To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
Tam się nie stosuje żadnych silikonów, po prostu nowe uszczelki. Kosztują grosze.
brudna przepustnica? podlaczales vaga?
Od ssania jest niebieski czujnik. Sprawdź silnik krokowy.
A jednak termostat.
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
Do pompy idzie 0,6 l oleju. Jego nadmiar wyleci rurką z tylu pompy. Przy dużej ilości będzie falowanie niskich obrotów na zimnym silniku.
Zerknij na egr lub lewe powietrze łapie
diagnostyka ( kody błędów? znaczenie MAP sensor?) może być: zapłon przeciek powietrza adaptacja przepustnicy
Zdecydowałem się w ramach "eksploatacji" na wymianę rozrządu z pompą wody, świec i przewodów WN, we wskazówkach dla zaprzyjaźnionego mechanika ująłem też zawory. Oto co się okazało: 1. rozrząd był przestawiony o 1 ząbek - dlatego "popiardywał" przy schodzeniu z obrotów i od czasu do czasu szarpnął 2. jedna świeca była PĘKNIĘTA !!! Tak, ja też nie uwierzyłbym,...
Na temat złej pracy silników w samochodach skoda napisano na tym forum wiele.
Witam pacjent to peugeot 307 1.6 benzyna gaz jak zimny gaśnie na tym i na tym jaka może być przyczyną 2 razy się zdarzyło ze zgasnął na ciepłym silniku ale tylko na pierwszym i drugim biegu rok 2004 proszę o pomoc co go szczypie Witaj! Z opisu problemu z Twoim Peugeot 307 1.6 na benzynie i gazie wynika, że mamy do czynienia z sytuacją, gdzie samochód...
Witam problem właściwie zaczął się gdy temperatura spadła przynajmniej teraz odczuwalna jest usterka Po odpaleniu samochodu po nocy obroty są na poziomie 500 obrotów i potrafi gasnąć do tego zapala się kontrolka check engine choć nie zawsze i potem gaśnie Po naciśnieciu gazu czasami potrafi go zamulić wydaję wtedy dziwny dźwięk z wydechu a potem już...
Dobrze by było jak byś napisał jeszcze jaki masz silnik. A twoje obiawy wskazują trochę na czujnik temperatury.
Czyszczenie całego dolotu powietrza wraz z przepustnicą powinno pomóc.
Więc tak. Zrobiłem wszystko tak jak napisaliście łącznie z resetem kompa. Wyczyściłem całą przepustnice, posprawdzałem wszystkie wężyki paliwowe, podciśnieniowe,wszystkie po dokręcałem ,między innymi od paliwa wystrzelił bo był strupiały. Wtryskiwacze były nie dociśnięte być może tamtędy brał lewe powietrze.Wyczyściłem wszystkie kostki do czujników...
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
komp mi troszke sie zamulił reszte dopisałem. ciśnienie w cylindrach jakies 12,5 zawory ok ale zawsze na zimnym silniku chodzi za wolno i czasami potrafi zgasnąc . PRZED MONTAŻEM LPG WSZYSTKO BYŁO OK PRZEZ 2 LATA.
Wyczyść przepustnicę i zrób adaptację.
kolego swiece nowe i przewody
Witaj. Czy udało ci się naprawić tę usterkę? Mam podobny problem. Pozdrawiam.
Sprawdź czujnik temperetury.Ja miałem podobny problem.Przy zimnym silniku VAG pokazywał mi temperaturę 70 stopni.wymiana czujnika temperatury pomogla.
Prawdopodobnie winien jest siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR) jak na rys.on odpowiada za prawidłową prace silnika na wolnych obrotach na ssaniu . Jest to okrągła,czarna, plastikowa puszka . Wychodzą z niej dwa wężyki podciśnieniowe. Jeden połączony jest z dolną częścią gaźnika, a drugi połączony jest z zielonym pojemnikiem w kształcie...
Kolego, w moim przypadku był to problem przepustnicy, ale poradziłem sobie z tym problemem, chyba nikt nie przedstawi na forum naprawy, chociaż jest możliwa tylko trzeba mieć trochę umiejętności i sprzętu. Ja zakładałem też używane, ale efekt był ten sam, więc postanowiłem że spróbuję ją naprawić i oczywiście się udało. Dodatkowo po drodze problem ze...
