mimo wszystko taka awaria po 2latach? Cóż, zdarzyło się. Rzeczywiście był taki temat. Podobnie kiedyś było kilka tematów o przegrzewajacych pompach ciepła i później umilkło. Być może poszła na rynek jakaś wadliwa seria, zdarzają się takie przypadki. Otwory masz wybite, ale co drugi. Spróbował bym się wbić w te zdrowe. Sprawdzić średnicę otworów i albo...
Flansze są nitowane do bębna. Trzeba nit przewiercić aby go usunąć. Kup sobie wiertło do stali nierdzewnej Φ5mm (kobaltowe). Flansze kup ze śrubami nierdzewnymi. V ringi Φ22mm też trzeba założyć nowe.
Masz uszkodzoną oś bębna. Do wymiany „talerzyk” nitowany do bębna.
Tradycyjnie, silnik nitowany ; w dodatku nie da się wymienić tylnego łożyska, bo magnes od prądnicy tacho też jest nitowany!!! :D :wink:
Jeżeli zależy Ci na jakości to przerób oryginalny bęben K na kolor . Chip tylko musisz wkleić bo teraz już nitują je i trzeba wyciąć ten od K ... C.
Producent przesadził by "wciskać" klientowi krzyżak z bębnem skoro krzyżak jest skręcany. U producenta Bosch i innych również należy zakupić bęben z krzyżakiem, ale tam krzyżak jest nitowany do bębna. Niestety tego kolega nie przeskoczy. Pytanie teraz ile wyniosą koszta przesyłki ze sklepu producenta.
Kiedyś się takie rzeczy naprawiało, ale to "z braku laku". Są różne metody blokowania na bębnie, przeważnie szyte albo zabijane na klin. Jeśli nie jest nitowany, to możesz zmienić razem z bębnem. Nie wiem, czy ten jest rozbieralny, ale jeśli czujesz się na siłach, to zawsze możesz spróbować. Wiedz tylko, że nie jest to takie proste urządzenie, na jakie...
Można przytrzymać bęben, ale oś bębna czyli krzyżak jest nitowany do bębna i po co narażać nity na nadmierne przeciążenia bo nie wiadomo jaki opór będzie stawiać urwana śruba. Jeśli operacja zakończy się powodzeniem to radzę udać się wykręconym fragmentem śruby do sklepu specjalistycznego by dobrali śrubę o większej twardości by sytuacja znów się nie...
Zabijcie mnie, ale ja tam samoregulatora nie widzę. Nie kuś. Jest. Dodano po 10 Zgadza się, dopóki się nie dotrze/ułoży. Nie. Szczęka ma profil promienia np. 100mm a bęben 101,5. To może się i dotrze po tysiącu kilometrów ale przez ten przebieg hamowanie będzie znacznie zaniżone. W czasach gdy bębny się toczyło były dostępne nadwymiarowe, nitowane...
Do łożysk się dostałem, jedno było pęknięte i pordzewiałe. Tak samo simering uległ uszkodzeniu i zdeformowaniu przez pęknięte łożysko. Niestety uległa uszkodzeniu tuleja mosiężna na której pracuje uszczelniacz i potrzeba wymienić krzyżak. Niestety krzyżak jest nitowany do bębna. W jaki sposób można go wymienić i czy przykręcenie nowego krzyżaka na śrubach...
Witam Poszukuje krzyżak do pralki Whirlpool AWM 8093 SILENT 857080949901 Jest nitowany do bębna, czy można go kupić oddzielnie? A może wiecie Koledzy gdzie taki można dostać z "rozbiórek". pozdrawiam Przeniosłem z "Schematu/instrukcji/artykułu".
Nagle bęben ciężko się kręcił. Po wizycie serwisu okazało się, że krzyżak bębna pękł w okolicach nitowania do bębna. Cena nowego bębna wraz z wymianą jest oszałamiająca. Czy ktoś już miał taki problem. Może to pospawać? Drugi temat to cieknąca woda z pojemnika proszku. Nie zawsze to wystepuje, ale rdza zdążyla juz nadgryżć krawędzie obudowy. Elementy...
bo coś zardzewieć musiało Tak, to były twoje stare zardzewiałe łożyska, na których pralka zbyt długo pracowała i ot taki efekt. Tak że nowa uszczelka plus smar i zobaczę czy robi się ciśnienie. Z czego chcesz to ciśnienie uzyskać? Zostaw w spokoju to, jak Ci nie paszą amory, to wymień na nowe. Na kolegi miejscu jeśli krzyżak przetrwał to rozwiercił...
Witam, taka naprawa jest trudna, może to byc luz na mocowaniu krzyżaka jeśli jest nitowany, ale bez wyciągnięcia bębna nic się nie da zrobic. Trzeba rozebrac.
