sprawdź też bezpiecznik od świec żarowych jak diesel ma kłopoty z paleniem to możesz mieć niskie ciśnienie sprężania lub rozrusznik za wolno kręci ważne jakie paliwo tankujesz
ono ma turbo i to jest niskie ciśnienie to jast wysilony benzyniak tyle ma a nie diesel było napisane tam 18 bar czy stopień sprężania 18 ?? jeśli masz dostęmp to sprawdź w książce serwisowej
Witam! Może ma już niskie ciśnienie sprężania na cylindrach..A jak już jest ciepły to pracuje równo?dymi?Ma duże przedmuchy do skrzyni korbowej?bierze olej? Zacznij od naprawy rozrusznika, bez niego "podlatany" diesel nie zapali w duży mróz..
Jeżeli silnik nie uruchamia się po nagrzaniu to jedną z przyczyn może być zużycie silnika- za niskie ciśnienie sprężania lub uszkodzenie pompy wtryskowej (niskie ciśnienie wtrysku). Jedynym wyjściem jest kontrola warsztatowa tych dwóch parametrów. Jeżeli natomiast silnik po nagrzaniu uruchamia się trudniej (rozrusznik musi kręcić dłużej), to rozruch...
Witam Każdy silnik ma to do siebie, że należy go zdiagnozować a nie gadanie sobie a muzom. Wiek jego wskazuje na duże zużycie tulei cylindrowych a nic nie podajesz dokładnie, czy jesteś I-ym właścicielem czy którymś z kolei do tego Koledzy podawali Ci wyżej, że należy sprawdzić ciśnienie sprężania to najważniejszy punkt. Jeśli będzie ciśnienie niskie...
Wydaje mnie się że koszt naprawy ciśnienia samego nie wyniesie 2500zł chyba o wiele mniej . Posprawdzaj wszystko ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju potem podejmiesz decyzję
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
Skoro nie ma błędów, to możliwości są dwie, ew. trzy - jak w każdym dieslu. Za zimno w komorze spalania - albo sprężanie jest niedostateczne, albo paliwo zbyt późno wtryśnięte, to dwie przyczyny, albo paliwo jest źle rozpylone - zbyt słabo, to trzecia przyczyna. Wyeliminuj przyczynę mechaniczną, czyli za niskie ciśnienie w cylindrach, można będzie zacząć...
CR ma niższe ciśnienie sprężania. Niektórzy mechanicy wykładają sie na tym.
Jak to po co. A na jakiej podstawie sterownik ma wyliczać dawkę paliwa, musi wiedzieć ile powietrza dostaje silnik. Ilość ta nie jest stała w żadnym silniku, silnie zależy od prędkości obrotowej (dlatego moment obrotowy nie jest linią prostą nawet w silniku wolnossącym, tylko tam gdzie ma najwyższy punkt silnik dostaje najwięcej powietrza, tam gdzie...
Mój tdi ma przelatane ponad 320000 i pali od strzała zimny i ciepły. A jak kręci rozrusznik? Diesel musi mieć mieć dobrego kopa na rozruch.
sory ale nie mam nic na temat tej pompy, sprawdzałeś może ciśnienie w cylindrach może to nie wina pompy tylko słabe ciśnienie sprężania ???
Z jednej strony pojawiają się większe trudy ssania, ale z drugiej strony są mniejsze straty na sprężanie niepotrzebnego nadmiaru wiatru. Idąc dalej jak ciśnienie sprężania jest mniejsze to i ciśnienie gazów po zapłonie paliwa będzie niższe. Nie ma zbędnego czy niepotrzebnego powietrza w cylindrze w dieslu! Mniej powietrza, to mniejsze sprężanie - nie...
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. W starych Dieslach, tj. z wtryskiem pośrednim świece żarowe były niezbędne do rozruchu silnika. Sterowniki...
Ten przyrząd co prawda ma zawór zwrotny w końcówce adaptera, ale zazwyczaj nieprawidłowo wykonany. Zawór iglicowy bez sprężynki zwrotnej, przez co wynik pomiaru za każdym zadziałaniem zaworu jest inny. Czasami zdarza się zawór od wentylu samochodowego, który wymaga dużej różnicy ciśnień do otwarcia. Manometr ma za duży zakres, jak do Diesla. Ponadto...
