Przyjmuję minimalne ciśnienie na poziomie 20bar. Temat uważam za wyczerpany.
jaka ścianka komory spalania? jest to odległość od góry tłoka w górnym jego położeniu a głowicą w której są zawory w silniku diesla w tłokach masz najczęściej wyfrezowane miejsca na zawory i to dzięki temu istnieje możliwość niższego osadzenia głowicy co automatycznie zmniejsza komorę spalania (jaśniej nie umiem) w benzyniakach jest ta odległość większa...
Witam. Mam takie pytanie czy gdyby zakupić złączki i gwinty do wkręcenia zamiast świec żarowych to udałoby się zrobić taki wskaźnik? Manometr od 0 do 100 atm można kupić dość tanio np na allegro... tylko do tego zaworek, złączki gwintowane i węże... Może ktoś już takowy wskaźnik zrobił.. pozdrawiam i czekam na propzycję wykonania, może jakieś fotki?...
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Swoją drogą to przy zamkniętej przepustnicy (czy klapie gaszącej), silnik tak nie za bardzo ma co przetłaczać/sprężać. Diesel bez klapy gaszącej hamuje głównie...
W Polsce jest tak olej napędowy= olej napędowy+olej opałowy+dużo parafiny. Ta właśnie parafina odkłada się na ściankach węży paliwowych utrudniając dopływ paliwa. A jak się silnik rozgrzeje to się trochę wytopi. A poza tym wąż paliwowy jest umieszczony pod podwoziem i podczas jazdy jest ciągle chłodzony przez powietrze przez co równiez zatyka się on...
- w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. Kompresja to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym i górnym położeniu. To o czym piszesz to ciśnienie sprężania. Ono w istotny...
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
W benzynie zapłon uzyskujesz poprzez iskrę a w dieslu sprężaniem. Raczej tego nie przerobisz.
No fajnie :D A jaki silnik :?: Benzyna , diesel , pojemność :D
Witam .... ja w tym roku u jednego gościa zmieniłem 6 sztuk rozpylaczy objawiało się to trudnym rozruchem i dziwną pracą (dymek ) a rozrusznik też swoją drogą jak wolno kręci to jest objaw białego dymu (za małe ciś. sprężania diesel musi mieć ko.30 ATM aby odpalił
Sprawdź trzy rzeczy. 1 czy paliwo ci się nie cofa po dłuższym postoju i czy nie idą bąble podczas pracy 2 czy wtryski nie leją (to obstawiam) albo wyciągając i dając do sprawdzenia albo się przejedz za swoim autkiem i sprawdź czy nie przydymia jak mu wciskasz na SIWO 3 ciśnienie sprężania
Jakie ciśnienie sprężania ma diesel , a jakie silnik malucha. Temat zakrawa na żart.
Ten wzór ma się nijak co do stopnia sprężania i kompresji . A co z silnikami diesla ?? Podam przykład , stopień sprężania 17 , ciśnienie zmierzone 29-31 bar . :|
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Jak oddałeś auto to woda po kiślu... Ja bym zrobił po prostu zwykłą diagnostyką i zobaczył co pokazuje w parametrach. Podstawa w dieslu: - Czysty, sprawny układ paliwowy. - Sprężanie. - Świece żarowe Jeżeli ta "trójca" jest w bdb stanie wtedy zastanawiałbym się dalej.
Jak już mowa o dieslu, to czy silnik o 10-15 krotnie większym od diesla sprężaniu może być cichszy od diesla? (podobno tak - podobno polski silnik tak potraf i jeszcze więcej ).
Witam tak jak kolega pisał diagnostyka to podstawa,a co noże być : Zapowietrzanie ,lub brak ciśnienia sprężania. Diagnostyka na zimnym silniku powie wszystko od co.
Wydaje mnie się że koszt naprawy ciśnienia samego nie wyniesie 2500zł chyba o wiele mniej . Posprawdzaj wszystko ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju potem podejmiesz decyzję
Witam Ja "walczyłem" z identycznym problemem w Avensis 2.0 D4D. Serwis Toyoty namiętnie wlewał mi do silnika olej 15W40 - po wymianie na syntetyk 5W40 problem sam się rozwiązał (odpalam od pierwszego przy -20). Myślę, że rozrusznik jest zaprojektowany "na styk" i w niskich temperaturach przy gęstym oleju nie daje sobie rady z obracaniem wału z prędkością...
