Zerknij na ten link https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1...
No to allegro uszczelka nastawnika golf 4. Tylko do wymiany potrzebujesz specjalnego klucza do pomp (no chyba ze już ktoś specjalną śrubkę podmienił brutale nabijali klucz 6 kąt 7mm a potem doszlifowywali śrubkę by pasowała na standardową 7mm ). Dwa komputer do wyregulowania dawki (pozycji nastawnika).
11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
quantity adjuster, to nastawnik dawki paliwa, a nie objętości, jednym słowem vp-44 poległa i trzeba wysłać do naprawy ps. cieszę się, że używam angielskiego vaga i nie muszę czytać takich bzdur po polsku
Te dwa przewody idą do nastawnika dawki paliwa. Następne dwa do nastawnika kąta. ... a czujnik którego błąd zgłasza komputer to ta mała kosteczka zamocowana na taśmie (lewy dolny róg). Radzę wysłać pompę do naprawy, ale zrobisz jak będziesz chciał.
Witam koledze Vicki naprawiałem sterownik osobiście joker0 nie jest to dokładnie tak jak piszesz ten tranzystor nie steruje zaworem przestawiacza,tylko zaworem nastawnika dawki paliwa,
jeśli chodzi o nastawnik to parametry czujnika temperatury paliwa (znajdującego się w nastawniku) również są wskazywane w grupie 007 i może on źle podawać ECU wysokość temp. paliwa ale jak sądzę diagnosta powinien to wychwycić.
Jeśli to BMW sądząc po wtyczce to powinieneś mieć 1-2 cewka czujnika położenia 2-3 cewka czujnika położenia 4-7 czujnik temp paliwa 5-6 cewka nastawnika
Prosilbym zatem o wskazowki jak to sprawdzic. I czy to regenerowac/czyscic czy wymienic? Wypnij wtyczkę od prędkościomierza ze skrzyni biegów i się przejedź. Jeżeli szarpanie ustanie to nastawnik. Jak podniesiesz maskę, to jest zamocowany na skrzyni przy ścianie grodziowej o ile dobrze pamiętam 3 pinowa wtyczka. W większości przypadków czyszczenie...
Tu masz link do swojego błędu-myślę że to Ci rozjaśni temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/6082-b...
Cóż kolego sprawa jest przykra, ale to bolączka tych aut. Objawy typowe dla nastawnika w pompie paliwa. Pompa do regeneracji.
Bo gwarantują że wyjęta ze sprawnego i działającego pojazdu, a jak by coś nie grało to mam 14 dni na odesłanie. Jedynie co może być nie tak to nastawnik, a moja oprócz nastawnika ( który zresztą właśnie leży na falbanku i czeka na zamontowanie po czyszczeniu) to jeszcze może być elektrozawór nastawu konta wtrysku,bo po włączeniu zapłonu terkocze a jak...
Witam, czy posiada ktoś schemat elektryczny wiązki silnika 1.9 TDI z nastawnikiem pompy paliwa firmy Pierburg?
Problem rozwiązany, temat zamknięty.
A może to uszkodzony czujnik ciśnienia na szynie, albo nastawnik dawki paliwa. Jakie objawy mogły by wskazywać na ich uszkodzenie.
Podłącz jeszcze do nastawnika dawki paliwa żarówkę 12v 21w i sprawdź czy przy próbie rozruchu rozświetla się impulsowo. Odetnij jednak przynajmniej jeden przewód do nastawnika, aby nastawnik nie działał równolegle z żarówką. Sprawdzisz w ten sposób czy w ogóle sterownik daje sygnał na podawanie paliwa.
Zdjąłem pokrywę nastawnika i sprawdziłem stan połączeń wewnątrz - było OK, nastawnik bez osadów ( nie wiem jak pod płytką). To za mało .Musisz zdemontować nastawnik ,rozebrać go i dokładnie wyczyscic od środka ,znajdziesz tam sporo opiłków które wywołują zaburzenia w pracy nastawnika :idea: ,lub zrób podmiane dla wykluczenia usterki :idea:
Mam Launcha ale tym mogę sobie co najwyżej sprawdzić i pokasować błędy. Nie wierzę, raczej nie potrafisz obsłużyć. Korektę dawki robi się manualnie, programem robisz tylko podgląd, aby ustawić w zakresie.
