Witam, Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI bezpośredni wtrysk 2010r Po zrobieniu trasy 300 km obroty na biegu jałowym zaczęły falować, dzieje się to z najmocniejszym odczuciem na rozgrzanym silniku (tak samo problem z odpaleniem na rozgrzanym, na zimnym zapali szybciej), samochód oddany do mechanika Sprawdzono: Ciśnienie na wszystkich cylindrach Luzy zaworowe Wtryski...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
nie ma problemu niebawem zdam relacje. czujnik jest jeden na układzie dolotowym powietrza, przynajmniej tak wynika z mojej wiedzy. EDIT: ewentualnie czujnik tmp zasysanego powietrza w kolektorze ssacym
Koledzy mam nowy pomysł co jest przyczyną. W fabii mam filtr paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa,141 tyś. od nowości nie wymieniany. Jeżeli regulator jest walnięty i np: - paliwo zamiast płynąć na wtryski to wraca do zbiornika paliwa i ciśnienie na wtryskach jest za niskie np. 1 bar - lambda wykrywa ubogą mieszankę i wydłuża czasy wtrysków do 4,12ms...
Dzisiaj z czystej ciekawości zdjąłem ten wężyk co dochodzi z kolektora dolotowego do MAP sensora i silnikiem zaczęło trzepać i zaczął nie równo palić na wszystkie gary i jak dodaje gazu to objawy są podobne do tych to mam przy normalnym przyspieszaniu(z założonym wężykiem) tylko troche jakby wyolbrzymione- chodzi o takie jakby dziury w przyśpieszaniu...
Zwieramy w kostce diagnostycznej styki A i B i liczymy błyski kontrolki silnika. Kod 1.2 będzie zawsze przy wyłączonym silniku. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
ja tez się ciesze, ale..... przydały by się jakieś porady na temat tego forum Aktualizacja 29 sierpnia: Postępów brak ! :( Wymieniony przepływomierz, Wymienione kable WN Wymieniony aparat zapłonowy Wymieniony czujnik temperatury płynu Wymieniony silnik krokowy Wymienione kondensatory w ECU Wymienione wtryski benzyny w listwie Wymieniona membrana sterowania...
Dymienie na czarno to bardziej bym stawiał na zbyt niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym. Sprawdz czy nie ma gdzieś nieszczelności miedzy turbosprężarką , intercoolerem i dolotem. Co do lejących wtryskiwaczy to ie słuchaj tego. Lejący wtryskiwacz będzie kopcił na siwo bo nie dopali paliwa. Proponuje zacząć od prostych rzeczy. Diagnostyka komputarowa...
Membrana na pompie wtryskowej - podałem ciśnienie w przewód za pomocą dużej strzykawki do oleju - cały czas był wyczuwalny opór. Układ dolotowy sprawdzałem, oglądając kolektor. W sumie to tam nic więcej nie ma: jedna turbina, łącznik gumowy, kolektor dolotowy. Jak to inaczej zrobić?
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Nazwa emulator MAPsensora jest niebyt adekwatna do dzialania - emu, MAP. obniza napiecie podawne przez MAP do ECU, A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest...
Gdyby kolega sprecyzował dokładniej byłby miło. Po pierwsze co to za silnik. SR20 były robione z gaźnikiem ( z katalizatorem, lub bez ), lub jedno i wielopunktowym wtryskiem benzyny. Przypuszczam, że chodzi o gaźnik i wzmacniacz ciśnienia. Jest to czujnik niskiego ciśnienia w kolektorze dolotowym wpływający na wyprzedzenie zapłonu. Jest on zamontowany...
Może być reduktor mogą być wtryski - 10 lat to kupa czasu. Tyle że to jest ciśnienie a raczej podciśnienie kolektora dolotowego a nie ciśnienie na reduktorze. Nie wiadomo czy jest cały czas takie czy niższe? Jakie jest na PB na luzie i przy przegazówce?
