Termostat do sprawdzenia :)
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
95 rok
Na dłuższą metę jak najbardziej wpłynie to mocno niekorzystnie na silnik i na pewno dużo prędzej się skończy..
Wymień termostat, tyko jak masz kupować jakiś zamiennik to lepiej nie wymieniaj wcale. Przerabiałem ten temat. Kup sobie w oplu, zapłacisz kilka dych więcej i po nagrzaniu silnika skazówka stanie na 90 stopniach. Jak będziesz kupował termostat miej ze sobą numer silnika!!
witam. jaka powinna być temperatura silnika diesla. chodzi o auto opel astra 1.7 TD 95'. Bo wydaje mi sie że w moim oplu jest zbyt niska czy być moze uszkodzony jest termostat?
W tym silniku o ile pamiętam na zegary jest osobny czujnik i jest wkręcony w głowicy z boku u góry kabel idzie na zasówkę chyba ten czujnik jest z lewej strony silnika od strony rozrządu, kosztuje niewiele wymień ten czujnik.
Witam, Potwierdzam diagnozę - termostat do wymiany. Mozna to potwierdzic. Jak jest silnik w miarę rozgrzany i się zatrzymasz to powinno cieplejsze powietrze iśc do kabiny przy właczonym ogrzewaniu. Jak jedziesz to zimne bo silnik się nie nagrzeje. Miałem podobnie z astra H.
Benzyna 1,4. Całość zachowuje się prawidłowo - bardzo szybko nawiew jest ciepły, temperatura dochodzi do 87°C i trzyma się na tym poziomie. W korkach, albo w górkach rośnie do ≈97° i włącza się wentylator. Pytam raczej ogólnie - jaka jest prawidłowa temperatura cieczy i czy zbyt niska ma wpływ na eksploatacje silnika?
Ok, dzięki za pomoc. Tak czy inaczej chciałem wymienić rozrząd bo auto ma 97kkm i czas najwyższy na to to przy okazji wymieni się termostat. Swoją droga, czy doraźnie na kilka dni mogę wsadzić kawałek kartonu za połówkę chłodnicy, czy lepiej nie kombinować? Czy za niska temperatura faktycznie może powodować wyższe spalanie? Auto podobno brało 10l LPG...
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
Termostat trzyma ponieważ coś niska temperatura silnika?
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Do wskaźnika dochodzą trzy napięcia:masa,plus po stacyjce i właśnie ten sygnał. Jak znajdzie ten czujnik,to trzeba dać wtyczkę z niego do minusa i popatrzeć na zegar,jak da na max to dobry a czujnik do wymiany. W tym temacie jest jak ten czujnik wygląda. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Witam! Jestem szczęśliwym posiadaczem Opelka Astry. Niestety ostatnio auto bardzo słabo mi się grzeje. Jak stoję i z czasem się nagrzeje do max. 85 stopni Celsjusza po czym włącza się wentylator. Jak tylko zacznę jazdę to momentalnie temperatura auta mi spada :| Silnik w zasadzie jest trochę ciepły, ale to nie jest ta temperatura jaka powinna być. Mam...
W silniku opla z16xep występuje termostat dwuzakresowy . Przy małym obciążeniu silnika (niska prędkość obrotowa ) termostat włącza się przy temperaturze 105 ° C a przy obciążeniu większym włącza się przy temperaturze 90° C.
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Do jednego tylko diesla samostart stosowałem, bo stary był. A i tak zdarzało się, że rozrusznik nie miał siły obrócić wałem po aplikacji tego cuda - na tyle wcześnie dostawał samozapłonu, że chciał zakręcić w drugą stronę i wszystko stawało... - było trzeba czekać, aż wywietrzeje.
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Sterownik zapamiętuje błędy (zbyt wysoka i niska temperatura, uszkodzona cewka wtryskiwacza itd. , ściągnij sobie program do staga i zobaczysz jakie błędy możesz odczytać), brak lpg nie zapamięta bo to normalna rzecz. Jak zdemontujesz jeden trzpień to nic się nie stanie (jeden masz na butli, drugi przy reduktorze, trzecią blokadą są wtryskiwacze). Możesz...
