Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Silnik ma już swoje przejechane- 265 tysięcy. Rozumiem, że mam zajechać do mechanika i poprosić o diagnozę kompresji? A czy Astrę 1994/5 można podłączyć pod komputer, czy nie ma takiej opcji?
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Jeżeli wariuje wskażnik to albo jest uszkodzony czujnik temperatury albo przewód od czujnika łapie zwarcie.
Witam, cały mój problem z uruchamianiem mojego samochodu mam już za sobą. Przyczyną tych kłopotów był kluczyk, po wymianie na drugi problem znikł i wszystko powróciło do normy. Teraz nie mam problemów z uruchomieniem silnika gdy temperatura spadnie poniżej 0°.
Mistrzu, temperaturę jaką widzi sterownik?
a według mnie to może być czujnik temperatury odpowiadający nie tylko za załanczanie świec w niskich temperaturach ale za zwiększenie dawki paliwowej w chwili rozruchu zimnego silnika
Filtr i tak chcę wymienić na przeglądzie - jeżdżę tylko na gazie i układ paliwowy ma małe przebiegi - może faktycznie woda z paliwa zamarza w filtrze. Nie tłuamczy to jednak zadyszki przy niskich temperaturach powyżej zera.
A jaką temperaturę ma reduktor w momencie przełączania przy gaśnięciu silnika - może ma tak niską, że zamarza. To według mnie świadczyłoby o za niewystarczającym przepływie czynnika grzewczego przez reduktor i przy niskiej jego temperaturze nie zdąży wystarczająco podgrzać reduktora.
Tak, ale przy STAG to ECU steruje silnikiem i na benzynie i na gazie, a sterownik gazu tylko przełącza wtryski na gaz lub na benzynę oraz modyfikuje czasy otwarcia wtrysków gazu wg. wprowadzonego przy kalibracji modyfikatora (czasy otwarcia wtrysków benzyny oryginalny z ECU, czas otwarcia wtrysków LPG oryginalny z ECU * mnożnik wprowadzony w STAG)....
Wymiana przewodów paliwowych. Ostatnio słyszałem od mechanika ze co 5 lat trzeba się przyglądać/wymieniać przewody w silnikach DTI.
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Ciśnienia sprawdzane? U mnie też przy tej pogodzie pracuje cyklicznie, ale normalnie odparowuje, nie trzeba włączać i wyłączać czy zmieniać obroty silnika. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnień.
Temperatury jakie podales są jak najbardziej prawidłowe. Nie wiem o co Ci chodzi.
Dzieki, za rade. Sprawdze filtr paliwa i pompke czy podaje paliwo. Ale ten sam problem mialem rowniez przy niskich ale dodatnich temperaturach np. +2 stopnie.
Czujnik temperatury odepnij i sie przekonasz, z przodu silnika niebieski.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witam! czyli włączający się wentylator przy nawet niskich temperaturach otoczenia i silnika jest częstym objawem po wymianie termostatu ? I po skasowaniu błędów komputerem w ASO problem znika?
Astra F miała kilka różnych silników. Napisz coś więcej - jaki to silnik?. W niektórych silnikach rzeczywiście przyczyną takiego stanu może być obwód wysokiego napięcia, ale również: fałszywe powietrze i niesprawny zawór recyrkulacji spalin, a i o kiepskich stykach na czujniku temperatury też trzeba wspomnieć.
Najprawdopodobniej padł sterownik silnika, drogi interes. Są mocowane za blisko silnika (dokładniej są do niego dokręcone) i temperatura je wykańcza.
Błąd był czujnik temp. cieczy za niskie napięcie, ale to dopiero po chwili gdy temp. wskazywał 140 stopni.
Sprawdź czujnik temperatury, niebieski 2 pinowy. Jest na kolektorze ssącym od strony grodzi przedziału pasażerskiego.
Proszę o pomoc przy Astrze II 2001 2.0 DTI.Gdy zapalę silnik rano to po 10 sek. zapala się kontrolka sterowania silnika i po ok.30 sek.gaśnie. Po podłączeniu komputera wyświetla komunikat:przekażnik żarowy.Czy koś orientuje się o jaki przekażnik chodzi?Pali bardzo dobrze, lampka świec żarowych przy niskiej temperaturze się zapala,tylko ta pomarańczowa...
