http://obrazki.elektroda.pl/4404773800_1... Witam. Chciałbym zaprezentować Państwu moją konstrukcję DIY. Jest do panel kontrolny do komputera PC, który aktualnie spełnia funkcję 6-kanałowego nastawnika obrotów wentylatorów typu 12V 3pin. 1. Wstęp Jako, że jakiś czas temu zacząłem się interesować moddingiem i tuningiem PC, napotkałem...
Wylutowałem i sprawdziłem rezystory. Miernik ustawiony na 200k pokazał takie wyniki: 49.6 49.8 50.6 To rezystory masz sprawne. Jeślibyś myślał nad wymianą to można pokusić się o większej mocy. Te są chyba 3x1W, możesz dać 3x3W. Zamocować na wyższych nogach, zaizolować je, zapewnić lepszą wentylacje w obudowie tej PCB, jeśli jest możliwość. Znalazłem...
Do wymiany silniczek krokowy. ( tzw. nastawnik biegu jałowego )
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Sprawdź sprawność silnika krokowego tam nie ma krokowego, jest nastawnik przepustnicy
Nastawnik pompy wtryskowej.
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Proponuje do kosza wywalić ten temat. Cenna uwaga drogi kolego. Uruchomiłem prawie. No właśnie prawie ponieważ bez sterownika nastawnik działa 0 - 1 czyli 0 obrotów lub max obrotów Jesteś na najlepszej drodze do zniszczenia tego silnika i oberwania korbowodem po głowie. W dodatku jesteś kosmicznie leniwy. Schemat? 5 minut szukania w google. Immo? To...
Czy nastawnik położenia przepustnicy ma wtyczkę cztero, czy sześciostykową?
1. Zawór bez prądu jest zamknięty sprężyną do ciśnienia 100 barów. Zaworu nie można "zatkać" bo pompa - gdyby nagle się naprawiła - w kilka sekund napompuje 1500 barów i coś może "puścić". 2. Brak zasilania, brak sterowania, nieszczelność, brud... 3. 12V od strony akumulatora i pwm 1kHz, o wypełnieniu kilkunastu procent, od strony sterownika. 4. Uszkodzony...
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie silnika zaraz przy miarce oleju masz EGR. Wracając do krokowego to tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy. Co do tej usterki skłaniam się tak jak powiedział kolega wojtekryba
jeśli chodzi o nastawnik to parametry czujnika temperatury paliwa (znajdującego się w nastawniku) również są wskazywane w grupie 007 i może on źle podawać ECU wysokość temp. paliwa ale jak sądzę diagnosta powinien to wychwycić.
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
pytasz czy jest silnik regulujący wolne obroty - jest jeśli to system jednopunktowy firmy bosch to est to taki czarny nastawnik który swym mechanizmem popycha przepustnice ( widać go na zewnątrz) jego tłoczek powinienen sie delikatnie wsówać i wysówać w ceju regulacji wolnych obrotów jeśli jest uszkodzony silniczek albo zestyk zamkniętej przepustnicy...
Jak ustawaisz na nastawniku maksymalne obroty, to pomiędzy stykami 4 i 5 jest napięcie 10V?
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
Witam. Mam Audi A4 B5 96r AFN 110KM z 4-ro biegowym automacie. Od kilku dni obroty na liczniku zaczęły "falować". Falowanie obrotów występuje tylko ze stała prędkością na 3 oraz 4 biegu, spod samochodu słychać dźwięki jakbym jechał po nierównościach, ciężko dokładnie określić skąd dochodzi i jaki jest ten dźwięk (nic metalicznego) Najbardziej falują...
Witam. Mam problem z LT28 2.5 TDI kod silnika ANJ. Silnikiem zaczyna "telepać" podczas jazdy przy 1000 obrotów (1-ka lub wsteczny) Problem wystepuje tylko na rozgrzanym silniku . Po odpięciu od skrzyni czujnika prędkości problem znika. Pompa , wtryski sprawdzone, nastawnik wyczyszczony (podobno podmieniany z innych aut) a problem pozostaje . Czy ktoś...
Gdzie go tam masz? Tam jest gażnik! To jest gaźnik AISAN i nastawnik wolnych obrotów występuje, jest zazwyczaj przykręcony do pasa przedniego. Na schemacie powyżej oznaczony numerem 3.
