Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
sory ale nie mam nic na temat tej pompy, sprawdzałeś może ciśnienie w cylindrach może to nie wina pompy tylko słabe ciśnienie sprężania ???
sprawdź też bezpiecznik od świec żarowych jak diesel ma kłopoty z paleniem to możesz mieć niskie ciśnienie sprężania lub rozrusznik za wolno kręci ważne jakie paliwo tankujesz
Mój tdi ma przelatane ponad 320000 i pali od strzała zimny i ciepły. A jak kręci rozrusznik? Diesel musi mieć mieć dobrego kopa na rozruch.
Skoro nie ma błędów, to możliwości są dwie, ew. trzy - jak w każdym dieslu. Za zimno w komorze spalania - albo sprężanie jest niedostateczne, albo paliwo zbyt późno wtryśnięte, to dwie przyczyny, albo paliwo jest źle rozpylone - zbyt słabo, to trzecia przyczyna. Wyeliminuj przyczynę mechaniczną, czyli za niskie ciśnienie w cylindrach, można będzie zacząć...
ono ma turbo i to jest niskie ciśnienie to jast wysilony benzyniak tyle ma a nie diesel było napisane tam 18 bar czy stopień sprężania 18 ?? jeśli masz dostęmp to sprawdź w książce serwisowej
Wydaje mnie się że koszt naprawy ciśnienia samego nie wyniesie 2500zł chyba o wiele mniej . Posprawdzaj wszystko ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju potem podejmiesz decyzję
Witam! Może ma już niskie ciśnienie sprężania na cylindrach..A jak już jest ciepły to pracuje równo?dymi?Ma duże przedmuchy do skrzyni korbowej?bierze olej? Zacznij od naprawy rozrusznika, bez niego "podlatany" diesel nie zapali w duży mróz..
Silnik Diesla: Zbyt duże opóźnienie zapłonu przy detonacyjnym spalaniu. W silniku Diesla prowadzi do niekontrolowanego spalania przy wysokich skokach ciśnienia i do mechanicznego przeciążenia progów pierścieni tłoka. Przyczynami tego mogą być: Zbyt niskie ciśnienie sprężania. Ciśnienie wtrysku jest zbyt niskie. Pomoc w zapłonie np. spray startowy...
Gdyby było za małe ciśnienie oleju to by się zatarł , urwał wał itd . W lecie by się przegrzewał . Diesel potrzebuje dużego sprężania i dobrze rozpylonego paliwa .
Jestem mechanikiem i potwierdzam że w przypadku diesli, problem palenia na zimnym silniku polega na zapowietrzeniu się układu paliwowego po nocy ( miałem przypadek zawieszonego zaworu zwrotnego w pompie 1,9 TDI Octavi- paliwo cofało się do przelewu i trzeba było długo kręcić zanim załapał). Warto rano popatrzeć na pęcherzyk powietrza w przezroczystej...
Jeżeli silnik nie uruchamia się po nagrzaniu to jedną z przyczyn może być zużycie silnika- za niskie ciśnienie sprężania lub uszkodzenie pompy wtryskowej (niskie ciśnienie wtrysku). Jedynym wyjściem jest kontrola warsztatowa tych dwóch parametrów. Jeżeli natomiast silnik po nagrzaniu uruchamia się trudniej (rozrusznik musi kręcić dłużej), to rozruch...
Witam Każdy silnik ma to do siebie, że należy go zdiagnozować a nie gadanie sobie a muzom. Wiek jego wskazuje na duże zużycie tulei cylindrowych a nic nie podajesz dokładnie, czy jesteś I-ym właścicielem czy którymś z kolei do tego Koledzy podawali Ci wyżej, że należy sprawdzić ciśnienie sprężania to najważniejszy punkt. Jeśli będzie ciśnienie niskie...
Witam Mam problem z moim fiatem. Dzieją się cuda na zimnym silniku, a mianowicie gdy silnik jest zimny to straszni ciężko pali a przy tym obrotomierz nie pokazuje obrotów. Silnik przy tym dziwnie chodzi, tak dziwnie klekocze jak by to był jakiś diesel z 90 roku. Podczas tych ekscesów samochód nie ma mocy. Gdy się on zagrzeje to wszystko wraca do normy....
Upierdliwy jak reklamy na Polsacie, wiedza chyba z Discovery Channel. Na ki ch*j wyciągać inne tłoki jak on ma jeden i dalej nie wie o co chodzi? Dupa tam nie problem ze sprężaniem tu był i jest. Problem jest w tym, że on się wziął za coś, czego kompletnie nie rozumie. Może i nie rozumiem, ale jedno wiem na pewno. Silnik benzynowy nie może chodzić...
