Pod stacyjką lub pokrętłem regulacji reflektorów. Jakby było pod maską, to nie usłyszałby syczenia.
Diagnostyka komputerowa i pogląd parametrów mógłby dużo powiedzieć szczególnie obroty silnika jak i ciśnienie na listwie jak będzie OK to wtryski do sprawdzenia na przelewy a na końcu kompresja a wtryski najlepiej też oddać do sprawdzenia .
Masz może więcej informacji jakie powinno być ciśnienie robocze ? Ciśnienie oleju jest podane w linku parę linijek powyżej.
Skrzynia rozdzielcza po drodze i immo do opracowania.
Seba, nie masz racji, bo jeśli ktoś składa rozebrany silnik przez kogoś innego i nie jest pewien dlatego pyta. I silnik jak pisał mój przedmówca JEST kolizyjny i koła zębate są na klinach, niemniej jednak szczególną uwagę trza poświęcić temu małemu kole z wału korbowego. W sprinterach i vito często traciły wysokość zęba i łańcuch przeskakiwał...
Ciśnienie na szynie min 200 jak mnie to próba przelewów wtryskow . Sprawdzenie filtra i zasilania paliwa
tak mi się też wydawało nim większy silnik tym z reguły mniej zawodny a jeśli chodzi o wtryski to w każdym dieslu jest ten problem kwestia tego ile km one w stanie są wytrzymać a ktoś wie może czego i przy jakim przebiegu mogę się spodziewać ? widziałem te auta z 600tys przebiegiem i ciekaw jest czy tam juz nie została wymieniona połowa silnika :) znajomy...
Przedmuchaj przewody i sprawdź czy nie są odpiete przy regulacji poziomu reflektorów. Tam najczęściej jest przyczyna lub sam syf który zatyka przewody. Pod maską przy ścianie grodziowej na gorze jest trójnik. Przeczyść i sprawdź wszystkie połączenia
Jak napisałem powyżej: "Ewentualnie zwarcie w żarówkach lub lampach, wyjmij żarówki stopu i sprawdź!" Zgadza się, Kolego Gerri, podałem po prostu wszystkie możliwe przyczyny :) Chyba Autor postu nie będzie miał problemu z usunięciem usterki ;)
Który to rocznik? Bo w 2007 zmieniono silnik z 646 na 651. Działają „zdziebko” inaczej ;)
Witam Czy po zastosowaniu zaślepki A 001 990 5317 trzeba coś wyprogramować? Co zrobić z wtyczką czujnika?
Winą był komputer silnika
Trochę to dziwne, bo wielokrotnie spotykałem się ze zwarciami wiązki silnika w tym modelu, ale nigdy nie dochodziło do spalenia sterownika. Zamontowany jest silnik 646, więc newralgiczne miejsca to odcinek gdzie wiązka przechodzi z budy na silnik. Czyli wspornik na budzie, i wspornik na silniku. Tam bacznie zaglądaj na początek.
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
witam , kolego nie spotkales sie z takim problemem om 651 2015 rok jak jest zimny zapali i sie tlucze w silniku jak bys do szklaniki wsadzil sztutce i po jakims czasie to ustepuje .... umial bys mi cos podpowiedziec auto ma przejechane 93 tysiace.
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Pompka nie działa cały czas - jeżeli nie uruchomisz silnika to się po chwili wyłącza. Pompka ma swój osobny sterownik - podłącz komputer i zobacz co tam się dzieje.
jesli problem z immo to powinien w wyświetlaczu napisac start error podłacz go pod tester i zobacz co sie dzieje w sterowniku silnika
Jaki opis tego błędu?
Mam sprintera 212 95r.Czasem mam problem z gazem.Auto nie osiąga pełnej mocy i strasznie wolno prześpiesza. Prawdopodobnie siada elektroniczny gaz i nie wiem czy bede musiał na serwis jechać ??Miał juz ktoś podobny problem??
Moim zdaniem nie wykonalne bez poważnych przeróbek Wał wiadomo inny skrzynia z reduktorem. Podpora skrzyni biegów inna Zwróć uwagę jaki prześwit ma 906 4x4 dołączę zdjęcie Ten reduktor się nie zmieści w takim samochodzie, wychodzi jakieś 150-200 mam poniżej miski olejowej silnika. To się nie pomieści pod samochodem. 4x4 ma inną ramę zawieszenia. Silnik...
Konkretnie do podanego numeru podwozia producent potwierdza 000 153 41 79 000 153 61 79 611 153 05 91 611 153 10 91 Są to numery zamienne bez żadnych przeróbek. ...11 91 nie jest wyszczególniony w liście zamienników, a jak wykazują kody MQ będzie najprawdopodobniej różnica w mocy. EDIT: Dokładnie: MQ3 to Eng. OM 611 DE22 A 60 kW (82 hp) 3800/rpm MQ4...
