Głośna praca turbiny może oznaczać nieszczelność w układzie. Sprawdź czy wszystkie węże siedzą na swoim miejscu.
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Możliwe nieszczelności przewodów pneumatyki komputera i turbiny. Nieszczelność układu zasilania paliwem po stronie ssącej.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
W tym samochodzie turbina sterowana jest podciśnieniem. Trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność układu podciśnień nie tylko w obiegu turbiny ale także w pozostałych układach (EGR, dozownik, itp) nieszczelność w innym układzie spowoduje utratę podciśnienia i brak sterowania turbiny.
Do sprawdzenia układ dolotowy prawdopodobnie nieszczelność w tym układzie.
Przeładowanie turbiny, nieszczelność w układzie doładowania, uszkodzony przepływomierz... Najłatwiej będzie wpiąć się VCDS i zobaczyć jakie błędy wygenerował komputer.
Coś się dzieje ze sterowaniem turbiny i pewnie przeładowuje lub daje nie wystarczające cisnienie, ale przyczyn może być kilka, elektrozaworek, podciśnienie, turbina, nieszczelność w układzie. Więcej wykaże diagnostyka.
Witam sprawdż ciśnienie doładowania tak jak wyżej koledzy napisali problem może być z elektrozaworem turbiny lub nieszczelnością w układzie dolotowym, jakie było dawkowanie
Ten silnik występował w wariantach 70, 75 i 90KM. Dwa pierwsze miały zwykłe turbiny, najmocniejszy - ze zmienną geometrią. Te same silniki w FIATach różniły się osprzętem w tym, o ile się nie mylę, właśnie turbinami. Ja mam wersję 90HP i turbinę o zmiennej geometrii (Fiat Punto) - u mnie słychać takie wiiii po dodaniu gazu, ale tylko w początkowej fazie...
Układ regulacji nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia. Przyczyną może być zawór, nieszczelność układu dolotowego (okolice ic) uszkodzona turbina.
Trzeba rozebrać i dobrze wyczyścić lamele, wszystkie kanały, turbiny, aby przelot powietrza nie był blokowany. Może również być nieszczelność układu gazowego i tym samym mała sprawność, nie wystarczająca do suszenia.
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Z tego, co pamiętam, ciśnienie doładowania w OM 642 w aucie Sprinter W906 wynosiło około 2 bar. Powodów zbyt niskiego ciśnienia może być kilka, najczęściej nieszczelność w układzie dolotowym oraz złe ustawienie nastawnika w turbinie. Przy nieprofesjonalnej regeneracji ta druga opcja jest jak najbardziej prawdopodobna.
Witam A czy autko ma DPF ? Miałem taki sam przypadek i po usunięciu filtra problem znikł. Zapchany wydech (katalizator i DPF) od cieknącej turbiny, błąd który się pojawiał i to sporadycznie to nieszczelność układu dolotowego.
Np nieszczelność na układzie dolotowym. Czyli moze gdzieś uciekać sprężone powietrze
Witam Posiadam Audi a3 benzyna 1,8T. Mam takie pytanie odnośnie turbiny, odnoszę wrażenie że turbina nie zawsze daje ciśnienie, co może być powodem? Nieszczelność w układzie, czy możliwość ze turbina pada?
Czy to faktycznie moze byc problem z zatarciem turbiny czy cos innego? Raczej nieszczelności w układzie dolotowym lub sterowaniem VNT albo zasadzeniem kierowniczek jeśli to 110km...diagnoza i logi..
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
W swoim aucie po wyrzuceniu katalizatora turbina zaczęła gwizdać. Ale dużo osób twierdzi że turbiny nie powinno słychać(chodzi o gwizdanie) oznacza to że wirnik prawdopodobnie ma luz. Ale ludzie jeżdżą z gwiżdżącymi turbinami i nic się nie dzieje. Może też być mała nieszczelność w układzie i też będzie gwizdać.
Filtr powietrza jak wygląda? Szczelność układu zasilania powietrzem? EGR? "Przepustnica" gasząca otwarta?
1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
[quote="decybel91"]Wygląda na problem z ciśnieniem doładowania - nieszczelności w dolocie zacinający się zawór turbiny itp[/quote Układ szczelny sprawdzony , turbina -geometria ładnie pracuje . Co zauważyłem że na zgaszonym silniku ,na kompie w parametrach na zgaszonym silniku przepływomierz pokazuje przepływ powietrza 1,8 i to jest dziwne .Sprawdzałem...