Witam. Potrzebuje pomocy przy diagnozie niskiego ciśnienia na listwie cr w mojej astrze układ wtryskowy bosch . Opisze co juz zrobiłem na poczatku dałem wtryski do sprawdzenia są ok kolejna sprawą było czyszczenie zaworu regulującego dawkę paliwa na pompie , posprawdzane czujniki położenia wału , wałka rozrządu , czujnik temperatury . Zostało mi jeszcze...
Albo po prostu sprawdzić świece (jedna uszkodzona może powodować problemy z uruchamianiem silnika w niskich temperaturach) ps zablokowanie czujnika nie wpłynie dobrze na żywotność świec.
Przy niskiej temp. silnika dawka rozruchowa paliwa zaczyna się od 0 rpm, a przy wyższej temperaturze silnika od np. 400 rpm (w zależności od modelu autra). Mylisz się. Jemu przelewa wtryskiwacz i tyle.
Witam Każdy przypadek jest indywidualny i trudno zdiagnozować na odległość, a Ty na dodatek nie podajesz roku prod. auta. Rozumiem, że to model produkowany od 2001-2005, natomiast Twój to 2003r 1.9di. W tym modelu pompa w baku (pompa niskiego cisnienia) jest złączana tylko po załączeniu zapłonu i to na kilka sekund dalej sama pompa CR(pompa wysokiego...
proponuję sprawdzic szczelnośc układu paliwa ,najlepiej w przewodzie zasilającym wstawic kawałek przezroczystego wężyka ,zeby można było obserwowac czy nie ciągnie powietrza,przy tak niskich temperaturach paliwo gęstnieje a przewody twardnieją co może byc przyczyną rozszczelnienia
Witam, mam problem z Astrą, przy zimnym silniku traci moc po przejechaniu kilku metrów i gaśnie a gdy się ją odpali żeby chodziła na biegu jałowym, silnik pracuje bardzo nierówno, tak jakby go zalewało. Próbowałem już wymieniać kable zapłonowe, świece, cewkę, czujnik temperatury, sondę lambda, silnik nie pokazuje żadnych błędów. Zastanawiam się, czy...
witam Po nocy na zimnym silniku odpali ale obroty są niskie i gasnie. Pytanie czy to moze byc wina tego czujnika temperatury???filtry wymienione ,kopułka , palec, swiece i kable równiez . PROSZE O POMOC
mam pytanie Mam problem z silnikiem 1.6 16v rozruch jest prawidłowy i praca na wolnych obrotach jest prawidłowa przy wciskaniu pedłu gazu silnik nie wchodzi na obroty(jakby sie dławił) przy zwlanianiu pedału gazu silnik zaczyna prawidłowo pracować po podłaczeniu do komputera komputer nie wykrywa żadnych usterek Po wymianie cewki wysokiego napiecia bez...
Sam wiatrak jest dobry bo na krótko działa. Dodam jeszcze że przed wymianą sterownika wszystko było dobrze. Dodano po 5 Sterownik silnika wymieniłem bo miałem problem ze zbyt niskim napięciem biegu jałowego błąd P0505. a teraz nie świeci się żadna kontrolka , no ale wiatrak mimo maksymalnej temperatury się nie włącza.
Mierzyć spadek napięcia w trakcie uruchamiania.Na zimnym i przy niskich temperaturach silnik ma duże opory wewnętrzne a więc słabszy akumulator ma duże spadki napięcia.To co sprawdziłeś nie świadczy o dobrej kondycji akumulatora.
Nie znam wewnętrznej architektury ECM. Ale domyślam się ,że jest jeden stabilizator,więc spadek napięcia na sondzie wywołany przez ECM,wystąpi również na innych czujnikach. Dodano po 1 Temperatura powietrza wlotowego,temp. cieczy, ciśnienie klimatyzacji,itp. :idea:
Według mojej wiedzy to w tych typach to kontrolka od świec żarowych powinna się zaświecić na moment nawet gdy jest temperatura wyższa niż 5 stopni ale na zimnym silniku. sprawdż kolego czy grzeją świece ,i czy do świec dochodzi napięcie po włączeniu zapłonu na zimnym silniku,a dla sprawdzenia to zdejmij wtyczkę od czujnika temperatury sterującego swiecami...
