Triakiem zmieniasz wartośc napięcia zasilającego. Silnik do pracy potrzebuje napięcia a prąd pobierze z sieci jaki będzie chciał w zalezności od obciążenia. Regulator sam z siebie nie sprawi że automatycznie silnik się spali. Wzrost prądu spowoduje obciążenie na silniku. pzd.
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
- Czy regulator obrotów można ustawić na stałe ? Znam dwa przypadki, gdzie skończyło się to wywaleniem korby i destrukcją silnika. Dlaczego? Bo jak ustawisz dobre obroty dla nieobciążonego silnika, to zdusisz jak wjedziesz na trawę. A jak ustawisz dobre pod obciążeniem trawą, to bez obciążenia momentalnie wejdzie na bardzo wysokie obroty. I na pewno...
Jako regulator tak, ale nie będzie stabilizacji obrotów, jak silnik obciążysz to zwolni. No i to słabiutkie jest, tylko 8W.
Trochę mało. Potrzebujesz dostarczyć takie sygnały - - prędkość pojazdu, - obroty silnika, - obciążenie silnika. jak będziesz bazować na samych obrotach, to nawet stojąc i przegazowując układ będzie przełączał w górę. Sterownik musi widzieć prędkość pojazdu, obroty silnika, by na tej podstawie dobrać przełożenie, a do tego znać aktualne obciążenie silnika...
9000 rpm to obroty przy których pilarka ma najwyższą efektywność podczas cięcia, bo jak wiadomo z obciążeniem silnik zwalnia.
jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , Jak by to było takie proste, to zamiast zaworka byłoby zwykłe cięgno połączone z pedałem gazu :D Parametry brane pod uwagę dla stopnia otwarcia turbiny to: - temperatura silnika - stopień naciśnięcia pedału gazu - obciążenie silnika - obroty silnika - prędkość pojazdu -...
Miałem na myśli ze za 200 zrobić można sterownik do sterowania obrotami silnika Szczególnie że obciążenie jest stałe i łatwiej utrzymać obroty.
Nie otwiera się. Po to Ci napisałem, żebyś nie zmieniał nacisku na pedał gazu. Przepustnica będzie ciągle w tym samym położeniu, ale zaobserwuj, co się stanie z obrotami, jak "zdejmiesz obciążenie" z silnika.
Jeżeli jest zablokowany , to nie wkręci się na maksa , po prostu odetnie mu zapłon i nie pozwoli na wyższe obroty silnika . :| I to nie ważne czy jest obciążony czy nie . :|
Chodzi mi o moc pobieraną z sieci, w czasie pracy znamionowej oraz na wolnych obrotach. Wzór na moc znamionową mechaniczną silnika(czyli ile można teoretycznie obciążyć silnik) przy zmianie obrotów falownikiem, napisałem wyżej. Czynna moc elektryczna pobierana z sieci jest zawsze kilka -kilkadziesiąt procent wyższa od mocy od na wale. Czynna moc elektryczna...
Wymieniana była kompletna przepustnica razem z silniczkiem krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy. Po wymianie nic się nie zmieniło Nikt nie ma więcej pomysłów co może być z tym samochodem? Wymiana przepływomierza rozwiązała problem. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Witam Sa dwa praktyczne rozwiazania z zastosowaniem falowników, - zastosować zwykły falownik i sprzężoną z osia prądniczke tachometryczna - zastosować falownik wektorowy i odpowiedno skonfigurować Rozwiązanie zależy od wielkości zmian obciążenia i wymaganych innych parametrów Pozdrawiam
Tak. Im większy poślizg tym mniejsze obroty (przy stałej częstotliwości zasilania). Poślizg zależy od obciążenia: większe obciążenie = większy poślizg = mniejsze obroty. Chociaż obrotów silnika asynchronicznego nie reguluje się za pomocą poślizgu tylko częstotliwości zasilania (za pomocą falowników). Poślizg jest zjawiskiem, które w pewnym stopniu jest...
Nie wiadomo co ta moc tak naprawdę oznacza. Zresztą nie obciążony silnik pobiera mało energii.
Uszczelki w dolocie zmieniane? Tak samo pod wtryskiwaczami? Ten silnik ma dość niskie wolne obroty i strasznie przez to wrażliwy na lewe powietrze na wolnych obrotach. Jak załączysz klimę (zwiększa obciążenie silnika i podnosi obroty ) wtedy też jest wypadanie zapłonu?
