Nieszczelność,uszkodzony MAF a nawet zapchana chłodnica spalin. Logi lub odczyt z grupy 003 inaczej wróżenie.
Witam, może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Sprawdziłem oczywiście łącznik elastyczny i wygląda na cały. Wydaję mi się że gdzieś jest nieszczelność na chłodnicy spalin, może ktoś powiedzieć czy rura łącząca kolektor wydechowy i właśnie chłodnicę powinna mieć metalową uszczelkę ? Bo tam znalazłem coś jakby silikon :D...
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Dymi się pewnie z nieszczelności turbosprężarki,palącego się oleju na kolektorze wydechowym,nieszczelności chłodnicy spalin itd... Trochę więcej wkładu własnego.
podłóż karton pod auto jak będzie suchy to wykluczysz nieszczelność pochodzenia uszczelek czy też gum zostaje ci chłodnica spalin
Czyli ten błąd mógł Też wskoczyć przez nieszczelna chłodnice spalin? Sprawdzę ta chlodnice spalin czy nie ma nieszczelności, może ten świst przy dodawaniu gazy zniknie
Czytamy ze zrozumieniem :) Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy. I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa. No zaiste, teraz dokładniej przeczytałem. Gdyby nie to że to ATD to można by stawiać na nieszczelność chłodnicy spalin, ale w tym typie o ile pamiętam takowej nie ma. W takim razie przepraszam...
A ile tego płynu ubywa? Może zamontuj na którymś z wężyków trójnik i podaj ciśnienie do układu - będziesz widział jak szybko ciśnienie spada i czy gdzieś się nie wysącza spod jakiegoś połączenia? Na zimnym łatwiej sprawdzić bo na ciepłym szybko odparowuje a część takich małych upierdliwych nieszczelności ujawnia się dopiero pod ciśnieniem. Jeśli w twoim...
Kolego, możesz napisać jak się to skończyło u Ciebie ? Kupiłem z Niemiec A3 2.0tdi BMN i po wymianie rozrządu (gdzie zleciał chyba środek do uszczelniania, bo zatykało mi lejek) auto na zimnym kopci mocno na biało, ale nie czuć ropy. W rurze wydechowej mam czerwonawy płyn, więc to musi być płyn chłodniczy, ale czy głowicy silnika czy EGR to chciałym...
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Niestety kodu nie znam, ale znalazłem nieszczelność na harmonijce przy EGR. Tak więc podwijam rękawy i demontaż. Mam nadzieję, że da się to w jakiś sposób uszczelnić, najlepiej spawem, prawda? Dodano po 2 Właściwie to chyba AXR, bo z chłodnicą spalin nie potrafię znaleźć ATD.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania zasysanego powietrza Zatkana chłodnica międzystopniowa Zatkany wkład filtra powietrza Nieszczelność lub ograniczenia w układzie dolotowym między turbosprężarką a kolektorem dolotowym Wadliwe działanie przepustnicy spalin Uszkodzona turbosprężarka Zablokowane od wewnątrz nośniki ceramiczne katalizatora na skutek...
Witam, VW Golf V 1.9 TDI 105 BLS podczas testów została wykryta nieszczelność w chłodnicy EGR, czyli wydobywające się spaliny z osi przepustnicy. Po wymianie chłodnicy na drugą parametry dalej są takie same jak przed wymianą chłodniczki EGR, jak na zdjęciu.
Witam, Mam problem z wyrzucającym przez zbiorniczek płynem chłodzącym. VW Passat B8 190KM 2015r. Wcześniej był problem z utratą płynu ale nie było widać gdzie, więc wymieniłem chłodnicę dolotu powietrza - pomogło. Po niecałych 5-iu m-cach, znowu utrata płynu tyle, że tym razem przez zbiorniczek (otwór temu dedykowany). Wymieniłem kompletny rozrząd,...
Jestem na etapie diagnozowania podobnego problemu. Układ chłodzenia sprawdzony ciśnieniowo - 1.5 bara trzyma i nie schodzi. Korek zbiorniczka lekko podejrzany (powinien trzymać 1.4 bara a puszcza przy 1 bar) ale to raczej nie to. Zabrałem się za test uszczelki pod głowicą (płyn reakcyjny na spaliny w układzie) i co następuje. Przy zamkniętym termostacie...
