Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Jeśli napięcie maleje to oznacza, że masz brak doładowania czyli wytwarza się podciśnienie a czujnik jest raczej dobry. Szukaj nieszczelności w układzie.
A układ chłodzenia zachowuje się normalnie? Czyli nie wywala płynu lub go dolewasz co jakiś czas. Poza tym zamiast rwać turbinę to wzrokowo pozwolił bym sobie sprawdzić układ dolotowy wypatrując nieszczelności.
Coś się dzieje ze sterowaniem turbiny i pewnie przeładowuje lub daje nie wystarczające cisnienie, ale przyczyn może być kilka, elektrozaworek, podciśnienie, turbina, nieszczelność w układzie. Więcej wykaże diagnostyka.
Nieszczelność w układzie dolotu lub uszkodzona turbina.
Uszkodzenie turbosprężarki Zablokowane lub uszkodzone przewody doładowania Problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania Nieszczelności w układzie dolotowym Jeżeli wszystko sprawne, to sama turbina. Regeneracje bywają zwodne i zawodne.
Uszkodzona turbina. Nieszczelność w układzie doładowania powietrza.
Witam Posiadam Audi a3 benzyna 1,8T. Mam takie pytanie odnośnie turbiny, odnoszę wrażenie że turbina nie zawsze daje ciśnienie, co może być powodem? Nieszczelność w układzie, czy możliwość ze turbina pada?
Każda nieszczelność osłabia doładowanie, również jeśli występuje na wydechu przed turbiną, oraz przytkany sadzami układ wydechowy za turbiną. Jeśli układ z cyrkulacją spalin to oczywiście musi być sprawny. Nie napisałeś o jaki silnik chodzi...
Brak mocy również może być spowodowany nieszczelnością układu doładowania.Dokładnie chodzi o wężyki sterowania turbiną,druga sprawa to nieszczelność węży interkulera a i również jego samego.Czy zauważyłeś zwiększone zadymienie przy przyspieszaniu?
Układ regulacji nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia. Przyczyną może być zawór, nieszczelność układu dolotowego (okolice ic) uszkodzona turbina.
W tym samochodzie turbina sterowana jest podciśnieniem. Trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność układu podciśnień nie tylko w obiegu turbiny ale także w pozostałych układach (EGR, dozownik, itp) nieszczelność w innym układzie spowoduje utratę podciśnienia i brak sterowania turbiny.
Wtryski, turbina, krzywa korba, zawór egr, nieszczelność w układzie dolotowym powietrza do silnika, uszkodzony czujnik map, czujnik na listwie, przeskoczył pasek, pedał gazu, instalacja elektryczna, niedrożny filtr powietrza, lub zanieczyszczony paliwowy, katalizator i pewnie jeszcze kilka elementów, ale nie zastanawiałem sie zbytnio nad tym :)
Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
Termostat działa prawidłowo? Jak tak to nieszczelność w układzie dolotowym (między turbiną a kolektorem ssącym). Jak czyściłeś EGR to należy wyczyścić cały dolot. Sprawdź czy nie ma przedmuchów pod wtryskiwaczami lub świecami żarowymi. Pozdrawiam.
Mechanik pewnie niedoedukowany lub nie ma sprzętu jeżeli nie wybadał o co chodzi. Powinien odczytać parametry bieżące w czasie jazdy: masę powietrza, ciśnienie doładowania itp. Interpretując te odczyty można próbować postawić diagnozę... Ale owszem, jeżeli to błędy od doładowania (a napisz je może) to problemem może być przepływka, turbina, układ sterowania...
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
kopci przy niskich obrotach czy to mogą być niewyregulowane zawory Mogą być ale przyjrzał bym się nieszczelnościom w układzie dolotowym tzn. czy czasem między turbiną a kolektorem ssącym nie ma ubytku ciśnienia doładowania. Lub sama turbina dobre czasy może mieć za sobą.
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
może się jeszcze VNT zacinać, może być gruszka dziurawa, mogą być nieszczelności w układzie doładowania..
Witam A czy autko ma DPF ? Miałem taki sam przypadek i po usunięciu filtra problem znikł. Zapchany wydech (katalizator i DPF) od cieknącej turbiny, błąd który się pojawiał i to sporadycznie to nieszczelność układu dolotowego.