To kup jakąkolwiek uszczelkę, to nie jest jakiś super sprężony diesel, w którym tłoki i zawory mijają się na ułamki milimetra.
TDI i zapłon HHmmm, chyba za młody samochód dla mnie bo w starszych zapłonu nie widziałem, może że mowa o pompie i momencie wtrysku(nastawniku). Jeżeli piszesz o tym dymie, to zwrócił bym uwagę na końcówki wtryskiwaczy, lub masz niezbyt szczelne przewody i rzeczywiście się zapowietrza, sprawdź przewody przy wtryskach. A jak ze sprężaniem? gdyż diesel...
Olej 5w-40, a filtr oleju jest pod korkiem wlewu. Takie kółko ze śrubą imbusową w środku. Odkręć śrubę i wyjmij filtr, taka długa rurka z siatki stalowej. Trzeba go wymyć i przedmuchać sprężonym powietrzem.
Proszę bardzo silnik diesla 0,1cm: Owszem następuje tu samozapłon i tylko tyle ma to wspólnego z klasycznym silnikiem Diesla. Przecież ten silnik spręża mieszankę homogeniczną, z definicji bliżej temu do silnika HCCI.
https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
Niekoniecznie czasem wystarczą same dzwigienki zaworowe.Proponuję wymienic połamane założyć nowy pasek i zmierzyć ciśnienie sprężania.
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Ursus to diesel, a jak diesel to zabawę zaczynamy od sprawdzenia układu zasilania następnie wtrysków i ciśnienia sprężania następnie pompa ale raczej będzie to coś z zasilaniem. O ile pamiętam przy pompie wtryskowej jest pompka zasilająca, ona często też nawalała.
Nie wiadomo z jaką dokładnością i w jakich warunkach to było mierzone. Ja podałem dane z Autodaty. Jak chcesz zmieniać silnik to kup z najdłuższą gwarancją rozruchową, tak żeby założyć i trochę pojeździć potestować, bo trudno jest uwierzyć w to że silniki 16 letnie mają przebiegi 120tys km i idealne ciśnienia sprężania, jeszcze diesle.
Czemu pytasz o to? Układ plastyfikujący wtryskarki jest wykonany z luzem 0,3-0,5 mm. Powietrze się nie spręża, cofa się do zasypu. Chodzi Ci o cofanie się ślimaka po dozowaniu? Większym problemem po przetworzeniu tworzywa są wydzielające się gazy i to one powodują różne problemy. Większość tych gazów jest mocno szkodliwa (patrz wulkanizacja gumy). W...
Przyrządem do sprawdzania ciśnienia sprężania w silnikach diesla. A jak ? A tak jak wszędzie. Poprzez wkręcenie w komorę spalania tegoż zegara.
witam sprwdzając ciśnienie sprężania nigdy nie masz pewności czy dany silnik jest dobry czy nie, dokładnie można sprawdzić tylko po zamontowaniu do auta i przejechaniu się lub jeśli się wie z czego wymontowany i ile ma przejechane. Toć to przecie diesel, sprężanie to jeden z najważniejszych wskazówek które mogą świadczyć o jego ewentualnym zużyciu.
Zgodzę się, każdy silnik sie nadaje poza dwusuwowymi ale najlepiej 4-suwowy diesel wielki stopien sprężania wieksze cisnienie sprężania = lepsza wydajeniejsza sprężarka wysokociśnieniowa Nadaje się każdy silnik z płaskimi tłokami albo wypukłymi (można stoczyć). Wklęsłe tłoki odpadają. Nieistotne czy Diesel czy benzyna bo stopień sprężania zależy od...
Pomiar ciśnienia sprężania, pokaże czy silnik jest w dobrym stanie.
Gary to są w kuchni..... Podejrzewać tylko mogę że chodzi o ciśnienie sprężania. Tak jak każdy diesel z bezpośrednim wtryskiem, jak jest 28atm. to super jak poniżej 18atm., to robimy silnik. Ważniejsze żeby nie było różnic na poszczególnych cylindrach przekraczającyh 2atm.