Mam pytanie jak obliczyć minimalne obroty silnika obciążonego zasilanego przez falownik?
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
Regulator obrotów jest sprawny? Chyba nie, ponieważ silnik nie podnosi automatycznie obrotów wraz ze wzrostem obciążenia. Jaki to silnik?
fakt - zbyt pochopnie z tym falowikiem wypaliłem, ściemniacz powinien zadziałać, są też kity AVT do samodzielnego montażu, poszukaj w sklepie AVT lub na allegro. Takie regulatory są chyba nawet przystosowane do obciążeń indukcyjnych
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
różnią się grubością wewnętrznego pierścienia. O co tutaj w tym wszystkim chodzi? Być może są przystosowane do różnych obciążeń, albo obrotów.
To jest silnik przystosowany do pracy z regulatorem obrotów ( kontrola obrotów) i do pracy szeregowej. Bez regulatora obrotów i bez obciążenia ( małym obciążeniem) silnik zacznie się rozbiegać co spowoduje że wirujące części zaczną z ogromną prędkością odrywać się.
Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony.
Można, będzie jednak problem po wjechaniu w wyższą trawę. Normalnie, przy wzroście obciążenia silnika, regulator podnosi samoczynnie obroty aby zapobiec zgaśnięciu silnika.
W odkurzaczu głównie bezwładność dominuje, w miarę wzrostu prędkości rośnie obciążenie tłoczonym powietrzem. Tracie raczej pomijalne. W lodówce zanim kompresor zacznie coś sprężać to silnik już ma pełne obroty. Obciążony również głównie bezwładnością drugorzędni tarciem.
teraz mogę mu dawać do 3000 Możesz i do 4000 byle na krótko, potem możesz na coraz dłużej. Albo inaczej, jak chcesz się szybko włączyć do ruchu to możesz mu mocno depnąć i rozpędzić do powiedzmy 40km/h na jedynce ale nie rób jeszcze tego na 3-ce do 110km/h. W docieraniu obroty są ważne tylko na początku (żeby nie za duże) ważniejsze jest obciążenie...
Cześć Nie mam pojecia czy tutaj jeszcze jestes ale mam pytanie rozwiazales ten problem? Mam to samo od 2 lat. Pozdrawiam
Tutaj zaczynają się schody- silnik ma 2x większe obroty jak wałek rozrządu i wał będzie mieć za duże obciążenie żeby zapalić.
Co masz na myśli aby dać jakieś obciążenie?
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Wszystkie tanie regulatory oparte są na regulacji tyrystorowej - mogą sterować obrotami wentylatorów. Nie dotyczy to silników obciążonych w inny sposób.
A trochę handlarz przesadził. jazda pod mocnym obciążeniem na 1600 obrotów silnika to przesada za niskie ale już 1800 czy gdy ma bardzo ciężko 2000 nic mu nie zrobią. Przegięciem jest brusić na 2200 i więcej.
turbina kręci się bez minimalnego oporu bardzo lekko nic nie trze nie a silnik przy starcie jak by ledwo dyszał. Bo obciążenie ma charakterystyke wentylatorową wraz z obrotami opór mechaniczny rośnie kwadratowo. Obciążony znamionowo zużyje dziennie 140zł.
Sądząc ze schematu to jest to ściemniacz oświetlenia (obciążeniem jest żarówka). Być może właśnie dlatego nie działa poprawnie z obciążeniem o charakterze indukcyjnym.
Silnik bldc da się uruchomić bez sterownika prądem zmiennym tylko po włączeniu musisz nim zakręcić i wejdzie w obroty synchroniczne, zbyt duże obciążenie go wytrąca i staje. Oczywiście patrz na napięcie zasilania.
Bardziej obciążony alternator, spadają obroty silnika, w konsekwencji większa podatność na unieruchomienie silnika. To tylko domysły...
Dostępna moc nie ma wpływu na spalanie, sprawność silnika, a co za tym idzie spalanie przy danej mocy chwilowej, wynika z jego konstrukcji. Możesz po prostu świadomie nie wykorzystywać pełnych możliwości silnika, co wpłynie na mniejsze spalanie i dłuższą żywotność. Silnik uzyskuje optymalną sprawność tylko w pewnym zakresie obrotów i obciążenia. Nieobciążony...
