czy w tym modelu samochodu , jest korektor siły hamowania? Nie. Co do klocków, to Tomex-y są naprawdę miękkie, Hart "piszczący" - to tyle co mogę napisać na ich temat.
Sprawdzałem i w moim modelu nie ma ramienia przy korektorze siły hamowania jest tylko podłączona kostka z przewodami
Na podniesionym przodzie przy naciśnieciu ( stopniowo) hamulca prawego koła nie można ruszyć a lewe tak Byłem na stacji i sprawdzalismy Przy hamowaniu jest róznica 20-30% na przodzie natomiast tył jest ok Luzów zawieszenia brak A może piasta koła jest dupnięta
Tak mi się wydaje. Możliwe jest aby pompa przepuszczała?? I dla tego nie hamuje??
Problem jest taki ze 2 kola tylko hamują przednie lewe i tylnie prawe. Nie działa jedna sekcja pompy...
A może masz luzy na sworzniu ,albo wachaczach?,przy przyspieszaniu wszystko dobrze?
Korektor hamowania uszkodzony lub tańsza wersja instalacja jednak zapowietrzona.
Podnieś auto zdejmij koła zobacz gubść klocków hamulcowych, czy tarcze nie maja za dużych kołnierzy na krawędziach, co do ściągania to objaw nierównomiernej siły hamowania (zakładam ze masz "zbieraniny" opon) jeśli to co wymieniłem jest OK będziesz musiał sprawdzić przewody. Wsiądź do auta puść ręczny wciśnij hamulec i zapal auto jeśli pedał hamulca...
Całkiem nie stoi ale pewnie jedna strona stoi. Do czyszczenia wszystko i przesmarować. Tarcza zardzewiała to nie hamuje.
Problem może występować z wyprzedzenie hamowania ponieważ knorr-Bremse wersja G2,2 nie posiada w instalacji pneumatycznej zaworu parkująco-luzującego przejścia Lini przewodu żółtego 4 jak to jest w wersji Wabco D a funkcja awaryjnego hamowania przy zerwaniu Lini czerwonej została przeniesiona do zaworu głównego. Do każdego systemu producenci na podstawie...
Jedną tankujesz fi 8, druga to zasilanie do silnika- fi 6. Co do problemu może sie mylę, ale wiele wskazuje, że rurka do poboru gazu (ta niebieska na zdjęciu) jest umieszczona w takim położeniu, że przemieszczający się podczas przechyłów samochodu gaz odsłania jej wlot.
Nierównomiernie zużyte opony np.
Dlatego chcę się dowiedzieć za co odpowiedzialny jest ten wyrównywacz. Do czego on służy oraz czy jego wadliwe działanie może powodować blokowanie hamulców? Jak sama nazwa wskazuje służy do wyrównania ciśnienia w układzie co przekłada się na równomierną siłę hamowania oby dwóch kół.
Witam koledzy mam podobny problem a dokładnie man tgx 2008 rok euro 4 gdy hamuje pierwsza faza hamulca jest ok za chwilę zapala się znak od dławienia silnikiem ale nie czuć ani nie słychać żeby silnik był dławiony po chwili ale nadal hamując kontrolka się wyłącza i jest szarpnięcie hamulcaem mimo że hamuje równomiernie. Jakaś podpowiedź gdzie i czego...
Witam Mam problem w moim VW Golf MK4. Przy hamowaniu z niewielkich prędkości pojawia się szarpanie (nierównomierne hamowanie?) / bicie - najczęściej zauważane podczas dojeżdżania do świateł. Uczucie i efekt podobny do hamowania na pofalowanym przed światłami asfalcie, niestety nawet na idealnie gładkiej nawierzchni problem występuje. Przy hamowaniu...
Opony mogą (ale nie muszą) mieć wpływ na drgania kierownicy. Na pewno odczujesz na kole kierownicy takie objawy jeśli: - koła są źle wyważone, - opony są nierównomiernie wytarte (np. ostrym awaryjnym hamowaniem) - warstwa z bieżnikiem nie jest równa (to typowe dla opon bieżnikowanych, tzw. "nalewek") - doszło do uszkodzenia jednej z opon (np. jeśli...
Stawiam na uszkodzone, przytarte mechanizmy i prowadnice zacisków (tak z doświadczenia mówię) ale ciśn. jak najbardziej do spr. Wszystkie 3 przypadkiem z jednej strony?? Nie chce mi się wierzyć... Ja sądzę, że z modulatora jest tam jedno trzykrotne wyjście na prawą i na lewą stronę. I jedna strona hamuje mocniej a druga słabiej i stąd problemy.