Też właśnie mam dane do diesla, ale tu jest silnik na gaz ziemny CNG, zapłon iskrowy. Ciśnienie sprężania jest niższe, a luzy zaworowe mogą być większe ze względu na wyższą temp. spalania. Dlatego potrzebne mi dokładne dane do tego silnika. Pojemność tego silnika 7685 cm3.
Najbardziej prawdopodobne jest to, że auto ma zajechany silnik. Czarny dym w dieslu przy przyspieszaniu to tzw niedopał. Niespalone paliwo w za niskiej temperaturze tworzy się sadza. Kontrola ciśnienia sprężania trochę by dała obraz o stanie silnika.
Bzdury już w drugim zdaniu opisu: Silnik nie posiada układu zapłonowego, zapłon następuje w wyniku sprężenia mieszanki jak w silniku diesla. Bzdura bo w silniku Diesla nie następuje sprężanie mieszanki. No ale przynajmniej prostują w trzecim zdaniu: Nie ma jednak układu wtryskowego - paliwo jest mieszane z powietrzem przed zassaniem do cylindra. Tyle...
Silnik Diesla: Zbyt duże opóźnienie zapłonu przy detonacyjnym spalaniu. W silniku Diesla prowadzi do niekontrolowanego spalania przy wysokich skokach ciśnienia i do mechanicznego przeciążenia progów pierścieni tłoka. Przyczynami tego mogą być: Zbyt niskie ciśnienie sprężania. Ciśnienie wtrysku jest zbyt niskie. Pomoc w zapłonie np. spray startowy...
Jestem mechanikiem i potwierdzam że w przypadku diesli, problem palenia na zimnym silniku polega na zapowietrzeniu się układu paliwowego po nocy ( miałem przypadek zawieszonego zaworu zwrotnego w pompie 1,9 TDI Octavi- paliwo cofało się do przelewu i trzeba było długo kręcić zanim załapał). Warto rano popatrzeć na pęcherzyk powietrza w przezroczystej...
Zacznij od sprawdzenia grzania świec tz: jak długo grzeją (bo pewnie dłużej niż świeci się kontrolka) Możesz to sprawdzić na dwa sposoby albo woltomierzem przekręcasz kluczyk i patrzysz kiedy gaśnie kontrolka a kiedy zanika napięcie na świecach , lub doświadczalnie poczekaj z dziesięć sekund od zgaśnięcia kontrolki i dopiero odpal. te silniki tak miały...
Silnik cieplny w obiegiu Otta to dwa lub cztery suwy pracy tłoka pracującego w cylindrze. Cylinder to taka "strzykawka" sprężająca mieszankę paliwa z powietrzem. Nas interesuje końcowy moment sprężenia tej mieszanki oraz jej zapłon powodujący wyzwolenie energii. im iększe ciśnienie tym przy niższej temperaturze powstaje samozapłon. w silniku benzynowym...
1. Złe ustawienie rozrządu moze miec wpływ na cisnienie sprężania ale w twoim wypadku róznica ciśnien miedzy pierwszym a drugim sugeruje raczej głębsze dłubanie. 2.Próba olejowa przy tak niskich cisnieniach jest zbedna. 3.Cisnie nie jak w kazdym nieodpręzonym dieslu powyzej 25bar dobrze gdy 30. A nie masz ty tam gdzieś przypadkiem jakiejs dzwigni do...
Gdyby było za małe ciśnienie oleju to by się zatarł , urwał wał itd . W lecie by się przegrzewał . Diesel potrzebuje dużego sprężania i dobrze rozpylonego paliwa .
To jest Diesle, a w dieslu do zapłonu potrzebna jest temperatura, którą wytwarza tłok sprężając powietrze. Jeżeli będzie za niska temperatura, to paliwo nie zapali się. Mówisz, ze silnik jak jest ciepły to pracuje na oba cylindry. W ciepłym silniku nie potrzeba aż tak dużego ciśnienia, ponieważ cześć ciepła powietrze pobiera właśnie z silnika.