Ten silnik występował w wariantach 70, 75 i 90KM. Dwa pierwsze miały zwykłe turbiny, najmocniejszy - ze zmienną geometrią. Te same silniki w FIATach różniły się osprzętem w tym, o ile się nie mylę, właśnie turbinami. Ja mam wersję 90HP i turbinę o zmiennej geometrii (Fiat Punto) - u mnie słychać takie wiiii po dodaniu gazu, ale tylko w początkowej fazie...
Wykręć i sprawdź zawór EGR, czy nie zasyfiony. Kopcenie na czarno świadczy o złym spalaniu mieszanki. Mogą już wtryski siadać i leją. Zarypany filtr powietrza. Turbina niedomaga. Nieszczelności w układzie doładowania. Przyczyn może być dużo.
Witam, posiadam Seata Cordobę 1.4 TDi 75KM 2006 r, po wymianie uszczelki pod głowicą i czyszczeniu silnika - gwiżdże turbina przy dodawaniu gazu coraz głośniej. Przed rozbiórką wszystko chodziło tak jak trzeba, teraz silnik chodzi trochę inaczej, odpala i jedzie jednak turbo zamiast dodawać przyspieszenia tylko gwiżdże coraz głośniej. Pytanie czy to...
A co to za mercedes ??? który rok ??? generalnie temat to kosza, ale coś jest nie tak z turbiną, a w najlepszym wypadku tylko gdzieś nieszczelność układu dolotowego, stąd wchodzi w tryb awaryjny i jest spadek mocy.
Przyczyn może być wiele, od nieszczelności ale miał byś obfite kopcenie i charakterystyczny dźwięk który nie sposób nie usłyszeć. Po mechaniczne zablokowanie, do nieszczelności w układzie VACUM czy uszkodzonej geometrii/zaworu westgate.
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Tu masz filmik jak to powinno pracować i gdzie tego szukać https://www.youtube.com/watch?v=YLQo8Wbe... ponadto sprawdziłbym / wyczyścił EGR Możliwa jest też nieszczelność w układzie dolotowym - uszkodzona chłodnica interculera, nieszczelność na połączeniach rur, przetarte przewody podciśnienia, problem z tzw gruszką (sterowanie turbiną) Powiedział bym...
Układ zasilania powietrzem musi być szczelny. Ile ma przebiegu ? Scanie uwielbiają magnes 😁🥴to dodaj tam że 300tys.
Chyba od 3,5 tys. obrotów jest za mało powietrza, chociaż turbina daje wystarczające ciśnienie. Może jakaś nieszczelność? Może ten układ dolotowy ma za małą wydajność, za mały przekrój albo filtr powietrza stawia opór? Co to znaczy że przepływka usunięta?
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Przez intercooler przepływa tylko powietrze które ma być chłodzone jak wspomniał darfur5, olej w nim to w ciemno turbina a dym ze spalonego oleju jest niebieski, turbina może się ''ładnie włączać'' tylko zwyczajnie przepuszcza już olej do układu dolotowego.
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
W swoim aucie po wyrzuceniu katalizatora turbina zaczęła gwizdać. Ale dużo osób twierdzi że turbiny nie powinno słychać(chodzi o gwizdanie) oznacza to że wirnik prawdopodobnie ma luz. Ale ludzie jeżdżą z gwiżdżącymi turbinami i nic się nie dzieje. Może też być mała nieszczelność w układzie i też będzie gwizdać.
Głośna praca turbiny może oznaczać nieszczelność w układzie. Sprawdź czy wszystkie węże siedzą na swoim miejscu.
[quote="decybel91"]Wygląda na problem z ciśnieniem doładowania - nieszczelności w dolocie zacinający się zawór turbiny itp[/quote Układ szczelny sprawdzony , turbina -geometria ładnie pracuje . Co zauważyłem że na zgaszonym silniku ,na kompie w parametrach na zgaszonym silniku przepływomierz pokazuje przepływ powietrza 1,8 i to jest dziwne .Sprawdzałem...
Czy to faktycznie moze byc problem z zatarciem turbiny czy cos innego? Raczej nieszczelności w układzie dolotowym lub sterowaniem VNT albo zasadzeniem kierowniczek jeśli to 110km...diagnoza i logi..