A sprawdzałeś sworznie ? Bo one tak czasem oszukują , moa mieć delikatny luz wzdłużny i tak ębedzie działo. Do tego łożyska sprawdzić. Jak nie to na stacje i na rolkach delikatnie dotykac hamulca tam widać na zegarach czy równomiernie wzrasta siła hamowania.
gumbal3000 napisał: aczkolwiek siła hamowania nie jest rozłożóna równomiernie na 3 osie ze względu na różny stopień zużycia okładzin Grubość okładzin nie ma wpływu na siłę hamowania. :D
Hm... to jest nie wiadomo co, sprzedający nie podaje, z jakiego materiału są te magnesy, a "neodymy" są różne, chyba najlepsze, jakie są u nas w sprzedaży, to N50, a ktoś może sprzedawać jakieś chińskie N20, które będą parę razy słabsze. Poszukaj raczej sklepów internetowych sprzedających magnesy, będzie duży wybór i będzie wiadomo, na ile silne magnesy...
WS 1311 Czyli prawdopodobnie jakies uszkodzenie mechaniczne okladzin skoro nie równomiernie sie zużyły ? Albo jedno kolo mocniej brało ? Różne rzeczy są możliwe - łącznie z nieprawidłowym wyzerowaniem czujnika w czasie wymiany szczęk. Wjedź na rolki i zobacz czy równo biorą oba hamulce tej osi Gdzie moge szukać tego czujnika od hamulca ręcznego? Jest...
Duży plus za pomysł, wykonanie oraz rzeczowy opis. Do pełni szczęścia brakuje nawijarce hamulca do drutu; przy rolkach prostujących dwie podkładki, filcowa i metalowa, dokręcane śrubą motylkową hamują łożysko. Co to daje? Daje równomierne nawijanie warstw, bez przeskoków drutu "do przodu" lub " w tył" na już nawiniętą warstwę oraz brak odwijania się...
Pytanie pierwsze-Chyba tak.Chyba,bo w moim katalogu są,ale ja takich nigdy nie szukałem. Pytanie drugie-Nie. Nie powinno się łączyć w ten sposób(niewłaściwy-nierównomierny rozkład mocy),a we wspólnej obudowie tym bardziej-inna amplituda drgań powoduje,że głośniki o większym skoku są "hamowane" przez głośniki o skoku mniejszym i odwrotnie.W rezultacie...
Witam.Mam podobny problem z wózkiem Still R 70 16 diesel z 1991 roku .Wózek od samego początku zakupu przyspiesza nierównomiernie tzn obroty silnika podnoszą się równomiernie jednak wózek przyśpiesza z początku dodania gazu powoli po czym przyspiesza gwałtownie.Następnym problemem od paru miesięcy jest że hamuje bardzo ostro.Na pokrętle można to ustawić...
Niestety to właśnie przez bicie tarcz powstaje niepożądany luz. Bicie tarcz to dyskwalifikacja układu hamulcowego. One muszą być proste. Bicie tarcz powoduje zbędne i nierównomierne zużycie klocków hamulcowych. Hamowanie jest najskuteczniejsze, im większą powierzchnią przylega klocek do tarczy. Niezależnie od systemu hamulcowego (pneumatyczny czy hydrauliczny),...
Witam Mam problem z połączeniem się z naczepą firmy bodex układ hamulcowy wabco EBS z RSS, sprzętem texa txt navigator w wersji 27 (może za stara?). Przez 7 pinowe złącze iso. Zasilania dochodzą kontrolka ABS w aucie się nie świeci problemem jest jednak nierównomierna siła hamowania na poszczególnych osiach. Pytanie nr 1.: Jak się do tego podłączyć...
Czy te wibracje przenoszone są na nadwozie? Jak dawno temu pojawiły się one (w czasie i dystansie) i czy nasilają się one z czasem? Tak, są przenoszone na nadwozie. Wada ujawniła się kilka tyś. km wcześniej i wydaje mi się, że narastała. Dokładnie nie pamiętam, ponieważ ostatnio bardzo mało jeżdżę autem, a po wzytach u mechaników (bez skutku) rozciąga...
ale kontrolka się nie pali ABS-u. Jeszcze jedno a czy przyczyną może być to że samochód stał 3 miesiące; zerdzewiały tarcze? Może trzeba je dotrzeć ? Kontrolka ABS nie ma nic spólnego z drżeniem kierownicy przy hamowaniu, ABS sobie odpuszczamy jak działa. Mogły zrobić się strupy z rdzy i masa metalu jest nierównomiernie rozłożona i stąd te bicia. Pojeździj...
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Witam. Mam Meganke z roku 96 i od pewnego czasu mam dziwny problem z hamulcami. Otóż gdy hamuje i gdy samochód zaczyna zatrzymywać się dzieje się to w dziwny sposób odczuwam takie wrażenie jak by coś przepuszczało, gdyż nie hamuje równomiernie tak jak powinien. Efekt jest dość wkurzający przy znacznych prędkościach bo auto całe się trzęsie w momencie...