Ale dawkę masz 6 a powinno być 4 lub 3 jeśli ma już problemy z rozruchem. Być może pompa już dogorywa lub nastawnik jest zasyfiony
Masa powietrza bieg jałowy 450 - max obciążenie 690 Ciśnienie zasysania bieg jałowy 994 - max obciążenie 990 Ciśnienie paliwa bieg jałowy 250- max obciążenie 700 Dawka wtrysku : bieg jałowy 7.3 - max obciążenie 11 - (dawka jest za mała) Nastawnik zaworu egr jednak nie chodzi. Zawór jest cały czas zamknięty, czy to mogło spowodować, że auto nie chce...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Passat B5 1.8 lpg 20V ADR - Kontrolka ciśnienia oleju I falowanie obrotów męczę się z tym rok czasu, zrobiłem w tym czasie 12 tys km wymieniłem w tym czasie 2 razy olej z filtrem zrobiłem płukanke , nastawnik zmiennych faz rozrządu z kompletem uszczelek , Czujnik ciśnienia oleju, wczoraj zmierzyłem ciśnienie manometrem na 2 tys obrotów pokazuje 200...
Ale pytanie, jak dodawać gazu, czy wystarczy, że np. dam mu od jałowych dodatkowe 200, czy musi to być np. 1000 obrotów więcej?? Dodano po 2 A na odpalanie, właśnie jak pisałem, że zapomnę, dopiszę, podpinając pod tester ciśnienie szyny, zalecane było bodajże 250. Jak zacząłem kręcić, szło do 150-180 bar, trzymało z 2-3 sekundy i wskoczyło na 250, wtedy...
Opony są 255/50r19 zima z tego co zauważyłem na kostce to tak blokuje koła tylne że opona piszczy i zostawić ślad. Zmieniłem wcześniej też czujnik abs prawy tył bo świecił się abs czujnik Delphi. Po wymianie kontrolka zgasła. Zauważyłem że koronką też trochę ocierała o stary czujnik bo rdza spuchła. Założyłem nowa. Wałek w vtg kręci się w miarę ok tzn...
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z problemem Mercedesa W221 320 CDI 2006 rok. Samochód zakupiony w trybie awaryjnym z zapchanym DPF. Po wyczyszczeniu DPF auto odzyskało mocy. Urodził się natomiast kolejny problem. Podczas delikatnego przyśpieszania lub utrzymania stałej prędkości w okolicach 1500 obrotów auto szarpie , a przy wciśnięciu gazu powiedzmy...
Przepustnica owszem, do sprawdzenia jeszcze nastawnik obrotów(śilniczek krokowy)
Passat b5 1.8 20v ADR Kontrolka ciśnienia oleju załącza się poniżej 1800 obrotów Ogólnie 3 lata się już świeci, poprzedni właściciel wymieniał czujnik, ale nic niby nie dało. Dodam, że ostatnio wymieniany był nastawnik zmiennych faz rozrządu, olej i filtr oleju, ale i tak potrafią falować obroty i zgasnąć. Miał ktoś podobne objawy z tym falowaniem obrotów/przygasaniem...
Pod obrączką nastawnika nie ma ani jednaj rysy widocznej ni wyczuwalnej. Istne lustro, co według wskazówek jedynego zaangażowanego w te dyskusję kolegi, wskazuje na niski stopień zużycia pompy wtryskowej. I istotnie tak by wychodziło, ponieważ po gruntownym wyczyszczeniu nastawnika, wymianie uszczelek i usunięciu wszystkich innych współistniejących...
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
wiem, że stary temat...szukałem bo u mnie też drgało i trafiłem tu przy okazji szukania rozwiązania....jestem po wymianie poduszek wszystkich i dalej trzęsło więc....olałem temat, a sprawa wyjaśniła się sama- pokazał się błąd - świecąca kontrolka świec żarowych AHU silnik 1,9 TDI passat b5 - okazało się że jakiś syf przyblokował nastawnik pompy, a ta...
Nastawnik źle włożony.
G127 to nie TPS.... G127 to czujnik obrotów nastawnika przepustnicy.. Wymienić nastawnik przepustnicy na działający..
