Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
W benzynie czegoś takiego nie ma aby tracił aż tak temp na jalowych albo jadąc z górki
Hm, temperatura płynu 99 no trochę poza OK ale ciśnienie tłoczenia za niskie [refrigerant pressure] prawdopodobnie gdzieś się ciut ulotnił.
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
Witam Moze ktos moglby mi pomoc: Mam Opla Omege 2,5 TDS 95 rok, przejezdżam nim okolo 100 km a wskaznik temperatury plynu chlodzacego ledwo sie wychyla..co to m,moze byc czy dobrze mysle ze czujnik moze byc zepsuty......jesli tak to gdzie dokladnie on sie znajduje. Mam jeszcze jedno pytanie moze ma ktos zeskanowana ksiażke "napraw sam " do Omegi B Z...
Nie działa wisko okej. Ale nie napisałeś czy ogólnie wentylator stoi totalnie czy działa ze stałą prędkością cały czas nawet gdy silnik przekroczy te 95-97 stopni ??? Ogólnie to wisko powinno zadziałać po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów silnika nawet przy niższej temperaturze płynu chłodzącego silnika... Tam też wisko współpracuje z klimatyzacją...
Czujnik temperatury jest wkręcony w reduktor a w zimę reduktor jak i wystająca część czujnika ma temperaturę otoczenia co jest ważne bo nawet jak instalator ustawia czujnik na temp. 25stopni i płyn chłodniczy w reduktorze ma wyższą temperaturę to poprzez ochładzanie czujnika niższą temperaturą obudowy oraz powietrzem z otoczenia czujnik może się nie...
To prawda - temat nie pozwala spać. To znaczy mam rozumieć że mogło być tak jak bym chciał czyli wyższa temperatura pracy ale te 75°C 80°C też nie jest źle i nie ma wyższego spalania ani innych niekorzystnych zjawisk? a co jak nadejdzie zima? Czy to że podczas szybkiej jazdy temperatura spada nie świadczy o tym że termostat do końca się nie zamyka?...
ECU 001569.31 - Obniżenie poziomu paliwa jest zapisywane, jeśli ECU wykryje niskie ciśnienie oleju silnikowego, wysoką temperaturę płynu chłodzącego, niską temperaturę paliwa, brak sygnału prędkości wału korbowego lub wadliwą pompę wtryskową. Sorki że z translatora, ale nie chce mi się tłumaczyć.
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Tylko ten Lovato nie wydoła wydajnością, przynajmniej nie w pełnym zakresie obrotów, Jeśli opis na tym Tomasseto jest właściwy to na styk powinien być. Co do zamarzania to każdy parownik zamarznie jeśli jest uruchamiany przy zbyt niskiej temperaturze płynu chłodzącego bądź będziemy próbować z niego wycisnąć więcej niż przewidział producent. Jeśli na...
W kostce połączeniowej wentylatora (znajdującej się w chłodnicy) zabudowane są rezystor drutowy i dioda. Problem polega na tym, że dioda jest uszkodzona i brak na niej oznaczeń. Jest to najprawdopodobniej przyczyną nie wyłączania się wentylatora po osiągnięciu niższej temperatury płynu chłodzącego. Kto wie jak powinienem podłączyć nową diodę. Na schematach...
Kolego wojtekryba, mylisz się myśląc że zawory skończyły się na polonezie. A to czy w Lanosie jest to już inna sprawa, ja tylko przedstawiłem co sprawdzić aby dojść do przyczyny. Mogę tylko dodać, jeśli w Lanosie jest klapa to należy sprawdzić, czy nie kieruje ciepłego powietrza na zewnątrz, może też być problem z nadmuchem, wiatrak ciągnie powietrze...
Nie ma daremnej roboty. Kolega się upewnił, że tam właśnie jest jednak OK! Jeżeli naprawdę wszystko jest na sto procent cacy to pozostaje tylko sprawdzenie, czy z silnika do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny, lub czy gdzieś "po drodze" układ chłodzenia nie zaciąga tzw. świeżego powietrza. Innych możliwości już w zasadzie moja wyobraźnia...
. Komunikat: usterka silnika, za niski poziom płynu chłodniczego.(poziom ok, sprawdzony). Nie za niski poziom płynu tylko nadmierna temperatura płynu chłodzącego. Fiaty nie mają czujnika poziomu płynu. Czyli znika zasilanie na sterownik silnika. Sam sterownik lub miałem ostatnio podobny przypadek i winy był roczny akumulator. Jakiś chińczyk. Przy rozruchu...
