Na chłodnicy przy sprawnym termostacie może być inna wartość temperatury. Czujnik mierzy temp na wyjściu z głowicy i tu należało by ją zmierzyć i porównać z wartością wskazywaną. Ewentualnie zdemontować czujnik i zanurzyć na kilka minut w cieczy o znanej temperaturze np włożyć do gotującej się wody (98-100 C)
Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Stara uszczelka będzie raczej wżarta w obudowy termostatu również przeczyść najpierw zeskrob ostrym nożykiem tak żeby nie porobić zacięć na obudowie następnie polerką na mokro na przykład kładziesz papier na prostym stole i delikatnie szlifuj dociskając całą powierzchnią.Napisz jak rozwiążesz już problem.
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Coś to źle czytasz, bo taki opis jest dla EDC7. Ty masz 15 rok więc masz EDC17 i opis brzmi: Coolant temperature sensor, intercooling Czyli masz go w intercoolerze wodnym na dole.
woltomierz ilorazowy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Logometr
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duzy opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje maly opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. Przy 40°C napięcie skacze z niskiego na wysokie.napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C opór: 300 - 350 omów...
Do zegarów czyta z numeru 3 na poniższym rysunku. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
Skoro masz 1 gen to zainstaluj sobie termometr AD42 ,AG97 , a czujnik zamontuj pod maską.
Obawy jak najbardziej poprawne. Co do czujnika w aucie to dane są do uzyskania a co do czujnika z zestawu musisz spytać sprzedawcę ale sądzę że sami nie wiedzą co tam siedzi. Czy ktoś montował wątpię bo to sztuka dla sztuki. A co do logowania licznika to 5 minut roboty dla kogoś kto ma choćby opcoma.
Żaden zestaw wskaźników nie pasuje zamiennie do 600. Dodatkowy zegar+czujnik załatwi sprawę.
Oczywiście ten z tyłu głowicy jest 4 pinowy - podwójny czujnik. Jeden dla wskaźnika w liczniku, drugi dla sterownika silnika. Najlepiej sprawdzić interfejsem diagnostycznym jaką temperaturę widzi licznik a jaka sterownik silnika. Jeżeli są różne to czujnik do wymiany, jeżeli takie same to silnik nie osiąga swojej temperatury.
Masa piny 2-4 sygnał 1-3, na górze tego króćca jest jeszcze dwupinowy czujnik-włacznik który uruchamia pompę obiegową płynu Też masa i sygnał na przekaźnik tejże pompy.
Ten czujnik znajduje się przy termostacie pozdrawiam
w AXach były 2 czujniki temperatury cieczy: 1. Niebieski - 2 piny - kontrolka przegrzania i wskaźnik temperatury 2. Zielony - 2 piny - system wtrysku Poza tym jeśli ten czujnik jest zepsuty (rezystancja nieskończona lub zero) komputer wtrysku zaświeca kontrolkę diagnostyki.
http://obrazki.elektroda.net/83_12657572... Szukajcie, a znajdziecie ;) Pisałem, to zależy od Twoich chęci!!!
wg ETKA jest tak jak piszesz. Czarny czujnik z dwoma pinami Numer katalogowy: 06A919501A lub 06A919501
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
W temperaturze 20 st.C - 2 do 3kOhm , przy 90st.C - 200 do 300 Ohm.
Masz jak to jest w Xsarze 2. Jeżeli masz 2.0 16V ale o mniejszej mocy (138 KM) to tam jest zupełnie inna obudowa termostatu. Według Service Box w obudowie nie ma czujnika (żadnego).
Bo można sterować prędkościami wentylatorów czy pracą pompy zależnie od temperatury płynu w obiegu chłodzenia.
Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.
Seat Ibiza V (KJ1, KJG) 1.6 TDI. Witam. Podczas jazdy na zegarach pokazuje mi ponad 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Jak włączę sobie podgląd na komputerze, jest tak samo, ponad 100 stopni. Jak zwolnię, temperatura wraca do normy 90 stopni. Najpierw wymieniłem czujnik, po 3 dniach dalej to samo. Potem wymieniłem termostat. Wczoraj znowu to...
W obudowie termostatu.
