Lutowanie nic nie dało. Czujnik ciśnienia atmosferycznego chyba sprawny — pokazuje cały czas 992 hPa. Wykręciłem kolektor ssący — dwa środkowe wloty zmieniły średnicę do 2 cm (sadza). Auto kupiłem niedawno od starszego pana, podczas jazdy próbnej był muł. Turbo nie dmucha więcej niż 0,4 bar, będę wyjmował turbo, bo śruby od wydechu ani drgną.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Poluzuj wydech za turbo
Witam, Ford Fiesta 1.6 TDCi Błąd P0299 niskie doładowanie turbiny Turbo po regeneracji Czujnik doładowania nowy (sprawny) Zawór N75 nowy (sprawny) Dolot szczelny, sprawdzony dymem Podciśnienia trzymają, sprawdzone wakuometrem Zawór odmy nowy Najciekawszy fakt, że na 2 komputerach DS150 i Autel MP808 Pokazuje mi napięcie na ECU 28,5 - 29 V Alternator...
Zrobiłem diagnostykę Xentry. Do tego błędu były dwie opcje do wyboru pierwsza test doładowania na postoju. Doładowanie wysokie było koło 1,3bara i rosło niskie ciśnienie doładowania cały czas utrzymywało się koło 0,98bara No i po zakończeniu program nie stwierdził niezgodności. Drugą opcja wyboru było sprawdzenie podciśnień ale to już robiłem wielokrotnie...
witam wszystkich auto crafter 2,5 2007rok Auto przyjechało na brak mocy. problem taki że brak odpowiedniej ilości podciśnienia po zaworku n75,a przed zaworkiem jest pond -500,a po zaworku już na przewodzie do turbo jest około -360. jeśli zatkam trzeci przewód (upustowy) od zaworka to mamy odpowiednią ilości podciśnienia i sztanga turbo schodzi jak powinna...
Witam Kontynuuję wątek. Wymieniłem filtr paliwa na oryginalny i po tym problem znikł, ale pojawił się kolejny. Po przejechaniu ca. 100 km od wymiany filtru pojawił się błąd P0234 - za duże doładowanie na turbo (podczas przyspieszania) i teraz moje pytanie czy jest to błąd przejściowy ? Przejrzałem dzisiaj przewody w i wtyczki i nie zauważyłem żadnych...
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Najpierw sprawdź czy reaguje prawidłowo sztanga. Tzn na odpalonym podłączaj i odpinaj wężyk do turbo i patrz czy sztanga się rusza ok 1 cm. Potem test z odpiętym wężykiem czy doładowanie będzie minimalne podczas jazdy (możliwy not lauf przez za niskie ciśnienie doładowania ).
Raczej klasyczny not lauf. A z racji że to 90km czyli turbo by pass to raczej ostawiam za niskie ciśnienie doładowania z turbo (nie dociąga do zadanego). Powodów może być kilka. 1. Samo turbo mam luzy i nie jest wstanie zrobić ciśnienia. Zawór by pass jest otwarty i tym samym ciśnienie doładowani jest ograniczone. 2. EGR nie jest szczelny i ciśnienie...
A co to za kreski na tym obrazku jak by ktoś długopis rozpisywał? 😂 Brak podstaw ,położenie pedału i obroty silnika itd. Ten błąd czego niskie ciśnienie? Bo wychodzi że to czujnik spalania stykowego? Podstawa dla turbo to jaki PWM ,czy wydech nie przytkany i to czy sztanga (zależy jak tam jest) jest zaciągana?
Witam! Znam dokładnie możliwości ITB oraz Trubo. A co się stanie jeśli silnik posiadający osobną przepustnice (1.4 16v) na każdy cylinder wyposażymy w sprężarkę z niskim doładowaniem (ok. 0,5bar)? Czy itb będzie całkowicie zbędne, czy poprawi to na tyle przepływ powietrza że warto to zrobić? Oraz czy itb wtedy liczy się tak samo jak do silnika wolnossącego?
Witam, Mam problem z przeładowaniem turbiny w silniku 1.8T. Przeładowanie trwa około 3 sekundy, ciśnienie przekracza wtedy 200 mbar ponad wartość zadaną, po czym się stabilizuje. Zauważyłem również, że podczas spokojnej jazdy, gdy ciśnienie zadane wynosi 980 mbar, aktualne potrafi wzrosnąć do około 1060 mbar. Nie wiem, czy to jest normalne. Problem...
