przy nieprawidłowym montażu ogromnie rosną.
Kupiłem przepustnice za 200 zł w całkiem niezłym stanie.Nie byłem jeszcze na adaptacji,pojeżdżę i zobaczę bo obroty wchodzą na ok 2000 ale podobno to normalka.Jednak mechanik miał rację. A teraz uwaga!!!!!! Pomierzyłem omomierzem wartości na poszczególnych pinach w zakupionej przepustnicy,a potem w swojej.W swojej na pinach 1i2 nie miałem żadnej wartości...
przestrzegam przed dodawaniem specyfików do czyszczenia wtryskiwaczy, przez te środki padaja uszczelki. niema problemu z wymianą tych dwóch uszczelek tylko trzeba posiadać specjalny klucz trójkątny do odkręcenia nastawnika koszt okoł 50zł. przed odkręceniem zaznaczcie położenie na znaki żeby później tak samo go ustawić bo zmienicie dawke paliwa.wszystkie...
zawory można wyregulować. również proponuję przeczyszczenie nastawnika biegu jałowego
potencjometr nastawnika parametry nastawnika odczyt nastawnika
pomiar przepływ prąd czujnik temperatury oleju saeco przepływomierz rozebrać
falownik agregat bluetooth jammer
Jak wyjąć zablokowaną kapsułkę z ekspresu Delta Brak reakcji kontrolek w myjce ciśnieniowej Kärcher