Pamiętaj że układ ma być szczelny(korek), jak nie będzie ciśnienia to i temperatura wrzenia będzie niższa.
Jeżeli wariuje wskażnik to albo jest uszkodzony czujnik temperatury albo przewód od czujnika łapie zwarcie.
Witam, cały mój problem z uruchamianiem mojego samochodu mam już za sobą. Przyczyną tych kłopotów był kluczyk, po wymianie na drugi problem znikł i wszystko powróciło do normy. Teraz nie mam problemów z uruchomieniem silnika gdy temperatura spadnie poniżej 0°.
Witam posiadam Astre F 1.7D. z 1994r. Otóż mój problem to odpalanie auta jak jest zimno (tzn. po nocy, po dłuższym postoju po prostu.) Jak jest ciepło - powiedzmy ponad 13st. to muszę ją chwilę pokręcić i w końcu zapala, ale jak już jest poniżej 8 to już nie ma szans aby odpaliła... Jeżeli ją w końcu odpalę to już odpala normalnie, jednak znowu jak...
Bo tutaj nie termostat czy wentylator jest bezpośrednim problemem dotyczącym temperatury pracy, tylko oprogramowanie sterujące pracą silnika. Włożenie termostatu z niższą temperaturą otwarcia to jedynie półśrodek i sam w sobie nie do końca poprawny, bo silnik będzie i tak dążył do temperatury, którą ma, potocznie mówiąc, w mapie, zaś ECU i tak wysteruje...
Zostało to sprawdzone i lewe powietrze się nie dostaje. Zauważyłem że problemy z obrotami występują i nasila się tylko wtedy gdy zmienia się temperatura silnika. Kiedy silnik osiągnie temperaturę >80 stopni i ponownie go uruchomię po 10 sekundach to problem z obrotami zanika. Ponowne uruchomienie silnika przy niższych temperaturach silnika poprawia...
Mistrzu, temperaturę jaką widzi sterownik?
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
im chłodniej tym ciężej zapala, im niższa temperatura tym dłużej "kuleje"
Filtr i tak chcę wymienić na przeglądzie - jeżdżę tylko na gazie i układ paliwowy ma małe przebiegi - może faktycznie woda z paliwa zamarza w filtrze. Nie tłuamczy to jednak zadyszki przy niskich temperaturach powyżej zera.
Tak, ale przy STAG to ECU steruje silnikiem i na benzynie i na gazie, a sterownik gazu tylko przełącza wtryski na gaz lub na benzynę oraz modyfikuje czasy otwarcia wtrysków gazu wg. wprowadzonego przy kalibracji modyfikatora (czasy otwarcia wtrysków benzyny oryginalny z ECU, czas otwarcia wtrysków LPG oryginalny z ECU * mnożnik wprowadzony w STAG)....
Sprawdzić sprawność i połączenia czujnika temp. silnika, w następnej kolejności sprawność układu zapłonowego.
a według mnie to może być czujnik temperatury odpowiadający nie tylko za załanczanie świec w niskich temperaturach ale za zwiększenie dawki paliwowej w chwili rozruchu zimnego silnika
Dziś gdy na powietrzu jest +7stopni to dobrze chodzi samochód ale przy niższych temperaturach jest gorzej.
A jaką temperaturę ma reduktor w momencie przełączania przy gaśnięciu silnika - może ma tak niską, że zamarza. To według mnie świadczyłoby o za niewystarczającym przepływie czynnika grzewczego przez reduktor i przy niskiej jego temperaturze nie zdąży wystarczająco podgrzać reduktora.
Czasem nie za niska ta temperatura przełączenia?
Sprawdź jeszcze na rozgrzanym silniku napięcie przy włączonych odbiornikach - światła, klima, dmuchawa. Nie zapominajmy o wpływie temperatury na rezystancję - napięcie na regulatorze będzie niższe przy wyższej temperaturze.
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Wymiana przewodów paliwowych. Ostatnio słyszałem od mechanika ze co 5 lat trzeba się przyglądać/wymieniać przewody w silnikach DTI.