Nic nie piszesz jaki tam masz dokładniej motor, jaki system wtryskowy, czy masz w aucie klimę czy nie. Tak to z wami jest - informacje byście chcieli dokładne, ale samemu zeznać dokładnie to już nie. Masz to, co znalazłem. Wziąłem taką raczej najbardziej popularną wersję. Jak to nie jest dokładnie to, co masz to twoja strata https://www.ilcats.ru/mercedes/?function...
Witam. EDC 3868 ; uzgodnienie temperatury doładowanego powietrza z chłodnicą.Kontrola przy wł. zapłonie pod kontem zmiany wskazania czujnika tj.czy temperatura doładowanego powietrza przy zatrzymanym silniku spadła do temperatury płynu chłodzącego. kontrola podczas pracy , czy czujnik jest zamontowany/podłączony ( dwa różne ciśnienia doładowania muszą...
W osobówkach z tym silnikiem jest problem z chłodnica EGR. Nie działa gruszka która zamyka obieg płynu (chyba) i przez to spaliny nie dogrzewają układu chłodzenia. Może tu jest podobnie?
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Witam. Po awarii układu chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 2.0 Benzyna i wymianie wszystkich podzespołów układu chłodzenia od kilku dni mam problem albowiem zakupiłem już 2 termostat,pierwszy nowy nie działał na pewno bo się nie otwierał więc zakupiłem drugi,problem polega na tym że temperatura płynu chłodzącego dochodzi nie zawsze do 130 stopni,czasami...
a gdzie ten czujnik od zegarów się znajduje?
Renault Talisman Sedan 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
Witam serdecznie forumowiczów. Być może się powtórzę, ale nigdzie jak dotąd nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mam Berlingo 1,6 HDI. Gdy rano go odpalę (auto jest zimne po nocy) od razu na wskaźniku temp idzie do 110 stopni i załącza się komunikat STOP, oraz zaczynają pracować wentylatory od chłodnicy). Kiedyś trwało to tylko chwilę i zdarzało...
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
Witam. Po awarii układu chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 2.0 Benzyna i wymianie wszystkich podzespołów układu chłodzenia od kilku dni mam problem, albowiem zakupiłem już 2 termostaty, pierwszy nowy nie działał na pewno, bo się nie otwierał, więc zakupiłem drugi. Problem polega na tym, że temperatura płynu chłodzącego dochodzi nie zawsze do 130 stopni,...
W termostacie
no właśnie ale podmieniałem czujnik temperatury koło termostatu, i dalej to samo. Po wyjęciu wtyczki od tego czujnika wentylatory pracują cały czas nawet po wyjęciu kluczyka.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Diagnoskop SD i podglądnij temperaturę płynu chłodzącego oraz wysteruj wentylator aby sprawdzić czy potrafi szybko "kręcić".
Czujnik temperatury płynu chłodzącego w Ford Focus C-Max 1.8D znajduje się z tyłu silnika (od kabiny), po prawej stronie patrząc na silnik od przodu. Inaczej opisując, znajduje się na ścianie silnikiem od strony kabiny, tuż obok wtyczek sond lambda
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Wentylatory już chodzą, wyciągnąłem przekaźnik i wsadziłem i jest ok zaczęło działać. Jednak klima dalej nie chłodzi, jedna rurka przy kompresorze robi się bardzo gorąca natomiast druga jest obojętna, czy to znaczy że przez komoresor nie przechodzi gaz ? Czy wina czegoś innego ? Tak sobie myślę że jeżeli kompresor nie działa to ciśnienie w obiegu nie...
No i weź tu się staraj, opisałem co i jak, dorosła małpa by to załapała. A tu zonk i tekst "wtedy jak jeszcze był sprawny". Oczywiście że masz niesprawne auto, czym prędzej wymień termostat ale tylko zakupiony w serwisie Opla, do tego płyn oplowski też zakupiony w serwisie. Ponadto niech skorygują komputerem wskazania temperatury i je uaktualnią. Poprzedni...
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Które kontrolki? A nie ma czasem sytuacji, że zupełnie bez sensu zapala się kontrolka świateł długich (granatowa), podnosi się i opada wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, poziomu paliwa?