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Masz niewłaściwe opisy błędów. 19 - nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału 34 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) - niskie napięcie Wtyczka MAP-a w ogóle podpięta?
na benzynce wszystko jest ok,na komputerze wykazało mi kiedys zbyt niskie cisnienie w kolektorze dolotowym i zbyt wysoka rtemperature wiec macher zalecil regulacje zaworow,zrobilem to ale nie pomoglo,map sensor tez raczej odpada bo na benzynce to cuka ok,silnik krokowy tez,ogolnie silnik jest dosc czuly,wszystko sie zaczelo od tego emulatora,jest w...
Masz dwie opcje. 1. Postawić auto do mechanika i odebrać jak będzie zrobione, a zakupione przez jego diagnozy części oddać mechanikowi niech zwróci kasę. 2. Szukać nieszczelności kolektora dolotowego, z podciśnieniami i serwem włącznie bo na to wskazują błędy uboga mieszanka i błąd przepływomierza - za niski sygnał. co wyraźnie wskazuje na to, że powietrze...
witam , mam program na smartfon Car Scanner i wynik testu wygląda tak prędkość 122km/h obroty silnika 2950 rpm. ciśnienie w kolektorze dolotowym 203 kpa temp. powietrza zasysanego 6c masa powietrza wpływającego do silnika (MAF) 108,33 g/sec ciśnienie w listwie wtryskowej 159060 kpa ciśnienie barometryczne 98 kpa bezwzględne położenie pedału przyśpieszenia...
Hej witam wszystkich fachowców i posiadaczy vectry c. Już od dłuższego czasu przeglądam fora związane właśnie z problemem braku mocy w niskim zakresie obrotów dopiero przy około 3tys obr. silnik dostaje meeega kopa. w zasadzie nie bardzo wiem co to może być. przeczytałem coś o tych klapkach które znajdują się pod listwą i świecami żarowymi w kolektorze...
odczytałem usterki: 33 - zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym 44 - zbyt niski sygnał czujnika tlenu EOS 45 - zbyt wysoki sygnał czujnika tlenu EOS zbyt niski, czy zbyt wysoki? Mógłby się zdecydować, może to jednak wina gazu...
sprawdzone wtryski 3 razy... Mechanik który to oglądał powiedział że słychać stukanie w dolot, i ogólnie tylko w kolektorze dolotowym to słychać stuki. Jutro idzie do mechanika na regulacje luzu zaworowego,,
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Witam Panowie, mam podobne problemy do Waszych, z Audi A4, 2.0 FSI, kod silnika AWA. Jako laik mogę jedynie organoleptycznie ocenić, że auto delikatnie telepie na biegu jałowym (pojedyncze bujnięcia, nierówna praca) oraz brakuje mocy w wyższych partiach obrotów jednak oba te objawy występują dosyć losowo np. po odpaleniu auto potrafi pracować poprawnie,...
Ja mam panowie taki problem i niewiem co z tym zrobic pomozcie mam sharana od roku i na poczatku zdarzalo sie to sporadycznie. Mianowicie to jest tak ze jesli jade na 3 biegu i obroty silnika wejda powyzej 3,5 tys obrotow to wiesza sie turbina. Po wylaczeniu zaplonu dzieje sie to samo. To samo dzieje sie tez na 4 biegu no i na 5 powyzej predkosci 100-110km/h....
Objawy wskazują wprost, że problem leży w zbyt małym ciśnieniu sprężania, podgrzanie powietrza dolotowego ułatwia rozruch. Grzałki w kolektorze ssącym zwykle działają mało skutecznie, w przeciwieństwie do świec żarowych umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. W rzadkich przypadkach może to być wina układu wtryskowego, np. źle działające wtryskiwacze...