Jest duże ryzyko, że spalisz urządzenie. Tego typu regulatory, można sobie używać np. do wentylatorów, silników, które pracują bez dużego obciążenia.
Taki silnik pod obciążeniem to pewnie ze 200W, może więcej - może mniej. Silnik nieznany. Jeśli trafo będzie za słabe to silnik zwolni, jeśli trafo będzie za mocne to nic się nie stanie.
obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg). na nieobciążonym obroty się praktycznie nie zmienią. Nawet niesymetryczne rozłożenie wirującego pola elektromagnetycznego nie zmieni obrotów nieobciążonego silnika - częstotliwość (np 50 Hz) zasilania będzie taka sama, ilość biegunów nie ulegną zmianie - to obroty będą takie same. Dopiero poślizg...
Witam Jeśli podłączyłes silnik tak jak na schemacie to jest OK. Nie podałeś mocy silnika, przy silnikach > 5KW iskrzenie jest normalne .Zmiana kierunku obrotów -to zrobiłeś dobrze -zamiana faz zasilania przed stycznikiem głównym. Pytanie co ten silnik napędza może po prostu jest większe obciążenie silnika przy pracy np: w lewo? Sprawdż prądy czy są...
Myślę że ważniejsze będzie rozwiązanie sterowania napędem kół i wyznaczanie trasy niż nóż, który może mieć stałe obroty a regulować możesz prędkością jazdy podczas koszenia. Gdy jest mało trawy jedziesz szybko, gdy pobór prądu silnika noża się zwiększa zwalniasz. Akurat silnik szczotkowy bardzo ładnie odzwierciedla obciążenie wału poborem prądu. Jest...
Chyba jedyne wyjście to konwersja na mechaniczną, ćwiczyłem to u siebie w samuraju z oryginalnym silnikiem renaulta. Problemem może być automatyka podnoszenia obrotów przy zmiennym obciążeniu silnika (szczególnie przy klimatyzacji). Luknij sobie: http://jarekstryszawa14.w.interiowo.pl/s...
Witam ponownie ! Przy przezwojeniu na jedną fazę możesz ją wzmocnić do granicy max średnicy drutu - miedzi , która zmieści się w żłobkach. Odpowiednie rozłożenie uzwojenia tj cewki 6 - cio palcowe . Pozostaje tylko silnik , który przy ustawieniach obrotów / 50 Hz / z gaźnikiem pokonywał zmienne obciążenie. Robiłem taką prądnicę dla klienta / 100 mm...
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle I za to odpowiada regulator obrotów. ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. I dokładnie tak jest. Podłączone pod generator...
Moc alternatora podaje się dla 14V czyli dla alternatora o wydatku nominalny 100A czyli masz 1,4kW. Dodaj jeszcze sprawność alternatora jakieś 70-80% i przekładni. Do tego zapas na zużycie silnika. Alternator rozwija pełną moc od jakiś 5,5-7 tyś obr/min. Pełnej mocy pewnie dużo razy nie wykorzystała, a jak wzrośnie obciążenie ponad miarę to silnik zwolni...
To faktycznie czysto teoretyczne pytanie, bo trzeba uwzględnić jak obciążony jest silnik, o ile zmniejszą się obroty z prędkości synchronicznej danego uzwojenia, czym bardziej spadną tym prąd pobierany na dwóch fazach będzie większy. Ale wynik będzie taki jak podejrzewasz a może nawet większy. Silnik zacznie się grzać i jeśli nie będzie miał odpowiednich...
przy kręceniu rozrusznikiem (silnik nie zapala) -około 1 bar na wolnych obrotach - około 4.5 bar Na maxymalnych obrotach silnika (silnik bez obciążenia) - 6.5 bar
Na schemacie widzę żarówkę i to jest ok. natomiast obciążenie indukcyjne (silnik) generuje przepięcia, które mogą uszkodzić triak ewentualnie sam silnik. Ponadto do regulacji obrotów silników indukcyjnych służy falownik, niestety znacznie droższy i skomplikowany. W pewnym zakresie obrotów taka prymitywna regulacja jakoś tram się sprawdza ale obroty...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send. Regulatorów montowanych w sendzie jest kilka w zależności od wyposażenia i modelu.Wygląda na to że prądnica tak obciąża silnik że nie może przekroczyć średnich (6tys) obrotów. Gdy prądnica jest mocno obciążona może dochodzić do przesunięcia zapłonu a w konsekwencji...