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
możesz mieć problem z układem wydechowym. Na uszkodzonej turbinie olej przez nieszczelność na osi turbiny mógł dostawać się do wydechu i tam się zebrał w tłumikach i katalizatorze. Teraz podczas jazdy nagrzewa ci się wydech i wypala się zgromadzony wcześniej olej.
Tak jak radzi kolega - podjedź na dobry fordowski tester - najlepiej IDS. Jeżeli wyskoczą błędy bliźniaki P0251 i/lub P1211, to jednak raczej pompa i być może wtryski. Problem pojawiał się praktycznie przy każdym przyspieszaniu gdy było cieplej na dworze, teraz występuje to rzadziej To typowy objaw przy błędach j.w. Niewydolność pompy powiększa się...
Pracuje! To że niedoładowywuje nie znaczy że nie pracuje, nieszczelność nie zależy od obrotów turbiny.
To elegancko :) jutro lub we wtorek zamienię jeszcze ten zawór n75 na n18 i zrobie logi dynamiczne zobaczymy czy cos to da. Czyli nie mam żadnej nieszczelności w układzie podciśnienia? Jedynie tylko zostaje zbadać późne wstawanie turbiny :|
Dolot to potoczna nazwa układu dolotowego, czyli zaczynając od rezonator idąc przez obudowę filtra, filtr, przepływke, turbinę, przewody coolera, cooler, egr i na kolektorze ssącym kończąc. Szukając nieszczelności w dolocie w każdym z wymienionych miejsc może pojawić się nieszczelność i z całą pewnością każda nieszczelności jest nie porządana. Jak się...
No jak goście tak naprawiają autka jak powyższe uwagi to ja dziekuje. EGR się czysci wzglednie naprawia a nie zatyka, jeszcze w takim roczniku. U Ciebie prawdopodobnie jest nieszczelność w układzie dostarczania powietrza po miedzy przepływomierzem a we. do turbiny i dlatego dymi na czarno (sadza jest wynikiem złego spalania, czyli układ zle dobiera...
Spotkałem się z tym błędem Winne było zbyt niskie podciśnienie w układzie próżniowym. W moim przypadku zsunął się przewód podciśnienia z przepustnicy na chłodnicy zaworu EGR Co skutkowało niedostatecznym podciśnieniem na gruszkę turbo. Masz prawdopodobnie nieszczelność
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Mamy do czynienia z rozszerzalnością cieplną. Żadne odkrycie, ale prawdopodobnie jest jakaś mała nieszczelność w układzie dolotowym (ew. na wydechu). Sprawdź kolektory, intercooler, zawory podciśnienia i przewody do intercoolera/turbiny.
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Układ, w którym pracuje turbina nie lubi nieszczelności, szczególnie dziurawych rur od i do "interkulera" a także dziurawej chłodnicy w tym układzie. Świst, o którym wspominasz może pochodzić z nieszczelności tego układu, więc musisz sprawdzić, najlepiej z pomocą osoby, która będzie operować pedałem gazu. Z uwagi na spore ubytki oleju silnikowego należy...
316cdi więc założyłem że 906 No to źle założyłeś: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B... W linku nie ma ostatniej generacji Sprintera, ale on również ma wersję o oznaczeniu handlowym "316 CDI" Do tego (żeby nie było za łatwo) model 906 ma dwa silniki: 646 (wcześniejszy) i 651 (późniejszy). Oba auta można było kupić z oznaczeniem "316...
Turbina czym bliżej końca tym bardziej hałasuje najczęściej jest to szum i popiskiwanie przy schodzeniu z obrotów ( puszczenie gazu) czasem potrafi tak pracować jeszcze długo . Świst nie koniecznie musi dochodzić z samej turbiny może też być nieszczelność w kolektorze ssącym która jest słyszalna dopiero na wolnych obrotach warto się przyjrzeć połączeniom...
