Możesz jeszcze sprawdzić przepływkę zwykłym multimetrem ew. wyjąć i przepłukać środkiem do mycia tarcz hamulcowych, psikasz i czekasz aż odparuję, a przepływka to cztery piny masa, +12V, sygnał i zasilanie ze sterownika 5V, na odpalonym silniku chyba że masz 5 pinów, to wtedy dochodzi jeszcze temperatura. Co do czujnika to możesz nie mieć go w kolektorze,...
Jak samochód będzie tuningowany przez firmę tuningową to nie musisz się niczym martwić, oni maja tam wszystko co potrzeba. Jeżeli sam chcesz domontować turbo, to musisz wiedzieć że samo turbo nie wystarczy. Co do ceny reduktorów to niestety jeżeli chcesz mieć moc to wiąże się z kosztami.
Witam Można zrobić np. tak: Wiercisz otwór np. gdzieś w kolektorze dolotowym (tak żeby wiórow nie naleciało do środka), nacinasz gwint gwintownikiem załóżmy 1/4 cala, następnie na pastę/taśmę teflonową wkręcasz szybkozłączkę nr. 1 (z tym samym gwintem oczywiście). W złączkę wkładasz rurkę poliuretanową nr. 2 (wytrzymałość 12bar, 100°C, dosępne różne...
Zapchany katalizator będzie dławił turbo (spaliny słabo będą ją napędzać) plus jeszcze zwiększy EGT na turbinie co nie jest dla nie zdrowe.
Co do turbo kolektora i całej reszty dam info w czwartek, bo wtedy dopiero będę mógł to sprawdzić. Co do zaworu dv, spróbuję go jutro odkręcić i zobaczyć jak wygląda, niby jest aluminiowy, ale i tak go sprawdzę. Na razie zbieram pomysły co tu jeszcze sprawdzić.
Turbo stoi w pozycji max doładowanie. Regulacja nie istnieje. Turbo daje ile może czyli ponad 1,5 bara nadciśnienia względem atmosfery. Na twoim miejscu nie jeździłbym tym autem bo turbo odfrunie sypiąc drobnymi w dolot lub wydech.
Tam nie ma ciśnienia doładowania
Poluzuj wydech za turbo
A w czym jest problem? 2bary doładowania, ~1600bar paliwa - powinno być ok. Brak mocy czy check?
Samochod ten ma turbo doładowanie pali za karzdym razem z tym ze w czasie jazdy starsznie kopci
a jak to jeszcze jest z silnikami turbo doładowanymi ze mają wiekszą moc bez zwiekszania predkosci obrotowej czy pojemnosci skokowej
podejrzewasz map sensor ? Nie, tylko że nie miałem styczności z silnikami turbo doładowanymi i nie mam w z nimi żadnego doświadczenia, ale z tego co czytałem na lpg-forum.pl, to przy silnikach turbo doładowanych, ciśnienie na reduktorze ustawia się niższe niż w wolnossących.
chodziło mu u turbo doładowanie ( turbinę)
interculer, pompowtryski , turbo,czujnik doładowania Podaj jakieś konkrety na przykład kody błędów ile auto pali na na godzinę
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
Turbo nie zbija ciśnienia czyli pewnie się zacięło/zacina w pozycji max doładowanie . PS Taka sytuacja przeciąża turbo (powoduje że wirnik kręci się dużo szybciej niż powinien ). W starym turbo istniej ryzyko urwania wirnika i wtedy turbo sypnie drobnymi do silnika. Co to oznacza nie muszę tłumaczyć.
Nie miałem na myśli że to jest silnik turbo doładowany więc uszczelniacze zaworów nie pomogą bo w kolektorze większośći jest ciśnienie a nie podciśnienie. Więc by dmuchało do silnika a nie ciaglo oej...
Toster turbo doładowany na 3 fazy z ekstra ultradźwiękowym podajnikiem papieru toaletowego.