Romcio19, nie ma takiej opcji jak bezkolizyjny diesel, bo by nie było odpowiedniego stopnia sprężania
Sprężanie EGR?
Widziałem go kiedyś na motobazarze we Wrocławiu. Niestety w tej chwili nie jestem w stanie znaleźć co to za typ (i czy na 100% to był norton). Popytaj na www.forum.motocyklistow.pl lub przejżyj ofertę firmy norton. Wiem też że kiedyś któraś armia zażyczyła sobie motorka z silniem diesla w związku z ujednoliceniem paliwa stosowanego do ich pojazdów....
Skoro nie ma błędów, to możliwości są dwie, ew. trzy - jak w każdym dieslu. Za zimno w komorze spalania - albo sprężanie jest niedostateczne, albo paliwo zbyt późno wtryśnięte, to dwie przyczyny, albo paliwo jest źle rozpylone - zbyt słabo, to trzecia przyczyna. Wyeliminuj przyczynę mechaniczną, czyli za niskie ciśnienie w cylindrach, można będzie zacząć...
Wątpię żeby diesel w ogóle odpalił z przestawionym rozrządem, benzyna owszem. Ropniaki mają, muszą mieć większy stopień sprężania. Spróbuj zakręcić silnikiem (ale nie rozrusznikiem), kluczem przez każdy suw i wtedy się dowiesz czy rzeczywiście zawory kochały się z tłokami.
Witam Właśnie wróciłem od kolegi z vag-iem. Zrobiłem kolejne logi- nie sa to jeszcze pełne, ale chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz która zauważyliśmy w kanale 23. Otóż BIP jest sporo mniejszy niż na innych wtryskiwaczach, czy może to oznaczać, że pierwsza pompka umarła?? W załączniku załączam logi. ps. w Anglii jest naprawdę ciężko znaleźć mechanika...
"Fachury" - organizm ludzki działa najlepiej w temperaturze 36,6°C, tak samo silnik spalinowy - ustaloną temperatura pracy dla niego są okolice 90°C - w obydwu przypadkach wszelką diagnostykę przeprowadza się przy doprowadzeniu "organizmu" do właściwej temperatury, czyli stanu ustalonego. Niestety, nie mogę się z tym zgodzić. Kompresję w silniku diesla...
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
Zmierz ciśnienie sprężania z próbą olejową.
sory ale nie mam nic na temat tej pompy, sprawdzałeś może ciśnienie w cylindrach może to nie wina pompy tylko słabe ciśnienie sprężania ???
zobacz ustawienie rozrządu i pompy. Pewnie tu jest coś nie tak. Możesz też zobaczyć jakie jest sprężanie.
Diesel przy takim sprężaniu jak dostanie paliwo w odpowiednim momencie to musi zapalić. Piszesz że na samostart też nie pali . To jest niemożliwe. Psyknij Plakiem w dolot , musi zapalić .
Witam Na twoim miejscu jednak zmierzyłbym ciśnienie sprężania. Jeśli rzeczywiście kiepskie, spróbuj poczytać na stronie www.xado.com.pl o środkach do regeneracji silników diesla. Mojemu silnikowi pomogły. Ciś. sprężania wzrosło na każdym z cylindrów średnio o ok. 3 atm. Mirek
Zagotować diesla to nie lada wyczyn więc raczej to nie wina chłodnicy. czemu nie lata problem? Przecież w dieslu jest o wiele większa temperatura niż w silniku benzynowym. Większe jest sprężanie etc.
Gdyby było za małe ciśnienie oleju to by się zatarł , urwał wał itd . W lecie by się przegrzewał . Diesel potrzebuje dużego sprężania i dobrze rozpylonego paliwa .
od rozrządu miał byś błąd czujnika ,po za tym tu jest pasek i się raczej nie wyciąga. Podstawa w dieslu to prawidłowe sprężanie i obroty silnika. Zdejmij kostkę czujnika wody i zobaczysz jak odpali, lub podgrzej świece omijając przekaźnik .