Witam. Dziś szef przekazał mi sprintera 1 generacji. Poruszałem się transitem z 2002r. i nie byłem zadowolony. Niestety jest to auto które swoje przeżyło. Dziś zauważyłem kilka usterek a kilkanaście już naprawiłem. Wstawiłem dziś nową szybę czołową. Wymieniłem olej oraz świece żarowe. Silnik mam 2.3D taki sam stary dobry diesel jak w kaczce. Niestety...
Mercedes Sprinter 906 2.2 cdi Delphi rocznik 2010. Bardzo ciężko odpala jak już załapie to nie trzyma obrotów i gaśnie. Bardzo dymi. Gryzący biały dym. W sterowniku aktualnie brak błędów. Był jeden p0251 elektryczna usterka zaworu sterującego ilością. Usterka została naprawiona przerwa w obwodzie. Wtryskiwacze zostały wymienione na regenerowane. Oczywiście...
witam mam problem z mercedesem sprinterem 2,2 cdi zapala tylko na samostarcie czy cieply czy zimny nie zapali bez tego a wystarczy malo prysnac i juz chodzi jak trzeba moc ma jak nalezy rozrusznik kreci jak trzeba zadnych bledow na diagnostyku juz sam nie wiem za co sie zabrac wtryski nie przelewaja sprawdzalem na powrotach nawet kropli nie puszcza...
Auto pali dobrze, na zimnym max obr 2500, troche pobiega i 3400 obr min max Poza tym nie ma siły jechać. Błędy zaraz podeśle.
Napisze dodatkowo Silnik pin 14 Masa pin 1 Plus pin 3 ABS ABS/ABD pin 13 AirBag pin 8 Skrzynia automatyczna pin 9 ADR pin 10 Ogrzewanie postojowe pin 11 FTCO pin 12 ELM327 Połaczyć to chyba się połączy ale pozostanie kwestia programu do obsługi Mercedesa.
Witam. Co sądzicie o tym samochodzie? (mowa oczywiście o nowym, z salonu) Jak z awaryjnością? Jeśli tak to co się psuje :?: Czy polecacie go, a może coś innego w tej klasie?
Witam, wczoraj kupiłem auto Sprinter 411 2,2CDI z 2003r, na bliźniaku, długa paka z plandeką Wracałem do domu i spalanie mi wyszłóo 18l/100km - dosłownie uciekało w oczach. Gdzie szukać propblemu? Auto idzie ładnie, nie kopci. Po przejechaniu bez prpoblemów 250km (na 45litrach) nagle stracił moc. Wyłączyłem i włączyłem silnik i już było ok. Nowe auto...
Mam problem z którym trudno mi sobie poradzić Sprinter 2,7cdi nie może odpalić. 3 wtryski się nie otwierają 2,4 i 5 Wtryski sprawdzone są ok. po odpieciu wszytkich wtrysków mam błąd tylko z 1,3 i 5 wtrysku sprawdzałem oscyloskopem to sygnał z każdej wtyczki jest taki sam, czyli teoretycznie działa, ale praktycznie jest tak, że wtyczka od 1i3 wtrysku...
Witam .Wracam do tematu strata mocy i dymi.Po wymianie wtrysku i zaworu EGR poprawiła się sprawa mocy lecz po zapaleniu pracuje nierówno i dalej dymi na biało nie zbiera się tak jak powinien (objaw taki jak dziura w gazie) . Po ponownym zapaleniu znowu dymi na biało. Gdzie szukać przyczyny, błędów nie wyświetla . :?:
jeszcze nie robiłem pomiaru kompresji niewiwm czy to jest sens bo ten silnik ma przejechane tylko 4000mil kupiłem z rozbitka a kody błędów są czterech wtrysków p0266 p0269 p0263 p0272 wychodzi na to że jest nie taki zapłon albo jak został przegrzany to wpadł w tryb awaryjny
Mam Sprintera po wymianie pompy wtryskowej, lecz nie może zaciągnąć paliwa. Poluzowałem przewody paliwowe na wtryskach, lecz w rurkach przezroczystych nie ma paliwa czy odpowietrza się samoczynnie, czy jest na to jakiś patencik? Proszę o pomoc.
Witam wszystkich, mam cicha nadzieję ze ktos udzieli mi przydatnej informacji. Moj blaszak sprinter 906 z 2008r. Przestal odpalac gdzie nigdy niem mialem z nim takiego problemu zawsze odpalal w ciezkoch warunkach pogodowych . Opis problemu: Po przekreceniu kluczyka , i probie odpalenia auto nie odpala a po wyciagnieciu kluczyka auto nadal kreci lecz...