Na początku był zdechły akumulator i działo się to nawet latem, potem został wymieniony na nowy (średnia półka) i latem problemu już nie było, ale jak tylko przyszły mrozy, ten znów powrócił. Akumulator jest naładowany, podczas odpalania napięcie nie spada poniżej 10V. Jak to sprawdziłeś ? Kontrolki zapalają się tylko na chwilę, a czasem tylko mrugają...
Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Rozkręć. Albo od razu wywal na złom. Roboty sobie oszczędzisz. Pomyśl... Stanowisko do testowania i naprawy wtryskiwaczy CR kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotówek. Dlaczego? Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Jak wyżej. Przypuszczam...
CR ma niższe ciśnienie sprężania. Niektórzy mechanicy wykładają sie na tym.
tak patrzę co nie którzy piszą o bezzasadności montowania intercoolera bo on nie daje mocy, i momentami chce mi sie śmiać, a momentami płakać, że ludzie którzy nie mają wiedzy, wypowiadają opinie w takim kontekście jakby mieli wiedzę conajmniej na pozioie inżynierskim. i nie chodzi tu o to żebym kogoś wyśmiewał, intercooler sam w sobie nie daje mocy...
Turbodiesel jest silnikiem użytkowym i karierę w samochodach osobowych zaczął znacznie później niż silniki ZI. Z całym szacunkiem, ale nie jest to silnik w jakimś sensie lepszy od benzynowego. I nie porównujcie tutaj genialnych TDI grupy WAG posiadających bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie do znacznie mniej zaawansowanych technicznie wolnossących...
Co do ekologii, to najbardziej eko jest (sprawny) LPG - najmniejsza emisja CO2 (propoan i butan ma więcej wodoru w stosunku do węgla niż benzyna i olej napędowy). Jeszcze lepiej wyglada w tym zestawieniu metan CNG. A paliwem w pełni ekologicznym jest wodór. Wg mnie głównym winowajcą emisji cząstek stałych jest...ekologia. Przed pomiarami NOx turbodoładowane...
Nie, EGR nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Co do świec żarowych: w tych silnikach - jeżeli silniki mają prawidłowy spręż - to odpalają bez żadnych problemów nawet po nocy na mrozie ze spalonymi świecami. Wiele razy spotkałem się z przypadkiem spalonych wszystkich świec, a mimo tego zimny silnik odpalał bez problemu. Tylko nieco bardziej kopcił....
Oj, podciśnieniowo to ci to raczej nie wyjdzie, stawiałbym na wtrysk. Żeby to odpowiednio rozpylić (a tylko wtedy to ma sens) musiałbyś zrobić w zasadzie gaźnik, a dodatkowa zwężka w dolocie to nie tylko mniejsza moc ale też większe spalanie (dodatkowy opór). Podciśnienie ma jedną zasadniczą wadę - spada wraz ze wzrostem obciążenia. Ale znalazłem ciekawe...
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Najbardziej prawdopodobne jest to, że auto ma zajechany silnik. Czarny dym w dieslu przy przyspieszaniu to tzw niedopał. Niespalone paliwo w za niskiej temperaturze tworzy się sadza. Kontrola ciśnienia sprężania trochę by dała obraz o stanie silnika.
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Z jednej strony pojawiają się większe trudy ssania, ale z drugiej strony są mniejsze straty na sprężanie niepotrzebnego nadmiaru wiatru. Idąc dalej jak ciśnienie sprężania jest mniejsze to i ciśnienie gazów po zapłonie paliwa będzie niższe. Nie ma zbędnego czy niepotrzebnego powietrza w cylindrze w dieslu! Mniej powietrza, to mniejsze sprężanie - nie...
Czym mierzysz ? Chętnie sobie sprawię taką zabawkę. Nie mierzę, dowiedziałem się tego na Wydziale Samochodów i Ciągników P.W., ponadto czytam literaturę fachową, bo umiem czytać. Też bym chciał żeby jakakolwiek turbosprężarka dmuchała od wolnych obrotów. :) Sprężarka w silniku wielkości 2,0l w dieslu da ciśnienie ok. 1 bara dopiero przy 200.000 obrotów....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
http://obrazki.elektroda.pl/8640984500_1... Witam Wiem że takich konstrukcji na elektrodzie już jest kilkanaście ale ja zawsze lubię zobaczyć różny punkt widzenia budując coś stąd postanowiłem zaprezentować swoją :D Moja jest w zasadzie typowym przykładem recyklingu -zrobić coś co się przyda z niczego. Przedmowa Potrzebne mi było sprężone...