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
Witam Posiadam Mercedesa ML W166 3.5 benzyna z oryginanym przebiegiem 181.000 km. Mój problem do zdiagnozowania to: Podczas hamowania dochodzą głośne równomierne odgłosy metalicznego stukania z okolic przednich kół, stukot słychać zaraz po naciśnięciu hamulca; im bardziej nacisnę, tym bardziej słychać. Udałem się do znajomego mechanika i sprawdziliśmy...
Tak kolego koła po skręcie wracają same do jazdy na wprost, wydruki identyczne (poza tym prawym kołem ale mieści się w normie) przy hamowaniu nie ściąga
To, że tarcze na fotografiach wyglądają ciut kiepsko to fakt i z nim dyskusji nie ma. Diagnosta puścił auto bo do jazdy się nadawało. Hamowało i grubość tarcz to nie żyletki. Autor nie zgłaszał problemów innych niż wizualne. Żadnego tarcia, pisków, oznak nieprawidłowo działających hamulców. Do wymiany tarcz należałoby się w przyszłości przygotować,...
Jeśli chodzi o błąd Epc to może dotyczyć elektryki? a konkretnie nie działających świateł hamowania? Właśnie zauważyłem ze ich nie mam. Bezpiecznik ok, żarówki ok, zostaje chyba tylko czujnik pod pedałem hamulca. Resztę sprawdzę jutro.dzięki.
To już każdy wie - ale nie chodzi tutaj o ten samoregulator tylko o to że samoregulator trzeba ustwiać a nie liczyć że sam się poprawnie ustawi. Nie ważne czy masz go na jednej ze szczęk czy na rozpieraku - w obu przypadkach trzeba go pilnować. Nożny jak łapie? Tez z rozrzutem czy równomiernie aż do zahamowania/blokady całkowitej?
spróbuj to wpakować w próżnię i wtedy odpal :) wydaje mi się że nie będzie "lewitować" Wręcz przeciwnie - w próżni będzie lewitować nieskończenie długo (albo bardzo długo) ponieważ główną siłą hamującą ruch obrotowy jest siła tarcia o powietrze, a jak bączek traci prędkość to spada (traci efekt żyroskopu i się obraca przeciwnym biegunem i podstawka...
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento, tj. z hamulcami. Jeżdżę im 8 lat super. Zawsze hamował, zaczął nie równomiernie, tj. koła przednie nie równo a dziś po wymianie klocków i tarcz, wymianie szczęk, odpowietrzeniu, blokuje mi na początku tylne prawe koło. Odpowietrzałem go ze 3 razy i dalej jest problem. Czy ktoś widzi co jest nie tak? Hamulec - pedał...
Witam. Problem pojawią się podczas hamowania. Gdy wciskam pedal hamulca razem ze światłami stopu zapalają się światła cofania. Oba swieca równomiernie. Kierunkowskazy i reszta swieca ok. Dodam ze jak wciskam hamulec i wlaczam wsteczny to swiatla wsteczne swieca jeszcze mocniej. Auto jest w wersji USA z przerobionymi kloszami i ma zamontowane czujniki...
No więc od początku Tarcze TRW i klocki TRW kupiłem z allegro jako ledwo używane - były prawie nowe to znaczy nie miały oznak zużycia, zero rdzy, rantów grubości klocków i tarcz nominalne, założyłem je w czerwcu 2021r czyli powiedzmy że rok temu, niestety nie mam czujnika więc bicia nie sprawdziłem. https://obrazki.elektroda.pl/1942990600_...
Spalanie nie wzrasta natomiast czy felgi sie grzeją to ciezko mi powiedzieć ja nim nie jezdze, jak szybko sie nagrzeja? Bardzo szybko, nawet 1km wystarczy. Dodatkowo przy blokowaniu tłoczków (jeśli jest nierównomierne) samochód może ściągać na którąś stronę. Sytuacja się powtarza przy cofaniu?
Często się tak zdarza a powodem jest nierównomierne " branie " hamulca koła lewego i prawego. Wszystkie niedogodności występujące podczas hamowania powinny ustąpić po przejechaniu kilkuset, niekiedy 1.5-2 tyś km. Wymienione elementy, tarcze i klocki muszą się "dotrzeć". Stare ale dobre jeszcze klocki powinny być przeszlifowane przed ponownym założeniem....
Ok, zmierzyłem, tak trochę byle jak ale wychodzi ok ~164mm. Pytanie czy one są już zużyte? Bęben w środku wytarty nierównomiernie, domyślam się, że do przetoczenia bądź do wymiany. Diagnosta stwierdził, że samochód nie hamuje. Z górki się nie staczał... https://obrazki.elektroda.pl/5406710100_... https://obrazki.elektroda.pl/8850505000_...