WITAM. Kolego stanisławpiotr podpiołem właśnie tak i czujnik funkcjonuje, wraz z dodaniem gazu minimalnie rośnie ale dopiero podczas jazdy pokazuje wzrost ciśnienia. Mam wpięty dodatkowo zegar, manometr w intercooler i ciśnienie na zegarze jest takie samo jak w sdp3 w bloku pomiarowym czujnika doładowania. Jedyne co mnie nurtuje to wskazania czujnika...
No właśnie ubytek oleju jest, ale to dolegliwość tych silników. Zawór chce wymienić z jeszcze jednego powodu a właściwie dwoch o których nie napisałem wcześniej , mianowicie jak wiadomo jest to silnik turbo i w różnych miejscach spotkałem się ze stwierdzeniami że przez oryginalny zawór PVC są straty ciśnienia doładowania gdyż ten zawór nie trzyma ciśnienia...
kopci przy niskich obrotach czy to mogą być niewyregulowane zawory Mogą być ale przyjrzał bym się nieszczelnościom w układzie dolotowym tzn. czy czasem między turbiną a kolektorem ssącym nie ma ubytku ciśnienia doładowania. Lub sama turbina dobre czasy może mieć za sobą.
Witam ponownie wszystkich. Otóż zrobiłem odczyt diagboxem i oto co wyszło: Stan kalkulatora: MED17_4_2 Oznaczenie 1: 922159 Oznaczenie 2: Obecne błędy : 6 P1336 : Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora) Charakterystyka : Cylinder nieokreślony Status : stały błąd Umiejscowienie : miejscowy Zmienne przypisane do usterki stan regulacji wzbogacenia : pętla...
Okazuje się, że naprawa turbiny nie przyniosła pożądanego efektu. Dymiarką wykryłem dwie małe dziury w kolektorze ssącym, kolektor wymieniony, dalej to samo. Więc tak, jeżeli po odpięciu przepływomierza ECU otwiera sztangę na małej turbinie, auto chodzi, ale nie za bardzo umie dopasować mieszankę, to trzeba się przyjrzeć ciśnieniu doładowania i sprawa...
Dzięki wielkie za fachową odpowiedź. Teraz wszystko jasne, dwa razy uszkodzeniu uległ ten sam wężyk. Wcześniej, miałem kłopoty z notlaufem, i wtedy okazało się, że uszkodzony jest wężyk wewnątrz sterownika, a teraz jego drugi koniec, przy kolektorze dolotowym. Rozumiem, że zarówno wtedy jak i teraz, w sterowniku powinna się zapisać informacja, o zbyt...
Następnie elektryk stwierdził niskie podciśnienie w mapsensorze. Zalecił sprawdzić jak cylindry trzymają ciśnienie. Mechanik zrobił test, wychodzi 11,11,11 i 8 bar. Czyli silnik jest jeszcze wydolny. Następnie silnik zaczyna świszczeć charakterystycznie przy dodawaniu gazu. Uszkodzony kolektor dolotowy powietrza i (zamówiona wizyta u mechanika) To...
No i radość nie trwała długo. Problem powrócił. Program od gazu pokazał NISKIE CIŚNIENIE (A D). Zamówiłem zestaw naprawczy reduktora w końcu ponad 150 tys. na tym reduktorze to ma chyba prawo nie działać prawidłowo. Poza tym jeszcze raz umyje listwę wtryskowa i przejrzę wszystkie wężyki wtryski - kolektor dolotowy.
Witam. Problem wygląda tak że od jakiegoś czasu czuć że auto nie ma tyle mocy co powinno mieć. Nie jest takie zrywne jak kiedyś. Około 2tys obrotów był odczuwalny zryw charakterystyczny dla diesla z turbo. Teraz go nie ma. Auto muli. Kolektor dolotowy wyczyszczony, EGR wyczyszczony, szczelność dolotu sprawdzona, filtry zaworków koło EGR i turbo wyczyszczone,...
