Prawdopodobnie masz nastawnik do czyszenia ,odepnij wtyczkę od szybkosciomierza w skrzyni i się przejedż jak przestanie szarpać to nastawnik do czyszczenia lub wymiany
Dzieki za informacje jade do mechanika. Z nastawnikiem
Hello. Na początek: damy radę :) Uszczelka pod nastawnik VP37 to 1 460 206 305. Cechowanie czymkolwiek to właściwie nic nie daje. Musisz to ustawić "po" VAG-iem. Chodzi o dawkę startową na kanale 1: http://obrazki.elektroda.pl/6912268500_1... To pole wskazuje tak: - np. wartość 9 - mała dawka - np. wartość 3 - duża dawka Czyli dokładnie...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic73...
A może to być od przeciążonego bagażnika? Myslisz że paliwo ma ''pod górke'' ? Nie. Nastawnik trzeba sprawdzić. Tak w 2005 nie ma nastawnika.
dwie sprawy -czujnik położenia wzniosu iglicy ( na trzecim szprycku) -nastawnik dawki
Prosilbym zatem o wskazowki jak to sprawdzic. I czy to regenerowac/czyscic czy wymienic? Wypnij wtyczkę od prędkościomierza ze skrzyni biegów i się przejedź. Jeżeli szarpanie ustanie to nastawnik. Jak podniesiesz maskę, to jest zamocowany na skrzyni przy ścianie grodziowej o ile dobrze pamiętam 3 pinowa wtyczka. W większości przypadków czyszczenie...
Może wcześniej ktoś odciął przewód sygnałowy,ze względu na problemy z nastawnikiem i szarpaniem.
No ale faktycznego działania nastawnika, czyli jakim ruchem odpowiada na sygnały ze sterownika nie sprawdziłeś.
109-tka,lub gorzej-pompa(nastawnik dawki)
Sprawdź sprawność silnika krokowego tam nie ma krokowego, jest nastawnik przepustnicy
Zaznaczenie nożykiem...jest bardzo nieprecyzyjne. Może pomóc w późniejszych regulacjach ale nie jest to odnośnik. NA VCDS-ie masz dokładny opis wielkości dawki, pamiętaj, że silnik musi być nagrzany ok 90 stopni żeby pomiar dawki był miarodajny. Potrzebujesz jeszcze klucz specjalny do nastawnika. Jeszcze jedno ŻADNYCH silikonów bo uszkodzisz nastawnik,wyłącznie...
AUDI A4 99r. 1,9 TDI 90 KM 17970 Nastawnik ilości paliwa wyższa wartość odcięcia regulator. TAKI WYSKOCZYŁ MI BŁĄD .niedawno czyściłem nastawnik szarpało silnikiem przejechałem od tego czasu około 2000km wszystko było ok ale zaczęła migać lampka od świec no i podłączyłem kompa i właśnie wyskoczył błąd 17970 treść jak wyżej dodam że silnik pracuje dobrze...
Sprawdz w komputerze czy masz adaptacja regulatora turbiny I przeprowadź ta adaptację, jak nie to w turbine trzeba uregulować ten nastawnik
Prawdopodobnie nastawnik dawki powodem szarpania jest
dokładnie jesli jest szarpanie to nastawnik spotkałem sie juz z czymś takim ....
W skrócie koledzy rozebrać i czyścić nastawnik ?
U mnie siedzie afnik, prawie to samo co u ciebie wyszukujac kod silnika w google (nie wiem jakie sa roznice). Dlatego pisalem o pompie (nastawniku) bo takie szarpanie wystepuje przy niedomaganiu. Uszkodzone wtryski powoduja drgania, jakby wypalilo tlok lub zawory to bys wiedzial momentalnie (potworne drgania, silnik zaraz wyskoczy). :> Samemu bym sprawdzil...
Objawy wskazują na opiłki w nastawniku.