Pytanie nie jest takie banalne na jakie, na pierwszy rzut oka wygląda. Mam zastrzeżenia tylko (ew.) do określenia "oporność". Oporność jest zawsze taka sama czy silnik stoi czy się kręci i decyduje ona o maksymalnym prądzie rozruchowym. Po rozruchu o prądzie płynącym przez silnik decyduje jego IMPEDANCJA. Składa się na nią rezystanncja (oporność) uzwojenia...
To jest prosty regulator, narysuj schemat, coś doradzimy, zaznacz, gdzie jest podłączone zasilanie i gdzie jest podłączone obciążenie w postaci silnika, a w Twoim przypadku żarówka. Ten mikrowyłącznik działa, sprawdziłeś go?
wątpię że 1.6 8v, które będzie ciągle wymagało wysokich obrotów będzie bardziej trwałe niż 2.0 16v. Silnik o małej mocy na ponad 1200 kg nie będzie trwały. Koszta naprawy głowicy 8v i koszta naprawy 16v nie są aż tak wielką przepaścią. Gorzej było by w przypadku v6. Co do gazu to prawidłowo założona instalacja będzie miała łatwiej w mocniejszym silniku,...
Czy problem może być po stronie silnika?... ...Bo mam wrażenie że nie wchodzi na max obroty. Jeśli silnik nie ma odpowiednich obrotów (zbyt niskie), to sprzęgło może się nie zesprzęgnić, skoro jest odśrodkowe, lub gdy obroty silnika są na granicy zadziałania sprzęgła, to przy obciążeniu sprzęgło może się ślizgać lub rozsprzęglać gdy obroty silnika...
zależy mi na jak najmniejszej utracie obrotów Jeżeli obroty sprężarki mają pozostać takie same, to przy ustalonej wydajności/kompresji nie możesz zmniejszyć mocy. Brzmi jakbyś chciał zmniejszyć obciążenie silnika zachowując wydajność sprężarki ;) Może myślisz o obrotach sprężarki - te spadną na skutek mniejszego obwodu koła napędowego i mniejszego...
Witam. Na prośbę adamjur1 zabieram głos w sprawie w/w silnika. Silnik Schragiego, mimo swojego skomplikowania, jest silnikiem symetrycznym i prądy w fazach muszą być jednakowe, również w stojanie, którego uzwojenie jest uzwojeniem wtórnym silnika. Prądy w tym uzwojeniu są znacznie wyższe niż zasilające. 50-60 A jest ok, ale muszą płynąć we wszystkich...
Dziękuję za tę informację. Z ciekawości jakiej marki kompresor? Fiac airblock 502 W moim przypadku kiedy spadają obroty ale z nimi jednocześnie spada obciążenie silnika to nie ma potrzeby dodatkowego przewietrznika bo co prawda ten standardowy przewietrznik z racji mniejszych obrotów "dmucha" słabiej ale też jest mniejsze obciążenie więc silnik słabiej...
Czy silnik po podniesieniu koła ma takie same objawy czy tylko pod obciążeniem? Wchodzi ładnie na obroty? czy ma to miejsce na ciepłym silniku czy nie ma to znaczenia?
Daniel. Ten układ się nadaje do takiej regulacji. Zastanawia mnie tylko po co ci ta regulacja? Każdy palnik ma przecież regulację powietrza klapą. To załatwia sprawę ilości powietrza w 100 %. Do tego jak masz zapiętą pompę to ze względu na dodatkowe obciążenie silnika pompą - może nie wystartować z małych obrotów i spłonie silnik.
Pracy generatorowej nie będzie. Aby silnik asynchroniczny włączony do sieci pracował jako generator to musi być spełniony warunek wyższych obrotów niż synchroniczne silnika. Nie wiem dlaczego nie chcesz zastosować falownika. Aby była dobra regulacja obrotów poziomem napięcia zasilającego (bez sprzężenia zwrotnego) muszą być spełnione dwa warunki: 1....
W sumie silnik Diesla (dizel) ma zadajnik/nastawnik obrotów, więc po ustawieniu 1200 obrotów silnik powinien takie utrzymywać niezależnie od obciążenia. Z pewnością tak się dzieje z silnikami do ciągników rolniczych. Jeśli prądnica nie przekroczy maksymalnego obciążenia na zadanych obrotach, to silnik powinien sobie poradzić z obciążeniem i utrzymaniem...
