http://obrazki.elektroda.pl/4404773800_1... Witam. Chciałbym zaprezentować Państwu moją konstrukcję DIY. Jest do panel kontrolny do komputera PC, który aktualnie spełnia funkcję 6-kanałowego nastawnika obrotów wentylatorów typu 12V 3pin. 1. Wstęp Jako, że jakiś czas temu zacząłem się interesować moddingiem i tuningiem PC, napotkałem...
sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
Sprzęgło jest do regeneracji, cena około 700 zł.
Hmm... nie sądzę aby nieszczelność dolotu miała wpływ na brak napięcia na wtrysku rozruchowym i nastawniku wolnych obrotów. Na brak napięcia nie ale i bez tego powinien bez większego trudu zapalać. Na zaworze obejściowym(nastawniku wolnych obrotów) sprawdź tylko czy + się pojawia po przekręceniu kluczyka, masa idzie ze sterownika. Jakby przekaźnik...
Podmień przepustnicę. Możliwe że wytarła się ścieżka w potencjometrze w nastawniku
Jeżeli to pompa ve to podejrzewam wytarty potencjometr nastawnika. jak zwieksza obroty? Płynnie czy tez szarpie?
Wylutowałem i sprawdziłem rezystory. Miernik ustawiony na 200k pokazał takie wyniki: 49.6 49.8 50.6 To rezystory masz sprawne. Jeślibyś myślał nad wymianą to można pokusić się o większej mocy. Te są chyba 3x1W, możesz dać 3x3W. Zamocować na wyższych nogach, zaizolować je, zapewnić lepszą wentylacje w obudowie tej PCB, jeśli jest możliwość. Znalazłem...
Wygląda to wszystko na usterkę sterownika. Biorąc rzecz łopatologicznie to krańcówka dobra, TPS dobry, nastawnik dobry, przewody dobre.
Musi zdrowo walnąć żeby rozerwało podstawę. Na 100% przesunięta klapa spiętrzająca i wywalony wąż od nastawnika wolnych obrotów pod wtryskiem. Wyleciał napewno taki plastikowy łącznik o tego węża. Mozesz sobie go poszukac na silniku i osłonie. Nie odpali za cholerę bo jest za małe podcisnienie żeby wychylic klapę spiętrzającą(przez lewe powietrze).
"piszę do pani/pana w bardzo nietypowej sprawie..." Witam. Interesuje mnie jak jest realizowane sterowanie "cyfrowym" nastawnikiem wolnych obrotów (chodzi o takie dwy albo trzyprzewodowe). Wiem że napewno PWM czyli prostokątem o zmiennym współczynniku wypełnienia. Nie wiem tylko jaką częstotliwością. Informacje te potrzebne mi są do mojego małego projekciku....
Przepustnica owszem, do sprawdzenia jeszcze nastawnik obrotów(śilniczek krokowy)
Jeżeli jest zdjęte zasilanie to zawór przyjmuje pewną określoną pozycję, przy której następuje mały; ale zawsze przelot. To praca awaryjna. W zależności od potrzeb może się on domknąć całkiem.
To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty. Nastawnik też ma być...
a skad to pytanie? Musiałbys otworzyc podajac napięcie recznie bo inaczej to sterownik tak czy tak zbije. Myśle że może podnieść max do 3 tys..
Do wymiany silniczek krokowy. ( tzw. nastawnik biegu jałowego )
Gdzie go tam masz? Tam jest gażnik! To jest gaźnik AISAN i nastawnik wolnych obrotów występuje, jest zazwyczaj przykręcony do pasa przedniego. Na schemacie powyżej oznaczony numerem 3.
Powiem tak. Z opisu wynika że prawdopodobnie czujnik temperatury masz padnięty. Ale nie mówię na 100%. Sprawdź rezystancję i porównaj wartości z danymi w tabeli. http://obrazki.elektroda.pl/6203961200_1...
opiłki w nastawniku
szarpie na tych obrotach-100% nastawnik,a najlepiej zadzwon 692012639 z tym alarmem pomoge,odcinasz czarny ze stacyjki i auto gasnie i niema błedow
W sumie silnik Diesla (dizel) ma zadajnik/nastawnik obrotów, więc po ustawieniu 1200 obrotów silnik powinien takie utrzymywać niezależnie od obciążenia. Z pewnością tak się dzieje z silnikami do ciągników rolniczych. Jeśli prądnica nie przekroczy maksymalnego obciążenia na zadanych obrotach, to silnik powinien sobie poradzić z obciążeniem i utrzymaniem...
