Termostat do sprawdzenia :)
95 rok
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Do wskaźnika dochodzą trzy napięcia:masa,plus po stacyjce i właśnie ten sygnał. Jak znajdzie ten czujnik,to trzeba dać wtyczkę z niego do minusa i popatrzeć na zegar,jak da na max to dobry a czujnik do wymiany. W tym temacie jest jak ten czujnik wygląda. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Witam! Jestem szczęśliwym posiadaczem Opelka Astry. Niestety ostatnio auto bardzo słabo mi się grzeje. Jak stoję i z czasem się nagrzeje do max. 85 stopni Celsjusza po czym włącza się wentylator. Jak tylko zacznę jazdę to momentalnie temperatura auta mi spada :| Silnik w zasadzie jest trochę ciepły, ale to nie jest ta temperatura jaka powinna być. Mam...
Jeżeli wariuje wskażnik to albo jest uszkodzony czujnik temperatury albo przewód od czujnika łapie zwarcie.
im chłodniej tym ciężej zapala, im niższa temperatura tym dłużej "kuleje"
Witam. Mam następujący problem z przegrzewaniem się silnika, otóż podczas jazdy temperatura jest w normie, równe 90* ale gdy tylko stanę na światłach temperatura rośnie a w korku dochodzi prawie do czerwonego pola czyli ok. 107* i wtedy załącza się wentylator który pracuje dopóki temp. nie zejdzie poniżej 90* co trwa ok. 5-7 minut. Dodam że silnik nagrzewa...
Witam, posiadam astre z silnikiem 1.8i, a mianowicie problem mam z nią taki że nie wiem dlaczego nie osiąga minimalnej temp 92 stopni. Sprawdziłem już termostat i wymieniłem czujnik cieczy i dalej to samo. Silnik jest ciepły ale wskaźnik pokazuje zawsze ok 45 st. Nie mam już więcej pomysłów, proszę o pomoc??:|
Witam Chciałem się upewnić czy to wina czujnika gdyż nie zawsze pokazuje mi temp. Jeśli pokaże to dopiero po przejechaniu sporego odcinka ale wskazówka bardzo szybko się podnosi od zera do prawidłowych wskazań i później jest ok. Czekam na podpowiedzi Pozdrawiam
Witam wszystkich. A więc było tak. Bujnąłem się kiedyś przez pół godziny z pełną obsadą na pokładzie jakieś 180km/h bez przerwy. No i jak zawsze miałem temperaturę silnika 90 stopni C tak po tym fakcie patrzę a tu nawet 100 się robi i pływa temperatura. Kiedyś było 90 i nawet nie drgnęło a teraz jak oszalałe. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury...
witam czytalem podobne posty o przegrzewaniu ale ja mam problem z niedogrzewaniem silnika i nie trzymaniem temperatury. nawet gdy dojdzie w korku do 90 to po ruszeniu spada na niebieskie pole
Na dłuższą metę jak najbardziej wpłynie to mocno niekorzystnie na silnik i na pewno dużo prędzej się skończy..
witam mam taki problem nabyle niedawno opla astre 1 93 rocznik to moj pierwszy samochod mam takie pytanko od jakiej temperatury powinien sie zaloczyc wentylator i jaka temperatura powinna sie utrzymywac na wskazniku tak przecietnie z gory dzieki za odpowiedz
Witam mam taki problem z astra a mianowicie wskazówka temperatury na zimnym silniku jak przekręcę kluczyk na zapłon to ruszy do 80 stopni i opadnie dzieje sie tak tylko na zimnym silniku bo gdy ciepły to pokazuje normalnie temperaturę przy czy zeby odpalic pierwszy raz musze dlugo krecic az zaskoczy i odpali to ma niskie obroty zgasze go i odpale drugi...
Witam Mam problem z moim autem i bardzo proszę o pomoc, otóż posiadam Opla Astre G, silnik 1.6 8v 75kM, przy ujemnych temperaturach auto albo wolno się nagrzewa albo w ogóle się nie nagrzewa po pokonaniu nawet 15 km, dziś natomiast zauważyłem sytuację taką: pokonałem 5 km wskaźnik pokazał temperaturę 75 stopni po czym temperatura spadła do jednej kreski,...