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Układ, w którym pracuje turbina nie lubi nieszczelności, szczególnie dziurawych rur od i do "interkulera" a także dziurawej chłodnicy w tym układzie. Świst, o którym wspominasz może pochodzić z nieszczelności tego układu, więc musisz sprawdzić, najlepiej z pomocą osoby, która będzie operować pedałem gazu. Z uwagi na spore ubytki oleju silnikowego należy...
Ciśnienia nie mierzyłem. Słychać szum, tak jakby uchodziło powietrze z balona, ale jak przystawiam rękę, to nie czuć żadnego dmuchania, a wydaje mi się, że z turbiny, to powinno "trochę" dmuchać? Dodano po 3 czyli jutro mam jeszcze raz dokładnie poszukać nieszczelności w układzie, a ewentualnie później zdemontować turbinę? Co jeszcze z łopatkami w turbo?...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Możliwe nieszczelności przewodów pneumatyki komputera i turbiny. Nieszczelność układu zasilania paliwem po stronie ssącej.
Dolot to potoczna nazwa układu dolotowego, czyli zaczynając od rezonator idąc przez obudowę filtra, filtr, przepływke, turbinę, przewody coolera, cooler, egr i na kolektorze ssącym kończąc. Szukając nieszczelności w dolocie w każdym z wymienionych miejsc może pojawić się nieszczelność i z całą pewnością każda nieszczelności jest nie porządana. Jak się...
Niektóre Stilo podają korekty, dlatego o nie poprosiłem, ale fakt, że inne nie. Ja nie jestem przekonany co do sprawności twojego układu, bo zwróć uwagę, że przepływomierz podaje dane niższe niż oczekiwane i na jego podstawie dawkowane jest paliwo, a turbina i tak przeładowuje. Nieszczelność dolotu powoduje duże dymienie, ale jednocześnie spadek mocy,...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Turbina czym bliżej końca tym bardziej hałasuje najczęściej jest to szum i popiskiwanie przy schodzeniu z obrotów ( puszczenie gazu) czasem potrafi tak pracować jeszcze długo . Świst nie koniecznie musi dochodzić z samej turbiny może też być nieszczelność w kolektorze ssącym która jest słyszalna dopiero na wolnych obrotach warto się przyjrzeć połączeniom...
Charakterystyka usterki , [ Ciśnienie w kolektorze niższe od minimalnego progu ] wychodzło by więc że problem może leżeć w układzie doładowania powietrza tym bardziej że to się dzieje jak piszesz powyżej 2 tyś niech ktoś go ''przegazuje'' a ty sprawdz czy wąż pomiędzy kolektorem a turbiną pęcznieje musi być wyczuwalne twardnienie , chodzi o wydatek...
Najlepiej oddaj auto do mechanika. Jeśli na własną rękę chcesz poszukać nieszczelności, najłatwiej, na zgaszonym silniku, wypiąć rurę zaraz za turbiną, i dmuchnąć około 1 bara w układ dolotowy i słuchać gdzie syczy.
Sprawdź rurę turbina kolektor ssący, po opisie wygląda jakby była gdzieś nieszczelność
Tymczasowo poruszam się bmw e36 325TD 96r samochód stał 2 lata przepalany co parę miesięcy. Udało mi się usunąć większość bolączek tego samochodu jednak jestem dalej nie zadowolony z jego mocy , przy próbie auto maksymalnie rozpędziło sie do 160 km/h (180 z górki) przy katalogowych 196. Na początku zrobiłem serwis filtry olej , zalałem nowe paliwo z...
Witam. Mam problem z moim transitem silnik 2.0 tddi 75 kM z 2001 roku. Od wczoraj zaczął bardzo głośno pracować. Odgłos przypomina trochę uderzające zawory. Początkowo szukałem nieszczelności w układzie wydechowym, ale okazało się że wszystko jest ok. Dodatkowo auto straciło moc. Turbina się nie załącza. Przy dodawaniu gazu dźwignia od turbiny (kierownica)...
witam wszystkich , mam problem z swoją lagua , mianowicie kupiłem ją z zepsutym silnikiem ( silnik sie rozsypał przez nie fochową wymiane turbiny ) , wymieniłem silnik i turbine , po odpaleniu silnika turbina zaczyna dmuchac od wolnych obrotów tzn. na wolnych obrotach jak przłoże dłon do wlotu powierza przy filtrze to moło mi jej nie wciągnie zresztą...
Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
Na tyle ile dałem radę to sprawdziłem układ zasilania powietrzem i nie znalazłem żadnych nieszczelności. A pisk jest naprawdę głośny, aczkolwiek nie twierdzę na 100% że to turbina. Na luzie po dodaniu gazu obroty rosną płynnie, więc czy to nie wyklucza pedału gazu?
Intercooler jest do wymiany bo ma dziure Skoro ma dziurę, to jest do wymiany. pierwszy pompowtrysk siada Nie my zaglądaliśmy do parametrów jego pracy, ciężko powiedzieć... turbina bardzo piszczy Nieszczelność w układzie dolotowym (intercooler, przewody powietrza, połączenia ich). zapalaja sie swiece zarowe i jest brak mocy Najpierw trzeba usunąć problem...
Siema, Mam pytanie odnośnie turbiny k03s w silniku 1.8t. Czy nieszczelna uszczelka przewodu olejowego, który zasila turbinę olejem ma jakiś wpływ na jej pracę, wydajność a w konsekwencji na spadek mocy auta i dziwne parskanie? Szukałem nieszczelności w układzie doładowania ale nic nie znalazłem, jedyne co to mokry od oleju ten przewód, to jest chyba...
robokop dziękuję za poradę. Jak się okazało w moim przypadku wystąpiła nieszczelność pomiędzy turbiną a zaworem (uszkodził się wężyk). Po wykasowaniu wszystkich błędów Techem, od trzech dni jazdy samochodem kontrolka przestała się zapalać podczas jazdy.
Możliwe przyczyny błędu 4591 EDC: 1. Zawór Pierburg (zawór recyrkulacji spalin - EGR) W starszych modelach uszkodzony zawór Pierburg (EGR) był często powiązany z tym błędem. Nawet w nowszych modelach, problemy z układem EGR mogą wpływać na wydajność DPF i powodować problemy z regeneracją. Rozwiązanie: Sprawdź stan zaworu EGR oraz jego działanie (czy...
U mnie zaślepienie EGR-a pomogło bardzo. Przybyło mocy na niskich obrotach, słychać że turbina pracuje szybciej( charakterystyczny gwizd już od około 1000 obrotów). Komputer nie wywala błędów, nic nie było przy nim grzebane. Auto - Scania R420 z 2006 bez DPF.Nieszczelności w układzie były widoczne w obrębie całego zaworu.
dziękuję za zainteresowanie moim problemem ! turbina się nie wlancza to jest pewne , jechac można do 90 km/h , do zaworu który jest w turbinie przychodzi wężyk w którym powstaje podciśnienie i zawór ten powinien się podnieść / to jest moje zdanie/ , jednak zawór ten się nie podnosi , gdy podniosę ręcznie dzwignię zaworu to turbina pracuje po przegazowaniu...
Znalazłem nieszczelność w układzie VAC,tj. jeden z wężyków był przetarty...wymieniłem...sprawdziłem stan cięgna zaworu upustowego turbiny (ok nie jest luźne)i po jeździe próbnej okazało się, że nie ma żadnych zmian w mocy silnika...dobiłem do 105km/h i dalej nic, nie zbiera się. Co by tu jeszcze można było sprawdzić w warunkach garażowych...może zawór...
Z Twojego opisu wynika niezbicie że turbinę masz ewidentnie do renowacji-nie ma najmniejszego prawa przycinać się.Może to świadczyć o nadmiernych luzach na łożysku ślizgowym,a to pociąga za sobą nieszczelność układu smarowania wirnika turbiny.Sprawdź stan czystości rur ssących przed kolektorem dolotowym i daj znać.
Witam Nie jestem specem od samochodów, ale podobnie miałem w Mercedesie C220. Okazało się że jest nieszczelność na rurce paliwa i zasysa powietrze do paliwa. Co dziwne - paliwo nie wyciekało, ale powietrze było zasysane i co jakiś czas układ się zapowietrzał przez co przerywał silnik, a przy nagłym zejściu z obrotów 3000 na wolne obroty silnik gasł...
witam wszystkich i podłącze sie do tematu choc to moj pierwszy post.Ja proponowal bym sprawdzic siłownik podcisnieniowy sterujący turbiną.Ostatnio mialem taki przypadek ze znajomy jezdzil po roznych majstrach ktorzy kasowali pieniądze i kazali wymieniac zaworki węzyki itp.Usterka byla dziura w grubym węzu od turbiny do interkulera a w rezultacie caly...
