Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Wycieki będą dopiero jak się silnik zagrzeje i układzie chłodzenia wzrośnie ciśnienie. Z czego jest chłodnica- aluminium czy mosiądz?
Warto sprawdzić dodatkową elektryczną pompkę cieczy, która właśnie wymusza obieg cieczy przez nagrzewnicę.
dlaczego właśnie lać w przeciwnym kierunku do obiegu cieczy? Dlatego, żeby wypchać ten glut w przeciwną stronę, a nie przeciskać go przez całą nagrzewnicę...
Silnik M52 ma dosyć fajny obieg cieczy i należy to uwzględnić podobnie jak i zawory odcinające nagrzewnice. Po drugie trzeba stwierdzić czy reduktor jest faktycznie zimny czy tylko czujnik tak zapodaje.
Przyczyna termostat się nie zamyka masz cały czas duży obieg cieczy chłodzącej . https://www.google.pl/search?client=oper...
Przy prawidłowej pracy termostatu na liczniku orientacyjnie 90 stopni. Masz mieć górny wąż gorący, chłodnica jeśli ja dotkniesz ma parzyć, dolny wąż również gorący wtedy wiesz że masz wstępnie jakiś obieg Włącznik termiczny masz na chłodnicy przy złym obiegu cieczy lub niedostatecznym nie nagrzeje go i wentylator się nie włączy i temperaturka rośnie
Jak ostatnio robiłem to aparat cyfrowy kosztował wypłatę - bo bym wam pokazał czym grozi niedogrzany reduktor. Szczerze nie wiem co sie dzieje. 1. Nie rozgrzany parownik przy zimnym silniku ale czynnym obiegu cieczy nie zamarzie, tzn jego temperatura nie spadnie wydatnie ponizej temp otoczenia. 2. II gen w jednym z moich pojazdow jezdzi od 2 lat "bez...
Romulus. Takie pompki na 12V idealne do tego celu są w starych mercedesach W124 i 190 w obiegu cieczy chłodzącej
Zobacz na Allegro ...
Ok, rozumiem. A do czego służy tu dodatkowa pompka obiegu cieczy? Jest ona podłączona do nagrzewnicy? Bo zastanawiam się, czy ona nie jest uszkodzona.
Krzys683 Najprawdopodobniej pompka obiegu cieczy pod podszybiem uszkodzona
Dokładnie, chłodnica jest na powrocie, paliwo, które przejdzie przez pompę tandemową, pompowtryski, następnie całą głowicę ma temperaturę oleju. Inne rozwiązanie jest w A6 2,5TDI Allroad, tam do chłodzenia ropy jest wymiennik ciepła, elektryczna pompka obiegu cieczy i mała chłodniczka pod prawą lampą. W cherooke 2,5 CRD chłodnica paliwa jest tuż przed...
znam podobny przypadek w oplu frontera 2,3tdi do 110km/h wszycho ok powyzej juz tem rosła a przy 150-160 moment i czerwone pole.. Po wielu próbach okazało sie ze w głowicy było jakies małe pękniecie które niby nie wpływało na prace silnika ale uciekały nim spaliny które przedostawały sie do obiegu cieczy chłodzącej powodując wzrost temperatury,dopiero...
potrzebuje pomocy w znalezieniu Z790 MOBO z zlaczem na termistor obiegu cieczy do 14 generacji intela, szukam i jakas patologia jedyne co wykopalem to jakas plyta za1500e od MSI. Preferowany rozmiar to mATX ale ujdzie ATX jak trzeba. Wie ktos cos ?
Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia na początek.Jeśli negatyw to wykluczy uszczelkę głowicy. Jeśli pozytyw,trudno głowa w górę i reszta co się z tym wiąże..Poza tym odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź czy jest obieg cieczy chłodzącej-powinien być zdrowy strumień cieczy z cienkiego wężyka który dochodzi z góry zbiorniczka. Układ...
