Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Witam. W jaki sposób można sprawdzić, gdzie na odcinku wydechowym przepuszcza ciśnienie od turbo? Silnik 1,8 l turbo, Golf IV; w ścianie grodziowej jest turbosprężarka i od jakiegoś czasu przy ostrym przyspieszaniu słychać dziwne "jarmolenie", jakby coś wpadło w wirnik, ale ponoć jest to klasyczny efekt pęknięcia kolektora lub wydmuchanej uszczelki...
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
316cdi więc założyłem że 906 No to źle założyłeś: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B... W linku nie ma ostatniej generacji Sprintera, ale on również ma wersję o oznaczeniu handlowym "316 CDI" Do tego (żeby nie było za łatwo) model 906 ma dwa silniki: 646 (wcześniejszy) i 651 (późniejszy). Oba auta można było kupić z oznaczeniem "316...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
W tym samochodzie turbina sterowana jest podciśnieniem. Trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność układu podciśnień nie tylko w obiegu turbiny ale także w pozostałych układach (EGR, dozownik, itp) nieszczelność w innym układzie spowoduje utratę podciśnienia i brak sterowania turbiny.
Turbina czym bliżej końca tym bardziej hałasuje najczęściej jest to szum i popiskiwanie przy schodzeniu z obrotów ( puszczenie gazu) czasem potrafi tak pracować jeszcze długo . Świst nie koniecznie musi dochodzić z samej turbiny może też być nieszczelność w kolektorze ssącym która jest słyszalna dopiero na wolnych obrotach warto się przyjrzeć połączeniom...
(at)koleś kit Jeszcze małe sprostowanie Twoich słów... w kwestii trójnika, nie można go założyć od traktora jak pisałeś, byle był drożny, bo trójnik ma zaworek przeciwzwrotny w sobie. Co to sterowania EGR zamieszczam zdjęcia poniżej, jest on sterowany podciśnieniem. Gdyby ktoś w przyszłości miał podobny problem, i zastanawiał się czy EGR ma coś wspólnego...
Tak jak radzi kolega - podjedź na dobry fordowski tester - najlepiej IDS. Jeżeli wyskoczą błędy bliźniaki P0251 i/lub P1211, to jednak raczej pompa i być może wtryski. Problem pojawiał się praktycznie przy każdym przyspieszaniu gdy było cieplej na dworze, teraz występuje to rzadziej To typowy objaw przy błędach j.w. Niewydolność pompy powiększa się...
Sprawdź sobie szczelność układu dolotowego i stan turbiny łącznie z intercoolerem. Ja brak mocy i dymienie miałem przez to,że ktoś zamiast zmienić rurkę powrotną od IC wstawił kawał rury i map sensor juz wyłapywał nieszczelność (ubytek cisnienia). Wymieniłem rurke i nie to auto :)
Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność...
witam wszystkich , mam problem z swoją lagua , mianowicie kupiłem ją z zepsutym silnikiem ( silnik sie rozsypał przez nie fochową wymiane turbiny ) , wymieniłem silnik i turbine , po odpaleniu silnika turbina zaczyna dmuchac od wolnych obrotów tzn. na wolnych obrotach jak przłoże dłon do wlotu powierza przy filtrze to moło mi jej nie wciągnie zresztą...
Sprawdziłem dzisiaj szczelność układu dolotowego pod ciśnieniem. Przy ciśnieniu ok 1,5 Bara zaczyna syczeć powietrze z miejsca w którym odma jest połączona z układem dolotowym (zaznaczone na zdjęciu). Jest to pomiędzy przepływomierzem a turbiną. https://obrazki.elektroda.pl/5868458500_... Czy owa nieszczelność może być powodem spadku...
dziękuję za zainteresowanie moim problemem ! turbina się nie wlancza to jest pewne , jechac można do 90 km/h , do zaworu który jest w turbinie przychodzi wężyk w którym powstaje podciśnienie i zawór ten powinien się podnieść / to jest moje zdanie/ , jednak zawór ten się nie podnosi , gdy podniosę ręcznie dzwignię zaworu to turbina pracuje po przegazowaniu...
