Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe. Juz doszłem co jest nie tak, skaner nie posiada funkcji "on/off/next" ktora jest potrzebna do tej procedury, po podłączeniu vcdsa zrobiłem to bez problemu Mam ten sam problem... Sorry, ale po co jest opisana w manualu od vag5053its cala procedura...
-55-Zasięg reflektorów -Nastawy podst. - 04 -Grupa "001" -Idź! Teraz zaczekaj. Silniczki zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora. Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze. Przejdź do grupy "002". Sterownik zapamięta położenie nastawników. -Gotowe, wyjdź
No mam jeszcze jedno pytanie. Czy taki nastawnik ma jakieś początkowe położenie, w którym trzeba go zamontować? Czy trzeba go jakoś adaptować, czy sam jakoś się adaptuje?
brak szczelności (wyciek ON) między nastawnikiem a korpusem pompy,również skutkuje pływaniem na wolnych obrotach. W celu zaoszczędzenia sobie kłopotu trzeba oznaczyć położenie nastawnika względem korpusu.
Pierwsze to bym zdiagnozował gdzie jest problem. Sterownik widzi złe położenie nastawnika. Albo kupiłeś bubel albo zepsułeś coś. Wejdź w parametry i zobacz co widzi. Sprawdź zasilanie układu i napięcia na nastawniku. Jak nie ,to oddać do kogo kto się zna. Tyle.
nastawnik sprawdzony wiązka również dziwna sytuacja że wszystkie dane dotyczące położenie nastawnika etc są w blokach pomiarowych w INPIE. Czy wymagana jest adaptacja dla tego nastawnika? jeśli tak to kto w Wawie jest w stanie zrobić adaptację?
Czujnik to element przetwarzający jakąś wartość fizyczną na wartości elektryczne. Zatem np. potencjometr B138 będzie czujnikiem przetwarzającym położenie kątowe osi pedału przyspieszenia na wartość elektryczną. Nastawnikiem zaś będzie element działający w drugą stronę, czyli przetwarzający wartości elektryczne np. na jakąś pracę. Nie wiem o co chodzi...
Zauważyłem, że wskazówka na nastawniku zmienia położenie po włączeniu na zapłon, na wtryskach jednak paliwa nie ma, nie wiem czy jest to spowodowane zapowietrzeniem po zdjęciu pokrywy, czy śmiercią pompy. Nie mam zegara bo sprawdził bym ustawienie kąta. W najbliższym czasie załatwię ten zegar i dokonam korekcji. Na 70 wystarczy czy dać może koło 90-100?...
3500 obr/min to z nastawnika się bierze . ale muszę ustawić i nastawnik i potencjometr ,bo baran a nie mechanik który ponoć się zna przestawił go w skrajne położenie
Regulacja położenia nastawnika to subtelna sprawa i nie da się tego dobrze zrobić bez komputera , nawet jak zaznaczysz położenie to i tak dokładnie nie trafisz .
Pod jaki komputer? Sterownik wtrysku który jest w tym aucie ma tylko diagnozę za pomocą kodów błyskowych (migowych). Poszukaj sobie o tym w googlew. Dzięki temu szybciej znajdziesz usterkę. Tam nie ma silniczka krokowego tylko nastawnik przepustnicy. Tam powinno być 12V na nastawniku a nie 5V. W nastawniku jest tez styk dzięki któremu sterownik wtrysku...
Trzeba sprawdzić nastawnik przepustnicy i jego stycznik,czujnik temp, TPS itp. Położenie spoczynkowe przepustnicy pewnie też rozregulowanie przez gazowców.
witam to znowu ja byłem dzisiaj podłączyć ja pod kompa i okazało sie ze komp widzi temperature paliwa 60 stopni celsj.czy na zimnym czy na ciepłym.mysłe ze albo drucik sie odlutował w nastawniku albo nastawnik do wymiany tylko niewiem czy wzdłużny luz na tym wałku nastawnika moze być.niewiem czy nie popełniłem błedu nie zwracając uwagi na położenie...
Tak myślałem, w silniku 613 nie ma nastawników wałków jak pisałeś. Błąd 1610-001 dotyczy działania przekaźnika zasilania sterownika silnika. Jeżeli sam przekaźnik jest ok, to znalezienie przyczyny jest ponad twoje możliwości. PZDR.
