Masz może więcej informacji jakie powinno być ciśnienie robocze ? Ciśnienie oleju jest podane w linku parę linijek powyżej.
Skrzynia rozdzielcza po drodze i immo do opracowania.
Ciśnienie na szynie min 200 jak mnie to próba przelewów wtryskow . Sprawdzenie filtra i zasilania paliwa
Seba, nie masz racji, bo jeśli ktoś składa rozebrany silnik przez kogoś innego i nie jest pewien dlatego pyta. I silnik jak pisał mój przedmówca JEST kolizyjny i koła zębate są na klinach, niemniej jednak szczególną uwagę trza poświęcić temu małemu kole z wału korbowego. W sprinterach i vito często traciły wysokość zęba i łańcuch przeskakiwał...
Pod stacyjką lub pokrętłem regulacji reflektorów. Jakby było pod maską, to nie usłyszałby syczenia.
Przedmuchaj przewody i sprawdź czy nie są odpiete przy regulacji poziomu reflektorów. Tam najczęściej jest przyczyna lub sam syf który zatyka przewody. Pod maską przy ścianie grodziowej na gorze jest trójnik. Przeczyść i sprawdź wszystkie połączenia
Diagnostyka komputerowa i pogląd parametrów mógłby dużo powiedzieć szczególnie obroty silnika jak i ciśnienie na listwie jak będzie OK to wtryski do sprawdzenia na przelewy a na końcu kompresja a wtryski najlepiej też oddać do sprawdzenia .
Jak napisałem powyżej: "Ewentualnie zwarcie w żarówkach lub lampach, wyjmij żarówki stopu i sprawdź!" Zgadza się, Kolego Gerri, podałem po prostu wszystkie możliwe przyczyny :) Chyba Autor postu nie będzie miał problemu z usunięciem usterki ;)
Witam Czy po zastosowaniu zaślepki A 001 990 5317 trzeba coś wyprogramować? Co zrobić z wtyczką czujnika?
Który to rocznik? Bo w 2007 zmieniono silnik z 646 na 651. Działają „zdziebko” inaczej ;)
Winą był komputer silnika
Trochę to dziwne, bo wielokrotnie spotykałem się ze zwarciami wiązki silnika w tym modelu, ale nigdy nie dochodziło do spalenia sterownika. Zamontowany jest silnik 646, więc newralgiczne miejsca to odcinek gdzie wiązka przechodzi z budy na silnik. Czyli wspornik na budzie, i wspornik na silniku. Tam bacznie zaglądaj na początek.
witam , kolego nie spotkales sie z takim problemem om 651 2015 rok jak jest zimny zapali i sie tlucze w silniku jak bys do szklaniki wsadzil sztutce i po jakims czasie to ustepuje .... umial bys mi cos podpowiedziec auto ma przejechane 93 tysiace.
Ten czujnik ze zdjęcia wg mnie to zawór który otwiera kanał olejowy natrysku oleju na tłoki I masz rację. W takim razie ten silnik nie ma klasycznego czujnika/kontrolki ciśnienia oleju Znowu masz rację. kierowce o awarii poinformowała panewka Niemcy wyszli z założenia, że jak pompa się kręci - to pompuje i ciśnienie jest. Śmieszne - ale taka jest tendencja...
Pompka nie działa cały czas - jeżeli nie uruchomisz silnika to się po chwili wyłącza. Pompka ma swój osobny sterownik - podłącz komputer i zobacz co tam się dzieje.
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
Mam sprintera 212 95r.Czasem mam problem z gazem.Auto nie osiąga pełnej mocy i strasznie wolno prześpiesza. Prawdopodobnie siada elektroniczny gaz i nie wiem czy bede musiał na serwis jechać ??Miał juz ktoś podobny problem??
