Witam. Mam taki problem: Bieg jałowy, luz. Naciskam na pedał przyśpieszenia a silnik nie wchodzi od razu na obroty, tylko ma ok 2 sekund zwłoki. W czasie jazdy podobnie. Po prostu nie ma żadnej reakcji ze strony silnika. Po tych dwóch sekundach silnik normalnie sie wkręca i ma moc. Potencjometr gazu działa prawidłowo, przy pełnym wciśnięciu sterownik...
Kiedyś rozmawiałem z kolegą mechanikiem, takim "guru" braci mechaników w Lublinie na temat tego silnika. Generalnie jest tak, że są to w miarę dobre silniki do 130 KM. Te o wyższej mocy są zbyt wyżyłowane i nie wytrzymują obciążeń. Naprawa tego silnika jest b. droga i nie zawsze opłacalna. Mercedes dla mnie ma jedną niezaprzeczalną...
Proponuję oddać auto fachowcowi. Jeszcze trochę takich samodzielnych napraw i złomowisko.
Witam. Mam do naprawy silnik MB 2,9 TDi (nie pali na pierwszy,wiesza się zawór). Chciałbym go odpalić przed naprawą. Mam sterownik(komputer), potencjometr pedału gazu oraz wiązkę elektryczną. Będę wdzięczny, jeśli ktoś podpowie mi jak to wszystko pospinać, żeby motor zagadał.
Samochód jeździ ponownie. Jest jednak kłopot- po odebraniu z naprawy ( wymiana sterownika silnika oraz całej pompy wtryskowej) dobrze było przez jakieś 15km, teraz chodzi chyba w trybie awaryjnym i nie ma mocy. Ma ktoś jakieś pomysły co mu może być? Wtrysk sterujący ma oporność około 125-130ohm, nie dymi, przemyłem czujnik ciśnienia bez rezultatu. Po...
W sieci można spotkać program serwisowy WIS - tam są dokładne schematy Mercedesów. To w ogóle cały program obsługi i naprawy większości aktualnie produkowanych aut tej firmy. Tylko jest mały problem: cały plik to ok. 30 Giga :)
Witam. Jakie mogą być przyczyny zbyt wysokiej temperatury cieczy chłodzącej? Do tej pory zrobiłem następujące czynności: 1)Nowa uszczelka pod głowicą, wymieniona z powodu wycieku płynu na zewnątrz silnika (przed naprawą temperatura na zegarze stale 85 stopni, niezależnie od pory roku, obciążenia samochodu i prędkości. Głowica sprawdzona. 2)Nowy termostat,...
Mercedes wszystkie modele: A klasa(W169), B klasa(W245), C klasa(W202, W203, W204), CL(W215), CLK (W208, W209), CLS(W219), E klasa(W210, W211, W212), G klasa(W463), ML (W164, W166), R klasa(W251), S(W220, w221), SL(W230), SLK(W171), VITO (W639), SPRINTER(W906) - Naprawa, generowanie, programowanie kluczyków Mercedes (FBS3) - Naprawa, programowanie...
Witam. Od ponad roku przepycham samochód od mechanika do elektronika. Posiadam Mercedesa Sprintera W906 z 2006/2007 roku z silnikiem 2.2 CDi o mocy 150 KM. Samochód kupiłem z zatartym silnikiem. Wszystkie uszkodzone elementy wymieniłem, silnik naprawiłem. Od strony mechanicznej jest jak nabardziej ok, od elektrycznej w 99 procentach równiez, oprocz...
Witam. Wczoraj podczas tego dużego mrozu zostałem wezwany do sprzętu jw. Po sprawdzeniu objawów- nie gaśnie kontrolka świec żarowych , wymontowałem układ sterowania zasilaniem świec. Jest tam napchane kupe elektroniki jak na zwykły przełącznik czasowy. Takie moje przypuszczenie-prawdopodobie długość grzania świec zależy pewnie od temperatury silnika...