]też miałam takiego mechanika co mi taki cennik przedstawił. Miałam gdzieś nieszczelność syczał jak szalony , mechanik wymienił mi dwa tłumiki i wyrwał katalizator bo twierdził że układ wydechowy jest zapchany. Pojechałam gdzie indziej i w 5 min znaleziono pęknięte kolanko na dolocie do turbiny . Teraz gapie się ile wlezie na ręce mechaników
Do wspomagania hamulca jest ten gruby plastikowy. Nie możesz dać z gruszki turbiny do aku podciśnienia bezpośrednio bo nie będzie regulowało turbiny i bedzie przeładowywał. Najlepiej to jak byś miał vakuometr to byś szybko znalazł nieszczelność.
Ja już te rzeczy sprawdzałem. Brak oleju w przewodach, zawory nie przepuszczają, jak się ciągnie ustami powietrze, MAF wymieniałem, bo sam zepsułem, sztangę bardzo ciężko odciągnąć na wolnych. Podciśnienia nie sprawdzałem, bo nie mam czym. Sztangę trzyma, a jeśli byłoby słabe podciśnienie lub jego brak, to ten EGR w ogóle by się nie otwierał na dolnym...
A układ chłodzenia zachowuje się normalnie? Czyli nie wywala płynu lub go dolewasz co jakiś czas. Poza tym zamiast rwać turbinę to wzrokowo pozwolił bym sobie sprawdzić układ dolotowy wypatrując nieszczelności.
Jeśli napięcie maleje to oznacza, że masz brak doładowania czyli wytwarza się podciśnienie a czujnik jest raczej dobry. Szukaj nieszczelności w układzie.
Tak to może być powodem. Pytanie dlaczego wyświetla się ten komunikat. 1- Dokładnie oglądnij cały układ dolotowy pod kątem nieszczelności. 2-Możliwe uszkodzenie czujnika ciśnienia. 3-Możliwe że jest zacięty mechanicznie zawór sterujący wydajnością turbiny(metalowe cięgno idące do turbiny)
Pompa podciśnienia nie jest szczelna, jak nie pracuje to za bardzo ciśnienia nie trzyma, poza tym ona nie w tę stronę działa. Jak się kontrolka zaświeca to są błędy, tylko trzeba mieć czym je odczytać. EGRa to sobie sprawdź zaciągając powietrze z jego gruszki pompką podciśnieniową lub dużą strzykawką. Tylko na pewno EGRa, bo niektóry mówią EGR na ten...
Witam. Mam problem ze swoim Seatem silnik 1.9Tdi ATD. Na piątym biegu jedzie do 120km/h i nagle brak mocy na vagu wywala błąd 17965. Wężyki podciśnieniowe sprawdzone kierownice w turbo na teście pracują w pełnym zakresie i bez zacięć. Po zdjęciu gruszki z turbiny dźwignia chodzi lekko. Brak jakichkolwiek nieszczelności w układzie dolotowym. Już mi pomysłów...
Witam. Na początek zrób regulację zaworów i pompowtrysków ( jeśli ta operacja nie była dawno robiona).Sprawdź układ dolotowy pod względem nieszczelności , intrkooler, łączniki gumowe i kolanka aluminiowe wraz z oringami począwszy od turbiny do kolektora ssącego.Jeśli nic to nie pomoże to pozostaje ci podpięcie pod komputer i zdiagnozować.
lejące wtryski? nieszczelność w układzie dolotowym? nie ma jakiegoś "syczenia" w trakcie przyśpieszania? bądź źle zestrojone turbo (za mało powietrza pompuje)
Ciśnienia nie mierzyłem. Słychać szum, tak jakby uchodziło powietrze z balona, ale jak przystawiam rękę, to nie czuć żadnego dmuchania, a wydaje mi się, że z turbiny, to powinno "trochę" dmuchać? Dodano po 3 czyli jutro mam jeszcze raz dokładnie poszukać nieszczelności w układzie, a ewentualnie później zdemontować turbinę? Co jeszcze z łopatkami w turbo?...
Podciśnienia. Sprawdź stan wszystkich wężyków podciśnieniowych na możliwość pęknięć i innych nieszczelności. Sprawdź vacupompę i akumulator podciśnienia. To - że wymieniony został zawór sterujący turbiną nie oznacza jeszcze - że w układzie ustalone zostaje właściwe podciśnienie sterujące gruchą. Sprawdź stan złącza i przewodów do zaworu sterowania gruchą....