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Mam Sprintera po wymianie pompy wtryskowej, lecz nie może zaciągnąć paliwa. Poluzowałem przewody paliwowe na wtryskach, lecz w rurkach przezroczystych nie ma paliwa czy odpowietrza się samoczynnie, czy jest na to jakiś patencik? Proszę o pomoc.
witam kupiłem do mojego sprintera 2,3D z 1997 r drugi silnik na wymianę kompletny razem z pompą wtryskowa identyczną jak moja ale ta pompa ma jeszcze jakieś dodatkowe urządzenie z boku które nie wiem do czego jest potrzebne , jest tam wyjście na dodatkowe dwa przewody podciśnieniowe może ktoś wie do czego to jest i jak to podłączyć?
Witam. Dziś szef przekazał mi sprintera 1 generacji. Poruszałem się transitem z 2002r. i nie byłem zadowolony. Niestety jest to auto które swoje przeżyło. Dziś zauważyłem kilka usterek a kilkanaście już naprawiłem. Wstawiłem dziś nową szybę czołową. Wymieniłem olej oraz świece żarowe. Silnik mam 2.3D taki sam stary dobry diesel jak w kaczce. Niestety...
Witam forumowiczów zakupiłem sprintera z silnikiem 2.9td,silnik rano zapala z lekkim opóznieniem tzn trzeba go kręcić kilka sekund póżniej zapala od strzała,silnik po zapaleniu lekko dymi na niebiesko po dodaniu gazu niebieska chmura jest taka,że nic z tyłu nie widać i wkręca sie maksymalnie na 2600 obrotów jak mu odepne siwą kostke której przewód idzie...
Mam problem z którym trudno mi sobie poradzić Sprinter 2,7cdi nie może odpalić. 3 wtryski się nie otwierają 2,4 i 5 Wtryski sprawdzone są ok. po odpieciu wszytkich wtrysków mam błąd tylko z 1,3 i 5 wtrysku sprawdzałem oscyloskopem to sygnał z każdej wtyczki jest taki sam, czyli teoretycznie działa, ale praktycznie jest tak, że wtyczka od 1i3 wtrysku...
witam mam problem z mercedesem sprinterem 2,2 cdi zapala tylko na samostarcie czy cieply czy zimny nie zapali bez tego a wystarczy malo prysnac i juz chodzi jak trzeba moc ma jak nalezy rozrusznik kreci jak trzeba zadnych bledow na diagnostyku juz sam nie wiem za co sie zabrac wtryski nie przelewaja sprawdzalem na powrotach nawet kropli nie puszcza...
Jaki opis tego błędu?
jesli problem z immo to powinien w wyświetlaczu napisac start error podłacz go pod tester i zobacz co sie dzieje w sterowniku silnika
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Moim zdaniem nie wykonalne bez poważnych przeróbek Wał wiadomo inny skrzynia z reduktorem. Podpora skrzyni biegów inna Zwróć uwagę jaki prześwit ma 906 4x4 dołączę zdjęcie Ten reduktor się nie zmieści w takim samochodzie, wychodzi jakieś 150-200 mam poniżej miski olejowej silnika. To się nie pomieści pod samochodem. 4x4 ma inną ramę zawieszenia. Silnik...
Napisze dodatkowo Silnik pin 14 Masa pin 1 Plus pin 3 ABS ABS/ABD pin 13 AirBag pin 8 Skrzynia automatyczna pin 9 ADR pin 10 Ogrzewanie postojowe pin 11 FTCO pin 12 ELM327 Połaczyć to chyba się połączy ale pozostanie kwestia programu do obsługi Mercedesa.
Konkretnie do podanego numeru podwozia producent potwierdza 000 153 41 79 000 153 61 79 611 153 05 91 611 153 10 91 Są to numery zamienne bez żadnych przeróbek. ...11 91 nie jest wyszczególniony w liście zamienników, a jak wykazują kody MQ będzie najprawdopodobniej różnica w mocy. EDIT: Dokładnie: MQ3 to Eng. OM 611 DE22 A 60 kW (82 hp) 3800/rpm MQ4...
jeszcze nie robiłem pomiaru kompresji niewiwm czy to jest sens bo ten silnik ma przejechane tylko 4000mil kupiłem z rozbitka a kody błędów są czterech wtrysków p0266 p0269 p0263 p0272 wychodzi na to że jest nie taki zapłon albo jak został przegrzany to wpadł w tryb awaryjny
W sprinterze się nie zdarzyło , ale w lagunie i owszem , winna była przetarta izolacja na przewodzie od czujnika obrotów wału który na wstecznym dotykał do mechanizmu zmiany biegów . Może twój problem jest podobny ?
