Raczej nastawnik turbosprężarki do adaptacji.
Miałem takie coś w astrze j 1.7 diesel. Zrobiony byl przegląd wiązki, wymiana gruchy na zamiennik, regeneracja turbosprężarki, regulowalem nastawnik żeby napięcia się zgadzały. Jakieś adaptacje czujnika kopiowania. Nic nie pomogło. Dopiero kupno używanej turbosprężarki z małym przebiegiem pomogło. Dlaczego tak, nie mam pojęcia.
Witam ja też walczyłem ze swoją ale mam polo 09' 1.6 tdi cr 75 Wymieniłem gruszkę było ok ale po pół roku z poluzowała się kontra i się wszystko rozregulowało. Chciałem ustawić samemu przez vcds ale nie mogłem znaleźć w vcds nic co by mi mogło pomóc w sprawdzeniu natężenia gruszki na podciśnieniu. Wiem ze ma byc 4.3 V bez podciśnienia a na od 0.65-0.85...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Samochód ma fabryczną mapę i moc? Jeśli chodzi o moje pomiary, wiem, że moje urządzenie nie jest najlepsze do pomiarów, ale jest to jedyne, co miałem dotychczas dostępne. W weekend będę mieć Launcha do dyspozycji. Przed ostatnią wymianą turbosprężarki miałem maksymalne ciśnienie 1.55 bar, a teraz jest 1.45 bar. Wiem, że można więcej, bo wczoraj robiłem...
Jeżeli uszkodzeniu uległ elektroniczny nastawnik geometrii łopat turbosprężarki to z naprawą nie ma problemu.
Nastawniki Hella-Garrett to jednorazowe gówno — zębatka wykonana z grafitu, wycierająca się jak szczotki w elektronarzędziach i niewymienna. Nie może być luzu kątowego na dźwigni wychodzącej z nastawnika, inaczej cały układ napędowy (silnik), czyli 1/2 nastawnika do wymiany. Druga sprawa, że nastawnik z turbiną musi być skalibrowany na specjalnym...
Poszedłem sprawdzić miernikiem i już wiem który plus masa i sygnał ,masa ok,napięcie 5 volt sygnał na zapłonie i strzykawka bez zegara na maxa wciągnięta 3.7 volt,jak puszczę strzykawkę to 2.8 volt , a to pomiary skanerem 247 Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie; wart.rzecz.nap.nieprzetw. 2785.6 mV-motor pracuje 247 Nastawnik turbosprężarki...
Witam problem występuje z BMW f20 po lifcie silnik B47 150 KM . Występuje błąd nastawnika turbosprężarki - zwarcie lub przerwa w obwodzie. Nastawnik został wymieniony na fabrycznie nowy, wiązka elektryczna sprawdzona brak przerwy (ślady po lutowaniu Pinów) tak wychodzi jednakże zastanawia mnie kolejność pinów czy ktoś posiada może schemat ? Ponadto...
Witam jak na mój słuch to dźwięk turbosprężarki , ciężko teraz powiedzieć co się tam dzieje warto by posprawdzać czy nastawnik turbiny dobrze pracuje - bez zacięć (tam jest sterowana turbina nastawnikiem elektrycznym) no i czy była aktualizacja sps oprogramowania ecu bo była poprawka na sterowanie ciśnieniem turbo ...
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
Witam! Podczas montażu ECU do puszki na podszybiu obudowa dotknęła nie przykrytej rozdzielni plusowej znajdującej się w tej samej puszce. Efekt - zwarcie i uszkodzenie pinów masowych komputera. Statyczny błąd nastawnika turbosprężarki którego nie było wcześniej. Nastawnik zasilony poprawnie, obie linie sterujące sprawne aż do pinów w ECU. Na jednej...
Witam mam problem ze swoją audi mianowicie cały czas pokazuje mi się błąd p3348 Uruchomienie modułu sterowania turbosprężarki 1 - uszkodzenie Możecie mi coś doradzić co jeszcze i gdzie mogę szukać wymieniłem nastawnik turbiny na nowy teraz sprawdzałem też wtyczkę jest z nią okej i sprawdziłem też wszystkie wtyczki pod przednią szyba wiedzac O tym że...
Masz jakiś problem z nastawnikiem turbosprężarki, do posprawdzania nastawnik ,sterowanie ,turbo ,adaptacje itd.
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
[url=www.sacer.com.cn]Link Maja duzo roznych ciekawych rzeczy. Moze komus pomoze. Pozdrawiam
Z jakiegoś powodu nie laduje. Tam jest turbo jak na gruszce i ma czujnik wzniosu, jak był by problem z podciensienim to mimo bledy niskiego doladowania był by blad nastawnika turbosprężarki. Do weryfikacji sprawdzenia czy wydech drożny czy zapchany dpf a różnicowy tego nie widzi. Otwarty egr? Spaliny uciekają bokiem
Zacinające się kierownice w turbosprężarce, ew uszkodzony nastawnik.