Mam problem z Astrą 1.4 16 V z 97 r.. Jak jest zimny silnik i pracuje na ssaniu to pracuje nie równo (telepie silnikiem )jest słabyw czasie jazdy. Gdy silnik sie rozgrzeje nie ma problemu, pracuje w porządku. Co może być przyczną ????? Dodam ze troche więcej pali
Witam Mam problem, przy zimnym silniku wskaźnik temperatury silnika pokazuję maksymalną wartość (czerwone pole). Co może być powodem takiej usterki ? Po całej nocy zostawienia samochodu na zewnątrz, przy zapalaniu wskaźnik temperatury silnika dalej pokazuje maksymalną wartość i przy jeździe też pokazuję max. Czekam na odpowiedzi :)
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
Witam Mam problem z temp silnika: jest tak przy temp zew ok 17st. C przy jeździe na 5/6 biegu i ogólnie przy przyspieszaniu podnosi mi się temp. silnika ponad 90st(nawet do 97) tak samo jest czasami gdy stoję w korku, zaś gdy temp. zew. jest ok 7st to temp silnika jest ok 80 i tak się waha od 82-93 przy przyspieszaniu i przy puszczonym pedale gazu....
Witam. Posiadam Astrę F 1994r 1.4 8V C14NZ . Auto posiada instalacje LPG od 5 lat. Mam taki problem ze auto gaśnie na zimnym silniku gdy spada z obrotów powyżej tak 2,5-3 tyś czyli gdy jadę i wcisnę sprzęgło z właśnie takich obrotów to auto zgaśnie lecz gdy dochowuje na biegu a obroty spadną do ok.1,5 tyś to auto nie zgaśnie lecz obroty spadną do ok.500...
Witam, borykam się z wydawałoby się dość prostym problem, mianowicie z brakiem wskazań czujnika temperatury na desce rozdzielczej. Przy zakupie samochodu zauważyłem ten mankament, ale założyłem, że będzie to stosunkowo prosta naprawa, a że negocjacje przebiegały pomyślnie kupiłem auto. Odwiedziłem mechanika, temperatura wyświetlana pod ECU była poprawna,...
Wymień termostat, tyko jak masz kupować jakiś zamiennik to lepiej nie wymieniaj wcale. Przerabiałem ten temat. Kup sobie w oplu, zapłacisz kilka dych więcej i po nagrzaniu silnika skazówka stanie na 90 stopniach. Jak będziesz kupował termostat miej ze sobą numer silnika!!
witam. jaka powinna być temperatura silnika diesla. chodzi o auto opel astra 1.7 TD 95'. Bo wydaje mi sie że w moim oplu jest zbyt niska czy być moze uszkodzony jest termostat?
W tym silniku o ile pamiętam na zegary jest osobny czujnik i jest wkręcony w głowicy z boku u góry kabel idzie na zasówkę chyba ten czujnik jest z lewej strony silnika od strony rozrządu, kosztuje niewiele wymień ten czujnik.
Witam, Potwierdzam diagnozę - termostat do wymiany. Mozna to potwierdzic. Jak jest silnik w miarę rozgrzany i się zatrzymasz to powinno cieplejsze powietrze iśc do kabiny przy właczonym ogrzewaniu. Jak jedziesz to zimne bo silnik się nie nagrzeje. Miałem podobnie z astra H.
Benzyna 1,4. Całość zachowuje się prawidłowo - bardzo szybko nawiew jest ciepły, temperatura dochodzi do 87°C i trzyma się na tym poziomie. W korkach, albo w górkach rośnie do ≈97° i włącza się wentylator. Pytam raczej ogólnie - jaka jest prawidłowa temperatura cieczy i czy zbyt niska ma wpływ na eksploatacje silnika?