Hamulce mam ok nowe klocki i tarcze, choć jechałem dwa lata nowszym Polo SDI i miał lepsze hamulce. Wyraźnie odczuwalny jest ten słaby hamulec? Jak najprościej sprawdzić vaku czy ssie i czy to ssanie to jedno zassanie czy cały czas ssie? :)
witam mam problem z moją BMW E36 1.8i 83kw. Problem tkwi w obrotach po odpaleniu na zimnym obroty maja gdzieś około 600-800 tak jak by nie miał ssania i go telepie z czasem rozgrzewania są się normują i tak nie falują i ciężko mu ruszyć ksztusi się i nie wiem w czym tki problem gdzieś wyczytałem ze to może być czujnik temperatury?
Czytanie tego topicu to czysta i niezmącona perwersyjna przyjemność.
dzięki wymienie ten czujnik i zobacze co on na to Dzięki i Pozdrawiam
Witam.Mam problem z obrotami silnika RENO19 1.7na jednopunkcie.Problem polega na tym jak autko jest zimne nie może wejść na obroty trzeba go troche trzymać na gazie aż się zagrzeje,dopiero pózniej dostaje obrotów ale i tak są za niskie.Co może być przyczyną. Jeśli może ktoś pomóc to z góry dziekuje.
Witam. Po pierwsze sprawdź czy nie ma nieszczelności w dolocie i odmie i to nie wzrokowo tylko po prostu zdejmij rurę z przepływomierza i w nią dmuchnij. Powietrze nigdzie nie powinno uchodzić. Warto wtedy poruszać odmą mogą ujawnić się jakieś nieszczelności. Jak to już jest ok to sprawdź czy zespół przepustnicy nie jest zanieczyszczony (a jest na pewno...
a jednak nie był to czujnik problemem okazały się złe świece (beru) teraz mam bosch'a i 2 miesiące jest już ok auto chodzi jak marzenie
Mam problem w foordzie fiesta 1.1 na wtrysku jednopunktowym z 1990r.Na zimnym silniku odpala tylko z pedalem gazu,przy gwatownym naciśnięciu gazu dlawi sie po czym powoli wchodzi na obroty.Jak schodzi z obrotów to zejdzie do bardzo niskich i dopiero po chwili zawór wolnych obrotów przyśpiesza je ale jest to za wolne.Z tym gwaltownym przyśpieszeniem...
Witam! Mam mały problem w moim T4 2,4D (AAB). Gdy zapalam na mrozie to mam dosyc niskie obroty (wg obrotomierza ok 600/min) a w miarę jak silnik się nagrzewa to obroty nieznacznie się podnoszą (do ok.900). Dodatkowo silnik nie reaguje na wyciąganie przyśpieszacza zapłonu (linka sprawdzona i jest ok). Mimo iż silnik zimny ma tak niskie obroty to nie...
Tak przepustnica elektroniczna,podłączałem kompa i był błąd sondy brak podgrzewania ale poprawiłem styki i nie ma błędu ale z rana puki nie rozgrzeje się do 30-40stopni to gaśnie Dodano po 2 A jak można tą adaptację wykonać trzeba jechać z tym do serwisu bo ja mam swój program diagnostyczny ale nie jest profesjonalny.
Zmień przewody zapłonowe. Dodano po 1 Podłącz tester kodów błędów lub zczytaj kody błędu.
nie wiem jaki ma wyznacznik silnika, znalazłem czujniki temperatury, są dwa umieszczone obok siebie i dowiedziałem sie ze jeden jest do sterowania wtryskami a drógi do wskazówki na zegarach, jak odróżnić który jest który i jakią oporność powinien mieć w temperatórze otoczenia ?
Na plastykowym kroccu przykreconym do bloku silnika sa 3 czujniki patrzac od gory niebieski czerwony i od spodu jeszcze jeden . Jaka funkcje pelnia i jak je moge sprawdzic ?
Odpowiedź na forum rajdy4x4.pl w dziale kia.