Witam wszystkich. Dzisiaj zarejestrowałem się tutaj bo od jakichś dwóch miesięcy mam problem z moim 413 cdi. Zaczęło się od ciężkiego odpalania przy zimnym i z czasem przy rozgrzanym silniku. Drugi problem jaki był zauważalny to gasnący silnik podczas jazdy (zawsze pod górę, obroty powyżej 3000 i ciężki ładunek na pace) gasnął , przekręcałem kluczykiem...
Witam wszystkich. Dzisiaj zarejestrowałem się tutaj bo od jakichś dwóch miesięcy mam problem z moim 413 cdi. Zaczęło się od ciężkiego odpalania przy zimnym i z czasem przy rozgrzanym silniku. Drugi problem jaki był zauważalny to gasnący silnik podczas jazdy (zawsze pod górę, obroty powyżej 3000 i ciężki ładunek na pace) gasnął , przekręcałem kluczykiem...
My Ciebie również serdecznie witamy... Jeżeli nie wiesz, to tego rodzaju naprawy w nowych autach rozpoczyna się od odczytania i analizy kodów błędów. Oprócz tego trzeba przejrzeć tzw. "actual values" (wartości aktualne) - np. zwrócić uwagę na ciśnienie na railu w momencie uruchamiania silnika. Jeżeli będzie niższe jak 120 bar to silnik raczej nie odpali....
Gość na włączonych światłach zdjął klemę plusa z aku i założył, na chwile spoko - do ponownego odpalenia. Brawo! Na forum już było kilka razy, jak debilną metodą jest odpinanie klem akumulatora przy pracującym silniku. Jak sobie poszukasz, to znajdziesz, że to metoda kretynów i prowadzi do jednego. A teraz ładnie wymontuj alternator i zanieś do naprawy.
Witam, rozbieram silnik do naprawy głównej om 646. Chcę zdemontować dysze smarujące denko tłoka, ale nie wiem jak się za to zabrać? Może ktoś coś podpowie, wydają się być wciskane, ale nie chcę czegoś uszkodzić. W tym silniku ma być wymieniony łańcuszek rozrządu, jakiej firmy polecacie? Potrzebował bym jeszcze wartości momentów dokręcania śrub w tym...
Witam, kol trans jest niestety coraz mniej mechaników-rzemieślników znajacych swój fach, jak mech dla przykładu wymienia panewki w silniku bez jego demontażu i sprawdzenia i pomiarów , jak ktoś na forum wyśmiał mnie co to jest kątowanie korbowodów ( sprawdzenie i uzyskanie równoległości osi łba i stopy oraz by te osie znajdowały się w jednej płaszczyznie),...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 210 ale z silnikiem montowanym w 212 więc 2.9 TDI 122 KM. Kilka miesięcy temu silnik uległ awarii... Coś jakby się zatarł i poleciał do najbliższego mechanika - BŁĄD. Szpec męczył się ze 2 miesiące nad nim i w końcu przysilony skończył naprawę (w razie potrzeby opiszę później szczegółowo co i jak). A więc silnik...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi. Samochod przejeżdza w granichach 15 tyś. na miesiąc, oleje zmieniane co mniej więcej 8-10 tyś. Olej to mobil delvac półsyntetyczny. Na silnik szkoda mi juz nerwów (co 5 20-30 tyś km wymiana uszczelek pod wtryskiwaczami a tam sruby malutkie wiec latwo przekręcić, zatarcie na 2 tłoku,...
Witam, nie tak dawno temu mechanik wymieniał mi "podkładkę" pod wtryskiem... wszystko ładnie pięknie śmigało do dziś, chociaż nie wiem czy to od tego... dziś dwa razy na wolnych obrotach zgasł mi silnik co sie mi jeszcze w tym sprinterze (2000r. 208 cdi 2.2) nie zdarzyło, tak jakby sie zadławił bul bul i zgasł drugi raz jak odpaliłem to samo... nie...
Sprinter 513 ( kontener ) - rocznik 2009 - przebieg 155 000 km PROBLEM : Czasami jak silnik pracuje na luzie i wciskam gaz to obroty dochodza tylko do 3000 i dalej nic , a innego dnia dochodza max na czerwone pole ( do 5000 ) . Wiadomo , jak dochodza na luzie do 3000 obrotow to i jadac sprinterem nie da sie szybciej niz 80-90 kmH na prostej drodze i...