EGR http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_... Tu masz dokładny opis gdzie to się znajduje i jak się do tego dobrać (przy założeniu że masz 1.6 pod maską) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic... oraz obrazowo tu - gdzie go szukać http://www.youtube.com/watch?v=NC-b-e6fU... Sprawdź wszystko wzrokowo czy nie ma gdzieś zakopceń,...
okazało się że była niewielka nieszczelność w chłodnicy EGR i puszczał spaliny do układu chłodzenia. Nie wiem tylko dlaczego za pierwszym razem test nie wykazał spalin w układzie chłodzenia (podejrzewam że się uszczelniło chwilowo jakimś syfem którego ogólnie było sporo w układzie bo przewody wodne aż się pozatykały)
Dzięki za podpowiedź, po podpięciu pod komp wyszło, że jest problem z turbiną.A turbina hula jak wściekła. Miałem podobny problem z silnikiem HDi starszej generacji (98 rok). Problemem okazało się sterowanie turbiną i EGR-em, a w zasadzie wężyki podciśnieniowe. Układ podciśnienia całkowicie zapchany, więc znikło sterowanie, a komputer pokazywał "błąd...
Witam . Posiadam Man TGX ciągnik siodłowy 6x4 EURO4 480 KM 2008r. Problem polega na kopceniu na czarno oraz braku pełnej mocy , przy dodawaniu gazu na postoju również idzie czarna chmura dymu co w E4 nie powinno mieć miejsca . Dodam też ze już auto raz zapchało katalizator sadzą tak że trzeba było go oddać na płukanie bo ciśnienie w układzie wydechowym...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Blachą stalową 1 mm przy turbinie i przy wejściu do kolektora ssącego- tam trzeba wywalić wewnętrzne kolanko mieszalnika, oring zapewni uszczelnienie styku blachy. Wykręć też czujnik doładowania i wyczyść go, nawet podmnień na inny na próbę (ja potrafię go sprawdzić miernikiem)- będzie prawdopodobnie cały zabity bryłą skoksowanej sadzy. Po zaślepieniu...
Nie zrobiła Ci się jakaś nieszczelność na doprowadzeniu spalin do EGRa (na wyjściu z chłodnicy spalin)?
A jednak rzygać zbiorniczkiem zaczął po odłączeniu nagrzewnicy. nagrzewnica jest jak mała chłodnica nawet jak jest odcięty dopływ ciepłego powietrza to zawsze i tak zbija trochę ciepła Rzyganie może być spowodowane niedziałającym zaworkiem w korku? Jak ci wywala to znaczy że działa zadanie tego zaworu jest regulowanie ciśnienia Moim zdaniem wygląda...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Trochę myślę od jakiegoś czasu nad takim rozwianiem. I mam kilka myśli jeszcze nieuczesanych. Jedna opcja to stary diesel. Jakiś klekot coś na kształt XUD9 nie specjalnie jest chyba sens pakować się w cokolwiek nowszego. I jazda na "byleczym" co wychodzi aktualnie tanio uwzględniając w to jakieś "miksy Panoramixa" oraz olej opałowy. Tak trzeba kombinować...
mac0071 napisał: ...ale wygląda to tak, że w układzie panuje ciśnienie ok. 1atm, więc nie ma szans by jakieś powietrze weszło do układu przez nieszczelność, co najwyżej może z niego coś wylecieć, ale w drugą stronę to już nie działa.... Mylisz się, w układzie chłodzenia może panować zarówno pod- jak i nadciśnienie regulowane przez zaworki w korku zbiornika...
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
Witam, Chciałbym skonsultować problem jaki mnie spotkał, może któryś z Kolegów będzie miał jakiś inny punkt widzenia na sprawę. Mianowicie - auto jak w temacie, były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, ubytek płynu. Winna okazała się uszczelka - próba na CO2, widoczne uszkodzenie uszczelki, naprawa. Wydaje mi się, że naprawę przeprowadzono jak trzeba...
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień. Wprowadzenie...