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Do sprawdzenia układ dolotowy prawdopodobnie nieszczelność w tym układzie.
Przeładowanie turbiny, nieszczelność w układzie doładowania, uszkodzony przepływomierz... Najłatwiej będzie wpiąć się VCDS i zobaczyć jakie błędy wygenerował komputer.
Powiedz jak wygląda kwestia szczelności układu EGR?? sprawdzałeś coś, mierzyłeś wielkość nieszczelności? Trzeba pamiętać, że nieduża nieszczelność jest rzeczą normalną, natomiast zbyt duża może prowadzić do nieprawidłowego dawkowania paliwem. Napisz czy coś sprawdzałeś w kwestii szczelności EGRu... Powiem, że dziś miałem podoby przypadek...auto niemal...
Witam serdecznie, od roku jestem posiadaczem Laguny II z 2001 rocznika. Z samochodu jestem nawet zadowolony, lecz ostatnio pojawił mi się poważny problem(przynajmniej tak mi się wydaję), który nie daje mi spokoju. Problem objawia się następująco: Jadę sobie obojętnie jakim biegiem i chcę gwałtowanie dodać gazu, wtedy samochód przez jakieś 5 sekund...
Ludzie przyzwyczaili się do starych silników, gdzie od wymiany do wymiany nie ubywało nic lub prawie nic oleju. VW w instrukcji użytkowania pojazdu, dla silników diesla podaje, że normą dopuszczalną może być zużycie 1l oleju na 1000km. Więc trzeba to kontrolować. Jeżeli kopci na biało - spala olej (nieszczelności w silniku - turbina, pierścienie itd.)....
Dzięki za podpowiedź, po podpięciu pod komp wyszło, że jest problem z turbiną.A turbina hula jak wściekła. Miałem podobny problem z silnikiem HDi starszej generacji (98 rok). Problemem okazało się sterowanie turbiną i EGR-em, a w zasadzie wężyki podciśnieniowe. Układ podciśnienia całkowicie zapchany, więc znikło sterowanie, a komputer pokazywał "błąd...
Drobne ślady oleju? Ja uważam że mój silnik pływa w tym oleju. Egr po prostu jest cały mokry, Rura do intercoolera jest mokra w środku, za intercoolerem też. Na wężu przy turbinie widać krople oleju. Mam pytanie odnośnie tych dwóch wężyków. Mam je spiąć ale muszę to zrobić z clipem? co to da? wytworzy się takie podciśnienie że turbina będzie działać...
Sprawdziłem dzisiaj szczelność układu dolotowego pod ciśnieniem. Przy ciśnieniu ok 1,5 Bara zaczyna syczeć powietrze z miejsca w którym odma jest połączona z układem dolotowym (zaznaczone na zdjęciu). Jest to pomiędzy przepływomierzem a turbiną. https://obrazki.elektroda.pl/5868458500_... Czy owa nieszczelność może być powodem spadku...
A DV sprawne? Trochę dziwne to co piszesz bo ciśnienie idzie jak wciskasz gaz a nie odpuszczasz Skoro mechanicy przejrzeli auto i wszystko ok to może to jest dźwięk z turbo? może jest cos lekko spękane i dlatego syczy? Ile pompuje turbina? Wiesz masz silnik turbodoładowany to nie wolnossak zawsze jakiś tam szmerek będzie bo jest doładowanie i turbo...
witam, koledzy zamiast a może to ,lub tam to, po pierwsze posłuchajcie trans serwisa, jęzeli po diagnozie nic nie wykaze ( w co jestem 90% pewny), to te silniki troszke inaczej dobieraja ilość paliwa , zależy ona w dużej mierze od ilosci powietrza dopływajacego do dolotu, jeżeli czujnik doładowania , przepływka sa ok, to info do klakulatora jest o ilosci...