Nie, zmniejszenie siły wibrującej zmniejszy obciążenie (silnika/łożysk).
To takie 2 pytanka jeszcze żeby mi się coś rozjaśniło.... 1) Prędkość obrotowa na tabliczce znamionowej jest podana dla obciążonego czy nieobciążonego silnika? 2) Czy przy jednakowej mocy i obciążeniu obroty silnika 2800 obr/min będą się jakoś różniły od silnika 2900 obr/min? Sory że tak dociekam ale muszę dokładnie to wiedzieć bo poszukuję silnika...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Gdy budowałem pierwszy regulator tego typu znalazłem informację , że lepiej zastosować zamiast zasilacza beztransformatorowego , transformatorowy. Nie miałem takiego problemu . Silniki startowały płynnie bez i z obciążeniem.
Jeżeli alternator był zmieniany, to już jest to podejrzane. W nowym Vito (model 639) cienki przewód wychodzący z regulatora napięcia to nie jest przewód "D+" do kontrolki ładowania - tylko przewód komunikacyjny łączący alternator ze sterownikiem silnika. Zależnie od zapotrzebowania na prąd i obrotów silnika obciążenie alternatora jest regulowane dla...
Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
Czy jak zmniejszę obroty silnika o 50% przy pomocy falownika to zużycie energii też się zmniejszy o 50%? (Obciążenie silnika takie same)
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
Z enkoderem najprościej. Można też włączać na określony czas jeśli jest stałe obciążenie silnika.
Temat stary ale nie zamknięty tak więc: Kv (rpm/v) oznacza obroty silnika na volt. Czyli np. jeśli silnik ma 300 Kv i jest zasilany 3s LiPol to znaczy, że przy zasilaniu 11,1 V osiągnie maksymalne obroty bez obciążenia 3330. W praktyce około 5% mniej.
Bo szarpie na niskich obrotach kiedy jest duże obciążenie silnika i wzbogacona mieszanka.
Czy pralka na obrotach rewersyjnych w obie strony jednakowo kręci czy jest różnica.
W załaczniku masz schemat starego SNA2. Nie ma tu mostków H tylko sterowanie obrotów silnika przez MOSFeta IRF a kierunek obrotów odwraca przekaźnik.
Całe stanowisko użytkowane będzie kilka razy w ciągu roku. W badaniu wykorzystywany będzie hamulec proszkowy, ale nie będę obciążał silnika do zerowych obrotów. Zasada pomiarowa: ustawić przełożenie przekładni, włączyć silnik, odczytać obroty, zadać obciążenie (około 2 Nm), odczytać obroty, zadać obciążenie (około 4 Nm) odczytać obroty, czynności powtórzyć...
Aparatura kontrolno pomiarowa.Takie manometry były stosowane w kotłowniach,wymiennikowniach. montował to swego czasu Mera Mont Września.Jeżeli firma jeszcze istnieje to może u nich? Problem w tym że wakuometrów z potencjometrem nie mogę znaleźć - także u nich. Może więc inne pomysły? Jakieś schematy - np z zastosowaniem istniejących regulatorów? A...
Otóż takiego silnika nie możesz tak obciążyć aby jego obroty spadły poniżej tej wartości, która podałeś dla obciążenia znamionowego. Jeśli to zrobisz to prąd przez niego pobierany przekroczy znacznie ten dopuszczalny 26,7 A - a silnik się zwyczajnie spali. Tego typu silniki mają przy konkretnym napięciu względnie stałą wartość obrotów. Jeżeli chcesz...
Tylko tu jest mowa o silniku z wirnikiem klatkowym a nie szczotkowym. Silnik szczotkowy szeregowy, a zapewne to taki jest - obroty zależą od obciążenia. Silnik może trochę zwalniać.
Powodów może być kilka. Zasilacz również, ale najpierw sprawdziłbym sam silnik. W polskich silnikach (zwłaszcza tych które maja kilka ( ;) ) lat za sobą często dochodzi do zabrudzenia komutatora - brud częściowo zwiera lamelki komutatora i silnik pobiera znacznie większy, niż powinien, prąd. Stabilizator utrzymuje obroty silnika, ale po włożeniu kasety...
