Pierwszy silnik golfa MK I z '74 roku 1500 benzyna i diesel były konstrukcyjnie identyczne, blok, wał, korby, różne miały tylko tłoki i glowice Niemniej jednak zapomnij o przeróbce jakiegokolwiek silnika benzynowego na diesla
Wydaje mnie się że koszt naprawy ciśnienia samego nie wyniesie 2500zł chyba o wiele mniej . Posprawdzaj wszystko ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju potem podejmiesz decyzję
Nic w Oplu nie jest. Po prostu rozrusznik musi zakręcić silnikiem a silniki w dieslach są z reguły większej pojemności niż benzyniakach a także ich sprężanie musi być większe. Dla porównania, nowy benzyniak ma ciśnienie w cylindrach podczas sprężania rzędu 11-12 Atm a diesel poniżej 20 Atm nie zapali nawet, nowy ma ponad 25Atm. To plus masa większego...
Pozwolę sobie wyjaśnić pewne kwestie, gdyż zaczęły się tu wkradać herezje. Co do tlenków azotu: reakcja utleniania azotu jest silnie endotermiczna i posiada wysoką energię aktywacji. Znaczy to, że do jej zainicjowania wymagana jest znaczne ciśnienie i temperatura. Problem emisji tlenków azotu tyczy się wszystkich silników spalinowych spalających, szczególnie...
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Jakie ciśnienie sprężania ma diesel , a jakie silnik malucha. Temat zakrawa na żart.
W hamowaniu silnikiem takie 1,9D będzie hamowało podobnie jak benzyna 1,0-1,2... owszem, jak "wbijesz" I bieg przy 50 km/h to oczywiście go przyhamuje, ale jak będziesz jechał 70 km/h na V biegu i puścisz gaz to efektu hamowania silnikiem prawie nie będzie. Diesel ma wyższe ciśnienie sprężania i trudniej go "przepchnąć".
Sprawdź trzy rzeczy. 1 czy paliwo ci się nie cofa po dłuższym postoju i czy nie idą bąble podczas pracy 2 czy wtryski nie leją (to obstawiam) albo wyciągając i dając do sprawdzenia albo się przejedz za swoim autkiem i sprawdź czy nie przydymia jak mu wciskasz na SIWO 3 ciśnienie sprężania
Koledzy a co może być u mnie… Mam takie objawy: Auta nie mogę odpalić, muszę grzać 3 razy do końca i jeszcze ciężko odpala. A jak sa mrozy to aku kaput :( Dodam że wtryskiwacze sprawdzone, świece żarowe wymienione, filtr paliwa i powietrza wymieniony, ojel z filtrem też. Silnik to RENAULT 19 1995rokQ. Jak odpali to chodzi jak żyleta! Myślicie...
Gary to są w kuchni..... Podejrzewać tylko mogę że chodzi o ciśnienie sprężania. Tak jak każdy diesel z bezpośrednim wtryskiem, jak jest 28atm. to super jak poniżej 18atm., to robimy silnik. Ważniejsze żeby nie było różnic na poszczególnych cylindrach przekraczającyh 2atm.
Tak ogólnie zaczęło się od tego, że jadąc 400km w góry wywaliło mi simmering wału od strony rozrządu. Oznak nie było po drodze żadnych, kontrolka się nie zaświeciła od ciśnienia. Na miejscu jak dojechałem sprawdziłem poziom oleju i bagnet był suchy. Dolałem do niego około 2 litrów oleju i wtedy dopiero bagnet wskazywał max poziom. Po powrocie do domu...
Zmierz ciśnienie sprężania z próbą olejową.
Witam posiadam Mercedesa Act rosa z 2007 r 2644 zawieszenie pełny resor. mam problem ponieważ ciśnienie w układzie pneumatycznym jest za duże, bije nawet do 12 bar a wcześniej odcinacz powietrza uruchamiał się przy 10 . Jest to duży problem ponieważ teraz przy 12 sprzęgło strasznie ciężko chodzi stawia duży opór tak jakby nie było na nim powietrza....
Akumulator jest dobry zastanawiam się czy jakaś świeca nie osłabła bo nie odpala zazwyczaj rano jak jest jeszcze zimno i nie wiem co z filtrem paliwa czy przez mrozy się nie zawalił a na ciśnienie tłoczenia , ciśnienie sprężania się nie znam jak to sprawdzić
ciśnienie wtrysku paliwa w silniku perkins 4Cyl. bez turbiny Dodano po 7 czy wie ktos jakie jest cisnienie na wtryskiwaczu w tym silniku
sory ale nie mam nic na temat tej pompy, sprawdzałeś może ciśnienie w cylindrach może to nie wina pompy tylko słabe ciśnienie sprężania ???