W tym silniku normalna temp. pracy została ustalona na 98-105°C. Dla tego nie wolno stosować do nich wody. Masz za niski spadek temp. przy chłodzeniu silnika. Może to być też przekłamanie czujnika. Delta temp. pasowała by. Co do silnika, jako że to jednostka turbo, sprawność uzyskuje dopiero jak turbina zaczyna wytwarzać nadciśnienie, czyli w okolicach...
-jak się programuje i włącza webasto ? ( to spalinowe i to elektryczne ) Masz niestety Kolego spore braki w wiedzy na ten temat i trochę ciężko tłumaczyć jest "od podstaw"... 1. DOGRZEWACZ to coś innego niż OGRZEWACZ (popularne Webasto) Dogrzewacz ma za zadanie dogrzać w szybkim tempie silnik. Silniki CDI z pierwszego okresu produkcji bardzo długo...
Witam. Posiadam auto Audi 80 B4 2.0 benzyna LPG. Ostatnimi czasy silnik miał temperaturę 90 stopni. Wczoraj nagle zaświeciła mi się kontrolka od niskiego poziomu płynu/temperatury cieczy. Okazało się, że brakuje płynu, dolałem go, lecz kontrolka nie spadła, a temperatura silnika wzrosła do 105 stopni po rozgrzaniu i ani nie rośnie, ani nie maleje. Nie...
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Pomysł dość dziwny według mnie i wydaje mi się, że nic z tego nie wyjdzie. Zauważ, że w tym prowizorycznym wymienniku ciepła również musiałbyś wymusić w jakiś sposób obieg płynu, bo inaczej nie będzie w stanie odprowadzić kilkuset wat ciepła, które dostarczą chłodzone podzespoły. Jeśli już udałoby się schłodzić płyn do niskiej temperatury, to pamiętaj,...
Przy niskich temperaturach i krótkich przebiegach to normalne. A płynu mogło ubyć na skutek dokładnego odpowietrzenia się układu chłodzenia. Jeździć, obserwować.
Termostat znajduje się na głowicy od strony paska rozrządu. W oplach najczęściej się otwiera i tak już pozostaje. Działa cały czas duży obieg płyn odrazu trafia do chłodnicy i przy niskiej temperaturze zewnętrznej (wieczór, noc poranek itp) ni cholery nie uzyska prawidłowej temperatury. Termostat nie jest dla widzimisie i wygody tylko stabilizuje temperature...
Czyszczenie nic nie dało , visco dziala na zasadzie blokowania sie pod wplywem ciepla nie ma zadnego wlacznika odpowiedzialnego za to. Na starym visco bylo identycznie . Czyli musi się nagrzać od chłodnicy żeby zadziałać ? Na pewno masz dobry termostat ? Gorącą chłodnicę gdy świeci te ostrzeżenie ? Może to czujniki szwankują, wiązka elektryczna, a...
Błąd 16502 P0118 czujnik temperatury płynu chłodzącego ETC -niskie napięcie.
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Witam :) Przeszukałem całe forum ale takiego przypadku nie znalazłem, a co za tym idzie nie znalazłem rozwiązania. Problem dotyczy klimatyzacji. Objawy : - Odnoszę wrażenie, że chłodzi tylko wtedy gdy temperatura zewnętrzna nie przekracza 20 stopni. - Czasami gdy na zewnątrz jest 20-23 stopnie to od czasu do czasu chłodzi. - Czynnik był dobijany i tutaj...
Witam. Mogę się podzielić swoimi doświadczeniami z niskimi temperaturami. W czasie mojej pracy w czasie badań odporności na nagłe zmiany temperatur (dodatnia/ujemna) potrzebna była temperatura -65. Do jej uzyskiwania używaliśmy kilku metod : a. suchy lód b. zasilanie ciekłym azotem ( firmy Manford) c. sprężarka dużej mocy ( firmy Heraeus Vötch ) Wszystkie...
Witam, ja w swoim wozie mam 30 atmosfer, ale to inna klasa. Tyle powinno być u Ciebie http://obrazki.elektroda.net/55_12280105... jak jest więcej to ok. To, że kopci białym dymem może być spowodowane spadkiem temperatury i uchodzi Ci para z komina. Kolega jednak sam nie stosuje się do motta ze swojego podpisu i wypisuje idiotyzmy - stopień spreżania,...