Nie jest normalne i świadczy o zużyciu turbiny (puszcza olej). Ale...Minimalne ilości w układzie dolotowym to standard. Czasem dużo oleju to efekt niewielkiej nieszczelności na łączeniu rur. Gdzieś wcześniej w dolot do turbo wpięta jest pewnie odma i też może być to olej z niej. Trudno to ocenić na podstawie dwóch zdjęć. Przejrzyj układ doładowania,...
Siema, Mam pytanie odnośnie turbiny k03s w silniku 1.8t. Czy nieszczelna uszczelka przewodu olejowego, który zasila turbinę olejem ma jakiś wpływ na jej pracę, wydajność a w konsekwencji na spadek mocy auta i dziwne parskanie? Szukałem nieszczelności w układzie doładowania ale nic nie znalazłem, jedyne co to mokry od oleju ten przewód, to jest chyba...
Możliwe przyczyny błędu 4591 EDC: 1. Zawór Pierburg (zawór recyrkulacji spalin - EGR) W starszych modelach uszkodzony zawór Pierburg (EGR) był często powiązany z tym błędem. Nawet w nowszych modelach, problemy z układem EGR mogą wpływać na wydajność DPF i powodować problemy z regeneracją. Rozwiązanie: Sprawdź stan zaworu EGR oraz jego działanie (czy...
Witam. Mam problem z moim transitem silnik 2.0 tddi 75 kM z 2001 roku. Od wczoraj zaczął bardzo głośno pracować. Odgłos przypomina trochę uderzające zawory. Początkowo szukałem nieszczelności w układzie wydechowym, ale okazało się że wszystko jest ok. Dodatkowo auto straciło moc. Turbina się nie załącza. Przy dodawaniu gazu dźwignia od turbiny (kierownica)...
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Nieszczelność w układzie dolotu lub uszkodzona turbina.
Uszkodzona turbina. Nieszczelność w układzie doładowania powietrza.
w AEB nie ma czujnika doładowania. Logi które zrobił (at)Switch_23 to wszystko co można wyciągnąć za pomocą VAGa :) Dodatkowo kolega napisał, że podpiął manometr, innej możliwości sprawdzenia ciśnienia doładowania w tym przypadku nie ma. (at)Switch_23 - w tym przypadku problemem będzie pojawiający się błąd 00561. ECU łapiąc ten błąd przechodzi w tryb...
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 - uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych...
witam wszystkich i podłącze sie do tematu choc to moj pierwszy post.Ja proponowal bym sprawdzic siłownik podcisnieniowy sterujący turbiną.Ostatnio mialem taki przypadek ze znajomy jezdzil po roznych majstrach ktorzy kasowali pieniądze i kazali wymieniac zaworki węzyki itp.Usterka byla dziura w grubym węzu od turbiny do interkulera a w rezultacie caly...
zapewne w Gol4 na środku na podszybiu - łatwo nie jest..... uwaga na szybę. Oczywiście schemat dotyczy oprzyrządowania silnika i nie jest zaciemniony niepotrzebnymi układami. A tak na marginesie jak masz muła w aucie to zdejmij wężyk z siłownika klapy gaszącej i zaślep go czymś i się przejedź lub sprawdź sam siłownik czy nie przepuszcza podciśnienia...
Uszkodzenie turbosprężarki Zablokowane lub uszkodzone przewody doładowania Problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania Nieszczelności w układzie dolotowym Jeżeli wszystko sprawne, to sama turbina. Regeneracje bywają zwodne i zawodne.
Nie napisałeś jaki to silnik masz tam , czujnik ciśnienia DPF jest przy akumulatorze czyli pewnie był demontowany. Co do szarpania to nie spotkałem się jeszcze by ten czujnik dawał taki objaw ale zawsze może być ten pierwszy raz. Ten dźwięk przy odpuszczaniu gazu może być spowodowany niewłaściwie podłączonym sterowaniem turbiny a i silnik też by szarpał....
Sprawdź sobie szczelność układu dolotowego i stan turbiny łącznie z intercoolerem. Ja brak mocy i dymienie miałem przez to,że ktoś zamiast zmienić rurkę powrotną od IC wstawił kawał rury i map sensor juz wyłapywał nieszczelność (ubytek cisnienia). Wymieniłem rurke i nie to auto :)
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
Termostat działa prawidłowo? Jak tak to nieszczelność w układzie dolotowym (między turbiną a kolektorem ssącym). Jak czyściłeś EGR to należy wyczyścić cały dolot. Sprawdź czy nie ma przedmuchów pod wtryskiwaczami lub świecami żarowymi. Pozdrawiam.
dziękuję za zainteresowanie moim problemem ! turbina się nie wlancza to jest pewne , jechac można do 90 km/h , do zaworu który jest w turbinie przychodzi wężyk w którym powstaje podciśnienie i zawór ten powinien się podnieść / to jest moje zdanie/ , jednak zawór ten się nie podnosi , gdy podniosę ręcznie dzwignię zaworu to turbina pracuje po przegazowaniu...