Tak ma być. A tak z ciekawości - jakim innym otworem możesz w Dieslu zmierzyć ciśnienie? :) Pozdrawiam.
Silnik cieplny w obiegiu Otta to dwa lub cztery suwy pracy tłoka pracującego w cylindrze. Cylinder to taka "strzykawka" sprężająca mieszankę paliwa z powietrzem. Nas interesuje końcowy moment sprężenia tej mieszanki oraz jej zapłon powodujący wyzwolenie energii. im iększe ciśnienie tym przy niższej temperaturze powstaje samozapłon. w silniku benzynowym...
Ciekawe stwierdzenie. Warto się zastanowić dlaczego większość ciężarówek to diesle oraz dlaczego diesle w osobówkach są tak popularne. No to o ile jest cięższy taki ropniak(wyższe stopnie sprężania wymagają masywniejszej konstrukcji) od benzynowca.
Nic w Oplu nie jest. Po prostu rozrusznik musi zakręcić silnikiem a silniki w dieslach są z reguły większej pojemności niż benzyniakach a także ich sprężanie musi być większe. Dla porównania, nowy benzyniak ma ciśnienie w cylindrach podczas sprężania rzędu 11-12 Atm a diesel poniżej 20 Atm nie zapali nawet, nowy ma ponad 25Atm. To plus masa większego...
sprawdzić ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej - obstawiam wytartą już głowiczkę pompy wtryskowej (tylko wymiana), sprawdź też sprężanie na cylindrach.
Jak ze sprężaniem , czy jest cala uszczelka pod glowicą?
W hamowaniu silnikiem takie 1,9D będzie hamowało podobnie jak benzyna 1,0-1,2... owszem, jak "wbijesz" I bieg przy 50 km/h to oczywiście go przyhamuje, ale jak będziesz jechał 70 km/h na V biegu i puścisz gaz to efektu hamowania silnikiem prawie nie będzie. Diesel ma wyższe ciśnienie sprężania i trudniej go "przepchnąć".
Nie rozumiem w jakim celu chcesz przegrzewać i sprężać tę parę?
W sumie silnik modelarski to też Diesel , jednak wolnossący. Proponuję poszukać dokumentacji do silnika ze świecą żarową . Szansa przerobienia jest , jednak trzeba będzie usunąć przeciwtłok a to zwiększy komorę spalania , co z kolei zmniejszy stopień sprężania. Jednak myślę że po odpowiednim przerobieniu i zastosowaniu paliwa do silników z zapłonem...
Koledzy, z silnikami jest tak, że im mniejszy tym ma mniejsza sprawność tzn. więcej ciepła a mniej mocy mechanicznej. W praktyce dla malutkich silników to trzeba się liczyć ze sprawnością 25% tzn. ciepła jest 3x tyle ile mocy mechanicznej. Te małe silniki to nie maja jakichś wyszukanych unowocześnień i czy nowe czy stare to sprawność jest w zasadzie...
Jeśli stał w miejscu wilgotnym, a kolektory nie były zabezpieczone, to średnio to widzę... Przydałoby się ten silnik choć częściowo sprawdzić. Wykręcić mu świece, wtryskiwacze, pokręcić nim bez sprężania, sprawdzić olej...
Aby nie wpędzać się w niepotrzebne koszty u różnych pseudo mechaników , którzy wymienią ci pół silnika począwszy od aku poprzez rozrusznik a skończywszy na pompie sprawdź w jakimś specjalizującym się w dieslach warsztacie ciśnienie sprężania(kompresję) na zimnym silniku.Prawidłowe i pozwalające na bezproblemowe zapalanie diesla nawet na dużym mrozie...
Z jednej strony pojawiają się większe trudy ssania, ale z drugiej strony są mniejsze straty na sprężanie niepotrzebnego nadmiaru wiatru. Idąc dalej jak ciśnienie sprężania jest mniejsze to i ciśnienie gazów po zapłonie paliwa będzie niższe. Nie ma zbędnego czy niepotrzebnego powietrza w cylindrze w dieslu! Mniej powietrza, to mniejsze sprężanie - nie...
