Rozważ sprawdzenie pompy obiegu cieczy chłodzącej.
Przyczyna termostat się nie zamyka masz cały czas duży obieg cieczy chłodzącej . https://www.google.pl/search?client=oper...
Romulus. Takie pompki na 12V idealne do tego celu są w starych mercedesach W124 i 190 w obiegu cieczy chłodzącej
znam podobny przypadek w oplu frontera 2,3tdi do 110km/h wszycho ok powyzej juz tem rosła a przy 150-160 moment i czerwone pole.. Po wielu próbach okazało sie ze w głowicy było jakies małe pękniecie które niby nie wpływało na prace silnika ale uciekały nim spaliny które przedostawały sie do obiegu cieczy chłodzącej powodując wzrost temperatury,dopiero...
Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia na początek.Jeśli negatyw to wykluczy uszczelkę głowicy. Jeśli pozytyw,trudno głowa w górę i reszta co się z tym wiąże..Poza tym odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź czy jest obieg cieczy chłodzącej-powinien być zdrowy strumień cieczy z cienkiego wężyka który dochodzi z góry zbiorniczka. Układ...
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
ok dzięki. a co z obiegiem cieczy chłodzącej w trakcie pracy silnika? czy nie będzie blokowana przez pompke webasto?
to dlaczego przy pracujacym silniku jak zdejme przewod przelewowy ze zbiorniczka to nic nie leci.Nawet jak zdejme przewody przy nagrzewnicy to leca sladowe ilosci plynu! podpinalem vasa,bladow zero,czujnik temp podmienialem,bez efektow Dodano po 7 i chyba nie powiecie mi ze jak chlodnica jest zimna i to normalny objaw!!!!!!!!
Seat Alhambra 1,9 TDi 1999 rok z tyłu jest druga nagrzewnica bez parownika klimy. Chodzi o obieg cieczy chłodzącej dla pojazdu wyposażonego w OGRZEWANIE POSTOJOWE. Chciałbym rozbudować lub wymienić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe. Z układem elektrycznym sobie poradzę ale chciałbym upewnić się co do układu wodnego. Zwłaszcza do zaworu odcinającego...
witam. jeśli próbowałeś je uruchomić wymontowane i/lub bez pełnego oprzyrządowania (pewnie pompa obiegu cieczy chłodzącej) to sie pewnie zablokowało. po pięciu nieudanych próbach urządzonko sie blokuje. kupiłem do opelka d5wz i przez brak pompki paliwa je zablokowałem, po odblokowaniu (tech2) dziś je uruchomiłem,również na sucho, ale z pompką i paliwem,...
Tak wchodzi. Termostat usunięty Dodano po 6 Bądź obieg cieczy chłodzącej jest nie drożny. Z góry dzięki za pomoc
Skoro silnik się przegrzał a z nawiewu leciało zimne powietrze to znaczy, że zanikł obieg cieczy chłodzącej. Możliwe, że pompa cieczy chłodzącej odmówiła posłuszeństwa.
Po mojemu chodzi o obieg cieczy chłodzącej. Co wy na to?
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
przegrzanie ....sprawdzić musisz obieg cieczy chłodzącej może jest gdzieś załamany wąż
Witam serdecznie wszystkich jestem właścicielem VW sharan z 2003r i mam problem z elektryczną pompką obiegu cieczy chłodzącej, która pracuje tylko po uruchomieniu zapłonu, z jakiegoś powodu pompka nie pracuje kilka minut po wyłaczeniu zapłonu. Czy ktoś wie wczym może być problem.
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Wygląda na to że termostat, otwarty jest duży obieg cieczy chłodzącej. Teraz byłem w krótkiej trasie, temperatura na wskaźniku 70 stopni, chłodnica gorąca, też miała około 70 st. C.
Witam! Posiadam VW T4 rok 2001; 2.5Tdi; kod silnika ACV. Problem jest taki że nie działa elektryczna pompka obiegu cieczy chłodzącej która znajduje się przy chłodnicy.Do chodzą do niej 2 węże; kostka 2 piny i na krótko działa. Moje pytanie jest takie- jaką ona pełni funkcje? Co nią steruje i kiedy powinna się uruchamiać?? Proszę jakiś schemat lub dokładny...