Sprawdz położenie Halla,może żle zamontowany.Może nastawnik przepustnicy lub zestyk biegu jałowego.Sprawdz podłączenie elektryczne nastawnika przepustnicy.
Pompę wtryskową w 2.0 tddi można zdemontować bez rozpinania rozrządu. W obudowie rozrządu (tej czarnej pokrywie ) jest otwór inspekcyjny . Są specjalne zestawy do blokowania koła pompy wtryskowej. Jedynie w tedy można się zabrać za demontaż pompy . Co do sterownika jest on przykrecony chyba na 4 srubach z czego jedna prawdopodobnie ma inny łeb (trzeba...
Podaj jakie masz kodowanie lamp obecnie 55, i pokaż jak masz zakodowane lampy w sterowniku bordnetz CECM 09 i ilo bajtowy jest ten sterownik. I podaj dokładne błędy. Podaj jeszcze rocznik pojazdu i oznaczenie silnika. W kanale o którym piszesz zrobisz jedynie nastawy podstawowe. Regulacja reflektorów ksenonowych REGULACJA REFLEKTORÓW XENONOWYCH WYPOSAŻONYCH...
Witam. Po KAŻDYM odłączeniu jakiegokolwiek elementu pompy czy to nastawnik czy czujnik każdorazowo wyłączyć i włączyć zapłon. Na jednym przewodzie nastawnika jest stale napiecie na drugim PWM masy, które jest na starcie po wlaczaczeniu stacyjki przez 0,2 sekundy a później w momencie odczytu czujnika obrotów. Podczas testu po włączeniu zapłonu EDC sprawdza...
czyli niekoniecznie jest to błąd w myśleniu. A jednak. Luz ma być praktycznie tylko po to żeby nastawnik nie blokował pełnego ruchu przepustnicy, sterownik nie zna jego dokładnego położenia. Zna tylko położenie przepustnicy (o ile TPS sprawny) i to czy jej zderzak opiera się o nastawnik czy nie (o ile krańcówka sprawna). Ogólnie to o czym piszesz nasuwa...
Szczerze ? Nie mam pojęcia. Pewnie nie. Ale czy to może być problem z nastawnikiem? Przekręcam kluczyk, słyszę pompkę paliwową i nastawnik, przesuwa się w odpowiednie położenie. Odpalam silnik i jest ok. Po nagrzaniu przekręcam silnik słyszę identyczne dźwięki ale już jest lipa. Jeśli dalej Leszcz72 uważasz że to on daj znać jak go wyzerować. Dodam...
Dawka po manewrowaniu pedałem sie nie zmienia ale obciążenie silnika sie zmienia . Romoo, manewrując pedałem gazu w traktorze luzujesz regulator obrotów, pozwalając mu przesunąć listwę ustalającą pojemność skokową sekcji (ew. położenie nastawnika dawki) co przekłada się na ilość wtłoczonego paliwa, czyli ustalasz max. obroty przy stałym obciążeniu....
Potrzebuje schemat wraz z połozeniem bezpieczników i przekaźników, wywala mi stado błędów informacja ze przerwa albo zwarcie do masy , błędy EGR,nastawnik pompy, świece żarowe i jakieś inne których nie zapisałem.Wygląda to na brak zasilania w jakiejś gałęzi Sterownik Bosch 0 281 010 788, Jak na razie ustaliłem ze to bedzie w skrzynce bezpieczników pod...
W około 20 sekund po wyłączeniu zapłonu sterownik załącza na chwilę jeden z elektrozaworów znajdujących się w nastawniku i dzięki temu wyrównuje się ciśnienie w nastawniku - sworzeń wysuwa się maksymalnie i wraca w swoje położenie spoczynkowe. Prąd który cię "popieścił" pochodził z kabla wychodzącego z cewki zapłonowej, który przebiega w tych okolicach...