Przerabiałem to w Astrze H. Silnik 1.8 16V. Termostat puszczał za wcześnie, a właściwie się nie domykał bo wyrabia się gniazdo w obudowie. Przy wymianie na nowy wkład należy zeszlifować około 0,5mm bolec który wychodzi z termostatu i wtedy się domknie.
Astra F miała kilka różnych silników. Napisz coś więcej - jaki to silnik?. W niektórych silnikach rzeczywiście przyczyną takiego stanu może być obwód wysokiego napięcia, ale również: fałszywe powietrze i niesprawny zawór recyrkulacji spalin, a i o kiepskich stykach na czujniku temperatury też trzeba wspomnieć.
Dokładnie tak wygląda (jak jest nowy). I jak się dobrze wsłuchałem przy silniku pracującym z założonym paskiem, to piski dochodziły z okolic tej dużej nakrętki pomiędzy tymi trzema mniejszymi śrubami koła pasowego pompy, jak natomiast pasek zdjąłem to nie piszczało, ale równie dobrze przyczyną braku piszczenia wtedy mogła być niższa temperatura silnika...
Nie znam tego silnika ,więc nie powiem,ale wiem z doświadczenia że zawsze jest coś za coś i mieszanie temperaturą bez brania pod uwagę wszystkiego na coś wpłynie niekorzystnie . W necie pokazuje mi, że to jest ten sam termostat co we wspomnianym Z18XER - typowo 105°C, ale w razie potrzeby (czyli pod obciążeniem) ECU otwiera go przy niższej temperaturze...
Ciśnienia sprawdzane? U mnie też przy tej pogodzie pracuje cyklicznie, ale normalnie odparowuje, nie trzeba włączać i wyłączać czy zmieniać obroty silnika. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnień.
Temperatury jakie podales są jak najbardziej prawidłowe. Nie wiem o co Ci chodzi.
Witam! czyli włączający się wentylator przy nawet niskich temperaturach otoczenia i silnika jest częstym objawem po wymianie termostatu ? I po skasowaniu błędów komputerem w ASO problem znika?
Najprawdopodobniej padł sterownik silnika, drogi interes. Są mocowane za blisko silnika (dokładniej są do niego dokręcone) i temperatura je wykańcza.
Dzieki, za rade. Sprawdze filtr paliwa i pompke czy podaje paliwo. Ale ten sam problem mialem rowniez przy niskich ale dodatnich temperaturach np. +2 stopnie.
Witam. Potrzebuje pomocy przy diagnozie niskiego ciśnienia na listwie cr w mojej astrze układ wtryskowy bosch . Opisze co juz zrobiłem na poczatku dałem wtryski do sprawdzenia są ok kolejna sprawą było czyszczenie zaworu regulującego dawkę paliwa na pompie , posprawdzane czujniki położenia wału , wałka rozrządu , czujnik temperatury . Zostało mi jeszcze...
Błąd był czujnik temp. cieczy za niskie napięcie, ale to dopiero po chwili gdy temp. wskazywał 140 stopni.
Czujnik temperatury odepnij i sie przekonasz, z przodu silnika niebieski.
Sprawdź czujnik temperatury, niebieski 2 pinowy. Jest na kolektorze ssącym od strony grodzi przedziału pasażerskiego.
Proszę o pomoc przy Astrze II 2001 2.0 DTI.Gdy zapalę silnik rano to po 10 sek. zapala się kontrolka sterowania silnika i po ok.30 sek.gaśnie. Po podłączeniu komputera wyświetla komunikat:przekażnik żarowy.Czy koś orientuje się o jaki przekażnik chodzi?Pali bardzo dobrze, lampka świec żarowych przy niskiej temperaturze się zapala,tylko ta pomarańczowa...
Albo po prostu sprawdzić świece (jedna uszkodzona może powodować problemy z uruchamianiem silnika w niskich temperaturach) ps zablokowanie czujnika nie wpłynie dobrze na żywotność świec.
Witam obydwa czujniki temperatury w tym silniku są podłączone bezpośrednio do sterownika silnika .Są dwa ponieważ kontrolują pracę termostatu który również jest sterowany przez ecu (nie jest prawdą że jeden jest do wentylatora a drugi do ecu licznika itd ..) Niestety temperatura na liczniku nie przedstawia rzeczywistej temperatury silnika tylko przeliczoną...