To jest nastawnik obrotów biegu jałowego - zwykły elektomagnes i z silnikiem krokowym nie ma nic wspólnego.
Sprawdz czy czasami nie zasysa lewego powietrza (guma pod gaźnikiem ,serwo). czy była ruszana śruba na której oparty jest siłownik pneumatyczny. Wymień czujnik temperatury ten niebieski na nowy.( jeden jest od wskaźników. Spodkałem się kiedyś z tym że mechanik zablokował siłownik pnematyczny sprawdz czy sie wysówa podczas pracy na wolnych obrotach....
Czy w towim silniku jest takie urzadzonko ktore nazywa się silniczek krokowy ?? nie znam zbyt wiele szczegołow odnosnie osprzetu tego silnika ale prawdopodobnie przyczyną może być silniczek krokowy a dokladniej jego zanieczyszczenie. powinien byc usytuowany w okolicy przepustnicy jesli nie jest z nią zintegrowany mozna go wykrecić i przeczyscić. najlepiej...
Sprawdź i zapamiętaj dawkę na wolnych obrotach. Potem rozbieraj nastawnik. Usuń opiłki. Spróbuj ustawić go potem w możliwie tej samej pozycji. Precyzyjnie do dawki wrócisz przesuwając całą górną część. Nie pomyl się za dużo, żeby silnik się nie rozbiegał. Zlikwiduj nieszczelność albo inne źródło opiłków metalowych.
czarny do masy,zielony do +12V elektrozaworu gazu,brązowy do impulsowego nastawnika wolnych obrotów.Trymerem regulujesz wysokość obrotów na gazie,nie ma wpływu na obroty na benzynie.regulując zmieniasz częstotliwość Hz.
Sterownik otwiera jeden z zaworków w nastawniku to obroty rosną, jak drugi to spadają, proste...
Tu się zgodzę - faktycznie śruba współpracująca z wysuwnym trzpieniem nastawnika obrotów ma regulację, której jednak nie należy ruszać. Jeśli jednak ktoś tam pogrzebał to ponowne ustawienie polega na tym, że nastawnik obrotów należy max cofnąć (podając np. napięcie na jego piny) następnie sprawdzić i ew. wyregulować szczelinę powietrzną (powinna wynosić...
Jeśli maci LPG to w nastawniku wolnych obrotów masełko blokuje jego ruch.
a więc tak ciśnienia na wszystkich garkach po ok 10 bar, nie widać jakiś mega odchyleń, ale na komuterze pojawiło się trochę błędów: 515 - - - - - 0203 Czujnik HALL'a obrotów silnika CKP (G40) lub jego obwód -to chyba normalne na zgaszonym silniku 1252 - - - - - 04E4 Wtryskiwacz cylindra 4 (N33) > przewody, bezpiecznik, wtryskiwacz 282 - - - - - 011A...
1 wykonac diagnostyke ukladu 2 usunac podstawowe niedomagania(wyczyscic przepustnice, nastawnik obrotów)
Problem chyba rozwiązałem. Wpiąłem się falownikiem przed nastawnik obrotów, jest on jako ostatni przed silnikiem, więc ustawie go na potrzebny bieg i powinno działać. Spróbuje uruchomić dzisiaj falownik.
jeżeli podczas prania silnik obraca normalnie a nie obraca na programie wirowania to może być usterka nastawnika obrotów wirowania lub modułu
To jest nastawnik przepustnicy.
400 na bębnie czy wirniku silnika?Może uszkodzony jest nastawnik obrotów wirówki i podaje np. minimalną nastawę na elektronikę.
Sprawdź sprawność silnika krokowego tam nie ma krokowego, jest nastawnik przepustnicy
Jakiś czas temu można było wyczytać dość obszerny materiał na tym forum że to co powszechnie w tym modelu nazywa się silnikiem krokowym , jest nastawnikiem obrotów. Tak został on wymieniony.
Czyszczenie gaźnika może ale nie musi pomóc. Brak wolnych obrotów -najczęściej uszkodzenie nastawnika przepustnicy pierwszego stopnia(inaczej wolnych obrotów). Mulasty? Sprawdziłbym dokładnie wszystkie podciśnienia w gaźniku i "okolicy" z naciskiem na "zassanie" nastawnikiem przepustnicy drugiego stopnia -może membrana w nim powiedziała "bye bye" i...