Witam. Mam takie pytanie czy gdyby zakupić złączki i gwinty do wkręcenia zamiast świec żarowych to udałoby się zrobić taki wskaźnik? Manometr od 0 do 100 atm można kupić dość tanio np na allegro... tylko do tego zaworek, złączki gwintowane i węże... Może ktoś już takowy wskaźnik zrobił.. pozdrawiam i czekam na propzycję wykonania, może jakieś fotki?...
Ciśnienie sprężania na cylindrach jakie? Jakieś błędy w sterowniku? Przyczyn może być mnóstwo. Z drugiej strony to może byś doprecyzował o jakie auto chodzi.
Mam problem i bede wdzięczny za pomoc mianowicie Renault trafic 2 2.0 dci M9r780 na wolnych obrotach wyrzuca wypadanie zapłonów P0300 zaznaczam ze to diesel korekcje wtryskiwaczy szaleją od -5 do 5 wtryski podmienione na nowe Renault nic to nie dało łańcuch rozrządu wymieniony nic ciśnienie sprężania równe 23 bary zawór regulacji ciśnienia czyszczony...
Ciśnienie sprężania sprawdza się wkręcając końcówkę ciśnieniomierza w otwór wtryskiwacza, czasami w otwór świecy (ale jak widać, jest to bardzo ryzykowna operacja). Są dwie szkoły kiedy robić pomiar - czy na zimnym, czy ciepłym silniku. Kiedyś taki stary pompiarz powiedział mi, że skoro nie pali na zimnym, jaki sens jest sprawdzać na ciepłym? Ciśnienie...
Po przegrzaniu prędzej pęknięte niż zastane. Raczej straciły swoją sprężystość przez co nie dociskają się do ścianek tulei cylindra. Panowie, nie dramatyzujcie. Kiedyś w swoim własnym aucie które brało olej, po zagotowaniu go przez żonę (pękł wąż przy chłodnicy - jazda z mrugająca lampką od przegrzania przez jakieś 5 km) wymieniłem pierścienie, uszczelniacze...
Przyczyn może być wiele, ja bym na początek dobrze odpowietrzył układ paliwowy ale należałoby sprawdzić ciśnienie sprężania i rozrusznik (może za wolno kręci).
Najpierw taj jak pisze122 rozrusznik i akumlator jak nie pomoże to sprawdzić ciśnienie sprężania i ustawić początek wtrysku
Oba są 16-zaworowe tylko Isuzu (Y17DT - 75KM) ma dwa wałki, a Oplowski (X20DTL - 82KM) - jeden. Y17D i X17D były 8V ale nie było ich w Astrze G. Jedyny diesel 8V w Astrze II to był Y17DTL (68KM) i on też jako jedyny diesel w Astrze G miał wtrysk pośredni do komory wirowej. Opel Astra II 1,7 DTi 16V SILNIK o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką...
Na zdjęciu (po powiększeniu - świetna jakość zdjęcia) widać wyraźnie przegrzany wałek w części gorącej. To sugeruje, że na turbinę idą mocno za gorące spaliny. Ewentualnie smarowanie turbiny jest nieprawidłowe - ale wtedy łopatki raczej by nie padły. Ale z ubogą mieszanką w Dieslu nie wiem o co chodzi. Może ktoś wyjaśni, jaka ma być ta dobra. Nie ma...
sprawdź też bezpiecznik od świec żarowych jak diesel ma kłopoty z paleniem to możesz mieć niskie ciśnienie sprężania lub rozrusznik za wolno kręci ważne jakie paliwo tankujesz
ono ma turbo i to jest niskie ciśnienie to jast wysilony benzyniak tyle ma a nie diesel było napisane tam 18 bar czy stopień sprężania 18 ?? jeśli masz dostęmp to sprawdź w książce serwisowej
Wiesz każdy może napisać w necie jak kolega, że jego opel przy 600 000 palił od strzała ale ciekawe po ilu remontach silnika (pierścienie uszczelniające) i w jakich temperaturach?Co do tych danych odnośnie ciśnienia sprężania od 17 do 24 barów to sam zachodzę w głowę kto może takie bzdury wklejać? Nowy diesel ma 31 barów jak opuszcza fabrykę w Wikipedii...