Dawka paliwa mniej więcej do 50 stopnia wg vag czy stoi praktycznie około 4 mg i to samo z katem wtrysku, było około 80+/- 5 stopni po regeneracji wtrysków ustawiłem na około 55-60 Ale im bliżej 80-90 stopni to zarówno dawka jak i kąt wtrysku skaczą Odłączyłem wtrysk sterujący i myślę że to jednak nie on Rezystencja na zimnym 90 omów, do 3 tysięcy obrotów...
To jest nastawnik obrotów biegu jałowego - zwykły elektomagnes i z silnikiem krokowym nie ma nic wspólnego.
witam sprawdzić silniczek krokowy lub jak kto woli nastawnik wolnych obrotów pozdro
Cześć czołem, dawno tu nie zaglądałem :) Od jakiegoś czasu próbuję znaleźć rozwiązanie problemu lekko falujących obrotów w CLS550 5.5 v8 m273. Obroty falują w zakresie (708 - 740) Wymieniłem świece iskrowe, cewki zapłonowe. Byłem u kilku mechaników i rozkładają ręce bo Starka (SD) nie widzi błędów. Dzisiaj skanerem odczytałem dane rzeczywiste z kilku...
Nastawnik wygląda jakby działał dopóki nie wyskoczy błąd, adaptacja niby zakończona sukcesem ale gdy wyskoczy błąd to nastawnik jakby nie działał i jest problem z trzymaniem obrotów na zimnym silniku. Błąd wyskakuje po dodaniu gazu.
Jak go ustawie na wolnych obrotach ok. 1000 dodaje gazu a ślnik niechce wskoczyć w obroty Dodano po 15 Zmieniłem silnik wymieniłem uszczelki przy pompie paliwowej bo sączyła mi się ropa na gurnej części pompy zaznaczyłem sobie ustawienie nastawnika na pompie złożyłem wykasowałem błąd gazu miał swoje obroty, jak wciskam gaz to nie wchodzi w wyższe obroty....
przepustnice wyczyściłem , wydechu nie odpinałem ale nie sądzę że mógłby być jakiś problem bo bez problemu sie wkręca na obroty. Po adaptacji kąt otwarcia nastawnika wynosi 1< a obroty przy włączonej klimie 400-500, ""pokuleje"" i zgaśnie, a nastawnik sie nie chce bardziej otworzyć żeby podnieść obroty, a jak adaptacja nie jest wykonana to nastawnik...
Witam ja posiadam ten piękny gaźnik w Kadecie 1.8. Problem jaki u mnie występuje to praktycznie brak wolnych obrotów na benzynie jak i na gazie. w każdej temperaturze pracy, nastawnik przepustnicy wysuwa trzpień(otwiera przepustnice) a następnie po odpaleniu wsuwa się maksymalnie (jest około 10mm przerwy między nastawnikiem a dźwignią przepustnicy)...
Jeśli wtryski są ok i paliwo dobrej jakości należy wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej.
Tu się zgodzę - faktycznie śruba współpracująca z wysuwnym trzpieniem nastawnika obrotów ma regulację, której jednak nie należy ruszać. Jeśli jednak ktoś tam pogrzebał to ponowne ustawienie polega na tym, że nastawnik obrotów należy max cofnąć (podając np. napięcie na jego piny) następnie sprawdzić i ew. wyregulować szczelinę powietrzną (powinna wynosić...
W silnikach ABS i ADZ był stosowany system Mono Motronic a wiec podobny do Mono Jetronica.....Jest tam nastawnik obrotów i kontakt b. jałowego....6-pinową wtyczkę; zestyk b. jałowego zacisk 5 i 6 (dla 4-pinowej wtyczki 3 i 4); rezystancja silnika dla 6-pinowego: zaciski 1 i 6 4-250 omów dla 4-pinowej 1 i 2 .....
Jaki nastawnik co to? A jak to sprawdzić?
To jest lista kodów usterek na "Scanii" 113 i 143 - 380/400/500hp Nie wiem skąd wziąłeś swoje opisy do tych usterek, te są na 100% ze Scanii. Czujnik biegu jałowego znajduje się w pedale gazu - jest dla bezpieczeństwa aby w razie złego kontaktu potencjometru gazu silnik nie wszedł w obroty. Max obroty powinne być ok. 2450-2550 jeśli będą większe silnik...