Silnik faluje na wolnych obrotach???? Jak wygląda sprawa z nastawnikiem był kiedyś czyszczony jaka jest dawka paliwa na rozgrzanym silniku???
Jak ustawaisz na nastawniku maksymalne obroty, to pomiędzy stykami 4 i 5 jest napięcie 10V?
Problem rozwiązany. Gałka nie siedziała odpowiednio na nastawniku obrotów. Po wyjęciu gałki i wciśnięciu jej na odpowiednie miejsce i nastawieniu obrotów tak jak pisał kolega erbis wszystko wróciło do normy. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Dominik.
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Pisać i zapewniać zawsze można. Jeśli pompa VE to moja teoria o sekcji jest zła(myślałem że masz jeszcze rzędową). Stara pompa nie nadawała się do naprawy ze względu na mechanikę czy uszkodzony nastawnik?
witam sprawdzić silniczek krokowy lub jak kto woli nastawnik wolnych obrotów pozdro
Układ regulacji wolnych obrotów tz zawór obejściowy sprawdz czy wogóle go podpiełeś. Czy jest szczelne połączenie a nastawnikiem czasami podwija się rura i dowidzenia brak wolnych. Musi być wszystko szczelne
WITAM.Ten błąd to 282 regulator położenia przepustnicy a co do dziury w dolocie to podejrzewam że przy odłączonym nastawniku obroty też by rosły przy lewym powietrzu. Dodam że przy podciągniętej lince gazu auto jedzie normalnie.
Nie występuje w tym samochodzie taki podzespół. Jak jest to wtrysk jednopunktowy, to posiada nastawnik wolnych obrotów, który uchyla przepustnicę
Jeśli auto na LPG "chodzi" normalnie, to zostaw nastawnik obrotów, a zajmij się ciśnieniem benzyny. Pompy paliwa rzadko używane robią takie psikusy że tracą ciśnienie, a i wtryskiwacze też nie lubią długiego przestoju.
brak szczelności (wyciek ON) między nastawnikiem a korpusem pompy,również skutkuje pływaniem na wolnych obrotach. W celu zaoszczędzenia sobie kłopotu trzeba oznaczyć położenie nastawnika względem korpusu.
W tym aucie nie ma silnika krokowego! To urządzenie nazywa się nastawnik obrotów biegu jałowego i jest sprzężony na stałe z przepustnicą. Najpierw wyczyść przepustnicę, zrób jej adaptacje i powinno pomóc. Ale proponuję odczytać kody usterek, bo może się okazać, że sonda lambda szwankuje. Pozdrawiam.
Jeśli masz tak wysokie obroty to mogą być uszkodzenia elektryki: - uszkodzony nastawnik wolnych obrotów - uszkodzone przewody do nastawnika - uszkodzony komputer lub mechaniczne: - zablokowany nastawnik - zablokowana przepustnica - nieszczelny układ dolotowy (lewe powietrze)
Ale porady ............. Sprawdż czy działa nastawnik wolnych obrotów takie charakterystyczne buczenie po załączeniu stacyjki, a tak to zaopatrz się w kontakt sprey i wszystkie dostępne złącza popsikać , to jest bolączka starych samochodów zły kontakt na złączach , a jak nie wiesz gdzie jest nastawnik wolnych obrotów to szkoda twojego czasu , znajdz...
Jakby była uszczelka to raczej nie chciałby schodzić z wolnych obrotów. Ja bym umył nastawnik wolnych obrotów i PRZEPUSTNICĘ i obserwował.
Jak mnie pamięć nie myli to żadnej regulacji w postaci "łezek " tam nie było, całość była kalibrowana w fabryce. Są tam dwie ścieżki, jedna do wolnych obrotów pokrywająca zakres pracy nastawnika wolnych obrotów, i druga do reszty. Może zestyk biegu jałowego nie daje sygnału.
standardowe zachowanie nastawnika wolnych obrotów zintegrowanego z przepustnicą
G127 to nie TPS.... G127 to czujnik obrotów nastawnika przepustnicy.. Wymienić nastawnik przepustnicy na działający..
Nastawnik pompy wtryskowej.
przepustnice wyczyściłem , wydechu nie odpinałem ale nie sądzę że mógłby być jakiś problem bo bez problemu sie wkręca na obroty. Po adaptacji kąt otwarcia nastawnika wynosi 1< a obroty przy włączonej klimie 400-500, ""pokuleje"" i zgaśnie, a nastawnik sie nie chce bardziej otworzyć żeby podnieść obroty, a jak adaptacja nie jest wykonana to nastawnik...
