Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Kolego, tak jak napisałem matiza znam tylko z zewnątrz. Nie wiem jaki jest układ przestrzenny układu chłodzenia i czy sam się odpowietrza. Tego czy wody nie wyrzuci tego też nie wiem, bo nie wiem co jest przyczyną, ale nie powinno do tego dojść na wolnych przy próbie o której pisałem. Możesz te próbę (a nawet radzę)wykonać przy zdjętych korkach na zbiorniku...
Rozważ sprawdzenie pompy obiegu cieczy chłodzącej.
Dogrzewanie po zapalenie jest realizowanie przez dodatkowe świece grzejące krótki obieg chłodzący koło termostatu, ale tylko w nielicznych samochodach. Bzdury totalne, po pierwsze to dogrzewanie odbywa się świecami żarowymi w komorach spalania a nie świecami dogrzewającymi płyn chłodzący (te trzy świece występują tylko w samochodach przeznaczonych...
Witam, przy okazji świąt najlepszego życzę. Trochę zakręcony ten twój opis. Wnioskuję, że płyn chłodzący krąży w obiegu dużym. Wentylator włącza się kiedy czujnik temperatury cieczy chłodzącej poda odpowiedni sygnał, czyli kiedy ciecz osiągnie określoną temperaturę. To normalne, że przy jeździe powietrze wieje cieplejsze ponieważ silnik pracuje na większych...
Przyczyna termostat się nie zamyka masz cały czas duży obieg cieczy chłodzącej . https://www.google.pl/search?client=oper...
Witam, mam pytanie czysto techniczne: jak to jest z małym i dużym obiegiem układu chłodzenia? Jeżeli termostat jest sprawny a silnik nie osiągnął optymalnej temperatury pracy ~90*C to górny wąż który idzie do chłodnicy powinien być gorący? Pytam ponieważ w/g schematu poniżej górny wąż jest za termostatem i nie powinien brać udziału w małym obiegu i...
Witam. Mam Sharana 2005 115 km AUY. (Klimatronic) Podepnę się na temat wyrzucania płynu z pod korka zbiorniczka wyrównawczego. Dzieje się tak znacznie podczas ciągłej jazdy 120-140 km/h, po około 60-100 km jak patrzę na zbiorniczek to płynu prawie wcale nie widać. Jak delikatnie popuszczę korek to "zaburta" prawie aż do max albo wyżej. Zauważyłem cały...
ok dzięki. a co z obiegiem cieczy chłodzącej w trakcie pracy silnika? czy nie będzie blokowana przez pompke webasto?
Romulus. Takie pompki na 12V idealne do tego celu są w starych mercedesach W124 i 190 w obiegu cieczy chłodzącej
znam podobny przypadek w oplu frontera 2,3tdi do 110km/h wszycho ok powyzej juz tem rosła a przy 150-160 moment i czerwone pole.. Po wielu próbach okazało sie ze w głowicy było jakies małe pękniecie które niby nie wpływało na prace silnika ale uciekały nim spaliny które przedostawały sie do obiegu cieczy chłodzącej powodując wzrost temperatury,dopiero...
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia na początek.Jeśli negatyw to wykluczy uszczelkę głowicy. Jeśli pozytyw,trudno głowa w górę i reszta co się z tym wiąże..Poza tym odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź czy jest obieg cieczy chłodzącej-powinien być zdrowy strumień cieczy z cienkiego wężyka który dochodzi z góry zbiorniczka. Układ...
to dlaczego przy pracujacym silniku jak zdejme przewod przelewowy ze zbiorniczka to nic nie leci.Nawet jak zdejme przewody przy nagrzewnicy to leca sladowe ilosci plynu! podpinalem vasa,bladow zero,czujnik temp podmienialem,bez efektow Dodano po 7 i chyba nie powiecie mi ze jak chlodnica jest zimna i to normalny objaw!!!!!!!!