Jeżeli szarpanie pochodzi od pracy silnika może siadać pompa lub nastawnik w pompie ewentualnie wtryski
Jak wspomniałem wyżej za szarpanie przy przyśpieszaniu w 320 CDI 3.0 V6 odpowiada nastawnik turbiny oraz czujnik ciśnienia spalin.To jest pewne. Polecam wymienić obie rzeczy jednocześnie by mieć spokój. JEDNAK JEST BARDZO WAŻNA SPRAWA!!! o której nie wspomniałem wcześniej. Mianowicie jeżeli kupujemy nowy lub używany nastawnik to konieczne jest ustawienie...
troszkę opóźniony ale mieści się w normie,w zasadzie szeszyt podaje do-78,ideał to 50- 55,ale nie to będzie powodem szarpania raczej . Masz błąd nastawnika pompy (n146) i to jet powodem szarpania. Trzeba sprawdzić wiązkę przewodów wg schematu,lub rozebrać i wyczyścić i wyregulować nastawnik. Dawka też jest ok . Jakie masz napięcie z czujnika drogi przesuwu...
Witam.. wygląda na nastawnik , pytanie jak wyglądała regeneracja tej pompy w większości takiej usterki - zbierają sie tam opiłki i wystarczy oczyścić a na jak długo, zależy już od innych czynników np. samej pompy w jakim stanie jest .Samo uszkodzenie nastawnika powinno skutkować szarpaniem słabym odpalaniem ale opiłki są prawdopodobne. Myślę , że inni...
Witam Zico63 Nastawnik miałem wymieniany tydzień temu a nawet 2 nastawniki pompiarz mi wszystko robił i ustawiał ale zostało to szarpanie delikatne Wiec to nie nastawnik i pompiarz tez to stwierdził.Pozdrawiam Dodano po 5 Witam Staszek49 Prawidłowa praca tych silników zaczyna się od 1900 obr. Lecz u mnie nawet jadać 110 km/h obroty ok 2100 jazda jednostajna...
Szarpanie pojawia się przy tych samych obrotach silnika?jaka tam jest pompa bosch?myslę że to nastawnik...
Nastawnik do czyszczenia
U mnie szarpalo przeważnie na 2-ce tylko przy lekkim wciśnięciu gazu. Pomoglo "przegonienie" na bardzo dobrym paliwie. Zajmuje się dieslem i myślalem że spotkalo mnie to samo co robię innym w tych nastawnikach (zacinanie solenoidu nastawnika). Ale generalnie (80%) są tylko 3 przyczyny: -za mala dawka paliwa -zacinanie się nastawnika -zuzyta pompa
szarpanie to zazwyczaj wina nastawnika pompy.
Diagnoza komputerem nie pokaże awarii nastawnika, wystarczy odpiąć czujnik prędkości auta i szarpanie ustanie. W twoim passacie bez problemu zrobisz nastawnik ludzie biorą za ta około 300 zł. Nie kupuj nowego zajedź do kogoś na regulacje i czyszczenie.
do kogei slawewa jak czytałem jak kolega pisał o czyszczeniu nastawnika to troszkę nie kumam jak nie odrywać blaszek ?? ciekaw jestem jak kolega wyczyscił cewkę i wałek z opiłków przecoez tam jest tego pełno (opiłków) a co do ustawiania nastawnika to jak kolega ustawia dawkę ?? na oko czy na słuch ? a to szarpanie to nastawnik jak kolega w. napisal
Koszt zależny od warsztatu, rozkalibrowanie następuje na skutek zużycia. Tu nie wystąpi graniczne zużycie,czyli poślizg gdyż nastawnik ląduje poza zakresem działania. Pomimo konwencjonalnej budowy, steruje tym elektronika, więc analogie do klasycznego układu są nie trafione.
Jeśli wtryski są ok i paliwo dobrej jakości należy wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej.
Ciekawi mnie czy problem został rozwiązany i co było przyczyną? U mnie to faktycznie był zacierający się nastawnik...
nastawnik naprawiony problem rozwiązany
Trza dokladnie sprawdzic ale obstawial bym nastawnik w pompie.
Dawkę najlepiej ustaw ma rozgrzanym silniku bez odbiorników w okolice 2.5-3mg/skok, a co do nastawnika, zazwyczaj przy lekkim gazie puszcza i ciągnie naprzemiennie. Szarpać raczej przez to nie powinien. Nie zaszkodzi też demontaż i sprawdzanie wtrysków.