Turbo bije ile wlezie zamiast 1950 mbar bije w opór 2570 mbar. Wartości z przepływomierza raczej ok. Wiec obstawiam zacinające się turbo (nie zdejmuje doładowania - klasyka) .
Jak turbo było zacięte na max. doładowaniu, to takie są wady naprawy (przedtem leciało na większym doładowaniu, niż powinno mieć). Dwa chińskie wirniki nie są tak sprawne jak oryginały. W logach wszystko ok; jedynie można by się doczepić do zafalowania w doładowaniu, ale to norma w regenerowanej turbo (luz na regulacji zmiennej geometrii).
Nie watpie tutaj w wiedze niektórych jednak spawanie kolektora pod turbo doładowanie za 300zł? ja bym za tyle nawet nie zabierał sie za zaprojektowanie tego gówna. Trzeba mieć sporo wiedzy zeby coś takiego zrobić i np. nie smarzyć przy okazji zaworów wydechowych na jednym z cylidrów. W motocyklowych jednostkach wysokoobrotowych nie jednemu spłatała...
Witam W 308 2.0 HDI mam też P11aa. czy rozwiązałeś swój problem?
Witam Czy ktoś wie jak sprawdzić w VCDS 18.2.0 doładowanie turbo?? Samochód superb 2 2.0tdi 170km, automat. Po wejściu w jakikolwiek blok nie reaguje na pedał gazu.. Porszę o pomoc.
Wiem o tym, dlatego napisałem na tym forum, jedna z osób mi tu pisała że turbo sprężarkę należy zamontować, jeśli chodzi o doładowanie w granicach rozsądku, wiem że za duża turbo sprężarka może spowodować wywalenie uszczelki pod głowicą, i nie tylko, urwanie korbowodu, okręcenie się panewki przez co może to spowodować zatarcie silnika, no też może spowodować...
A może zwyczajnie intercoooler przestaje chłodzić powietrze jak się nagrzeje? To normalne że w upalne dni diesle silniki turbo doładowane słabną.
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
Wymiana zaworu n75
Witam. Wymieniłem mapsensor i zawór regulacji/sterowania turbo ale to nie pomogło. Sprawdziłem cały układ i wszystko szczelne. Po tych zabiegach wyskoczył błąd p2563 czyli gruszka. Jak daje gazu to nie schodzi do konca ciegło ale też nie jest zablokowane ani pordzewiałe. Zastanawia mnie czy da się to naprawić czy tylko wymiana gruszki a może trzeba...
A może zmiana głowicy od 1.8 16V (oczywiście z montażem komputera itd) oraz jakieś małe turbo doładowanie tzw. soft-turbo. A najlepiej poczytaj forum na vwgolf.pl tam są więksi specjaliści odemnie :)
z EGR odłączyłem przewód podciśnienia i zaślepiłem go i auto działa bez zarzutu. Czyli może to być ten siłownik o którym piszesz czy może EGR. A może trzeba szukać w drugą stronę
Dzięki wszystkim za pomoc temat uważam za zamknięty.Po głębszym prześledzeniu wydarzeń okazało się że został turbo doładowany tzn. ktoś zamiast 5V dał mu 13V i spalił go.
Problem tkwił faktycznie w przepływomierzu. Podmieniłem i wszytki powyższe problemy jak ręką odjął.
Na czym polega doładowanie w silniku TD? Z tego co wiem jest to tylko ponowne dopalenie spalin. O matko ! Człowieku , brakuje Ci elementarnej wiedzy jak działa turbo doładowanie a chcesz się brać za tunigowanie silników ?
No więc okazało się ,że to elektryka a dokładnie przetarty kabel od czujnika doładowania turbo tego na rurze... Po zrobieniu tego kontrolki zgasły, świece po wymianie też działają.