Seat Alhambra 1,9 TDi 1999 rok z tyłu jest druga nagrzewnica bez parownika klimy. Chodzi o obieg cieczy chłodzącej dla pojazdu wyposażonego w OGRZEWANIE POSTOJOWE. Chciałbym rozbudować lub wymienić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe. Z układem elektrycznym sobie poradzę ale chciałbym upewnić się co do układu wodnego. Zwłaszcza do zaworu odcinającego...
witam. jeśli próbowałeś je uruchomić wymontowane i/lub bez pełnego oprzyrządowania (pewnie pompa obiegu cieczy chłodzącej) to sie pewnie zablokowało. po pięciu nieudanych próbach urządzonko sie blokuje. kupiłem do opelka d5wz i przez brak pompki paliwa je zablokowałem, po odblokowaniu (tech2) dziś je uruchomiłem,również na sucho, ale z pompką i paliwem,...
Tak wchodzi. Termostat usunięty Dodano po 6 Bądź obieg cieczy chłodzącej jest nie drożny. Z góry dzięki za pomoc
przegrzanie ....sprawdzić musisz obieg cieczy chłodzącej może jest gdzieś załamany wąż
Skoro silnik się przegrzał a z nawiewu leciało zimne powietrze to znaczy, że zanikł obieg cieczy chłodzącej. Możliwe, że pompa cieczy chłodzącej odmówiła posłuszeństwa.
Po mojemu chodzi o obieg cieczy chłodzącej. Co wy na to?
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
Witam serdecznie wszystkich jestem właścicielem VW sharan z 2003r i mam problem z elektryczną pompką obiegu cieczy chłodzącej, która pracuje tylko po uruchomieniu zapłonu, z jakiegoś powodu pompka nie pracuje kilka minut po wyłaczeniu zapłonu. Czy ktoś wie wczym może być problem.
Wygląda na to że termostat, otwarty jest duży obieg cieczy chłodzącej. Teraz byłem w krótkiej trasie, temperatura na wskaźniku 70 stopni, chłodnica gorąca, też miała około 70 st. C.
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Witam! Posiadam VW T4 rok 2001; 2.5Tdi; kod silnika ACV. Problem jest taki że nie działa elektryczna pompka obiegu cieczy chłodzącej która znajduje się przy chłodnicy.Do chodzą do niej 2 węże; kostka 2 piny i na krótko działa. Moje pytanie jest takie- jaką ona pełni funkcje? Co nią steruje i kiedy powinna się uruchamiać?? Proszę jakiś schemat lub dokładny...
Witam! Jeżeli masz zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego z tzw. przelewem, po schłodzeniu silnika, ostrożnie otwórz korek od tego zbiornika i uruchom silnik. Niech druga osoba delikatnie doda gazu, a Ty sprawdź czy po dodaniu gazu przelewem wraca płyn chłodzący. Jeżeli nie, bądź bardzo słabo przyczyna prawdopodobnie tkwi w pompie wymuszajacej obieg...
Czarne elektrody to wina uszczelniaczy jedyna częsta usterka w silnikach VW&Audi. Gdy samochód stoi olej ścieka po zaworze i spływa do komory spalania (zwłaszcza przez noc) i rano włączasz samochod i musi się spalić ten olej. Jest tak jeżeli z rury wydechowej wychodzi błękitny dymek. Ewentualnie może być to czujnik cieczy chłodzącej, ale małego obiegu...
Witam, Przepraszam, że się podłączam do tego tematu, mam jedno pytanie: Czy pompka od webasto pracuje podczas normalnej pracy silnika, czy też nie - tłumi obieg cieczy chłodzącej ?
Sprawdź pompę cieczy chłodzącej,możliwe że ma plastikowy wirnik który się powoli rozpada na kawałki lub dostał luzu na osi i nie obraca się z taką samą prędkością jak obroty silnika.W związku z tym nie ma odpowiedniego obiegu cieczy chłodzącej.
Oryginał jest o temp. załączania 97°C, ale podobno można wstawić od Poloneza 92°C Jeśli normalna temp. silnika to ok 90 st.C to wentylator od poloneza będzie ciągle właczony. Nie bez powodu temp . załączenia wentylatora jest kilka stopni od typowej ( regulowanej przez termostat obiegu cieczy chłodzącej) temperatury silnika.
temperatura pracy silnika - do 105 stopni Skąd wiesz jaka temperatura ? Info z ekranu po włączeniu ukrytego menu serwisowego, tzw. tryb TestMode, ? Podłączony Tech2 ? Sprawdź czy i kiedy "węże gumowe" dochodzące do termostatu są ciepłe. Jest możliwe, że termostat się nie otwiera i masz stale włączony "mały obieg" cieczy chłodzącej.