Podłącz vag-a i zobacz, czy zgłasza błąd nastawnika dawki
problem leży po stronie impulsatora w skrzyni biegów - z tej strony szukaj - najlepiej zacznij od diagnostyki - VAG pokieruje dalszymi poczynaniami ... co do szarpania - prawdopodobnie masz brudny nastawnik pompy wtryskowej - wszystko wyjdzie po diagnostyce
Po wgraniu było ok problem pojawił się po około miesiącu. Wsad modyfikowany online ale jestem pewny że soft zrobiony poprawnie. Obstawiam n75 albo jak kolega wyżej przycinające się wg... To szarpanie być może brudny nastawnik...
bez vaga ani rusz.... moze byc wszytsko... na wstepnie moze pompa paliwa nastawnik...
Gdyby to był klin ma kole rozrządu to zapewne pojawiało by się dymienie za samochodem w czasie szarpania, a o tym nic nie nadmieniono. Stawiam na zabrudzony nastawnik ,pytanie jak był sprawdzany?
Dla mnie objawy wskazują na opiłki w nastawniku.
Też mam Golfa 1,9 TDI z 94 r. i miałem podobny problem z szarpaniem na niskich obrotach oraz na 4 biegu. W moim przypadku pomogła regeneracja nastawnika dawki paliwa, który znajduje się nad pompą paliwową. Nastawnik został wyczyszczony, obroty nie falują, auto przestało szarpać. Naprawdę polecam jeśli ktoś ma tego typu problemy w golfie. Koszt ok. 250zł
To samo, ale na kostce ECU (nastawnik podlaczony).
Nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej.
Wymiana wtryskow pomogła oraz czyszczenie nastawnika.
Witam! Mój samochód od pewnego czasu zaczął szarpać i gasnąć. Dzieje się to głównie, gdy jadę po nierównym terenie. Objawia się to chwilowym wzrostem obrotów a następnie ich spadkowi, nieraz aż do tego stopnia że samochód zgaśnie. Podobne skoki obr. występują również na biegu jałowym. Zimny silnik pali na dotyk, natomiast ciepły musi kręcić z 5 s. Do...
Konieczna diagnoza na VAG najlepiej dynamiczna,pewnie(choć lepiej aby nie) nastawnik pompy.pozdro
Ten silnik jest na pompowtryskach wiec nie ma nastawnika dawki.
prawidłowe posunięcie z Twojej strony skoro zwróciłeś uwagę na filtr paliwa przy tych objawach, skoro jednak to nie ta przyczyna to dobrze byłoby zdiagnozować nastawnik pompy wtryskowej bo może się okazać, że jest on zabrudzony. W tym przypadku lepsza diagnoza niż wymiana na ślepo kolejnych podzespołów.
Od nastawnika pompy do komputera cała wiązka była sprawdzana
Dziś jeszcze raz wyjąłem nastawnik. Wyczyściłem, złożyłem i ustawiłem. Odpukać falowanie i szarpanie minęło. Nie mniej jednak nadal nie działa wykres kątu pompy wtryskowej. Srobie screena z okna vag com.
hmm miałem wymienianą pompę paliwową rok temu nie wiem tylko czy razem z nastawnikiem bo nawet nie wiem gdzie to ustrojstwo siedzi. Przed wymianą pompy też szarpało. Ale tak czytam googla i wnioskuję że jak by był to nastawnik to by mi silnik nierówno pracował albo szarpało by tak jak by silnik się dusił. A u mnie szarpnie tak jak pisałem wyżej jak...
Zawór upustowy na postoju się nie ruszy. Ciśnienie otwarcia 0,65 bar. Szarpanie to niechybnie zabrudzony nastawnik.
Wdług mnie zabrudzony opiłkami nastawnik dawki paliwa.
Sprawdz czy nie ciągnie powietrza z paliwem. Jak nie to stawiam na nastawnik na pompie.
Sprawdź dawkę paliwa w momencie szarpania, możesz mieć problem z zabrudzonym nastawnikiem dawki paliwa.