Czujnik temperatury wentylatora jest umieszczony w chłodnicy. Odłącz wtyczkę i zewrzyj w niej kawałkiem przewodu oba styki. Jeśli wentylator zacznie się obracać to znaczy, że albo uszkodzony jest czujnik temperatury, lub chłodnica nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury. Brak ciepłego powietrza z nawiewu wskazuje na skrajnie niski poziom płynu w...
W drugiej minucie i 30 sekundach filmu widać wyraźnie mocowanie radiatora do karty graficznej. Są dwie blaszki. Ja zwykle w trakcie konserwacji odginam je do góry, tak aby mocniej sprężynowały a tym samym był lepszy docisk. Oczywiście z wyczuciem. Ciepłowody, to te metalowe, miedziane rurki. W nich zwykle jest jakiś płyn który wrze w niskiej temperaturze...
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Kolega adamo dobrze kombinuje ... :D Problemem będzie tzw. ochrona koła dwumasowego, czyli odpowiednie obroty silnika do podania dawki rozruchowej przy ciepłym silniku, a tym samym uruchomienia go . Tylko że Niemcy nie wzięli pod uwagę tego, że części się zużywają ... Pomóc mogą 2 sposoby: Pierwszy to taki, że symulujesz silnikowi niską temperaturę...
FFR 03011- 05 ; czujnik ciśnienia EVB, zwarcie do masy.EDC 03821-03; monitoring na CAN 3 , sygnał niezgodny. Błąd może dotyczyć temperatury wydechu,poziomu AdBlue, temperatury AdBlue.Diag 03404-02; niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym .FFR 00647-10 ; sprzęgło wentylatora . FMI 10 nie określa rodzaju usterki więc musisz sam sprawdzić...
Witam. Jak zalewałeś płynem, to zawór od nagrzewnicy był otwarty na maksa?Może masz zapowietrzony układ.
Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedna rzecz. Odsłanianie chłodnicy jest mało efektowne w sytuacji kiedy termostat jest zamknięty, ponieważ wtedy zamknięty jest obieg płynu chłodzącego przez nią. Toteż próg otwarcia rolety powinien być nieco wyższy jak temperatura początku otwierania termostatu. Ta temperatura, w zależności od typu silnika ma różne...
Odczytałem kody i była tylko 15-zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego. Gdzie jest ten czujnik? to jest ten w kolektorze ssącym?
Witam Czyli freon pod niskim ciśnieniem ochładza się ?? Zgodnie z zasadami termodynamiki gdy gaz ściśniesz to jego temperatura się zwiększy (podobnie grzeje się pompka od roweru gdy szybko pompujesz rower). Gdy taki gaz ściśniesz poza lodówką (z tyłu) to na skutek różnicy temperatury z otoczeniem (kuchnią) nastąpi oddanie nadmiaru ciepła do pokoju....
Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego na nowy przywróciła pracę świec żarowych w niskich temperaturach.
88/83 - załącza przy 88, a wyłącza przy 83, jak na dzisiejsze standardy to bardzo niskie temperatury. Albo wskaźnik źle Ci pokazuje albo masz zapowietrzony układ chłodzenia albo słaby obieg płynu przez chłodnicę. Zazwyczaj prawidłowa temperatura płynu to 88-92*C.
Webasto ~~5kW zużywa ok. 0,6 l/h paliwa przy pracy ciągłej . Uzyskując temp. ok.80 st. c ogranicza moc i przechodzi w stan podtrzymania temperatury . Histereza parę stopni. Przy wyłączonej dmuchawie nagrzanie silnika następuje w ciągu kilku minut ,ponieważ przy sprawnym termostacie silnika , grzany jest tylko płyn w małym obiegu (bez chłodnicy) . Przy...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Nie wiem jak u kolegi ale coś takiego mam na niski stan oleju. Dopiero później zapala się czerwona ale to już trochę za późno na sprawdzanie bagnetu. Związek z chłodzeniem jest taki że nie smaruje właściwie silnika i grzeje (wskaźnik temperatury)
Witam :| Sprawdź czy masz stan płynu w układzie chłodzenia :!: bo to może być przyczyną słabego grzania pozdrawiam Piotrek laguna 1,8 RT
Sprężarka z jelcza będzie pompować przy każdym silniku o rozsądnej mocy nawet 1,1kw ale tylko w zakresie niskich ciśnień i obrotów .Chcąc wycisnąć z niej max wydajność trzeba określic typ sprężarki bo były jelczowskie do 1400obr a były i do 1900obr .W każdym razie przy max obrotach i max ciśnieniu rzędu 9-10atm potrzeba do niej silnika ok 4kw . Są dostępne...
