Masz może więcej informacji jakie powinno być ciśnienie robocze ? Ciśnienie oleju jest podane w linku parę linijek powyżej.
Obmierz stary i nowy silnik i sprawdź co gdzie jest inne. Dodam że od sprintera silnik nie pasuje do w 211. A i aby uniknąć kolejnej dziury w tłoku, zregeneruj wtryski.
Nie, nie mają tak ustawione. Jedź na diagnostykę. Podejrzewam, że przeładowuje i wpada w tryb awaryjny.
Pod stacyjką lub pokrętłem regulacji reflektorów. Jakby było pod maską, to nie usłyszałby syczenia.
Ciśnienie na szynie min 200 jak mnie to próba przelewów wtryskow . Sprawdzenie filtra i zasilania paliwa
Wiązka elektryczna nie jest przypadkiem gdzieś uszkodzona ? Opcje są 3 : . Wiązka , czujnik , sterownik silnika .
masz walnięty tylny czujnik na listwie, standardowa usterka w tym silniku ( niby jest dobry a jednak powoduje zgasnięcie silnika)
Seba, nie masz racji, bo jeśli ktoś składa rozebrany silnik przez kogoś innego i nie jest pewien dlatego pyta. I silnik jak pisał mój przedmówca JEST kolizyjny i koła zębate są na klinach, niemniej jednak szczególną uwagę trza poświęcić temu małemu kole z wału korbowego. W sprinterach i vito często traciły wysokość zęba i łańcuch przeskakiwał...
To nie jest stara fura, żeby bylo tak łatwo. Aby nie było wiekszych problemów zaprowadź do warsztatu.
Miałem w zeszłym tygodniu identyczną usterkę w identycznym Sprinterze. Przyczyną był słaby kontakt na styku "15" stacyjki. Jakikolwiek wzrost obciążenia (światła stop, cofania) powodował zgaśnięcie silnika.
Jakie tam jest ECU?
Pompka nie działa cały czas - jeżeli nie uruchomisz silnika to się po chwili wyłącza. Pompka ma swój osobny sterownik - podłącz komputer i zobacz co tam się dzieje.
Winą był komputer silnika
Napisałem przecież żebyś zmierzył napięcie a nie sprawdził czy jest .
Może być czujnik ciśnienia,regulator ciśnienia na listwie,brudne paliwo,pompa wysokiego ciśnienia siadła.Podkładka nie ma nic do palenia powinien zapalić tylko kompresja by uciekała i słychać by było takie cykanie.
DOKŁADNIE TAKI ZAWOREK WYSTĘPUJE W SPRINTERACH OD 2006 DO 2009 - TUTAJ SA DWA Z BOKU SILNIKA I Z PRZODU
W tym silniku jest więcej jak jeden wał. No to o który czujnik chodzi?
Zasilanie na pierwszą wtyczkę modułu "idzie" ze skrzynki bezpieczników bezpiecznik nr 16. Wtyczka na skrzynce ma numer 5 styk 2 przewód czarno/niebieski. Wewnątrz skrzynki prąd do bezpiecznika f16 doprowadzany jest z przekaźnika znajdującego się na dole skrzynki oznaczonego na schemacie jako k3, a na skrzynce ma oznaczenie "M". Można go na próbę podmienić...
jesli problem z immo to powinien w wyświetlaczu napisac start error podłacz go pod tester i zobacz co sie dzieje w sterowniku silnika
Skrzynia rozdzielcza po drodze i immo do opracowania.
Może termostat po pierwsze do sprawdzenia?
Moze chociaz napisz jaki silnik.
Pati popatrz na wiadomość pw pozdrawiam
Możesz wkładać ten silnik.
Który to rocznik? Bo w 2007 zmieniono silnik z 646 na 651. Działają „zdziebko” inaczej ;)
Witam jak w temacie czy ktoś próbował wrzucić do sprintera silnik 3,0 td 147 KM, proszę o podpowiedz czy dam rade tego dokonać mając tylko silnik bez wiązek????[/syntax]
Diagnostyka komputerowa i pogląd parametrów mógłby dużo powiedzieć szczególnie obroty silnika jak i ciśnienie na listwie jak będzie OK to wtryski do sprawdzenia na przelewy a na końcu kompresja a wtryski najlepiej też oddać do sprawdzenia .