Ok, dzięki za pomoc. Tak czy inaczej chciałem wymienić rozrząd bo auto ma 97kkm i czas najwyższy na to to przy okazji wymieni się termostat. Swoją droga, czy doraźnie na kilka dni mogę wsadzić kawałek kartonu za połówkę chłodnicy, czy lepiej nie kombinować? Czy za niska temperatura faktycznie może powodować wyższe spalanie? Auto podobno brało 10l LPG...
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
Termostat trzyma ponieważ coś niska temperatura silnika?
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
W silniku opla z16xep występuje termostat dwuzakresowy . Przy małym obciążeniu silnika (niska prędkość obrotowa ) termostat włącza się przy temperaturze 105 ° C a przy obciążeniu większym włącza się przy temperaturze 90° C.
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Do jednego tylko diesla samostart stosowałem, bo stary był. A i tak zdarzało się, że rozrusznik nie miał siły obrócić wałem po aplikacji tego cuda - na tyle wcześnie dostawał samozapłonu, że chciał zakręcić w drugą stronę i wszystko stawało... - było trzeba czekać, aż wywietrzeje.
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Sterownik zapamiętuje błędy (zbyt wysoka i niska temperatura, uszkodzona cewka wtryskiwacza itd. , ściągnij sobie program do staga i zobaczysz jakie błędy możesz odczytać), brak lpg nie zapamięta bo to normalna rzecz. Jak zdemontujesz jeden trzpień to nic się nie stanie (jeden masz na butli, drugi przy reduktorze, trzecią blokadą są wtryskiwacze). Możesz...
Pamiętaj że układ ma być szczelny(korek), jak nie będzie ciśnienia to i temperatura wrzenia będzie niższa.
Witam, cały mój problem z uruchamianiem mojego samochodu mam już za sobą. Przyczyną tych kłopotów był kluczyk, po wymianie na drugi problem znikł i wszystko powróciło do normy. Teraz nie mam problemów z uruchomieniem silnika gdy temperatura spadnie poniżej 0°.
Witam posiadam Astre F 1.7D. z 1994r. Otóż mój problem to odpalanie auta jak jest zimno (tzn. po nocy, po dłuższym postoju po prostu.) Jak jest ciepło - powiedzmy ponad 13st. to muszę ją chwilę pokręcić i w końcu zapala, ale jak już jest poniżej 8 to już nie ma szans aby odpaliła... Jeżeli ją w końcu odpalę to już odpala normalnie, jednak znowu jak...
Zostało to sprawdzone i lewe powietrze się nie dostaje. Zauważyłem że problemy z obrotami występują i nasila się tylko wtedy gdy zmienia się temperatura silnika. Kiedy silnik osiągnie temperaturę >80 stopni i ponownie go uruchomię po 10 sekundach to problem z obrotami zanika. Ponowne uruchomienie silnika przy niższych temperaturach silnika poprawia...
Mistrzu, temperaturę jaką widzi sterownik?
Bo tutaj nie termostat czy wentylator jest bezpośrednim problemem dotyczącym temperatury pracy, tylko oprogramowanie sterujące pracą silnika. Włożenie termostatu z niższą temperaturą otwarcia to jedynie półśrodek i sam w sobie nie do końca poprawny, bo silnik będzie i tak dążył do temperatury, którą ma, potocznie mówiąc, w mapie, zaś ECU i tak wysteruje...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Filtr i tak chcę wymienić na przeglądzie - jeżdżę tylko na gazie i układ paliwowy ma małe przebiegi - może faktycznie woda z paliwa zamarza w filtrze. Nie tłuamczy to jednak zadyszki przy niskich temperaturach powyżej zera.
Tak, ale przy STAG to ECU steruje silnikiem i na benzynie i na gazie, a sterownik gazu tylko przełącza wtryski na gaz lub na benzynę oraz modyfikuje czasy otwarcia wtrysków gazu wg. wprowadzonego przy kalibracji modyfikatora (czasy otwarcia wtrysków benzyny oryginalny z ECU, czas otwarcia wtrysków LPG oryginalny z ECU * mnożnik wprowadzony w STAG)....