Witam. Jeśli krzyżak bębna jest nitowany to trzeba rozwiercić nity a do montażu nowego użyć śrub nierdzewnych o odpowiedniej średnicy. Jeśli zbiornik był rozkręcany to krzyżak będzie dostępny jako część zamienna. O jakich zawiasach kolega pisze?
Tak , jeżeli po podmianie jest to samo na innym kolorze to masz odpowiedź. Bębny w tym modelu pasują od K tylko musisz uporać się z nitowanym chipem. Nowego polecam wkleić na mocną taśmę dwustronną. C.
Pralka Polar ptl1010 ładowana od góry 2008r. Uszkodzona - krzyżaki na bębnie wsadowym do wymniany (nitowane). Srzedam w całości. Oława.
Z serwisówka nie ma problemu jest do pobrania na forum. Łożysko lewe nie jest problemem cały układ jest prawie hermetycznie zamknięty od strony bębna pralki i rzadko pada. Problematyczne jest łożysko prawe tam gdzie jest jednocześnie wlot ciepłego powietrza do bębna podczas suszenia. Nie uzyskałem żadnej fachowej odpowiedzi a serwisówka też tego nie...
Niestety dalsze problemy. Prawdopodobnie fiszbin od biustonosza (to taki pierniczony wygięty drut usztywniający stanik - jakby ktoś nie znał) w bębnie albo ten krzyżak. Łożysko odkręciłem zgodnie z zalecaniami powyżej. Po odkręceniu poruszałem bębnem bez kręcenia (w górę i w dół) i okazuje się, że coś ociera. Żona znalazła biustonosz, w którym brakuje...
Najpierw należy obejrzeć bęben od środka.Jeżeli nitowanie półosi bębna jest uszkodzone to zrobić to co koledzy radzili -wyrzucić pralkę. Jeżeli jest krzywe koło pasowe lub połączenie kolo pasowe-bęben ma luzy to dalej nie ma co naprawiać. Jeżeli nie jest krzywe koło pasowe,to można jeszcze podregulować silnik.Silnik z całym mocowanie można wysunąć w...
Witam ! Nie wiem jak w Twojej pralce , ale chyba masz ścięty klin na wale bębna , lub coś z mechanicznym połączeniu bębna z dużym kołem. Zdejmij pasek i duże koło i zobacz, może też nie ma połączenia wału z bębnem , połączenie zazwyczaj nitowane. Choć po namyśle tam nie będzie klin-a , tylko połączenie metal-metal na stożek , może po prostu poluzowała...
No fakt simmering. Ta pralka, to SILTAL. Swego czasu podobna do POLARA (i vice wersa) :wink: Pozdrawiam. PS. Dzisiaj robiłem taką, ale na łożyska silnika... (silnik INDESCO- nitowany).
Dlatego nie ma krzyżaków bębna w spisie części zamiennych bo zbiorniki są zgrzewane. Bęben pralki to stal nierdzewna a krzyżak to stop aluminium więc tylko wymiana na zasadzie nitowania lub skręcania wchodzi w grę. Electrolux niestety pozwala tylko na wymianę ułożyskowania a w razie uszkodzenia krzyżaka tylko wymiana kompletnego zespołu piorącego wchodzi...
Najprościej to złomowisko i poszukaj pralki ładowanej od góry.Wytnij nity z drzwiczek kosza zespołu piorącego i zanituj je w swojej pralce.Ja tak robię,używane ale sprawne montuję do kosza i po problemie.Nituj od środka gdyż w przeciwnym razie będzie Ci szarpało rzeczy które pierzesz.Można wymienić same sprężyny,jest ich po dwie na każde drzwiczki lecz...
Pisząc że jest mało miejsca miałem na myśli plastikowy zbiornik już po skręceniu całości - wiadomo że krzyżak przylega do bębna. I o ten zbiornik zachaczają nakrętki jeśli włożysz je główkami do środka bębna. Przynajmniej na początku - jeśli już wyżłobią rowki to potem jest okej.... Pozatym jeśli nakrętki się poluźnią (mimo 'chińskich' podkładek) to...
Nawet nie składaj pralki z powrotem bo stan pierścienia na którym pracuje uszczelniacz jest fatalny. To pancerny krzyżak więc rozbierz zbiornik, odseparuj krzyżak wewnętrzny od bębna (czy jest skręcany czy nitowany tego Ci nie powiem) poszukaj dużej firmy tokarskiej i poproś o naprawę tulejki pod uszczelniacz. Ewentualnie możesz " uratować" sytuację...
Gdyby puściło na łączeniu nitowanym dało by radę to skręcić Nie rób sobie nadziei. Albo urwało się ramię krzyżaka albo ukręciło oś bębna. Tak czy inaczej złom.