Tak. Wziąłem pod uwagę, że chcę tym sporadycznie zasilać zgrzewarkę elektrooporową (Nowatech, moc max. 1450W) p Widziałem poważne w rozmiarze "chińczyki" o deklarowanej mocy prawie 5 kW, które gasły po podłączeniu czajnika. Napisz, czy zgrzewarka działa z tym agregatem, będzie chociaż jakiś test tego agregatu dla potomnych. Liczę, że będzie działać,...
400 na bębnie czy wirniku silnika?Może uszkodzony jest nastawnik obrotów wirówki i podaje np. minimalną nastawę na elektronikę.
Jeśli masz tak wysokie obroty to mogą być uszkodzenia elektryki: - uszkodzony nastawnik wolnych obrotów - uszkodzone przewody do nastawnika - uszkodzony komputer lub mechaniczne: - zablokowany nastawnik - zablokowana przepustnica - nieszczelny układ dolotowy (lewe powietrze)
Kolego trzeba sprawdzic nastawnik kąta wtrysku,i czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej jak co to służę pomocą w naprawie tej pompy proszę dzwonic 790 718 520
Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki: http://obrazki.elektroda.pl/9672583500_1... FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B19Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony B138Czujnik pedału przyspieszenia...
Ale porady ............. Sprawdż czy działa nastawnik wolnych obrotów takie charakterystyczne buczenie po załączeniu stacyjki, a tak to zaopatrz się w kontakt sprey i wszystkie dostępne złącza popsikać , to jest bolączka starych samochodów zły kontakt na złączach , a jak nie wiesz gdzie jest nastawnik wolnych obrotów to szkoda twojego czasu , znajdz...
wymien nastawnik wolnych obrotów
W tym aucie nie ma silnika krokowego! To urządzenie nazywa się nastawnik obrotów biegu jałowego i jest sprzężony na stałe z przepustnicą. Najpierw wyczyść przepustnicę, zrób jej adaptacje i powinno pomóc. Ale proponuję odczytać kody usterek, bo może się okazać, że sonda lambda szwankuje. Pozdrawiam.
Gdyby srebrny przekaźnik był uszkodzony, nie miałbyś też sterowania nastawnikiem wolnych obrotów. Zobacz, czy po przekręceniu zapłonu przez jakieś 10 sekund masz na nim 12V, na jałowych powinno być coś koło 5-8 V No więc sprawdziłem napięcie na nastawniku wolnych obrotów. Po przekręceniu zapłonu na mierniku pokazało jakieś sladowe napiecie <1 Volt,...
Jakby była uszczelka to raczej nie chciałby schodzić z wolnych obrotów. Ja bym umył nastawnik wolnych obrotów i PRZEPUSTNICĘ i obserwował.
Nie znam tego silnika ale nie bardzo wyobrażam sobie dlaczego z powodu sondy silnik miałby wchodzić na wysokie obroty. Najczęściej winę za coś takiego ponosi awaria czujnika położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia (i jest to tryb awaryjny na okoliczność braku lub niestabilnego odczytu tego parametru), nastawnik obrotów biegu jałowego (jeśli jest),...
Sprawdź dokładnie nastawnik prędkości obrotów wirowania, jakość połaczeń wychodzących z niego przewodów
to uważaj to słowo za niedziałający - jakoś nikt tego mu nie podpowiedział wcześniej aby sprawdzić nastawnik wolnych obrotów
Heh, moje foto, ale to nieistotne. Wsadź rękę pod kolektor ssący i zobacz, czy gumowa rurka łącząca nastawnik wolnych obrotów z gumową podstawą kalosza jest na miejscu. Często po strzale na LPG wypada i wtedy nie da rady odpalić ani na gazie, ani na benzynie. Jeśli wypadła, wyjaśniłby się brak paliwa na wtryskach. Ale to tylko jedna z możliwych przyczyn.
czyli nastawnik porzepustnicy
Witam szanowne grono Forumowiczów. Dziś postanowiłem opisać mój problem bo jak to się mówi potocznie "ręce mi opadają" :) Otóż posiadam Fiata Bravo 1,4 12V i od jakiegoś czasu pojawił się problem z wolnymi obrotami, tzn gdy silnik był zimny to wszystko było ok ale po nagrzaniu niestety potrafił zgasnąć np zatrzymując się na czerwonym, po ponownym odpaleniu...