Poszukaj: Nastawnik pompy wtryskowej, regulacja, wymiana itd. ect. bo faktycznie jest tego sporo, są nawet całe procedury jak postępować nastawnikiem. Samo dokręcanie śrub zmieni dawkę paliwa a zaznaczanie nożykiem pomoże Ci tylko w odpaleniu. Zbyt duża dawka wskoczy Ci na max obroty, za mała nie odpali. Aha i pamiętaj żeby dobrze nim trafić bo będzie...
W tym pudełku jest rezystor, oszukuje sterownik w ten sposób że zaniża pozycję nastawnika dawki, sterownik "podlewa" więcej paliwa co skutkuje czarną chmurą za przyspieszającym samochodem
Kat wtrysku ustawiasz przekrecajac pompe nastawnikiem zmieniasz dawke paliwa
0 280 800 252, 443 906 264C
Spokojnie możesz to zrobić sam :idea::idea:na forum jest opis jak to zrobić musisz tylko to sobie znalezć :idea:
To zawor regulacji cisnienia paliwa na szynie CR A Y75 to nastawnik turba o ile dobrze pamietam.
Silnik faluje na wolnych obrotach???? Jak wygląda sprawa z nastawnikiem był kiedyś czyszczony jaka jest dawka paliwa na rozgrzanym silniku???
Masz problem z nastawnikiem dawki paliwa. A gdzie to sie znajduje ten nastawnik dawki paliwa?
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Witam mam problem z golfem sdi z 2001r na vagu pokazuje uszkodzenie nastawnika dawki paliwa, nastawnik wysłałem do regeneracji po zamontowaniu silnik lepiej pracuje ale świeca jak mrugała tak mruga,, kompem nie da sie usunąć błędu.
Witam,mam problem z clio 1,5dci kręci nie odpala po diagnozie wychodzi błąd DF126- nastawnik przepływu paliwa lub P0231 dawka wtryskiwango paliwa. Sprawdziłem paliwo dochodzi do wtrysków, lecz nie słyszę aby zawór regulacji ciśnienia się otwierał prąd dochodzi jednak na krótko słychać jak chodzi,natomiast na plaka odpala ,czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Przekaźniki tego typu występowały w każdym układzie K-jetronic. Np. audi, mercedes vw. Jak nie znajdziesz,, to jutro podam Ci symbole z mercedesa. Masz do przekaźnika doprowadzone 30, 31, 15, 87 i 1. W chwili pojawienia się kluczowania na jedynce, przekaźnik zwiera 30 i 87, wystawiając zasilanie na pompę paliwa i nastawnik biegu jałowego, czasami też...
Przed wymianą pompy co się działo? ,uszkodzenie nastawnika paliwa w pompie lub sterownik padł
Wymontuj nastawnik i oddaj do sprawdzenia w ASO Bosch. Prawdopodobnie do wymiany.
Zawozisz pompę do sprawdzenia. Zabawy nastawnikiem w tych pompach kończą się niekiedy rozbieganiem silnika. Pompa nie ma mozliwości przestawiać nastawnika dawki paliwa(wydatku pompy).
Nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej.
Więc albo wiązka lub jak był kiedyś rozbierany nastawnik to może łączenia przewodu z płytą nastawnika ,,zimne luty''
Problem tkwił w przytartym mechanizmie nastawnika pompy paliwa.
Dobra. Dzieki za ostrzeżenia. Warto je sobie wziąć do serca. Czarnowidztwo jednak nie wskazane. Audiczka pojechała na naprawionym nastawniku. Temat zamykam.