jaka może być przyczyna pojawienia się komunikatu "CODE 89" w samochodach marki Chevrolet? Komunikat "CODE 89" w samochodach marki Chevrolet najczęściej sygnalizuje problem związany z działaniem układu chłodzenia silnika. Ten komunikat oznacza, że silnik pracuje powyżej optymalnej temperatury i może dojść do przegrzania. Potencjalne przyczyny...
Mechanik przeprowadził test na szczelność układu i zawartości CO2 w zbiorniczku płynu wyrównawczego. Niestety wyszedł pozytywny - niebieski płyn zabarwia się na zielono. Pojawia się następujące pytanie: 1/ czy jest to nieszczelności głowicy (pęknięta), czy uszczelki pod głowicą i czy są inne problemy w silniku - dziwne jak na tak niski przebieg i ten...
nie wiem czy się dobrze rozumiemy piszesz, że nie dogrzewa się podczas jazdy, gdyby nawet webasto nie działało to silnik sam powinien się nagrzać do 90C, skoro się nie chce nagrzać, to myślę, że otwarty jest "duży obieg" i silnik nie chcę się dogrzać przez to że płyn cały czas krąży w chłodnicy i się chłodzi, sprawdź to co Ci pisałem. :)
Witam. Mam pytanie dotyczące przepływu powietrza, czy lepiej byłoby zamontować chłodzenie: Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB White 2x120mm na froncie obudowy czy na górze obudowy: NZXT H5 Flow White. Z góry dziękuję za odpowiedź =) Witaj! Wybór optymalnego miejsca montażu chłodzenia cieczą w obudowie komputerowej zależy od kilku czynników, w...
Wszystko jest w porządku. Przy niskich temperaturach tak się może dziać. Układ chłodzenia radzi sobie ze schłodzeniem silnika w temperaturach +40 i więcej stopni. Przy -20st na zewnątrz i włączonym nawiewie ogrzewania bardzo łatwo schłodzić płyn do temperatur przy których termostat się "zamknie". Stąd te wahania.
A więc sprawa wygląda tak że wskaźnik temperatury płynu chłodzącego działa , ale podnosi się góra do poziomu 70 st. , nie wiem czy to wina samego wskaźnika , czy płyn ma faktycznie taką niską temperaturę . :( Jak sobie z tym poradzić ? :)
Szkoda, że nie napiszesz o co chodzi (co chcesz zbudować/zaprojektować), łatwiej byłoby podpowiedzieć, ale spróbuję, bo potrzeba matką wynalazków i nóż-widelec może wymyślisz coś przydatnego. Co do skuteczności takiego rozwiązania - parownik klimatyzacji uzyskuje temperaturę, która może nie jest jakaś "superniska" w stosunku do temperatury otoczenia,...
BRylu 1985! Ta lampka od wody mruga też przy zbyt niskim stanie płynu chłodzącego.Te przewodziki lubią się przecierać. Poza tym jeśli w układzie chłodzenia podczas pracy nie ma ciśnienia,objaw będzie podobny,tylko dochodzą wariacje wskazówki od temperatury wody.Węże muszą przy ciepłym silniku być twarde od nadciśnienia,wtedy jest oki. Powodzenia!
Bremsflussigkeit Poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN / Uzupełnić przy najbliższej okazji Oeldruck Motor Za niskie ciśnienie oleju w silniku / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Kuhlwassertemp Za wysoka temperatura płynu chłodzącego / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Handbremse losen Zwolnić hamulec ręczny - informacja po przekroczeniu...
Ja pracę tego układu przy niekorzystnych warunkach (zimą i przy zachmurzeniach) widzę tak. Panele nagrzewają się - pompka napełnia panele płynem który ma niską temperaturę bo zalegał w rurach łączących zbiornik i panele. Ponieważ masa płynu jest duża czujnik szybko obniży swoją temperaturę i wyłączy układ. Płyn który nie przeszedł przez panel cofnie...
witam mam problem z wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego,gdy jadę dość ostro na niskich biegach pokazuje temperaturę 90' C a gdy się zatrzymam na światłach to wskaźnik spada do 75'C potem wraca na 90' gdy znowu jadę nowy termostat założyłem tylko że uniwersalny zastanawiam się czy to TERMOSTAT ma za niską temperaturę otwarcia czy może pompa wodna...