Witam. Róznica polega w mocy urządzenia i nie chodzi o moc spalania 5kw, bo to ma każdy. Sam dogrzewacz silnika posiada adnotacje na naklejce 12V/26W, a dogrzewacz z funkcją dogrzewania kabiny pasażerskiej jest mocniejszy 12/40W bo poza uruchomieniem pompki wymuszającej obieg cieczy chłodzącej uruchamia również wentylator nadmuchu.
Witaj Oznacza to że auto jest jeszcze na małym obiegu i termostat nie puszcza na duży obieg cieczy chłodzącej. Możliwe że termostat Ci się zawiesza ale to tylko teoria. Jaka jest temperatura silnika w trasie? czy na postoju załącza się wentylator wspomagający chłodzenie? Pozdrawiam
Strasznie komplikujesz. Wystarczy dmuchać w rurę powietrze i wyprowadzić w pomieszczeniu które chcesz chłodzić. Może niejasno opisałem o co mi chodzi. Wymiennik ciepła będzie na poddaszu, więc żeby działał musi być wymuszony obieg cieczy chłodzącej, stąd potrzeba pompki obiegowej. Nie chcę chłodzić bez przerwy, bo kiedy w lecie w nocy spada temperatura...
na zewnątrz wiatrakami Wiatrakami w Holandii , u nas są wentylatory :D :D :D Tak ma obieg cieczy chłodzącej , mniej więcej działa to jak układ chłodzenia silnika w samochodzie . Dodano po 1 Ten panel z wymiennikiem ciepła/wiatrakami umieszcza się zapewne na zewnątrz obudowy na jakiś zawieszkach. Wewnątrz obudowy zamiast przednich wiatraków , ups ......
witam Panów. Miałem ten sam problem tyle że temperatura silnika też była minimalna.chwilowo pomogła wymiana termostatu na jakiś miesiąc. problemem może być też zatkana chłodniczka i nie ma obiegu cieczy chłodzącej. można ją wymienic podobno tania jest, albo wlać w układ chłodzenia specjalnego płynu. Niestety później trzeba cały płyn wymienić . w moim...
Witam, mam problem z kodem błędu p0122 dotyczącym czujnika poziomu przepustnicy. Czego może dotyczyć ten błąd w silniku 2.0 TDCi, który teoretycznie nie posiada przepustnicy? Czy pedał gazu z potencjometrem, może powodować ten błąd? Wystepują jeszcze dwa błędy: P2263 i P2683, pierwszy sugeruje problem z doładowaniem, drugi z obiegiem cieczy chłodzącej,...
Jak najbardziej turbosprężarka jest włączona w obieg cieczy chłodzącej, stad moje pytanie.O chłodnice oleju nie pytałem, dlatego, ze "wyrwanie" jej z auta mam przewidziane na poniedziałek i mam nadzieje, że to jednak tam bedzie przyczyna.Ale z blokiem to mnie za bardzo nie pocieszyłeś...;).Dzieki za zainteresowanie tematem, Pozdrawiam
odłącz wtyczkę od termowłącznika i zewrzyj na krótko jak wentylator będzie działał to termowłącznik do wymiany jak nie będzie to wentylator. Biorę pod uwagę że bezpiecznik sprawdziłeś Dodano po 2 a w ogóle to zobacz czy masz duży obieg cieczy chłodzącej
Witam Ma ktos pojęcie od czego jest ten czujnik na zdjęciu? "za rogiem" jest czujnik temperatury biorac pod uwage ze ten jest tez wkrecony do obiegu cieczy chłodzącej jest tez jakimś czujnikiem temperatury z dwoma "czymś" ale po co? na co? mniemam ze moglbym sobie podlaczyc dodatkowy niezalezny miernik temperatury pod to? pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/3532998100_...