W silnikach ABS i ADZ był stosowany system Mono Motronic a wiec podobny do Mono Jetronica.....Jest tam nastawnik obrotów i kontakt b. jałowego....6-pinową wtyczkę; zestyk b. jałowego zacisk 5 i 6 (dla 4-pinowej wtyczki 3 i 4); rezystancja silnika dla 6-pinowego: zaciski 1 i 6 4-250 omów dla 4-pinowej 1 i 2 .....
Wolff to jest silnik TDI tu podciśnienie robi pompa, która nie ma wpływu na prace silnika chyba ze sie zaciera i wtedy wpływa na prace silnika. Może zacząć od początku jak bardzo wahają się obroty, (w jakim zakresie) teraz sobie przypomniałem maiłem audi b4, w którym dawka była zbyt wysoka i wolne obroty raz były równe raz spadały, wystarczyło podać...
Po pierwsze gdzie masz mikser, czy czasem nie za rurą wlotu nastawnika wolnych obrotów.
Ta się prawdopodobnie ustawia CO2 na wolnych obrotach. O samych wolnych obrotach decyduje nastawnik tutaj w postaci silnika krokowego. Być może jest zacięty? Warto jeszcze sprawdzić szczelność czy nie zasysa gdzieś powietrza.
Napędzałem kiedyś łódkę silnikiem 12V zrobionym z ze starej prądnicy od malucha. Wygodny silnik, ma długi wał i łatwe mocowanie do wału śruby napędowej przy pomocy przegubu od koła. Trzeba się tylko namęczyć ze zbudowaniem nastawnika obrotów, by można było regulować prędkość obrotową. Rozrusznik także nie jest złym silniczkiem, trzeba mu tylko zmienić...
Ja jednak obstawiam ze to wina nastawnika.
No ale faktycznego działania nastawnika, czyli jakim ruchem odpowiada na sygnały ze sterownika nie sprawdziłeś.
Nie znam tego silnika ale nie bardzo wyobrażam sobie dlaczego z powodu sondy silnik miałby wchodzić na wysokie obroty. Najczęściej winę za coś takiego ponosi awaria czujnika położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia (i jest to tryb awaryjny na okoliczność braku lub niestabilnego odczytu tego parametru), nastawnik obrotów biegu jałowego (jeśli jest),...
Witam, wyczyściłem przepustnice,nastawnik wolnych obrotów, oraz wszystkie styki i złącza sterowania silnikiem. Działa nie gaśnie :) ,ustąpiło również falowanie obrotów biegu jałowego. Mam nadzieje że na zawsze. Pozdrawiam
Czy nastawnik położenia przepustnicy ma wtyczkę cztero, czy sześciostykową?
Witam podejrzewam że niewysunięcie tego trzpienia nastawnika wolnych obrotów (ta grucha)może być przyczyna , sprawdź przewody które są podłączone do tego nastawnika(podejrzewam że ten krótki na dole kwalifikuje się do wymiany .Ps.napisz o postępach)
Mało prawdopodobne że doszedles do granicy nastawnika. Jeśli chcesz podnieść dawkw to możesz to zrobić w vcds. Zobaczysz na ile Ci ECU pozwoli, bez rozkręcania fizycznie, żeby potem uszczelka nie ciekla pod nastawnikiem. Ja kiedy w 1z doszlem do dawki chyba 1,9 ale wtedy już były drgawki i silnik wolno z obrotów schodził.
to uważaj to słowo za niedziałający - jakoś nikt tego mu nie podpowiedział wcześniej aby sprawdzić nastawnik wolnych obrotów
Oczywiście nie ma szans aby bez obrotów wału korbowego tds palił bo nie wysteruje nastawnika pompy .A uszkodzony czujnik będzie widniał w błedach ecu.
TPS żadko się psuje w monomotronicu. Częsciej nastawnik wolnych obrotów co można określić własnie VAGiem.
Nim ci każą czyscić silniczki krokowe, których tam zresztą nie ma, resetować kompa, podpowiem-sprawdź działanie krańcówki w nastawniku przepustnicy.
Puszka immo - pod kierownicą, dokładnie nad prawym kolanem kierowcy. Czarne pudełko, z dwiema kostkami, większą z kilkoma przewodami, mniejszą z jednym grubym. Nastawnik to nastawnik szczerze mówiąc - były dwa rodzaje, stary rezystancyjny i nowy indukcyjny, obydwa nie zamienne ze sobą. Wydaje mi się że powinien pasować. Co do falowania obrotów, szczególnie...