Witam. proszę mi powiedzieć czy ten czujnik Jest gdzieś obok tego czujnika do temperatury płynu chłodniczego? Nie za bardzo rozumię pytanie. Jest koło termostatu zabezpieczony taka wsuwką. Czasem plastikową a czasem metalową. Taka rada, zimny silnik. lekko popuszczasz korek w zbiorniku wyrównawczym a tym samym ściskasz gruby wąż od układu chłodzenia....
Kontrolka płynu chłodzącego, gdyby była żółta to oznaczała by zbyt niski poziom, ta zapewne jest od przekroczenia temperatury
Witam Od dłuższego czasu walczę z układem chłodzenia w 2JZ. Wymieniłem chłodnicę na zamiennik oraz do kompletu korek. Oryginalnie na chłodnicy był niski korek z zaworkiem zwrotnym luźno wiszącym. Do zamiennika chłodnicy pasuje korek wysoki w którym zaworek zwrotny jest na sprężynie. Wymieniłem też termostat na oryginał, pompa wody nowa z rozrządem tyle...
Witam wszystkich. Jako, że zima już daje się we znaki chciałem zainstalować w swoim samochodzie podgrzewacz płynu chłodniczego. Gotowy dostałem na szrocie chyba od Renault. Wpięty w odpowiednie miejsce w układzie chłodzenia podgrzewa płyn w małym obiegu za pomocą trzech świec żarowych. Chciałem do tego dorobić odpowiedni układ sterujący i tu zaczyna...
Witam. Samochód odebrałem od mechanika z wymienionym termostatem. Temperatura silnika 90 stopni i już się nie gotuję, ale ogrzewanie mam tylko wtedy gdy obroty są powyżej 2000. W czsie jazdy to wogóle nie przeszkadza ale w korku na niskich obrotach powietrze z climatronika leci tylko letnie. Ostatnią rzecz jaką spróbuję zrobić to usunąć parownik z układu...
Piszesz, że wycieku nie było ale nie wiadomo, czy napełniony układ chłodzenia. Przyznaję, że AX już dawno nie kojarzę i nie wiem, czy lamka oznacza niski poziom, czy też przegrzanie silnika. Ale zakłądam, że chodzi o poziom płynu, czyli układ jest zapowietrzony co jakby potwierdza brak ciepła na nagrzewnicy. A skoro tak to dolewanie, odpowietrzanie...
Mam lodówkę turystyczną na module Peltiera i mogę wam powiedzieć, że skuteczność takiego chłodzenia jest niska. Dopiero jak wesprę Peltiera zamrożonym wkładem z lodóki (takim z niebieskim płynem wewnątrz) to mogę nawet cały dzień utrzymywać wewnątrz niską temperaturę (około 5 stopni Celsjusza). Wątpię żeby mała ilość modułów schłodziła dużą ilość ciepłego...
Więc tak, pierwsze co przychodzi na myśl, sprawdzić na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Auto zalać płynem dedykowanym, pamiętając, że jest to układ ciśnieniowy i parametry płynu nie są bez znaczenia. Wystarczy zbyt niski próg wrzenia. Druga sprawa, jak Kolega pisał, stan chłodnicy. Mogła, ona, być przyczyną konieczności wymiany uszczelki pod głowicą....
mam juz pewne doswiadczenia z blokami wodnymi na procesorach. Myśl jest dobra, ale jeszcze wykonanie jest niedopracowane. Coprawda można zakupić już blok wodny na procesor, oraz odpowiednie zasilacze ATX chłodzone cieczą. Konfort pracy jest wyśmienit. Cisza, nic nie szumi i wyje. "WSPANIALE" ale za to inne problemy. Komputer przywiązany do jednego miejsca....
Cześć I znowu po raz kolejny trzeba zaczynać od tego samego: BRAK DANYCH To nie jest kolego maluch w którym była klapka w kanale powietrznym i była albo otwarta, albo zamknięta. Na razie nie wiemy, czy w aucie masz proste ogrzewanie, czy klimę "ręczną" czy może automatyczną - a ma to zasadnicze znaczenie w różnych rodzajach sterowania w każdym z nich....