Zakupiłem Texe 2017, brak abonamentu, aktualizacja Truck niecałe 3000 zł/ rok. Zalecają raz na 3 lata. Jeśli chodzi o możliwości Scania R440-kodowanie i odłączanie wtryskiwaczy (można więcej niż 1 na raz), balans cylindrów, test sprężania i wiele innych w silniku. Działa z naczepami przez złącze ISO bez problemu. Dobra baza danych. W porównaniu z Jaltestem...
Dobrze myślisz, wałek rozrządu kręci się 2x wolniej niż wał korbowy silnika, również wtrysk paliwa przypada pod koniec suwu sprężania, czyli co 2 obrót wału korbowego
W CR tylko na jałowych? O czym ty piszesz? Rozumiem, że masz takiego Lancera i sam sprawdziłeś, jest jedno wtryśnięcie paliwa i jedna iskra na jeden suw sprężania i wydechu?
Najpierw taj jak pisze122 rozrusznik i akumlator jak nie pomoże to sprawdzić ciśnienie sprężania i ustawić początek wtrysku
Sprawdź osiowość krzywek wałka rozrządu. Potrzebny będzie czujnik zegarowy (chyba najtańsze wyjście). Wkręć wałek w panewki bez popychaczy, dźwigienek czy co tam jest (nie wiem bo nie robiłem takiego) chodzi o to żeby się swobodnie obracał. Przy tej okazji może ręką wyczujesz czy nie jest podkrzywiony tzn ma się obracać jak wał korbowy tylko na głównych...
Jeżeli telepie na luzie i przy rozgrzanym to może być problem z wtryskani,z sprężaniem, należało by to sprawdzić .
Koledzy a co może być u mnie… Mam takie objawy: Auta nie mogę odpalić, muszę grzać 3 razy do końca i jeszcze ciężko odpala. A jak sa mrozy to aku kaput :( Dodam że wtryskiwacze sprawdzone, świece żarowe wymienione, filtr paliwa i powietrza wymieniony, ojel z filtrem też. Silnik to RENAULT 19 1995rokQ. Jak odpali to chodzi jak żyleta! Myślicie...
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
przecież może być diesel, trzeba by zrobić instalację podobną do tej stosowanej przy przeróbkach diesli na LPG (tak nie pomyliłem się, można zrobić diesla na lpg), Tak, my też wiemy, że istnieją silniki diesla na paliwo wysokooktanowe, ale wtedy to już nie są silniki diesla tylko silniki "iskrowe" o wysokim ciśnienieniu sprężania. Innymi słowy to już...
dj.max7 pomyśl jeśli było takie tarcie że się grzało to by sie zatarło w momencie, grzeje się od tarcia ale to na oleju - minimalnie tak ja w dieslu - następuje sprężanie powietrza, powietrze się silnie nagrzewa i temperatura zapala ropkę ( ropka jako mieszanka też jest sprężona i dlatego wystarczy taka temperatura ) po to te wszystkie żebra na sprężarkach...
Kiedyś miałem schematy, tylko nie wiem które roczniki. Muszę poszukać. Ale napisz co to znaczy krótko. Ile sekund na zimno rano? Czy po rozgrzaniu silnika świece grzeją się krócej? Tam nie ma przecież żadnej filozofii. Czujnik temperatury i przekaźnik. Zresztą zawsze możesz 2 razy przekręcić kluczyk i grzać je dwa razy. Może to nie kwestia czasu grzania...
Musisz określić skąd dobiega stukanie czy z góry silnika czy z doły bo z filmu nie można tego wywnioskować. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Zobacz co się dzieje pod pokrywą zaworów. Czy nie ma luźnych części np. dzwigienek. Obejrzyj wałki rozrządu. Na pierwszy rzut ucha to klepie jak uszkodzony popychacz hydrauliczny ewentualnie problemy...
Przyczyn może być wiele, ja bym na początek dobrze odpowietrzył układ paliwowy ale należałoby sprawdzić ciśnienie sprężania i rozrusznik (może za wolno kręci).
O ile dobrze pamiętam, to kiedyś czytałem, że w amerykańcach (no ale to są V8 a nie R4) odłączane są cylindry. Brak kompresji w cylindrach można wykonać przez zastosowanie klapki w kanałach dolotowych. Jeśli nie zassie powietrza, to nie ma co sprężać. Efekt taki, jak w dieslu, kiedy klaka się zablokuje, a on sobie jakoś tak lżej wtedy kręci.