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Obieg cieczy jest cały czas. Regulacja polega na przestawianiu przesłony powietrza. Jest możliwość, że niedomaga silniczek do jej przestawiania, albo przesłona o coś ociera. Np u mnie sporadycznie muszę przestawić pokrętło temp. z max na minimum i z powrotem, żeby się właściwie ustawiła. Pewno coś tam haczy, ale nie chce mi się na razie tam grzebać....
ok dzięki. a co z obiegiem cieczy chłodzącej w trakcie pracy silnika? czy nie będzie blokowana przez pompke webasto?
to dlaczego przy pracujacym silniku jak zdejme przewod przelewowy ze zbiorniczka to nic nie leci.Nawet jak zdejme przewody przy nagrzewnicy to leca sladowe ilosci plynu! podpinalem vasa,bladow zero,czujnik temp podmienialem,bez efektow Dodano po 7 i chyba nie powiecie mi ze jak chlodnica jest zimna i to normalny objaw!!!!!!!!
No dobra a jaki sterownik musi być ja mam ten jajowaty i on nie ma podłączenia do diagnozy a co z wyjściem do pompy obiegu cieczy? w końcu to WS
Oczywiście że nie powinno tak być. Obieg cieczy powinien być drożny. Na 100% jest tak jak piszesz, jak termoelement nie będzie podgrzewany obiegiem cieczy będziesz miał wiecznie włączone ssanie. Albo udrożnisz przepustnicę, albo wymiana. Długo się tak już dzieje?
A co ma ogrzewanie postojowe do tego jeśli nawet obiegu cieczy nie ma w układzie? Problem nie dotyczy ogrzewania jako takiego tylko przegrzewania silnika.
Osobiście nie polecam kominka, mam sąsiada który ma taki z płaszczem wodnym, obieg cieczy pracuje tylko gdy pracuje pompa, musi go tak pilnować żeby wody w nim nie zagotować, trzeba do niego małe porcje drewna podkładać. Już o wiele mniej bezobsługowy jest kocioł dolnego spalania w kotłowni. A kominek na drewno w salonie jest dla tych co lubią mieszkać...
Nie rozumiem tego zdania Ponieważ w moim przypadku potrzebuje bardzo małego przepływu, powoduje to w przypadku wzrostu ciśnienia i wysokiej temperatury cieczy konieczność wzrostu obrotów pompy. dla mnie wzrost obrotów wyklucza zwolnienie przepływu. U mnie w normalnych warunkach pompa pracuje na I biegu, przy zdławieniu przekroju przewodu na końcu krzywej...
Kolego to co masz zamontowane w samochodzie to nie jest pełne webasto tylko tak zwane dogrzewanie silnika. Po wciśnięciu PWR włączasz/wyłączasz po prostu sterowanie wentylatorem. To całe Webasto załącza się przy włączonym silniku i przycisku PWR i ustawionym na max ogrzewaniu. Jedni piszą że musi być 1/3 baku paliwa mi jednak włącza się zawsze nawet...
Może za małe ciśnienie gazu za parownikiem lub przymarza parownik bo obieg cieczy zapowietrzony.
Jeśli mogę coś dodać to olej mineralny będzie najlepszy, jest przezroczysty, jego gęstość jest bardzo zbliżona do tego kuchennego. Tak jak już napisano warto by zadbać o obieg cieczy. moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to pompka wodna i trochę przezroczystych rurek. Ciecz można podświetlić lub pokombinować z barwnikiem akwariowym. Minusem takiego rozwiązania...
Sprawdź sprężarkę ,to że była robiona nie znaczy że jest ok. sprawdź termostat. Sprężarkę naj lepiej sprawdzić odpinając ją od płaszcza wodnego i dając swoje chłodzenie (grawitacyjne albo jakaś mała pompa do obiegu wody ,oczywiście podajemy obieg ciepłej cieczy ) i nagrzać silnik do temperatury roboczej i obserwować co się dzieje , czy dalej wyrzuca...
Tak, mam LPG. Często jest tak, że nagrzewnica się lekko przytka i cały obieg cieczy idzie przez podłączony równolegle do niej reduktor gazu, zwłaszcza w Audi, gdzie nagrzewnica ma krócce umieszczone dość wysoko, a reduktor jest zamontowany nisko. W takim przypadku trzeba zamontować w wężu doprowadzającym gorący płyn do reduktora dławik, bądź przerobić...
no i jeszcze zawór obiegu cieczy do sprawdzenia jak się nie otwiera wtedy płyn nie ma obiegu, pompka pracuje a silnik stygnie powoli w powietrze to i pompka będzie długo pracować.