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Na szkoleniu z ecodrivingu w scanii, instruktor zalecal silnik rozgrzewac retarderem. Przegoń ją pare kilometrow z retarderem na minimum i sprawdz temperature. Ciekawostka - actros w gorach grzal sie do 110 stopni.
Po pierwsze nie da się określić temperatury sprężarki chłodzonej wodą jeśli tej wody w niej nie ma . W ikarusie płyn dopływał z silnika o temperaturze 80-90 st i taki w sumie gorący płyn chłodził skutecznie sprężarkę . W sprężarkach chłodzonych powietrzem też nie określa się grzania za pomocą ręki a trzeba użyć pirometru lub jakiegoś termometru . W...
Zewrzyj przewód od czujnika do masy i obserwuj wskaźnik. Upewnij się też czy masz dobry termostat
(at)aruszaba rozwiązanie to nie pisać głupot. Tam styki sniedzieją przy czujniku temperatury, a że względu na wiek auta, w innych miejscach instalacji też nie lepiej. Więc wyświetlacz oszukuje wskazania. A że pokazuje tylko 4 stany to już taki jego urok.
Czujnik temperatury spalin? Czujnik temperatury płyny chłodzącego? Czujnik położeniu wału? Jakie są parametry nie oszukują?
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
Tak, temperatury w chłodzeniu bez płynu będą bardzo duże i bardzo szybko, już w BIOSie pewnie dojedzie do 70+ stopni. Możesz pobujać trochę chłodzeniem i zobaczyć, czy chlupie. W każdym chłodzeniu tego typu jest minimalna ilość powietrza, więc nawet "zatankowane" powinno delikatnie chlupać.
Witam w którym jest miejscu czójnik temperatury płynu chłodzącego? w chrysler 300c 3.0crd
Witam, Jeżeli dobrze zrozumiałem opis to masz problem z ogrzewaniem. Jeżeli tak to najpierw trzeba sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego na silniku, na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy.
odporność do 100 stopni Celsjusza Zdecydowanie mało. Temperatura płynu chłodzącego jest czasem dużo wyższa. To nie te czasy gdy można było lać wodę do układu
Czy powinienem coś z tym zrobić i jeśli tak to co? Tak jak pisali wyżej sprawdzić czy wentylator gdzieś ociera, a jeżeli nie ociera to sprawdzić jego stan dlaczego hałasuje, a włączać się musi bo taka jest jego rola aby przy podwyższeniu temperatury chłodził płyn chłodniczy. Jeżdzić można, ale w pierwszej kolejności dokładna "diagnostyka" dlaczego...
Wiem, że Renault Thalia ma z boku silnika czujnik ale prędkości obrotowej i ten często robi problemy właśnie takie, iż silnik nie zapala. Zazwyczaj właśnie problem ustępuje po wypięciu i wpięciu wtyczki choć ustępuje on chwilowo. Problemem są tam śniedziejące styki. Trzeba to dobrze wyczyścić i długo jest spokój. Czujnik temperatury nie jest zazwyczaj...
https://obrazki.elektroda.pl/6296056500_...
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego może to to bo jak właczam silnik to przez jakieś 2 km świeci się kontrolka od chłodzenia na niebiesko potem gaśnie
Zanim wymienisz cokolwiek to na tym forum było podane rozwiązanie. Zawór zamykający przepływ płynu w chłodnicy EGR. Wątek na forum dotyczył Audi z tym silnikiem.
Ja bym na początek wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. W Oplu to tani element bo kilkanaście PLN a przez jego niepoprawne wskazanie temperatury sterownik może dawać zbyt dużą dawkę paliwa co powoduje zarzucanie świec.
Witam. Ja mam jeszcze taką propozycję: Przy ciepłym silniku odłącz wtykę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i próbuj go odpalić.
Tak zgadza sie w tych silnikach są wadliwe te uszczeliki i są problemy z układem chłodzenia.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
A to masz uszkodzony czujnik na chłodnicy lub spalony bezpiecznik od silnika wentylatora chłodzenia na chłodnicy sprawdź.
Masz tabelę oporności, podłączasz zamiast czujnika opornik np. z przedziału 200-290 ohm i sprawdzasz czy wskaźnik pokazuje temp. okolicy 90*c ten opornik podłaczyc pod pin 1i3 czy 2i4
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Potwierdzam że sterownik w tym czasie włącza ogrzewanie lusterek oraz tylnej szyby... Diodę mam zamontowaną i wiem w którym momencie to następuje. Możesz zaobserwować jeszcze wzrost temperatury płynu chłodzącego oraz oleju...
Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
Tak pokrywa się jeśli temperatura na wskaźniku już urośnie to ta w komputerze jest taka sama
137 to właściwie sterownik silnika, może bardziej pompy wtryskowej. To on uruchamia 102 podając masę na 85 lub 86. W 102 sygnał t to temperatura płynu chłodzącego. Dla testu zagnij nóżkę t i przekaźnik świec żarowych powinien awaryjnie uruchamiać świece przez 30 sekund po każdym zapłonie.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Grzej gdy napięcie 13.7V, temperatura zewnętrzna powiedzmy 7st. Grzej aż nie uzyskasz 60st. Nie grzej gdy napięcie znów spadnie <13.6V U mnie tak to działało. A były 3 przekaźniki - każdy dla osobnej świecy i na to jeszcze po bezpieczniku.. Nie potrafię tego gościa odszukać. Robił nawet "programy" pod konkretne zapotrzebowania. P.S. Nie mierzył...
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Przy ciśnieniu atmosferycznym na poziomie morza temperatura wrzenia klasycznego płynu chłodzącego (50%/50%), to 107 st. C. https://obrazki.elektroda.pl/2198192700_... Autorze, nie mieszkasz czasem wysoko w górach?
EMS 280; czujnik temperatury płynu chłodzącego. Napięcie w obwodzie czujnika jest wyższe od dopuszczalnego. Może być przerwanie w obwodzie czujnika lub sam czujnik, jeśli w dalszym ciągu występuje usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa to też może mieć wpływ na czujnik temperatury płynu.
Czujnik na dwa piny?
Odłącz czujnik temperatury płynu chłodzącego i sprawdź różnice. Często także rozrusznik nie daje rady - regeneracja lub wymiany na Bosch z 2.4jtd. Generalnie te silniki zawsze miały takie problemy. Winne będą raczej wtryskiwacze, ale można poradzić sobie na dwa sposoby z tym pierwszym najlepszym będzie modyfikacja software w ECU, czyli zwiększenie dawki...
Witam, Dziś dalszy ciąg zmagań, Nie znalazłem usterki na temperaturę silnika na liczniku, anie na błąd w sterowniku silnika, Dalej mi świeci EDC, Jak dobrze zrozumiałem podpowiedz to któryś z czujników na silniku robi zwarcie i ten błąd jest. Praktycznie wszystkie czujniki odpiłem i dalej ten błąd był, Przemie żyłem ile mogłem i na każdym jest praktycznie...
Uszkodzone przewody od czujnika lub uszkodzenie wejścia ECU. Ewentualnie oprogramowanie źle odczytuje temperaturę (czujniki temperatury są w przepływomierzu, na silniku oraz w pompie wtryskowej).
TEMP Rezystencja Napięcie 0 4800...6600 4,00...4,50 10 4000 3,75..4,00 20 2200...2800 3,00..3,50 30 1300 3,25 40 1000...1200 2,50...3,00 50 1000 2,50 60 800 2,00..2,50 80 270..380 1,00..1,30 110 0,50 Temperatura w *C, rezystencja w Ω a napięcie w V Zródło; własne :D
Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego włącza się wentylator i czy pracuje na I czy II biegu ? włącznik termiczny wkręcony jest w dolną lewą część chłodnicy, podaj kolor termowłącznika to podam Ci jego numer.
Sygnał z pinu 2 presostatu zasuwa do sterownika wentylatorów.Wtyczka 14 pinowa pin 2.Sprawdź miernikiem przejście czy kabelek nie zgnił. I jeszcze jedno.Jaką temperaturę płynu chłodzącego widzi licznik w blokach pomiarowych?
Zależy od gazownika :) Może być mocowany w reduktorze, na przewodzie wodnym zasilającym reduktor albo wpięty w ori instalację auta. Najczęściej w okolicy czujnika temperatury płynu chłodzącego.