Faktycznie się pomyliłem. Dawkę paliwa wyłącza nastawnik, zawór jest dodatkowym zabezpieczeniem. Nie wiem która masa w którym miejscu jest zła. Rozważam teoretycznie. Posprawdzaj kostki z brązowymi przewodami, a w szczególności mocowania oczek do nadwozia. Najlepiej voltomierzem na chodzącym silniku w pozycji wyłączonej stacyjki.
Źle złożony nastawnik - ośka nie trafiła w pierścień, to jedna z przyczyn. Druga - brak zasilania do nastawnika.
Kolego domin007 silnik będzie pracował na przepracowanym oleju ale zapomniałeś o jednej podstawowej sprawie o której mówi kolega jacentym10 mianowicie o drobinkach metalu a jak wiesz w pompie masz dość sporych rozmiarów elektromagnes (nastawnik dawki paliwa) który w krótkim czasie najeży się od tych opiłków i przestanie pompa odmówi ci posłuszeństwa...
Czytałem że to jeszcze może być nastawnik pompy paliwa
Witam.Jak na mój słuch to masz do czyszczenia lub wymiany nastawnik pompy paliwa.Sprawdż VAGiem jaka jest dawka paliwa podejrzewam duże wahania, prawidłowa wartość to 3.2mg.
Sprawdź dawkę paliwa w momencie szarpania, możesz mieć problem z zabrudzonym nastawnikiem dawki paliwa.
64-problem kontrolą lub nastawnikiem dawki paliwa
witam stawiam na nastawnik dawki paliwa !!! miałem już tak ze na wolnych było idealnie wyjmij wtyczkę z przepływomierza i już wież na 100 % co jest Dodano po 25 witam stawiam na nastawnik dawki paliwa !!! miałem już tak ze na wolnych było idealnie wyjmij wtyczkę z przepływomierza i już wież na 100 % co jest
Zrobisz to vagiem ale musisz znać code.Gdzies mam , jak znajde to podeślę, lub przesunięcie mechaniczne nastawnika, ale potrzeba do tego specjalnego klucza.
Hm... mógłbyś jaśniej, bo dla większości ludzi EDC to Electronic Diesel Control czyli komputer, nastawnik dawki paliwa to część pompy wtryskowej (element wykonawczy dla EDC). I to tyle na razie, bo i nie wiem co masz na myśli: Padł mi nastawnik dawki wtrysku paliwa w moim audi nastawnik o symbolu EDC z górnym przelotem ("starego typu).
Jest czujnik, na prawym deklu zbiornika,jak masz mało paliwa to samochód gaśnie, ale zawsze w takiej sytuacji sterownik silnika rejestruje błąd. Zobacz czi są widzialne obroty wału i wałka pompy, wsłuchaj się też, czy tyrczy elektromagnes nastawnika dawki.
kolega grzestv pisze ze nastawnik dawki paliwa, a gdzie on jest zlokalizowany w pompie wtryskowej
04F4 oznacza 1268 (uszkodzony N146-nastawnik dawki paliwa) czyli pompa do naprawy!
Wdług mnie zabrudzony opiłkami nastawnik dawki paliwa.
W brew pozorom rozwiązane z potencjometrami było dawniej stosowane powszechnie w różnych maszynach do dodawania gazu. Na przykład w wózku widłowym dwa potencjometry ustalały ile potrzeba przyspieszenia. Jeden przy hydraulice by podnosząc miał moc, drugi oczywiście przy pedale. I to wszystko połączone z silnikiem elektrycznym ciągnącym nastawnik przy...
Ja tak mysle ze jesli autor nie wie gdzie znajduje sie nastawnik pompy paliwa to tymbardziej nie bedzie wiedzial jak to bezpiecznie naprawic. Lepiej udac sie do pompiarza - fachowca od ukladow wtryskowych
moim zdaniem uszkodzony jest nastawnik w pompie paliwa
To kończy ci się elektrozawór nastawnika dawki paliwa, wyciąg go i zobacz czy nie jest już przygrzany.
Jeżeli to pompa ve to podejrzewam wytarty potencjometr nastawnika. jak zwieksza obroty? Płynnie czy tez szarpie?