Jak napisałem powyżej: "Ewentualnie zwarcie w żarówkach lub lampach, wyjmij żarówki stopu i sprawdź!" Zgadza się, Kolego Gerri, podałem po prostu wszystkie możliwe przyczyny :) Chyba Autor postu nie będzie miał problemu z usunięciem usterki ;)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Natomiast w ciąż min silnik terkocze na ciepłym silniku :/
Albo przerobić gaszenie albo wyczyścić dokładnie stacyjkę, nie trzeba wymieniać. Można zastosować z W124 zawór, ten, który jest do położenia zagłówków, lub w nowszych do gaszenia właśnie. Od zagłówków, masz pod tylnym siedzeniem, strona kierowcy a gaszenia masz na lewym nadkolu, komora silnika. To tak jakbyś jechał na szrot...
Musisz przejrzeć tylną wiązkę od świateł (zwarcie idzie prawdobodobnie od czujnika światła "stop"). A może samochód wyposażony jest w instalaję haka holowniczego? Jeśli tak to trzeba i tu sprawdzić (gniazdo i miejsce w którym była podłączana wiązka elektryczna haka ). Wiązka w Sprinterze idzie po lewej stronie podwozia (częściwo nad zbiornikiem paliwa)....
Witam. I jak kolego dostałeś gdzieś te schematy? Też robię swap w tym aucie tylko na mniejszy motor. Proszę tel np na pw może wymienimy się doświadczeniami choć ja tą operacje dopiero zaczynam.
Przedmuchaj przewody i sprawdź czy nie są odpiete przy regulacji poziomu reflektorów. Tam najczęściej jest przyczyna lub sam syf który zatyka przewody. Pod maską przy ścianie grodziowej na gorze jest trójnik. Przeczyść i sprawdź wszystkie połączenia
Sprawdzić trzeba wtryskiwacze.
Tak jest to możliwe ponieważ obroty czyta z czujnika wałka rozrządu a czujnik wału służy do ustalenia położenia pierwszego tłoka. No, ciekawa teoria, nie powiem. 2.9 to jeszcze pompa rotacyjna VP , więc prawidłowy sygnał czujnika wału wystarczy do wychylenia nastawnika i zapalenia silnika.
Modele 202(C) , 203(C) ,163(M) ,168(A) ,210(E), G ,SPRINTER ,VITO silniki EDC , CDI , ME - układy SRS w tych autach . Tylko odczyt i kasowanie błędów . Opis błędów w języku polskim .
Witam Czy po zastosowaniu zaślepki A 001 990 5317 trzeba coś wyprogramować? Co zrobić z wtyczką czujnika?
pompa ma wytarte tuleje i łyżki i nie wie ile będę na niej jeździł może 200 tyś a może 10 km bzdura, a jak opiłki pujdą na wtryski i listwe zrobisz wtedy komplet za kilka tyś?
To co kazał zmienic to "puszka" Immo. Więc jak miał wam wcześniej zapalić skoro pucha była od starego silnika...
Masz racje to przeoczyłem lecz nadal nie wiem czy są to wartości na pracującym silniku czy na postoju?
Jeżeli to cały czas 110 - to masz uaktywniony ogranicznik prędkości w module silnika
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
Witam , mam pytanko czy silnik od sprintera został osadzony w kaczce ??
Goraca z glowicy powrót w blok.
Witam Potzrebuję schemat sterownika silnika do Sprinter 313CDI 95kW OM 646.986 WDB9066331S238603
napisałem ci już jak zimny ma się zatrzymać jak gorący ma się NIE zatrzymać
Witam, pamiętasz co było przyczyną tego błędu?