Witam Proszę o analizę logów Ciągle występuje przeładowanie z tym że na początku regulacji sztangi(gdy była krótka) były to dość duże wartości rzędu do pól bara łącznie z trybem awaryjnym log 11 http://vaglog.pl/log_272154.html Teraz jest prawie ok ale na 4-5 biegu czuć wyraźnie wahania doładowanie log 11 na 3 biegu http://vaglog.pl/log_272153.html...
Witam mam problem z doładowaniem turbo :roll: ktoś coś powie o tym dziwnym wykresie :please: :please: :?: :?: :?: atm nowy, n75 nowy, turbina po regeneracji i nadal problem :shii: :roll: :roll:
Kolega ma Rację w ten sam sposób był sprawdzany luz na turbo. Po demontażu Turbo i oddaniu do serwisu otrzymałem informację że łopatki tarły już o obudowę. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtowala: wysoka temperatura oleju 115 nieraz i 125 stopni spowodowanie słabym doładowanie silnika i przez to dużym jego obciążeniem . Standard miałem około 85 - 98 przy...
Proszę o analizę logów, objawy przeładowanie turbo 17965, wymieniłem dziś n75 ale brak poprawy( łapie notlauf powyżej 4000 lub np na 6 biegu po przekroczeniu 140km/h. (czyszczenie turbo oraz wymiana gruchy - rok temu). Korzystając z okazji, mam pytanie kupiłem ten zawór ale nie taki jak chciałem, koleś wcisnął mi 1K0 906 627 E a miałem wcześniej 1J0...
Opel 2.0 Turbo 170km, oznaczenie Z20LEL. Jeden błąd: P124358 Opis problemu, turbo dobrze dmucha od obrotów dopiero w okolicach 3500, od tych obrotów auto dostaje kopa i czuć boost w fotelu, a następnie przy wyższych obrotach, około 5tyś+ auto odcina i nie chce jechać jakby nie było boostu. Zawór N75 wymieniony na Pierburga około 3 miesięcy temu. Czemu...
Turbo wstaje dopiero fajnie od 3k obr, turbo po regeneracji, wszystko szczelne. Czy da się poprawić mapą silnika żeby wstawało chociaż o 500obr wcześniej?
Witam, Mam problem z notlaufem. Na początku przyczyną była zapieczona geometria i przegnita gruszka, 3 tygodnie temu wyjąłem tubro, wyczyściłem je, wymieniłem gruszkę (na podobno oryginał, zamawiał ją znajomy mechanik) oraz czyściłem dolot i zaślepiałem EGR. Myślałem że wszystko jest ok jednak sporadycznie na 4 lub 5 biegu przy 3000obr/min odcina turbo....
Witam, wiem temat poruszany kilkakrotnie, ale u mnie wchodzi w tryb awaryjny tylko raz, niedługo po starcie. Włączam auto, zaczynam jazdę i na 3 lub 4 biegu przy większym gazie wchodzi w tryb awaryjny, później po wyłączeniu i włączeniu już jest ok, żadnych problemów. Czy na podstawie moich objawów da się wskazać jakąś najbardziej prawdopodobną? Wymieniłem...
Witam , z powodu niskiej mocy założyłem manometr do sprawdzenia ciśnienie dołoadowania. No jak się okazało ciśnienie jest bardzo małe i maxymalnie wynosi 0.3-0.4 bara.Turbina wstaje około 2300obr.Do 2300 obrotów praktycznie nic się nie dzieję. Na początek wymieniłem wszystkie przewody od N75 plus sprawdziłem szczeloność przewodów od turbiny.Wyczyściłem...
Kolego strzał w 10. Przepływomierz zaniżał dawkę paliwa. Po odpięciu lepiej od razu. Ostatecznie na razie stara przepływka została rozwiercone i auto jeździ jak powinno. Turbo pompuje teraz spokojnie ponad 1.2 bara. Czuć doładowanie już od 1800 obrotów.
Witam! Jak w temacie VW crafter 2'.5 tdi 163km 2008 rok, przebieg 415k km. Początkowo do 2.5 tysięcy obrotów był "muł" potem wmiarę jechał. Teraz już nawet po 2.5 tysiącach obrotów nie jest tak jak powinno. Po podłączeniu pod komputer pokazało za małe doładowanie - brak ciśnienia. Turbo wymieniane około 5 tysięcy km temu. Co może być przyczyną ? Co...