Witam ,ma dokładnie taki sam objaw w Sprinterze 120KW silnik OM 651 ,czy kolega rozwiązał problem. Walczę z SD już 3 dzień i trafiłem na tego posta. Dziękuję za podpowiedzi. Zastanawia mnie parametr "nastawnik ciśnienia doładowania spalin" wartość zadana na "0" - "95" w odczycie bieżących i tam cały czas błąd. Pozdrawiam Robert.
Mam taki problem . Wymieniłem silnik 0m651 w sprinterze 313 z 2013 na silnik z 2014 tez om651. Po zmianie wtrysków na te z uszkodzonego silnika , jednostka pracowala nierówno . Wtryski zostały zakodowane - pracował normalnie po 2000 km problem powrócił . Samochód był na serwisie Boscha - gdzie stwierdzili ze jeden wtrysk był wadliwy Wiec został zregenerowany...
Kol. hollow dlaczego tak twierdzisz? Jeżeli klient i mechanik potraktują remont poważnie to zabawa przynosi pożądany efekt. Osobiście wykonałem kilka remontów silników mercedesa CDI i problemów nie ma. Co do używanych silników to mam mieszane odczucia.
instalacja elektryczna , bo wiązki są wyprowadzone na prawą stronę , a z biegami silnik jest w zdłuż , kwestja zmiany samego lewarka i wybieraków , ale ogólnie takie przeróbki są nie opłacalne , sam już kiedyś to kalkulowałem bo często można kupić takie auta po super okazyjinej cenie , ale i tak jest to mało opłacalne
Myślę że zarejestrował jakiś błąd i będzie pewniej dyskutować. Wychodzi na pedał gazu albo wiązka albo regulator albo ..... . Pzdr
Co niby podpowiedzieć? Proszę bardzo: podam Ci zestaw kilkuset błędów silnika w tym aucie które mogą spowodować ograniczenie mocy. Jak będziesz sprawdzał po 2-3 dziennie, to po (może) pół roku dojdziesz do końca. Może być też tak, że na uszkodzenie natkniesz się już w pierwszym lub drugim dniu sprawdzania, ale potrzebne będzie proste SKASOWANIE BŁĘDU...
Kolektory,łapy i sprzęgło,ja tylko sugeruje,ponieważ kiedyś zmieniałem w starym 310 .
Może ktoś wie, który błąd jest odpowiedzialny za blokowanie silnika? Jeżeli trzeba mogę rozpisać wszystkie błędy.
Trzeba zacząć od diagnostyki komputerowej.
gdyby nie umowa już dawno by mnie tam nie było ale musze sie przez 2 lata pomeczyć pozdrawiam
jak by styku na wtyczkach nie było to by wywalił błąd w trysku a nie ciśnienie paliwa. wtryski wpradzone na stole czy tylko korekty?
To jest ten nowy sprinter z elektronicznym kluczem czy jak go zwał. Mieliśmy podobny problem i coś ze stacyjka nam robili. Później padł rygiel, tzn on ma elektryczny rygiel tzn nie można było przekręcić kluczyka i blokada trzymała kierownice. Wtedy wmontowali nam emulator tego rygla. Generalnie nie narzekaj na autko:) Każdy się psuje. Niby blachę mają...
tak mi się też wydawało nim większy silnik tym z reguły mniej zawodny a jeśli chodzi o wtryski to w każdym dieslu jest ten problem kwestia tego ile km one w stanie są wytrzymać a ktoś wie może czego i przy jakim przebiegu mogę się spodziewać ? widziałem te auta z 600tys przebiegiem i ciekaw jest czy tam juz nie została wymieniona połowa silnika :) znajomy...