Witam Wszystkich i prosze o porade. Mam małe problemy z moją astrą 2 1.6-16V ecotec benz.+gaz.Po pierwsze pali mi w miescie ok 15 litrów gazu (dawniej miescił sie w 9). Po drugie na biegu jałowym (po przejechaniu kilku kilometrów)spadają obroty i silnik gaśnie po czym jest problem żeby go z powrotem uruchomic -czasami czuc gaz i dodam że dzieje sie...
Właściwie to chyba już dokonałeś wyboru więc dyskusja bezprzedmiotowa. Ja pozwolę sobie zauważyć, że regułą ma być aby silnik był na tyle sprawny aby uruchamiał się przy pierwszej próbie. Wówczas obecny akumulator też poradzi. Chociaż przy bardzo niskiej temperaturze może być problem.
Witam , ostatnio miałem problem z wyciekiem płynu chłodnicy. Co ciekawe żadna lampka nie świeciła się "temperatury płynu chłodzącego ". Przejechałem bez płynu ze 50 km i tylko wentylator chodził głośno. Zastanawia mnie to ,że przy uruchamianiu silnika nie świeci mi nawet na sekundę Lamka "temperatury płynu chłodzącego" ani poziomu płynu. Co myślicie...
Nie wiem jak w twoim aucie ale w Astrze mojego ojca kontrolka świec zapala się tylko przy niskich temperaturach, chyba poniżej 5*C, czyli praktycznie tylko zimą. Wiem też, że silnik zapalał nawet gdy działała już tylko jedna świeca, tylko w tedy po zapaleniu bardzo dymił i nierówno pracował.
Witam mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy...
Witam Pacjent jak w tytule Przy niskiej temperaturze tj poniżej 20 stopni auto po nocnym postoju odpala ale jak wcisnę gaz wtedy kicha i nie wkręca się potrafi nawet zgasnąć Jeśli nie dotknę gazu auto pracuje normalnie. Jeśli auto popracuje ok 30 sek wszystko się normuję i jest ok.( nic nie strzela auto normalnie się wkręca ) Wymienione -wtryski używane...
Witam mam taki problem z astra a mianowicie wskazówka temperatury na zimnym silniku jak przekręcę kluczyk na zapłon to ruszy do 80 stopni i opadnie dzieje sie tak tylko na zimnym silniku bo gdy ciepły to pokazuje normalnie temperaturę przy czy zeby odpalic pierwszy raz musze dlugo krecic az zaskoczy i odpali to ma niskie obroty zgasze go i odpale drugi...
na 1,2 i 3 biegu sprawdzałem czy obroty dochodzą do czerwonego pola i dochodzą, na 4 i 5 już nie, Vmax to tylko 160km/h a gaz w podłodze. pb95 spala około 6l/100km ciekawi mnie to ssanie, przy niskich temperaturach błyskawicznie schodzi na obroty jak na ciepłym silniku czyli na 700-moze nad tym sie głębiej zastanowić???co jest odpowiedzialne za ssanie...
Witam! Przy niskich temperaturach moja astra 2.0 DTI 101KM model 2000 z dużym problemem odpala-zwłaszcza z rana gdy dłużej postoi. Po przekręceniu kluczyka silnik kręci szarpiąc ale nie chce odpalić za pierwszym razem. Dopiero po dłuższym czasie kręcenia zazębi i odpali. Może to świece żarowe lub paliwo? Proszę o radę co może być tego powodem - może...
Witam mam taki problem z tą Asterką (Silnik 14XE )! Zauważyłem że na zimnym silniku np. po nocy czasami jak odpale, ssanie jest a czasami tak jakby go nie było ma za małe obroty i wtedy gaśnie ! Czasami zaświeci się na chwile kontrolka silnika (rzadko się zapala) ale jak dodam gazu to kontrolka gaśnie. Jest to dziwne ponieważ zauważyłem to już w zeszłą...
Jeśli się nie mylę, to mapsensor zwykle jest przykręcony w kabinie silnika u góry ściany grodziowej po lewej stronie podszybia - to takie czarne mniej-więcej prostopadlościenne pudełko Dodano po 11 Jeśli możesz i potrafisz - sprawdź również jak zachowuje się czujnik temperatury silnika - ten w bloku silnika. Często zdarza się, że podaje on do sterownika...