Reduktor, mieszalnik, obieg mały cieczy. Przyczyn mogą być dziesiątki.
witam. jeśli próbowałeś je uruchomić wymontowane i/lub bez pełnego oprzyrządowania (pewnie pompa obiegu cieczy chłodzącej) to sie pewnie zablokowało. po pięciu nieudanych próbach urządzonko sie blokuje. kupiłem do opelka d5wz i przez brak pompki paliwa je zablokowałem, po odblokowaniu (tech2) dziś je uruchomiłem,również na sucho, ale z pompką i paliwem,...
Zapowietrzony układ. Bańka powietrzna w pompie wody nie pozwoliła na obieg cieczy.
Panowie sobie żarty robią z tym stwierdzeniem że umiejscowienie parownika nie ma wpływu na obieg cieczy w nim?
W takim razie niedrożny obieg cieczy w bloku silnika.
Masz obieg cieczy przez chłodnicę, robi się gorąca ?
Tak wchodzi. Termostat usunięty Dodano po 6 Bądź obieg cieczy chłodzącej jest nie drożny. Z góry dzięki za pomoc
Romuś, główny obieg cieczy chcesz puścić przez nagrzewnicę?
Głowicę robiłem w ramach tej usterki bo było podejrzenie ze ciśnienie idzie w układ chłodzenia i zatrzymuje obieg cieczy.
Przy odpowietrzaniu leci odrazu woda Czyli masz za mały obieg cieczy, zwiększ bieg pompki, jęsli to pomoże to ok, jęsli nie to przykręć obieg najcieplejszych grzejników.
Brak obiegu cieczy, do sprawdzenia pompa wody i termostat.
polecana jest od sharana ale czy np. mniejsza fizycznie od BMW e46 lub VW o numerze: 4H0 121 671 B da sobie radę? Jakakolwiek pompa wymuszająca obieg cieczy się wyrobi. Ten numer co podałeś, to jest elektrozawór. Mogłeś jeszcze sprawdzić czy nie blokuje się na odpalonym silniku, wtedy masz wymuszony obieg cieczy poprzez pracujący silnik.
W grę wchodzi jedynie rurka miedziana nawinięta na tą od spalin. Jedynie interesuje mnie czy bez pompki wymuszającej obieg cieczy zda egzamin. Spirala nawinięta jest w poziomie a nie pionie czy będzie samoczynny obieg cieczy? http://obrazki.elektroda.pl/7295699600_1...
Dwa wiatraki na chłodnicy czy jeden? Obieg cieczy jest?
a co to da skoro ani nie pochłodzisz /kompresor/ , ani nie pogrzejesz /obieg cieczy/ ??
Ten wężyk, to obieg cieczy podgrzewania kolektora ssącego. Na kolektorze ssącym pod gaźnikiem masz króciec, na który wchodzi ten przewód.
(at)kkknc Ty jako stary i doświadczony samochodziarz a nie wiesz że samochód się gasi dopiero wtedy gdy wentylator przestanie pracować. Nawet gdyby się nie skleiły zestyki to taka praca wentylatora trwa bardzo długo ponieważ nie ma obiegu cieczy. Dlatego VW montuje specjalne czujniki i pompki elektryczne. Drugi przypadek też z Twojej winy, wystarczyło...
Po mojemu chodzi o obieg cieczy chłodzącej. Co wy na to?
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
Obieg ciepła jest nastepujący: 1 kompresor spręża powietrze podawane do silnika (temperatura rośnie) 2 powierze trafia do wymiennika ciepła (Ciecz ogrzewa się, powietrze chłodzi) 3 ciecz trafia do parownika niepołączonego z obiegiem cieczy silnika, czyli jedynym źródłem ciepła jest sprężone powietrze (Ciecz ochładza się, gaz ociepla) 4 część gazu zmienia...
Skoro silnik się przegrzał a z nawiewu leciało zimne powietrze to znaczy, że zanikł obieg cieczy chłodzącej. Możliwe, że pompa cieczy chłodzącej odmówiła posłuszeństwa.
przegrzanie ....sprawdzić musisz obieg cieczy chłodzącej może jest gdzieś załamany wąż
Czesc glowica splanowana ale też sprawdzona na gorąco? Możesz mieć zaczopowana chłodnice w srodku. Nie robią Ci się węże bardzo twarde? Ogólnie jeżeli pompa ok i wyjęte termostaty to na dużym obiegu cala chłodnica jednolicie gorąca jeżeli jest drozna i dalej jeżeli rósnie ciśnienie w ukladzie to mogą iść gazy w układ- nie napisałaś nic o tym czy zaznaczają...