Tam z jednego rozdzielacza idzie napięcie na cewkę i jeszcze na dwie inne rzeczy już nie pamiętam na co ale gdzieś czytałem. Znalazłem już problem. Był nim jeden z kabli przy czujniku położenia przepustnicy. Robił zwarcie albo w ogóle nie wysyłał sygnału i komputer chyba nie odczytywał że przekręcam kluczyk i trzeba puścić zasilanie. Nie wiem czy to...
przestrzegam przed dodawaniem specyfików do czyszczenia wtryskiwaczy, przez te środki padaja uszczelki. niema problemu z wymianą tych dwóch uszczelek tylko trzeba posiadać specjalny klucz trójkątny do odkręcenia nastawnika koszt okoł 50zł. przed odkręceniem zaznaczcie położenie na znaki żeby później tak samo go ustawić bo zmienicie dawke paliwa.wszystkie...
Info o biegu jałowym powinno być jak zderzak przepustnicy spoczywa na wysuwanym trzpieniu nastawnika , jak puścisz nogę z gazu . Jest info o biegu jałowym i jest info o max wciśniętym gazie. Wszystko działa bez zarzutu. Widzi poprawnie położenie przepustnicy i temperaturę płynu chłodzenia.
Przekręć kluczyk w położeniu II i poczekaj minutę, aby zaprogramować położenia krańcowe przepustnicy, później w położenie wyłączony i gotowe. Ale na pewno robiłeś może nawet niechcący tą kombinację i nawet nie wiedziałeś. Najczęściej padają pedały (przepraszam za brzydkie słowo ;) ) lub wiązka.
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
Mostek h do sywrowania silnikiem. Potencjometr sprzężony z wałem i identyczny jako nastawnik. Komparator do wykrycia które napięcie jest wyższe - z zadajnika czy czujnika położenia. Nie zatrzyma się gdy osiągnie zadane położenie. Potrzebny będzie dodatkowy układ blokujący mostek żeby silnik zatrzymał się.
podłącz VAG. sprawdź napięcie palca nastawnika, powinno być w pierwszej grupie, 0,740V. Ma być dokładnie tyle. Jeżeli będzie poniżej 0,68 lub powyżej 0,780 nie dogadasz się z tą pompą. Możesz sam to napięcie ustawić poszukaj w necie jak, trzeba z grubsza odkręcić dekiel nastawnika, poluzować palec i ustawiać. Jeżeli nie robiłeś to jedź do kogoś kto...
Jak mam ustawić nastawnika jeśli on w momencie włączenia zapłonu przesuwa się w pozycję środkową a następnie po chwili wraca w położenie początkowe czyli takie jakie miał przy wyłączonym zapłonie - skrajne. Z tego by wynikało, że ustawianie nastawnika polegało by na przesunieciu w ok. pozycję środkową przytrzymanie jego ośki a nastepnie puknięcie kilka...
Pompa vp 37. Wymieniałem uszczelki pod nastawnikiem i deklem nastawnika, nie czyściłem nastawnika bo nie było takiej potrzeby, tylko lekko ciekło paliwko. Robilem to już nie jeden raz. tym razem jest inaczej. Po złozeniu, na znaki co sobie naznaczyłem, nie podaje paliwa na wtryski. Moje podejrzenie budzi ten przesuwny walec z otworem do którego podchodzi...
Czujnik położenia przepustnicy (jeśli nie jest uszkodzony ) można wykręcić i przeczyścić. Trzeba tylko dobrze zaznaczyć jego położenie i wkręcić go w tym samym miejscu. Działa on na zasadzie potencjometra. Jeżeli jest uszkodzony radze nie zaopatrywać sie w chińskie zamienniki.
Witam wszystkich. Jakiś czas temu wpadłem na pomysł budowy nastawnika, który umiliłby mi grę w symulator MaSzyna. Z założenia projekt ten miał być szybki, przyjemny, z przedmiotów znalezionych w piwnicy. Cel ten został zrealizowany, jednak jestem ciekaw, czy istnieje jakiś prosty sposób na poprawę działania nastawnika. Przy szybszym obracaniu potrafi...
To wszysto jest na elektrodzie. Wypada włożyć trochę wysiłku i skorzystać z wyszukiwarki. Zrobiłem to za Ciebie i proszę: F 00 Błąd sterownika / niewłaściwy zestaw parametrów / błędna szyna danych klienta F 01 Brak rozruchu (po 2 próbach rozruchu) / płomień nie powstaje F 02 Zanik płomienia (powtórzony >3) F 03 Za niskie lub za wysokie napięcie F 04...