Witam. Mam taki oto problem: Mam zadanie doprowadzić w w/w pojeździe hamulce do stanu idealnego. Większość spraw udało mi się już pokonać, skuteczność i równomierność oraz owalizację, mieszczą się w granicach normy. Pozostał jeden gwoździk: siła hamowania hamulcem ręcznym na 3 osi rośnie równomiernie do połowy zaciągnięcia dźwigni, tj do o ok 3 KN po...
witam we wnętrzu auta słychać miarowe buczenie, huczenie. nie wiem, jak to inaczej określić. myślałem, że to łożysko na którymś kole. ale po podniesieniu auta okazało się, że wszystkie łożyska są ciche. auto posiada ABS i w czasie hamowania czuć "w pedale hamulca" równomierne drgania. moja diagnoza - zwichrowane/krzywe tarcze hamulcowe. pytanie jest...
Tył czy przód taka różnica? Zakładając, że zaciski właściwie zregenerowane, w tylnych siłownikach; Zegary na oba siłowniki, pomiar ciśnienia, pomiar szczelności i czy równo się napełniają powietrzem. Sprawdź czy na zwolnionym ręcznym nie ubywa powietrza, może być, że lewy siłownik ma "wspomaganie" z ręcznego. :) W przednich; szczelność, równomierne...
Witam Może się będę z tym powtarzał ale nie mogę odszukać postu . Tego typu informacje ułatwiają diagnozę co do przyczyn usterki I tak jeśli klocek od wewnątrz jest bardziej wytarty może to oznaczać że problem jest w tłoczku . http://obrazki.elektroda.net/34_12677007... Jeśli zewnętrzny jest bardziej starty to wskazuje że coś nie tak jest z prowadnicami...
witam wszystkich!Sprawa wygląda nastepująco,jechałem jak zawsze swoim kadecikiem (1,6D 86r) i najpierw pedał zaczął po pewnym czasie nacisku sie zapadac,ale wracał i hamował ok,potem wpadł i juz hamulce łapały przy podłodze i to nierównomiernie bo lekko ściąga,okazało sie ze zniknął płyn,a był na pewno jeszcze przedwczoraj..dolałem i niby hamulce wracają...
Po włączeniu zapłonu wciskaj pedał ch-ca do oporu równomiernie i puszczaj też powoli cała operacja nie może trwać dłużej niż 6 sek. powinno pomóc
witam właśnie zbieżność !! jesli czuć gume to coś nie tak ze zbieżnoiścią najpewniej , a jak tam ma sie w bieżnik w oponie czy jest równomiernie starty ?czy jest starty bardziej po zewnętrznej lub wewnętrznej stronie?może warto pojechać na stację diag. pozdrawiam
Sprawdź czy talerzyk zdający taśmę (lewy, ten z którego taśma jest odwijana) podczas odtwarzania nie ma zbyt dużego momentu hamującego. Powinien się praktycznie obracać bez oporu. Pisałem już o tym... . Inna opcja to zbyt duża siła hamowania szpuli z której taśma się odwija - w większości wypadków wystarcza sama siła hamująca wynikająca z konstrukcji...
Auto samo zaczyna zjeżdżać w prawo po 2,3s jazdy prosto. Niezależnie od prędkości? Niezależnie od rodzaju nawierzchni? Czy przy skręcaniu słychać stuki jakby strzelanie sprężyny? Czy prześwit między kołem a błotnikiem na przedniej osi dla obu kół taki sam, na tylnej osi też? Puszczam kiere i auto zaczyna lecieć w prawo po kilku sekundach. Ciśnienie...
Witam. Sprawdz dokładnie to co pisał Ci Rycho T. Silnik na biegu luzem (bez obciążenia może pracować poprawnie-płynnie) natomiast pod obciążeniem nie.Sprawdz to co robiłeś podłączając silnik bezpośrednio do sieci przez autotransformator i jednocześnie hamując go.Napięcie ustaw na kilka wartości i wykonaj hamowanie silnika (sposób dowolny).Przy hamowaniu...
Muszę skorygować jedną z moich wypowiedzi: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... - zrobiłem w niej błąd, przeliczyłem to jeszcze raz i go wykryłem, okazało się, że zgubiłem jedne istotny czynnik: siła hamowania jest proporcjonalna do kwadratu natężenia pola magnetycznego i do powierzchni obszaru, w którym ono jest (a nie do...
Najlepiej byłoby pojechać na badania do stacji diagnostycznej, bo przyczyna może znajdować się w kilku miejscach. Może być źle ustawiona zbieżność ,zepsuty amortyzator, luzy w układzie kierowniczym, nierównomierne działanie hamulców.Ale też zdarza się,że samochód uczestniczył w wypadku i ma złą geometrię, niemożliwą do prawidłowego ustawienia.