Witam jesli chodzi o problemy z odpalaniem 2.0 Hdi to zauważyłem dwie przyczyny nastawnik przy pompie wtryskowej lub obudowa filtra paliwa. zacznij od obudowy. jesli zatkasz powtrót z pompy wtryskowej w miejscu gdzie idzie do obudowy filtra paliwa a druga osoba bedzie odpalac i auto odpali to znaczy ze uszkodzona jest obudowa filtra. jesli nie odpali...
Może też być uszkodzony nastawnik dawki paliwa lub jest ustawiona zbyt duża dawka- konieczna diagnostyka.
Witam niedawno w moim pasacie b5 1.9 Tdi silnik AHH czyszczony był nastawnik dawki paliwa i po tym zabiegu zaczął niesamowicie dymić na czarno podczas przyspieszania odczułem również że silnik stracił na mocy. Czy może to być spowodowane nieprawidłowym ustawieniem czujnika RSW czy może powinienem szukać przyczyny gdzie indziej ? dodam że sprawdziłem...
Rób diagnozę, wgląd w parametry, grupa 001 podglądaj dawkę paliwa i napięcie czujnika RSW. Osobiście stawiam na problem z nastawnikiem dawki paliwa, ewentualnie pęknięcie jednej z dwóch sprężyn w sekcji tłoczenia pompy wtryskowej.
kod 17970 tylko tyle pokazuje. Sugeruje problemy z nastawnikiem dawki paliwa pompy wtryskowej. Wymiana? Nie moge wygogolować typu tej części żebu ją kupić, ktoś wie może jaki to typ??
Wiesz moze jak jest pompa w tym samochodzie? Jezeli jest to pompa z elektronicznym nastawnikiem dawki paliwa to sprawdz czy nie upalil sie jakis przewod do sterowania pompa.
Już znam przyczynę. Zaciera się nastawnik dawki paliwa w stanach pośrednich (czyli jak ciut auto przestygnie). A nastawnik mieści się w pompie wtryskowej oczywiście, także rada dla wszytskich, którzy decydują się na REGENERACJE swojej pompy, lepiej dołożyć kilka stówek i zrobić to u renomowanego mechanika. Moja po regeneracji nie wytrzymała nawet roku.....
Też mam Golfa 1,9 TDI z 94 r. i miałem podobny problem z szarpaniem na niskich obrotach oraz na 4 biegu. W moim przypadku pomogła regeneracja nastawnika dawki paliwa, który znajduje się nad pompą paliwową. Nastawnik został wyczyszczony, obroty nie falują, auto przestało szarpać. Naprawdę polecam jeśli ktoś ma tego typu problemy w golfie. Koszt ok. 250zł
Tu przeplywomierz jest dobrze ,nowy oryginal, na innych forach wyczytalem ze taki objaw moze byc spowodowany brudnym nastawnikiem dawki paliwa ,czy wie moze ktos czy w pompie DENSO tez jest taki nastawnik ,i czy da sie go wyczyscic tak jak w pompach VP 37
kąt wtrysku wynosi 52 w audi a6 c4 2,5 tdi AEL i skacze do 57 mechanik powiedział że nastawnik dawki paliwa zapieczony i pompa do naprawy ,ile w końcu powinien wynosić ten kąt wtrysku przebieg auta to ok 350 tys .km dodam że wszystko inne sprawne
Zobacz sobie jak zbudowany jest nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej, składa się z elektromagnesu poruszającego dźwignią i czujnika indukcyjnego (w tym przypadku, występują również potencjometry), który daje zwrotną informację do sterownika o położeniu, dlatego jest to jednocześnie element wykonawczy i czujnik
Nastawnik pompy wtryskowej, rozciągnięty łańcuch rozrządu. Podjedz na kompa i odczytaj dawkę paliwa i kąt wtrysku. Jak będą skakały wartości to warsztat.
Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem. Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu,...