W Tucsonie masz sterownik elektryczny, inaczej nastawnik. Turbosprężarka jest sterowana elektrycznie. Dodano po 45 Bo błąd jak usunę to turbinka normalnie działa tylko że pojeżdżę z 2 dni i znowu błąd i wchodzi w tryb awaryjny
Witam jestem posiadaczem f31 z 2015 r i zauważyłem średnie zużycie paliwa na poziomie 12 l na 100 km. W sterowniku silnika zero błędów. Ale zauważyłem jakby mała turbina nie pompowała bo zużycie największe jest na najniższych obrotach ponadto przy gwałtownym przyspieszaniu słychać jakby lekkie wycie w przedziale 1500 1900 obrotów. Klapy obejsciowe po...
Witam! Posiadam Skoda Rapid 1.6 TDI CXMA. Problem polega na tym, że występuje błąd P00AF 00: 9127 - Jednostka przestawiania turbosprężarki 1 P00AF 00 [10100111] - zablokowanie MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 268304 km Data: 2025.06.14 Czas: 17:57:00...
Witam. Mam problem z mocą w samochodzie. Posiadam BMW 320d z 2002r i tam powinna być turbosprężarka z osobnym zaworem na podciśnienie a w nowszych modelach od 2004r do tych silników była wkładana turbina z nastawnikiem elektronicznym. Kupiłem samochód i ma on trochę mało mocy. Niby ciągnie ale nie tak jak powinien turbo ledwo słychać i pojechałem do...
Coś się nie zgadza. Po schemacie wychodzi że nie ma tutaj tego zaworu, jest elektryczny nastawnik przy turbosprężarce.
Witam, polecam podłączyć komputer (vcds,odis) sprawdzić błędy na pewno coś będzie. Ewentualnie wykonać nastawy podstawowe nastawnika turbiny. Często on wychodzi poza zakres co powoduje tryb awaryjny i brak mocy. Pozdrawiam!
A czy ten nastawnik elektroniczny poruszał Ci się w momencie za sterowania przez sterownik ? Nie chciałbym nie potrzebnie rozbierać turbosprężarki.
Jak jest i kwiatki po słabych grzałka h widziałem nie raz , odpadające pady ponieważ duża temperatura na grocie a za mała moc np dużo by wymieniać A co napisałem? trzeba umieć dobrać sprzęt/i oprzyrządowanie do przewidywanego zastosowania. Co do lutowanie nie fantazjuje tylko mówię Stosując się do powyższego proces lutowania przeprowadzisz prawidłowo...
Nastawnik!
Możesz mieć strzeloną głowicę i olej pójdzie do układu chłodzenia, tylko płyn zmieniłby kolor. Nie wspomniałeś o tejże zmianie. Olej może uciec nie tylko poprzez stronę zimną turbosprężarki ale oraz poprzez stronę gorącą (tam gdzie spaliny napędzają wirnik). Jest również opcja poprzez odmę, ale ją wykluczamy (dolot suchy). Powinieneś zająć się tym nastawnikiem...
Witam, mam takie pytanie, w rodzinie jest drugie auto Passat B6 (jedno to golf 1,8t pytałem już o problem z nim w innym temacie) teraz problem z 2,0 TDI CR 110 KM pojawia się błąd gruszki P2563, ponoć to znany problem tych diesli i trzeba ją wymienić ale... skontaktowałem się z serwisem i gość twierdzi ze oni tego nie zrobią bo nie wymienia się samego...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. To tak jakbyś zalał kostkę lodu wrzątkiem, w efekcie...
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Licznik cykli...
Witam Auto jak w temacie. Po regeneracji turbosprężarki, nastawnik stary. Sterownik jakby nie pamiętał nastawów turbiny, to znaczy przechodzi nastawy, jedzie normalnie ale tylko do pierwszego zgaszenia. Po włączeniu zapłonu nastawnik dwa razy pójdzie od pozycji skrajnej do skrajnej i zatrzyma się na złożonych łopatkach i zaczyna migać świeca żarowa,...
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Czyli jeszcze regulacja turbosprężarki, żeby zaczęło doładowywać od 1 800 obr./min? Ale dlaczego tak się dzieje, że później spada i nie doładuje? A jeszcze mam pytanie: czy jest możliwe, że nastawnik pompy się przestawił, bo przy tym aucie ogólnie przeskoczył rozrząd? I zaś był założony nowy, ustawiony itd., ale czy jest w stanie się przestawić? Nie...
Witam, mam błędy jednostka regulacji (nastawnik) turbosprezarki 1 zablokowanie. Samochód podszarpuje i nie ma mocy, jak dokładnie sprawdzić gruszkę? Czy to wina turbosprężarki?