Witam. To przetocz te bembny lub je wymień. Ale sprawdż tak: podnies autko, zaciąg lekko ręczny tak żeby szło pokręcić ręcznie i sprawdż czy równomiernie jest odczuwalny opór przy kręceniu(oba koła).A czasem przyjeżdżamy na myjnie z gorącymi tarczami, bebnami po hamowaniu- troche wody i po zawodach. Czasem trzeba poczekać aż się schłodzą. Pozdrawiam.
witam mam volvo fh13 440 ciagnik siodlowy gosciu narzeka ze mu zżera tylna lewa tarcze hamulcowa ( 3 lewe wymienione prawa ok dalej ) zaciski zmienione , siłowniki zmienione , wiem ze w tym aucie jest chyba żyrosko który odpowiada za przechył auta i moze ktos podczas wymiany sprzegła nie chca cy go przesunał i volvo mysly ze cały czas jest przechylone...
Wężyki - przewody hamulcowe, po stwierdzeniu mikropęknięć i gdy są już "letnie" należy wymienić na nowe. Płyn hamulcowy po ok. 3 -4 latach podlega wymianie, gdyż starzeje się (jest higroskopijny) i obniża się w nim temperatura wrzenia. Mówi się wówczas, że hamulce puchną tj. samoczynnie przyhamowują pojazd. Piszczenie może być też wynikiem złego stanu...
Problem z hamulcami rozwiązany :D . Od samego początku nie podejrzewałem klocków, bo kupiłem nowe i to nie byle jakiej firmy. Klocki okazały się o 3 mm krótsze. Ten luz sprawiał, że klocek nie przesuwał się równomiernie tylko kantował się w jarzmie i tak zblokowany klocek nie miał prawa hamować koła. Założyłem na próbę stare klocki i ... hamulce się...
Czujnik okładziny hamulcowej (B332, B333, B334, B335, B529, B530, B537, B538) Jako czujniki okładziny hamulcowej w przypadku hamulców tarczowych stosowane są czujniki ze sprężynującymi kołkami. Czujnik okładziny hamulcowej jest zasilany elektrycznie tylko podczas hamowania. Następnie czujnik okładziny hamulcowej podaje na moduł regulacji ciśnienia napięcie...
Myślenie ma naprawdę wielką przyszłość... Kolega jakoś nie potrafi chyba ogarnąć podstawowej zasady zapisu na taśmie - MUSI BYĆ ZACHOWANA STAŁA PRĘDKOŚĆ PRZESUWU TAŚMY - IDEALNIE TAKA SAMA DLA ZAPISU I ODTWARZANIA. Jeśli zapisujesz taśmę z jakąś prędkością zapis w postaci przemagnesowanych drobinek później - w trakcie odtwarzania wywołuje zmiany w polu...
Witam. Audi A6 2.5 TDI 02r. Sterownik ABS ESP 1.34. Problem polega na tym iż po dopaleniu samochodu i naciśnięciu hamulca, po puszczenu pedału wywala usterkę czujnika ciśnienia. Okablowanie w porządku, czujnik świateł hamowania też OK, ale co najważniejsze to przy podglądnięciu wartości rzeczywistych tegoż czujnika ciśnienie równomiernie wzrasta, a...
Problem dotyczy forda escorta 1.6 16V z 1994 roku. Posiada on kilka usterek i nie wiem z czego wynikają? Na wolnych obrotach z silnika słychać dziwne głuche stuki w rytm pracy silnika. To samo dzieje się po odjęciu gazu podczas jazdy (hamowanie silnikiem). Nieraz po uruchomieniu zimnego silnika, obroty są nierównomierne (przygasanie silnika) ale po...
Ślimak - odpada - duże tarcie i zużycie - pojazd niezapewnia równomiernego obciążenia : udeżenia, wstrząsy itp dodatkowo dzieciak niebedzie mógł popchnąć przestawić ręcznie auta jak zwolni gaz to nastąpi gwałtowne hamowanie i straty energi przy normalnej przekładni te problemy odpadają i dodatkowo dochodzi doładowanie akumulatorów podczas zwolnienia...
Czujnik obrotów biegu jałowego z reguły kontroluje żeby silnik chodził na granicy równomiernej pracy. Ponadto w razie włączenia jakiegoś obciazenia np. wentylator chłodnicy, od razu podnosi obroty żeby alternator wydolił. Hamowanie silnikiem ma sens pod warunkiem że nie jeździmy dwu-suwem ;-) np. renoult master 2.2HDI wyraźnie traci predkość po zdjęciu...
Słuchałem... Dźwięk jest taki dziwny, że rozchodzi się po całym silniku... Też w jakimś stopniu stawiałem na sprężarkę, chociażby dlatego, że wydaje mi się, że po napompowaniu ten dźwięk ustaje... Ale z kolei ten dźwięk też nie jest ciągły... Po odpaleniu chwila ciszy... Po czym pojawia się o różnym nasileniu... Głośniej ciszej, grubiej, cieniej, silnik...