Witam! Problem dotyczy Sprintera 2016r 2.2 om651. Auto nagle straciło moc, zaczęło kopcić na biało. Błąd dotyczył EGR. Po wymianie EGR błędów brak, ale auto jak nie miało siły tak nie ma, długo kręci żeby odpalić, a jak już odpali do wkręca się do ok 2tys obrotów i na tym koniec, ogólnie pracuje nie równo, a nawet po kilku minutach pracy na biegu jałowym...
witam kupiłem do mojego sprintera 2,3D z 1997 r drugi silnik na wymianę kompletny razem z pompą wtryskowa identyczną jak moja ale ta pompa ma jeszcze jakieś dodatkowe urządzenie z boku które nie wiem do czego jest potrzebne , jest tam wyjście na dodatkowe dwa przewody podciśnieniowe może ktoś wie do czego to jest i jak to podłączyć?
witam wszystkich mam problem sprinter 212 2002r 2.2cdi ciezko zapala trzeba troszke popilowac zeby zapalil cieply czy zimny jest tak samo mial moze ktos taki problem ? prosze o pomoc i zgory dziekuje pozdrawiam
sprinter 212 2.9 od jakiegoś czasu słyszałem coś jakby stukanie ,a że nie było ono wyrażnie słyszane więc nikt tego poza mną nie słyszał , więc myślałem, że jestem przewrażliwiony . Auto jechało poprawnie nie odczuwałem utraty mocy, nie ubywało też płynu i oleju. ńagle zaczął mi strasznie dymić na jasny kolor. Czy może mi ktoś powiedzieć co może być...
Witam forumowiczów zakupiłem sprintera z silnikiem 2.9td,silnik rano zapala z lekkim opóznieniem tzn trzeba go kręcić kilka sekund póżniej zapala od strzała,silnik po zapaleniu lekko dymi na niebiesko po dodaniu gazu niebieska chmura jest taka,że nic z tyłu nie widać i wkręca sie maksymalnie na 2600 obrotów jak mu odepne siwą kostke której przewód idzie...
W sprinterze się nie zdarzyło , ale w lagunie i owszem , winna była przetarta izolacja na przewodzie od czujnika obrotów wału który na wstecznym dotykał do mechanizmu zmiany biegów . Może twój problem jest podobny ?
instalacja elektryczna , bo wiązki są wyprowadzone na prawą stronę , a z biegami silnik jest w zdłuż , kwestja zmiany samego lewarka i wybieraków , ale ogólnie takie przeróbki są nie opłacalne , sam już kiedyś to kalkulowałem bo często można kupić takie auta po super okazyjinej cenie , ale i tak jest to mało opłacalne
Mam taki problem . Wymieniłem silnik 0m651 w sprinterze 313 z 2013 na silnik z 2014 tez om651. Po zmianie wtrysków na te z uszkodzonego silnika , jednostka pracowala nierówno . Wtryski zostały zakodowane - pracował normalnie po 2000 km problem powrócił . Samochód był na serwisie Boscha - gdzie stwierdzili ze jeden wtrysk był wadliwy Wiec został zregenerowany...
Kolektory,łapy i sprzęgło,ja tylko sugeruje,ponieważ kiedyś zmieniałem w starym 310 .
Co niby podpowiedzieć? Proszę bardzo: podam Ci zestaw kilkuset błędów silnika w tym aucie które mogą spowodować ograniczenie mocy. Jak będziesz sprawdzał po 2-3 dziennie, to po (może) pół roku dojdziesz do końca. Może być też tak, że na uszkodzenie natkniesz się już w pierwszym lub drugim dniu sprawdzania, ale potrzebne będzie proste SKASOWANIE BŁĘDU...
U mnie jeszcze na kolejtorze ssącym są wycieki oleju Jesteś pewien, że pytasz o ten sam silnik V6?
Myślę że zarejestrował jakiś błąd i będzie pewniej dyskutować. Wychodzi na pedał gazu albo wiązka albo regulator albo ..... . Pzdr
Kol. hollow dlaczego tak twierdzisz? Jeżeli klient i mechanik potraktują remont poważnie to zabawa przynosi pożądany efekt. Osobiście wykonałem kilka remontów silników mercedesa CDI i problemów nie ma. Co do używanych silników to mam mieszane odczucia.
Witam ,ma dokładnie taki sam objaw w Sprinterze 120KW silnik OM 651 ,czy kolega rozwiązał problem. Walczę z SD już 3 dzień i trafiłem na tego posta. Dziękuję za podpowiedzi. Zastanawia mnie parametr "nastawnik ciśnienia doładowania spalin" wartość zadana na "0" - "95" w odczycie bieżących i tam cały czas błąd. Pozdrawiam Robert.