Witam, Przepraszam, że się podłączam do tego tematu, mam jedno pytanie: Czy pompka od webasto pracuje podczas normalnej pracy silnika, czy też nie - tłumi obieg cieczy chłodzącej ?
Sprawdź pompę cieczy chłodzącej,możliwe że ma plastikowy wirnik który się powoli rozpada na kawałki lub dostał luzu na osi i nie obraca się z taką samą prędkością jak obroty silnika.W związku z tym nie ma odpowiedniego obiegu cieczy chłodzącej.
Strasznie komplikujesz. Wystarczy dmuchać w rurę powietrze i wyprowadzić w pomieszczeniu które chcesz chłodzić. Może niejasno opisałem o co mi chodzi. Wymiennik ciepła będzie na poddaszu, więc żeby działał musi być wymuszony obieg cieczy chłodzącej, stąd potrzeba pompki obiegowej. Nie chcę chłodzić bez przerwy, bo kiedy w lecie w nocy spada temperatura...
Witam. Róznica polega w mocy urządzenia i nie chodzi o moc spalania 5kw, bo to ma każdy. Sam dogrzewacz silnika posiada adnotacje na naklejce 12V/26W, a dogrzewacz z funkcją dogrzewania kabiny pasażerskiej jest mocniejszy 12/40W bo poza uruchomieniem pompki wymuszającej obieg cieczy chłodzącej uruchamia również wentylator nadmuchu.
Oryginał jest o temp. załączania 97°C, ale podobno można wstawić od Poloneza 92°C Jeśli normalna temp. silnika to ok 90 st.C to wentylator od poloneza będzie ciągle właczony. Nie bez powodu temp . załączenia wentylatora jest kilka stopni od typowej ( regulowanej przez termostat obiegu cieczy chłodzącej) temperatury silnika.
Witam Ma ktos pojęcie od czego jest ten czujnik na zdjęciu? "za rogiem" jest czujnik temperatury biorac pod uwage ze ten jest tez wkrecony do obiegu cieczy chłodzącej jest tez jakimś czujnikiem temperatury z dwoma "czymś" ale po co? na co? mniemam ze moglbym sobie podlaczyc dodatkowy niezalezny miernik temperatury pod to? pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/3532998100_...
na zewnątrz wiatrakami Wiatrakami w Holandii , u nas są wentylatory :D :D :D Tak ma obieg cieczy chłodzącej , mniej więcej działa to jak układ chłodzenia silnika w samochodzie . Dodano po 1 Ten panel z wymiennikiem ciepła/wiatrakami umieszcza się zapewne na zewnątrz obudowy na jakiś zawieszkach. Wewnątrz obudowy zamiast przednich wiatraków , ups ......
Witaj Oznacza to że auto jest jeszcze na małym obiegu i termostat nie puszcza na duży obieg cieczy chłodzącej. Możliwe że termostat Ci się zawiesza ale to tylko teoria. Jaka jest temperatura silnika w trasie? czy na postoju załącza się wentylator wspomagający chłodzenie? Pozdrawiam
temperatura pracy silnika - do 105 stopni Skąd wiesz jaka temperatura ? Info z ekranu po włączeniu ukrytego menu serwisowego, tzw. tryb TestMode, ? Podłączony Tech2 ? Sprawdź czy i kiedy "węże gumowe" dochodzące do termostatu są ciepłe. Jest możliwe, że termostat się nie otwiera i masz stale włączony "mały obieg" cieczy chłodzącej.
Witam! Jeżeli masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego z tzw. przelewem, po schłodzeniu silnika, ostrożnie otwórz korek od tego zbiornika i uruchom silnik. Niech druga osoba delikatnie doda gazu, a Ty sprawdź czy po dodaniu gazu przelewem wraca płyn chłodzący. Jeżeli nie, bądź bardzo słabo przyczyna prawdopodobnie tkwi w pompie wymuszajacej obieg...
Witam, mam problem z kodem błędu p0122 dotyczącym czujnika poziomu przepustnicy. Czego może dotyczyć ten błąd w silniku 2.0 TDCi, który teoretycznie nie posiada przepustnicy? Czy pedał gazu z potencjometrem, może powodować ten błąd? Wystepują jeszcze dwa błędy: P2263 i P2683, pierwszy sugeruje problem z doładowaniem, drugi z obiegiem cieczy chłodzącej,...