Sprinter 513 ( kontener ) - rocznik 2009 - przebieg 155 000 km punkt naprawy : ASO MERCEDES BIALYSTOK ( Auto Idea Sp. z o.o. Narodowych Sił Zbrojnych 9 ) autoryzowany serwis obslugi bialystok PROBLEM : Czasami jak silnik pracuje na luzie i wciskam gaz to obroty dochodza tylko do 3000 i dalej nic , a innego dnia dochodza max na czerwone pole ( do 5000...
Witam szanownych kolegów i mam problem.Po naprawie pompy wtryskowej ,a właściwie po jej remoncie ,moje autko nie rozwija pełnej mocy i pełnej predkości.Pod kompem nic nie wskazało,a mój mercedesik 312 z silnikie 2,9 rozwija max 100 km na godzinę.Jadąc miesiąc temu w góry przez chwile odzyskał moc i szedl normalnie ,a po chwili znów to samo.Mechanik...
Witam panowie Pacjent to Mercedes Sprinter 2008 rok 906 2.2 CDI problemem jest długie kręcenie rozrusznika żeby uruchomić silnik nie ma różnicy czy jest to silnik ciepły czy jest to silnik zimny cały czas wymaga długiego po kręcenia żeby go uruchomić wymieniłem rozrusznik Dany jest nowy akumulator czujnik położenia wałka rozrządu nadal problem nie ustępuje...
Witam panowie Pacjent to Mercedes Sprinter 2008 rok 906 2.2 CDI problemem jest długie kręcenie rozrusznika żeby uruchomić silnik nie ma różnicy czy jest to silnik ciepły czy jest to silnik zimny cały czas wymaga długiego po kręcenia żeby go uruchomić wymieniłem rozrusznik Dany jest nowy akumulator czujnik położenia wałka rozrządu nadal problem nie ustępuje...
Witam; Chyba chodzi o sprintshift jezeli szarpie to prawdopodobnie kończy sie pompa wspomagania hydrauliki w skrzyni a dlaczego sie kończy jest pare przyczyn 1. tarcza do wymiany 2. wysprzęglik puszcza płyn i nie moze wysprzęglić sterownik trzyma pompe dokąd nie uzyska ciśnienia i powoli zabija pompe 3. przekaznik który włącza pompe ma wypalone styki...
Witam Mam do naprawy merca sprintera 2.2 CDI po przegrzaniu. Objawy takie ze na 10 prób zapalenia 1 zapali odrazu. Jak nie zapala to brak impulsu na wtryskach. Pytanie. Czy merc ten ma jakis czujnik co moze cos odlaczac i dlaego silnik nie pali, czujnik musial by tylko dizalac jak zapala bo jak pali to juz moze chodzic do woli i jest ok. POzdrawiam
Witam . Wlasnie jestem po naprawie takiego ciezkiego przypadku P1470 Turbocharger boost pressure blad sie kasowal i po chwili znowu go wywalalo , po czyszczeniu turbiny i wykluczeniu wszystkich innych przyczyn jak wiazka i zawor , postawilismy na sterownik silnika podstawiony drugi sterownik i jak reka odjal ,zmiana softu w sterowniku pomogla sprinter...
Witam. Mam problem z autem od taty mam warsztat samochodowy ale nie moge sobie z nim poradzić.Model 311 cdi 2002r Problem polega na tym ze auto przyspiesza jak by bez turbo.Usterka nastąpiła po wymianie przewodów paliwowych na silniku które pękały po naprawie pompy wysokiego cisnienia.Po naprawie pompy(uszczelnienie) autko jeźdzźiło super ropa sie nie...