Może ktoś wie, który błąd jest odpowiedzialny za blokowanie silnika? Jeżeli trzeba mogę rozpisać wszystkie błędy.
Do sprawdzenia wiązka silnika w miejscach gdzie przechodzi z silnika na nadwozie. Są to dwa wsporniki (jeden pod kolektorem ssącym i drugi przy zawieszeniu silnika (na dole) oraz miejsce w którym wiązka wisi nad podłużnicą (blisko obok). Objawy są typowe: gwałtowne przyspieszanie lub hamowanie silnikiem powoduje jego przechylenie i kontakt wiązki z...
Też wymieniałem niedawno. Alternator został ze sprintera, ponadto musiałem wymienić przedni dekiel rozrządu, bo łapa pompy serwa była inna, pompa wody nie pasuje, dekiel zaworów jest inny. Miska olejowa i pompa została z osobówki (miska jest mniejsza), ale nie chciałem montować pompy oleju z zatartego silnika https://obrazki.elektroda.pl/4115870300_...
Jaki Sprinter, jaki silnik, jakie wyniki diagnostyki komputerowej?
Witam mam problem w mercedesie sprinterxe 208 Cdi gaśnie silnik przy wlączaniu biegu wstecznego Może miał już ktoś taki problem i pomoże Z góry dziękuję
Mercedes Sprinter 310d 2000r. Gdzie się znajduje sterownik silnika?
Sprinter 208 2.2cdi nie działa prędkościomierz Nam jest również miło ciebie powitać! Może tak napiszesz, co to dokładnie za Sprinter. Bo Sprintery z silnikiem CDI są produkowane już chyba z ćwierć wieku! "208" to dwie tony i 80 koni. Model czy rok produkcji raczej z tego nie wynika. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B...
Czy udało się rozwiązać problem? Mam taki sam w CLS z silnikiem OM642.
Jaki opis tego błędu?
gdyby nie umowa już dawno by mnie tam nie było ale musze sie przez 2 lata pomeczyć pozdrawiam
Witam. W moim przypadku okazał się uszkodzony sterownik silnika. Pozdrawiam wszystkich
Vito z oznaczeniem 111 posiada silnik diesel Auta benzynowe stanowią margines i trafiają się w wersji 2.0 lub 2.3 (oznaczenia 112 lub 113). Małe wyjaśnienie: te liczby, które podajesz (111, 112, 113) to w tym wypadku handlowe oznaczenie danego modelu auta. Czyli np. 112 to auto o ładowności 1 tony (pierwsza cyfra) z silnikiem 120 koni (dwie następne...
Witam, Szukam pinoutu z opisami i ewentualnie też ze schematem dla sterowników do Mercedesa Sprinter 906 OM651 z 2009 roku, i W211 OM647 z 2003 roku. Chciałem zrobić swap silnika OM647 2.7 CDI z W211 do Sprintera 906, w którym padł silnik OM651. ECU wyglądają podobnie, wtyczki też, ale widać, że mają inaczej umieszczone piny we wtyczkach. Jeżeli ktoś...
Potrzebny schemat elektryczny silnika 3.0 V6 180koni do sprintera. Wyskakuje mi błąd silnik wchodzi w tryb awaryjny a na komputerze pokazuje że jest za niskie napięcie 5V na czujniku. Czujnik poziomu oleju jest ok. Wiązka także. To musi być jakiś czujnik inny powiązany zasilaniem.
Po co Ci numer silnika? CH. N. to Chassis Number, czyli numer podwozia.
Producent przewiduje kodowanie wtrysków po wymianie - głównie chodzi o równomierność biegu jałowego, ale podejrzewam, że ciężko będzie dopatrzyć się jakiejś zasadniczej różnicy w pracy silnika jeżeli kodowania nie przeprowadzisz.
Kol. hollow dlaczego tak twierdzisz? Jeżeli klient i mechanik potraktują remont poważnie to zabawa przynosi pożądany efekt. Osobiście wykonałem kilka remontów silników mercedesa CDI i problemów nie ma. Co do używanych silników to mam mieszane odczucia.