Po roku doświadczeń z moim ML 320 cdi jestem dużo mądrzejszy w przedmiotowej kwestii. Mianowicie jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać autem to znaczy, że mogą zaistnieć 3 rodzaje usterek: 1. Najczęściej to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się po prawej stronie od turbo https://obrazki.elektroda.pl/8332270000_...
Witam!!! Z czasem silnik zaczął coraz bardziej szarpać i doszło falowanie wolnych obrotów, wina leżała w nastawniku dawki, POLECAM wszystkim solidnego fachowca, w 1 godzinę miałem odmienione auto, http://allegro.pl/show_user.php?uid=1172... nie szarpie, pierwsza jazda żony- po wyczyszczeniu nastawnika twierdzi, że przyspiesza na 5 biegu jak kiedyś...
no i po wizycie u mechanika, diagnoza-nastawnik do roboty. Ok, róbcie, no i zrobili, wmontowali, ustawianie i przejażdżka. i co? przestało szarpać :D nie szarpie, przejechałem już 40 kilometrów i nic, totalnie żadnego szarpania, mówił że wymienił cewkę a temu kto grzebał w nastawniku by ręce powyrywał, nie miał żadnego pojęcia o nastawniku (pourywał...
Hmnn ośmielam się obstawać przy nastawniku lub jego połączeniach. :D
Daj sobie spokoj z bledami w skrzyni manualnej.Przeciez niemasz sterownika skrzyni. Na przyszlosc podawaj wiecej informacji. Nawet niewiem czy to diesel?. Jesli tak to szarpanie moze powodowac brodny nastawnik pompy.
sprawdz cisnienie w ukl zasilania
Dzień dobry. Moje pytanie nie dotyczy żadnego problemu tylko chcę się coś dowiedzieć. Kilka dni temu grzebałem przy skrzyni biegów i zapomniałem wpiąć wtyczkę impulsatora. Podczas jazdy oczywiście nie pokazywało prędkości ale był jeszcze jeden dziwny objaw. Przy zmianie biegów z 1 na 2 pojawiało się pojedyncze lub podwójne mocne szarpnięcie. Po wpięciu...
Witam. Zaistniała konieczność zdjęcia w moim golfiku nastawnika dawki. Powodem były znajdujące się tam opiłki przez które obroty "falowały" a samochód w okolicach 2000 obr/min szarpał. Przy pomocy rad kolegi z Forum - Stanisław Chwalisz, nastawnik wyczyściłem i zamontowałem do samochodu. Jednak nie wiem jak doprowadzić samochód do takiego stanu w jakim...
Należy zacząć od pompy wtryskowej. Instrukcję czyszczenia nastawnika znajdziesz w internecie.
Od razu się usprawiedliwię, że jestem cienki z Mb, ale mnie to wygląda na nastawnik. Osobiście wolałem stare rzędówki.
Prawdopodobnie nastawnik dawki (quanity adjuster) w pompie. Jest o tym duzo na forum, znajdziesz nawet instrukcje czyszczenia. Zacznij jednak od podlaczenia i sczytania bledow, zaoszczedzisz na wymianach zbednych czesci i czasie.
Kup najtańszą pompę używkę, nowy filtr paliwa i ciesz się jazdą bez szarpania. A jak czujesz się na siłach to najpierw wyczyść dokładnie nastawnik :)
błędów nie będzie ale niech ten mechanik sprawdzi parametry jakie są dawki, kąt wtrysku powinien się pokazać jako błąd ale czy nastawnik pompy jest dobrze ustawiony?
1.9 TDI to mało nam mówi (modeli tych silników było od groma) ale pewnie masz silnik o oznaczeniu AHF 110 KM na pompie wtryskowej - ciężko pali na ciepłym - tak jak kolega wyżej napisał - korekcję map dawki wtryskowej trzeba zrobić - koszt około 400 zł u tunera (ingerencja w mapy sterownika) co do szarpania silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania -...