Czy to się dzieje przy każdej temperaturze otoczenia tzn od -20 do +20 te same objawy. Jeśli przy niskich temperaturach to czy przez te 2 sekundy rozrusznik kręci "ciężko". Napisałeś że za drugim odpaleniem szybko odpala. Może masz gęsty olej bądź słaby akumulator i za pierwszym razem ciężko mu ruszyć zimny silnik.
Z twojej opowieści wynika ,że masz trochę roboty do wykonania przy swoim silniku :idea: ,kiedy wymieniałeś świece przewody WN ,kopułke palec ...itd czy czyściłeś to choćby kiedyś :?: ,sprawdz uszczelki pod filtrem i przewody pod ciśnieniowe jest tego sporo do sprawdzenia i zapewne część z tego do wymiany na nowe ,z nagrzewaniem to nagrzewnica może być...
W tych astrach zastosowano podwójny system grzania świec najpierw sa grzane do rozruchu silnika a potem grzeja do temperatury 60 stopni i tutaj jest pobierany duży prąd podczas jazdy autem poszukaj w układzie pomiaru temperatury bo byc może w ogóle sie nie wyłączają. ja sobie przerobiłem ten układ na grzanie tylko do zapłonu a potem sie już nie włączają...
witam wyczyściłem przepustnice fakt była brudna autko chodzi lepiej ale problem pozostał. Po wyczyszczeniu błędów przejechaniu się i ponownym sprawdzeniu błędów okazało się że pozostał tylko błąd 93 ECM jest raczej sprawny podmieniałem na inny i błąd pojawił się tak że drugim sterowniku Czy może byś uszkodzony czujnik hala albo czujnik temperatury silnika??...
Mam ten sam objaw który kolega wymienił wyżej . Układ chłodzenia jest sprawny w 100% w moim aucie. Być może żyjesz w nieświadomości. Rozumiem że auto może się nie dogrzać na jakimś odcinku, ale na pewno nie ostygnie podczas jazdy przy takich temperaturach, zwłaszcza benzyna. Miałem dwa przypadki uszkodzenia termostatu, jeden w astrze, temperatura rosła...
To tylko teoria (ale potwierdzona praktyką w moim samochodzie) - sprawdź po wystąpieniu tych objawów na gazie temperaturę parownika. Jeśli masz uszkodzony układ podgrzewania parownika (np. zbyt niski poziom płynu chłodzącego), to parownik po pewnym czasie jazdy na gazie wychłodzi się. I gaz do cylindrów dociera schłodzony - powodując niepoprawną pracę...
Dzień dobry. Astra 2003r. 1.4 Z14XE Brak wskazań temperatury na desce. Sam wskaźnik działa przy testowaniu go np OPcom-em. W ECU temperatura widziana jest normalnie czyli trzyma 90 stopni, po podgrzaniu silnika wentylator startuje. W zegarach jest błąd stały - czujnik temperatury zbyt wysoki sygnał, pokazuje temp. 135 stopni. Można założyć , że czujnik...
Trochę to trwało ale problem został rozwiązany. Jeśli komuś się to przyda to za kontrolę kierunkowskazów (i nie tylko) odpowiada tzw moduł BSI, to płytka umieszczona w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika. Na w/w płytce znalazłem element VND830 który odpowiada za kontrolę przednich kierunkowskazów (zwarcie, przeciążenie, brak obciążenia itp.)....
Sonda jest brana pod uwagę tylko w przypadku gdy napięcie generowane przez nią mieści się w akceptowalnym przez sterownik zakresie - gdy jest zbyt niskie, lub zbyt wysokie, sterownik ją ignoruje praca w tzw. pętli zamkniętej z ustalaniem składu mieszanki na podstawie wskazań czujnika temperatury i obciążenia silnika. Gdy napięcie mieści się w akceptowalnym...
Witam, mogę się dowiedzieć jak się skończyło z tym problemem? Bo ostatnio z dnia na dzień pojawił mi się dokładnie taki sam problem, gdy jechałem do domu po pracy i było ok, a jak chciałem jechać następnego dnia rano już był p obym, szampana na wstecznym i gaśnięcie na biegu jałowym, też stracił moc. Przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem i wyczyściłem...