Kolego daxi79 sprawdz tak jak już napisał mój przedmówca czujnik temp. płynu który daje sygnał na komp. tylko nie ten który daje sygnał na wskażnik temp. na zegarach! Jego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temp. płynu! Na jego podstawie komp. ustala dawke paliwa. Podaje jego oporność w zależności od temp. płynu: 0 st.-5.6 kOhma 20 st.-2.45 kOhma 40...
a powiedz mi jak od nowa ustawić zapłon tak krok po kroku z góry dziękuje;) jak odpalę na zimnym to na benzynie ma tak 300 do 500 obrotów na lpg odrazu gaśnie
Uszkodzenie występuje od momentu zakupu ,jak do niego doszło nie wiem.Czujniki temperatury są tylko dwa(dla wtrysku)jeden do powietrza drugi do wody.Podgrzewacza nie ma bo to jest wielopunkt.
Kontroluj temperaturę procka.Monitorowanie obrotów na wentylatorze ma za zadanie zasygnalizować jeśli wentylator się zatrzyma lub ma za małe obroty.Trochę dziwne że na starcie ma takie niskie obroty...być może czujnik obrotów wentylatora fałszuje i przy zimnym procku na starcie odczytuje za niskie obroty.Sprawdź jakimś programem diagnostycznym jak wyświetlane...
Problem leży gdzieś indziej.
Witam wszystkich. Mam problem z Mitsu Pajero V6 3000 benz. 1991. Podczas uruchamiania zimnego silnika obroty powinny wynosić około 1200-1300, u mnie jest to ok.700 obr/min, gdy zimny silnik już po wielkich trudach zapali jest wszystko ok. obroty najpierw wzrosną do 1300 a po rozgrzaniu stabilizują się na 700-750. Silniczek krokowy już wymieniony i działa...
Witam! Mam problem.. na zimnym silnik ( po nocy ) odpalam silnik i czuje paliwo bardzo mocno... i obroty są też kiepskie.A jak się rozgrzeje jest ok.Wycieku paliwa nie widze.Co to może byc?? B+LPG Silnik : M40
jak otworzysz maskę to masz go przed blokiem zaraz z przodu taki trujnik plastykowy sa tam 2 czujniki nibieski i czerwony lub biały nie pamiętam dokładnie ,ale nie sposób jest tego nie zauważyc pozdrawiam
kolejny problem: skąd wziąć dobrą elektronikę jeszcze jeden: czy kupno takowej będzie opłacalne
Głównym winowajcą były luzy zaworowe.
Zmierz miernikiem czujnik temperatury chłodziwa.
tak
Napewno ten typ tak nie ma.
mirzeyłem ciśnienie i po zgaszeniu spada do zera w ciągu 10 sek
Sprawdź jeszcze świece. Znajomy miał wpisywane w ASO Opla że mu wymieniają za każdym razem, a naprawdę ani razu mu nie wymienili. Miał takie same objawy, ale ustapiły po zmianie świec. Może, może to jest też u ciebie????:|
Sprawdż czujnik temperatury silnika ,jak zimny powinien mieć 2-3kΩ.
Poziom plynu jest na odpowiednim poziomie, raz dolewalem bo mialem akcje gdy odkrecilem "kurek" to poszlo mi powietrze pod cisnieniem do gory - pewnie byl uklad zapowietrzony.
podłączałem pod komputer ale nic nie pokazuje (żadnych błędów) Dodano po 2 Jeszcze jedno. Przy przekręconym zapłonie zaczyna coś stukać (nie wiem czy tak ma być)
Silnik przerywa? Jeżeli tak są nieszczelności w układzie paliwowym. Inna opcja, to za niskie obroty na zimnym silniku, jeżeli jest regulator obrotów może być uszkodzony, lub do ustawienia.
psuły się przepływomierze. Jest na ECU przy kolektorze ssącym.
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Witam, mam megankę 2001r 1,4/16V i instalację gazową na sekwencyjnym wtrysku, koszt to 3.700pln. Auto spala mi w mieście 8l gazu, tyle samo co benzyny, a na mocy nic nie tracisz. Przy tej instalacji nie ma żadnych przeglądów, żadnych okresowych regulacji, jedynie wymiana filtrów co 15000km. Jestem bardzo zadowolony, jedyny mój problem to za niskie obroty...
Może to kwestia regulacji pompy wtryskowej? za niskie obroty na zimnym silniku i taki będzie efekt?