Prawdopodobnie zacina się nastawnik pompy wtryskowej, można go spróbować przeczyścić(potrafią zbierać się tam opiłki metali). Po demontażu trzeba dokładnie wyregulować jego położenie.
Sprawa nie jest tak prosta jak się wydaje. Śrubę najprościej przeciąć przez środek brzeszczotem i zmienić na zwykłą zamiast kupować klucz energetyczny K coś tam, który jako jedyny do niej pasuje. Klucz kiedyś kupiłem i miał być niesamowity a okazało się, że jest z miękkiego materiału i do du..py - wytrzymał tylko 3 odkręcenia i się skończył. Wymienić...
Witam Sprawdz czy po zapaleniu silnika wciaga gruche do spodu. Podcisnienie gruchy sprawdzales na koncu wezyka przy samej gruszce? Po odpaleniu geometria płynie zmienia położenie . Podciśnienie sprawdzane na samym końcu również sprawdziłem zaworek jedno kierunkowy przy wyjściu z vacu daje tylko w jedna stronę
Pacjent: Porsche Panamera 4S 4.8i V8 32V DFI (970) Rok: 2008 Problem: Skrzynia jest w trybie awaryjnym. Błędy które zapisuje w sterowniku to. p1733 - Czyjnik przemieszczenia nastawnika biegów 1 i 3 p1734 Czujnik przemieszczenia biegów R i 2 Sterownik w parametrach nie reaguje na zmiany dźwigni zamiany biegów lub "łopatek" przy kierownicy. Wartości przestawienia...
DLA WSZYSTKICH Wstawiam wiadomość dla jednego z kolegów Wariator ma 1 ustawienie lecz czytałem iż może być z cięty bolec który ustala położenie wariatora w stosunku do wałka. Ustawi się to bez blokady na suwmiarkę lecz ja myślałem że źle ustawiam i kupiłem blokady a tu u mnie był niesprawny nastawnik hydrauliczny wariatora (silikonowy paproch w nastawniku)....
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Witam wszystkich, mam kilka problemów ze swoim autkiem. Może nie są one mocno szkodliwe, ale natarczywe. Napiszę co i jak i co do tej pory zrobione. Jest to Audi 80, 2.0l Mono Motronik z 1994 roku, gaz oczywiście jest. 1) Auto ciężko odpala po kilkugodzinnym postoju na benzynie. A z tym związane: Sporadycznie pojawia sie 00561, zapłonowy układ jest...
Witam jestem posiadaczem f31 z 2015 r i zauważyłem średnie zużycie paliwa na poziomie 12 l na 100 km. W sterowniku silnika zero błędów. Ale zauważyłem jakby mała turbina nie pompowała bo zużycie największe jest na najniższych obrotach ponadto przy gwałtownym przyspieszaniu słychać jakby lekkie wycie w przedziale 1500 1900 obrotów. Klapy obejsciowe po...
Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę. W Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy...
Pompa Lucasa w Epicu pracuje całkowicie zalana paliwem, a za dawkę wtrysku - decydującą o obrotach - odpowiada osiowe położenie wirnika wraz z rozdzielaczem. Sterują tym położeniem dwa elektrozawory sterowane przez ECU, czynnikiem tłoczącym w nastawnikach jest paliwo wypełniające pompę pod regulowanym ciśnieniem. W związku z tym - nawet niewielkie zapowietrzenie...
P1732 -2-3 Shift Malfunction (2-3 zmiana odłączone/nieprawidłowość) P1735 -First Gear Switch Circuit Malfunction (zmiana 1-go biegu przerwa w połączeniu) Wydaje mi się,że problem dotyczy tych dwóch nastawników na skrzyni.Ich działanie nie ogranicza się tylko na wykonaniu polecenia od sterownika,wewnątrz (podobnie jak w nastawniku przepustnicy i np....
Witam mam następujący problem wyświetla mi błedy 3004, a równocześnie z nim idzie w parze 3853,3910,3911 wiem że to jest zawór AGR- pozostała odchyłka regulacyjna, położenie zadane klapy według czujnika uruch. nie zgadza się, w jakich warunkach może wyskoczyć taki błąd?? nastawnik Agr wymieniony na nowy i nadal wyświetla czy może to być wina przepustnicy...