Pozwolę sobie odświeżyć temat ze względu na prawie identyczne objawy: Astra F '92, 1.6 benzyna 1. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy gdyż gazownik stwierdził, że jego sygnał jest nieprawidłowy. Objawy przed wymianą - gaśnięcie silnika przy gwałtownym zejściu z wysokich do niskich obrotów. 2. Po wymianie czujnika położenia przepustnicy po odpaleniu...
Astra 16i - Objawy pojawiają się rano i wieczorem(prawdopodobnie niższa temperatura i wilgoć) Po włączeniu zapłonu - na desce nie włączają się żadne kontrolki(silnik, olej, akumulator, ręczny- a jest zaciągnięty) Odpala normalnie (słychać załączenie komputera) po kilku chwilach pracy silnika zapala się komtrolka akumulatora (blado świeci a po zaciąniięciu...
Witam wszystkich! Panowie w silnikach opla 1,7 ważne jest: szczelność układu paliwowego szlaufy.Filtr paliwa,sprawny akumulator i rozrusznik. Jeśli to jest ok.! to przyczyn można szukać dalej. Swiece żarowe czy wszystkie grzeją,jak tak to, czy urządzenie przyśpieszenia kątu wtrysku działa. No i ostatnia żecz,czy równy jest stopień sprężania na wszystkich...
Kilka dni temu kupiliśmy dla dziewczyny Astrę z silnikiem Z18XE. Do tej pory było wszystko ok, a dzisiaj zapalił się check, w teście "nożnym" wywala błędy P0115 i P0420. Samochód ciężko odpala, cały czas załącza się wentylator, wskazanie temperatury wody podczas jazdy wynosi 73 stopnie i nie zmienia się, a do tego padł akumulator. Domyślam się że czujnik...
Oczywiście, na początku trzeba sprawdzić świece żarowe. Układ pomiarowy działa w 2 parach więc gdy świece będą walnięte na 1 i 3 lub 2 i 4 cylindrze to układ nie wykaże usterki lub gdy wszystkie będą walnięte to też nie wykaże. Po tak długim postoju i małej nieszczelności może dochodzić do zapowietrzania się układu. Jak wiemy astra 2 1,7 isuzu nie posiada...
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
Mam chyba uszkodzony sterownik silnika y17dt w Astrze g 1.7dti z 2000 roku (ten na górze silnika). Jak jest temperatura poniżej 5 to na zimnym silniku nie ma komunikacji z ecu i nie odpala. Nie ma natomiast problemu jak ogrzeje sterownik wszystko hula jak trzeba i nie pokazuje żadnych błędów po podpięciu do komputera. Sterownik wysłałem do serwisu w...
Sprawdź. Odpalanie na benzynie nie ma nic wspólnego z odpalaniem na gazie. Sterownik gazowy nie bierze pod uwagę wskazań czujnika temperatury silnika sterowania układem benzynowym tylko ma swój własny zamontowany w parowniku instalacji gazowej. W momencie uruchamiania pojazdu na benzynie jedną z najważniejszych rzeczy jest temperatura silnika i na jej...
ok. ale dopiero w czwartek będę mógł bo nie zapisalem tych ustawień a chwilowo nie mam laptopa. W programie bingo S jest zakładka przełączanie na gaz przy minimalnej temperaturze zaznaczylem ta opcje i temperaturę ustawialem różną. Pomyślałem ze jeśli zmniejsze obroty przełączenia na niskie to przełaczy sam gdy temp. będzie taka jak ustawiona,ale w...
Witam, mój problem z Astra II 2.0 16v wygląda tak: Kiedy auto się zagrzeje, zaczynają falowac obroty od 1.5 tys do 3 tys.Normalnie auto ma trochę za Niskie obroty około 600 obr/min. Kiedy obroty zaczynają falowac czujnik temperatury pokazuje że temperatura silnika spada do minimum (na wskazniku). Jak auto zacznie normalnie pracować Czujnik pokazuje...
Silnik 1,7 ma dogrzewanie swiec po zapaleniu do momentu osiągniecia przez silnik pewnej temperatury z tąd tez dlatego na początku po zapaleniu możesz mieć mniejsze wskazania ładowania bo pobór prądu jest duży. Pamiętaj o tym że samo napięcie nie przesądza o stanie akumulatora. Podjedź do kogoś kto sprzedaje akumulatory i niech Ci go naładowanego sprawdza...