Samochód trzyma temperaturę, a nie ma wskazówki w pionie :) Jest wychylona w lewo o 1 mm, może 2 mm. Zdjęcie to ukazuje
czujnik i wskaźnik są w porządku , dziś sprawdzałem i temperatura płynu zgadza się z wskazaniem wskaźnika . Teraz kwestia termostatu , gdzie go szukać w ducato ? :)
Witam panowie! mam problem z moim audi a3 8p .. i napisze krótko i na temat.. a mianowicie chodzi o to że jak włączę zapłon to od razu mi startują wentylatory chłodnicy.. podłączyłem komputer i żadnych błędów nie pokazało.. ale gdy zobaczyłem na parametry to właśnie od czujnika cieczy płynu zawyżało wartości.. więc postanowiłem że sprawdzę czujnik temperatury...
Kupiłem nie dawno lagune I ph2 kombi 1.8 od kolegi. Wszystko było dobrze przez około 3 tyś km. Niestety auto niedogrzewalo się i zmieniłem termostat, a raczej mechanik. Nie kupowałem cudów bo Gatesa. Niestety zaczął świrować wskaźnik bo temperatura zaczęła praktycznie dochodzić do końca skali lecz nigdy nie zaświeciła się kontrolka przegrzania. Pojechałem...
Hm, temperatura płynu 99 no trochę poza OK ale ciśnienie tłoczenia za niskie [refrigerant pressure] prawdopodobnie gdzieś się ciut ulotnił.
czujnik poziomu płynu się odzywa.
Jeśli w układzie chłodzenia był płyn chłodzący (nie woda) to temperatura otwarcia termostatu nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem że termostat jest sprawny i nie ma innych usterek silnika.
Jest jeden czujnik... najlepiej się podłączyć z diagnozą i zobaczyć jaka temperaturę widzą zegary, jaką silnik, a jaką moduł sterowania chłodzeniem (występuje w wersji z klimą)
Piszesz, że wycieku nie było ale nie wiadomo, czy napełniony układ chłodzenia. Przyznaję, że AX już dawno nie kojarzę i nie wiem, czy lamka oznacza niski poziom, czy też przegrzanie silnika. Ale zakłądam, że chodzi o poziom płynu, czyli układ jest zapowietrzony co jakby potwierdza brak ciepła na nagrzewnicy. A skoro tak to dolewanie, odpowietrzanie...
Stabilizator w liczniku do sprawdzenia.
Może być uszczelka pod głowica. Wyrzuca gazy do układu chłodzenia. Sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo. Chłodnica u dołu zimna czy ciepła po jeździe? Temperatura ok na wskaźniku?
Na dole w wężu wychodzącym z chłodnicy, po stronie pasażera, jest czujnik temperatury płynu chłodzącego - po odłączeniu go wentylator powinien zacząć kręcić się na maksymalnych obrotach. Warto też sprawdzić, czy odczyty z czujnika są w miarę poprawne - można to zrobić w ukrytym menu np. tak jak na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQB...
Problem udało rozwiązać, winny był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Wysokie obroty oraz dymienie na biało ustały po wymianie, może komuś się przyda ta informacja. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Stojąc przed otwartą maską i patrząc z góry po prawej stronie na dole na wyjściu z chłodnicy masz czujnik, tzn. jeśli wiskoza nie zbije temperatury płynu chłodzącego zadaniem tego czujnika jest załączyć dodatkowo wentylator klimy aby zbić temperaturę płynu, często tam śniedź powoduje brak połączenia i usterkę nie załączającego się wentylatora.
Wypnij ten czujnik temperatury płynu chłodzącego i zobacz jak chodzi. Powinien chodzić z awaryjną dawką, z błędu tego czujnika i włączyć wentylatory chłodzące. No chyba że program diagnostyczny przekłamuje, ale w to wątpię. Jak będzie podawał za dużą dawkę wtrysku bo będzie myślał że jest 16 stopni i nie złapie błędu czujnika temp. może zrzucić to na...
czujnik temperatura płyn chłodzić niski temperatura płyn chłodzić płyn układ chłodzić
biało szary grzałka zużyta staż elektryk
słuchawki bluetooth słuchawka bluetooth
Błąd U029D w VW Tiguan 2017 - Utrata komunikacji z czujnikiem NOx Czy badanie różnicówki musi być wykonywane w każdym gnieździe?