(-) czym może byś spowodowany taki powolny wzrost ciśnienia? Ogólnie można powiedzieć, że na niedomaganie pt. zbyt niskie ciśnienie doładowania składa się wiele czynników, nie tylko sama turbosprężarka. Prześledź dokładnie poniższy prosty schemat sterowania turbosprężarką i może sam dojdziesz przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/4593840200_1...
Witam, (trochę się rozpisałem ale chciałem podać dokładny opis) Mam pewien problem z głowicą silnika C18NE od Opla Ascony 1986r.i proszę o rady, a zaczęło się tak: przedwczoraj stałem w korku, i w pewnym momencie zauważyłem, że wskaźnik cieczy chłodzącej wszedł na czerwone pole. Oczywiście woda w silniku się zagotowała i dodatkowo przez nieszczelność...
Witam, Przepraszam, że teraz, ale dopiero wczoraj mechanik zajął się tym EGR. A mianowicie powiedział, że nie był w ogóle zaślepiony. Zaślepił i auto odpaliło i reaguje na gaz, ale bardzo daje spalinami i dymem, jakby była jakaś nieszczelność. Powiedział jeszcze o jakiejś chłodnicy EGR, ale ja się nie znam na tym w ogóle, więc poprzedni mechanik twierdząc,...
Witam Instalacja III Gen._IGS Landi Renzo zamontowana w BMW 735IA model E 32 ,1992 rok.montaż ok 140 tys km temu. Tak jak w temacie średnie spalanie z 14-15 l/100 km,nagle wzrosło do 26l. Pojawił się zapach gazu-wizyta w stacji diagnostycznej-nieszczelność w pobliżu elektrozawór (z filterkiem)a reduktor IG1.Podczas przyśpieszania czasem było lekkie...
A więc... Jeszcze raz dziś sprawdzalem dolot.. Wygląda na szczelny... Jedynie ta rura co wchodzi do EGR koło zabezpieczenia ma mały luz? Tak ma być? Zamieniłem zawórki N75 z N18 i bez różnicy... Nawet w N75 słychać jak chodzi zaworem... Kabloteka od g71 jest ok...ale na początku zapominialem wczepic wtyczkę do g71 i po chwili się kapnalem... Po włożeniu...
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka słyszny trop znalazłem nieszczelności w chłodnicy intercoolera - charakterystyczne plamki oleju po wymienie zobacze, czy tylko to było przyczyną dla potomnych: - to był przepływomierz - typowa usterka przy silnikach...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Uszkodzenie uszczelki objawia się m.in wydostającymi się pęcherzykami spalin przez zbiornik wyrównawczy, osadzaniem się" kożucha " na korku wlewu oleju, ppodniesieniem się stanu oleju. Przyczyną zapowietrzania jest jakaś nieszczelność w górnej części układu może być chłodnicy .
Witam Wiec tak wykryłem bąbelki w chłodnicy i czuc było spaliny, tak wiec nie czekając zdjąłem głowice zdjęcia ukazują to co zobaczyłem jest nieszczelność ale nie widzę powiązania z układem wodnym... Ciekawi mnie jeszcze jeden element uszczelki który zaznaczyłem na zdjęciu jest to jakby pęknięty bąbel czy ma to związek z usterka ? Wygląda to jak zabezpieczenie...
W większości samochodów układ chłodzenia jest nadciśnieniowy - w czasie pracy podnosi się ciśninie dzięki czemu rośnie temperatura wrzenia płynu. Jeśli pojawi sie jakaś nieszczelność nie może tam utrzymać się prawidłowe nadciśnienie. Jeśli w kolektorze ssącym pojawia Ci się ciecz i nie jest to paliwo to raczej będzie to płyn chłodniczy. Zwróć uwagę...
Jeżeli faktycznie ciśnienie jest na tyle duże, że wyrzuca płyn, oczywiście przy zamkniętym układzie, to wychodziłoby na to, że uszczelka ma nieszczelność. Pomiar spalin w układzie chłodzenia, ze dwie dychy kosztuje, powinien rozwiać twoje wątpliwości. Termostat gdyby się zaciął to temperatura by rosła. Układ chłodzenia odpowietrza się sam.