Jak najbardziej turbosprężarka jest włączona w obieg cieczy chłodzącej, stad moje pytanie.O chłodnice oleju nie pytałem, dlatego, ze "wyrwanie" jej z auta mam przewidziane na poniedziałek i mam nadzieje, że to jednak tam bedzie przyczyna.Ale z blokiem to mnie za bardzo nie pocieszyłeś...;).Dzieki za zainteresowanie tematem, Pozdrawiam
witam Panów. Miałem ten sam problem tyle że temperatura silnika też była minimalna.chwilowo pomogła wymiana termostatu na jakiś miesiąc. problemem może być też zatkana chłodniczka i nie ma obiegu cieczy chłodzącej. można ją wymienic podobno tania jest, albo wlać w układ chłodzenia specjalnego płynu. Niestety później trzeba cały płyn wymienić . w moim...
odłącz wtyczkę od termowłącznika i zewrzyj na krótko jak wentylator będzie działał to termowłącznik do wymiany jak nie będzie to wentylator. Biorę pod uwagę że bezpiecznik sprawdziłeś Dodano po 2 a w ogóle to zobacz czy masz duży obieg cieczy chłodzącej
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
termostat który w ogóle sie nie otwiera?!?!? a silnik to nie przegrzewa sie....? Druga sprawa: ogrzewanie parownika podłącza się do "małego obiegu" cieczy chłodzącej (tam np gdzie jest wyprowadzenie nagrzewnicy kabiny). I z tym obiegiem termostat ma niewiele wspólnego. Tak czy siak należałoby sprawdzić jak szybko parownik zrobi się ciepły. Może membrana...
Sprawdź chłodnicę,może być zamulona i nie ma przepływu,możesz wymontować termostat,wtedy ominiesz krótki układ chłodzenia ,sprawdź obieg cieczy chłodzącej,musi chłodnica się nagrzewać,a odnośnie nie załączania wentylatora chłodnicy,to może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy,który jest na dole w chłodnicy,on powoduje załączenie wentylatora,a może...
Za krótkie przebiegi co stanowi niedogrzany silnik wskutek czego osadza się coś w rodzaju smaru. Osadzający się smar również potrafi zapchać przewód który odprowadza opary oleju z pokrywy głowicy do obudowy filtra powietrza i wraz z zaciąganym powietrzem z filtra powietrza jest ponownie spalany w silniku. Zapchany może być też cienki wężyk który wychodzi...
Prawdopodobnie masz uszkodzony obieg cieczy chłodzącej w silniku, po przejechaniu kilku kilometrów reduktor jest niedogrzany, a ponowny rozruch silnika odbywa się na benzynie i gazie zgromadzonym na ściankach przewodów gumowych (gaz niedostatecznie odparowany przylega do ścian przewodów). W twoim aucie powodem najczęściej są termostat (niedomyka się)...
Witam, jeśli jest tam sterowanie gazu linką na pompie wtryskowej to pewnie jest też na pompie zabudowany układ podnoszenia niskich obrotów zasilany z obiegu cieczy chłodzącej (zaznaczone na niebiesko) http://obrazki.elektroda.net/12_12630696... Jego zadaniem jest zwiększenie obrotów poprzez podniesienie dawki paliwa, coś jak ssanie w benzyniku....
Czarne elektrody to wina uszczelniaczy jedyna częsta usterka w silnikach VW&Audi. Gdy samochód stoi olej ścieka po zaworze i spływa do komory spalania (zwłaszcza przez noc) i rano włączasz samochod i musi się spalić ten olej. Jest tak jeżeli z rury wydechowej wychodzi błękitny dymek. Ewentualnie może być to czujnik cieczy chłodzącej, ale małego obiegu...
Witam. Termostat otwiera tzw duży obieg cieczy chłodzącej. Innymi słowy płyn chłodniczy dostaje się z bloku silnika do chłodnicy. taka jest rola termostatu. Czujnik temperatury który jest odpowiedzialny za podanie wartości /temperatury silnika/ do manometru (wskaznika na desce rozdzielczej) jest umieszczony albo w głowicy albo w bloku silnika. Z tego...