Temp.na zimnym otoczenia
Wizyta w warsztacie i odczyt wartości rzeczywistych -na zimnym silniku-jest podstawą.Możliwe jest m.inn.zarbudzenie przepustnicy lub uszkodzony czujnik temperatury.
Witam Szanowne Forumowe Grono Mam następujący problem: Samochód to Vectra C z silnikiem 2.0 DTI rocznik 2003. Odpala pięknie gdy jest zagrzany do 90st, lub gdy jest zimny a temperatura otoczenia pozwala na włączenie się świec. W innych przypadkach trzeba długo kręcić zanim załapie. Zaobserwowałem, że objaw jest taki jakby nie miał "ssania" - zaraz po...
proponuje sprawdzić zasilanie świec żarowych voltomierzem i same świece omomierzem już przy jednej spalonej świecy przy odpalaniu będzie kopcił a przy spalonych trzech i w niskiej temperaturze ma prawo wogóle nie odpalić lub po odpaleniu będzie kopcił mocno na niebiesko, będzie trzęsło silnikiem i będzie miał za wolne obroty dopuki się nie rozgrzeje...
Dość! Zamykam. Tu wymagane jest minimum wiedzy i wkładu własnego!
krokowiec był czyszczony
Może mieć za niskie obroty przy zimnym procesorze. Podłącz wentylator bez regulacji do gniazda CPU_FAN i w biosie wyłącz monitorowanie obrotów.
Moze sprawdz filtr paliwa
Podmień sterownik wolnych obrotów. Czarna skrzyneczka przy przepustnicy. Jeżeli nie pomoże to często przyczyną może być potencjometr przepustnicy przy dużych przebiegach wycierają się ścieżki w okoliczch zamkniętej przepustnicy. w takim przypadku najtaniej wymienić cały korpus na używany. Nie zaglądaj do swojego TPS bez dostępu do VAG bo po rozbiórce...
czujnik temperatury juz wymieniłem , żadnej poprawy.
Przedewszystkim jaki silnik? Model/Rok
Wypucuj że przepustnicę i zobacz co będzie.
Tzn pod jakim względem mam sprawdzić? Jak się nagrzeje chodzi dobrze obroty sa poniżej 1000. trzyma równo. Coś też czytalem że jest tam jakiś wtryskiwacz rozruchowy ale nie wiem dokładnie gdzie go szukać
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
a masz instalacje lpg?
Może nie tyle poprawka co najwyżej kontrola jeżeli nie jesteś pewny ustawienia. Ps. 0,10 0,12 na zimnym
Jedyne co moge podowiedzieć to : czujnik temperatury silnika. Sprawdz jeżeli możesz na komputerze w parametrach na zimnym silniku. A skoro check się zapala więc coś musi tam zapisac w sterowniku. a jak nie to miernikiem sprawdz czujnik na zimnym silniku. pozdrawiam
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
Mam dokładnie ten sam problem co opisany w wątku z 2012r... : I taką samą yariskę i jestem załamana... Nikt nie wie jak to zlikwidować... Codziennie rano, kilka minut po odpaleniu włączając się z podporządkowanej pod górkę, gaśnie mi za każdym razem jak już jestem na głównej drodze. I staję jak blondynka na awaryjnych i ryram aż mi odpali. Inne samochody...
No to mechanior spartolił robotę, tam się nic nie reguluje z wolnymi obrotami pewno sterownik nie widzi pozycji zamkniętej przepustnicy
witam mam problem z Fiat Tipo 1.4 benzyna/gaz . Samochód po odpaleniu nie działa na wolnych obrotach gaśnie po chwili i po ponownym uruchomieniu jest to samo.Działa w tedy kiedy sie zagrzeje i ma bardzo niskie obroty.Od czego to może być??????Crying or Very sad ALE NIE DA RADY NA OBROTACH GO PODNIEŚ PONIEWAZ JEST NA WTRYSKU
Dziś spróbuję, lecz tak jak pisałem po odcienciu zasilania z przepustnicy muszę ją zaadaptować a nie mam czym. Czy nie będzie z tym problemu? Dodano po 2 Więc tak, zrobiłem jak mówiłeś i stało się następujące: odpaliłem auto i odpalił bez problemu, lecz na początku obroty były w granicach 400-500 i rosły proporcjonalnie do temp. Silnika. Następnie gdy...