Astra II z roku 1998, silnik 2.0 dtl 80 KM. Od pewnego czasu ubywało mi płynu chłodniczego z powodu nieszczęlności uszczelki pod głowicą. Płyn znajdował się w układzie wydechowym. Przed wymianą uszczelki pod głowicą włączała mi się kontrolka trybu awaryjnego, lecz po pewnym czasie po dodaniu gazu gasła kontolka. Ostatnio włączył się na stale tryb awaryjny...
Autor napisał w pierwszym poście,że wskaźnik temperatury osiąga czerwone pole co wskazuje przegrzewanie się silnika. Gdyby była wina uszczelki lub tulei to nie było by wskazania wysokiej temperatury o układ chłodzenia by wykipiał tak jak by się zagotował bo nie temperatura a ciśnienie by to spowodowało.W tym wypadku w układzie chłodzenia powinien pojawić...
Osobiście posiadam dwa modele euro 5 z początków produkcji czyli z 2008 roku i złego sowa nie mogę powiedzieć na te auta. Jeden z przebiegiem 1100000 u mnie 600 tys nastukane i drugie auta 930 tys u mnie od przebiegu 500 tys. Wiadomo profilatycznie wymienione sprzegło. Czujniki temperatury spalin to już nie liczę bo praktycznie co pół roku ale to groszowa...
W układzie mam płyn chłodniczy zeby mół cały rok byc w kazdej chwili dostepny i zeby niemiec na głowie pamietania o spuszczeniu wody , ogólnie płyn wszystko jest, poprostu szybko sie zaczoł nagrzewac i z rury wydechowej bardzo gorace powietrze leci co wczesniej niemiało miejsca to . Kolego weź stary garnek, nalej płynu chłodzącego do niego a następnie...
Auto ma 20 lat nie będę złomował, zarabia na siebie, jeździ na LPG. Tak (at)tzok, układ przez 4 lata pracował sensownie, zaglądałem w tamtym roku do filtra gazu był w bdb stanie, myślę że jeszcze nie pora na regenerację parownika, problem leży gdzieś indziej jak możesz sugerować. Sprawdziłem kompresję u mechanika. Na wszystkich cylindrach 10,5-11.5...
Cześć. Od dłuższego czasu (ponad 2.5 roku) przechodzimy prawdziwą gehennę z naszym Touranem (1.9 Tdi 105KM, BLS, z DPF-em, 2006 r.). Zaczęło się od popękanych szklanek i wytartego wałka rozrządu. Niestety mechanik pokpił sprawę i założył, jak się dowiedziałem dopiero ponad pół roku temu, niewłaściwy wałek rozrządu. Nie chcę opisywać całej historii,...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Witam wszystkich. Jeśli był taki temat to proszę o usunięcie. Oczytalelem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Zacznę od początku, posiadam Passata b6 2tdi CR 2008r, silnik cbab, skrzynia dsg kqc. Przebieg 219tys,. Problem zaczął się przy przebiegu 209tys, co się stało? Auto wrzuciło tryb awaryjny, i tak osiołkiem zjechałem 200km...
Ale wieczorem zatrzymałem się na ok 10 min na parkingu, wracam do samochodu, a pod nim kałuża wody ! Mam pytanie ta kałuża pod samochodem to z powodu przebrania butelki? Trochę to niezgodne z logiką przy przy przedmuchach z cylindrów - obojętne jaką drogą. Jeżeli w czasie jazdy i w czasie pracy silnika było wszystko mniej więcej normalne tzn nie przybywało...
Informacje na temat DPF diagnozy i przyczyn wg. tisa środki zaradcze. Pytanie 1: Czy moduł ECU jest wyposażony w tzw. „czarną skrzynkę”, pozwalającą na uzyskanie informacji o ostatniej regeneracji lub sekwencji regeneracji? Odpowiedź: Wszystkie aplikacje wyświetlają bieżący status ładowania w procentach, a także przebieg od chwili ostatniej...
chłodnica spaliny spaliny chłodnica płyn chłodnica nieszczelność
agregat chłodniczy sprężarka serwis konica minolta laptop karta inteligentna
philips lx3700 samsung wf70f5e0w2w
Opis stabilizatora napięcia TNY268GN od Power Integrations Jak naprawić zwarcie w kinie domowym?