Cytuje to co napisane w instrukcji obsługi: Nagrzewnice pomocniczą można włączać w dowolnym momencie. Zasilana jest przez dodatkowy akumulator i paliwo ze zbiornika paliwa. Przy włączonym silniku nagrzewnica pomocnicza ogrzewa także obieg cieczy chłodzącej silnik. W przypadku silnika Diesel nagrzewnica włącza się automatycznie przy temperaturze zew....
Witam , chciałem zamontować czujnik od termostatu który będzie wyłączał grzałkę cieczy chłodzącej w małym obiegu gdy temperatura wyniesie 40stopni . Gdzie zamontować ten czujnik aby pokazywał w miarę dobrą temperature cieczy chłodzącej w małym obiegu aby za bardzo nie ingerować?
Było pytanie czy istnieje dogrzewanie silnika PO ZAPALENIU SAMOCHODU !!!Wiec istnieje i jest realizowane nie w komorze silnika tylko na krótkim obiegu cieczy chłodzącej,zgadza się się ze jest to w samochodach na nie nasz rynek,ale i tak jest dużo takich diesli w Polsce!! Tez nie do konca prawda, podstawowe zadanie tych świec w ukladzie chlodzenia,...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. To tak jakbyś zalał kostkę lodu wrzątkiem, w efekcie...
Żadnych sugestii niestety nie było. Zamykając temat opiszę co było powodem tego hałasu. Winnym był tzw. moduł zaworu umiejscowiony pomiędzy silnikiem dmuchawy a serwem i pompą hamulcową. Jest to urządzenie z zaworami , silnikiem obiegu cieczy chłodzącej i podłączonych jest do tego 6 węży cieczy chłodzącej , steruje on przepływem cieczy w nagrzewnicy...
Witam! Oczywiscie zgadzam się z kolegą Macosmail. Prawidłowa temperatura cieczy przy czujniku temperatury nie oznacza jeszcze prawidłowego chłodzenia całego silnika, szczególnie gdy niektóre symptomy wskazują na nieprawidłowy jej obieg. Podobnie płyny chłodzące nie zostaly wprowadzone tylko z uwagi na ich odporność na zamarzanie. W przypadku chłodzenia...
Witam U mnie w Alhambrze, silnik 1.9 TDI, AUY jest zamontowane pełne ogrzewanie tzn. działa także w czasie postoju. Po uruchomieniu silnika piecyk włączał się na 2-3 minuty i następnie kończył pracę. Ten cykl powtarzał się co kilka minut a silnik ciągle był zimny. Jak przewidywałem, była niesprawna elektryczna pompa wody znajdująca się podszybiem. Pompa...
Można trochę więcej informacji na temat systemu kogeneracyjnego? Na pierwszy rzut oka widać wymiennik ciepła odzyskujący ciepło odpadowe ze spalin. Układ chłodzenia silnika jest wyposażony w wymiennik ciepła, czy dobrze widzę? On jest wpięty w mały czy duży obieg cieczy chłodzącej? Intrygujący jest kanał z którym połączona jest chłodnica. Co się dzieje...
Witam. Też tak myślałem:| Chłodnica była sprawdzana tzn. lałem do niej wodę wężem od góry i bez oporów wypływała...czysta, bez jakichkolwiek zanieczyszczeń.Nie ma również śladów wody na korku wlewowym oleju.Od kiedy jeżdżę z włączonymi na sztywno wentylatorami to wody nie ubywa.Wcześniej, tzn. tuż po odkryciu tej usterki to potrafiło "wywalić" nawet...
A czy ten sterownik nie wyświetla numeru błędu ? Do głowy przyszło mi że nie działa elektryczna pompka obiegu cieczy chłodzacej i piecyk wyłącza się z powodu nadmiernego wzrostu temperatury. W czasie pracy silnika obieg zapewnia pompa cieczy chłodzącej w silniku i wszystko jest OK.
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Nie jest to normalne. Twoje auto ma dwa biegi wentylatora, 1 -szy powinien się załączyć już w okolicach 95'C drugi przy około 105'C. Przyczyn może być kilka, należało by zacząć od sprawdzenia bezpiecznika wentylatora i bezpiecznika cewki przekaźnika wentylatora. Oba znajdziesz w głównej skrzynce bezpieczników, gdzieś w okolicach numeru 20 -tego. Gdzie...
marcincar77: Ponawiam pytanie. To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?: Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą... Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika,...