17964-Ladedruckregelung Regelgrenze unterschritten .......na podstawie elsy ....po niemiecku ponieważ każdy tłumaczący na swój sposób interpretuje i czasami przez tłumaczenie powstają herezje.....w opisie za niskie ciśnienie doładowania.....i zanim zdecydujesz się na wymianę sprężarki/turbiny sprawdz szczelność układów dolotowych...kolektor,intercooler,i....w...
Drodzy koledzy mam problem, zaświeciła się ikona silnika, odczytano w serwisie kody błędów 1/ P1010 - regulacja klapy kolektora dolotowego /regulacja poziomu zawirowań/ 2/ P1489 - usterka czujnika temperatury zaworu EGR po stronie niskiego ciśnienia Samochód jeździ perfekcyjnie, nie odczuwam żadnych zmian. Czy muszę z tym coś z robić/iść do serwisu/...
Obroty biegu jałowego: 888 RPM Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Komu mam wierzyć? "Obroty biegu jałowego: 888 RPM"-takie powinny być, a są "Obroty silnika: 1281 RPM " Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 480 hPa Tu masz problem. Czyli za niskie? Czym to może być spowodowane? Za mało powietrza?
Niektórzy chyba nie na ten temat piszą jaki jest w poście no ale każdy może swoje spostrzeżenia pisać , chyba zatkany katalizator mało ma do niskiego ciśnienia doładowania no ale wiem że pomaga wywalenie katalizatora bo sam miałem z nim problem ale w 2.3 benzynie a nie w dieslu,panowie co do problemu to nadal go nie zidentyfikowałem wiem jedno... pozostało...
Już jakiś czas zastanawiam się jak podłączyć manometr do układu ssącego albo jak zmierzyć rzeczywiste ciśnienie w kolektorze ssącym? Po to właśnie masz czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. A co do ciśnienia 2 bary przy 1800 obr to w kolektorze a nie ciśnienie doładowania. A to nie to samo?? Pewnie mój błąd. Chodzi mi o to że w trakcie wzrostu...
Ciśnienie paliw ma być 3 Bary względem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli 3 bary max. Po odpaleniu około 2,3 bar. Kompresja poniżej minimum.
Kod błędu 61 błąd - Jednostka sterująca EDC przerywa swoją pracę do czasu zakończenia testu zatrzymania silnika. Przyczyna - Napięcie wejściowe na zaciskach B3 i B4 zostało odcięte zbyt wcześnie. Uwagi - Podczas próby wyłączenia silnika, centralka EDC wykonuje próbę działania po wyłączeniu zasilania kluczykiem rozrusznika. Moment obrotowy silnika jest...
Dziś po przejechaniu ok 40 km przeskanowałem Vag-iem jeszcze raz i pokazało mi tylko trzy błędy 16891 (3/7) P0507 - Sterowanie prędkością biegu jałowego , obroty powyżej specyfikacji 16490 (4/7) P0106 Ciśnienie w kolektorze dolotowym , ciśnienie powietrza G71/-F96 Nieprawidłowy sygnał 16804 (1/7) P0420- Bank 1 , System katalizatora zbyt niska wydajność...
Dziś postanowiłem sam sprawdzić to zatkanie EGR. po włożeniu blaszki na łączenie rurki egr i kolektora dolotowego auto normalnie się wkręcało na obroty. Zauważyłem też że ciśnienie w dolocie jest tylko na niskich obrotach a na wyższych już normalnie "zaciąga" powietrze. Auto gwizdało i okazało się że powietrze gdzieś pod tą blaszką ucieka. Poprawiłem...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Witam Rzuuf, poszedłeś właściwą droga opierając się w swoich ostatnich obliczeniach na bilansie energetycznym silnika. Jednak prędkość obrotowa silnika, która Ci wyszła jest niewłaściwa - przy takich obrotach silnik o pojemności 1,6 litra nigdy nie osiągnie zakładanych 25 kW oddawanej mocy. Wylicz sobie jaki potworny moment musiałby taki silnik dawać...