Najlepiej ustawić lampą stroboskopową z czujnikiem piezo zakręcanym na przewód paliwowy w takich konstrukcjach. Kąt idealny to taki że maxymalne ciśnienie w cylindrze jest idealnie w GMP. Czyli pompa musi skończyć wtrysk. Typowo dla bezpieczeństwa ustawia się trochę później. Za wczesny wtrysk to ryzyko uszkodzenia silnika raz że płomień z rozpylanego...
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !. Aby DIESEL zapalił konieczna...
Nie mógłby. Za niska kompresja. Poczytaj więcej o sprężaniu i samozapłonie. Drugi problem, wtrysk i pompa wysokiego ciśnienia. Trzeci problem to duża pojemność skrzyni korbowej. Czwarty problem, odprowadzenie ciepła z silnika. Nie wystarczy dotychczasowe chłodzenie powietrzne. Nie wspomnę o wytrzymałości wału, korbowodów czy tłoków, w których natychmiast...
Witam Mam problem z moim fiatem. Dzieją się cuda na zimnym silniku, a mianowicie gdy silnik jest zimny to straszni ciężko pali a przy tym obrotomierz nie pokazuje obrotów. Silnik przy tym dziwnie chodzi, tak dziwnie klekocze jak by to był jakiś diesel z 90 roku. Podczas tych ekscesów samochód nie ma mocy. Gdy się on zagrzeje to wszystko wraca do normy....
Dymienie na biało to typowy objaw przy próbie odpalenia diesla w niskiej temperaturze z małą dawką paliwa, lub słabym rozpylaniem wtrysków. Oprócz ciśnienia sprężania, stanu wtrysków, gniazd zaworowych, problem może leżeć w samej pompie wtryskowej, w której może nie działać wzbogacanie dawki podczas rozruchu, co tłumaczyłoby silne dymienie na biało....
Upierdliwy jak reklamy na Polsacie, wiedza chyba z Discovery Channel. Na ki ch*j wyciągać inne tłoki jak on ma jeden i dalej nie wie o co chodzi? Dupa tam nie problem ze sprężaniem tu był i jest. Problem jest w tym, że on się wziął za coś, czego kompletnie nie rozumie. Może i nie rozumiem, ale jedno wiem na pewno. Silnik benzynowy nie może chodzić...
Jakoś wszystko zaczęło się toczyć wokół silników Diesla, a gdzie benzynki? Francuzkie wynalazki w stylu kosiarka na wodę działają - tam nie ma super ciśnienia powietrza, a wszystko działa. Trzeba by sprawdzić czy silnik z dodatkiem pary wodnej działa w niższej czy wyższej temperaturze gdyż energia musi się skądś brać. Potem można będzie gdybać o rozpadzie...
tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał, intercooler sam w sobie nie daje mocy...
Skąd wiesz, że układ paliwowy jest w porządku? Skąd wiesz, że urządzenie rozruchowe właściwie działa? Należy wykonać pomiary ciśnienia sprężania, oraz parametrów pompy wtryskowej i wtryskiwaczy (ciśnienie i wydatek), aby określić przyczynę takiego stanu rzeczy. Warto sprawdzi Zakładam, że sprawdziłeś, czy świece żarowe dostają zasilanie i faktycznie...
Nigdy w zyciu diesel nie jest wytrzymalszy. A odczytywanie stanu licznika to juz kompletna bzdura. Zeby rozwazyc ten problem nalezaloby okreslic liczbe obrotow walu korbowego ktore wykonaly oba silniki do zgonu. Wg mnie liczba ta jet zblizona ale przy ekstremalnych obciazeniach jednak lepiej wypadaja benzyniaki. Zreszta sam fakt wykorzystania obu silnikow...
Tak ogólnie, jeśli wtryskiwacze są sprawne (nie leją), kąt wtrysku i ciśnienie sprężania prawidłowe to silnik ma zapalić i poziom oleju w pompie nie ma nic do tego. Niesprawność pompki zasilającej będzie się ujawniać zwłaszcza przy dużym obciążeniu silnika (orka). Jeśli silnik dymi na biało to znaczy że paliwo jest dostarczane do cylindrów ale się nie...