Mam taki nietypowy problem - muszę zastąpić uszkodzony sterownik który steruje pracą urządzenia hydraulicznego złożonego z silnika spalinowego pompy i siłowników. W układzie są dwa elementy wykonawcze - nastawnik obrotów silnika i wydajności pompy. Układ ma za zadanie utrzymywać zadane obroty silnika dla różnych obciążeń. Pomiar obrotów odbywa się przez...
MAP jest pod tą plastikową osłonką na grodzi komory silnika, serwo (wspomaganie hamulców) jest pod MAPem, trochę na prawo stojąc przed autem. Wężyki wychodzą z kolektora dolotowego (spod przepustnicy). Nastawnik obrotów biegu jałowego jest przykręcany na 2 wkręty typu torx, jest po prawej stronie przepustnicy. --- Strony podaję stojąc przed samochodem,...
A czy ta diagnostyka może zrobić testy i odczytać jakie jest ciśnienie, czy się zmienia, czy reaguje nastawnik w pompie wysokiego ciśnienia? Trzeba sprawdzić czy jeśli jest awaria systemu regulacji wysokiego ciśnienia, czy zwór bezpieczeństwa wysokiego ciśnienia nie uszkodził się (wypłukał się) i nie ucieka przez niego ciśnienie. On jest elementem rezerwowym...
Tylko to by skomplikowało budowę, musiałbym zrobić jakąś przekładnię aby przełożyć obroty kolumny nastawnika na obroty enkodera, co wymagałoby dużej precyzji wykonania. Musiałbym też dla każdej pozycji policzyć osobno ilość zliczonych impulsów enkodera, bo pozycje nie są rozmieszczone regularnie. Wtedy to już sensowniejszy byłby chyba potencjometr zamiast...
Ruszysz kierownicą, to obciązysz pompe serwa, ta obciazy silnik, ktoremu spadną obroty. Wykryje to ECU i tak wysteruje nastawnik wolnych obrotow, azeby je spowrotem zwiekszyc. Raczej jest wszystko ok
To chyba nie było lewe powietrze...Włożyłem oryginalny nastawnik uzywany. Objawy wróciły czyli na benzynie mocno faluje a na gazie obroty ok 3tys. Gdy wyciągnę wtyczkę to jakby obroty wzrastają na bebenzynie. Gdy podepnę zasilanie z akumulatora do 1 i 6 piny i na maksa cofnę siłownik nastawnika to obroty są niskie, jakby za niskie ale na ciepłym silniku...
jak nieschodzi z obrotów to na 99 % jest to nastawnik wolnych obrotów , jest 6 pinowy , 2 piny w nim służą do wysówania silniczka , przód tył na zasadzie zmiennej polaryzacji , rozbierz go , wytestuj , przesmaruj czasami pomaga , jak nie to niema się co pieprzyć z reklamacjami wymień go
Jeśli składanka, to do ustawienia nastawnik. Nie falują obroty?
Status split (stosunek obrotów wejściowych przekładni/obrotów silnika) nie mógł być rozpoznany w sparametryzowanym czasie pomiaru i z tego powodu został ustawiony na nieznany "ROZPOZNAWANIE SPLIT NIEPRAWIDŁOWE". Przeprowadzić test nastawników, sygnał przy pomocy MAN-cats Monitoring sprawdzić pod kątem prawidłowości, sprawdzić przewody, sprawdzić połączenia...
to urządzenie to prawdopodobnie silniczek krokowy regulujący ilość gazu dochodzacego do miksera.w starszych instalacjach w tym miejscu był nastawnik regulowany ręcznie. pojedz do gazownika i pokarz mu o co chodzi. jeśli z krokowcem jest problem,to prawdopodobnie wstawi ci tam zwykły nastawnik.
Tak emulator wtrysku KE-jetronic:?::?::?:. Wprawdzie jest coś takiego jak STOP KE , ale nie jest to emulator. Tutaj wtrysk wyłączasz pompą. Co do emulacji sondy to jeśli jest to instalka IIgen. to emulator jest wbudowany w sterownik LPG. Emulacja sondy nie ma tak dużego wpływu na pracę tego wtrysku. Nie napisałes jaki masz komputer od gazu. Ja bym raczej...
po zawieszeniu obrotów podaj mase na styk drugi od dołu przy nastawniku przepustnicy jeśli obroty spadną-styki biegu jałowego.