Brak doładowania to zapewne główna przyczyna braku mocy. Wpływ temperatury na dworze jeśli ma jakiś wpływ to raczej niewielki i przede wszystkim skupił bym się na zlokalizowaniu przyczyny braku doładowania. W trakcie jazdy pod obciążeniem ciśnienie powinno sięgać od 1,8 do 2,5. Jesli nie ma nieszczelności w układzie doładowania to należało by sprawdzić...
jeśli jest przeładowanie to raczej nie jest to wina nieszczelności w układzie dolotowym. Turbo nie pluje olejem, luzu osiowego niema. Układ jst zaolejony, ale tragedii niema. Jeśli jesteś pewien, że to mogłaby być wina egr to poszukam drugiego. Gdybym miał "zdrowego" z takim siilnikiem to zaślepiłbym egr i widziałbym czy sie to samo dzieje.
Sprawdź, czy przewód powietrzny serwa nie jest luźny, który może być też luźny przy pompie wacum. Czy masz "dobry" hamulec nożny (np. twardy pedał i kiepski efekt hamowania). Ponadto jak pracuje silnik tj. czy sterowanie turbiną nie odbiega od normy. To, że cichnie szum przy ruszaniu kierownicą tłumaczyłbym właśnie jakimś pośrednim naciskiem na ścianę...
Problem został rozwiązany częściowo ponieważ nieszczelność została zlokalizowana w pierwszym przewodzie z prawej strony zaraz za intercoolerem ale to nie wszystko ponieważ zaczął się zapalać błąd silnika że wartości silnika są nie prawidłowe. Została następnie zrobiona turbina bo zaczęła puszczać od strony zimnej wiec olej w układzie i czujnik przepływu...
Nie jest to "normalne" ani w tym ani w żadnym innym silniku... Syczy... W sensie że pobiera powietrze. Czy to syczenie jest powiązane ze wzrostem prędkości obrotowej silnika ? tzn chodzi mi o to czy np trzymając silnik na np 3 tyś obrotów syk ten jest jednostajny i słychać go dopóki gazu nie ujmiesz ? Bo na filmiku to jedynie chwilowo "gazujesz" więc...
Z tego, co pamiętam, ciśnienie doładowania w OM 642 w aucie Sprinter W906 wynosiło około 2 bar. Powodów zbyt niskiego ciśnienia może być kilka, najczęściej nieszczelność w układzie dolotowym oraz złe ustawienie nastawnika w turbinie. Przy nieprofesjonalnej regeneracji ta druga opcja jest jak najbardziej prawdopodobna.
Witam sprawdż ciśnienie doładowania tak jak wyżej koledzy napisali problem może być z elektrozaworem turbiny lub nieszczelnością w układzie dolotowym, jakie było dawkowanie
Turbina działa na łożyskach ślizgowych smarowanych ciśnieniem oleju z silnika. Tam jest ponad 100 000 rpm, więc musi dobrze smarować. Kiedy gasisz auto z dużych obrotów te łożyska tracą w ułamku sekundy smarowanie, a przez kilka kolejnych sekund turbina się kręci. Wtedy metal trze o metal. Rozleciała Ci się turbina. Silnik podaje teraz olej, ale nieszczelność...
Mógł odpaść grzybek zaworu WG w turbinie, może być też nieszczelność w układzie dolotowym silnika
Mylisz się. Gdyby EGR zablokował się w pozycji otwartej to by przepływ powietrza był jeszcze mniejszy. Silnik zasysa 9g/sek przy zamkniętym EGR. Jako że EGR otwarty jest na biegu jałowym to silnik również zasysa 9g ale 6g idzie przez przepływomierz a 3g przez EGR. Rozumiesz to? Oczywiście sterownik silnika decyduje o tym kiedy otworzyć i jak mocno zawór...
Z tym gaszeniem silnika to miałem na myśli, to że jak go zgasisz to powinno być słychać turbinę która rozpędzona schodzi z obrotów i w końcu się zatrzymuje. Jeśli jest zatarta to niebędzie jej słychać, bo stoi, można to sprawdzić poprzez obrót jej ręką ale do tego trzeba coś rozkręcić. Nieszczelność przewodów wydechowych i dolotowych od silnika do turbiny...
Ok., moim zdaniem zapowietrza się nadal, cofa się paliwo do zbiornika. Wystarczy dosłownie minimalna ilość i już trzeba ostro kręcić. Dwie główne przyczyny to; - wypracowane zaworki mechanicznej pompki podającej, podczas pracy pompka jeszcze podaje paliwo, ale w warunkach statycznych paliwo przesącza się przez nie do zbiornika. Te zaworki mają pełnić...