Witajcie. Jestem nowy na tym forum. Posiadam Peugeota 307SW 2.0 HDI 136KM z 2007 roku.Przebieg 230000. Z samochodu jestem bardzo zadowolony, jak pewnie każdy, kto taki posiada. Mam do Was takie pytanie: Oddałem samochód do warsztatu na wymianę sprzęgła i dwumasy - kupiłem nowe i oryginalne części. Wszystko zostało zrobione i od razu po wyjechaniu z...
Auto Kia ceed 1.6 crdi. Auto jak jest zimne to po odpaleniu: w miejscu dodanie gazu - wkręca się normalnie Ale jakby troszke wolno. Jak wrzucę bieg i dodaję gazu to obroty 1000obr/min i zero przyspieszenia przez dobre 20-30 sekund ,potem bardzo mozolnie zaczyna się wkręcac na obroty. Wbijam 2 bieg i to samo 20-30 sekund 1000 obrotów nieraz lekko poszarpie...
Czyli turbo nie ma sterowania.Ten cienki węzyk jest od podciśnienia.Może akurat od sterowania turbiną.Ten gruby to chyba odma od filtra powietrza. Jedz gdzieś do mechanika niech ci to posprawdza bo znowu będzie turbina do roboty a spiralka może mruga bo jest niskie doładowanie auta
Trafił mi się samochód audi 6 2,5L TDI rocznik 1999 z skrzynia automatyczną, silnik podczas jazdy przechodzi w tryb awaryjny. Na postoju wkręca się w obroty po uruchomieniu podczas ruszania i przejechaniu paru metrów silnik przechodzi w tryb awaryjny ( nie wchodzi na obroty tylko 3000 . Zrobione turbo pompa wtryskowa. i dalej problem. Po wyłączeniu...
Posiadacie rysunek/specyfikacja rury laczacej duze turbo z malym aluminiowy lacznik zawijajacy sie pod miska olejowa zastanawia mnie cel poprowadzenie tego elementu pod miska olejowa (wymiennik ciepla?) "tak przy okazji. Ja mam texę i jestem niemal pewny, że ciśnienie doładowanie pokazuje wraz z ciśnieniem atmosferycznym. W Mancats pokazuje jedynie...
Witam. Od 3 tygodni jestem posiadaczem forda c maxa 2,0 tdci 2008 r. Od pewnego czasu auto zaczęło mocno kopcić,stało się słabsze i więcej pali. Wymieniony został przepływomierz powietrza,auto jest nieco mocniejsze ale nadal kopci.Turbospręzarka jest sprawna lecz nie ładuje tyle ile potrzeba.Po podłaczeniu na krótko(nie wiem o co chodzi)mechanik mówił...
Witam, Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił. Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu...
Ściągasz przewód między filtrem a turbo. Ładujesz sprężone powietrze w turbo i słuchasz/obserwujesz gdzie ucieka ciśnienie.
Wężyki szczelne . Dolot sprawdzony ciśnieniowo dymem /szczelny Nie dymi nic . Turbo w tym silniku ma nastawnik elektroniczny jak coś.
W erze układów wtryskowych, w których zapłon jest kontrolowany w całości przez ECU, nikt nie sprawdza kąta wyprzedzenia zapłonu. Silnik turbo benzyna, takie mapy zapłonu są zupełnie naturalne. Przy niskim obciążeniu maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (40 stopni), przy pełnym obciążeniu i doładowaniu jest opóźniany co daje kilkanaście stopni wyprzedzenia....
No myślałem że obliczone doładowanie 1 Bar to mało jak na pełny but . Gdzieś wyczytałem że takie dostawcze to powinno mieć około ponad 2 bar. Chyba że czegoś nie rozumiem z wyniku tesyy
Temat nadal nie rozwiązany, robię różne próby nie wszystko opiszę bo braknie dnia.. W oprogramowaniu jest jakiś burdel,podejrzenie że nie zgadzają się sumy kontrolne po operacji dpf off kiedyś tam robione przez kogoś więc to do weryfikacji, może znacie kogoś z okolic Katowic co by to sprawdził , mam vdash i klonik vidy do tego starej daty(na teście...
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Poddała się gruszka podciśnieniowa sterująca geometrią turbo.