Dziękuję, ale po obejrzeniu materiału stwierdzam, że to robota nie dla mnie, a jak jeszcze piszesz że krzyżak jest nitowany i trzeba rozwiercać to w ogóle. Orientujesz się może jaki byłby koszt robocizny? Parę lat temu za otwarcie bębna i złożenie serwisy wołały 400-500 zł, pewnie teraz z wymianą krzyżaka i częściami wyszłoby z 1000zł.
Ten numer nie przeszedł. Dlatego wziąłem młota okleiłem go trochę ażeby nie poobijać nakrętki i uderzałem mocno. Jednak coś mi tu nie pasuje w tym co piszecie. Mianowicie musiałem bardzo mocno uderzać ażeby oś w końcu wsunęła się do środka. Sprzedawca ze sklepu chemicznego powiedział mi, że on przy swojej Whirlpool wyciągał jeszcze od wewnatrz (w miejścu...
Żeby pasowały. Pewnie podanie średnicy wew bębna by zwiększyło szanse, zwłaszcza jakby myśleć o nakładkach na szczęki a nie kompletnym zespole Bo rozumiem konstrukcję szczęki masz? W onym czasie się to naklejało (nie powiem czym), w jeszcze starszej epoce nitowało
Tak, nie dość że z kwasiaka to jeszcze twarde... Nie musisz nitować, to jest trochę kłopotliwe - możesz dopasować śruby, byle były ocynkowane. Co do tego kleju to daj sobie spokój bo nigdy nie ustawisz osi na środku.
Tak, tylko że jest mały problem - silnik jest nitowany i trzeba rozwiercić nity, trzeba też ściągnąć wałek z ośki a siedzi baardzo mocno. Bez odpowiedznich narzędzi nie ruszysz tego tematu. Podokręcaj też śruby dookoła bębna - na pewno są popuszczone i cieknie z bębna woda na silnik - to jest przyczyna głośnego łożyska.
czy bęben jest nitowany/skręcany/klejony? Żadne z tych rozwiązań - musisz to sam zobaczyć :)
Witam to znowu ja po wyciągnięciu bęba zabrałem się za naprawę obudowy obudowa naprawiona więc zabrałem się za bęben jego czyszczenie. Wyczyściłem osad który nagromadził się między bębnem a krzyżakiem bębna i poraz drugi doznałem szoku krzyżak skorodowany a dokładnie miejscami zaczął się utleniać i w kilku miejscach popękany czy ktoś może się oriętuję...
Nie pamiętam Zawsze sciąga się stare sprawdza jakie są i wymienia chyba 6203 Jedyny problem to koło pasowe Bardzo często pęka przy ściąganiu ściągaczem Polecam podgrzać i dopiro ściągać jest jeszcze jeden problem w nie wszyskich silnikach nitowanych Oś pod kołem pasowym jest moletowana czyli szersza(grubsza)trzeba przeszlifować wał , a po wymianie łożyska...
Dzięki za podpowiedz odnośnie, rozkręcanej obudowy bębna. Przepraszam, ale w trakcie pisania kolejnej wiadomość , dostałem od Pana informację której jeszcze nie zdążyłem przeczytać. Proszę się nie dziwić chcę albo naprawić jak najmniejszym kosztem, bo mam świadomość że to jest już 12 lat eksploatacji i mogą się psuć kolejne rzeczy więc dążę do optymalizacji...
Obiekt zaznaczony strzałką to tachogenerator. Silnik jest nitowany i jeśli w grę wchodzi wymiana tylnego łożyska to jest to wykonalne w domowych warunkach, ale dostęp do przedniego blokuje kółeczko pasowe i dadzą radę go zdemontować tylko w warsztacie regeneracji silników.
Jeśli amortyzatory będą na plastikowych trzpieniach to naprawa bezproblemowa. Bywały Bosche z nitowanymi amortyzatorami. Możesz zamieścić zdjęcie mocowań amortyzatora po demontażu tylnej osłony koła pasowego?
Witam po raz pierwszy w tym dziale , zwykle zajmuje się elektroniką , lecz po demontażu kilku pralek stwierdziłem że są to w miarę proste do naprawy urządzenia i kilka udało mi się naprawić. Mianowicie mam taki dylemat , pralka z tematu miała problem ponieważ od jakiegoś czasu bęben zaczął głośniej chodzić , oraz w pozycji luz (pralka wyłączona) bęben...
To się jakoś nakręca bo orginalnie są nitowane czy tam prasowane ;-) A cały bęben jaki będzie jeżeli mógł bym prosić o numery. Dodano po 3 Znalazłem na szrocie pralke AWD 4113/p service 859232246000. Będzie pasował bęben do mojej??