Co do kompa to się zgadza, ale nie mam na ten temat ani trochę pojęcia, a z czasem też nie jest u mnie za dobrze... Będę powoli sobie jakoś z tym radził. A powiedzcie mi, czy uszkodzony wtrysk sterujący też może powodować takie dziwne (przynajmniej dla mnie) objawy? Zlikwidowałem drobne usterki. Pozostaje mi tylko tryb awaryjny. Dzisiaj z braku czasu...
To jak chcesz sprawdzić tzw "lewe powietrze" w silniku? Żeby sprawdzać lewe powietrze to z autem musi się coś dziać.Albo jakieś syczenie albo podwyższone obroty itd.Albo pokazało to w korektach czy MAF.Tak taka dymiara pomaga to fakt.Tylko kto zaczyna diagnozę od wprowadzania dymy w dolot?Bo coś mu się uwidziało że od razu lewe powietrze?Nawet nie...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
DF325 Sporadyczny Układ recyrkulacji spalin\r\nRóżnica ujemna DF186 Sporadyczny Obwód podgrzewacza wstępnego świec\r\nBrak sygnału lub sygnał nieprawidłowy DF176 Sporadyczny Obwód sterujący niską prędkością zespołu wentylatora\r \nZwarcie z +30 DF197 Sporadyczny Informacja o ciśnieniu paliwa\r\nZbyt duży spadek ciśnienia DF197 Sporadyczny Informacja...
Witam . Posiadam Man TGX ciągnik siodłowy 6x4 EURO4 480 KM 2008r. Problem polega na kopceniu na czarno oraz braku pełnej mocy , przy dodawaniu gazu na postoju również idzie czarna chmura dymu co w E4 nie powinno mieć miejsca . Dodam też ze już auto raz zapchało katalizator sadzą tak że trzeba było go oddać na płukanie bo ciśnienie w układzie wydechowym...
Witam, mam takie pytanie po części głównie do posiadaczy 1,8 turbo grupa VW/Audi. Na pewno są tacy co użytkują jeszcze starsze wersje typu AEB czy AGU. AEB to Passat B5 i Audi A4 B5 AGU to kompakty A3 8L, Octavia I, Golf IV Pytanie mam gdzie diagnozować problemy z tymi silnikami? No bo tak, obok 1,9 tdi to dość popularna jednostka, na pewno nie jest...
witam, wyglada to na zacinajaca sie kierownice łopatek kierownicy turbiny i po takim przebiegu czas na czyszczenia dolotu, i odmy ,robota prosta (jak sie wie :) ) ale bruuuudna, i kolega zibiii podał przepis na długie i owocne uzytkowanie turbiny,powodzenia kierownice turbiny w silniku z 1995 roku ? toż tam pewnie u barypszczelarza pracuje silnik 1Z...
1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
witam, ten komputer jak kolega snow go nazwał to chodzi o sterownik poduch czy sterownik silnika?, jezeli o sterownik poduch, to niestety trzeba go nauczyć rozpoznawać przez sterownik główny, lepiej jest zrobic ten stary, kosztuje taniej, czy były wymienione napinacze pasów przednich, co do trybu awaryjnego to poduchy nie maja do tego nic wspólnego,...
Swego czasu siedziałem w 1,8T i ja bym wersji "AGU" jako świetnej nie traktował, dobra wersja, serducho mocne ale graty to porażka, turbinka zabawka, wtryski najmniejsze jakie producent dawał do 1,8T i potencjał w serii na 170+ koni, czyli płacisz np 1200 pln za program na 170 kilka koni. 20 koni przyrostu w silniku turbo to dziś raczej nie jest nic...
witam ciebie obecnie posiadam maryśke ale 2.4jtd i moge c podpowiedzieć ze pow 2000 obrotów idzie jak złoto proponuje sprawdzić ci turbinę czy nie ma uszkodzonych łopatek lub czy uszczelnienie nie puściło (z tąd morzesz mieć olej w przewodach dolotowych) tam jest zmienna geometria łopatek jeden z niewielu pomysłów fiata oczywiście udanych pisałeś z...
nieszczelność turbina nieszczelność turbina przeładować nieszczelność układ chłodniczy
piosenka radia emulator android zaczep schowek
korad ka3005d elektrownia wiatrowa
Lokalizacja przycisku Input na pilocie TV Lokalizacja zaworu upustowego w piecu gazowym