Musisz sprawdzić regulator obrotów i gaźnik. Czy silnik, podczas zwiększonego obciążenia, zaczyna kopcić z tłumika?
Jeden, obciążeniem trafko o 4 niezależnych uzwojeniach.
Tłumaczę Ci, że silnik odkurzacza jest obciążony, jak pompuje powietrze. Jak go zatkasz, to silnik pracuje niemal na luzie, nawet słychać, jak obroty rosną. A piła jest obciążona wtedy, kiedy tnie i wtedy wartość na watomierzu wzrośnie.
Głównie chodzi mi o to, czy podczas sterowania silnikiem falą prostokątną ze zmiennym współczynnikiem wypełnienia PWM, napięcie "istniejące" na silniku oblicza się jako wartość średnią czy skuteczną? Wszędzie, w przypadku maszyn elektrycznych, używa się wartości skutecznych. Jeśli mówimy o fali prostokątnej, to problem nie istnieje gdyż wartości te...
To jest silnik szeregowy, obroty takiego silnika bardzo zależą od obciążenia.
Witam wiem ,że temat w czasie stary i nie widzać rozwiązania , chciałbym po czasie dodać info że japończyki itp. lubią w sterowaniu silnikiem obroty zwiększać właśnie zależnie od obciążenia instalacji elektrycznej. Alternator wysyła do kompa silnika sygnał że jest bardzo obciążony komputer podnosi obroty,stąd może być ten efekt wow, czyli 1500 obr/min...
Zapomniałem sprecyzować potrzeby takiego zastosowania. Silnik którym chce sterować (notabene pochodzący od fiata 126) ma służyć do napędzania pompy hydraulicznej która ma obsługiwać podnośnik hydrauliczny. Maksymalna wydajność pompy jest przy 2000 obrotów, dla zachowania dobrej wydajności i żywotności postanowiłem że najlepiej aby pracowała przy 1500...
Tyle że wtedy nie masz stabilizacji obrotów, obroty zależą od obciążenia silnika, nie da się tak np mieszać lekkiego kremu na niskich obrotach.
Silniczek może się obracać, ale czy pod obciążeniem też?
Czy wiesz może jak informacja o obciążeniu alternatora trafia do sterownika silnika. Zawsze myślałem że sterownik silnika ma za zadanie utrzymać obroty sterując pompą, jeśli obroty siadaja po silnym obciążeniu alternatora. I wtedy na podstawie dawki paliwa i obrotów wylicza sobie obciążenie silnika. Dysponujesz może schematem silnika do 1.9dti
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
To co zamontowałeś to właśnie fazowy regulator napięcia. Niby coś reguluje, a w zasadzie efekt mizerny. Te dźwięki, to właśnie moment kiedy triak nie "pali" symetrycznie. Lepszym byłby regulator z U2008, który posiada wyzwalanie dopasowane do obciążenia indukcyjnego.
Moc silnika: Ciężar konstrukcji Zakładane: prędkości obrotu Parametr obciążenia K Kolego tu masz to z czego ja kiedyś korzystałem http://www.sternet.pl/przekladnie_dobor....
Kosiarka to przeważnie ma ustawione obroty maksymalne na jakich ma pracować. Tam przeważnie nie "dodaje się gazu". Jest ustawiony zakres obrotów, obroty te to są w granicach 2800-3000 na minutę. Przy obciążeniu gdy obroty spadają to regulator obrotów silnika je odpowiednio koryguje dodając lub ujmując gazu, i to wszystko. Naszym zadaniem jest zasadniczo...
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
A jak stoisz z momentem rozruchowym, rzecz jasna maksymalnym tego silnika i obciążalnością udarową sterownika? Gdy obciążysz silnik bezszczotkowy np. śmigłem albo łopatkami pompy to w czasie startu ciężko nie ma ale jak podciągniesz obroty to zgodnie z krzywą np. kwadratową obciążenie rośnie. To samo dotyczy wydzielanego ciepła w silniku. Duże obciążenie...
obciążenie spadać obrót błąd obciążenie silnik wykrywać obciążenie silnik
gazowanie reduktor biały ekran matrycy monitora iphone operator
integra tylko zegar uniden ubc125xlt
Iveco AS440T/P - Ikona Podniesionej Naczepy Błąd EventSetInformation w ADVAPI32.dll - rozwiązania