Troszke daleko do Nowego Sącza :( Jest jeszcze specjalista w Czeladzi, który dobrze zna temat naprawy i ingerencji w komp silnika, ale to też troche daleko... Jak nie znajde bliżej to bede musiał kiedyś zrobić sobie wycieczke na południe :crazyeyes:
Witam mam problem ze sprinterem 2,2 cdi gasł mi najpierw na wysokich obrotach i mocno przy tym kopcił,potem już na niższych obrotach i w końcu nie szło go odpalić w silniku było słychać jakby metalowe stukanie.No i jak trochę ostygł jest ok,zrobiłem ponad 700 km,tylko boje się żeby problem się nie pojawił znów.Na jednym komputerze pokazało ze są 3 wtryski...
a macie moze schemat jak sa poprowadzone kabelki od poczatku do konca auta sprinter max 2,9 silnik 97 r. Zajrzyj pod auto Tak jest!!!! Wszystko będzie widać.Jesli jest podłączony hak to skup się własnie na miejscu gdzie jest podłączony.Wiązka jest prosta do naprawy. Powodzenia
Witam. Mam w naprawie Sprintera 2,9 td z brakiem sterowania turbiny zaworem. Sterownik sprawdzony ok, zawór nowy, wiązka naprawiona, podciśnienie ok. Może ktoś ma jakiś pomysł? Będę wdzięczny za podpowiedź. Jeżeli to możliwe to proszę o pomoc w zdobyciu schematu wewnętrznego sterownika silnika (połączenie ze sterowaniem zaworu). Pilnie czekam i pozdrawiam.
Witam wszytkich mam taki przypadek ze sprinterkiem 2.2 CDI 05r. mianowicie w samochodzie robiłem głowice + wtryski po tej naprawie samochód ładnie chodzi odpala ma moc lecz jest problem podczas hamowania silnikiem powiedzmy gdy wskazówka od obrotów silnika z chodzi w dół około 3000rpm zapala się kontrolka EDC i wóz gaśnie wystarczy podczas jazdy wyłączyć...
Witam serdecznie Do Marcin_ca1 Mam podobny przypadek co ty,posiadam Sprintera 212 D 96 r.Również podłączyłem zaworek z tyłu pompy wtryskowej do + aby w ogóle odpalił i tak jeżdżę już trochę(bez pełnej mocy tzn nie wchodzi na wysokie obroty coś tak maksymalnie do 1,7tys), wcześniej miałem podobny przypadek w drugim sprinterku 212d ten sam model tylko...
Zgadza się sterownik też już naprawiałem i było to dla mnie łatwiejsze niz wymiana szczotek w tym silniku.
Może będę bezczelny ale ktoś wydaje grube $( jak to określiłeś jak sam napisałeś zajmujesz sie naprawami więc inwestuj) na oprogramowanie , i jakoś nie widzę co by ktoś na tacy podał rozwiązanie(.Poza tym na google dowiedzieliśmy się wszystkiego więc po co pisać na elektrodzie. Zapewne post będzie zgłoszony do moderacji .
proszę o opinie Najpierw przyjmujesz coś do naprawy a potem szukasz wiedzy? Chyba powinno być odwrotnie.
W warsztacie podali mi tylko błędy i nie wiedzą co zrobić dalej To nie byłes w warsztacie tylko w czytelni błędów. Poszukaj warsztatu który ogarnia mercedesa, ma sprzę i wiedzę i zleć naprawę a nie czytanie błędów.
Raz upaliło sterownik a Ty włozyłeś nastepny? , na tym naprawa nie polega. Schemat , miernik i każdy obwód do przemierzenia.
Witam Kto wie gdzie przyczyna ? - proszę pisać. Artykuł dotyczy problemu ze sprinterem 906 - model 313 cdi - rok 2010 Brak wcześniejszej historii auta co się z nim działo Naprawiam sprintera w którym jest uaktywniony tryb awaryjny po podłączeniu kompa błąd - nieciągły p2263 (regulacja ciśnienia doładowania, nieprawidłowy przepływ) po wykasowaniu błędu...
Wtryski regenerowane w Niemczech w Boschu,dają na nie rok gwarancji,jak sprawdzam je na przelewach to zawsze któryś przelewa dużo więcej paliwa niż inne,za każdym razem na innym cylindrze,tego wysterowania wtrysków nie jestem w stanie sprawdzić bo nie mam oscyloskopu,a jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na magistrali i sprawdzać na zimnym czy na...