T5 to jest ten czujnik od temperatury płynu chłodniczego?? Co do pytania czy to mechaniczny wtrysk to odpowiedź brzmi TAK. Jeżeli chodzi że jeżeli już odpali i ma te obroty 300 to przy naciśnięciu gazu potrafi strzelić.
Miałem już kilka takich przypadków o których mówisz, w tym aucie sprawdziłem ciśnienie oleju od zimnego do gorącego, na niskich i wysokich obrotach, wszystko w normie.
ok.Sorry masz racje .Ale byn gazu z tym nie łączył , tak prawdę mówiąc to na gazie chodzi stabilniej na wolnych obrotach. pozdrawiam
Drgania tego silnika na beigu jałowym są "normalne" . Producent ustawił bardzo niskie obroty biegu jałowego.
Witam Podczas wykonania czynności zgodnie z pierwszym postem okazało się że druty od czujnika położenia wału korbowego są przegrzane i że sam czujnik jest zabrudzony. Mechanik przeczyścił czujnik, naprawił druty i usterka już się nie objawia.
z tego co wiem jeżeli auto pracowało by jednoczesnie na benzynie i gazie wtedy nie było by mowy o jeździe przy przezuceniu na gaz , auto dobrze chodzi na gazie problem tkwi z zapalaniem na zimnym silniku
A jak Ci kręci rozrusznik? jak jest dwumas to na ciepłym silniku rozrusznik musi konkretnie rozkręcić silnik do chyba 300 obr na min żeby komp porał paliwo. Jak obroty są za niskie to nie poda. Na zimnym nie obowiązuje ta zasada. Jest opcja ze pompa wtryskowa się kończy i przy wyższej temperaturze się rozszczelnia. Zwróć uwagę czy silnik się rozpędza...
wygląda na przepływomierz !
Emulator sondy powinien być wpięty pomiędzy sondę a sterownik silnika. Często wpina się go we wtyk sondy- szukaj pod podstawą akumulatora. Problemy są też na benzynie bo sterownik silnika pracuje zapewne w trybie awaryjnym, np. za niskie obroty na zimnym i za wysokie na gorącym. Jaki masz sterownik gazu, regulacja śrubką czy silniczkiem krokowym?
georgesgr masz może jakiś schemat albo info jak ustawić ta linkę ? jak silnik jest ciepły ustawiam aby miał obroty ok 900 (linka z czujnika luźna) jak jest zimny znów ma za niskie obroty ok 1000 , (linka napięta max) jak ustawić środek ? jedno wyklucza mi drugie... obroty na ciepłym silniku na luzie powinny wynosić ok 850 +/- 25 , ale jak tak ustawie...
Jak masz ustawione ogrzewanie? Niektore auta podwyzszaja obroty na zimnym silniku jak w środku ustawisz temperature na maxa. Wylacz ogrzewanie i zobacz czy wzrastają.
Witam sprawdz silnik krokowy,odpowiedzialny za wolne obroty,podaj co to jest za wtrysk i czy jednopunktowy
Witam nadal jest ten problem z tą kontrolką problem nie znikł ciśnienie jest dobre wymieniłem starą pompę z przeciwwagą na tą nowszą przeróbka na pasek i nic jest to samo na rozgrzanym silniku podczas zatrzymania wyskakuje komunikat zgaś motor niskie ciśnienie oleju obroty przy zimnym 900 na ciepłym spadają do 800 i się dzieje
Może sprzęgiełko jednokierunkowe rozrusznika jest zużyte i się ślizga, przez co silnik ma zbyt niskie obroty, by odpalić.
A nie kopci Ci?
Dolot i podciśnienia posprawdzaj na początek. A te obroty miałeś wyższe, czy cały czas są takie niskie i po prostu chcesz je podwyższyć?
może jest uszkodzony czujnik temperatury??
niskie obroty zimnym silniku falują obroty zimnym falujące obroty zimnym
magnesowanie wirnika limit polaczen sterowanie rolet zewnętrznych
kolektor słoneczny ciśnieniowy eeprom dumps
Opel Agila - Woda pod dywanikiem pasażera, klimatyzacja Czy warto robić kompleksową renowację Mercedesa W208 Coupe?