Podciśnienie masz mierzyć w układzie ,a nie na wyjściu pompy przy odpiętym złączu. Jak masz 0,9 na n75 to problemem nie jest serwo. Problemem jest samo sterowanie ,albo uszkodzony n75, albo nieszczelność za nim. Cięgno na gruszce ma być zaciągnięte do końca. Jak cięgno jest zaciągnięte do końca a turbo słabo wstaje to samo turbo jest prawdopodobnie...
podejrzewasz map sensor ? Nie, tylko że nie miałem styczności z silnikami turbo doładowanymi i nie mam w z nimi żadnego doświadczenia, ale z tego co czytałem na lpg-forum.pl, to przy silnikach turbo doładowanych, ciśnienie na reduktorze ustawia się niższe niż w wolnossących.
Nieszczedlność układu dolotowego to są symtony takich rzeczy jak napisałeś, ale czy napewno turbina dobrze działa bo jest z kierownicą, która się zacina. chłodnica popwietrza? ,niewiem, błąd wckazuje na różnicę pomiędzy powietrzem zasysanym a doładowanym. stawiam na turbo. Pozdrawiam
Max 3 tys. obrotów, doładowanie ok. 0,3 bara To może jest problem ze sterowaniem turbiny? Sprawdzałeś czy sztanga od turbo chodzi, stan zaworku N75? A klekotanie dobrze byłoby nagrać, ale tak na odległość to ciężko ocenić gdzie konkretnie jest problem.
Elastyczność daje doładowanie w całym zakresie obrotów. W nowoczesnych dieslach dużą robotę zrobiło np. skrócenie dolotu przez stosowanie wodnych intercoolerów, już nie mówiąc o powielaniu turbo sprężarek czy sprężarka + kompresor.
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Śruba stopu ogranicza przymknięcie kierownic. I teraz trzeba znaleźć złoty środek czyli takie przymknięcie kierownic by spaliny zwiększyły prędkość i dzięki temu szybciej napędziły wirnik gorący turbo który to przez oś napędzi drugi zimny wirnik i turbo szybciej osiągnie RPM efektywnej pracy ,ale z drugiej strony nie zamnknął sie na tyle by za bardzo...
Witam wszystkich, mój problem tkwi w tym, że moja Audi A6 C5 1.9 TDI AVF (zrobiona mapa na ok. 160KM) bardzo słabo się wkręca na niskich obrotach. Dodam, że turbo było po regeneracji, tylko nie wiem czy dobrze ustawili sztangę i jakie powinno być ciśnienie. Na wakumetrze wychodziło lekko ponad 0,7 bar, czy to dobrze?
Jakie wartości powinna pokazywać ? Takie jak podpowiada 2 poz. w 3 grupie, chyba, że egr szwankuje (lub zaślepiony) to nawet po wymianie przepływomierza poz.2 z 3 nie będzie tożsama (poz.3 wyższa), jeżeli jednak poz 3 jest niższa od 2 to pomiar g70 jest nieprawidłowy
Czy wiadomo, co było przyczyną i czy znalazłeś rozwiązanie? Mam identyczny problem z wypalaniem u siebie w Berlingo, nagle z dnia na dzień zaczął wypalać się dłużej i częściej niż u Ciebie. Sam nie wiem jeszcze. Mechanik stwierdził, że na pewno FAP zawalony, wymontował, oddał do profesjonalnego mycia, zmontował i wyzerował wskazania. No i wszystko...
Witam, Po wymianie turbosprężarki oraz czyszczeniu filtra DPF auto ciężko odpaliło, silnik zaczęło dziwnie pracować trząsł się .Po przejechaniu 2 km po wymianie turbo, auto straciło zupełnie moc , wyskoczył błąd P0489 oraz P0238 .Po odłączeniu zaworu EGR auto zaczęło normalnie pracować i jeździć. Lecz po wstawieniu nowego zawodu EGR w aucie wyskoczył...
Nie tylko tyle grozi. Gdzieś było na forum opisane jak facet do 80ki założył turbo z małą stroną gorącom. Zadowolony bo od niskich się zbierało. Ale co z tego jak rozleciała się po kilku tygodniach bo na wysokich obrotach pracowała na obrotach ponad swoje siły. Najlepiej było by poszukać silnika z turbo o podobnej pojemności i obrotach. Mtz odpada bo...