Zacznij od sprawdzenia grzania świec tz: jak długo grzeją (bo pewnie dłużej niż świeci się kontrolka) Możesz to sprawdzić na dwa sposoby albo woltomierzem przekręcasz kluczyk i patrzysz kiedy gaśnie kontrolka a kiedy zanika napięcie na świecach , lub doświadczalnie poczekaj z dziesięć sekund od zgaśnięcia kontrolki i dopiero odpal. te silniki tak miały...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Też właśnie mam dane do diesla, ale tu jest silnik na gaz ziemny CNG, zapłon iskrowy. Ciśnienie sprężania jest niższe, a luzy zaworowe mogą być większe ze względu na wyższą temp. spalania. Dlatego potrzebne mi dokładne dane do tego silnika. Pojemność tego silnika 7685 cm3.
Dymienie na biało to typowy objaw przy próbie odpalenia diesla w niskiej temperaturze z małą dawką paliwa, lub słabym rozpylaniem wtrysków. Oprócz ciśnienia sprężania, stanu wtrysków, gniazd zaworowych, problem może leżeć w samej pompie wtryskowej, w której może nie działać wzbogacanie dawki podczas rozruchu, co tłumaczyłoby silne dymienie na biało....
1. Złe ustawienie rozrządu moze miec wpływ na cisnienie sprężania ale w twoim wypadku róznica ciśnien miedzy pierwszym a drugim sugeruje raczej głębsze dłubanie. 2.Próba olejowa przy tak niskich cisnieniach jest zbedna. 3.Cisnie nie jak w kazdym nieodpręzonym dieslu powyzej 25bar dobrze gdy 30. A nie masz ty tam gdzieś przypadkiem jakiejs dzwigni do...
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. W starych Dieslach, tj. z wtryskiem pośrednim świece żarowe były niezbędne do rozruchu silnika. Sterowniki...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
W latach 1980 -1985 wyposażyłem mikrobus w silnik od ciągnika URSUS C360. Zdecydowanie usprawnienie zapalania przyniosła elektryczna grzałka (1400W) nawinięta na blaszanym kolektorze ssącym. Po 5 minutach podgrzewania kolektor pod grzałką był czerwony i jeżeli rozrusznik przekręcił (do - 25C) to silnik natychmiast zapalał !. Aby DIESEL zapalił konieczna...
Jakoś wszystko zaczęło się toczyć wokół silników Diesla, a gdzie benzynki? Francuzkie wynalazki w stylu kosiarka na wodę działają - tam nie ma super ciśnienia powietrza, a wszystko działa. Trzeba by sprawdzić czy silnik z dodatkiem pary wodnej działa w niższej czy wyższej temperaturze gdyż energia musi się skądś brać. Potem można będzie gdybać o rozpadzie...
Witam! Kolego nie do końca jest z tym pomiarem sprężania tak jak pisze Sebo2x Ciepły silnik może wykazać usterkę ale nie musi. Np. moze być tak że pierścień się częściowo zapiekł i nie pływa w rowku. I druga sprawa ludzie którzy sprawdzają takie rzeczy dobrze wiedzą jak to robić. Po pomiarze i stwierdzeniu zbyt niskiego ciśnienia w którymś cylindrze...
Chyba większość śledzących kanały motoryzacyjne w serwisie YouTube widziała test strumieniowych świec zapłonowych a raczej "wyrok" na tym "wynalazku". Zdaję sobie sprawę, że forum jest bardziej poświęcone elektronice ale z racji, że chodzi o świece zapłonowe zasilane prądem elektrycznym to chyba mi to wybaczycie. :D Rozwój mechaniki pamięta różne dziwne...
Pomijając normę i oczywista oczywistość że lejemy LDAA i tyle! aby utrzymać gwarancję co jest ważne 💪👈 ... Mamy też rozum który podpowiada nam że zastosowanie oleju silnikowego poprawnie dobranego da nam taki sam efekt 🤷 . Nie będę pisał jakiego i dlaczego uzasadniając parametry lepkościowe SAE i jakościowe API bo to mija się...
Transity dwuakumulatorowe mają je montowane w dwóch wariantach: 1. wersje tzw skandynawskie na bardzo ostre zimy z dużymi mrozami 2. wersje Euroline i czasami Tourneo Wersje skandynawskie mają po prostu łączone dwa akumulatory równolegle - na krótko. Uzyskuje się duży prąd rozruchowy. Przy okazji - powinieneś mieć przy jednym akumulatorze prąd rozruchu...
niskie ciśnienie sprężania ciśnienie sprężania diesel sprężania ciśnienie
klimatyzacja drgać wymiana taśmy zegarów pralka moduł sterujący
klimatyzacja split klimatyzacja split
Silnik gaśnie po włączeniu świateł drogowych - przyczyny i rozwiązania Czy każda sprężarka spiralna działa z miękkim startem?