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
zapewne w Gol4 na środku na podszybiu - łatwo nie jest..... uwaga na szybę. Oczywiście schemat dotyczy oprzyrządowania silnika i nie jest zaciemniony niepotrzebnymi układami. A tak na marginesie jak masz muła w aucie to zdejmij wężyk z siłownika klapy gaszącej i zaślep go czymś i się przejedź lub sprawdź sam siłownik czy nie przepuszcza podciśnienia...
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
Witam.Szukam porady w kwestii turbodoładowania. Mianowicie podłączyłem ostatnio manometr w układ i wyszło że turbo pod obciążeniem ładuje tylko 0,3 bara. Szczelności układu dolotowego sprawdziłem i wyszła tylko nieszczelność na przewodzie przy samym eżektorze. Zawór N75 i DV wymieniłem w zeszłym roku,odma wymieniona, rura tip do turbosprężarki także....
witam, ten komputer jak kolega snow go nazwał to chodzi o sterownik poduch czy sterownik silnika?, jezeli o sterownik poduch, to niestety trzeba go nauczyć rozpoznawać przez sterownik główny, lepiej jest zrobic ten stary, kosztuje taniej, czy były wymienione napinacze pasów przednich, co do trybu awaryjnego to poduchy nie maja do tego nic wspólnego,...
Witam wszystkich zainteresowanych, posiadam Vectre B w dizelku 2.0 82KM z roku '97. Oczywiście z przybyciem mrozów zaczęły się problemy z odpalaniem, auto z rana odpalam na plaka później przez cały dzień pali bez zarzutu co sugeruje zapewne nieszczelność w układzie paliwowym. Około 1,5 roku temu miałem podobny problem i po sprawdzeniu całego układu...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Głośna praca turbiny może oznaczać nieszczelność w układzie. Sprawdź czy wszystkie węże siedzą na swoim miejscu.
Jeśli napięcie maleje to oznacza, że masz brak doładowania czyli wytwarza się podciśnienie a czujnik jest raczej dobry. Szukaj nieszczelności w układzie.
A układ chłodzenia zachowuje się normalnie? Czyli nie wywala płynu lub go dolewasz co jakiś czas. Poza tym zamiast rwać turbinę to wzrokowo pozwolił bym sobie sprawdzić układ dolotowy wypatrując nieszczelności.
Możliwe nieszczelności przewodów pneumatyki komputera i turbiny. Nieszczelność układu zasilania paliwem po stronie ssącej.
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Coś się dzieje ze sterowaniem turbiny i pewnie przeładowuje lub daje nie wystarczające cisnienie, ale przyczyn może być kilka, elektrozaworek, podciśnienie, turbina, nieszczelność w układzie. Więcej wykaże diagnostyka.
Uszkodzenie turbosprężarki Zablokowane lub uszkodzone przewody doładowania Problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania Nieszczelności w układzie dolotowym Jeżeli wszystko sprawne, to sama turbina. Regeneracje bywają zwodne i zawodne.
Z tego, co pamiętam, ciśnienie doładowania w OM 642 w aucie Sprinter W906 wynosiło około 2 bar. Powodów zbyt niskiego ciśnienia może być kilka, najczęściej nieszczelność w układzie dolotowym oraz złe ustawienie nastawnika w turbinie. Przy nieprofesjonalnej regeneracji ta druga opcja jest jak najbardziej prawdopodobna.
Bardzo dobrze wyczytałeś :) heh Najlepiej to podjedź gdzieś na kompa aby zobaczyć jakie błędy pokazuje, bo to że elektrozawór nie działa od EGR może być inna przyczyna, generalnie skoro mówisz że autko nie ma mocy to obstawiam, że turbina nie kręci, jest "wyłączona" przez komputer z przyczyny innej usterki o ile sama w sobie jest sprawna, generalnie...