Witam Każdy przypadek jest indywidualny i trudno zdiagnozować na odległość, a Ty na dodatek nie podajesz roku prod. auta. Rozumiem, że to model produkowany od 2001-2005, natomiast Twój to 2003r 1.9di. W tym modelu pompa w baku (pompa niskiego cisnienia) jest złączana tylko po załączeniu zapłonu i to na kilka sekund dalej sama pompa CR(pompa wysokiego...
proponuję sprawdzic szczelnośc układu paliwa ,najlepiej w przewodzie zasilającym wstawic kawałek przezroczystego wężyka ,zeby można było obserwowac czy nie ciągnie powietrza,przy tak niskich temperaturach paliwo gęstnieje a przewody twardnieją co może byc przyczyną rozszczelnienia
Witam, mam problem z Astrą, przy zimnym silniku traci moc po przejechaniu kilku metrów i gaśnie a gdy się ją odpali żeby chodziła na biegu jałowym, silnik pracuje bardzo nierówno, tak jakby go zalewało. Próbowałem już wymieniać kable zapłonowe, świece, cewkę, czujnik temperatury, sondę lambda, silnik nie pokazuje żadnych błędów. Zastanawiam się, czy...
witam Po nocy na zimnym silniku odpali ale obroty są niskie i gasnie. Pytanie czy to moze byc wina tego czujnika temperatury???filtry wymienione ,kopułka , palec, swiece i kable równiez . PROSZE O POMOC
mam pytanie Mam problem z silnikiem 1.6 16v rozruch jest prawidłowy i praca na wolnych obrotach jest prawidłowa przy wciskaniu pedłu gazu silnik nie wchodzi na obroty(jakby sie dławił) przy zwlanianiu pedału gazu silnik zaczyna prawidłowo pracować po podłaczeniu do komputera komputer nie wykrywa żadnych usterek Po wymianie cewki wysokiego napiecia bez...
Według mojej wiedzy to w tych typach to kontrolka od świec żarowych powinna się zaświecić na moment nawet gdy jest temperatura wyższa niż 5 stopni ale na zimnym silniku. sprawdż kolego czy grzeją świece ,i czy do świec dochodzi napięcie po włączeniu zapłonu na zimnym silniku,a dla sprawdzenia to zdejmij wtyczkę od czujnika temperatury sterującego swiecami...
Byłe znów u gazowników, trochę znów pogrzebali, poprzekładali kabli a efekt jest jaki był... czyli problem został. Dam już sobie spokój, w końcu chyba przez ten problem przy odpalaniu silnik mi się nie rozwali:)... chyba. Tak myślałem, że może by jeszcze kable wysokiego napięcia wymienić, ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z niedomaganiem mojego...
Jeżeli wymieniłem lambdę na nową a wskazania na niej nadal - zbyt uboga mieszanka To może sprawdź na analizatorze spalin czy ta mieszanka jest rzeczywiście zbyt uboga... w zasadzie to należało to zrobić PRZED wymianą sondy. Jezeli temperatura jest teraz poprawna to nie widze innego rozwiazania, w tym aucie jest tylko jeden czujnik temperatury silnika...
Ja w tej sytuacji sprawdziłbym połączenia masowe: alternator-silnik, silnik-karoseria, karoseria-akumulator (-) oraz alternator(+)-akumulator(+). Podejrzewam, że nie będzie większych zastrzeżeń odnośnie ich oporności. Nie wiem jak to wygląda w tej Astrze. W kilku współczesnych samochodach, w których to z ciekawości sprawdzałem mając podobny problem,...
Mierzyć spadek napięcia w trakcie uruchamiania.Na zimnym i przy niskich temperaturach silnik ma duże opory wewnętrzne a więc słabszy akumulator ma duże spadki napięcia.To co sprawdziłeś nie świadczy o dobrej kondycji akumulatora.
Takie skakanie nie jest prawidłowe. Generalnie silnik nagrzewa się równomiernie, stopień po stopniu, zawahanie może być w momencie otwarcia termostatu, potem grzeje się aż do włączenia wentylatora. Zobacz na to że temp płynu jest niższa niż powietrza. Wiarygodność tego "testera" jest porażająca. 🤣 Poza tym diadnozowanie po statycznych obrazkach?