Ciasno to swoją drogą - w końcu miniaturyzacja postępuje :P Kwestia temperatur - żeby tak niskie mieć to to musi być głośneee na chłodnicy 2x120 - no ale mogą być lekkie przekłamania :) U mnie na Black Water Ultimate 3x120, Prison Pro (CPU), Prison (GPU) i 3xArctic 120 puszczonych na 7V mam temp płynu 25.6C i temp CPU - 35C i GPU - 36C w idle Aaa, mierzysz...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
czy w kabinie czuć taki słodki zapach ja nie to w tylnej dolnej części silnika jest taki plastykowy króciec one często przy niskich temperaturach pękają lub się zniekształcają przy uszczelce w pisz w wyszukiwarce króciec układu chłodzenia audi koszt około 25 zł bardzo często tam występuje nieszczelność w audi i ciężko ją zlokalizować bo ubytek płynu...
Zestawienie kodów usterek dla samochodów Daewoo Kod usterki Znaczenie 12 brak impulsów odniesienia z układu DIS 13 usterka sondy lambda (EOS) 14 usterka czujnika temperatury płynu chłodzącego (CTS) albo: czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt niski (temp. zbyt wysoka) 15 czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt wysoki...
1-za niski poziom płynu chłodzącego 2-pomarańczowa gwiazdka-temperatura poniżej +4st. 3-czerwona gwiazdka-temperatura poniżej 0st. 4-niski poziom płynu spryskiwaczy (ok 1litr) 5-klucz-przegląd 6-kasowanie przeglądu 7-czas na klocki hamulcowe polecam lekture http://forum.fordclubpolska.org/viewtopi...
Masz do wymiany termostat. Miałem dokładnie tak samo. Wymień sam wkład termostatu(ok.10zł), odpowietrz dokładnie układ chłodzenia. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora(3x niech się włączy). Jak silnik ostygnie sprawdź poziom płynu i ew. dolej
https://obrazki.elektroda.pl/9085013800_... Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka...
witam jeżeli zbiera ci się masełko - to może to być wpływ niskich temperatur i wilgotności - zbiera ci się olej zmieszany z wodą jest jeszcze jedna możliwość - masz wywaloną uszczelke pod głowicą sprawdź bagnet - jeżeli olej nie ma podobnych objawów i nie ubywa ci płynu w zbiorniku wyrównawczym od układu chłodzenia - to nie ma się co za bardzo stresować...
Oczywiście ze tak! Jeżeli mapa (strategia działania) kalkulatora silnika (ECU) ma taka potrzebę (na podgrzanie komory spalania np. dla zmniejszenia emisji związków toksycznych w spalinach, lub dla szybszego nagrzania silnika-płynu w układzie chłodzenia, bo kierowca przy niskiej temperaturze włączył ogrzewanie kabiny, i t.p.). Ale kontrolka świec żarowych...
Myśle iż trzeba będzie zczytać komputer benzynowy i jego poszczególne parametry oraz kody usterek, dopiero one dadzą ostateczną odpowiedź. Może być uszkodzona sonda Lambda jak i czujnik temperatury płynu chłodzącego może mieć niewłaściwe parametryw niskich temperaturach. Zdarza się blokowanie silnika krokowego wolnych obrotów .
Ale napisz w końcu co się dzieje. Bo puki co tak naprawdę nie napisałeś po czym wnioskujesz że się przegrzewa. Wywala płyn? Leci para z odpowietrznika zbiornika wyrównawczego? Może masz uszkodzony korek na chłodnicy i ciśnienia nie trzyma, a masz tam ciśnieniowy układ chłodzenia. Zbyt niskie ciśnienie otwarcia zaworu w korku= wrzenie cieczy. Termostat...
Najprościej mówiąc mam spuścić płyn przez dolny przewód od chłodnicy, wsadzić go na miejsce. Odkręcić odpowietrzniki od nagrzewnicy i przy termostacie. Nalewać płyn i obserwować gdy pojawi się on w odpowietrznikach, gdy tak będzie mam zakręcić odpowietrzniki i zakręcić zbiornik wyrównawczy - odpalić silnik. Ustawić nawiew na minimalną temperaturę (ze...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto 55 1.1 z 95 roku. Podczas jazdy miejskiej (dużo stania i mało ruchu) gotuje się woda w układzie chłodzenia. Wentylator załącza się, choć moim zdaniem zbyt rzadko i na zbyt krótko (zwykle załącza się na 10-15 sekund, po czym wyłącza na około 30). Często gdy spod korka od wlewu płynu chłodniczego syczała...