Nastawnik to urządzenie zamieniające sygnał elektryczny z pedału na mechaniczne położenie listwy sterującej dawką paliwa, może być zacięty zatarty. Pisałeś wcześniej że silnik kopci, pytałem na jaki kolor kopci, Biało czarno czy niebiesko. Spaliny mają ostry gryzący zapach, czy raczej Słodkawą nutę sadzy? Jak silnik wchodzi na obroty, miękko, czy klekocze...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Należało zaznaczyć przed demontażem położenie elementów. Przy złym ustawieniu przy próbie odpalenia może mieć za małą dawkę i nie zapali, lub za dużą i silnik wejdzie na wysokie obroty czego nastawnik nie będzie w stanie skorygować. Przed demontażem trzeba było pytać lub szukać info w sieci.
VP37 jakoś szczególnie nie jest mi znana, ale zwykle tego typu czujniki potencjometryczne są włączone jako dzielnik napięcia (choć załączony schemat sugeruje że to w ogóle nie jest potencjometr, tylko czujnik indukcyjny). Potencjometr włączony tylko jedną stroną do zasilania wymaga nieco więcej "zachodu" aby odczytać jego położenie. Z punktu widzenia...
YAD31 poluzuj przewody na wtryskach i kręć aż pokaże się paliwo. Dokręć przewody i odpal. Czasami może być tak że elektronika wyczuwa błąd i nie poda paliwa, wtedy trzeba przekręcać kluczyk na rozruch, nie czekając aż zgaśnie lampka świec. Ja mam też problem w c220 z 1997 roku, pompa oczywiście Lucas, przebieg 400 tyś. km. Auto zawsze musiało być zapalane...
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
Odczytany błąd DTC nr 41 sygnalizuje nieprawidłową rezystancję cewki wtryskiwacza (nieprawidłową rezystancję pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczem). Mam Pajero Classic 3.0 V6 24v na Stag 300 ISA2 - u mnie kontrolka się nie zapala. Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę....
Wszedłem już w te avr za mocno. Przygotowalem sie psychicznie mentalnie i jakkolwiek zeby sprostac temu wszystkiemu :) Troche czasu juz im poswiecilem. Wymagający nie jestem aż nadto jeśli chodzi o różnorodność dołączanych peryferii. Dodatkowo "daje rade" pisać w Delphi i już się pod tym kątem przygotowałem i ciągle przygotowuję żeby połączyć Delphi...
Po podpięciu komputera wszystkie wartości zmierzone pokrywają się z pożądanymi (doładowanie, powietrze, paliwo). Jednak po przejechaniu około kilometra zaczyna dymić na biało z wydechu (spaliny mają zapach nie dopalonej ropy). Po podłączeniu komputera odczyt powietrza pożądanego od zmierzonego sporo się rozbiega. Powietrze pożądane przez silnik to...
Kolego co to było w twojej skrzyni? Bo mi już zaczynają ręce opadać. W moim Stilo Salespeed jest podobnie: Wszystkie główne parametry są OK. Ciśnienie oleju (40-50bar), czujnik stopu, widzi położenia dźwigni zmiany biegów. W czasie testów załącza biegi parzyste i nieparzyste oraz działa nastawnik sprzęgła. Nawet pomyślnie przechodzi kalibrację skrzyni....
mam następujący problem: otóż zdjąłem płytkę frontową w Indesit WIN102 po czym prawdopodobnie pokrętła zmieniły swoje położenie. Pytanie moje brzmi: czy ktoś wie jak pola na płytce odpowiadają tym napisanym na froncie pralki ? ? Nie rozumiem pytania . Przecież nie da rady założyć płytki inaczej niż tylko w prawidłowym położeniu . A ze zdjęcia widzę...
Witam na początek pacjent Ibiza 3 z 05r silnik 1.4 benzyna kod silnika BBY Jak w temacie problem wygląda następującą po dodaniu gazu nie otwiera przepustnicy przez to obroty maksymalnie do 2tys i faluje na nich, auto wywalało błędy przepustnicy, związane z nastawnikiem, pojechałem po inna te same nr , podłączona nie chodzi , kolejna to samo, w końcu...