Witam Posiadam Sprintera 2.2 CDI z 2002 r. a wraz z nim kolejny problem:) Od kilku dni skrzynia Tiptronic nie działa poprawnie, mianowicie często nie działa tryb A (automat), w ogóle nie próbuje się włączyć, ani w praktyce ani na wyświetlaczu nie daje znaku żeby choćby chciała poprawnie działać. W takim przypadku funkcjonuje wyłącznie manualne przełączanie...
a co to za sprinter i jaki motor przecież sprintery miały silniki 2,9 zapewne masz gaszenie podciśnieniem , siłownik podciśnieniowy zamyka dzwignię przyspieszenia na pompie wtryskowej, układ podciśnieniowy się rozszczelnił , tam gdzie syczy napraw, wróci wszystko do normy
Było zwarcie na stacyjce po naprawie nie łączy mi się z sterownikiem silnika, świeci się błąd EDC i nie gasną świece żarowe. Brak błędów w immo.
Zamykam temat. Problem okazał się dużo bardziej nietypowy. Otóż mój mechanik próbował wymienić świece żarowe. Jedna mu się urwała, ale postanowił się nie przyznać (skoro i tak nie działała), wiec ją zostawił. Ta urwana świeca robiła gdzieś zwarcie na silniku i pojawiały się takie błędy na kompie. Po naprawie urwanej świecy żarowej wszystko wróciło do...
Dla mnie to jak na razie cały ten opis diagnostyki i naprawy wskazuje na pełną amatorszczyznę. Kontrolki się pojawiają i znikają, bo najprawdopodobniej jest krótka któraś szczotka w regulatorze napięcia i raz styka, a za chwilę już nie. Jak rozrusznik nie kręci, to zaczyna się od stanu naładowania baterii, jak jest słaba to sprawdzamy alternator - a...
Odnośnie odciętych przewodów: każda wtyczka na module ma oznaczenie, każdy pin ma swój numer. Dziękuję za zainteresowanie. Wtyczka oznaczona jest X9, a piny zmostkowanych przewodów to 6 i 40. Wczoraj odłączyłem akumulator i wyciągnąłem cała skrzynkę bezpieczników razem z modułem SAM w celu zawiezienia do sprawdzenia. Jednak po rozmowie z diagnostą...
Witam, mam spory problem ze Sprinterem 318CDI. Silnik 3.0 v6 OM642. Miał robione głowice. Po naprawie nie chce się wkręcać na obroty. Dochodzi do ok. 2tyś. obr. i tak jak by go odcinało. Na niskich obrotach chodzi ładnie i równo. Brak błędów. Parametry mechanik twierdzi że w porządku. Podmieniany był czujnik ciśnienia doładowania, zawór EGR, przepływomierz,...
Kwota na zakup tego typu auta- bardzo mała. Myślę, że samochodów w dobrym stanie w tym przedziale cenowym jest na tyle mało, że skupiłbym się na stanie technicznym. Czy byłby to transit, vivaro, czy transporter, czy sprinter, w tej kwocie można spodziewać się dużego zmęczenia pojazdu, i marka nie będzie miała większego znaczenia, czy samochód będzie...
Dałem ci punkta pomocowego - to dobry zwyczaj napisać, ze proponowana metoda naprawy pomogła - tak dla potomnych oczywiście ;)
Przyznam, że nie bardzo tu widzę temat do dyskusji na forum. Robota spierniczona, olej się leje i tyle. A skąd się leje to już nieistotne. Czasami człowiek decyduje się na naprawę skuszony niższą ceną, nie biorąc pod uwagę, że jakość naprawy również będzie niższa. Czasami lepiej "przetrzepać" opinie okolicznych fachowców żeby wybrać tego droższego,...
Jak w tytule dostałem dwa mercedesy do naprawy z firmy kurierskiej. Obydwa jednakowe kupione w salonie i mają oryginalnie 280 tys. i drugi 310 tys przebiegu. W jednym jak i w drugim nie działa w ogóle ogrzewanie kabiny w czasie normalnej jazdy. W czasie jazdy z góry i przy obrotach silnika 4 tysiące zaczyna grzać i po kilku minutach jazdy z obrotami...