Sprawdzić sprawność i połączenia czujnika temp. silnika, w następnej kolejności sprawność układu zapłonowego.
a według mnie to może być czujnik temperatury odpowiadający nie tylko za załanczanie świec w niskich temperaturach ale za zwiększenie dawki paliwowej w chwili rozruchu zimnego silnika
Dziś gdy na powietrzu jest +7stopni to dobrze chodzi samochód ale przy niższych temperaturach jest gorzej.
A jaką temperaturę ma reduktor w momencie przełączania przy gaśnięciu silnika - może ma tak niską, że zamarza. To według mnie świadczyłoby o za niewystarczającym przepływie czynnika grzewczego przez reduktor i przy niskiej jego temperaturze nie zdąży wystarczająco podgrzać reduktora.
Czasem nie za niska ta temperatura przełączenia?
Sprawdź jeszcze na rozgrzanym silniku napięcie przy włączonych odbiornikach - światła, klima, dmuchawa. Nie zapominajmy o wpływie temperatury na rezystancję - napięcie na regulatorze będzie niższe przy wyższej temperaturze.
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Wymiana przewodów paliwowych. Ostatnio słyszałem od mechanika ze co 5 lat trzeba się przyglądać/wymieniać przewody w silnikach DTI.
Astra F miała kilka różnych silników. Napisz coś więcej - jaki to silnik?. W niektórych silnikach rzeczywiście przyczyną takiego stanu może być obwód wysokiego napięcia, ale również: fałszywe powietrze i niesprawny zawór recyrkulacji spalin, a i o kiepskich stykach na czujniku temperatury też trzeba wspomnieć.
Dokładnie tak wygląda (jak jest nowy). I jak się dobrze wsłuchałem przy silniku pracującym z założonym paskiem, to piski dochodziły z okolic tej dużej nakrętki pomiędzy tymi trzema mniejszymi śrubami koła pasowego pompy, jak natomiast pasek zdjąłem to nie piszczało, ale równie dobrze przyczyną braku piszczenia wtedy mogła być niższa temperatura silnika...
Przerabiałem to w Astrze H. Silnik 1.8 16V. Termostat puszczał za wcześnie, a właściwie się nie domykał bo wyrabia się gniazdo w obudowie. Przy wymianie na nowy wkład należy zeszlifować około 0,5mm bolec który wychodzi z termostatu i wtedy się domknie.
Temperatury jakie podales są jak najbardziej prawidłowe. Nie wiem o co Ci chodzi.
Ciśnienia sprawdzane? U mnie też przy tej pogodzie pracuje cyklicznie, ale normalnie odparowuje, nie trzeba włączać i wyłączać czy zmieniać obroty silnika. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnień.
Nie znam tego silnika ,więc nie powiem,ale wiem z doświadczenia że zawsze jest coś za coś i mieszanie temperaturą bez brania pod uwagę wszystkiego na coś wpłynie niekorzystnie . W necie pokazuje mi, że to jest ten sam termostat co we wspomnianym Z18XER - typowo 105°C, ale w razie potrzeby (czyli pod obciążeniem) ECU otwiera go przy niższej temperaturze...
Witam! czyli włączający się wentylator przy nawet niskich temperaturach otoczenia i silnika jest częstym objawem po wymianie termostatu ? I po skasowaniu błędów komputerem w ASO problem znika?
Najprawdopodobniej padł sterownik silnika, drogi interes. Są mocowane za blisko silnika (dokładniej są do niego dokręcone) i temperatura je wykańcza.
astra niska temperatura niska temperatura silnika niska temperatura silnika skoda
słabe podświetlenie telewizora zawory motocyklowe mj2955 zasilacz
Fotowoltaika 2.94 kWp – zabezpieczenia DC/AC, przekroje kabli, sieć TN-C, dystans 40 m Electrolux zmywarka ESF/ESL – wymiana uszczelki lampy LED, o-ring PNC 8996461406507