Czy chodzi Ci o to by nastawnik biegu jałowego znajdował się w jednym stałym położeniu???Już to miałem. Napięcie było podawane na nastawnik ok 6,2V i było ok. Nie gasł już wtedy, ale jak silnik rozgrzał się ok 90 st. to miał znacznie podwyższone obroty ok 1200 obr/min. (nie miał stabilizacji biegu jałowego,ponieważ przysłonka z elektrozaworze zajmowała...
Rozumiem, że cały system wtryskowy z wtryskiwaczami, pompą wysokiego ciśnienia (pwc), czujnikami, nastawnikami, turbosprężarką, itp. zostały przełożone na nowy słupek? Jeżeli zatem usterka "przeniosła się" identycznie z poprzedniej jednostki napędowej, oznacza, iż mechanicy przetransportowali wszystkie swoje błędy i wypaczenia na nowy silnik. Mało tego,...
Witam, Mam problem z x3 e83 n46 b20b 2006rok. Minowicie check pali się praktycznie ciągle po wykasowaniu 15-30 min i wraca, sporadycznie pojawia się EML. Jeśli chodzi o objawy to auto na zimnym silniku po odpaleniu chodzi jakby na 3 gary, dławi się obroty falują. Po kilku minutach jak się rozgrzeje działa bez zarzutu. Stoi 8h kiedy jestem w pracy i...
Tak, rezystory moga zostać 10k. Wartości nie są krytyczne. I nie każdy miernik dobrze zmierzy napięcie sygnału PWM ;) Działa, już mniej więcej poznałem 2 funkcje kodu, Delay, define DUTY_MIN i MAX Czy da się jakoś zrobić, aby na wyświetlaczu 2 liniowym pokazywał położenie w %. Abym mógł regulować go manualnie (potencjometr). i żeby się przełączać,...
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
Witam. Jurgen Kasedorf Gaźniki Sprawdzanie i regulacja Wydawnictwo Komunikacji i Łączności Warszawa 1994 strona 198 nastawnik przepustnicy ==================== Elektropneumatyczny nastawnik przepustnicy reguluje współczynnik napełnienia silnika, a także utrzymuje stałą wartość prędkości obrotowej biegu jałowego w różnych warunkach pracy silnika.Ponadto...
Witam krótko i zwięźle. 1. Czy da sie go wymienić? 2. Czy jak pasek rozrządu był luźny przez zepsuty napinacz, mogła się przestawić pompa ? 3. Wczesniej zepsuty był nastawnik dawki wyczyściłem zmontowałem, wszystko chodziło idealnie teraz jest błąd VAGA 01269 - Commencement of Injection Valve (N108) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Zastanawia...
Lecim. Pierwsza rzecz, dla zwykłego użytkownika, samo określenie tego elementu, który w tym przypadku nazwałem silniczkiem krokowym, bezproblemowo nakieruje go gdzie taki element się znajduje To dla Ciebie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Przepustnicę jak najbardziej czyści się w tych silnikach, gdyż nagar się tam zbiera Masz znikome...
Witam Odgrzewam temat. Błędy czujników spalania stukowego już się nie wyswietlają(wymieniłem obydwa) lecz samochód na zimnym szczególnie trochę podszarpuje, nie chodzi równo, na ciepłym prawie prawidłowo. W pamięci sterownika zaraz po skasowaniu na pracującym silniku pojawiają się ponownie 2 błędy: 4608 Sterowania wałka rozrządu po stronie wylotu rząd...
Silnik krokowy dla Mitsubishi Colt, Lancer, zwany też nastawnikiem biegu jałowego, służy do regulacji obrotów biegu jałowego i umiejscowiony jest najczęściej w pobliżu przepustnicy. Jest to mały i bardzo precyzyjny silnik elektryczny (choć bywają też silniki krokowe z pokrętłem), który za pomocą jednostki sterującej wtryskiem paliwa reguluje odchylenia...
Witam.Domyślam się że to czujnik temp. paliwa ale może jego wartość przekazuje błędne wartości do komputera skoro na rozgrzanym silniku wystarczy położyć mokrą szmatke na obudowie nastawnika i samochód odpala.