Witam:) Mam zamiar zrobić sobie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wykorzystując odrębny czujnik zamontowany gdzieś na obiegu cieczy.. moje pytanie brzmi jaki czujnik najlepiej zastosować i gdzie go umiejscowić, aby wskazania były miarodajne... Z góry dzięki za sugestie
Co wy wypisujecie. Pewnie żaden z Was (z całym szacunkiem) nie posiada auta z takim silnikiem. Po pierwsze jeśli Ci nie dogrzewa przez dłuższy okres czasu i trwa to bardzo długo zanim osiągnie 90 stopni to w pierwszej kolejności można postawić na termostat. Zasada jest prosta termostat przy zimnym silniku musi być zamknięty, wówczas nie puszcza obiegu...
Hej, to mój pierwszy post na forum. Borykam się z następującym problemem: Temperatura cieczy chłodzącej podczas jazdy oscyluje w okolicy 100 stopni. Kiedy stoję w korku, w ciągu 10 min wskaźnik wchodzi na czerwone pole, wentylator chłodnicy się nie załącza. Temperatura oleju oscyluje w okolicy 115 stopni (kreska pomiędzy 90 a 140). W miniony weekend...
Po 8 km woda wrzała? Może łopatki w pompie wodnej oberwało i nie ma obiegu.
Witam, przy okazji świąt najlepszego życzę. Trochę zakręcony ten twój opis. Wnioskuję, że płyn chłodzący krąży w obiegu dużym. Wentylator włącza się kiedy czujnik temperatury cieczy chłodzącej poda odpowiedni sygnał, czyli kiedy ciecz osiągnie określoną temperaturę. To normalne, że przy jeździe powietrze wieje cieplejsze ponieważ silnik pracuje na większych...
tak po mojemu to jeśli ciśnienie w ukł chłodzenia robi się za duże to powinno wywalać tylko korkiem albo jeśli przyrost ciśnienia w czasie jest zbyt duży to ma roz.... jakiś wąż albo go zrzucić z króćca jeśli para pojawia się w różnych miejscach (bo tak wynika z relacji) należy się przyjżeć wężom co do podłączenia węży do gaźnika czy parownika to nie...
Szczerze mówiąc to myślałem o tym rozwiązaniu ze świecami żarowymi ale nie wiedziałem czy to by wypaliło.A jednak..:)) Tam jest napisane że z Lovato mże być problem..niekoniecznie... Ja bym to zrobił tak: założyć świece żarowe podłączone razem z czujnikiem temperatury..Po przekręceniu kluczyka działało by jak w dieslach (miałem tak w mażdzie 626 2.0...
Dogrzewacz już przerobiony na pełne ogrzewanie postojowe, sterowanie zarówno z zegarów wymienionych na MFA+ jak i z panelu climatronic'a i z pilota T91. Teraz zabieram się do montażu zaworu N279, zawór już zakupiłem, teraz czekam na pozostałe elementy (głównie rury) aby włączyć go w obwód obiegu cieczy chłodzącej. Wyczytałem że osobom którym ten zawór...
Co ci przyklejenie tego do chlodnicy skoro przy sprawnym termostacie i tak obieg nie bedzie przez nia szedl.
http://obrazki.elektroda.pl/6840699200_1... Firma Thermaltake ogłosiła kolejną wersję swojego zamkniętego systemu chłodzenia cieczą do CPU, Water 3.0. Podobnie, jak w [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wydaniu systemu, teraz także otrzymujemy trzy modele, różniące się wydajnością chłodzenia, lecz posiadające...
Witam serdecznie! Mam sobie taki właśnie samochodzik jak w temacie wyprodukowany w 2000r. Ma on na pokładzie fabrycznie montowane urządzenie Webasto Z/C-D jest to podgrzewacz zasilany na 12v o 26W mocy pobieranej. Urządzenie to włącza się po uruchomieniu silnika samoczynnie gdy temperatura zewnętrzna jest w okolicy +10 stopni i mniej. Dogrzewa ciecz...