Ciśnienie doładowania przekroczyło 2 bar i komputer odcina turbinę. Najprawdopodobniej turbo do regeneracji bo "przeładowuje". Czasem pomaga czyszczenie, ale zwykle nie na długo...
Witam, szykuje się do zmiany oleju w moim BMW e46 330cd 2004r, ma przejechane 155 tys. mil to jakieś 250 tys. kilometrów, czy olej 5w30 Motul będzie odpowiedni? Czy polecili byście inny olej do tego modelu, może 5W40 Castrola? Jest to silnik turbo doładowany, więc potrzebuje porządnego smarowania. Proszę o jakąś poradę.
wężyki albo są pozostałością po zamontowanych wcześniej dodatkowych wskaźnikach np. wskaźnik ciśnienia doładowania (turbo boost) albo są to wężyki od sterowania klapami nawiewu wewnątrz kabiny.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Do 1,8/1,9 bar
A co w kolektorze ssącym?
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
Niech Ci sprawdzą pod komputerem jakie masz ciśnienie doładowania. Wydaje mi się, że turbo nie pompuje.
Turbo do sprawdzenia: luz na sztandze czy chodzi płynnie. N75 czy też nie przytarty (zacina się w pozycji otwartej) tu przydałby się pomiar podciśnienia za nim czy % odpowiadają podciśnieniu. Tak samo pomiar na jego zasilaniu podciśnienia czy jest stabilne i w normie. PS Jak to nowy nabytek to sprawdź wirniki turbo czy nie są uszkodzone lub mają spory...
Sprawdziłem działanie gruszki i jest ok. Gruszka pracuje, a gdy odłączy się przewód podciśnienia to przestaje działać co jest logiczne. Zaślepiłem też EGR z ciekawości i nie widać różnicy w mocy - auto zmulone nadal (brak turbo). Czy w takiej sytuacji mogę założyć, że problem leży w samej turbinie ? Wygląda na to, że sprawdziłem cały obieg jeśli chodzi...
Raczej klasyczny not lauf. A z racji że to 90km czyli turbo by pass to raczej ostawiam za niskie ciśnienie doładowania z turbo (nie dociąga do zadanego). Powodów może być kilka. 1. Samo turbo mam luzy i nie jest wstanie zrobić ciśnienia. Zawór by pass jest otwarty i tym samym ciśnienie doładowani jest ograniczone. 2. EGR nie jest szczelny i ciśnienie...
Przydał by się log z ciśnienia doładowania bo wydaje mi się że turbo faluje ciśnieniem doładowania.
Samo ciśnienie i temperatura to za mało dla silnika turbo doładowanego. może nie tak do końca bo silniki Iveco Tector w kwestii pomiaru ilości powietrza mają tylko czujnik temp i ciśnienia i jakoś pracują (euro 3 jeśli się nie mylę) mało tego one są Common Rail tyle że może nie są już tak współczesne
no to wyjaśnia sytuację. w takim razie powali na kolana założenie instalacji podtlenku azotu i nitrometanu jako paliwa oraz lekki tuning pod taką mieszankę czyli przede wszytskim nowa mapa kąta zapłonu. Żadne turbo nie zwinie asfaltu tak jak beemka z tym gó...m. Ale silnik może na tym jeździć góra 20 sek. Z resztą co Ci będę mówił. Wystarczyć popatrzeć...
Witam , posiadam OPLA VECTRE B 1.7 TD ISUZU i ostatnio zaciekawił mnie temat dodatkowego doładowania tego silnika. Tutaj temat jest bardziej rozpisany http://forum.vectra-unlimited.pl/showthr... a ja chciałbym wiedzieć co Wy o tym myślicie.
Zrób jeszcze raz logi ale poprawnie, z tego co widać to nie masz totalnie doładowania, sprawdź turbo i jej sterowanie, wężyki.
Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
Jest odwrotnie. Olej ze zbiorniczka do dyszy ma pod górkę. Lustro oleju w zbiorniczku musi być od kilku do kilkunastu centymetrów poniżej osi dyszy. Wszystko zależy od konstrukcji stosowanej dyszy. Do ogrzewania stosowałem różne zbiorniki, od LPG, od sprężarki stacjonarnej i z cienkiej blachy od kompresora samochodowego. Ten ostatni szybko się nagrzewa...
Witam Witam kilka odpowiedz które same się nasuwają. Ad.1 Nie ma co podnosić. Przykro mi ale moc jest mała i oczywiście możesz robić kombinacje ale rozsądnego efektu to nie da. Z reguły moc podnosimy w silnikach turbo doładowanych. Za to można zadbać o świece i nowy filtr powierza. Pamiętam że do clio były wsadzane dużo większe silniki chyba 1.6 i wtedy...
Witam, podobny ja mam problem a nie chcę nowego tematu rozpoczynać. Mój problem to taki ze turbo doładowanie wcześniej włączało się przy około 1.8tyś. obr/min. teraz to juz prawie wcale się nie włącza lub tez czasami włącza się przy wyższych obrotach silnika. Co to oznacza, ile będzie kosztować naprawa i czy da się bez tego jeździć jak na zwykłym dieslu??...
Co do bezpieczeństwa jest tyle zdań ilu dyskutantów. Czasem warto podejść do problemu pod kątem sprawności danego rozwiązania. Przykładowe sprawności: -Silniki Stirlinga bez układu korbowego były wstanie osiągnąć do 50% -silniki spalinowe ZI do 35%, ZS do 40(jednostki turbo doładowane) -Silniki na sprężone powietrze ~80% -Elektryczne 80-95% Ale już...
Masz za wysokie doładowanie - napisałem jak sprawdzić zawór sterujący , lub źle wyregulowane turbo .
A nikt nigdy koledze nie wytłumaczył że KAŻDY silnik, (a turbo doładowany w szczególności) "żre" olej, bo wynika to z zasady jego działania? (a konkretnie uszczelnień tłok/cylinder, oś turbiny/obudowa) . I jeśli w dieslu oleju nie ubywa, a jeszcze gorzej - przybywa, to trzeba by się przyjrzeć temu zjawisku dokładniej ?
Też mam zakłucenia słyszalne jakby turbo doładowanie i jest to zakłucenie raczej nie fal odbieranych przez antenę lecz wzbudzanie się i generowanie we wzmacniaczu pola elektromagnetycznego pochodzącego od iskry na szczotkach alternatora pojazdu. Ja dla oszczędności wymieniłem szczotki alternatora przerabiając oryginalne ze STARA 266 i efekt to ,,rurbo''...
1. Pompa w zbiorniku ciśnienie ? 2. pompa "tandem" ciśnienie? 3. Doładowanie turbo - brak ?
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
Nie prawda że nic nie robić, jeśli jest jaka kolwiek możliwość reakcji, należy ją przedsięwziąć. Kiedyś miałem okazję stać przy urządzeniu w którym silnik rozbiegł się samoistnie przez uszkodzoną turbinę. Dokładnie była to ładowarka samobieżna marki Fuchs-Terex MHL-360 wartości około 1000000PLN, i nie chwaląc się jedynie ja wdrapałem się na pomost naprawczy...
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
przy soft turbo-czyli max doładowanie 0.5bar mozesz uzyskać 100KM z 1l pojemności skokowej
Witam sorka za nie obecność co do projektu to zapraszam na forum Forda Probe za długo by opisywać to z powrotem co było przy nim zmieniane i robione. W skrócie silnik to 4 cylindrowy turbo doładowany 2.2 L FE3N 16V DOHC z mazdy 626 GT cupe dość rzadki silnik ale potencjał wielki :) Zapraszam do obejrzenia całego projektu ;) http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?...