Jak w tej turbosprężarce sterowane jest ciśnienie doładowania? To wersja sterowana zaworem upustowym (wastegate), kierownicami spalin/ zmienną geometrią (VNT), czy poprostu "ciasną" muszlą wydechową. Co to za turbosprężarka? Jumz ma sprzęgło ktore czasami potrafi sprawić problemy i wał korbowy który podobno źle znosi doładowanie przy niskich obrotach....
Już jak kupiłem było poprzekręcane. Turbo wstawało przy 2 tysiącach obrotów, poniżej totalny zamuł. Poprzednik przyznał się że kręcił bo przeładowywało i wchodził w tryb awaryjny. Mi też robił przeładowania i odcinał moc, ale odkryłem że winny był zaworek n75. W Stilo jest on zamontowany nisko przy zderzaku i dostaje się do niego woda, błoto, sól. Rozebrałem...
Po pierwsze nie bar a mbar (1000mbar= 1 bar). Dwa które turbo tam siedzi? Bo w 3.0 były ze zmienną geometrią i by pass. Spaliny napędzają turbo i jak ich nie ma lub uciekły bokiem to turbo nie robi ciśnienia. Podobnie jak ciśnienie doładowania ucieka bo np rura za turbo pękła ,czy rozszczelniony jest intercooler. * Turbo ze zmienną geometrią. Byłem...
Sztomel, a co myślisz o tym moim podłączeniu? połączyłeś dobrze (jak dla N75 ciśnieniowego) ale teoretycznie przy takim podłączeniu N75 (podciśnieniowego) od momentu uruchomienia silnika ciśnienie z części sprężającej turbosprężarki (o ile przejdzie przez króciec VAC do króćca OUT N75) ciągle powinno powodować wypychanie sztangi a co za tym idzie uchylać...
Po pierwsze zatykanie , blokowanie , odcinanie zaworu EGR wprowadzi odrazu zakłucenia w odczytach z czujników w silniku a co za tym idzie szukając jednej usterki wprowadzasz błędy do sterownika silnika a żaden sterownik silnika nie będzie pracował prawidłowo , więc jak ma kontrolować i sterować silnikiem jeśli sami go oszukujemy ,ma jakąś usterkę a...
trzeba w to jeszcze wpleść obroty - dmuchanie maxa na dole może się źle skończyć dla panewek, w ogóle możesz oprzeć sterowanie na obrotach do 1500obr starłbym się utrzymywać 0bar (niwelować opory ssania), powyżej stopniowo zwiększać doładowanie aż do 0.5 przy 2500..3000obr przy takim zestrojeniu musiałbyś uważać żeby nie deptać na wysokim biegu i niskich...
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Układ doładowania,dane ważne ale poniżej normalnego zakresu roboczego. Czujnik prędkości obrotowej turbosprężarki może być uszkodzony lub podawać niewłaściwe wskazania do turbosprężarki, czego konsekwencją jest niskie ciśnienie powietrza doładowującego. Łopatki w turbosprężarce VGT blokują się w jednym położeniu, którego kąt jest za duży, co sprawia,...
Witam Jak w temacie focus 2005r 1,6 tdci 109km z DPF nie ciągnie od dołu. Tzn. Spokojna jazda 5 bieg przy 80km/h pedał w podłogę ledwo ledwo się rozpędza i ok 100km/h zapala się czerwona lampka na zegarach włącza się tryb awaryjny i błąd P0299. DPF sprawdzony nie jest zapełniony, płyn do dopalania jest. Turbawka wymieniona, zaworek sterujący wymieniony,...
Mniejsza masa = szybciej się rozpędza a nie z niższych obrotów. Zaleta hybrydy to to że pasuje p&p. I w teori jest tańsza. Roztacza się muszle więc mogą być lekko zjechane normalnie nie kwalifikujące się do wsadzenia seryjnego środka. Obroty od których turbo daje pełne doładowanie zależy do wielkości turbo ( z tąd uklady bi turbo z mała i duża turbiną)...
turbo doładowanie doładowanie turbo niskie doładowanie
sprzedam metalową obudowę oprogramować amplituner pioneer stacja parowa temperatura
osuszacz powietrza diagnostyka myszy
Einhell TE-SM 2131 – brak lasera, nie świeci wiązka, naprawa przełącznika i modułu Błąd P0003 i P0200 – usterka wtryskiwaczy, regulatora paliwa, diagnostyka ECU, objawy, naprawa