Nie znam wewnętrznej architektury ECM. Ale domyślam się ,że jest jeden stabilizator,więc spadek napięcia na sondzie wywołany przez ECM,wystąpi również na innych czujnikach. Dodano po 1 Temperatura powietrza wlotowego,temp. cieczy, ciśnienie klimatyzacji,itp. :idea:
Sam wiatrak jest dobry bo na krótko działa. Dodam jeszcze że przed wymianą sterownika wszystko było dobrze. Dodano po 5 Sterownik silnika wymieniłem bo miałem problem ze zbyt niskim napięciem biegu jałowego błąd P0505. a teraz nie świeci się żadna kontrolka , no ale wiatrak mimo maksymalnej temperatury się nie włącza.
Witam mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy...
Witam. Popatrz na schemat. Czujnik temp. chłodziwa (42) nie pracuje bezpośrednio z wskaźnikiem (zegarami) (84), tylko ze sterownikiem silnika, a z którego potem idzie informacja na wskaźnik (84). Z tego co piszesz to wygląda na to, że czujnik i jego praca (działanie) jest dobra bo włącza Ci wentylator - ale możesz kontrolnie sprawdzić: Działanie: Czujnik...
Astra 16i - Objawy pojawiają się rano i wieczorem(prawdopodobnie niższa temperatura i wilgoć) Po włączeniu zapłonu - na desce nie włączają się żadne kontrolki(silnik, olej, akumulator, ręczny- a jest zaciągnięty) Odpala normalnie (słychać załączenie komputera) po kilku chwilach pracy silnika zapala się komtrolka akumulatora (blado świeci a po zaciąniięciu...
Niestety, powróciły niższe temperatury, a w raz z nimi problem z poprzedniego roku. Mianowicie po dłuższym postoju na zimnym powietrzu, samochód strasznie szarpie w grancach 1800 + obr/min. Brak mocy + szarpanie. Gdy silnik nagrzeje się do około 60 stopni szarpanie ustępuje. Dodatkowo raz na jakiś dłuższy czas pojawia się błąd P0370 - Pump position...
Witam mam taki problem z astra a mianowicie wskazówka temperatury na zimnym silniku jak przekręcę kluczyk na zapłon to ruszy do 80 stopni i opadnie dzieje sie tak tylko na zimnym silniku bo gdy ciepły to pokazuje normalnie temperaturę przy czy zeby odpalic pierwszy raz musze dlugo krecic az zaskoczy i odpali to ma niskie obroty zgasze go i odpale drugi...
Witam. Jestem posiadaczem Opla Astry II z 2 - litrowym silnikiem Y20DTH (DTI) 101 km. Zauważyłem ze jak jest dosc niska temperatura na zewnątrz poniżej 2-3 stopni to po dłuższym staniu samochodu np po nocy silnik podczas przyspieszania dławi sie i szarpie. Dzieje sie tak zaraz po uruchomieniu silnika i przestaje sie dławic tak po około 5 minutach......
kolego ja bym stawiał na czujnik temperatury ten z niebieską wtyczką z tyłu silnika pod monowtryskiem w kolektorze ssącym poco wymieniałeś te wszystkie części układu zapłonowego skoro to ewidentnie nie jest wina zapłonu tylko zasilania paliwem (jak by było coś nie tak z zapłonem to i na gazie było by źle, a nawet gorzej) PS: tylko nie wyrzucaj tych...
Witam , ostatnio miałem problem z wyciekiem płynu chłodnicy. Co ciekawe żadna lampka nie świeciła się "temperatury płynu chłodzącego ". Przejechałem bez płynu ze 50 km i tylko wentylator chodził głośno. Zastanawia mnie to ,że przy uruchamianiu silnika nie świeci mi nawet na sekundę Lamka "temperatury płynu chłodzącego" ani poziomu płynu. Co myślicie...
Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Nie wiem jak w twoim aucie ale w Astrze mojego ojca kontrolka świec zapala się tylko przy niskich temperaturach, chyba poniżej 5*C, czyli praktycznie tylko zimą. Wiem też, że silnik zapalał nawet gdy działała już tylko jedna świeca, tylko w tedy po zapaleniu bardzo dymił i nierówno pracował.