Usterka usunięta - Zakupiłem na szrocie oryginalny silnik krokowy ( nastawnik przepustnicy) firmy BOSCH i wszystko wróciło do normy,obroty nie falują, nie zawieszają się.. Wniosek.. Lepiej kupić taniej używane niż drożej nowe :) Czyli miałem rację i za trafną diagnozę dostałem ostrzeżenie xD No cóż, bywa. Grunt, że udało się naprawić :)
Jeśli to 190E na wtrysku KE-Jetronic to nastawnik wolnych obrotów tak buczy. Wyjmij i zobacz czy się nie zatarł. Jest w takiej gumie wciśnięty w kolektor, między 3, a 4 cylindrem(silnik M102), jeśli to motor M103 to jest przykręcony z przodu kolektora gumową obejmą na dwie śruby M6. Sorry za domysły ale nie było 190B.
Tam nie ma silnika krokowego tylko nastawnik przepustnicy. Miałem podobne problemy tylko nie mam gazu. U mnie szwankował właśnie ten nastawnik. Jak wchodził na wysokie obroty to czasami pomagało przydławienie samochodu hamulcem. Na końcu tego nastawnika jest styk który daje do komputera informację, że dotyka ramienia przepustnicy. U mnie był słaby styk...
Witam, mam problem z passatem '94 silnik tdi. Problem, polega na tym,że silnik czasami nie reaguje na pedał gazu. Czasem po wciśnięciu gazu obroty rosną po chwili, a czasem po zwolnieniu pedału obrotu nadal są wysokie i spadają powoli do obrotów jałowych. Nastawnik wyczyszczony, pedał sprawdzony, VAG nie wykazuje żadnych błędów. Czy jest możliwe, że...
witam Jak odczytac kody blyskowe w scani 380 96r,? Swieci sie edc i silnik przerywa Dodano po 3 odczytalem juz i pokazalo nr 7 5 3 4 scania 311 96r 380 Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu, Ewentualnie posil bym cala liste Znalazłem taki opis być może się przyda: SCANIA 113 i 143 - 380/400/500hp Kody błędów EDC: Lista usterek: 1 czujnik pedału gazu - styk...
TPS żadko się psuje w monomotronicu. Częsciej nastawnik wolnych obrotów co można określić własnie VAGiem.
Mam taki nietypowy problem - muszę zastąpić uszkodzony sterownik który steruje pracą urządzenia hydraulicznego złożonego z silnika spalinowego pompy i siłowników. W układzie są dwa elementy wykonawcze - nastawnik obrotów silnika i wydajności pompy. Układ ma za zadanie utrzymywać zadane obroty silnika dla różnych obciążeń. Pomiar obrotów odbywa się przez...
sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
MAP jest pod tą plastikową osłonką na grodzi komory silnika, serwo (wspomaganie hamulców) jest pod MAPem, trochę na prawo stojąc przed autem. Wężyki wychodzą z kolektora dolotowego (spod przepustnicy). Nastawnik obrotów biegu jałowego jest przykręcany na 2 wkręty typu torx, jest po prawej stronie przepustnicy. --- Strony podaję stojąc przed samochodem,...
jak nieschodzi z obrotów to na 99 % jest to nastawnik wolnych obrotów , jest 6 pinowy , 2 piny w nim służą do wysówania silniczka , przód tył na zasadzie zmiennej polaryzacji , rozbierz go , wytestuj , przesmaruj czasami pomaga , jak nie to niema się co pieprzyć z reklamacjami wymień go
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
Seat cordoba 1.9tdi 90km z 1998r. Silnik 1z Jakiś czas temu wymieniałem nastawnik HDK111 na "regenerowany" bo miałem niemiłosierne falowanie obrotów oraz wszystkie inne objawy związane z brudnym nastawnikiem. Po odpięciu wtyczki impulsatora silnik nie szarpał i było OK dlatego zdecydowałem się na wymianę nastawnika. Nowego nastawnika ustawiłem,że napięcie...
Nastawnik do wymiany albo regeneracji,z tym nabieraniem obrotów to uważaj bo ci korby bokiem wyjdą Na jakiej podstawie twierdzisz, że nastawnik do wymiany skoro z tego co ja wiem to wystarczy wykręcić elektrozawór N109 z głowiczki tłokorozdzielacza pompy wtryskowej i go wypłukać, wyczyścić bo jest z pewnością wewnątrz zabrudzony - usterka mechaniczna,...