A czy zbyt niskie ciśnienie na IV cylindrze może powodować w/w usterkę ? Podczas kręcenia rozrusznikiem z tego co pamiętam to: -prędkość obrotowa ok 230 obr/min; -synchro OK; -ciśnienie na listwie po ok 2 sek wynosi wartość zadaną; -spadek napięcia do ok 10V; -temperatura paliwa i płynu chłodzenia zgodne z temp. otoczenia; Jeszcze jakieś parametry pominąłem...
Zgadzam się jak jadę wolno tak do 100 km/h na godzinę to miałem temp. na kanale 49 od 108-113, ale jak jechałem z dużą prędkością to temperatura spada w zależności od obciążenia do nawet chwilowo 90 stopni C, martwi mnie to że od dwóch dni przy niskich obrotach temperatura skacze do 120 i załącza się wentylator. Plynu trochę ubywało, trochę mazi pod...
Z ciekawości zapytam po co ? nie masz wskaźnika temp. ? A właśnie po to,m aby uniknąć sytuacji, która spotkała mnie... Jadąc drogą ekspresową ponad 100 km/h pękł mi wąż układu chłodzenia i temperatura skoczyła moment jak woda uciekła. Nie zauważyłem tego w porę, bo przecież patrzysz na drogę a na zegary zerkasz od czasu do czasu, i przegrzałem silnik...
Udało mi się pożyczyć kabelek zanim dostanę swój i zrobiłem testy pod Lexią. Wysokie obroty wentylatora chłodnicy (przekształtnik) Wysokie obroty wentylatora chłodnicy Niskie obroty wentylatora chłodnicy Wszystkie trzy testy elementów wykonawczych przebiegły pomyślnie. Wentylator załączał się i kończył pracę z pozytywnym wynikiem testu. W testach mam...
ja już napisałem, ale mogę powtórzyć za zapalenie tej kontrolki odpowiadają dwa czujniki czujnik temp silnika (nie ważne ilo pinowy 2 czy 4) jeden pin zawsze do wskaźnika a drugi pin działa jak przełącznik i zwiera do masy zapalając kontrolkę, drugi czujnik jest w zbiorniczku wyrównawczym i on zapali nam kontrolkę w przypadku niskiego stanu płynu chłodzącego.
witam moim zdaniem masz za mało płynu chłodzącego albo zapowietrzony układ chłodzenia , ewentualnie źle wpięty parownik i wtedy zamarza miałem kiedyś instalację w samochodzie na gaźniku i odpalałem na gazie nawet przy - 20° i ani razu nie zamarzł mi parownik jest jeszcze jedna możliwość , że gazownicy dali d......, coś ci zamarza , a gdy postoi kilka...
Witam. Panel był najprostszym działaniem, ale to wygląda na brak informacji o warunkach pracy układu. Jest prawdopodobieństwo, że jeden lub więcej czujników temperatury się poddał. Ja na początek przyjrzałbym się czujnikowi informującemu sterownik klimy o stopniu nagrzania płynu chłodzącego. W autach vag przy niskiej temperaturze grzanie nie pracuje....
Jesli kopci białym dymem to Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy...
Wydaje mi się, że nie ma co kombinować z tą i7. i5 w zupełności wystarczy. Nawet w przypadku Wiedźmina 3 nie ma różnicy między tymi procesorami. Kupowanie w tej chwili komputera na wyrost, to dla mnie lekka przesada. Gdy gry już rzeczywiście zaczną wykorzystywać dodatkowe 4 wątki w i7 Intel wypuści ze 2/3 nowe podstawki, gdzie tamte procesory pozostawią...
Napisz jaki silnik i jak to się zaczęło,czy miałeś ubytki płynu chłodniczego,czy zmieniałeś może płyn,czy z nawiewu leci ciepłe powietrze,czy wentylator chłodnicy się włącza?Wygląda mi to na zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie mam pewności(za mało danych). Ten pomysł jest lepszy. Ale i tak lewatywa chłodnicy nie zaszkodzi. Kiedyś miałem w Audi zapowietrzenie...