Witam, po wymianie turbiny w audi podczas jazdy auto nie ma mocy i wyskakuje tryb awaryjny. Problem znika kiedy zaraz po odpaleniu rurze bardzo szybko i auto przeciągnę trochę na obrotach wtedy auto pracuje już normalnie do ponownego zgaszenie, niekiedy nawet po odpaleniu auto chodzi normalnie lecz bardzo rzadko się to zdarza. Wymieniłem sama turbinę...
Witam, Volkswagen T4 2.5 TDI 1998 r. kilka lat temu przestał palić, ale ktoś postanowił go ożywić. Niestety, napinacz paska na pompie się rozpadł, a pasek przeskoczył. Po zamontowaniu nowego zestawu i ustawieniu na znaki, nadal cisza i nie odpala, ale na placku odpala. Definitywnie problem z paliwem. W sterowniku nie ma błędów, wykluczam immo. Z tego,...
...............Czujnik położenia nastawnika dawki G149 nadzoruje kąt obrotu mimośrodowego watka nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Jest to czujnik bezstykowy. Sygnały czujnika są bezpośrednio przekazywane do sterownika silnika. Czujnik składa się z dwóch cewek indukcyjnych, których sposób działania wykorzystuje zasadę transformatora różnicowego....
jeden wasz kolega próbował nas przekonać że tak jest dobrze W urządzeniach dźwignicowych tor sterowania kierunkami danego mechanizmu może mieć cztery punkty blokad wzajemnych 1 mechaniczna w kasecie sterowniczej (lub w manipulatorze joystick przeciwległe położenie manetki) 2 elektryczna na zestykach kasety (w joysticku nie występuje) 3 mechaniczna...
Nie myślałem, da się to tak przełożyć 1:1? Zresztą w akcie desperacji zamówiłem taki sam gaźnik jak mam teraz, podobno wciąż na chodzie, trzyma obroty, generalnie działa. Po kilku dniach walki z tym miałem już dość i uznałem, że zmienię cały gaźnik. Zobaczymy czy to położy kres ostatnim problemom.
Silnik: 2.5 TDI 140 KM (D5252T, AEL) Silnik odpala bardzo dobrze,ciepły na strzał, po zimnej nocy kręci zaledwie kilka obrotów. Przyspiesza bardzo dobrze, zadymi tylko jak nagle depne, jak turbo doładuje to przestaje i po prostu idzie. W trakcie jazdy na ciepłym (zazwyczaj bo i na zimnym sporadycznie się zdarza) silniku w zakresie 1-2 tys obrotów samochód...
Witam Mam problem z samochodem: Seat cordoba 1.4 MPI kod silnika AKK Moc 44KW / 60KM Rok samochodu 2000. System sterowania silnikiem: Motronic ME 7.5.10 11/1999 z poduszką powietrzna. Sterownik numer: 6KQ 906 032 Q 0 261 206 836 Dołożona instalacja gazowa BRC Samochód nie reaguje na pedał gazu. Błędy jakie zapisują się w sterowniku to: 16497 (P0113)...
SPN 4025 Przepływomierz powietrza – odchylenie czujnika Strategia monitoringu Monitorowanie czujników Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i podczas postoju pojazdu • Sygnał akustyczny (brzęczyk) jest aktywny Failure...
Jeśli to BMW sądząc po wtyczce to powinieneś mieć 1-2 cewka czujnika położenia 2-3 cewka czujnika położenia 4-7 czujnik temp paliwa 5-6 cewka nastawnika
Witam Mam troszkę nietypowy przypadek. Robię obecnie golfa 4 1.9 TDI AGR 90km 2000r Problem polega na tym że silnik jest mulasty... Turbina pompuje bardzo ładnie (nie przeładowuje grupa 011). Kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 60 jednostek (nastawy podstawowe kanał 000). Przepływomierz pracuje bardzo ładnie (bloki pomiarowe grupa 003). Egr testowany...
Witam Panowie. Jak już wiecie auto kupione. Nie sprawuje się źle, mimo że jest kilka mankamentów i ten temat założyłem z prośbą o pomoc w identyfikacji/naprawie. 1. Błędy: Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet:| 5K0-907-044.clb Oznaczenie elementu SW: 3T0 907 044 AB HW: 3T0 907 044 AB Komponent: Climatronic 122 0203 Weryfikacja: 00003001 Kodowanie:...