Brak mocy również może być spowodowany nieszczelnością układu doładowania.Dokładnie chodzi o wężyki sterowania turbiną,druga sprawa to nieszczelność węży interkulera a i również jego samego.Czy zauważyłeś zwiększone zadymienie przy przyspieszaniu?
A może hamownik wprowadził mnie w błąd? Przypomniałem sobie że kilka razy przy mocniejszym potraktowaniu oraz obładowanym samochodzie pojawił mi się komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa" błąd P2263 i komputer ograniczył moc jednak po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Dodatkowo podczas jazdy na wyższych biegach słychać jakby...
Każda nieszczelność osłabia doładowanie, również jeśli występuje na wydechu przed turbiną, oraz przytkany sadzami układ wydechowy za turbiną. Jeśli układ z cyrkulacją spalin to oczywiście musi być sprawny. Nie napisałeś o jaki silnik chodzi...
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
Mechanik pewnie niedoedukowany lub nie ma sprzętu jeżeli nie wybadał o co chodzi. Powinien odczytać parametry bieżące w czasie jazdy: masę powietrza, ciśnienie doładowania itp. Interpretując te odczyty można próbować postawić diagnozę... Ale owszem, jeżeli to błędy od doładowania (a napisz je może) to problemem może być przepływka, turbina, układ sterowania...
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Sprawdź szczelność dolotu po drugiej stronie turbiny. Jak miałeś pęknięta rurkę to na pewno w silnik chodził ze zbyt dużym doładowaniem, może coś wydmuchało dalej. Przejedź się odpietą kostką od przepływomierza i zobacz czy jest różnica, chociaż wskazania są ok ale nie zaszkodzi sprawdzić. Sprawdź też dokładnie połączenie tego n75 bo sam zawór raczej...
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
witam, koledzy zamiast a może to ,lub tam to, po pierwsze posłuchajcie trans serwisa, jęzeli po diagnozie nic nie wykaze ( w co jestem 90% pewny), to te silniki troszke inaczej dobieraja ilość paliwa , zależy ona w dużej mierze od ilosci powietrza dopływajacego do dolotu, jeżeli czujnik doładowania , przepływka sa ok, to info do klakulatora jest o ilosci...
Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność...
Mogę już chyba napisać dalszy wątek w temacie, bo rozwiązaliśmy problem. Pomógł mi w tym zainstalowany dodatkowy wskaźnik powietrza doładowanego (turbiny). Auto sprawiało wrażenie ociężałego ponieważ.... miał fabryczny feler - miał nieszczelny układ dolotowy interkolera. Otóż auto przy każdej zmianie biegów hamowało, zwalniało. Wskaźnik turbiny np:...
Poszukaj w internecie ;chip tuning truck. Zaślepianie przynosi efekt częściowy i jest to takie drutowanie, silnik mimo wszystko z działajacym zaworem spala mniej, ale warunkiem jest 100% szczelność wszystkich połączeń. Dzieje się tak dlatego, że do bilansu mocy jest liczone ciśnienie spalin na turbiny, które jest wyższe, gdy działa układ. Temperatura...
Dziwne, że nieszczelności węży nikt nie zauważył. Sterowanie podciśnieniowe turbiny VGT działa w ten sposób, że na wolnych obrotach grucha turbiny dostaje maksymalne podciśnienie i sztanga (a więc i dźwignia na turbinie) po odpaleniu silnika musi się natychmiast przestawić z położenia spoczynkowego w przeciwne. Jeżeli jeszcze można dopchnąć dalej sztangę...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
Panowie dołączam się do tematu ze spadkiem mocy. (Sharan TDI 110km 99r.) Mam następujący problem: Niedawno wymieniałem mechanizm wycieraczek i przez przypadek odłączyłem przewód elastyczny zakończony kątowym wtykiem od czarnego zbiorniczka umieszczonego w podszybiu niedaleko wycieraczek od strony kierowcy. Przy odłączeniu tej rurki było słychać syczenie....