Witam wszystkich. Mam opla astrę z silnikiem 1.7 dtl. Niestety nie chce mi odpala w temperaturze po niżej mniej więcej -4 st. C. Jeśli na dworze jest -2 to odpali, ale rozrusznik musi długo kręcic, tzn. samochód pali jakby był zapowietrzony, powoli załapuje ale nie odpala od razu. W czym może tkwi przyczyna? Od czego powinienem zacząc naprawę?
Problem w dużej części rozwiązany. Powodem "strasznego muła" był zapchany katalizator. W wyniku czego spaliny nie mogły rozkręcić turbiny. Teraz jest dużo lepiej aczkolwiek przy zimnym silniku astra nie jest demonem szybkości a w zasadzie przyspieszenia. Rozgrzana jednak potrafi zadziwić. Może to sprawa automatycznej skrzyni biegów i tego, że olej musi...
Witam , mam problem , od poczatku zimy. Gdy auto stoi przynajmniej 3 godziny na dworze, przy temeraturze poniżej 15 stopni, trzeba je rozgrzewać przynajmniej 10 min poniewż na początku jazdy , jedzie powoli i szarpie , a przy chamowaniu gaśnie. Jak już się nagrzeje to jedzie normalnie . Wymieniony rozrząd , uszczelka pod głowicą , czujnik teperatury,...
Witam. Mam bardzo dziwne objawy przy niskich temp, mianowicie totalny brak mocy do ok 3500tyś/obr. Jakiś czas temu wywalało błąd wskazujący na walnięty przepływomierz i po małych rozpoznaniach na forach, zainwestowałem w oryginalny BOSCH-owski, lecz niestety nie na wiele się to zdało. Niby jest delikatna poprawa, ale na pewno nie w przepływomierzu leżał...
Gazu nie ma i nie było. Auto jezdzi jak mu się podoba. Bardzo często traci moc, nie da się nim ruszyć z miejsca, bez pomocy drugiej osoby. Nie wkręca się na obroty. Nawet na luzie - N wchodzi na obroty po jakiejś minucie. Kontrolka silnika nie zapala się. I po uruchomieniu kodów migowych za każdym razem co innego melduje. Za wysokie i za niskie napięcie...
SEED_29 zrobiłem tak jak chciałeś. odpaliłem, przejechałem spokojnie i po tych paru minutach nie było problemu z odpaleniem auta. zwiększyłem więc temperaturę z 24 na 36 i powiem Ci że jest różnica. zrobiłem trasę Poznań - Kołobrzeg. jazda spokojna i na 32 litrach przejechałem 414km. jakbym miał odjąć to co przejechałem na benzynie do momentu włączenia...
Witam Kontynuacja męczarni z oplem: Sytuacją wygląda następująco po wymianie uszczelki dalej problem jest taki sam, auto natomiast nie daje z wydechu mocnym białym dymem, nie dławi się na niskich obrotach, zapala od razu. Oczywiście po dodaniu gazu auto zaczyna się dławić. Dodam, że na pewno do wymiany jest KZFR i mieliśmy nadzieje że będzie to ostatnia...
moja asterka szwankuje pomocy , zawsze po uruchomieniu silnika nie ma wolnych obrotów (gaśnie jak tylko zdejmę noge z gazu) , dopiero po około 10 minutach , przy gwałtownym przyspieszeniu wszystko sie normuje, ale nie zawsze. Czasami niskie obroty mają wartość około 500obr/min strasznie trzęsie silnikiem, lecz nie gaśnie. Wymieniłem czujnik temperatury...
Przyczyną zadziwiająco wielu problemów z rozruchem w niskiej temperaturze jest w przypadku nowszych diesli rozrusznik. Póki silnik nie osiągnie minimalnej ilości obrotów, komputer nie pozwoli na start. Rozrusznik potrafi się tak dokumentnie zasyfić w środku, że jego opory ruchu istotnie wpływają na prędkość obrotową. Drugą dość częstą przyczyną jest...
Witam, W mojej Merivie I 1.6 (Z16XE, 270tyś km) pojawił się następujący problem. Na rozgrzanym silniku przy hamowaniu i niskich obrotach samochód gaśnie. Można go odpalić ale przy każdej próbie hamowania powtarza się sytuacja (raz miałem problem z odpalaniem na szybko - trzeba było kilka razy długo kręcić). Po ostygnięciu sytuacja wraca do normy. Jechałem...