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Czesc. Mam problem ze zamkiem centralnym. Szczególy:sterownie mam w kluczyku lecz nie reaguje na proby zamkniecia kluczykiem. Wymieniłem baterie w kluczyku i nic, tylko tyle, ze dioda w kluczyku zaczeła świecić. Jak z tym sobie poradzić??? Na forum byl a raczej jest podobny temat ale niestety nie moge go znaleźć, gdzie mi sie "schował". ABS,niby wszystko...
"Mianowicie samochód podczas hamowania (dokładnie to po zatrzymaniu się) wchodzi silnikiem w jakiś dziwny rezonans. Po prostu czuję jak silnik drży (drgania są równomierne) gdy stoję na skrzyżowaniu. Natomiast gdy go tylko przegazuję silnik wypada ze swojego "rezonansu" i wraca do normalnej pracy. Obroty są takie same podczas drgania jak i normalnej...
Mechanizm ręcznej regulacji szczęk rozpiera równomiernie szczęki. Jeżeli po założeniu odstęp szczęk od bębna jest różny to będą problemy z hamowaniem. Przed założeniem szczęk skręcamy regulację, zakładamy górną szczękę, zakładamy bęben i go przykręcamy do piasty, regulatorem na klucz 10 ustawiamy górną szczękę tak aby dotykała bębna, rant na bębnie...
Sprawdź jeszcze wyważenie kół i czy któraś z opon nie jest uszkodzona ( wybrzuszenia lub nierównomiernie starty bieżnik wskazujący na pęknięcie lub rozwarstwienie osnowy opony). Luz na końcówce drążka w połączeniu z niewyważoną lub uszkodzoną oponą powoduje takie objawy jak opisujesz.
Witam. Mam pewien problem z układem hamowania. Na przednich kołach ścierają się jedynie klocki wewnętrzne. Są już prawie na wykończeniu, natomiast klocki zewnętrzne są prawie jak nowe. W czasie jazdy nie odczuwam tego, ale wypadałoby to naprawić. Co może być tego przyczyną i jak to naprawić? Prosiłbym o jakiej wskazówki w postaci tutoriali: jakieś filmy,...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
A może kryzy są zakręcone na grzejnikach. Nie wiem jak reszta kolegów się zapatruje na te zawory z filtrami pod pompami ale po mojemu to raczej przy odkręcaniu filtra syf pojdzie w instalacje zamiast wypłynąć z odrobiną wody. Zawory zwrotne powyżej pomp w jakim celu poza hamowaniem przeplywu? I do konca nie widać ale zasyfonowanie chyba przy rurze pionowej...
Ten test sprzęgła z ruszania na dwójce na zaciągniętym ręcznym - to raczej test na ślizganie się tarczy sprzęgła - choć dwumasa pewnie też o sobie dałaby znać jakby była wykończona. Nie wiem jak zwykłe sprzęgło ale dwumasa jest znacznie bardziej obciążona jak zwykłe sprzęgło pracuje w obie strony - tzn. - jak dodajesz gazu to sprężyny w niej są poddawane...
Witam... Samochód to: Opel Corsa C 2004 rok. 1.2 silnik, bez ABS. Problem polega na tym, że gdy chce mocno zahamować muszę wcisnąć pedał hamulca bardzo mocno żeby samochód ostro zahamował. Takie uczucie jakby był bardzo twardy. Czy mocniej wciskam tym większy jest opór a samochód ledwo zwalnia. Lepiej sprawuje się przy lekkim hamowaniu, kilkukrotnym...
Witam posiadam w/w toyotę i było wszystko ok tzn, niby nic sie nie dzieje ma moc ale jesli sie szczególnie przysłucham po wymianie rozrządu czyli pasek rolki pompa , gdy jade np na wyższym biegu i zdedukuje na mniejszy słyszę tak jakby przestrzeliwanie niby nie jest głośno ale wiem , że przed wymianą tego nie było w nierównomiernych odcinkach czasu...
Ford j.w. Rocznik 2000, 1,6, instalacja gazowa. Najpierw od czasu do czasu gasł gdy podczas n.p hamowania wrzucałem "luz" Później działo się to coraz częściej. Obecnie po odpaleniu silnik pracuje normalnie Obroty w granicach 900 do 1000, ale po dodaniu gazu i zdjęciu nogi obroty spadają do 200- 300, aż do zgaśnięcia silnika. Dzieje się tak samo na benzynie...
(Księżyc od krążenia wokół ziemi chyba się nie nagrzewa? Możliwe że się co nieco nagrzewa od oddziaływania grawitacji.) Nagrzewa się głównie Ziemia, Księżyc dużo mniej (bo cały czas jest obrócony do Ziemi tą samą stroną) - deformują się na skutek sił pływowych, i ruch występujący przy zmianach tych deformacji zamienia się w ciepło na skutek tarcia)....