Witam. Sprinter 906 2013r 313CDI OM651 Delphi CRD3.20. Silnik ciągle w trybie awaryjnym. Sterownik zaraz po włączeniu zapłonu łapie błąd P047128 - czujnik ciśnienia spalin (offset sygnału jest poza dopuszczalnym zakresem). W parametrach, na włączonym zapłonie, wartość tego ciśnienia to 500hPa. Inne czujniki pokazują poprawnie wartość ciśnienia atmosferycznego....
Witam Mam mały problem z radyjkiem uniden 520 (zakłócenia) auto to Mercedes sprinter 311cdi 2003rok, ostatnio miałem awarie elektrycznej pompki cyrkulacji wody (skończyły się szczotki). Po wymianie zauważyłem w radiu bardzo duże zakłócenia SQ musi być skręcone na około 70% co praktycznie uniemożliwia korzystanie z radyjka. Wcześniej przed naprawą pompki...
Witam wszystkich forumowiczów. Jako nowicjusz nie jestem pewien czy mogę w tym miejscu zadać pytanie, ale zaryzykuję bo chodzi o podobne zagadnienie. Najwyżej będzie bura od moderatorów ;-). Chodzi o Sprintera 907, 317CDI z 2022r. VIN W1V9076351P502278. Jestem jego właścicielem od niedawna i zastanawia mnie fakt, że wentylator chłodnicy startuje z dużą...
Druga ważniejsza sprawa. Sugerowanie, że postarzanie sprzętu robi się za pomocą "chipa" (tutaj padła bardziej elektroniczna nazwa EEPROM) obniża poziom merytoryczny tego forum. Dlaczego kolega tak twierdzi? Cytuje artykuł na temat aut: Nawet bezpośrednio elektroniką można wymusić naprawę. Np. Mercedes Sprinter miał zaprogramowaną liczbę uruchomień...
ciśnienie na listwie CR jest w porządku. Czujnik na listwie podmieniałem i to samo,regulator też. podmieniałem z identycznego auta. Wtryski faktycznie wstawione nówki na 100% żadna regeneracja fakt faktem że o innych numerach ale wyciągałem je już i dawałem na sprawdzenie do Bosch service Kluszczyński Bydgoszcz i podobno muszą chodzić prawidłowo. Jest...
Do 12 tys zł to raczej jakiś fiat Ducato lub Citroen. Słuchaj jeżdżę od 7 lat busami i nigdy nie kupuj IVECA. Są to awaryjne i delikatne auta naszprycowane elektryką!! Jest ogromny problem z cześciami zamiennymi gdyz wyłączność na nie ma tylko INERCARS. Mieliśmy takie i nigdy więcej IVECO, auto nie pewne w dalszą trasę i skarbonka bez dna. 2005 r serwisowane...
Nie, nie drażnią. Drażnią mnie tylko ludzie, którzy bardzo często proszą o pomoc, A potem albo nawet innych na forum nie poinformują gdzie była usterka, albo nawet zwykłe Dzięki nie mają siły napisać. w sprawie tego power interruption, to szybkim ruchem naciśnij dwukrotnie przycisk OK na tacho.Powinno zniknąć.Jakbyś miał problem w tacho, to już pewnie...
Witam! Panowie!!! Przestańcie eksperymentować z UPS-ami. One w ogóle nie nadają się do ciągłej pracy. W założeniu ich konstrukcji jest dawać znaczną moc, w krótkim czasie. Wy , natomiast, chcecie wystawić sprintera w maratonie. To się nie uda. Wasze eksperymenty są zbyt kosztowne. UPS kosztuje jakieś 500-1500 złotych, zależnie od modelu. Są gotowe przetwornice...
Cześć Tych danych to jest tyle co kot napłakał... Po pierwsze: oznaczenie handlowe "313 CDI" nosił zarówno poprzednio produkowany model Sprintera (II generacji) jak i aktualnie produkowany model 906. Z tekstu dopiero można się domyślić, że masz ten nowszy, ale lepiej to wyjaśnić, bo zaraz się zaczną mnożyć rady dla Sprintera 313CDI starszego. Wymieniony...