Czujnik temp cieczy chłodzącej małego obiegu. Napewno jeśli rozgrzany silnik odpala już normalnie. To samo mam w Audi 80 z ke-jetronic ale czujnika nie moge dostać
Do 'witek_elektr' - termostat wymieniłem na nowy. Po zastosowaniu Twoich zaleceń problem zimnego reduktora pozostał. Nie znam się na budowie reduktora, ale czy reduktor na własną pompę lub własne wymuszenie obiegu wody ?
Osobiście obsługuję mistrala i raczej rzadko się zdarza by padł wtryskiwacz za to co 40 tyś trzeba je czyścić i co 10 tyś filtr w reduktorze. OK, muszę wnieść krótkie sprostowanie. Wtryskiwacze padły ponieważ zabił je niesprawny sterownik. Samochód szarpał a gazie przez ok miesiąc. Żadna z kilku kontrolnych wizyt u specjalistów nie pomogła. Dopiero...
Sa to wyłączniki umieszczone na pokrętłach sterowania nawiewem i temperaturą. Sterują elektrozaworami S121-odcięcie dopływu cieczy chłodzącej, S131-sterowanie klapami obiegu wewnętrznego.
Witam. Niedawno przełożyłem z kolegą silnik z Passata B3 1.6 TDI do Glofa II. Napotkaliśmy jeden problem. W tym silniku znajduje się takie urządzenie jak pompka wymuszonego obiegu cieczy chłodzącej. W poprzednim silniku turbina była chłodzona powietrzem i nie ma do tego instalacji. Ponoć ta pompka nie chodzi cały czas tylko jest połączona z czujnikiem...
Przy tych 100 °C z termostatem, nagrzewnica grzeje gorącym powietrzem? Jeśli nie, to zapewne problem jest w tym, że pompa cieczy chłodzącej nie pracuje. Poza tym, pomiędzy obudową termostatu a pompą cieczy jest wąż gumowy małego obiegu. Przepływ jest potrzebny aby element woskowy termostatu był obmywany cieczą o aktualnej temperaturze, termostat działał...
Klapa mieszalnika powietrza jest sprawna, jeżeli o to Ci chodzi. Mi bardziej chodzi o to żeby ją całkowicie wyeliminować z obiegu.(nagrzewnice) Bo po co ma mi tam grzać jak klimy mogę używać na minimum kiedy temp na zewnątrz bardzo dodatnia.
My zrobiliśmy sobie obieg na CNC z pompki akwariowej, do tego filtr zaprojektowaliśmy żeby pasował do takiej beczki, i wkleiliśmy w niego siatkę nierdzewną z oczkiem 100um. Super zbiera opiłki alu, i się nie przytyka. W cieczy chłodzącej nie widzę żeby cokolwiek pływało. Obieg całkowicie zamknięty, filtr można łatwo zdemontować i wytrzepać jak się zapełni.
termostat nie zawsze otwiera dopływ nośnika ciepła, wystarczy trochę go przerobić i będzie zamykał kiedy parownik stanie się zbyt ciepły (zostanie ogrzany równoległym obiegiem) czyli bez używania "klimy" wszystko jest po staremu, jak się włączy "klimę" to parownik jest częściowo ogrzewany przez równoległy obwód (ten od klimy) co powoduje przymknięcie...
Witam, Mam problem z Passatem B5 z 2003 roku 1.9TDI. Silnik zimny odpala, a gdy dostanie temperatury to gaśnie i ciężko pali. Znajomy mówił, że to czujnik położenia wału. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd 17664 - czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika G62, obieg otwarty. Zwarcie do plusa. Proszę o pomoc.
Kolego to co masz zamontowane w samochodzie to nie jest pełne webasto tylko tak zwane dogrzewanie silnika. Po wciśnięciu PWR włączasz/wyłączasz po prostu sterowanie wentylatorem. To całe Webasto załącza się przy włączonym silniku i przycisku PWR i ustawionym na max ogrzewaniu. Jedni piszą że musi być 1/3 baku paliwa mi jednak włącza się zawsze nawet...