Może ktoś wyjaśnić jak to jest, że olej napędowy, który nie zapali się od iskry świecy zapłonowej, nagle zaczyna zapalać się przedwcześnie w cylindrze silnika benzynowego, który na ogół ma niższy stopień sprężania, a tym samym niższą temperaturę niż panująca we wnętrzu silnika diesla?
z tego co gdzieś po necie czytałem to zwykle silniki benzynowe mają stopień sprężania ok 13 co daje nam ok 13 barów. Diesle więcej ale dokładnie ile to nie jestem w stanie powiedzieć. Jeśli chodzi o silniki doładowane to stopień sprężania jest mniejszy i ciśnienie też (chyba) ok 9
Ano chyba od zawsze. Czym wieksza pojemność silnika (wieksza liczba cylindrów) tym większe opory przy rozruchu i większy aku potrzebny. Ważny jest też typ silnika - diesle mają większy stopien sprężania i potrzebują mocniejszych akumulatorów do rozruchu.
Nie, tu nie chodzi o zatrzymanie procesu spalania, za to odpowiada odcięcie paliwa, brak kluczowania wtryskiwaczy. Klapa gasząca zamyka dopływ powietrza do silnika dzięki czemu, nie mając co sprężać, ten łagodnie się zatrzymuje
Jeśli dobrze widzę, to silnik jest wpięty w trójkąt, czyli połączenie dla 220V, na 380V powinien iść w gwieździe, przynajmniej tak mi się wydaje... Na 100% pewności nie mam, Odwrotnie, jesteś w 100% błędzie niestety. Nikt takich silników nie podłącza z jednej fazy... Do czego mogą służyć "zawory" (wyglądają jak kalamitki) zaznaczone na czerwono. Do...
Oczywiście że jest takie zjawisko tyle że musiałbyś użyć nie słabego wentylatora a sprężarki - gaz przy rozprężaniu ochładza się (np gaśnica śniegowa) a przy sprężaniu rozgrzewa, dzięki temu działa np silnik diesla, ,nazywa się to przemiana adiabatyczna.
Na temperaturę przy końcu sprężania temperatura na dolocie ma niewielki wpływ, praktycznie - żaden. Zasadniczy wpływ ma tu stopień kompresji powietrza. Chłodniejsze powietrze - więcej powietrza w jedn. objętości - większa ilość powietrza w cylindrze - większa jego kompresja - wyższa temperatura przy końcu suwu sprężania. Paliwo w silniku diesla nie...
Ja też miałem kilka diesli,teraz VW 1,9 TDI (przebieg hmmm.......).Jak silnik ma dobre sprężanie i dobry olej i akumulator to i garażowany "pod chmurką" też odpalał przy -25.Nie miałem problemów.
ADZ ma większy stopień sprężania. Ocizu, ale większy stopień sprężania, to większa podatność na samozapłon - czyli pozytywnie w kierunku diesla.
Tak właściwie nie do końca można zrozumieć projektantów tej maszyny: malutkie "dynamo" o mocy 150W + wielkie akumulatory i do tego połączone niekorzystnie, szeregowo. Jak to ma być doładowane (a samochodziarze martwią się czasem, że im 55Ah nie doładuje altek 55Amperowy 8-O )? Jeśli tylko jest możliwość finansowa to zmienić - popieram. Potrzebne jest...
Z tego co wyczytałem to chodzi o przegrzanę parę wodną a to nie to samo co unosi się z czajnika po zagotowaniu wody.. W kolektorze wydechowym temp spalin są bardzo duże (na tyle aby rozgrzac do czerwoności kolektor..:D oczywiście przy pełnym bucie....) i zagrzanie pary do temp 130 lub 150 stC nie powinno być problemem, jeśli do tego doliczy się temp...
silnika benzynowego nie da się przerobić na diesla,ktoś cię wpuszcza w maliny :D :D .Konstrukcje obu są tak różne że koszty przekroczyły by kupno nowego! Ps.sprawdź jakie są stopnie sprężania w obu i porównaj!