Do ASB w Mercedesie proponuję tester który diagnozuje wszystkie sześć typów automatów sterowanych elektronicznie w pojazdach MB do 2006 roku . Wszystkie skrzynie : E-klasa 210 , A-klasa 168 ( FGS , FGS2 ) , VITO 638 z gniazdem 38-pin ( AGN ) i z OBD ( AG ) , SPRINTER ( SSG - SPRINTSHIFT ) ,TIPTRONIC C-203 , E-211, ML-163 . Oprócz odczytu i kasowania...
Witam Jak w temacie czy ktoś ma jakiekolwiek informację na temat regeneracji tej vacu pompy z LT 2.8 TDI tzw. Brazylijczyka ? Jest ona scalona z pompą wspomagania kierownicy, objawy są takie, że pompa w ogóle nie zasysa powietrza w wyniku czego samochód stracił wspomaganie hamulców ... . Jest to uciążliwe w jeździe. Na alledrogo nie widziałem jeszcze...
podnioslem temat ze wzgledu na wzbogacenie wiedzy. Nie tylko urzadzeniem zewnetrznym , vito , sprinter i viano od starych modeli po dzisiejsze kontrolka gasnie (oczywiscie w przypadku przywrocenia polaczenia, naprawy, wymiany uszk. czesci etc.) po 40-tym uruchomieniu silnika .
Crafter 2007r. Silnik BJM 163KM, skrzynia manual. Autko uszkodzone było prawym przodem, po naprawie i podłączeniu aku zaświeciły sie kontrolki ASR/BAS i ESP, nie działa ABS(kontrolka nie świeci). Diagnoza wszystkich sterowników w autku nie wykazała żadnych błędów, czujniki prędkości koł poprawnie odczytują prędkość, okablowanie do czujników sprawdzone....
Bzdura. Ma on za zadanie przerwać obwód w przypadku przekroczenia zbyt dużej temperatury opornicy. Ograniczyć -zamiast obniżyć , tak powinno być Co do bzdur..w starszych sprinterach , uszkodzenia włączników wentylatora to niemal w 100% skutek nieumiejętnych napraw Nie ma szans, aby opornica zredukowanego biegu elektrowentylatora osiągnęła taką temperaturę...
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza :) nie dawno założyłem ze szrotu nową pompe paliwa jest sprawna i ciśnie 6 barów :) ale to tak na marginesie, pewnego dnia jechałem do roboty na gazie bo regulowałem gaz i chciałem sprawdzić ile spali noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne...
Wiec problem chyba rozwiazany...zaplacilem za rewizje 150€ i jednak jest problem z wydechami,katalizatyory itp...naprawa kosztuje miedzy 1200-1500€ z czescia...ile taki wydech moze kosztowac w Polsce...mam mechanika,ktory zrobi mi to za grosze,a czesc moze moge sprowadzic z Polski...za wszelka cene chce aby mi ten samoch jezdzil,bo mam wielki...
VITO jak i sprinter ,jeżeli znajdziesz będzie na 99% zgnite, silniki cdi są bardzo kosztowne w naprawie (a za 8 koła kupisz viciaka bez problemu powyżej 2000 roku, 16 kosztują w nowej budzie- więc o jakości to coś świadczy ) przez kilka lat użytkowania wymieniłem 2 komplety wtrysków, chyba z 8 razy przeguby, sprzęgło kupiłem za 30 sprzedałem za 4 tyś,...
Pod skrzynką z bezpiecznikami w komorze silnika, prawdopodobnie masz jeszcze kilka dużych bezpieczników. Jeśli na dwupinowej wtyczce przy BSI brak będzie prądu to wypadało by tam zaglądnąć. Jak mi w serwisie w Niemczech przy prostej robocie unieruchomili sprintera, to na koszt serwisu 2 doby spędziłem w hotelu. Początkowo też mnie zbywali że to nie...
Stihl nie chciał przyjęcia dyrektywy w cewkomodułach silników pilarek, podkaszarek itp. Doskonale wiedzieli że spowoduje większą awaryjność, ale jako argument użyli m.in. trudność z recyklingiem (moduł zalany żywicą — nie do rozebrania). Skrzynki bezpieczników w nowszych samochodach (Berlingo/Partner 2001) to już moduły sterujące z wyjściami tranzystorowymi....