Dodam tylko, że zebranej mapy na benzynie nie ruszasz, mapy na gazie możesz kasować i zbierać od nowa. Obie mapy reprezentują czas wysterowania wtrysku BENZYNY w zależności od obrotów i podciśnienia w kolektorze dolotowym. Jeśli w tych samych warunkach czas wtrysku na LPG jest dłuższy niż na benzynie to znaczy, że w tych warunkach mieszanka LPG jest...
Albo np krzywa korba, albo podstawiony popychacz, albo zatkany kolektor dolotowy, przyczyn może być dużo, ale na pewno nie jest nią tłok z nowymi pierścieniami (chyba, że je połamali przy montażu)
jestem mechanikiem i posiadam takie coś jak vcds. niepotrzebne ci logi bo jak napisałem ile tnie dany element w dynamicznym. poza tym to co napisałeś było sprawdzone, egr działa, i co najciekawsze jak zwykle w tdi na balacie 150tys. a prawdziwy przebieg to 300tys. i kolektor dolotowy ściągam a tam dziurka jak palec wskazujący, masakrę robi egr w tym...
Generalnie mam problem taki, że niemal codziennie co najmniej raz skodę "dopada" kontrolka EPC i auto wchodzi w tryb awaryjny. Po podłaczeniu kompa wyskakują zawsze te same błędy: 16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2 – niskie napięcie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem – BŁĄD SPORADYCZNY 18047 Czujnik ½ pedału gazu...
Witam, Mam problem z autem Suzuki Swift 2008 rok, silnik 1.3 DDIS GLX o zawrotnej mocy 75km. Auto wchodzi w tryb awaryjny i odcina moc. Pojawia się kontrolka auta i klucza (klucz do odkręcania). Do usterki dochodzi szczególnie na 2 biegu, podczas wkręcania się na obroty w przedziale 1400-1900obr. Dzieje się tak zawsze, bez wyjątków. Auto do 2000obr...
Sprinter 906 OM646 313. Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001. Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu. Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21.. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia. Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami. Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec Podmieniony EGR z innego...
Regulacja "sztangi" tylko na maszynie, kręceniem tym w aucie to proszenie się o problemy. Przy tych pikach pierwsze co bym zrobił to podpiął manometr i zweryfikował czy rzeczywiście są. Jeśli by były to obstawiałbym pęknięty kolektor - powyżej jakiegoś ciśnienie pęknięcie się "otwiera" i działa jak zawór upustowy (ale by gwizdało). W moim Puncie (ten...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Na pewno recyrkulacja spalin nie ma bezpośredniego wpływu na moc turbiny, ponieważ spełnia inne zadanie, mianowicie dopalenie spalin. Przy sprawnej recyrkulacji powietrze z kolektora dolotowego miesza się ze spalinami powodując: +dopalenie spalin + mniejszą temperaturę spalania (uboższa mieszanka) za to -pogarsza osiągi silnika ponieważ mniej czystego...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Pod obrączką nastawnika nie ma ani jednaj rysy widocznej ni wyczuwalnej. Istne lustro, co według wskazówek jedynego zaangażowanego w te dyskusję kolegi, wskazuje na niski stopień zużycia pompy wtryskowej. I istotnie tak by wychodziło, ponieważ po gruntownym wyczyszczeniu nastawnika, wymianie uszczelek i usunięciu wszystkich innych współistniejących...
15 - zbyt niski sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego 33 - zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym 35 - uszkodzenie zaworu regulacji powietrza,czyli silniczka krokowego Posprawdzaj te elementy,a w szczególności połączenia na wtyczkach.Czujnika temperatury płynu chłodzącego nie pomyl z czujnikiem temperatury ze wskaźnika,ani...
czy sprawdziłeś szczelność kolektora i wszystkich rurek podciśnieniowych. Jeszcze nie. To będzie trochę więcej roboty. Najlepiej wyciągnąć cały kolektor, wyczyścić i założyć nowe uszczelki. Co do rurek podciśnieniowych to chyba ich tam za wiele nie ma. Pod przepustnicą jest nowa uszczelka, pod EGR też już kilka różnych było, więc zostaje opcja że któraś...