Witam, mam Renault Kangoo z 98 roku z abs, ale abs nigdy nie działał i dobrze hamował. Problem - hamulec łapie dopiero przy podłodze. Z tyłu cały układ hamulcowy jest nowy (bębny, szczęki, samoregulatory, sprężynki, cylinderki oraz pompa hamulcowa) przed wymianą łapał wyżej hamulec nożny. Samochód odpowietrzony tak, że już nie było pęcherzyków powietrza....
Witam. Mam taki problem, że podczas jazdy na równej nawierzchni słyszę nierównomierne stuki dochodzące z przodu auta. Hałas nie jest związany z prędkością samochodu, ani z przejeżdżaniem przez nierówności- ot tak sobie popukuje (raz puknie pojedynczo, drugi raz kilka puknięć pod rząd i tak cały czas). Stukanie jest na tyle ciche, że słychać to tylko...
Witam, mam problem z moją sierką, ponieważ silnik nie pracuje równomiernie, jak jadę dochodzę do obrotów tak ok 1900 i wciskając gaz auto praktycznie hamuje a po przekroczeniu jakiejś "wartości wychylenia pedała gazu" obroty skaczą na jakies 2,8k i wzwyż już płynnie. Auto zaczęło sporo palić. Miałem ten problem już wcześniej, wymieniłem cewke wn kable...
Jak najmniejszych. Wszystko zależy od powierzchni elektrody - rozwijając powierzchnię można zmniejszać gęstość prądu - bez ograniczania samego prądu. Wszystko rozbija się o stopień dyfuzji w obszarze przyelektrodowym - jony z głębi roztworu mają pewien czas na dotarcie do elektrody jeśli ilość elektronów wymieniana na elektrodzie jest większa niż dostępność...
Witam Mam taki problem ze samochód sam hamuje podnioslem każde kolo do góry i sie okazalo ze kazde trzyma inaczej z przodu od pasażera najmocniej od kierowcy slabiej za kierowca jeszcze słabiej a za pasażerem lekko się kreci troche po pompowalem hamulcem na zgaszonym i zapalonym i to samo, po przejechaniu 50km okazalo sie ze trzymają jeszcze mocniej...
(at)MATRI266 Masz dwa pedały zakładamy że pedałujesz cały czas równomiernie. Moment obrotowy to najprościej tłumacząc długość korby razy siła jaka naciskasz na pedał. I to jest iloczyn wektorowy. Jak się rozpędzasz poruszasz się ruchem przyspieszonym, jak jedziesz ze stałą prędkością po równym potrzebujesz mniej energii jak przy przyspieszaniu. Dla...
Co ma wpływ na działanie ASR? ASR w osiach napędzanych reguluje ciśnienie hamowania i/lub redukuje moc silnika, gdy koła mają tendencję do ślizgania się. Przy równomiernej utracie przyczepności kół napędowych moment napędowy silnika jest na tyle zmniejszany, że średnia prędkość obrotów napędzanych kół osi tylnej jest nieco powyżej nienapędzanych kół...
Ręczny trzyma bardzo dobrze. Ciśnienie na kolektorze ssącym ma stałą wartość -0,65 bara. Odtłuściłem dzisiaj tarcze kontaktem u, chociaż weług mnie nie były zatłuszcone i niestety bez polepszenia. Tarcze są lekko pofalowane, a klocki ocierają lekko o nie i równomiernie na całym obrocie. Uważam, że tarcze są proste, chociaż są już pordzewiałe na brzegach...
Dziś założyłem używkę z numerem 2789 taka jaka była wcześniej, wszystko działa prawie jak należy, kontrolki zgasły od razu- wszystkie oprócz BRAKE świeci cały czas, być może został błąd który trzeba wykasować?? hamulec przy wyłączonym silniku po zużyciu zapasu powietrza do serva działa tak jak powinien, jest twardy przy połowie i nie opada jednak po...
tarczy jest jeszcze sporo.. ale mi chodzi o to żeby to zdiagnozować zanim wywale na mechaników kase a nic nie pomogą.. autko kupiłem już resztką budżetu że tak powiem i chodzi o to żeby to było jak najtaniej w miare i dlatego pytam, może wystarczy tylko wymiana gumowych tulei bo czuć że są luzy oraz zmiana felg.. w najbliższym czasie to zrobie, a gdy...
W jednofazowym też można zmieniać kierunek obrotów, ale będzie to trudne w przypadku falownika. 1. Falowniki do silników 1 fazowych są bardzo mało popularne i będą z tego powodu drogie. 2. Mogą nie mieć opcji zmiany kierunku obrotów. 3. Można by użyć do zasilania silnika falownika 3 fazowego, ale on może nie chcieć pracować przy nierównomiernym obciążeniu...