PO WYMIANIE FILTRA PALIWA NA NOWY MANN ,,, ZAPALIŁA SIĘ W CZASIE JAZDY KONTROLKA EDC I SILNK ZGASŁ.PONOWNIE ODPALIŁEM I JECHAŁEM DALEJ ZAUWAŻYŁEM ŻE ZAWSZE GAŚNIE SILNIK GDY UJMUJE GAZ. CZY MOŻE KTOŚ MIAŁ PODOBNY PROBLEM *
Cenna informacja panowie. Przy braku paliwa również włącza się EDC:) Autko lata.Martwi mnie tylko spalanie.pewnie powiecie "na komputer"?
No i tu jest ogromny problem... Nie dysponuję zdjęciami obydwu silników aby je wkleić i pokazać różnice które na prawdę są kosmetyczne i dla kogoś kto nie siedzi w temacie nie do wychwycenia. Musiałbyś obejrzeć kilka czy kilkanaście silników aby zauważyć ze część z nich inaczej nieco wygląda a później zweryfikować - który jest który. Problem z rozróżnieniem...
Pompa paliwa z baku podaje na pompę wysokiego ciśnienia a to niestety nie podaje już dalej na listwę. Wymieniłem Pompę wysokiego ciśnienia wraz z zaworem na niej znajdującym się oraz zawór na listwie wtryskowej z tyłu i nadal nic. Czemu od razu tak poważny remont bez rozeznania, czy rzeczywiście chodzi o pompę wysokiego ciśnienia (pwc) z zaworem regulacyjnym?...
Ja mialem podobny Problem tylko że moje aku się tylko rozladowalo z mojej winy po pozostawieniu oświetlenia skrzyni i teraz próbowałem odpalić na kable i nic zero odzewu wyskakiwalo start error więc musiałem wyciągnąć podladowac przez10 godz i zapalił sprinter ma zabezpieczenie jak akurat padnie do końca to nie zapalił go na żadne kable trzeba kupić...
Może ktoś wie, który błąd jest odpowiedzialny za blokowanie silnika? Jeżeli trzeba mogę rozpisać wszystkie błędy.
To jest ten nowy sprinter z elektronicznym kluczem czy jak go zwał. Mieliśmy podobny problem i coś ze stacyjka nam robili. Później padł rygiel, tzn on ma elektryczny rygiel tzn nie można było przekręcić kluczyka i blokada trzymała kierownice. Wtedy wmontowali nam emulator tego rygla. Generalnie nie narzekaj na autko:) Każdy się psuje. Niby blachę mają...
jak by styku na wtyczkach nie było to by wywalił błąd w trysku a nie ciśnienie paliwa. wtryski wpradzone na stole czy tylko korekty?
gdyby nie umowa już dawno by mnie tam nie było ale musze sie przez 2 lata pomeczyć pozdrawiam
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Witam ciekawa rzecz dzisiaj rano przez 3 godz się nic nie działo potem zapaliło się check engine silnik ostygł i było ok ?
Witam Mam prośbę szukam porady lub mechanika w okolicy Wrocławia. Sprinter 313 Cdi 2004 rok w trasie w Italii padła pompa wysokiego ciśnienia bez wtyczki. Nie było czasu, ładunek, itp. Zmienili w serwisie Mercedesa na pompę nową ale niestety na taką z wtyczką. Nie powiem ile kosztowało :-( , i kabel który był na wiązce nie używany podłączyli do jakiegoś...
Szukaj nieszczelności w układie dolotowym
Nie, nie mają tak ustawione. Jedź na diagnostykę. Podejrzewam, że przeładowuje i wpada w tryb awaryjny.
Witam mam pytanie czy da rade rozróżnić Sprintera z silnikiem 311 od 313 na oględziny wizualne???? Bo chce kupić autko ale mam nie wiem czy słuszne podejrzenia że "PAN" z komisu chce mnie troszkę oszukać a na moje oko wyglądają raczej tak samo czy się mylę?????? (i może to przypadek ale na atrapie jest sam znaczek CDI a zazwyczaj jest i model autka...
Pisze Fakt że stara data z 2017 ale problem jest w kolektorze ssącym bynajmniej w moim tak było że rozkręciłem kolektor wymieniłem chłodniczke a on kopcił jak zło i płynu ubywało między kolektor a silnik jest uszczelka na samym końcu kolektora i ta uszczelka jak puszcza przedostaje się płyn do Komory spalania co za tym idzie kopcenie i ubywanie płynu
sprinter silnik sprinter silnik kontrolka silnik sprinter oznaczenie silnik
renesans procesor 405nm laser wtyczka separatora
interfejs diagbox bateria hilti
Lokalizacja przekaźnika dmuchawy Fiat Ducato 2.8 2001 Jak połączyć router TP-Link TL-WR3420 z modemem Cisco EPC3208?