Proponuje do kosza wywalić ten temat. Cenna uwaga drogi kolego. Uruchomiłem prawie. No właśnie prawie ponieważ bez sterownika nastawnik działa 0 - 1 czyli 0 obrotów lub max obrotów Jesteś na najlepszej drodze do zniszczenia tego silnika i oberwania korbowodem po głowie. W dodatku jesteś kosmicznie leniwy. Schemat? 5 minut szukania w google. Immo? To...
Witam. Mam problem z LT28 2.5 TDI kod silnika ANJ. Silnikiem zaczyna "telepać" podczas jazdy przy 1000 obrotów (1-ka lub wsteczny) Problem wystepuje tylko na rozgrzanym silniku . Po odpięciu od skrzyni czujnika prędkości problem znika. Pompa , wtryski sprawdzone, nastawnik wyczyszczony (podobno podmieniany z innych aut) a problem pozostaje . Czy ktoś...
Styk biegu jałowego w nastawniku przepustnicy. Żadnego silniczka krokowego tam nie ma.
W miare wzrostu temperatury zmienia sie "oczekiwana" przedkosc obrowa wiegu jalowego, nie pozycja nastawnika. Nastawnik, po dodaniu gazu (rozlaczeniu stykow biegu jalowego) nie cofa sie lecz przeciwnie, wysuwa sie oczekujac na powrot przepustnicy do pozycji biegu jalowego. Jesli puszczasz pedal gazu, przepustnica opiera sie na wylaczniku nastawnika...
na uszkodzonym odpali ale bedzie miał wysokie obroty i zaraz błąd wyskoczy
Jaki to silnik ? może to zabrzmi śmiesznie czyszczenie lub wymiana nastawnika wolnych obrotów tylko trzeba zachować wstępne ustawienie albo nieszczelnośc układu dolotowego odnośnie chłodzenia to sprawdz bezpiecznikF 19 bo sterowanie masą jest z układu ECC
Możesz mieć strzeloną głowicę i olej pójdzie do układu chłodzenia, tylko płyn zmieniłby kolor. Nie wspomniałeś o tejże zmianie. Olej może uciec nie tylko poprzez stronę zimną turbosprężarki ale oraz poprzez stronę gorącą (tam gdzie spaliny napędzają wirnik). Jest również opcja poprzez odmę, ale ją wykluczamy (dolot suchy). Powinieneś zająć się tym nastawnikiem...
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
zdjęcia regulatora obrotów (moim zdaniem to najprostszy nastawnik obrotów) ale działa całkiem całkiem http://obrazki.elektroda.pl/2120256400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4248093500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1173923100_1... ssanie jest ręczne regulacja trybu oszczędnego i normalnego elektryczna
Tam nie ma silnika krokowego tylko nastawnik przepustnicy. Miałem podobne problemy tylko nie mam gazu. U mnie szwankował właśnie ten nastawnik. Jak wchodził na wysokie obroty to czasami pomagało przydławienie samochodu hamulcem. Na końcu tego nastawnika jest styk który daje do komputera informację, że dotyka ramienia przepustnicy. U mnie był słaby styk...
Witam co prawda to stary temat ale może ktoś jeszcze bedzie zainteresowany ja pokusiłem sie o wstawienie zamiennika sugerowanego przez jednego z kolegów w poprzednich postach oraz ze strony rosyjskiej czyli TDA2004 i moge z czystym sumieniem powiedzieć że komputer silnika ESPACE ożył coprawda nie moge go utrzymać na wolnych obrotach ale to zapewne bedzie...
Jakby nie było potrzebne to by tego tam nie było.Jeżeli jezdziłeś do tej pory bez tego to podłączenie nastawnika będzie się wiązać z inną pracą silnika w zakresie wolnych obrotów(tak mi się wydaje).Na gazie najwyżej podregulujesz ,a jak uważasz,że bez tego lepiej pracuje silnik to przynajmniej przewody zaizoluj.
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Np multimetrem na zwarcie. Ile kabli idzie do nastawnika?
nastawnik wałka regulacja nastawnik nastawnik klapa
renault instrukcja obsługi megane creative inspire p5800 subwoofer robot kuchenny zelmera
Pinout zespołu wskaźników 1T0920871A VW Touran, Golf V Lokalizacja klawiszy on/off w telewizorach TECHWOOD