W przypadku pompy rotacyjnej powrót paliwa do baku jest i z pompy i z wtryskiwaczy, najczęściej łączą się gdzieś po wyjściu na trójniku i potem jeden przewód wraca do baku. Pompy rotacyjne sterowane elektronicznie mają spory przelew, ponieważ pracują całkowicie zalane paliwem pod ciśnieniem, a ich nastawniki dawki i kąta wtrysku wykorzystują do pracy...
Błąd powrócił? Problem który opisujesz może mieć źródło w Nastawniku dawki paliwa, zaworze wyprzedzania wtrysku, we wtrysku sterującym lub w czujnika położenia wału.
Czyszczenie nastawnika nie zmniejszy zużycia paliwa. A ile pali na tankowanie ?
Kat wtrysku ustawiasz przekrecajac pompe nastawnikiem zmieniasz dawke paliwa
01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji. Przyczyny: - uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik) - przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy Objawy: - świeci się lampka sygnalizacyjna - nieprawidłowa praca silnika - problemy z uruchomieniem silnika - nie można uruchomić silnika Sposób naprawy: - sprawdzić nastawnik dawki...
Nie po prostu jak już zawza ma źle wyregulowany wtrysk paliwa i nastawnik ciśnienia nie odcina 100%paliwa.. A po drugie w tych silnikach nie ma możliwości odcięcia paliwa 100% tylko te nowsze co występowały w B4 miały bo po 92r ng przeszło modyfikacje że względu na ekonomię i dlatego uciekło parę koników...
Mialem podobny problem z silnikem AHF w Golfie. Drgania powodowal nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej. być może u Ciebie jest podobnie. Poszukaj sobie temat w elektrodzie jest dużo porad w tym zakresie. Pozdr.
Cześć musiał byś podłączyć komputer diagnostyczny, w nastawniki pompy wtryskowej masz czujnik temperatury ale paliwa on może powodować takie efekty.
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
U mnie szarpalo przeważnie na 2-ce tylko przy lekkim wciśnięciu gazu. Pomoglo "przegonienie" na bardzo dobrym paliwie. Zajmuje się dieslem i myślalem że spotkalo mnie to samo co robię innym w tych nastawnikach (zacinanie solenoidu nastawnika). Ale generalnie (80%) są tylko 3 przyczyny: -za mala dawka paliwa -zacinanie się nastawnika -zuzyta pompa
Witam. Po KAŻDYM odłączeniu jakiegokolwiek elementu pompy czy to nastawnik czy czujnik każdorazowo wyłączyć i włączyć zapłon. Na jednym przewodzie nastawnika jest stale napiecie na drugim PWM masy, które jest na starcie po wlaczaczeniu stacyjki przez 0,2 sekundy a później w momencie odczytu czujnika obrotów. Podczas testu po włączeniu zapłonu EDC sprawdza...
Mam problem z nastawnikiem w pompie paliwa w samochodzie Audi 1,9TDI silnik 1Z rok 93, samochód szarpie, moze ktoś mi podpowie czy nastawnik jest częścią wymienna, gdzie mozna go dostać ewentualnie zregenerować.
rozumiem nastawnik dawki paliwa ? wartosc zbyt wysoka i wartosc zbyt niska? to jeszcze jedno pytanie - czy bledy te wyskocza jak np zabraknie paliwa? czy w skodzinie w ukladzie paliwowym jest dodatkowo pompka elektryczna (wlasciciel stwierdzil ze w filtrze nie ma paliwa), a w zbiorniku jest :),
Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami. Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów....
Przepływka jest wyłączona z pomiaru, brany jest pod uwagę tylko MAP Sensor:). Czym podlać więcej paliwa? Nastawnikiem już nie ruszy chyba...