Układ regulacji nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia. Przyczyną może być zawór, nieszczelność układu dolotowego (okolice ic) uszkodzona turbina.
Do sprawdzenia układ dolotowy prawdopodobnie nieszczelność w tym układzie.
Nieszczelność w układzie dolotu lub uszkodzona turbina.
Uszkodzona turbina. Nieszczelność w układzie doładowania powietrza.
Każda nieszczelność osłabia doładowanie, również jeśli występuje na wydechu przed turbiną, oraz przytkany sadzami układ wydechowy za turbiną. Jeśli układ z cyrkulacją spalin to oczywiście musi być sprawny. Nie napisałeś o jaki silnik chodzi...
Witam Posiadam Audi a3 benzyna 1,8T. Mam takie pytanie odnośnie turbiny, odnoszę wrażenie że turbina nie zawsze daje ciśnienie, co może być powodem? Nieszczelność w układzie, czy możliwość ze turbina pada?
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Witam A czy autko ma DPF ? Miałem taki sam przypadek i po usunięciu filtra problem znikł. Zapchany wydech (katalizator i DPF) od cieknącej turbiny, błąd który się pojawiał i to sporadycznie to nieszczelność układu dolotowego.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Wtryski, turbina, krzywa korba, zawór egr, nieszczelność w układzie dolotowym powietrza do silnika, uszkodzony czujnik map, czujnik na listwie, przeskoczył pasek, pedał gazu, instalacja elektryczna, niedrożny filtr powietrza, lub zanieczyszczony paliwowy, katalizator i pewnie jeszcze kilka elementów, ale nie zastanawiałem sie zbytnio nad tym :)
Przeładowanie turbiny, nieszczelność w układzie doładowania, uszkodzony przepływomierz... Najłatwiej będzie wpiąć się VCDS i zobaczyć jakie błędy wygenerował komputer.
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Brak mocy również może być spowodowany nieszczelnością układu doładowania.Dokładnie chodzi o wężyki sterowania turbiną,druga sprawa to nieszczelność węży interkulera a i również jego samego.Czy zauważyłeś zwiększone zadymienie przy przyspieszaniu?
kopci przy niskich obrotach czy to mogą być niewyregulowane zawory Mogą być ale przyjrzał bym się nieszczelnościom w układzie dolotowym tzn. czy czasem między turbiną a kolektorem ssącym nie ma ubytku ciśnienia doładowania. Lub sama turbina dobre czasy może mieć za sobą.
Trzeba rozebrać i dobrze wyczyścić lamele, wszystkie kanały, turbiny, aby przelot powietrza nie był blokowany. Może również być nieszczelność układu gazowego i tym samym mała sprawność, nie wystarczająca do suszenia.
Dolot to potoczna nazwa układu dolotowego, czyli zaczynając od rezonator idąc przez obudowę filtra, filtr, przepływke, turbinę, przewody coolera, cooler, egr i na kolektorze ssącym kończąc. Szukając nieszczelności w dolocie w każdym z wymienionych miejsc może pojawić się nieszczelność i z całą pewnością każda nieszczelności jest nie porządana. Jak się...
Termostat działa prawidłowo? Jak tak to nieszczelność w układzie dolotowym (między turbiną a kolektorem ssącym). Jak czyściłeś EGR to należy wyczyścić cały dolot. Sprawdź czy nie ma przedmuchów pod wtryskiwaczami lub świecami żarowymi. Pozdrawiam.
nieszczelność turbiny nieszczelność układu nieszczelność turbiny przeładowania
moduł zigbee elektronika elektryka orcad cadence
magazyn energii magazyn energii
Ile paneli 1500W do ładowania akumulatora 200Ah, 48V? Sterowanie alternatorem Valeo TG15C135 - PWM i ECU