Niewystarczający obieg cieczy, naprawione wycieki proszkiem.
Jeżeli masz Webasto mokre to będzie pod podwoziemm, na wysokosci siedzeń przednich, zobaczysz dodatkową rurę wydechową i mały tłumik. Jeżli pompka jeat na dużym obiegu cieczy to napewno nie jest od Webasto. Webasto w wersji dogrzewacza jak i ogrzewania postojowego grzeje mały obieg. Tutaj znajdziesz odpowiedź http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=8...
Silnik musi pracowac żeby był obieg cieczy i następowało chłodzenie płynu. Oczywiście wentylator jednobiegowy.
Witam:) Mam zamiar zrobić sobie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wykorzystując odrębny czujnik zamontowany gdzieś na obiegu cieczy.. moje pytanie brzmi jaki czujnik najlepiej zastosować i gdzie go umiejscowić, aby wskazania były miarodajne... Z góry dzięki za sugestie
Wirnik w pompie ślizga się na wałku, przy wyższych obrotach nie ma obiegu cieczy
Pierwsze wzory pojawiły się w klasie 7 na lekcjach fizyki - P = U * I. Moc tracona w odbiorniku jest proporcjonalna do prądu płynącego przez odbiornik i napięcia, które się na nim odkłada. Masz białą diodę (świecącą biało), na której przy prądzie znamionowym odkłada się ok. 3 V napięcia. P = 3 V * 0,02 A = 0,06 W. Dalej nie jest różowo, bo szeregowe...
Ja nie napisałem, że nagrzewnica jest niedrożna, tylko że nie ma przez nią obiegu cieczy. Jak kolega zdjął ten przewód był w nim płyn? Może jest zapowietrzona - może jest wyżej niż zbiornik wyrównawczy, albo jest coś w przewodach do nagrzewnicy co nie pozwala na obieg cieczy przez chłodnicę. Nie znam tego silnika i nie jestem specem w tej materii, ale...
Czy jest prawidłowo wpięta nagrzewnica, może wcześniej ktoś namieszał? Może brak obiegu cieczy?Czy jest LPG?
Dzięki za odpowiedź piotruch - ale jak włączam w samochodzie przełącznikiem webasto na wyłączonym silniku to tak samo się odpala tylko na chwile a potem tylko wentylator. A taka naprawa pompki to ile może kosztować ktoś wie? Czy to skomplikowana robota czy dam radę sam czy lepiej się w to nie bawić i dać do serwisu. Jeśli chodzi o Tourana i te ogrzewanie...
Ta część która otwiera duży obieg cieczy to termostat,może go nie ma.Warto sprawdzić,różnie bywa.
żeby powodował obieg cieczy czyli tego wytrawiacza w akwarium bo jak ona że tak powiem stoi to dłużej trwa wytrawianie a jak jest w obiegu to znacznie skraca czas trawienia
Witam serdecznie wszystkich jestem właścicielem VW sharan z 2003r i mam problem z elektryczną pompką obiegu cieczy chłodzącej, która pracuje tylko po uruchomieniu zapłonu, z jakiegoś powodu pompka nie pracuje kilka minut po wyłaczeniu zapłonu. Czy ktoś wie wczym może być problem.
No to wszystko już jest jasne ... w tym co zrobiłeś nie będzie to działać i już tłumaczę ci dlaczego... ... w twoim przypadku naczynie wyrównawcze musisz dać na powrocie między grzejnikami a pompą a w najwyższym punkcie (nawet tej twojej wężownicy lub na rurce po zbiorniku wyrównawczym w obecnej konfiguracji) automatyczny zawór odpowietrzający. Dlaczego...
Sprawdź termostat. Pewnie daje pełny obieg cieczy przez chłodnicę nawet jak jest zimny i dla tego tak się nie dogrzewa.
W tej konfiguracji gdzie pompka jest na powrocie ja widzę że zawór różnicowy jest cały czas zamknięty przy swobodnym obiegu cieczy zatem cały czas woda idzie przez pompkę omijając główną rurę nawet gdy pompa nie pracuje.