Witam. Może parownik jest źle wpięty w układ chłodzenia i odcina długi obieg cieczy chłodzącej. Stąd szybkie nagrzewanie się silnika oraz ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź, czy chłodnica jest również gorąca. Być może tylko jest zapowietrzony układ chłodzenia, ponieważ,,mechaniory',,'zapomnieli '' uzupełnić układu płynem i odpowietrzyć gdy wpinali...
Sprawdź chłodnicę,może być zamulona i nie ma przepływu,możesz wymontować termostat,wtedy ominiesz krótki układ chłodzenia ,sprawdź obieg cieczy chłodzącej,musi chłodnica się nagrzewać,a odnośnie nie załączania wentylatora chłodnicy,to może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy,który jest na dole w chłodnicy,on powoduje załączenie wentylatora,a może...
Za krótkie przebiegi co stanowi niedogrzany silnik wskutek czego osadza się coś w rodzaju smaru. Osadzający się smar również potrafi zapchać przewód który odprowadza opary oleju z pokrywy głowicy do obudowy filtra powietrza i wraz z zaciąganym powietrzem z filtra powietrza jest ponownie spalany w silniku. Zapchany może być też cienki wężyk który wychodzi...
Prawdopodobnie masz uszkodzony obieg cieczy chłodzącej w silniku, po przejechaniu kilku kilometrów reduktor jest niedogrzany, a ponowny rozruch silnika odbywa się na benzynie i gazie zgromadzonym na ściankach przewodów gumowych (gaz niedostatecznie odparowany przylega do ścian przewodów). W twoim aucie powodem najczęściej są termostat (niedomyka się)...
Witam , chciałem zamontować czujnik od termostatu który będzie wyłączał grzałkę cieczy chłodzącej w małym obiegu gdy temperatura wyniesie 40stopni . Gdzie zamontować ten czujnik aby pokazywał w miarę dobrą temperature cieczy chłodzącej w małym obiegu aby za bardzo nie ingerować?
termostat który w ogóle sie nie otwiera?!?!? a silnik to nie przegrzewa sie....? Druga sprawa: ogrzewanie parownika podłącza się do "małego obiegu" cieczy chłodzącej (tam np gdzie jest wyprowadzenie nagrzewnicy kabiny). I z tym obiegiem termostat ma niewiele wspólnego. Tak czy siak należałoby sprawdzić jak szybko parownik zrobi się ciepły. Może membrana...
Cytuje to co napisane w instrukcji obsługi: Nagrzewnice pomocniczą można włączać w dowolnym momencie. Zasilana jest przez dodatkowy akumulator i paliwo ze zbiornika paliwa. Przy włączonym silniku nagrzewnica pomocnicza ogrzewa także obieg cieczy chłodzącej silnik. W przypadku silnika Diesel nagrzewnica włącza się automatycznie przy temperaturze zew....
Podczas jazdy samochodem pojawiła się kontrolka wysokiej temperatury płynu chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym zauważyłem wyraźny ubytek płynu, więc dolałem go do odpowiedniego poziomu i kontynuowałem jazdę do domu. W trakcie przejazdu poziom płynu spadł do około minimum. Po przyjeździe do domu postanowiłem zlokalizować źródło wycieku. Umyłem okolice...
Witam. Termostat otwiera tzw duży obieg cieczy chłodzącej. Innymi słowy płyn chłodniczy dostaje się z bloku silnika do chłodnicy. taka jest rola termostatu. Czujnik temperatury który jest odpowiedzialny za podanie wartości /temperatury silnika/ do manometru (wskaznika na desce rozdzielczej) jest umieszczony albo w głowicy albo w bloku silnika. Z tego...
Silnik musi pracowac żeby był obieg cieczy i następowało chłodzenie płynu. Oczywiście wentylator jednobiegowy.
cieczy chłodzący obieg cieczy wskaźnik cieczy chłodzący
schemat kostki radia volvo peugeot szarpanie fotel zafira
schemat światowid schemat światowid
Wymiana linki hamulca postojowego w VW Touareg 7L Ford S-Max 2.0 TDCi 2020 – wymiana regulatora napięcia alternatora, kompatybilność LIN