Na początku był zdechły akumulator i działo się to nawet latem, potem został wymieniony na nowy (średnia półka) i latem problemu już nie było, ale jak tylko przyszły mrozy, ten znów powrócił. Akumulator jest naładowany, podczas odpalania napięcie nie spada poniżej 10V. Jak to sprawdziłeś ? Kontrolki zapalają się tylko na chwilę, a czasem tylko mrugają...
Może po prostu trafiłeś na samochód po kimś kto uwierzył w teorię, że konieczność wymiany oleju to spisek koncernów paliwowych. Z drugiej strony ten pomiar coś trochę dziwny, bo żeby diesel w ogóle odpalił przy takim ciśnieniu sprężania :/ Ten silnik to tak na prawdę konstrukcja FIATa - 1.3 MultiJet. Silniki z początku produkcji miały wadliwe napinacze,...
majki69 ! Chwila na zastanowienie: - sprawność silnika termodynamicznego jest określona nie przez skład paliwa i inne ćmoje - boje, tylko przez temperatury. Chcesz podnieść sprawność? - Podnieś temperaturę spalania, bo obniżyć temperatury otoczenia się nie da. Temperatura spalania jest ograniczona wytrzymałością materiałów, z których zbudowano silnik....
:arrow: cikol Wygląda to na dużo nagaru w komorze spalania (pod warunkiem że to benzyniak) kiedy się rozżaży "robi" przez chwilę za świecę. Ciekawa teoria i chyba nawet możliwa. Gdy tłok na dole to żarzenie niczego nie zapali bo złe warunki, natomiast podczas sprężania ciśnienie wzrasta, a za nim temperatura i ten mały żarek co na dole nic nie zdziała...
Witam. W dieselkach siedzę już dość sporo lat i takie objawy jak opisuje autor, wskazują na ; 1. za małą kompresję. 2. ewentualnie, lejące końcówki wstryskiwaczy, przy małych obrotach, bo 'nie dymi'. 3. zły olej, zbyt gęsty przy niższych tempreaturach, szczególnie jak jest wyziębnięty silnik, rano. 4. rozrusznik w złym stanie, tulejki do wymiany. 5....
Co do ekologii, to najbardziej eko jest (sprawny) LPG - najmniejsza emisja CO2 (propoan i butan ma więcej wodoru w stosunku do węgla niż benzyna i olej napędowy). Jeszcze lepiej wyglada w tym zestawieniu metan CNG. A paliwem w pełni ekologicznym jest wodór. Wg mnie głównym winowajcą emisji cząstek stałych jest...ekologia. Przed pomiarami NOx turbodoładowane...
Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Rozkręć. Albo od razu wywal na złom. Roboty sobie oszczędzisz. Pomyśl... Stanowisko do testowania i naprawy wtryskiwaczy CR kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotówek. Dlaczego? Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Jak wyżej. Przypuszczam...
Nie, EGR nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Co do świec żarowych: w tych silnikach - jeżeli silniki mają prawidłowy spręż - to odpalają bez żadnych problemów nawet po nocy na mrozie ze spalonymi świecami. Wiele razy spotkałem się z przypadkiem spalonych wszystkich świec, a mimo tego zimny silnik odpalał bez problemu. Tylko nieco bardziej kopcił....
Turbodiesel jest silnikiem użytkowym i karierę w samochodach osobowych zaczął znacznie później niż silniki ZI. Z całym szacunkiem, ale nie jest to silnik w jakimś sensie lepszy od benzynowego. I nie porównujcie tutaj genialnych TDI grupy WAG posiadających bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie do znacznie mniej zaawansowanych technicznie wolnossących...