Witam serdecznie. (at)Sawe89 wiesz co ja myślę? Że jesteś trollem, który sobie znalazł miejsce do nabijania się z użytkowników forum i udawania idioty, który potrzebuje pomocy jednocześnie trollując na maksa. Wiesz co jeszcze myślę? Że jak tak dalej będziesz zaśmiecał forum to ja z chęcią zgłoszę to adminowi żeby dał Ci na początku warna a potem usunął...
Dzięki za uwagi, po nich (już inny mechanik, przynajmniej za przysłowiową flaszkę rzucił szybko okiem na kanale) i w sumie część rzeczy potwierdził - szczęki całe więc będzie trzeba grzebać:/ A jeszcze jedno pytanie - nie wiem czy związane z tematem. Już od jakiegoś czasu słyszę delikatny dźwięk tarcie dochodzący z lewego koła - brzmi jak tarcie klocka...
Co do badania licznika przy oskarżeniu o hamowanie tarczy przez wsadzanie igły do środka, to kilka spraw: - o tym, że w tym konkretnym miejscu mogło to nie być możliwe, bo przeszkadzała szafka, w której był ten licznik, już pisałem - dodam, że może nie dałoby się włożyć igły pod takim kątem, może wkładanie igły musiałoby pozostawić jakieś ślady, których...
Witam Mam problem z tytułowym odtwarzaczem SONY CDP-561. Przy odsłuchu pojawiają się w miarę równomierne trzaski, a właściwie pyknięcia mniej więcej raz na sekundę. Występują one wyłącznie wówczas gdy odtwarzany jest jakiś sygnał, a ich natężenie wzrasta wraz z siłą sygnału. Podczas przerw w utworach jest cisza. Co ważne pojawiają się tylko w kanałach,...
Panowie pomocy ! Odświeżę trochę temat. Mam berlingo 2.0 hdi i problem polega na nierównomiernej pracy silnika w przedziale obrotów pomiędzy 1400-1800. Dokładnie wygląda to tak: rozpędzam samochód do ok. 80 km/h wrzucam 5-kę i jadę prawie bez gazu, czyli chcę utrzymać prędkość nie przyspieszając i nie hamując. Wtedy mam wrażenie, że silnik nie wie co...
Jako ciekawostkę podam, że dla badań homologacyjnych nowych ciągników rolniczych od 2003 r. wskaźnik ten wynosi 45% dla hamulca zasadniczego i 18% dla hamulca postojowego. Kończąc, należy zaznaczyć, że w ciągniku C-360 jest hamulec ręczny taśmowy, działający na bębny obu kół jednocześnie, więc nie będzie miał w tym przypadku zastosowanie ogólny przepis,...
Raczej nie ,powodem mogą być nieprawidłowa eksploatacja, zły montaż oraz wady materiałowe .Tarcze łatwo się skrzywią, jeśli po rozgrzaniu zostaną gwałtownie ostudzone. Może do tego dojść na przykład gdy po gwałtownym hamowaniu wjedziemy w kałużę, ochlapując tym samym tarczę wodą. Woda padająca na tarczę hamulcową powoduje jej nierównomierne stygnięcie,...
Witam montowałem tarcze TRV i bija a opinia hurtowni jest taka ze nie wiadomo czy się śmiać czy płakać :) Macie podobne doświadczenia ?? Kod reklamacji: 13RE009905 Część zakupiono w dniu : 25.04.2016 Reklamowano w dniu: 30.03.2017 Przebieg po zamontowaniu części: 24100km Powód reklamacji: .Bije podczas hamowania. Reklamowaną część poddano oględzinom...
Czy tranzystor PNP w tej konfiguracji ma za zadanie dostarczyć jak największej ilości prądu do wzmacniacza mocy (para komplementarna) Nie, on ma za zadanie przede wszystkim wzmocnić sygnał napięciowo, oczywiście z odpowiednią wydajnością prądową (kilka- kilkanaście mA). Tu dobrze się sprawdza układ WE (czytać). Czy ma to związek z tym, że wzmacniacz...
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu moja Mazda wpada w podejrzane wibracje przy powolnym zatrzymywaniu, nawet na kompletnym wysprzęgleniu i bez ruszania hamulca. Ot, czerwone światła lub korek, jadę na jedynce, z 10 km/h, hamuję chwilę silnikiem, wciskam sprzęgło, nie ruszam hamulca, czekam, aż samochód dotoczy się jeszcze może z metr czy dwa - i przy...
mikrofala nierównomiernie wyświetlacz nierównomiernie świeci lodówka nierównomiernie chłodzi
wejście cyfrowe wzmacniacz pralka bosch instrukcja obsługi prędkość sprinter
Jak wyczyścić mini kondensator strojeniowy w radiomagnetofonie? Ukryte funkcje Nissan Murano Z50 2007 - jak uzyskać dostęp?