Przy niskiej temp. silnika dawka rozruchowa paliwa zaczyna się od 0 rpm, a przy wyższej temperaturze silnika od np. 400 rpm (w zależności od modelu autra). Mylisz się. Jemu przelewa wtryskiwacz i tyle.
Zacznij od sprawdzenia: - Pobór prądu na postoju na zamkniętym aucie. - Sprawdzenie masy tj. pomiar multimetrem napięcia DC pomiędzy minusem akumulatorem a blokiem silnika. - Zostaw akumulator na 24 godziny pod zwykłym prostownikiem uprzednio odpinając akumulator od instalacji auta. Zwykły prostownik to taki stary ciężki z transformatorem bez procesorów,...
Witam Wszystkich i prosze o porade. Mam małe problemy z moją astrą 2 1.6-16V ecotec benz.+gaz.Po pierwsze pali mi w miescie ok 15 litrów gazu (dawniej miescił sie w 9). Po drugie na biegu jałowym (po przejechaniu kilku kilometrów)spadają obroty i silnik gaśnie po czym jest problem żeby go z powrotem uruchomic -czasami czuc gaz i dodam że dzieje sie...
Właściwie to chyba już dokonałeś wyboru więc dyskusja bezprzedmiotowa. Ja pozwolę sobie zauważyć, że regułą ma być aby silnik był na tyle sprawny aby uruchamiał się przy pierwszej próbie. Wówczas obecny akumulator też poradzi. Chociaż przy bardzo niskiej temperaturze może być problem.
Witam Pacjent jak w tytule Przy niskiej temperaturze tj poniżej 20 stopni auto po nocnym postoju odpala ale jak wcisnę gaz wtedy kicha i nie wkręca się potrafi nawet zgasnąć Jeśli nie dotknę gazu auto pracuje normalnie. Jeśli auto popracuje ok 30 sek wszystko się normuję i jest ok.( nic nie strzela auto normalnie się wkręca ) Wymienione -wtryski używane...
Czy to się dzieje przy każdej temperaturze otoczenia tzn od -20 do +20 te same objawy. Jeśli przy niskich temperaturach to czy przez te 2 sekundy rozrusznik kręci "ciężko". Napisałeś że za drugim odpaleniem szybko odpala. Może masz gęsty olej bądź słaby akumulator i za pierwszym razem ciężko mu ruszyć zimny silnik.
Witam! Przy niskich temperaturach moja astra 2.0 DTI 101KM model 2000 z dużym problemem odpala-zwłaszcza z rana gdy dłużej postoi. Po przekręceniu kluczyka silnik kręci szarpiąc ale nie chce odpalić za pierwszym razem. Dopiero po dłuższym czasie kręcenia zazębi i odpali. Może to świece żarowe lub paliwo? Proszę o radę co może być tego powodem - może...
Sprawdź, czy działa pierwszy bieg, powinien włączyć się jako pierwszy przy niższej temperaturze. 100 stopni dla Opla to norma. Pytanie tylko, co to znaczy gwałtownie. Jeśli jedziesz szybko ze stałą prędkością chłodnica schładzana jest pędem powietrza, po zatrzymaniu ciepło jest wciąż oddawane z silnika i wtedy temperatura może szybko urosnąć.
na 1,2 i 3 biegu sprawdzałem czy obroty dochodzą do czerwonego pola i dochodzą, na 4 i 5 już nie, Vmax to tylko 160km/h a gaz w podłodze. pb95 spala około 6l/100km ciekawi mnie to ssanie, przy niskich temperaturach błyskawicznie schodzi na obroty jak na ciepłym silniku czyli na 700-moze nad tym sie głębiej zastanowić???co jest odpowiedzialne za ssanie...
SEED_29 zrobiłem tak jak chciałeś. odpaliłem, przejechałem spokojnie i po tych paru minutach nie było problemu z odpaleniem auta. zwiększyłem więc temperaturę z 24 na 36 i powiem Ci że jest różnica. zrobiłem trasę Poznań - Kołobrzeg. jazda spokojna i na 32 litrach przejechałem 414km. jakbym miał odjąć to co przejechałem na benzynie do momentu włączenia...