Witam! Kolego nie do końca jest z tym pomiarem sprężania tak jak pisze Sebo2x Ciepły silnik może wykazać usterkę ale nie musi. Np. moze być tak że pierścień się częściowo zapiekł i nie pływa w rowku. I druga sprawa ludzie którzy sprawdzają takie rzeczy dobrze wiedzą jak to robić. Po pomiarze i stwierdzeniu zbyt niskiego ciśnienia w którymś cylindrze...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Oj, podciśnieniowo to ci to raczej nie wyjdzie, stawiałbym na wtrysk. Żeby to odpowiednio rozpylić (a tylko wtedy to ma sens) musiałbyś zrobić w zasadzie gaźnik, a dodatkowa zwężka w dolocie to nie tylko mniejsza moc ale też większe spalanie (dodatkowy opór). Podciśnienie ma jedną zasadniczą wadę - spada wraz ze wzrostem obciążenia. Ale znalazłem ciekawe...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Silnik na holcgas jest silnikiem z zapłonem iskrowym. Jego sprawność jest niska, bo zasilany jest kiepskim paliwem: produkty suchej destylacji drewna + tlenek węgla + azot ... (kaloryczność holcgazu: 2000 kcal/kg, a par benzyny - ok. 6 razy tyle). W sumie: silnik, który na benzynie może mieć 50kM, na holcgazie może wyciągnie 1/6 tego. Zmniejszenie...
Jednak przy dieslu obowiązują pewne żelazne zasady i od nich się nie ucieknie. Po pierwsze sprawdzić trzeba wtryskiwacze oraz ciśnienie sprężania. W tym silniku z tego roku masz cienkie (ołówkowe) wtryskiwacze Stanadyne (USA), które na końcu przy końcówce maja teflonową uszczelkę. W zasadzie przy każdym wyjęciu i wkładaniu z powrotem powinno dawać się...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
Transity dwuakumulatorowe mają je montowane w dwóch wariantach: 1. wersje tzw skandynawskie na bardzo ostre zimy z dużymi mrozami 2. wersje Euroline i czasami Tourneo Wersje skandynawskie mają po prostu łączone dwa akumulatory równolegle - na krótko. Uzyskuje się duży prąd rozruchowy. Przy okazji - powinieneś mieć przy jednym akumulatorze prąd rozruchu...
Ale głupoty opowiadasz. Weź pierwszą lepszą książkę na temat silników i poczytaj gdzie, ile energii z paliwa jest przekazywane. W wielkim skrócie z 30% idzie na wał, z 30% w wydech, kolejne 30% w płyn chłodzący i reszta na jest wypromieniowana. Myślisz że cała energia z paliwa zamienia się w ciepło, a energia mechaniczna na wale jest gratis :D Prosiłem...
Czym mierzysz ? Chętnie sobie sprawię taką zabawkę. Nie mierzę, dowiedziałem się tego na Wydziale Samochodów i Ciągników P.W., ponadto czytam literaturę fachową, bo umiem czytać. Też bym chciał żeby jakakolwiek turbosprężarka dmuchała od wolnych obrotów. :) Sprężarka w silniku wielkości 2,0l w dieslu da ciśnienie ok. 1 bara dopiero przy 200.000 obrotów....
Pomijając normę i oczywista oczywistość że lejemy LDAA i tyle! aby utrzymać gwarancję co jest ważne 💪👈 ... Mamy też rozum który podpowiada nam że zastosowanie oleju silnikowego poprawnie dobranego da nam taki sam efekt 🤷 . Nie będę pisał jakiego i dlaczego uzasadniając parametry lepkościowe SAE i jakościowe API bo to mija się...
Ach tam od razu elektryczne https://www.toyota.pl/new-cars/mirai/ https://www.youtube.com/watch?v=l2vi-Tvy... Tu jest nieco więcej Jeśli obawiacie się o przyszłość motoryzacji w świecie pozbawionym ropy naftowej, możecie odetchnąć z ulgą. Japończycy już od 2013 roku mają sposób na "życie po ropie". Przy okazji udało im się również rozwiązać największy...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
niskie ciśnienie sprężania ciśnienie sprężania diesel sprężania diesel
xiaomi autoryzacja rozdzielanie tekstów excel makro fabia świateł
obudowa lutownicy transformatorowej podgrzewacz przerobic
Czas świecenia czerwonej diody podczas ładowania Whirlpool AKZ6230NB – brak reakcji wyświetlacza, martwy panel sterowania, diagnoza usterki