Wymieniłem termostat z obudową i nie pomogło . ale jest jeszcze drugi termostat przy dogrzewaczu Webasto i to on był przyczyną posrednią, ponieważ nie zamykał dużego obiegu. Główna przyczyna był niesprawny dogrzewacz, i uszkodzony w nim palnik i sterownik. trochę się tego uzbierało :)
Rezystor przy chłodnicy ma około 10 Ω czy taka wartość jest do przyjęcia na zimnym silniku? Co do układu chłodzącego zalałem go trochę ponad kreskę w zbiorniczks i rozgrzałem silnik. Mały obieg bardzo szybko się rozgrzał bo nagrzewnica w aucie dawała ciepło ale do chłodnicy płyn nie trafił. Zgasiłem silnik by go nie przegrać. Czy to może być wina...
Licznik nie ma żadnych błedów. Natomiast w silniku znalazłem trzy, teraz je wykasowałem ale niewiadomo czy nie wrócą. Te bł,ędy były następujące: 1. P1256 - czujnikECT (temperatóra cieczy chłodzącej silnika) (G62) - obieg otwarty/zwarcie do plusa. 2 . P3000 - Lampka wskaźnika świecy żarowej (K29) - Powód. 3 . P1609 - Awaryjne odłączenie uruchomione....
Wielkie sorry :) ale ze mnie pupa wołowa :) Elektrit dzieki za poprawke faktycznie zabrałem się za nie ten czujnik no bo w końcu normalnie ten obieg jest zamknięty. W jakim miejscu znajdę czujnik temperatury w silniku 2,4D (prosze nie pisać ze w bloku bo to wiem :) )
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Witam Posiadam, od 3 miesięcy, ten sam model Alhambry, silnik diesel 115 km, i tutaj też jest pełne ogrzewanie postojowe. Ogrzewanie postojowe w czasie postoju samochodu pracuje ok 30 min. i ma zapewnić podgrzanie kabiny ale w zasadzie odszronienie szyb oraz podgrzanie silnika. W mojej Alhambrze są zamontowane dwie pompki obiegowe cieczy chłodzącej-...
Mam pomysł na wykorzystanie energii wiatru do generowania prądu wystarczającego na zasilanie domu przez cały czas. W tej chwili to jest narazie tylko pomysł więc może być trochę kontrowersji i niedmówień. Nic nie zostało wypróbowane w praktyce przeze mnie, więc narazie to jest tylko czysta teoria!! Zacznę od początku. Wiatrak. Klasyczny trój-łopatowy...
Od jakiegoś czasu obserwuję, że temperatura silnika rośnie bardzo powoli a następnie zatrzymuje się na pozycji, jak na załączonym zdjęciu i to po 30-40 minutach. Na kilkanaście lat eksploatacji auta, nigdy do tej pory wskaźnik tak się nie zachowywał. Temperatura zawsze rosła dynamicznie, odpowiednio do pory roku, charakteru jazdy, włączonej pracy (bądź...
Sprawdź przewody układu chłodzącego, chłodnicę, pompę wodną (może już przepuszczać) i nagrzewnicę (dywaniki jak pisze Paweł), aczkolwiek, gdyby ci dwa razy zawartość cieczy układu chłodzącego poprzez nagrzewnicę do kabiny wpadła, to miałbyś już kąpielisko i parę wodną w aucie na szybach (przy takich temperaturach zewnętrznych) podczas wieczornej kondensacji...
Gdzieś musisz czujnik umiejscowić i pamiętaj że masz zawsze 2 obiegi: krótki przy zamkniętym termostacie i przez chłodnicę przy otwartym. Temperaturę silnika to gdzieś przy termostacie najprościej mierzyć, nie masz żadnego czujnika na silniku?
Wskazówka idzie do połowy na wskaźniku, po czym opada i tak zostaje ? Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika powinna stać w miejscu, bez względu czy jedziesz, czy stoisz. Nie tak do końca, kolego. W wielu samochodach tak się dzieje, czy to renault, uaz lub mercedes. Do zaobserwowania szczególnie wyraźnie gdy na skali masz punkty odniesienia. Gdy...
Miałem to samo i okazał się uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wystarczy zmierzyć temperaturę i porównać.Ale może być przyczyną korek od wlewu płynu lub zablokowany termostat i nie przełącza na duży obieg. Takie mam propozycje.