Może użyłem złego słowa, nie mimośrody tylko samoregulatory. A rocznik ma znaczenie ponieważ w tym roczniku który ja miałem (o ile sie nie mylę miałem 84r.) samoregulatory tarcz były "całkiem rozbieralne" a te które pokazał kolega na rysunkach sa nitowane i tych niestety nie da się rozebrać i uratować martwego tak jak zrobiłem ja. Kolego czy to rozbieralne...
Witam. Krzyżak jest nitowany i występuje jako całość z bębnem, ale cena jest powalająca. https://north.pl/karta/beben-z-krzyzakie... Może da się coś dopasować od innego modelu, ale to już musi pomóc ktoś kto ma dostęp do dokumentacji serwisowej. Według North ten nie pasuje, ale do końca pewności nie ma....
A samych okładzin kupić nie możesz? Z nitowaniem sobie poradzisz bez problemu.
Cylinderki te stare nie mogły być dobre, bo był podwinięty mały czarny oring, podwinięty, a raczej przecięty. Zniszczyłeś je tym że pozwoliłeś się tłoczkom za dużo wysunąć. Uszkodzony czyli co z nim jest nie tak? Tam są 2 warstwy gumy, jak jedna się odklei od drugiej to ten w środku się zwija jak makaron świderki i jest po prostu niedrożny. Łatwo to...
Programator jest nitowany, a więc nierozbieralny i części zamiennych do niego nie ma.
Kiedyś pracowałem w Zakładach Mechanicznych w Tarnowie i tam większość odlewów (korpusy obrabiarek, itp.) wykonywano z żeliwa. Pracowałem przy ich obróbce mechanicznej i wiem, że obrabiarki do obróbki tych odlewów były potężnych rozmiarów. Korpusy tej maszyny parkowej też były zapewne obrabiane na ogromnych obrabiarkach do metalu. Wracając do maszyny...
Kol. Bleble ma racje nie zapomnij tylko dokupić 5 srub nierdzewnych oraz nakretki, życze powodzenia przy odwiercaniu starych śrub bo nie jest to łatwe i cetrycznym osadzeniu nowego krzyżaka. to musze sie zaopatrzyc w wiertarke nie idzie ich odkrecic Fabrycznie jest nitowany , a jak wymieniasz to przykręcasz śrubami , szukaj zestawu naprawczego z śrubami
Witam. Własnie wymontowałem ponownie silnik i uzwojenie stojana maja po 1,5om a na wirniku między sąsiednimi podziałkami ~1om poza trzema miejscami: w dwóch jest ~1,8om~a w trzecim ~11om. Chyba czas zawieść silniczek do warsztatu, poza tym silnik jest nitowany i trzeba będzie jakimiś śrubami to zastąpić. Można kupić sam wirnik do tego silnika? Indesco...
Myślę ze silnik. Ściąg pasek i pokęć bębnem - będziesz wiedział, że nie bęben. W silniku chyba nie można wymienić łożysk bo jest nitowany.Cena chyba ok. 400zł bo komutatorowy. macher Wiele silników jest nitowanych i to wcale nie oznacza że są nie naprawialne
ta część nie występuje jako część zamienna a stało się tak z powodu sypania zbyt małej ilości proszku w stosunku do twardości wody... Osobiście bałbym się to ręcznie nitować jak któryś nit puści na wirowaniu (a wtedy są największe przeciążenia) to pralka się rozwali w drobny mak..... szukaj używanego gdzieś.....
Zaprzyj łyżkami, mocnymi śrubokrętami o rant tarczy kotwicznej i szczęki, na wysokości tych podkładek i ściśnij szczęki do siebie. Po co jak przy 1 lub 2 naciśnięciu hamulca szczęki znów się rozejdą do bębnów i tak zostaną. Po drugie tu nie ma ręcznego bo to przód. Nie wiem czy te szczęki są klejone czy nitowane ale jeżeli klejone to zobaczcie co dzieje...
Witam! AWM 248-800, rok prod. 1999 SERVICE: 8570 248 10020 Poleciało łożyskowanie bębna - wiadomo - do wymiany oba łożyska + pierścień uszczelniający. Krótko przez tym pralka miała już (i to w stosunkowo niedługim czasie po sobie) dwa przypadki wylania wody - w trakcie płukania nabiera bez opamiętania - niestety raz sąsiad zalany, drugim razem w porę...
połączenia nitowane bębny hamulcowe punto bębny
iskra regulator napiąć scenic skrzynia automat zapieczony hamulec
Lokalizacja przekaźnika pompy paliwa Fiat Ducato 2.8 JTD Schemat audio Opel Insignia Grand Sport 2018