Witam, problem polega na tym że była czyszczona zmienna geometria, teraz samochód wcale nie ma siły i wyskakuje taki błąd. Czy jest to możliwe że zatkany jest katalizator i na tej podstawie jest ten błąd ? Znalazłam takie odpowiedzi, jednak chciałbym wypowiedz kogoś kto już miał do czynienia z tym dokładnie silnikiem. Oto podpowiedzi: Problem z przerwą...
Gdyby były problemy z ciśnieniem na szynie CR to nie obeszło by się bez błędów dotyczących ciśnienia - nic o nich nie piszesz . Odłączyłeś podciśnienie od gruchy i wyskoczył ci błąd ale pewnie o za małym ciśnieniu w kolektorze . Też walczyłem z czymś takim po wymianie turbo , niby wszystko wyregulowane a raz na jakiś czas muł i błąd i nie wiadomo czego...
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
Temat dotyczy Seata Leona z silnikiem 1.8FSI 132kW EURO 6 (kod silnika CJSB) i instalacją LPG Prins Direct LiquiMax-2.0. Mam niejakie wątpliwości odnośnie tego, czy ta instalacja ma rację bytu w tym silniku. Silnik posiada podwójny system wtrysku benzyny, tj. wtryskiwacze wysokociśnieniowe w komorze spalania oraz niskociśnieniowe w kolektorze dolotowym....
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
słuchaj czujnik ciśnienia bezwzględnego bo chyba o taki ci chodzi,to ten który jest przykręcony prawdopodobnie o ile dobrze pamiętam do nadwozia dwoma śrubkami z wyjściem 3 pinowym i przewodem podciśnieniowym łączącym ten czyjnik z kolektorem ssącym .ustala on ciśnienie panujące w układzie dolotowym i sygnał przekazuje do sterownika.objawem jego uszkodzenia...
Witam. Mam problem z nierówną pracą silnika i "pierdzeniem" z wydechu (była wymieniana złączka elastyczna wydechu, przy czym ściągali kolektor górny i dolny, wymieniając przy tym uszczelki), ale przed wymianą dużo bardziej hałasował i szarpał silnik. Dodatkowo auto traci połowę mocy przy włączonej klimatyzacji, ledwo się zbiera (przy nabijaniu czynnika...
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 487 hPa Za wysokie, rozrząd, lewe powietrze lub silnik trup. Dobra skupmy się na ciśnieniu w kolektorze. Pisałeś, że jest za wysokie. Popatrzmy na ciśnienie lukidwska 297 hPa czas wtrysku 0,87 ms przy czym prawidłowy czas wtrysku powinien się mieścić w granicach 1,5 do 3,5 ms. Czy aby napeno za duże dla silnika SPI?...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam mam problem z brakiem mocy w scani r 500. Układ dolotowy sprawdzony na szczelność, turbina także zawory wraz z pompowtryskami wyregulowane pompowtryskiwacze po naprawie tłumnik wraz z katalizatorem oryginalny nowy założony kolektory wydechowe naprawione wyfrezowane i dorobione pierścienie nadwymiarowe sto procent szczelne czujnik ciśnienia doladowania...
anowie dzisiaj miałem troszkę czasu i tak. ABS - naprawiony , podłączyłem naprawiony moduł Airbag. Wykasowałem błędy Diagboxem - został tylko jeden P1505 - czujnik bezwładnościowy ( nie wiem może dlatego że poduszka kierowcy jeszcze nie założona i napinasz nie podpięty.) Gdy kręciłem rozrusznikiem i odczytałem ponownie błedy mam takie. P0095 - czujnik...
