Doszła kolejna dolegliwość której wcześniej nie słyszałem, charakterystyczny dźwięk turbiny na biegu jałowym ( identycznie jest w czasie jazdy). Dodam że problem przeładowania nadal występuję. Czy taki dźwięk może wskazywać na nieszczelność z czego wynikałoby również przeładowanie turbiny ? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Przeładowanie turbiny, nieszczelność w układzie doładowania, uszkodzony przepływomierz... Najłatwiej będzie wpiąć się VCDS i zobaczyć jakie błędy wygenerował komputer.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Przeładowanie turbo czym może być spowodowane w tym wypadku? Zawór N75? Któryś z wężyków podciśnienia? Z tego co wyczytałem - bardzo wiele czynników może być. W każdym bądź razie to nie wina turbo - tak jak pisałem 7 miesięcy temu było regenerowane? Przepływomierz - popytam może ktoś mi udostępni, ale może być z tym problem. Zauważyłem jeszcze jedną...
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma. Jakaś minimalna...
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład. Pisałem - czujnik MAP sprawdzony! Odczyt...
Trzeba pare razy ponownie odpalić, akumulator sprawdzany miernikiem w voltach i przy odpalaniu spada do 9V więc chyba jest już do wymiany akumulator, a co do sterowania turbiny ze sztangi nie mam pojęcia, jak tam to idzie od dołu do góry ciągnie? zawór pokazało by od razu w kompie tak mi się przynajmniej wydaje. zauważyłem, że filtr powietrza troche...
witam, koledzy maja racje zrób diagnostykę pełną, ale najpewniej masz przeładowanie lub niedoładowanie, przy pierwszym przypqadku pewnie zatarte sterowanie zmianą geometrii łopatek kierownicy turbiny lub sterowanie jest na pełnym wysterowaniu wtedy zawór zdechł, przy niedoładowaniu albo nieszczelność po stronie wysokiego cisnienia ,zdechła turbina lub...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Silnik 90 km z 99 roku zmienna geometria to chyba żart , wiem że były jakies 90-ki po 2000-cznym roku ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie tak aby turbo dawało ciśnienie zależnie od zadanej ecu i jak na wężyku gdzieś będzie...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
witam, przechodzi samochód w tryb awaryjny przy około3500 rpm, problem jest w doładowaniu więc maqsz takie możliwości, sterowanie kierownicą turbiny nie działa i tu jak piszesz trzeba sprawdzic sterowanie podciśnieniem, czyli wężyki itp, podrugie sprawdż czy niema nieszczelnosci po stronie wysokiego cisnienia , nawet mała nieszczelność doprowadza do...
Dzień dobry, wracam z dawką kolejnych informacji. Chciałem znaleźć przyczynę przeładowywania/nie doładowania turbiny ale ja tez nie umiem interpretować logów, aby stwierdzić czy to pierwsze czy drugie. Sprawdziłem też błędy i okazało się że mam coś nowego. https://obrazki.elektroda.pl/2460699700_... https://obrazki.elektroda.pl/1939612500_...
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
problem w TDI stary jak świat, w granicach 3200 obrotów zwłaszcza na najwyższym biegu następuje przeładowanie lub niedoładowanie turbo i sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej powodując efekt braku turbodoładowania, który ustępuje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika bo sterownik pracuje znowu w normalnym trybie aż do ponownego przekroczenia...
na razie babeczka jeździ zadowolona. Mam pytanie: czym - praktycznie - podczas delikatnej jazdy objawiało się to przeładowanie? Zapalał kontrolkę, odcinał turbo i silnik nie wkręcał się więcej jak 2 tys obrotów. Dodano po 4 problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
(...) czniku kontrolka ESP https://obrazki.elektroda.pl/8613701200_... https://obrazki.elektroda.pl/9784162400_... https://obrazki.elektroda.pl/6185719400_... Jutro montuje nowy przepływomierz Bosch i wykonam wszelkie Resety i adaptacje (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Silnik Ford Mondeo 2.0 TDCi...
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
Mógł odpaść grzybek zaworu WG w turbinie, może być też nieszczelność w układzie dolotowym silnika
2. Czy może być to przyczyna notlauftu? Tak. Tam turbina ma zawór upustowy, nie zmienną geometrię, a siłownik sterowany jest nadciśnieniem nie "pod", więc każda nieszczelność spowoduje wzrost ciśnienia doładowaia i odcięcie dawki paliwa przez przeładowanie, tzw notlauf.
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
Temat stary ale warto zaktualizować dla poszukujących rozwiązania. Problemem była zapieczona geometria turbiny. Po wymianie turbiny na nową problem rozwiązany. Przed wymianą turbiny należy sprawdzić gumowy wężyk z elektrozaworu sterowania geometrią bo na zagięciu tego wężyka tez lubi robić się nieszczelność dając takie same objawy.
W wyniku nieszczelności może przeładowywać turbo Turbo sterowane podciśnieniem wiec jak ma przeładować jak jest dziura?
Jest to zasilanie podciśnieniowe elektrozaworu klapy gaszącej, jego zapadnie może powodować szarpnięcię silnikiem podczas gaszenia, nieszczelnośc zaś błędne działanie instalacji podcisnieniowej, czyli raczej brak mocy z niskich prędkości. Nie jest powodem przeładowana przy 120, ale wymienić i tak trzeba.
Coś się dzieje ze sterowaniem turbiny i pewnie przeładowuje lub daje nie wystarczające cisnienie, ale przyczyn może być kilka, elektrozaworek, podciśnienie, turbina, nieszczelność w układzie. Więcej wykaże diagnostyka.
Do wspomagania hamulca jest ten gruby plastikowy. Nie możesz dać z gruszki turbiny do aku podciśnienia bezpośrednio bo nie będzie regulowało turbiny i bedzie przeładowywał. Najlepiej to jak byś miał vakuometr to byś szybko znalazł nieszczelność.
Brak podciśnienia na zaworze, uszkodzone przewody lub uszkodzona gruszka od turbiny. Więcej opcji nie ma. Podciśnienie na zaworze jest, przewody podciśnieniowe założyłem wszystkie nowe. Co do gruszki turbiny to ciśnienia nie puszcza bo sprawdzałem nawet sprężarką ale może jeszcze coś innego jej dolega oprócz nieszczelności bo inaczej to już niewiem...
Witam, mam taki problem - auto to Octavia 1,8T, turbo przeładowywało i okazało się że gruszka jest uszkodzona. W serwisie mi to wymienili ale prawdopodobnie musieli demontować całą turbinę i teraz jak się jedzie to jak turbo wstaje to słychać mocno szmer, szelest wirnika. Czy to może być związane z jakimiś nieszczelnościami? Czy bardziej coś wleciało...
Witam - myślę że gruszka za długo czeka i dlatego przeładowuje (ktoś prze regulował na cięgnie lub membrana z twardniała albo są nieszczelności na tych cienkich przewodach ) no ale jeżeli zadawalająca jest moc przy pełnym obciążeniu turbiny(bez regulacji ciśnienia ) to ciekawe jak długo wytrzymają węże i uszczelki -chyba że jest zużyta (wypalony wirnik)...
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
przeładowania turbiny nieszczelność turbiny nieszczelność układu turbiny
licznik prądu jednofazowy miernik uszkodzony pomiar rezystancji wymiana wirnika bosch
przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi przyrządy pomiarowe instrukcje
Czy Sagemcom DSIW74 ma Wi-Fi? Migająca niebieska dioda w laptopie - przyczyny