No i tu jest ogromny problem... Nie dysponuję zdjęciami obydwu silników aby je wkleić i pokazać różnice które na prawdę są kosmetyczne i dla kogoś kto nie siedzi w temacie nie do wychwycenia. Musiałbyś obejrzeć kilka czy kilkanaście silników aby zauważyć ze część z nich inaczej nieco wygląda a później zweryfikować - który jest który. Problem z rozróżnieniem...
Pompa paliwa z baku podaje na pompę wysokiego ciśnienia a to niestety nie podaje już dalej na listwę. Wymieniłem Pompę wysokiego ciśnienia wraz z zaworem na niej znajdującym się oraz zawór na listwie wtryskowej z tyłu i nadal nic. Czemu od razu tak poważny remont bez rozeznania, czy rzeczywiście chodzi o pompę wysokiego ciśnienia (pwc) z zaworem regulacyjnym?...
Ja mialem podobny Problem tylko że moje aku się tylko rozladowalo z mojej winy po pozostawieniu oświetlenia skrzyni i teraz próbowałem odpalić na kable i nic zero odzewu wyskakiwalo start error więc musiałem wyciągnąć podladowac przez10 godz i zapalił sprinter ma zabezpieczenie jak akurat padnie do końca to nie zapalił go na żadne kable trzeba kupić...
U mnie jeszcze na kolejtorze ssącym są wycieki oleju Jesteś pewien, że pytasz o ten sam silnik V6?
Cenna informacja panowie. Przy braku paliwa również włącza się EDC:) Autko lata.Martwi mnie tylko spalanie.pewnie powiecie "na komputer"?
Mercedes Sprinter 906, 2,2 l Mercedes Sprinter 906 miał dwa rodzaje silników określanych jako 2,2 l: Silnik starszy, o oznaczeniu 646 i silnik nowszy, o oznaczeniu 651. Oczywiście mają zupełnie różne przypadłości. i było ok ? Dlaczego ty się NAS pytasz, czy było OK? Spróbuj pisać trochę bardziej po polsku...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Witam Mam prośbę szukam porady lub mechanika w okolicy Wrocławia. Sprinter 313 Cdi 2004 rok w trasie w Italii padła pompa wysokiego ciśnienia bez wtyczki. Nie było czasu, ładunek, itp. Zmienili w serwisie Mercedesa na pompę nową ale niestety na taką z wtyczką. Nie powiem ile kosztowało :-( , i kabel który był na wiązce nie używany podłączyli do jakiegoś...
Witam mam pytanie czy da rade rozróżnić Sprintera z silnikiem 311 od 313 na oględziny wizualne???? Bo chce kupić autko ale mam nie wiem czy słuszne podejrzenia że "PAN" z komisu chce mnie troszkę oszukać a na moje oko wyglądają raczej tak samo czy się mylę?????? (i może to przypadek ale na atrapie jest sam znaczek CDI a zazwyczaj jest i model autka...
Witam. Pasowałoby zrobić diagnostykę.
Więc tak, auto zostało przewiezione lawetą do serwisu, tam po podłączeniu pod komputer pokazało kilka błędów (niestety nie wiem jakie dokładnie), potem tamtejszy mechanik bawił sie z nim z 3 godziny, auto odpaliło i zgasło, po kolejnej godzinie odpalało ale przy ok 3000 obrotów gasł, mówił cos o wtryskach, potem o pompie paliwa, na końcu o złym ciśnieniu...
Witam, Szukam pinoutu z opisami i ewentualnie też ze schematem dla sterowników do Mercedesa Sprinter 906 OM651 z 2009 roku, i W211 OM647 z 2003 roku. Chciałem zrobić swap silnika OM647 2.7 CDI z W211 do Sprintera 906, w którym padł silnik OM651. ECU wyglądają podobnie, wtyczki też, ale widać, że mają inaczej umieszczone piny we wtyczkach. Jeżeli ktoś...
silnik sprinter sprinter silnik kontrolka silnik sprinter oznaczenie silnik
sterownik temperatura chłodnia wtyczka separatora przeloty przez ścianę
interfejs diagbox bateria hilti
HP DeskJet brudzi kartkę po prawej stronie – smugi na krawędzi, czyszczenie stacji serwisowej Wyłączanie dodatkowego płukania w pralkach Electrolux