Witajcie Piszę do Was z prośbą o analizę logów grupy 003 i 011 ponieważ mam problem z delikatnym mułem do ok 2200 obrotów. Samochód jak w temacie VW Passat B5FL 1.9 TDI 101 KM - silnik AVB. W samochodzie zregenerowana została turbina, wymieniony zawór N75, EGR (membrana nie trzymała podciśnienia), wyczyszczony kolektor dolotowy (oraz cały dolot wraz...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Są trzy drogi tuningu silnika: - modyfikacja silnika wolnossącego (wałki, zawory, gniazda, dolot, wydech), - montaż urządzenia doładowującego, - jedno i drugie Najlepsze efekty (w rozsądnych kosztach) zyskasz przez zastosowania doładowania (turbosprężarki), zakładając że sam wszystko zrobisz i wiesz jak się do tego zabrać, jak nie to najwyżej uszkodzisz...
Witam wszystkich. Okazalo sie prawdopodobnie ze turbina pozera olej.jadac dzisiaj przy obrotach okolo 3 000 silnik chcial sie wsciec.obroty podskoczyly prawie do 5 tys. zawory zaczely grac i auto zgaslo.odpalilo po 2-probie i jezdzi dalej.czy to olej ktory dostal sie z turbiny do intercoolera a pozniej do kolektora dolotowego?zawor egr sprawny i czysty,...
Jeśli się uda to na pewno to zaprezentuję. Wszystko jednak zależy od finansów i ilości wolnego czasu - jak by nie patrzeć, wyświetlacz kosztuje ponad stówę, ceny modułu GPS 10 Hz i akcelerometru też niskie nie są... Jedyne co może być proste to sterowanie przekaźnikiem lub podłączenie termometru do sterowania ekspresem do kawy, jednakże to i tak przydałoby...
Nie mam żadnego ustrojstwa do unieruchomienia zapłonu, a przynajmniej nic o tym nie wiem. Pomiar ciśnienia zrobię, jedyny sposób jaki mi przychodzi to przerobienie gumowego łącznika przy kolektorze dolotowym , tak aby było tam odejście np jakiś wentyl. Co do ilości zasysanego powietrza i wtrysku to się w pełni zgadzam z ainalem, do cylindra wejdzie...
Silnik już ma większą moc poprzez modyfikacje mechaniczne zrobione przy remoncie między innymi (zmiana tej skrzyni biegów na 8 biegową) wraz z skróceniem pierwszych biegów (do 3) 1. Kapitalny remont 2. Zmiana wałka rozrządu 3. Modyfikacje układu dolotowego 4. Zmiana kolektorów wydechowych 5. Modyfikacje układu wydechowego (między innymi pełen przelot)...
Eliektromaticznyj kłapach wichriewoj zasłonki. Jakbyś wolał po angielsku to będzie "intake manifold air control solenoid", nie jest dosłowne tłumaczenie a stosowane nazewnictwo. Po rosyjsku lepiej brzmi :D A po polskiemu to w kolektorze ssącym są takie klapki i ten zaworek nimi steruje tak żeby silnik miał wysoki moment w szerszym zakresie obrotów....
Odświerze temat bo widze troche malo konkretnych odpowiedzi. Proponuje demontarz kolektora dolotowego i go porzadnie wymyc i tak samo z przepustnica i mikserem. wyczyscic przeplywomierz i silniczek krokowy. ewentualnie nie wiem jak wyglada ten 1.6 ale egr pewnie ma i mozna go zaslepic - bedzie wieksze cisnienie w kolektorze na wyzszych obrotach. Czesto...