Volvo 460 1990 1.7 Turbo silnik B18FT, układ wtryskowy bosch LH Jectronic 2.2 Dziś zrobiło mi psikusa z którym nie mogę sobie poradzić- odpalam wafla, a ten wskakuje od razu na 3000 obrotów i zaczyna miarowo falować w zakresie 1500-3000 obrotów sycząc przy tym niemiłosiernie. Po krótkiej diagnozie okazało się że nastawnik biegu jałowego otwarty jest...
Jak zatkam ręką wąż powietrza od strony filtra to aż go zgina ( zwęża się) ale nie zgaśnie.Silnik mocno zwalnia i go dusi.Nie wiem czy ECU czyta, ale przejście między nastawnikiem a ecu jest bo mierzyłem ciągłość przewodów. Jak odepnę wtyk nastawnika i baterią cofnę na maksa nastawnik podając mu zasilanie na dwa skrajne piny ( ma 6 pinów) tak aby się...
Witam pacjent passat b5 1.8 adr benzyna z gazem.Mam problem z praca silnika na zimnym jak i rozgrzanym silniku.Po dodaniu gazu i odpuszczeniu nogi obroty silnika normalnie podnosza sie i podczas spadania dochodza do 560 620 obr po czy spowrotem wracają do ustalonej wartości (840 obr).Na zimnym autko potrafi nawet zgasnąć,dodam że na benzynie jak i na...
Masz gaźnik Pierburga 2e? To nastawnik pewnie poszedł .Daj foto spod maski.
W kwestii formalnej tam rzeczywiście siedzi VP36 wtrysk z komora wstępną jak słusznie zauważył mkbwewe. Tyle że to akurat jest bez znaczenia, dla poddanego zagadnienia. Elektrycznie to te same pompy. Druga funkcja dla celów diagnostycznych, określenie który cylinder jest aktualnie w pracy. Screen z VCDS-a pokazuje sprawność cylindrów, bez jednego bo...
A oglądłeś, czy nastawnik wolnych obrotów próbuje coś korygować? Tam powinien byc taki tłoczek w gumowej osłonie, ktory porusza przepustnicą. Jak sie nie porusza to pewnie jest kaput. Spróbuj wyczyscić, popsikać. Sprawdz tez kontakty
Mój problem to za wysokie wolne obroty, które wzrastają z prawidłowych ok. 750 po zapaleniu do 1100 wraz ze wzrostem temperatury silnika. Wymieniłem sondę lambda i nastawnik krokowy wolnych obrotów i nic to nie dało. Auto tak samo zachowuje się na LPG jak na benzynie. Po rozgrzaniu się silnika i ustabilizowaniu się obrotów w granicy 1100 zapala się...
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i...
Czytałem że za falowanie odpowiada też silniczek krokowy To zle czytałeś. Tam jest tylko nastawnik przepustnicy i to wbudowany w przepustnicę..
Do Jacek 79. Mogę Ci wysłać zdjęcia silnika krokowego z mojego MB to może wtedy uwierzysz że jest. To jest zwykły nastawnik wolnych obrotów - prymitywny elektromagnes poruszający przysłoną. Chyba nigdy nie widziałeś silnika krokowego i nie wiesz jak działa skoro takie bzdury piszesz. Pzdr.:D
witam sprawdz swiece przewody wn a na 50 procent może być walnięta kopułka i palec A na drugie 50? I tak naraz po wyjęciu aku ? Nastawnik wolnych obrotów sie "pogubił" Wypiąć i zapiać wytczkę za zapłonie.
Cześć Golf 3 1.8 ABS mono motronic. Wymieniałem nastawnik biegu jałowego ponieważ stary powodował falowanie obrotów. Wyregulowałem szczelinomierzem szczelinę pomiędzy zderzakiem dźwigni przepustnicy a trzpieniem nastawnika. Zrobiłem to wg poniższej procedury ale po uruchomieniu ciepłego lub zimnego silnika silnik zaskakuje na właściwe właściwe obroty...
Wykręc nastawnik całkowicie lub go cofnij baterią 9v na maxa i na odpiętej wtyczce nastawnika ustaw na potencjometrze napiecie między stykami 1 a 2 na 0,22.V. I finito. Jeśli sterownik nie trzyma obrotów szukaj dalej.