Właśnie zrób najpierw porządek z wydechem,jeśli ma przebieg około 120tyś. to sprawdź sodę, miernik temperatury niskich obrotów,i sprawdź silnik krokowy (nagar na stożku i brudne gniazdo), filtr powietrza(na nowy) świece,przewody WN, a potem układ jezdny(opory toczenia), a na koniec , a właściwie na początek może tak wymienić silnik na 1,6 to wszystko...
Witam moja astra 3 1.6 16V ma dość dużą temperaturę silnika. Przy włączaniu jest zawsze przepisowe 73 stopnie, ale martwi mnie fakt, że przy jeździe ma nawet 108 stopni. byłam na serwisie i nie wykryli żadnych błędów, po prostu opel zrezygnował z wentylatorów 3stopniowych, teraz są tylko 2stopniowe, wyrzucono ten niski bieg. żadna kontrolka się nie...
Witam mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy...
Witam Z gory przepraszam jezeli post sie powtarza . Jestem posiadaczem opel astra van z silnikiem 2.0dti rok 2000 od 3 lat ,ostatni rok auto nie bylo uzywane ale odpalane raz w tyg po 30min i silnik chodzil jak powinien ,niestety 2 tyg temu silnik zgasl troche sie podlawil i zgasl. Od tego czasu silnik odpali tylko na tym co ma w pompie i gasnie ,teraz...
Witam, znajomy posiada Opla Astrę G z 2001r. Ostatnio uszkodziła mu się w nim pompa paliwowa. Żadna firma nie chciała tego zregenerować więc postanowił kupić używany silnik. W swojej Astrze miał silnik 2.0 DTH. Kupił silnik 2.0DTL. Do tego kupił pompę paliwową jeszcze od innego silnika (kostka ta która dochodzi do pompy paliwowej została przerobiona...
Odłacz swiece zarowe najprosciej zdjac wtyczki z nich i sprawdz czy dalej swiatła migaja .Układ grzania swiec działa nawet po rozruchu w celu dogrzania silnika i wlasnie wtedy podaje prad pulsacyjnie i mozna to zauwazyc po migajacych swiatłach , układ grzania swiec powinien sie właczyc dopiero przy niskich temperaturach i moze tu jest problem i swiece...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Witajcie, Od niedawna jestem współposiadaczem z moją dziewczyną Astry jak w temacie;p Jestem początkującym kierowcą, więc proszę o wyrozumiałość,jeśli pomyliłem dział to proszę Moderatora o przeniesienie tematu. Jak na rocznik to ma dopiero 120tyś przebiegu, ponieważ troszkę stała i właśnie myślę że przez to narobiło się problemów;/ Jazda początkowa...
Witam. Jestem posiadaczem ASTRY I F 8V 1,4 94r. Problem pojawił się jakiś czas po zakupie auta, mianowicie. Z biegiem czasu po wyrzuceniu na luz gaz zaczął chodzić nie równo, wcześniej już dobrą temperaturą do wrzucenia na gaz było 75C, teraz bez 80 nie ma nawet co próbować, bo zgaśnie jeśli tylko wrzucimy na luz lub wciśniemy sprzęgło. Pojechałem do...
Wyjąłem EGRa. Uszczelka EGRa była cała brudna od 'żywicznego' nalotu. W dwóch miejscach na uszczelce była jakby zaschnięta, wypolerowana żywica. Wyczyściłem całą uszczelkę oraz widoczne części EGRa. Grzybek w EGRze porusza się. Uszczelka była wykonana z bardzo trwałego materiału, odpornego na wysokie temperatury. Ale taka uszczelka, moim zdaniem, nie...
Siemka! Także mam Astrę II(G kombi) i jest problem; -grzeje dopiero po ok 4 km(po mieście), -szyby strasznie parują nawet na IV prędkości nadmuchu kiedy silnik zimny oczywiście i muszę jeździć z uchylonym oknem co jest niewygodne, -szyby myłem płynem anty-mgłowym(od parowania) i nic, -wymieniłem filtr kabinowy-był cały czarny ;), -płynu czasami dolewam-czyli...