Witam jestem właścicielem VW Sharan 1,9 TDI 2003r i mam problem z dodatkową pompą cieczy chłodzącej, która działa tylko przy włączonym zapłonie silnika natomiast po jego wyłączeniu pompa przestaje działać. Może ktoś wie w czym jest problem z góry dziękuję.
uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok Nie ma możliwości by paliwo buło kierowane przez rozpylacz w inne miejsce niż komora bo każde inne miejsce praktycznie dolega do głowicy silnika. I gdzie zaprzeczam sam sobie? Czytasz to co piszesz? Bez urazy... Podałeś przykład gdzie paliwo spala się w kolektorze...
obudowa jest szczelna, nie ma wlotu i wylotu. Cześć! Skoro obudowa jest szczelna i nie ma wlotu ani wylotu powietrza, to niestety nie ma możliwości ustawienia wiatraków tak, aby wykorzystać naturalny przepływ powietrza, o którym wcześniej wspominałem. W takiej sytuacji musisz rozważyć inne metody chłodzenia. Jedną z opcji może być zastosowanie chłodzenia...
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
Poszukuję grzałki cieczy chłodzacej silnika,którą można wpiąć w obieg układu chłodzenia.Wiem ,że coś takiego istnieje,ale nie mam zielonego pojęcia gdzie to można kupić.Bardzo będę wdzięczny za pomoc, a najbardziej moja niezawodna Skodzinka 105l. :please:
Gdybym miał te punty... Producent nie podaje jaki został wykorzystany termistor w czujnikach. Albo ja słabo szukam... Żeby zdjąć punkty musiałbym umieścić jakiś inny czujnik w cieczy chłodzącej w takim miejscu by temp. była taka sama jak w punkcie czujnka seryjnego czyli w małym obiegu.
Silnik musi pracowac żeby był obieg cieczy i następowało chłodzenie płynu. Oczywiście wentylator jednobiegowy.
Ogrzewanie działa? W aucie jest duży i mały obieg. Przy małym obiegu płyn krąży po silniku żeby go szybciej nagrzać do odpowiedniej temperatury. Po uzyskaniu tej temperatury otwiera się termostat i następnie duży obieg z chłodnicą (czasami może być zauważalny spadek temperatury na zegarze na chwilę). Jeżeli temperatura była by za wysoka uruchamiają...
...i przenieś sprzęt do innego pokoju To chyba najrozsądniejsze rozwiązanie, bo komputera z wentylatorami prostymi sposobami nie da się skutecznie wyciszyć "do zera". A wyciszenie "tylko trochę" nadal będzie psuło nagrania. No, ale skoro wynieść się nie da, to przychodzą mi jeszcze do głowy takie alternatywne rozwiązania: - przeniesienia nagrywania...
Witam! Wtrącę się. Proszę o opinie i uwagi na temat pomysłu który zrodził się w mojej głowie Jak już w temacie wspomniano elektryczne podgrzewanie reduktora w samochodowej instalacji LPG spowoduje zmniejszenie zużycia benzyny podczas jego eksploatacji (do przełączenia się instalacji na gaz wymagana jest temperatura reduktora około 50 stopni celsjusza)....
Termostat znajduje się na głowicy od strony paska rozrządu. W oplach najczęściej się otwiera i tak już pozostaje. Działa cały czas duży obieg płyn odrazu trafia do chłodnicy i przy niskiej temperaturze zewnętrznej (wieczór, noc poranek itp) ni cholery nie uzyska prawidłowej temperatury. Termostat nie jest dla widzimisie i wygody tylko stabilizuje temperature...
Silnik serii K, ma bardzo małą objętość cieczy chłodzącej w bloku i ze względu na konstrukcję przegrzanie bardzo mu szkodzi. Kompresja idzie do układu chłodzenia, stąd twardnieją węże, tworzy się poduszka powietrzna, nie ma obiegu płynu i silnik się przegrzewa. Do rozbiórki i naprawy.
cieczy chłodzącej obieg cieczy ilość cieczy chłodzącej
wymiana turbo podłączyć silnik trójfazowy amica śmierdzi
Kod błędu D156 w wózkach widłowych Linde - przyczyny i diagnostyka Linde H30: Kod błędu D156 - Problemy z magistralą CAN