Masz dwie elektryczne pompki cieczy, jedna odpowiada właśnie za obieg przez nagrzewnicę, druga za intercooler, sprawdź czy działają, można je włączyć vcds-em
A czy ten sterownik nie wyświetla numeru błędu ? Do głowy przyszło mi że nie działa elektryczna pompka obiegu cieczy chłodzacej i piecyk wyłącza się z powodu nadmiernego wzrostu temperatury. W czasie pracy silnika obieg zapewnia pompa cieczy chłodzącej w silniku i wszystko jest OK.
Skąd wiesz, że się nie otwiera, masz przezroczystą obudowę? Może się otwiera, tylko masz zapchaną chłodnicę, albo co innego? Zagotuj go w garnku, sprawdzisz, czy się otwiera. W kabinie robi się ciepło? Pompa może nie pompować, bez obiegu cieczy, zagrzeje się tylko silnik.
Wygląda na małą wydajność pompy wymuszającej obieg cieczy. Zakładam, że chłodnica nie jest zamulona.
Jeśli się wącza ale za późno ( ale czy napewno zapóżno i termostat otwiera drugi obieg cieczy na chlodnicę)) to odpowiedzialny za to jest wyącznik termiczny w chodnicy
Marcin EUREKA Podjąc + na pin 3 webasto ruszyło. Teraz tak podając + na zielony kabel załącza się przekaźnik i w środku zaczynają diałać wentylatory. Natomiast czarny nic ? Cieszę się że pomogłem, a czy słyszysz pompę która wymusza obieg cieczy w układzie? Odpowiada za to ten przekaźnik "webasto", powinien iść do niego ten czarny kabelek.
Zobacz czy jest obieg cieczy przy wyższych obrotach, mam nadzieje że sprawdziliście że nie grzeje w zależności od prędkości ale od obrotów.
Nie ma znaczenia na jakiej wysokości,czy to będzie na wysokości głowicy czy poniżej wymuszony obieg cieczy i tak powinien sobie poradzić z przepływem przez reduktor.
Niesety, ten który był jak i ten obecny nowy sprawdzałem w garnku i otwiera sie prawidłowo. Ja wiem ze to wszystko nie trzyma sie kupy, ale tak jest. Jedyny trop to taki że wyjście z nagrzewnicy jest ciągle chlodniejsze od wejscia, przewód dalej biegnie do termostatu, i tam jest wszystko chłodne. Pytanie jest dlaczego niema obiegu cieczy ? W normalnych...
Witam. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale póki co zrobiłem krótki obieg cieczy , tzn. odłączyłem nagrzewnicę. Będę teraz kontrolował płyn.
aby nie gasl na zimnym musi byc wyregulowany prawidlowo i reduktor w conajmniej dobrej kondycji.prawidlowe wpiecie w obieg cieczy i sprawny termostat.
Wymieniłem kolejny termostat lecz problem istniał dalej. Okazało się, że przyczyną była wadliwa pompa obiegu cieczy którą wymieniłem. Stara nie była w stanie przepchać płynu przez wąskie gardło termostatu.
Za krótkie przebiegi co stanowi niedogrzany silnik wskutek czego osadza się coś w rodzaju smaru. Osadzający się smar również potrafi zapchać przewód który odprowadza opary oleju z pokrywy głowicy do obudowy filtra powietrza i wraz z zaciąganym powietrzem z filtra powietrza jest ponownie spalany w silniku. Zapchany może być też cienki wężyk który wychodzi...
z tego co piszesz to gaz dostaje się do obiegu cieczy Panowie, szkoda dywagować. Usterka jak wyżej. Nic nowego i objawy standardowe. Zamykam.
czy można pompkę, świecę i wiatraczek podłączyć na stałe do 12V?? Po co? Elektronika na pewno steruje wydatkiem pompki paliwowej Kontroluje uruchamianie i wygaszanie, nadzoruje bezpieczeństwo pracy etc. Podłączasz zasilanie + obieg cieczy oraz paliwo, podajesz sygnał start i sterownik uruchamia ogrzewanie.
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Właśnie na napięcie 12V będzie idealne. I układ jest od nagrzewnicy, ale przeznaczony do chłodzenia. Więc w miarę niska temp. Ciśnienie i przepływ nie musi być duży, ważne żeby był obieg cieczy.