Witam, W elektrycznym nastawniku turbosprężarki mam scalaka 16PIN SMD i widnieja na nim tylko takie opisy: 79021900 APSC - NAC 0811LDH Czy wie ktoś może co to za ustrojstwo? pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :D
Witam Mam problem z ustawieniem zderzaka kierownicy turbosprężarki. Pomimo skrócenia cięgna podczas autotestu nastawnik wysuwa się i uderza o zderzak kierownicy co powoduje włączenie trybu serwisowego. Jest to na pewno problemu ustawienia zderzaka, bo zdjęcie cięgna nastawnika powoduje, że auto nie generuje błędu podczas autotestu i nastawnik właściwie...
Witam. Ostatnio jadąc samochodem BMW E60 530d o mocy 231 KM z roku 2006, nagle stracił moc. Nic wcześniej na to nie wskazywało. Na zimnym silniku jest dobrze, ale na ciepłym nagle odcina. Gdy zgaszę samochód i odpalę go przez chwilę, wkręca się na obroty, po czym łapie "muła". Sprawdziłem wiązki od map sensora oraz sam map sensor, ale błąd wyskakuje...
Podaję opis błędów: P0230 PRZEKAŻNIK POMPY PALIWA - USZKODZENIE P0135 OBIEG CZUJNIKA NAGRZEWNICY TLENU 1 BLOK 1 P2100 OBIEG SILNIKA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY OTWARTY P2584 POLECENIE OŚWIETLENIA MIL PRZEZ MODUŁ STEROWANIA DODATKU PALIWA P2102 OBIEG SILNIKA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY - NISKI SYGNAŁ P0245 ELEKTROMAGNES WYLOTOWY TURBOSPRĘŻARKI A - NISKI SYGNAŁ...
(-) czujnik ciśnienia doładowania. (-) Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Jaki jest konkretny numer kodu usterki? Nie podawaj tłumaczenia, które mogłeś przekręcić. Zamiast "błąd czujnika ciśnienia doładowania", faktycznie mógł być "błąd regulacji ciśnienia doładowania". A to olbrzymia różnica. Poza tym sam...
Chryste Panie, czym to czytane, że takie durne tłumaczenie pokazuje. To będzie najprawdopodobniej zawór podciśnieniowy sterowania turbosprężarką. Często padają. Prześledź sobie drogę przewodu podciśnieniowego od nastawnika WG sprężarki, to go znajdziesz.
Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ? Wszystkie raporty, które wstawiłeś są bezwartościowe z dwóch powodów: 1) Graficzne nie...
To nie jest wina turbosprężarki, objawy jak przy zabrudzonym N109 ale kolega go czyścił wielokrotnie bo pamiętam ten temat z innego forum, problem pewnie siedzi w nastawniku.
Moze ktos wie jak wysterowac turbosprezarke VNT 20 ze zmienna geometria i elektrycznym nastawnikiem kierownic Hella. Nastawnik sterowany jest sygnalem PWM od 5% do 95%. Turbosprezarka zamontowana jest w BMW e30 m40 316i. Co zrobic zeby turbina utrzymywala zadane cisnienie? www.youtube.com/watch?v=KTqXGK3ZsWk
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
BMW E30 1.6 M40 turbosprezarka VNT 20 z Audi Allroad 2.5 TDI. Posiadam elektryczny nastawnik SERWOMOTOR,chcialbym aby to on regulowal cisnienie.
Procedura adaptacji gruszki była robiona ? Po wymianie gruszki prawidłową długość sztangi sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie - wytworzenie podciśnienia, np. przy pracującym silniku...
Rozumiem, że cały system wtryskowy z wtryskiwaczami, pompą wysokiego ciśnienia (pwc), czujnikami, nastawnikami, turbosprężarką, itp. zostały przełożone na nowy słupek? Jeżeli zatem usterka "przeniosła się" identycznie z poprzedniej jednostki napędowej, oznacza, iż mechanicy przetransportowali wszystkie swoje błędy i wypaczenia na nowy silnik. Mało tego,...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Ja mam ten sam problem, od dwóch lat (auto mam niecałe 3). Silnik AHF 1.9TDI 110KM. Przechodziłem czyszczenie turbosprężarki w związku z utratą mocy pow. 130/h (jest na forum mój opis z fotkami z resztą, z którego korzysta sporo osób z tego co widzę :) ) i w tym czasie wymieniałem też przepływomierz (całkowita utrata sporej części mocy). Wszelkie gumy...
regulacja turbosprężarki elektrozawór turbosprężarki podciśnienie turbosprężarki
bojlery bosch budowa falownik jednofazowy gwint dysza palnik
gdzie montować zawór mieszający ochrona powrotu kotła
Wymiana rozrusznika w Citroen Jumper - krok po kroku Licznik gazowy nie działa - co zrobić?