A więc to co znalazłem na temat przetwarzania sygnału (oznaczenia zgodne z oznaczeniami na schemacie z pierwszego postu). Do pomiaru położenia wykorzystuje się cykliczną zmianę indukcyjności wzajemnej uzwojeń występującą przy przemieszczaniu suwaka względem listwy. Układ elektroniczny EWP-1 składa się z trzech pakietów: -układu pomiarowego do czujników...
11 - Czujnik położenia pompy wtryskowej - sygnałnieprawidłowy 12 - Przepływomierz - usterka obwodu 18 - Nastawnik dawki paliwa/czujnik położenia nastawnika - usterka 22 - to samo co 18 34 - Wtryskiwacz sterujący - nieprawidłowy sygnał
Czy dawka, ustawiana położeniem nastawnika, będzie miała wpływ na pracę na biegu jałowym? Tak. Musi być precyzyjnie ustawiona.
Podaj wartość z grupy 001 pola trzeciego, parametr odczytaj vagiem. Wczoraj robiłem passata z silnikiem AFN, po zatankowaniu w znanej stacji O****, auto po zgaszeniu już nie odpaliło, nastawnik stał na 1.120v, auto przyjechało z błędem nastawnika, wału, zaworu wyprzedzenia wtrysku i odcinającego paliwo, okazało się, że pompa stanęła na amen, po rozebraniu,...
W nastawniku jest indukcyjny czujnik położenia, zanieczyszczenia zakłócają jego pracę, wystarczy brake cleaner (ipa) i przedmuchanie kompresorem
Czy nastawnik położenia przepustnicy ma wtyczkę cztero, czy sześciostykową?
dwie sprawy -czujnik położenia wzniosu iglicy ( na trzecim szprycku) -nastawnik dawki
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
Kupujesz za te pieniądze opornik w pudełku, koszt opornika 20 gr, pudełka z 5 zł, działanie polega na oszukaniu sterownika, co do położenia nastawnika dawki
proponuję poszukać dobrego pompiarza najprawdopodobniej usterka nastawnika (zdarzała się ta usterka w tych modelach) sprawdz wcześniej czy nie ma błędu od czujnika położenia wału (w tych silnikach mimo uszkodzenia tego czujnika motor pali)
witam 561- regulacja składu mieszanki 518- potencjometr przepustnicy G69 525- włącznik świateł chamowania-F 670- czujnik położenia nastawnika przepustnicy G127 Pozdrawiam
Sprawdzić okablowanie czujnika położenia wałka, jak i nastawnika wałka. A tak serio to szykować się na wymianę nastawnika, albo całego rozrządu...
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Moim zdaniem rozbieraj i czyść, ale przede wszystkim po zdjęciu nastawnika obejrzyj te sprężyny, o których pisałem wyżej. Przed ruszeniem nastawnika zrób dwie rysy rysikiem na korpusie, żebyś mógł w miarę dokładnie trafić w to samo miejsce przy montażu. Wiesz jak sobie poradzić z nietypowym łbem śruby? Jeszcze jedno, przed zdjęciem nastawnika wyczyść...
Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest...
Tak jest to możliwe ponieważ obroty czyta z czujnika wałka rozrządu a czujnik wału służy do ustalenia położenia pierwszego tłoka. No, ciekawa teoria, nie powiem. 2.9 to jeszcze pompa rotacyjna VP , więc prawidłowy sygnał czujnika wału wystarczy do wychylenia nastawnika i zapalenia silnika.
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
TPS - Throttle Position Sensor (czujnik położenia przepustnicy /potencjometr przepustnicy/) ale nie wiem czy w tym wtrysku on występuje. Nastawnik powinien ustawić przepustnicę w pozycji zależnej od temperatury silnika i o ile ta się nie zmienia, nie ma powodu jej ruszać, zwłaszcza że silnika się nie uruchamia. Napięcie ładowania powinno być takie jak...
nastawnik wałka regulacja nastawnik nastawnik klapa
temperatura wysoka lodówce skoda spadek obrót bester regulacja prądu
firmware telefunken instrukcja cz340
Urządzenia do podłączenia do wejścia SbS w sterownikach bram automatycznych Samoczynne zamykanie bramy Nice Smilo - przyczyny i rozwiązania