Ostrzejsza jazda tzn zmiana biegu przy 4500obr i do 160km/h. Auto jest turbo doładowane oraz bardzo lekkie zauważ:) normalnie taka moc osiagają 2.0 silniki:) Z resztą mi tam nie zależy aby kogoś w błąd wprowadzać:) Może kwestia tego iż za LPG zaplaciłem 400zł więcej niż standardowa instalacji i piep...li sie z tym od 8 rano do 17. No ale Osobiście jestem...
Witam, Ford Fiesta 1.6 TDCi Błąd P0299 niskie doładowanie turbiny Turbo po regeneracji Czujnik doładowania nowy (sprawny) Zawór N75 nowy (sprawny) Dolot szczelny, sprawdzony dymem Podciśnienia trzymają, sprawdzone wakuometrem Zawór odmy nowy Najciekawszy fakt, że na 2 komputerach DS150 i Autel MP808 Pokazuje mi napięcie na ECU 28,5 - 29 V Alternator...
proszę przetłumaczyć na polski Dzięki Wstępna ocena dostępnych informacji Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki). Z opisu wynika, że czujnik położenia turbosprężarki...
Witam, Otóż mam problem z moim oplem jakieś pól roku temu padła turbina, poszła do regeneracji. Ciśnienie oleju sprawdzone, filtr i olej wymienione. Po około 5 tyś km turbina znów padła, kolejna regeneracja oraz regeneracja dwóch wtrysków i dwa nowe. Po sprawdzeniu ciśnienia wymieniona pompa oleju. Znów po około 5-6 tyś km padła turbina, mechanik stwierdził...
Moc pochodzi ze spalania paliwa. Spalanie wymaga tlenu. Jeśli zwiększysz dawkę paliwa, a nie zwiększysz ilości dostarczonego/zassanego tlenu (powietrza), to część paliwa pozostanie niespalona lub spalona tylko częściowo, dając dym zamiast mocy. Zwiększenie ilości zasysanego powietrza jest możliwe albo przez zmniejszenie oporów ssania (filtr powietrza,...
Witam, Po wymianie turbosprężarki oraz czyszczeniu filtra DPF auto ciężko odpaliło, silnik zaczęło dziwnie pracować trząsł się .Po przejechaniu 2 km po wymianie turbo, auto straciło zupełnie moc , wyskoczył błąd P0489 oraz P0238 .Po odłączeniu zaworu EGR auto zaczęło normalnie pracować i jeździć. Lecz po wstawieniu nowego zawodu EGR w aucie wyskoczył...
Podłącz kompa I obserwuj co się dzieje w parametrach rzeczywistych. Bezapelacyjnie masz za mało powietrza w kolektorze. Jedź na 3 biegu, od biegu jałowego gaz do dechy i obserwuj co się dzieje w parametrach, tzn jakie jest ciśnienie doładowania jak turbo wstanie i jaki jest wydatek paliwa.
Tak jak kolega ektryk-ko opisuje wstaw sobie 2,0 DOHC do swojego Muloneza. Silnik podpasujesz od fiata Croma 2,0 - problem tylko z przerobieniem kolektora dolotowego. Polonez z takim silnikiem jest jak rosyjska mafia: 1. nie ma przeciwnika . 2. nie wybacza błędów kierowcy. A co do wzmocnienia silnika 1,4 - taaa z czego tą moc chcesz wykrzesać? Może...
Turbo nowe - nowe czy po regeneracji? Regenerowane turbo nigdy nie wstaje tak jak oryginał. Tym bardziej jak strojenie było robione pod inne doładowanie.
Cześć na mój słuch to przyczyna leży po stronie turbo doładowania ten gwizd powstaję razem z twoim ćwierkaniem to albo turbo już pada albo jest gdzieś nieszczelność wokół turbo.
witam nie wiem czy piszę w odpowiednim miejscu ale potrzebuję dokładne info na temat czujnika temperatury spalin EGT firmy bosh o numerach 06A 919 529 pasuje do samochodów takich jak : Audi S3 , Audi TT, Seat Leon ,Cupra 1.8t 225km. głównie chodzi mi o tablice rezystancji i/lub prądów , aby na podstawie tych danych zbudować kontroler. czujnik o którym...