Mówiąc krótko, na 99% do wymiany lub regeneracji nastawnik dawki paliwa. Znajduje się na pompie. Koszt nowego to około 1300pln. Wymiana jest prosta ale do ustawienia trzeba już mieć niezbędną wiedzę. Ale jest do zrobienia w warunkach garażowych. :cry:
W silnikach 2.5 TDI musisz się połączyć komputerem ze sterownikiem silnika i odczytać błędy silnika,a napewno są o czym wskazuje migająca kontrolka świec żarowych.Faktycznie przyczyn może być kilka np.przestawienie faz rozrządu,przestawienie pompy wtryskowej,niesprawny nastawnik dawki paliwa itp.
Dzięki za podpowiedzi,EGR sprawdzony,kąt wtrysku ustawiony,węże od internista niby sprawdzał i są całe,proponuje mi jeszcze ustawienie dawki paliwa nastawnikiem,co o tym sądzicie,dodam że nastawnik jeszcze nie ruszany od nowości.
Ok będę testować. Mógłby ktoś odpowiedzieć czy rsw jest strojone pod daną pompę czy pod samochód. Tak jak wspominalem u mnie jest 0.66V. Pompe którą kupiłem miała 0,74. Czy mam zmniejszyv rsw do 0.66V na drugiej pompie? Nie kombinuj, bo będzie wywalał błąd nastawnika dawki paliwa.
Witam!!! jestem posiadaczem bmw e34,2.5TD moj problem polega na tym ze po regeneracji nastawnika nie moge odpalic bmw, niby zaznalczylem punkty na pompie z nastawnikiem, bo nie rowno pracowala na obrotach jalowych, doradzil mi znajomy mechnik ze moze byc uszkodzony nastawnik dawki paliwa, wyslalem nastwink do fachowcow. powiedzieli mi ze bylo sporo...
004 008 jest od pompy... Dodano po 18 a i dawkę paliwa zmień fizycznie nastawnikiem wartości na 32768 z vagu. bo jeśli zrobiłeś korekcję tylko vagiem czasem potrafi ona się zmienić na własne wartości. jak zrobisz fizycznie to niic się już nie zmieni.
bez vaga ani rusz.... moze byc wszytsko... na wstepnie moze pompa paliwa nastawnik...
Obstawiam bardzo budżetowy "chip tuning" sprawdź czujnik temp paliwa w nastawniku..
uszczelnij ten dekielek i więcej nic nie rób bo sobie sam narobisz problemów,nie luzuj śrub nastawnika.
Witam chodzi ci o zawór który jest na górze tego nastawnika ?
Nie jest podgrzewany. Pompa wtryskowa jest boscha, sprawdz czujnik temperatury plynu ,w pompie temperatury paliwa ,nastawnik dawki.
Przepływka ok. Zostaje dawka paliwa, ustawienie nastawnika oraz początek otwarcia wtrysku. Dla wszelkiej pewności wtrysk pilotujacy przydało by się podmienić.
dlatego ci piszę jak ustawic ,w vagu 32768 i regulacja nastawnikiem na 5,5 .Po tym zabiegu będziesz mógł sobie zmieniac vagiem o ok 2mg w każdą stronę.
171 kw ASB Czy przyczyną może być nawet zwarcie na EGR albo na przepływomierzu lub nastawnik turbiny
O ile dymienie na biało może być powodowane przedostawaniem się płynu do cylindra ale wtedy płynu by ubywało i objaw taki nie występowałby na zimnym silniku. Poza tym żeby silnik wszedł na wysokie obroty musi mieć dodatkową dawkę paliwa. Myślę że niekontrolowane obroty silnika i dymienie na biało należy połączyć jako spowodowane jedną usterką.Może to...
Sprawdz zapłon w pierwszej kolejności, regulator konta wtrysku, dawke paliwa na nastawniku. Dodano po 55 Przy dodawaniu gazu ksztusi sie i dymi jeszcze bardziej?
nastawnik dawki paliwa nastawnik dawka paliwa nastawnik wałka
turbinka junkers skoda biegu wstecznego przelacznik swiatla
podgrzewacz euroterm podłączenie kuchenki elektrycznej
Kiedy wyłączyć ASC w samochodzie? Okoliczności i zalecenia Lokalizacja modułu centralnego zamka w Chrysler Sebring 2002 2.0