Witam, wiele lat temu byłem w jednym z warsztatów z okolic krasnegostawu. Warsztat niskiego sortu, ale do rzeczy. Koledzy składali auto i podczas zalewania płynu chłodniczego między nimi zaszła taka dyskusja, że omyłkowo zalali do poziomu max mieszankę benzynową (była w kanistrze borygo) Trzeźwi wiadomo nie byli i nie jeździli tego dnia, ale odpalali...
49-to licznik błędów prędkości pojazdu chyba że w seacie to jest inaczej. A po drugie kanał 51 to temperatura płyny chłodzącego
także koledzy winowajcą był czujnik temperatury płynu chłodzącego - ( czujnik gdy ma wade przy niskich temperaturach daje infortmacje że jest ciepło wten świece grzeją jakby było lato- dodatnie temeratury. ) po odłaczeniu wtyczki od czujnika komputer dostaje natychmiastową informacje o mrozie i daję wiekszą temperature na świece. dokonałem próby po...
Ogrzewanie parownika podepnij tak jak kolega pisał wczesniej pod nagrzewnice iesli niejest tak zrobione. To że Ci zamarza parownik to efekt zapowietrzenia układu chłodzenia. Poprostu dostaje sie pęcherz powietrza i płyn niemoże go przepchnąć. Co do odpalania na gazie niepowinno z tym byc problemu przy poldku jesli oczywiscie to nie jest MPI. Nawet przy...
Trochę offtop, ale dlaczego praktycznie zawsze właściciele ursusów zawzięcie lali do nich wodę, zamiast płyn z niską temperaturą krzepnięcia? Względy techniczne, czy ekonomiczne? Najtańsze 10 litrów petrygo to koszt ok 60 zł... Leją wodę, bo jak miałbyś po 2-3 litry dolewać co dzień bo wywali w powietrze bo w lato jest +35*C, a chłodnice w ursusach...
Tyle głupot dawno nie czytałem. Kolego DIABLO1410 idź do samochodu, odpalaj i jedź do stacji paliwowej. Zatkanie filtra możliwe przy użytkowaniu prze kilkadziesiąt kilometrów przy temperaturze sporo poniżej - 10 st C. Wprawdzie nie wiem jak w P 406 ale ogólnie przy HDI masz przygotowanie paliwa także prze podgrzewanie w pompie oraz chłodzenie przy powrocie...
Z ciekawości spytam jaką temperaturę ( w zimie ) nastawiasz do grzania wnętrza auta, może zbyt niską i masz takie efekty. Ponadto jeśli rzadko używasz "ogrzewania", to mogło dojść do "zamulenia" nagrzewnicy, na którego wpływ ma rodzaj stosowanych płynów chłodniczych. Znam taki przypadek, że w aucie sprowadzonym z Włoch (gdzie rzadko włącza się ogrzewanie)...
Tak ogólnie, to wlew płynu chłodniczego zwykle znajduje się powyżej "góry" chłodnicy i cylindra, aby można było dolać płynu. Szukaj korka wlewu w chłodnicy, albo dodatkowego zbiorniczka połączonego wężem gumowym z chłodnicą. Po zlokalizowaniu wlewu zbadaj płyn próbnikiem na "odporność" płynu na niskie temperatury. W razie konieczności wymień płyn na...
Podepnij plus bezpiecznika na krótko najlepiej podaj bezpośrednio na przekaznik,jeśli pompa wystartuje to rozbierz skrzynkę bezpieczników i szukaj dokładnie tam gdzie wchodzi nieszczęsny bezpiecznik. Zrobiłem tak jak pisałeś na przekaźniku jest napięcie na bezpieczniku niema (bezpiecznik nr 27 40A) , po zwarciu przekaźnika pompa pracuje wygląda na...
Należało by sprawdzić czy termostat nie jest ciągle otwarty i czy płyn krąży po dużym obiegu, tzn. sprawdź wszystkie węże od chłodnicy ( szczególnie te u dołu ) czy nie są ciepłe jakąś chwilę po uruchomieniu zimnego auta, nie powinny się grzać do momentu otwarcia termostatu (powyżej ok. 80 stopni ). Podczas jazdy pęd powietrza mocno wystudza chłodnice,...
temperatura płyn chłodzić czujnik temperatura płyn chłodzić niski poziom płyn
magnes wirnika pralki termostat lodówki regulacja śrubki rozruchu nierówno pracuje
schemat zasilacza uc3843 transformator bester
Skrzynia biegów HHQ 6-biegowa w Volkswagen Passat i Audi A4 Gdzie kupić skrzynię biegów HHQ do VW Passat?