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Witam. Ojciec był na diagnostyce komputerowej i wykryto 9 usterek. Mechanik ASO Citroena powiedział żeby samemu szukać części i gdzieś w innych warsztatach to naprawiać bo u nich zapłacę 5x więcej niż faktycznie to jest warte. PIN: 10 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - MAP; Wartość 3,59V; Granice: 4,00-5,20V PIN: 1 Impulsy zapłonowe; Wartość...
Dzięki za szybką reakcje sigi. Właśnie chodzi o to , że nie mam gazu. Aby nieco przybliżyć temat: pewnego pięknego dnia auto przestało równomiernie pracować na wolnych obrotach (zbyt niskie lub gaśnie).Zauważyłem również duży wzrost zużycia paliwa, słabo "wchodzi na obroty", czasami gaśnie. Komputer "wyrzuca" błędy: - czujnik podciśnienia w kolektorze...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Witam, W mojej Alfie 156 1.9JTDm 16V 150KM 2005r. wielokrotnie pojawiał się komunikat Motor Control Failure i w pierwszej fazie komputer odłączał turbinę a po kolejnym uruchomieniu pracował w trybie awaryjnym, który potrafił po kilku dniach samoistnie zniknąć. Przyczyną problemu okazał się czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym. Wystarczyło...
miecio ma specyficzny uklad wolnych obrotow,musisz poprowadzic cienki przewod gumowy fi 4mm od przewodu zasilajacego z gazem lub z gornego kielicha nad przepustnica do jego podstawy, powietrze do wolnych obrotow jest pobierane z czesci ukladu dolotowego polozonego przed mikserem,wiec na jalowym biegu nie masz gazu w kolektorze,trzeba przewiercic dziurke...
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
Witam serdecznie i proszę o pomoc. Miesiąc temu miałem problem z akumulatorem (prawdopodobne zwarcie). Po wymianie na nowy zaświeciły się kontrolki poduch, wspomagania kierownicy oraz silnika 2szt. Wspomaganie raz było a raz nie , w końcu jakiś tydzień temu znikło na stałe. Dodatkowo auto gubi mi niskie obroty i od czasu do czasu gaśnie. Meches :| podpiął...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
To się ciągle zmienia, bo najczęściej długoterminowa korekta jest -100%. Za każdym razem, jak wyczyszczę błędy i odłączę akumulator, jeździ bardzo dobrze. Mułowaty się robi po tych błędach. Czujnik wody też działa dobrze, na starej sondzie to samo co na nowych. Dodano po 1 W tym silniku MAP sensor jest w kolektorze dolotowym. Mówię, jedyne co słyszę,...
Zamień wtryskiwacze z cylindrów 2 i 5 tak, żeby np. ten z 2 powędrował na cylinder nr. 1 a ten z 5 na powiedzmy numer 4 (łatwiejszy dostęp) , przeprogramuj kody wtryskiwaczy w DMCI (musisz zapisać kody tych, które zamieniasz na kartce przy wyjmowaniu) i sprawdź, czy niskie ciśnienia sprężania zmieniły lokalizację cylindrów czyli czy błąd przeszedł na...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
kolego wopor - bzdury wypisujesz! Cisnienie paliwa w ukladzie jest ZMIENNE! Wynosi od ok 250 bar do ok 1500bar (przyklad iveco daily) i zmienia sie zaleznie od obrotow, obciazenia cisnienia doladowania, temperatur itd Jest regulowane przez zawor na pompie CR. W pierwszej generacji ukladow zawor jest po stronie wysokiego cisnienia, w 2 generacji sterowana...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
ciśnienie kolektorze dolotowym wysokie ciśnienie kolektorze dolotowym ciśnienie kolektorze dolotowym zawór
odkurzacz własny robot internet plugin załączenie tyrystora bocznikiem
biblioteki eagle kicad biblioteki eagle kicad
Giganagrywarka Netii ucina końcówki filmów - jak wydłużyć nagrywanie? Citroen C5 II 1.6 HDi 2007 - Obrotomierz na "0" na biegu jałowym