Nie wiem czy jest taka techniczna możliwość, że ta pompa jest włączona odwrotnie (przewody wodne) i przez to odwraca obieg cieczy lub go spowalnia, a nawet wstrzymuje.
posiadam ten sam problem w sharan AUY 115KM 2001 wyczytałem ze to ta pompka pod podszybiem i znalazłem takie cos za 189 zl bosch bez bez szczotkowa allegro OGRZEWANIE WEBASTO POMPA POMPKA WODY OBIEGU CIECZY Mam umówiona wizytę w VW serwis poinformuje was co stwierdzili fachowcy z VW.
ale koledzy głupoty piszecie troche... to najzwyklejszy analogowy sterownik dogrzewacza włączany + na pin 3, który nie posiada wyjścia na pompke obiegu cieczy,można go z powodzeniem zainstalować jako pełne ogrzewanie z tym, że trzeba osobno wysterować pompke cieczy
Dzień dobry wszystkim! Wybaczcie jeśli przeoczyłem, a starałem się uważnie przeczytać ten wątek... Mam pytanie w sprawie konfiguracji pieca ThermoTop Evo 4kW (analog). Na pinie 4 wtyczki X1 chciałbym mieć +12V po uruchomieniu pieca. Potrzebuję tego aby uruchomić zawór obiegu cieczy (mniejsza o to czemu mi to potrzebne). Z tego co się dowiedziałem, fabrycznie...
Problem jest prosty, albo nie ma obiegu cieczy albo chłodnica nie daje rady wymienić temperatury. Bo nienormalne jest jeśli temp wchodzi na czerwone pole. No chyba że dajesz ostro po garach i pompa bez ograniczenia dawki. Inna spraw to taka że non stop może być otwarty mały obieg, a chłodnica zawsze stawia większy opór niż 5cm rury fi 6.
3 rok na LPG duzo km nabiło? Czujnik temp. może informawać o problemie z obiegiem cieczy oraz powietrzem w układzie -> sugestia do uszczelki pod głowicą.
Zdiagnozuj je najlepiej i sprawdź jaki błąd podaje, mi się wydaje że jest źle wpięte w obieg cieczy i się przegrzewa, a jak płyn jest ciepły to na otworzonym termostacie ma poprostu obieg i pracuje normalnie.
Normalny objaw-w końcu reszta ciepła z bloku silnika gdzieś się musi "ulotnic" a że pozostaje tylko szczątkowy obieg cieczy (termosyfonowy) to i temperatura wzrasta. Nie ma się czym przejmować.
Wygląda na to że termostat, otwarty jest duży obieg cieczy chłodzącej. Teraz byłem w krótkiej trasie, temperatura na wskaźniku 70 stopni, chłodnica gorąca, też miała około 70 st. C.
Przyklejaniem elementów grzejnych nic nie zdziałacie,po uruchomieniu silnika zimna ciecz pompowana przez pompe schłodzi szybko reduktor,trzeba zatrzymac obieg cieczy w reduktorze i tę niewielką objętośc podgrzac,o tym w poście wyżej.
Zmierz temperaturę wymiennika podczas pracy. Jeśli ma ok 80*C i przeregulowuje się na moc częściową (wtedy może być te wspomniane 41%) błędu doszukiwałbym się w obiegu cieczy.
MACIEK_M może źle zadałem pytanie bo bardziej chodzi mi o obieg cieczy tzn jak on dokładnie wygląda które zawory są upustowe i kierują ciecz do obiegu gdzie jest chłodzona czy tą funkcję pełni zawór multi-function valve ? i jak steruje się pompą
wydaje mi się że zbyt szybko się nagrzewa, przy 120st. C zaczyna strzelać i piecyk się wyłącza To by sugerowało brak obiegu cieczy chłodzącej.Czy słychać pracę pompki?
Strasznie komplikujesz. Wystarczy dmuchać w rurę powietrze i wyprowadzić w pomieszczeniu które chcesz chłodzić. Może niejasno opisałem o co mi chodzi. Wymiennik ciepła będzie na poddaszu, więc żeby działał musi być wymuszony obieg cieczy chłodzącej, stąd potrzeba pompki obiegowej. Nie chcę chłodzić bez przerwy, bo kiedy w lecie w nocy spada temperatura...
obieg cieczy chłodzącej obieg cieczy webasto obieg cieczy chłodzący
laptop wyłączać chwila podłączenie wtyczki kolory zasilacz anteny televes
ue55nu7092 podświetlenie instrukcja obsługi toyota yaris
Przycisk BC na dźwigni kierunkowskazów BMW E39 Przycisk BC na dźwigni kierunkowskazów BMW E39