Przyspieszyles tak na zimnym silniku?? Bo jesli tak to gratulacje:) Jesli nie masz bledow to trzeba porobic logi dynamiczne i statyczne. Cos mi tu nastawnik po glowie chodzi
Odepnij wtyczke nastawnika a się przekonasz. Nie holowałes ostatnio autka? Po drugie lepiej piecowo wymalować felgi. Po trzecie skoro tak ci szarpie a ty sobie nic z tego nie robisz to wykończysz skrzynie. A tu 600zł nie pomoże.
I tak musisz oddać i tak. Co jesteś w stanie sam sprawdzić/naprawić? Bo to albo zużyty nastawnik, albo coś w elektryce.
Brak diagnozy.Podepnij tester,lub pojedź do serwisu.Podaj na forum parametry i kody błędów. Witam, czasem brudny nastawnik da takie objawy a nie odda błędu:)
Nastawnik pompy vp37 do czyszczenia dawka paliwa przy rozgrzanym silniku ma mieć tolerancję 2.8 lub 3.0 tu masz link jak to zrobić http://www.polerowanie-felg.pl/nastawnik... pozdrawiam
Na bank jest to nastawnik przepustnicy w audi miałem ten sam problem, po puszczeniu gazu nastawnik powinien sie wysunąc i przytrzymac przepustnice aby obroty spadły powoli. Jezeli potencjometr sie uszkodzi to zwiększy sie spalanie, silnik bedzie szarpał ale nie powinien zgasnąc. Ten nastawnik będze za przepustnicą będzie podpierał to cięgło które zaczepiona...
Nastawnik przepustnicy pracuje? Przy włączonym zapłonie i zgaszonm silniku odłącz czujnik temperatury silnika nastawnik powinien się poruszyć
Witam i dziękuje za odpowiedź. Kod silnika to BLS a czy ktoś sprawdzał parametry tego nie wiem może nawet nie, zobaczyli ze nie ma błendów i tyle. Rozrząd był robiony i po zmianie zrobiłem 10 tys mil i dopiero się to zaczęło. A nastawnik to sprawdzę.
No cały czas było w porządku, teraz tak się dzieje od migania tych kontrolek. Zaczęła się jazda, dla mnie to dziwne jest. Ja go sprowadziłem z Holandii i miał 250 tys. przejechane i cały czas wszystko było wymieniane i dbane, wszystko było ok, no dziwne. Dodano po 6 3 lata temu miał czyszczony nastawnik, bo on chodził bardzo dziwnie na biegu jałowym,...
W przepływomierzu za tymi siatkami jest pionowo taki drucik platynowy który nagrzewany jest a przepływające powietrze go chłodzi przez co zmienia się jego opór a tym mierzy ilość powietrza. Co do szarpania na wolnych fakt ale pompa lub wtrysk z czujnikiem lubi nieraz grać wariata właśnie w czasie jazdy. Przyznam że najczęsciej jak wolne obr są idealne...
Romoo, przecież ten silnik jest prymitywny - nie masz pompy na podmianę od czegokolwiek podobnego z TD włącznie? Bo jeśli silnik zaczyna szarpać przy 3tys. obr to albo nastawnik z regulatorem obrotów, albo jak wspomniałem zawory nie nadążają się zamykać. Od czego ten kabaret i odpalanie z plaka się zaczęło? Nie zatankowane gnojówki ?
Diagnoza parametrów powinna rozjaśnić temat. Może nastawnik, może czujnik temperatury?
Podłącz pod komputer i zobacz jaki jest kąt wtrysku i zobacz jak dawka jest, wyczyśc nastawnik, ew. może zawieszać się wtrysk sterujący wtedy takie objawy jak szarpanie też mogą występować.