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Mógł odpaść grzybek zaworu WG w turbinie, może być też nieszczelność w układzie dolotowym silnika
Ja się na tym za bardzo nie znam ale wątpie żeby kolego sztomel ktoś grzebał przy sterowniku po to żeby zmniejszyć doładowanie. Możliwe że gdzieś jest nieszczelność bo chyba powinno się szybciej zbierać z tym się zgodzę, ale również może być jakaś inna przyczyna że się powoli zbiera. Wymienie wtryskiwacz bo już zamówiłem, umyłem też przepływkę i zobaczymy...
Wtryski, turbina, krzywa korba, zawór egr, nieszczelność w układzie dolotowym powietrza do silnika, uszkodzony czujnik map, czujnik na listwie, przeskoczył pasek, pedał gazu, instalacja elektryczna, niedrożny filtr powietrza, lub zanieczyszczony paliwowy, katalizator i pewnie jeszcze kilka elementów, ale nie zastanawiałem sie zbytnio nad tym :)
Drobne ślady oleju? Ja uważam że mój silnik pływa w tym oleju. Egr po prostu jest cały mokry, Rura do intercoolera jest mokra w środku, za intercoolerem też. Na wężu przy turbinie widać krople oleju. Mam pytanie odnośnie tych dwóch wężyków. Mam je spiąć ale muszę to zrobić z clipem? co to da? wytworzy się takie podciśnienie że turbina będzie działać...
witam, przechodzi samochód w tryb awaryjny przy około3500 rpm, problem jest w doładowaniu więc maqsz takie możliwości, sterowanie kierownicą turbiny nie działa i tu jak piszesz trzeba sprawdzic sterowanie podciśnieniem, czyli wężyki itp, podrugie sprawdż czy niema nieszczelnosci po stronie wysokiego cisnienia , nawet mała nieszczelność doprowadza do...
kopci przy niskich obrotach czy to mogą być niewyregulowane zawory Mogą być ale przyjrzał bym się nieszczelnościom w układzie dolotowym tzn. czy czasem między turbiną a kolektorem ssącym nie ma ubytku ciśnienia doładowania. Lub sama turbina dobre czasy może mieć za sobą.
Wykręć i sprawdź zawór EGR, czy nie zasyfiony. Kopcenie na czarno świadczy o złym spalaniu mieszanki. Mogą już wtryski siadać i leją. Zarypany filtr powietrza. Turbina niedomaga. Nieszczelności w układzie doładowania. Przyczyn może być dużo.
wszystkie te rady są cenne ale przy wymianie turbiny nie można nigdy zapomnieć o wymontowaniu interkulera wylaniu resztek oleju no i oczywiście przeczyszczeniu przewodów podłączonych do niego bez tego cała wymiana ma wątpliwy sens. Czyżby? A co napisałem: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. Cytuję: "......
Witam jak w temacie pozostał mi jeden błąd w moim łosiu wyżej wymieniony problem jest rano jak zapalne auto odpala super lecz jak dodam gazu zaczyna się dławi, zrobione zostało czyszczenie przepływka, sprawdzona szczelność układu dolotowego były 4 niewielkie nieszczelności nowe świece, nowy mapsensor. Brakuje mi pomysłów co można jeszcze zrobić dodam...
Ostatnio były wymieniane lub naprawiane: - elektrozawór turbiny; - regeneracja wtrysków; - wymiana wszelkich filtrów; -sprawdzenie przepływomierza; - FAP się regeneruje prawidłowo; Mam pewne podejrzenie, że może nie domyka się EGR - brak jednak kodu błędu. Wiem , że w tym pojeździe samo zaślepienie nic nie da bo oprogramowanie dalej go widzi" Nie próbowałem...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
nieszczelność turbiny nieszczelność układu nieszczelność turbiny przeładowania
ariston płyta błąd iskrownik ustawić pralka blokada polar
prostownik ideal sharp lodówka
JVC KD-R611 – radio wyłącza się po włączeniu, gaśnie panel, przyczyny i diagnostyka CV9202H-A39: brak sygnału PANEL_ON i BL_ON na pinach 150/151, diagnostyka zasilania i firmware