Witam wszystkich mam problem z moim sprinterem kupiłem sprintera 2011r silnik 651 zatarty i przegrzany znalazłem silnik 2017r wsadziłem ten silnik i odpala na dwa tłoki na drugi i trzeci kupiłem nowe wtryski i założyłem starą pompę dalej to samo czy ktoś wie czy ten nowy silnik pasuje wygląda identycznie wszystką elektronikę przełożyłem ze starego silnika...
Potrzebny Ci jeszcze numer tego sterownika?
Zakładamy dźwigienkę i dokonujemy odpowiedniej korekty parametrów w sterowniku silnika przy pomocy komputera serwisowego. Jeżeli masz dostęp do programu serwisowego WIS, to procedurę zakładania tempomatu opisuje krok po kroku dokument AN30.30-D-0001A Jeżeli do niego nie dotrzesz, to zestaw części do założenia tempomatu ma nr B6 656 01 49 Nie podałeś...
Sorki ze pytam ale co to emulator? Nigdy sie z tym nie spotkalem. emulator zastepuje sygnał imobiliesera ,montujesz np. w sterowniku silnika.
Czujnik ciśnienia spalin, czujnik powietrza doładowanego, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik powietrza zasysanego powinny przy zgaszonym silniku pokazywać tą samą wartość +/- 75hPa Dotyczy motora 651 w Sprinterze.
Regulator ciśnienia sprawdź na listwie cr.
skoro jest to CDI to zacznij diagnostyke od wyciagniecia Regulatora Cisnienia Paliwa (z tylu silnika na magistrali paliwowej, 2 sruby torx - ale idzie odkrecic je nasadka 6 lub 8 mm ) przyczyna jakiej nalezy upatrywac to przerwany oring (gumowy lub plastikowy). przy tej usterce "czasami " dlugie kreceniepozwala uruchomic silnik. Pozdrawiam ...
witam , kolego nie spotkales sie z takim problemem om 651 2015 rok jak jest zimny zapali i sie tlucze w silniku jak bys do szklaniki wsadzil sztutce i po jakims czasie to ustepuje .... umial bys mi cos podpowiedziec auto ma przejechane 93 tysiace.
Oczywiście ,że lepszy jest silnik 3 litrowy niewielka różnica w spalaniu ok. 2 litrów , ale przemyśl czy nie warto kupic Sprintera z Bundeswehry jesli chodzi o przebieg to są niemożliwe tylko co do zabudowy wnętrza to pojawia się problem bo sa to autka 16 miejscowe bez klimy ale za to wygodne tylko ,że są mają motocykle 2,2 litrowe a największy problem...
po pierwsze diagnoza komputerem, może by ć czujnik temp zewnętrznej lub temp silnika jaki to silnik który rok
Sprawdź wartość podciśnienia jakie panuje w układzie w czasie pracy silnika , rozwieje to wątpliwości , to łatwa czynność , potrzebny trójnik , wakumetr .
Rura gumowa to "odzysk" ze starej rury turbo która jest w tym miejscu. A w zasadzie jest w tym miejscu, ale w Sprinterze 906 z poprzednim silnikiem 646. Średnica jest zbliżona. W jeden koniec wstawiony jest krążek z aluminium o tej średnicy "ok. 50 mm." i zaciśnięty cybantem, W krążku jest osadzony zaworek. Sposób montażu do osobistej inwencji. Podejrzewam,...
Który rok?
Witam Mam pytanie z jakim momentem dokręcać głowicę w sprinterze z silnikiem 2.9? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawia Damian
Chcesz foto poradnik ? Krok po kroku ? :D I skąd wy bierzecie to określenia MISA. To się nazywa miska...
Nie przypominam sobie takiej sytuacji w W203, ale wielokrotnie miałem z nią do czynienia w Mercedesie Sprinterze ze skrzynią Sprintshift (dosyć podobną). Właśnie błędy w komputerze silnika lub w systemie trakcji powodowały przejście skrzyni w tryb ręczny.