Witam . W takim razie pozostaje sprawdzenie układu paliwowego.Wymiana filtra ,spr.szczelności , spr. pompy, wtrysków,ciśnienia sprężania i wielu innych rzeczy. Stan silnika (przebieg).?
Akumulator jest dobry zastanawiam się czy jakaś świeca nie osłabła bo nie odpala zazwyczaj rano jak jest jeszcze zimno i nie wiem co z filtrem paliwa czy przez mrozy się nie zawalił a na ciśnienie tłoczenia , ciśnienie sprężania się nie znam jak to sprawdzić
To że chodzi jak diesel to wina hydraulików na zaworach były bez oleju i się pewnie zatarły .
Jutro wyjmę czujnik i sprawdzę czy w skrzyni jest napęd, co do czujnika to uruchomię go na stole na sprężone powietrze i zobaczymy.
Na plaku to i bez iskry odpali. Ta... Ciekawostka biologiczna. Kolejne dziecko Neostrady, bez szkoły podstawowej...... Kolego zanim kogoś zaczniesz obrażać to się upewnij że masz rację, ponieważ na plaku to i diesla odpalisz, w twojej podstawówce nie uczyli co to jest samozapłon? Uczyli że diesel to ma stopień sprężania większy od benzyniaka. Wiec...
Zanim zaczniesz się kulać po pseudo mechanikach , którzy wymienią Ci pół silnika a skończą oczywiście na regeneracji pompy to znajdź specjalistyczny warsztat zajmujący się dieslami i niech Ci zmierzą ciśnienie sprężania na zimnym silniku i jeśli wynik jest poniżej 26 barów to już nie szukaj dalej bo przy takiej kompresji napewno na mrozie będą problemy...
Ciekawe czy to kompensuje zmniejszony stopień sprężania. Dodano po 2 Te stare diesle w golfach podobno paliły bardzo mało 5L/100km albo jeszcze mniej. Te nowe palą 6L/100km i to się mówi że to jest mało. Co prawda moc mają nieporównanie większą i trochę większą pojemność i stąd pewnie większe zużycie paliwa.
Koledzy, przecież autor napisał ze nie pali na Plaku, a diesel nie za pali jeśli nie będzie miał sprężania. Paliwo może nie być, nawet pompy wtryskowej może nie być, a na Plaku powinien odpalić. Więc nie ma co się wysilać dopóki nie poznamy wartości sprężania na każdym z cylindrów.
Przecież właśnie diesel o bardzo wysokim stopniu sprężania ma wysoką temperaturę... ;) Za to po rozprężeniu (w suwie pracy) spaliny są lepiej ochłodzone - więc słabo grzeją. Sprawność zależy od stosunku temperatury po spalaniu do temperatury wylatujących spalin - jak je oznaczymy odpowiednio T1 i T2 (w °K), to sprawność η≤(T1-T2)/T1.
Różnica trwałości też wynika z samych obiegów termodynamicznych. W obiegu Diesla mamy odcinek spalania przy stałym ciśnieniu, a w obiegu Otta przy stałej objętości. W Dieslu ciśnienie spalania jest do dwóch razy wyższe niż ciśnienie sprężania i trwa dłużej (rozłożone w czasie), a w benzynowym jest ok 3 razy wyższe i niż sprężania i trwa krótko. Bezwzględne...
że sprężając w jednym stopniu do np. 8 bar temperatura sprężanego powietrza sięga 290°C, A skąd żeś wziął tą wartość? U mnie rura między sprężarką a zbiornikiem jest miedziana, z kolankami lutowanymi miękkim lutem - LC60. To tej pory ani się to nie roztopiło, ani nie popękało, pomimo nikczemnych właściwości mechanicznych lutu. Widziałem sprężarkę która...
ciśnienie sprężania diesel pomiar ciśnienia sprężania diesel niskie ciśnienie sprężania diesel
odzysk danych nokia ne555 odstraszacz podłączenie falownika pompa
samsung le40a536t1f daewoo telewizor głośność
Błąd połączenia z serwerem na Nokii N73 Lokalizacja sterownika świec żarowych VW LT35