Profesor Chris też rozruszniko-kompresor stworzył do Skody felicji 1.3 [url=https://www.youtube.com/watch?v=Vdw... felicja doładowanie kompresorem
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
Do tej pory miałem diesla. A przy samodzielnej wymianie rozrządu i ustawienia kąta, dawki paliwa po samodzielnej regeneracji pompy czy diagnozie doładowania turbo w zupełności wystarczał. ale za pewne nie golfa5 ,bo w nim nie ustawia się kąta ,czy dawki,więc dwie różne auta i typy komunikacji.
MarkaPeugeot Model5008 Lata / Rok Modelowy2017 Nadwozie Typ PaliwaDiesel Typ PojazduPojazd Wielozadaniowy Ilość Drzwi5 Pojemność Si1997 cm3 Pojemność Nominalna2.0 l Konie Mechaniczne148 HP Kilowaty110 kW Konfiguracja silnika Typ silnikaL4 Wersja silnika Układu rozrządu Ilość zaworów16 Ilość cylindrów4 Pojemność CID122 cid Doładowanie (turbo/super/diesel)Y...
Najprościej i najtaniej będzie zmienić silnik na wspomniany G40. Masz doładowany silnik w serii i baze do modów. Turbo na monowtrysku można mieć... Można mieć i na gaźniku, pytanie czy będziesz w stanie to poprawnie ustawić i ile to będzie palić.
Nie problem w czujniku tylko w zbyt niskim ciśnieniu doładowania, do sprawdzenia turbo i dolot.
To oznacza diesel z turbo doładowaniem z chłodnicą powietrza doładownego.
Gdzie znajdę czujnik doładowania turbo z tymi psującymi się kablami. Czyściłem EGR i auto szatan, jednak chciałem sobie sprawdzić. Ew przeczyścić czujnik.
Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
Ta diagnostyka ciągle jest nie pełna bo nie wiadomo jakie jest doładowanie turbo. Jeśli by się okazało że brak doładowania to trzeba sprawdzić jak radzi T5 czy wydech pozwala się rozpędzić dla turbo. Więc sprawdz to i popuść wydech i się przejedz.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Od początku tej dyskusji zauważam błąd, Nie mówi się ani nie pisze na silnik zasilany ON "Diesle" tylko "Silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym". Silniki wysoko prężne mają swoje wady wady i zalety tak jak właciciele, którzy nimi jerzdzą. należy wiedzieć jak się z takimi silnikami obchodzić jel jest turbo doładowanie nie gasimy silnika nagle gdyż...
z tego co wywnioskowałem na podstawie informacjo z patentu MW50 stosowanego w lotnictwie, które powstało aby powyżej pewnego pułapu dodać mocy spalinowym turbo doładowanym silnikom myśliwców. Rzadsze powietrze nie zapewniało odowiedniego doładowania i dlatego wtrysk wody i metanolu zagęszczał mieszankę w komorze spalania i prawdopodobnie zwiększał poprzez...
Czy Ty masz silnik turbo ? pewnie pytasz po przeczytaniu tego: P1160 - sygnał ciśnienie doładowania poza zakresem to raczej niedokładne tłumaczenie przez program, raczej tu chodzi o układ dolotowy powietrza do silnika niż doładowanie turbo a to dlatego że to autko bez turbiny :)
Witam. W renault oznaczenie silników diesla turbo doładowanych 1.9 to F9Q + wyznacznik np F9Q 000. Do numeru 736 były to silniki DTI wyżej to DCI .Każdy wyznacznik swiadczy o jakiejs zmianie konstrukcyjnej stąd te róznice w otworach np pod pompe wtryskową. Z racji tego ze te silniki sa prawie 20 lat na rynku. Proponował bym poszukac bloku o tych samych...