Gdyby było za małe ciśnienie oleju to by się zatarł , urwał wał itd . W lecie by się przegrzewał . Diesel potrzebuje dużego sprężania i dobrze rozpylonego paliwa .
Witam. Czy sprawdzenie ciśnienia sprężania w silniku 1.9 SDI z grupy Vag to jest duży problem? Gdzie indziej wyczytałem, ze nikt przy zdrowych zmysłach nie da sobie odkręcać świec żarowych, bo jest z tym problem gdyż z dużym prawdopodobieństwem mogą być zapieczone i moga sie poprostu ukręcić, ułamać etc. Przy kupnie auta z dieslem pierwsze co bym chciał...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam wszystkich!.Mam mały dylemat po szlifie cylindrów i spasowaniu pierścieni tłokowych przez szlifierza ponieważ brakuje mi ciśnienia na cylindrach.Postanowiłem zmierzyć mu ciśnienie bo ciężko zapalał i nie równo pracował przy tym sporo dymiąc na niebiesko.Na zimnym silniku ciśnienie wynosiło od 10 do 15 bar,natomiast po próbie olejowej wzrosło do...
Pamiętaj że jak zmienisz obroty wałka rozrządu na x2 bez zmiany faz, to zawory będą otwarte bardzo krótko (2x krócej niż normalnie) - może się okazać, że w dolnym położeniu tłoka będziesz miał w cylindrze np. 0.4 bar bo nie zdąży się napełnić. Wtedy zapomnij że nabijesz więcej niż np. 10 atm, bo przy stopniu sprężania 23:1 maksymalne ciśnienie "na gorąco"...
Witam! Może ma już niskie ciśnienie sprężania na cylindrach..A jak już jest ciepły to pracuje równo?dymi?Ma duże przedmuchy do skrzyni korbowej?bierze olej? Zacznij od naprawy rozrusznika, bez niego "podlatany" diesel nie zapali w duży mróz..
Witam. Samochód Renault Rapid 1.9 Diesel, 1996 rok, pompa paliwa bosch. Diagnostyka silnika O.K ; ciśnienie sprężania 30 atm, ciśnienie na wtryskach 120atm (sprawdzone nie leją), początek wtrysku ustawiony wg instrukcji, pasek rozrządu sprawdzony trzy razy- 100% założony dobrze, luzy zaworów wyregulowane, oleju nie bierze w ogóle, jeżdzę na półsyntetyku....
Miałem podobny problem tylko był silnik 1.4.Usterką było ciśnienie paliwa-lub brak regulacji ciśnienia paliwa.Zatkany regulator ciśnienia paliwa.Sprawdź po zdjęciu wężyka powrotnego do zbiornika,powinno po załączeniu zapłonu przez chwilę paliwo obficie wypływać.W moim przypadku nie było powrotu właściwie żadnego samochód z trudem zapalał obroty były...
Niestety, nie mogę się z tym zgodzić. Kompresję w silniku diesla sprawdza się na zimnym silniku. Najlepiej po nocy. Nie chodzi bowiem o to, że diesel już pracuje, ale o to, że... trzeba zapoczątkować jego pracę. To są podstawy znane jak świat światem. Więc pozostań przy swoim zdaniu, a pozwolisz że ja również będe miał swoje. Zapytam tylko gdzie znaleźć...
Witam, Musisz sprawdzić na ciepłym silniku ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Dobrze by było żebyś dał wtryski do kontroli. Według tego co napisałeś to wyraźnie wskazuje że jak się rozgrzeje to któryś cylinder wyraźnie przestaje pracować, może się też okazać że masz przedmuchaną uszczelkę pod głowicą , albo popękały pierścienie na jednym tłoku....
Dlaczego w dieslach tak często się psują wtryskiwacze? Bo ludzie leją wątpliwej jakości paliwo zza wschodniej granicy albo opał, a do tego nie wymieniają filtrów paliwa lub stosują najtańsze zamienniki. Dodatkowo Diesle mają wtrysk bezpośredni a co za tym idzie dużo większe ciśnienie paliwa (nawet 1000x). Poza tym "tak często" oznacza jakieś 250-300...
Jeżeli silnik nie uruchamia się po nagrzaniu to jedną z przyczyn może być zużycie silnika- za niskie ciśnienie sprężania lub uszkodzenie pompy wtryskowej (niskie ciśnienie wtrysku). Jedynym wyjściem jest kontrola warsztatowa tych dwóch parametrów. Jeżeli natomiast silnik po nagrzaniu uruchamia się trudniej (rozrusznik musi kręcić dłużej), to rozruch...