Witam! Od czasu do czasu - w totalnie losowych momentach, dość rzadko zdarza się, że mój gulf delikatnie szarpnie - w czasie trasu 1200km szarpnął ze 3-4x na autostradzie przy prędkości ok 140, innym razem na 3 pod górkę, koło 70/h, czasem przy normalnej jeździe, częstotliwość to tak raz na 200km, ale się zdarza. Bardzo podobny efekt uzyskałem wyjeżdżając...
jak ustawiać ten nastawnik jak ustawić ręcznie odpowiedni kąt wtrysku Co chcesz ustawić? To są dwie różne sprawy. Tak aby auto nie szarpało miało moc i zapalało bez problemu ale też ustawić poprawnie jakoś ten nastawnik na pompie
Koledzy falują mi obroty a nawet przy opadaniu szarpie. Wyczyściłem nastawnik wyregulowałem go i dalej to samo, pomocy. Dodam, że to automat.
witam mam od dwóch dni identyczne obiawy w swojej A3 1,8,byłem u swojego mechanika i po podłączeniu pod komputer stwierdził tylko jeden błąd (nastawnik wałka rozrządu)
Ten zaworek jest właśnie podłączony do styku biegu jałowego w nastawniku, z jednej strony ma mieć plusa po kluczyku (bezpiecznik nr 15), z drugiej masa z nastawnika jak przepustnica zamknięta. Sprawdź bezpiecznik.
problem leży w uszkodzonym nastawniku pompy gdy odepniesz wtyczkę od prędkościomierza (przy uszkodzonym nastawniku pompy) na skrzyni to wtedy nie powinno przerywać masz więc problem z nastawnikiem pompy i prawdopodobnie z luźna wtyczką na skrzyni lub z uszkodzonym czujnikiem prędkości w skrzyni
Pudło. Okazało się że nastawnik pompy nie wyrabiał. Przestawiłem dawkę z 2.8 na 3.8 i wszystko jest OK.
to nastawnik :D , poczytaj sobie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34...
Witam Mam passata 1.9 tdi '94r podczas jazdy szarpało silnikiem . Podejrzenia padły na nastawnik pompy wtryskowej, więc dałem go do naprawy, chłopaki w Diesel Service w Gdańsku Oliwie uwinęli się w 2 godziny i skasowali 550 zł. (wymienili jakąś cewkę) I teraz problem. Auto przestało szarpać ale pali 1,5/100 ropy więcej. Normalnie w jeździe po mieście...
A jakakolwiek diagnostyka? Badanie luzów w układzie przeniesienia napędu, układu zasilania paliwem/sterowania silnika? w ogole nikt nie może dojść A ten "nikt" to kto? Ty? Koledzy, czy jeszcze kto inny? Bo jakoś nie wierzę że byłes w jakimkolwiek sensownym warsztacie i nikt nawet nastawnikiem dawki się nie zainteresował?
Gdzieś tłumaczyli mi że jakiś nastawnik ??? To kupować pompę w ciemno ????
Czy TPS został poprawnie ustawiony? Czy styk w nastawniku przepustnicy działa poprawnie? Czy nastawnik się rusza? Sprawdź przewody pomiędzy ECU a tym stykiem. Masa na pin 4 nastawnika. Z nastawnika ze styku 3 na pin 10 ECU.
Witam. seat toledo 1.9TDI 110koni 2001r.na niskich obrotach na 2 i 3 biegu przy delikatnym dodawaniu gazu silnik szarpie.jak przejade sie 140km/h zaczynam znowu ruszac to szarpanie niema.wyłacze silnik zalacze na nowo i szarpanie znowu jest.co moze byc przyczyna napewno nie jest to nastawnik bo mialem podmieniany przepływomierz tez nie turbina chodzi...
Czyżbyś odkręcił klapkę i próbujesz przestawiać wskazówkę?Nie czytasz dokładnie.Trójkątną i 3 troxy, ale te niżej.Klapkę zakręć spowrotem.Przesuwasz całym nastawnikiem.
Nastawnik - albo zasmiecony czujnik wychylenia opiłkami i szlamem, albo wybite pasowanie ramię/pierścień nastawczy - ta kuleczka na jego końcu.
Do sprawdzenia nastawnik przepustnicy (styki krańcówki) i celem eliminacji lewego powietrza gumowa podstawa monowtrysku i kolanko przewodu podciśnieniowego serwa hamulców
nastawnik wałka regulacja nastawnik nastawnik klapa
toshiba wyłączać volvo silnika muzyka przez bluetooth
przyłącze prądu przyłącze prądu
Delikatne migotanie obrazu w telewizorze Samsung Smart 32 cale Kod 07021 w Volkswagen Passat - Znaczenie i Diagnostyka