Witam. Wracając golfikiem do domu przejechałem przez spowalniacz i zgasł. Po tym zdarzeniu nie odpala, vag pokazuje na nastawnik ( błąd 1268 i 765 ) ale nie było żadnych objawów ( falowanie obrotów , złe odpalanie itp.). Napięcie na zawór n 109 dochodzi, rozrusznik kręci jak wściekły :D Sprawdzając w komorze silnika zauważyłem, że jeden pin w kostce...
zdjęcia regulatora obrotów (moim zdaniem to najprostszy nastawnik obrotów) ale działa całkiem całkiem http://obrazki.elektroda.pl/2120256400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4248093500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1173923100_1... ssanie jest ręczne regulacja trybu oszczędnego i normalnego elektryczna
Fakt Zasilanie waha się właśnie na tej granicy. Mam zamiar zapodać zasilanie ecu zewnętrzne czyli masa i plus z innego aku. Upalić chyba nic nie upalę prawda. Mierzyłem i skacze właśnie 8-9V. Z tego co mi znajomy mówił wystarczyło że sam pchnął i drugi auto odpalał. Czyli może nastawnik podaje jakieś napięcie dopiero po wykryciu obrotów wału...? jutro...
Bezwładność tak ale jest jeszcze opór/pobór energii na sprężenie w dolocie. Lżejsze koło daje krótszy czas przy nagłym wciśnięciu pedału gazu przy obrotach wyższych niż minimalne dla rozpędzenia turbo. Co do paliwa poniżej 2000 rpm to nie wiadomo jak ustawiony jest nastawnik i czy w całym zakresie nie jest go mało. Co do oceny co lepsze to wróżenie...
błędów nie będzie ale niech ten mechanik sprawdzi parametry jakie są dawki, kąt wtrysku powinien się pokazać jako błąd ale czy nastawnik pompy jest dobrze ustawiony?
Może być nastawnik lub stycznik w nim.Tps rozregulowany lub problemy z ciśnieniem paliwa.Wyczuwam ingerencje gaziarza jest gaz?
Od regulacji obrotów jest nastawnik przepustnicy sterowany ecu silnika. Jeśli od tej strony jest ok to albo rozregulowany przez papraka tps albo zaciąga lewe powietrze najczęściej gumą pod monowtryskiem.
Szanowny kolego chciałbym ci zwrócić uwagę że rozmawiamy o samochodzie z silnikiem diesla, a nawet gdyby to w silnikach benzynowych Forda nastawnik wolnych obrotów nie jest silnikiem krokowym . Boszax Silnik z tym samym sterownikiem ale bez klimatyzacji tego ustrojstwa nie posiada. Porównanie do krańcówki jest jak najbardziej na miejscu.
Witam ,mam pytanie czy zawór IAC jest to nastawnik wolnych obrotów i czy wbudowany jest on w przepustnice? Pytam ponieważ falują mi obroty a na komputerze pokazuje: - wypełnienie zaworu IAC: 0 procent Dodano po 2 Poprawa: - wypełnienie impulsu zaworu IAC: 0 procent
cos mi sie wydaje ze w tych silnikach powietrze do wolnych obrotów brane jest z miski olejowej taki wymysł ekologów (wBMW napewno)i jesli odkrecimy wlew albo wyciagniemy bagnet to cisnenie w misce sie zmienia i nastawnik ne daje rady jusz tego naprawic w wiekszsci samochodów jest to naormalne o oznacza ze nastawnik jest w pozadku i sczelnosc układu...
Chciałem dodać że ze względu na falowanie obrotów z gaźnika wymontowałem nastawnik dolnej przepustnicy (jak go niektórzy nazywają "silniczek krokowy" chociaż nie wiem czy w tym przypadku to prawidłowa nazwa) i w to miejsce wmontowałem śrubę którą nastawiam wolne obroty. Dodatkowo musiałem odłączyć nastawnik ssawki gdyż również sprawiał problemy z obrotami....
nastawnik mercedes nastawnik turbo nastawnik turbosprężarki
digit technisat zasilacza serwerowego pilot słaby sygnał
propozycje zmian czajnik siemens tw86103
Zaciski 7, 8, 9 na regulatorze Vaillant VRT 390: eBUS komunikacja Brak obrazu w trybie VCR w magnetowidzie FUNAI V8 G405EGD