Panowie, dziś kolega podpiął mi komputer i wyskoczyły 2 błędy: P010F - korelacja czujnika A/B przepływu powietrza masowego lub objętościowego oraz P0299 - niedostateczne doładowanie Turbo sprężarki. Rano jadę do mechanika, pytanie czy podczas wymiany rozrządu i alternatora mógł nie podpiąć jakiejś kostki? I dlatego wywala te błędy? Czy powinienem się...
No więc wytłumaczę się chociaż po części Co ci da zmniana mapy turbiny jak ogranicznik doładowanie nie ruszony. turbo zadałem na doładowanie 2150 tak jak ori ogranicznik doładowania więc nie widziałem potrzeby ruszać go A co do single boost limiter to ustawiłem z 1990 na 2200 czyli 50 mb więcej od doładowania turbo Ogranicznik dymnienia - nie wiem co...
Witam. Mam problem z moim Seatem Toledo II 1.9 TDI. Mianowicie chodzi o turbo doładowanie i zawór N95 podciśnienia. Szukałem przyczyny i cały czas jest to samo, jak nie zawór, to przepływomierz. Przepływomierz wymieniłem 2 razy, zawór chyba już 4 sztukę (N75 ten pierwszy z biały od strony filtra, po prawej stronie, wydaje mi się ciągle się zapycha albo...
Dodaje logi z doładowania i wydaje mi sie że jest słabę.. Jesteś blisko rozwiązania problemu. Mało wydajne "turbo" !
Sterowanie podciśnieniem, nie pamiętam dokładnie ale chyba po uruchomieniu silnika kapa ma być otwarta i przymykać się odpowiednio do regulacji doładowania
Mam problem związany z turbo jakiś czas temu dochodziło do przejścia w tryb awaryjny, postanowiłem oddać turbinę do regeneracji i przy okazji wymieniłem kolektor ssący, dolotowy. Po włożeniu turbiny samochód nie wkręcał się na obroty 2500 obrotów dalej nie szło i coś buczało, okazało się ze katalizator był zabity i zabrudził cała turbinę przez co wirnik...
Jak turbina gwiżdże na zimnym silniku to tak ma być. Ale jeżeli gwiżdże na silniku ciepłym to jest do rozebrania...
Powyższe logi są wykonane w trybie awaryjnym więc na ich podstawie nie da się określić czy tryb awaryjny jest następstwem przeładowania czy też niedoładowania turbo. Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem dynamicznym, jeśli wcześniej sterownik silnika aktywował tryb awaryjny, należy zgasić i ponownie uruchomić silnik i dopiero wtedy zacząć logowanie.
Przerobienie sygnału ,,S" w MSN na ciągły nie sprawiało większego problemu. Wymagało jedynie przelutowanie jednego przewodu w zespole sygnałowym. Ciekawostką może być sygnał ,,400 Hz" w łącznicy ET-25/50 gdzie był wytwarzany za pomocą brzęczyka. Masz może zdjęcie tego brzęczyka? Jaka była jego budowa, jak on wyglądał? Szczerze zaciekawiło mnie to....
przepraszam ze robie nowy temat i zasmiecam to forum ale nie moge sie nigdzie dowiedziec jak zamontowac wskaźnik doladowania turbo w ciagniku:D Co mam zrobic zeby takie cos zamontowac?? za wszelkie odpowiedzi serdecznie dziekuje Piotru$
doładowanie turbo niskie doładowanie turbo wysokie doładowanie turbo
przekrecam kluczyk gasna kontrolki odkurzacz gniazdo łożysko cordoba pompa paliwa
radio mercedes comand radio mercedes comand
Automat do bramy Tousek - jedno skrzydło nie domyka się Sprężarka wyłącza się po minucie - przyczyny i rozwiązania