Jeśli się nie mylę, to mapsensor zwykle jest przykręcony w kabinie silnika u góry ściany grodziowej po lewej stronie podszybia - to takie czarne mniej-więcej prostopadlościenne pudełko Dodano po 11 Jeśli możesz i potrafisz - sprawdź również jak zachowuje się czujnik temperatury silnika - ten w bloku silnika. Często zdarza się, że podaje on do sterownika...
Dzień dobry. Astra 2003r. 1.4 Z14XE Brak wskazań temperatury na desce. Sam wskaźnik działa przy testowaniu go np OPcom-em. W ECU temperatura widziana jest normalnie czyli trzyma 90 stopni, po podgrzaniu silnika wentylator startuje. W zegarach jest błąd stały - czujnik temperatury zbyt wysoki sygnał, pokazuje temp. 135 stopni. Można założyć , że czujnik...
średnio się znam na samochodach ale kolega miał identyczną sprawę w octawi jak jest zimna to paliła ciepła też ale jak się zagrzeje i potem troche postoi to są takie problemy jak u ciebie mechanik mu powiedział że to wina przepustnicy, komputer nie wykrył żadnych błędów ale twierdzi że to przepustnica kolego sprawdź sobie czujnik temperatury płynu...
termostat działa bo sprawdzałem weże za termostatem są ciepłe i wchodzący do nagrzewnicy też gorzej z tym wychodzacym robi sie ciepły po dodaniu gazu. Sprubuje jeszcze raz wypłukac nagrzewnice i wymienic pompe. Chyba jednej rzeczy nie rozumiesz :idea: ,termostat jest po to żeby utrzymywać odpowiednią temperature w silniku :!: niezależnie od temperatury...
Witam, u mnie okazało się, że silnik dławił się przez to, że jak kończyłem jazdę to nie przełączałem z LPG na benzynę, tylko kończyłem jazdę na gazie. Następnym razem odpalałem z benzyny (zimny silnik i niska temperatura otoczenia) i przez to silnik się dławił bo nie dość że był zimny to jechał jednocześnie na gazie i benzynie heh. Pozdrawiam i szerokości...
Jedyne co moge podowiedzieć to : czujnik temperatury silnika. Sprawdz jeżeli możesz na komputerze w parametrach na zimnym silniku. A skoro check się zapala więc coś musi tam zapisac w sterowniku. a jak nie to miernikiem sprawdz czujnik na zimnym silniku. pozdrawiam
Ja również mam podobne objawy. Czym niższa temperatura zewnętrzna tym lepiej odpala. Przy temp. -15 °C lepiej pali niż przy +30°C. W lecie świece żarowe można powiedzieć, że nie włączają się. Tak chyba ma ten model opla z silnikiem 2.0 DTI… Skorzystam z okazji i zapytam się gdzie znajduje się czujnik temperatury na „zegary” ? Czy to...
W tych astrach zastosowano podwójny system grzania świec najpierw sa grzane do rozruchu silnika a potem grzeja do temperatury 60 stopni i tutaj jest pobierany duży prąd podczas jazdy autem poszukaj w układzie pomiaru temperatury bo byc może w ogóle sie nie wyłączają. ja sobie przerobiłem ten układ na grzanie tylko do zapłonu a potem sie już nie włączają...
Mam ten sam objaw który kolega wymienił wyżej . Układ chłodzenia jest sprawny w 100% w moim aucie. Być może żyjesz w nieświadomości. Rozumiem że auto może się nie dogrzać na jakimś odcinku, ale na pewno nie ostygnie podczas jazdy przy takich temperaturach, zwłaszcza benzyna. Miałem dwa przypadki uszkodzenia termostatu, jeden w astrze, temperatura rosła...
astra niska temperatura niska temperatura silnika niska temperatura silnika skoda
obiektyw nikon honda accord instrukcja wyświetlacz citroen xsara picasso
Awaria J545: Przekaźnik pompy powietrza wtórnego Tworzenie treści dla dorosłych offline w CapCut