Trochę to dziwne, bo wielokrotnie spotykałem się ze zwarciami wiązki silnika w tym modelu, ale nigdy nie dochodziło do spalenia sterownika. Zamontowany jest silnik 646, więc newralgiczne miejsca to odcinek gdzie wiązka przechodzi z budy na silnik. Czyli wspornik na budzie, i wspornik na silniku. Tam bacznie zaglądaj na początek.
witam, numer na bloku silnika w sprinterze znajduje sie z tyłu po lewej stronie silnika , nad czujnikiem połozenia wału , ciezko go sprawdzic
Tak mam innego sprintera, inny silnik, ale objawy są bardzo podobne jak u kolegi. Oczywiście bardzo dziękuje za zainteresowanie się tematem. Posprawdzam styki przekaźników jak kolega sugeruje. Dziękuje i pozdrawiam.
Witam czy udało się Panu ustalić przyczynę błędu P010129 w Pana Sprinterze ? Mam CLS250 z 2,2cdi silnikiem i wczoraj stracił na mocy podłączyłem kompa i pokazał mi ten błąd jest on stały i nie da się go usunąć nawet po podmianie przepływki. Będę wdzięczny jak podpowie mi Pan gdzie szukać usterki. Pozdrawiam
Sprawdź wiązkę pomiędzy silnikiem i budą. Pisałem o tym. Nie musi być akurat to, ale objawy jakby na to wskazują, a sprawdzenie jest bardzo proste.
Znalazłem stera możliwie najbliższego numerami, wrzuciłem soft i zagadał. Pozostaje się tylko cieszyć jak wszystko działa i o nic się nie pluje.
Mam taki problem . Wymieniłem silnik 0m651 w sprinterze 313 z 2013 na silnik z 2014 tez om651. Po zmianie wtrysków na te z uszkodzonego silnika , jednostka pracowala nierówno . Wtryski zostały zakodowane - pracował normalnie po 2000 km problem powrócił . Samochód był na serwisie Boscha - gdzie stwierdzili ze jeden wtrysk był wadliwy Wiec został zregenerowany...
Jeśli dobrze pamiętam Sprinter ma klapy powietrza sterowane podciśnieniem. Sprawdź dokładnie przewody, rurki podciśnienia nad silnikiem (podszybie w komorze silnika).
Oznacza błąd w silniku
O sprinterze z tym silnikiem, to zapomnij... Lt da radę, bardzo dobrze spisywał się starszy sprinter z 2,9. Tym można było ciągać nawet przyczepy :D
Pod silnikiem elektrycznym pod spodem jest nakrętka lub dwie śrubki.Poświeć lampą , zaglądnij...
Jeśli tak nieładnie hałasuje to powrót do kraju może być nie bezpieczny dla silnika. Tak diagnostyka pokaże przyczyne braku mocy
Może mi ktoś podać oznaczenie (typ )świec do tego modelu i silnika
U mnie jeszcze na kolejtorze ssącym są wycieki oleju Jesteś pewien, że pytasz o ten sam silnik V6?
ZObacz czy ci kotłuje płyn w zbiorniku i czy jest gorący jak potrzymasz z 5 minut na 3000obr silnik.
Niech autor się pochwali czy juz sprinter jeździ ?
Raczej szukaj innego silnika.
"zdunvw" Czy udało ci się rozwiązać problem z uruchamianiem? bo mam ten sam problem, silnik V6 ale w sprinterze.
jak by styku na wtyczkach nie było to by wywalił błąd w trysku a nie ciśnienie paliwa. wtryski wpradzone na stole czy tylko korekty?
silnik sprinter sprinter silnik kontrolka silnik sprinter oznaczenie silnik
ademco express zabezpieczenie spawarka wartość skuteczna napięcia tętnień
Napięcie bramki tyrystora – V_GT, I_GT, typowe wartości, sterowanie SCR, SiC, IGCT Jaguar XJ X350 – numer bezpiecznika klaksonu, lokalizacja F25, przekaźnik R14