:arrow: cikol Wygląda to na dużo nagaru w komorze spalania (pod warunkiem że to benzyniak) kiedy się rozżaży "robi" przez chwilę za świecę. Ciekawa teoria i chyba nawet możliwa. Gdy tłok na dole to żarzenie niczego nie zapali bo złe warunki, natomiast podczas sprężania ciśnienie wzrasta, a za nim temperatura i ten mały żarek co na dole nic nie zdziała...
Spróbuję to uporządkować. 1. Pies drapał ciśnienie sprężania - pomyłka czy cokolwiek - nie ważne. Odpala znaczy ciśnienie ma. Na tym etapie można pominąć. 2. Woda w ukł. chłodzenia - no nie w porządku ale gdyby zamarzła konkretnie i zrobiła krzywdę to raczej wypchałoby zaślepki/ę z bloku i płyn wylałby się na zewnątrz albo pękłaby tuleja cylindra i...
Ale głupoty opowiadasz. Weź pierwszą lepszą książkę na temat silników i poczytaj gdzie, ile energii z paliwa jest przekazywane. W wielkim skrócie z 30% idzie na wał, z 30% w wydech, kolejne 30% w płyn chłodzący i reszta na jest wypromieniowana. Myślisz że cała energia z paliwa zamienia się w ciepło, a energia mechaniczna na wale jest gratis :D Prosiłem...
Ja jestem zwolennikiem diesla, ale starego. Nie interesują mnie osiągi, czy przyspieszenie. Mam teraz Primerę kombi z dwulitrowym dieslem i jestem z niego zadowolony. Silnik nie ma turbo, ani intercoolera, Klasyczny stary diesel z komorami wirowymi i rotacyjną pompą wtryskową. Porównywałem koszty części z podobnym silnikiem, ale turbo. No i do mojego...
Transity dwuakumulatorowe mają je montowane w dwóch wariantach: 1. wersje tzw skandynawskie na bardzo ostre zimy z dużymi mrozami 2. wersje Euroline i czasami Tourneo Wersje skandynawskie mają po prostu łączone dwa akumulatory równolegle - na krótko. Uzyskuje się duży prąd rozruchowy. Przy okazji - powinieneś mieć przy jednym akumulatorze prąd rozruchu...
Witam, posiadam John Deere Lanz 300 i mam pytanie: czy ktoś ma może informacje na temat ciśnienia sprężania w tych ciągnikach? Chodzi mi o 4-tłokowy diesel. Po sprawdzeniu sprężania wyszło mi 18 bar i nie wiem, czy to jest dobre. Liczę na pomoc.
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Witam. W silnikach diesla większy jest stopień sprężania czyli stosunek objętości skokowej (zakreślanej przez tłok od dpz do gpz) do objętości komory spalania - nad tłokiem będącym w gpz. Stąd ciśnienie sprężania jest kikakrotnie większe, niż w silniku benzynowem. Pozdrawiam.
No fajnie :D A jaki silnik :?: Benzyna , diesel , pojemność :D
W Polsce jest tak olej napędowy= olej napędowy+olej opałowy+dużo parafiny. Ta właśnie parafina odkłada się na ściankach węży paliwowych utrudniając dopływ paliwa. A jak się silnik rozgrzeje to się trochę wytopi. A poza tym wąż paliwowy jest umieszczony pod podwoziem i podczas jazdy jest ciągle chłodzony przez powietrze przez co równiez zatyka się on...
Witam tak jak kolega pisał diagnostyka to podstawa,a co noże być : Zapowietrzanie ,lub brak ciśnienia sprężania. Diagnostyka na zimnym silniku powie wszystko od co.
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
Ursus to diesel, a jak diesel to zabawę zaczynamy od sprawdzenia układu zasilania następnie wtrysków i ciśnienia sprężania następnie pompa ale raczej będzie to coś z zasilaniem. O ile pamiętam przy pompie wtryskowej jest pompka zasilająca, ona często też nawalała.
sprężania diesel niskie ciśnienie sprężania diesel sprężania ciśnienie
odpiąć taśma oporność głośnik słaby mikrofon
viessmann aquahome viessmann aquahome
Skrzynie biegów z dłuższymi przełożeniami do Fiata Ducato 2,5D 1988 Fałszywy komunikat o zhakowaniu telefonu - co robić?