Witam Wszystkich i prosze o porade. Mam małe problemy z moją astrą 2 1.6-16V ecotec benz.+gaz.Po pierwsze pali mi w miescie ok 15 litrów gazu (dawniej miescił sie w 9). Po drugie na biegu jałowym (po przejechaniu kilku kilometrów)spadają obroty i silnik gaśnie po czym jest problem żeby go z powrotem uruchomic -czasami czuc gaz i dodam że dzieje sie...
https://obrazki.elektroda.pl/9085013800_... Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka...
Witam, Mam mały problem z samochodem, Opel Astra F 1.4 60KM 1994r. Dotyczy on odpalania samochodu, bardzo rzadko udaje mi się go odpalić od razu, prawie za każdym razem muszę długo kręcić do tego wciskać gaz w podłogę. Na początku myślałem, że to przez niską temperaturę, ale teraz jest już na plusie i problem jest ten sam. Co było wymieniane: - cały...
dzień dobry Astra H z 2007 roku 1.3 cdti 90km 6 biegowa, z polski z oryg. przebiegiem 165 tys. km proszę o pomysły gdzie szukać problemu przy następującym problemie. od kilku miesiecy, zwłaszcza gdy temperatury były jeszcze bardziej zimowe niż wiosenne, auto po odpaleniu rano potrafiło zrzucić obroty do połowy normalnych wartości na jałowym. pockilkuntakich...
Witam, Mam następujące problemy z moją instalacją AL700: 1) Nie przełącza na gaz gdy temperatura jest poniżej zera. Podejrzewam, że jest to problem czujnika temperatury na reduktorze. Ze względu, że teraz jest zima czy mogę kable od czujnika zmostkować na stałe i czy z w związku z tym są jakieś zagrożenia? 2) Przełącznik benzyna/gaz nie zawsze działa,...
1 jeżeli zapala sie przy jeżdzie ok 130km/h do wymiany przepływomierz. 2 w układzie obiegu wewnętrznego pęka ośka od klapy(słychać cykliczne cykanie klapy obiegu)czasami potrafi się przyblokować i jest OK.Idiotyczny patent .Silnik z dużą przekładnią przestawia klapę która jak dojdzie do końca sie blokuje silnik pracuje na zwarciu aż elektronika to wykryje...
Na początku zaznaczam, że temat powstał nie w celu merytorycznej dyskusji z mechanikami a jedynie w nadziei otrzymania odpowiedzi od kogoś, kto mógł zetknąć się z podobnym problemem lub jest w stanie sobie go wyobrazić. Pragnę również zauważyć, że temat założyłem w dziale początkujący. Chciałbym zatem uniknąć uszczypliwych komentarzy od tzw fachowców....
Witam Auto jak w temacie-silnik C14NZ 1994. Brak błędów w sterowniku, auto bardzo ciężko pali na ciepłym a gdy już odpali ma bardzo niskie obroty by po chwili wejść na ok. 2000. Nigdzie nie dostaje lewego powietrza, wtryskiwacz sprawny, silniczek krokowy sprawny. Z wtryskiwacza wydostaje się zbyt dużo paliwa, przepustnica przymknięta. W wartościach...
U mnie też coś jest z zapalniczką jak sprawdziłem napiecie to wyszło mi 2,8 V na wtyczce do zapalniczki i tak samo na wtyczce do wentylatora chłodnicy silnika i na wtyczce czujnika temperatury i nie wiem co jest, byłem u elektryka posprawdzał przekaźniki i mówi, że wg niego wszystko jest ok. ale komputer pokazał mi kody 87 i 88 czyli za niskie i za...
Samochód to Astra G Kombi 1.7 cdti. Po dwóch latach niesprawnej klimatyzacji został wymieniony skraplacz i osuszacz na nowy i nabity czynnik 600g, klima szczelna. Przez 2 dni chłodziła, a potem dziś sprawdzałem przy temp. otoczenia 18-19 stopni po 2-3 min pracy klimatyzacji z kratki leci temp ok 5-7 stopni (nie ma znaczenia czy auto stoi czy jedzie),...
aster niski temperatura niski temperatura silnik aster niski
chłodzenie tabletu autotransformator prostownik audio cambridge
ustawienia cccam kenwood uszczelka
Pilot zastępczy do wzmacniacza Onkyo A-921 Jak otworzyć zablokowaną pralkę Whirlpool z komunikatem "serwis"?