Świece cewki tylko wymiana na nowe.
Najlepiej podłączyć pod komputer i zobaczyć czy czegoś nie ma,
Czy ten samochód ma jakieś odcięcie paliwa powyżej niebezpiecznych obrotów ? Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam . Tak Nie ma sensu kręcić do takich obrotów
Miałby wtedy podwyższone obroty.
Korekcja wtryskiwaczy działa do ok 1,5k rpm. Jak masz wątpliwości wyciągaj wszystkie i na stół z nimi.
Podnieś obroty na gazie.
Czujnik obrotów wału.
To wygląda na wysypany sterownik. Ręcznie możesz zmniejszyć obroty?
Tak. Posiada koło zmiennych faz ale myślę że jest wporzadku.
To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
no do końca to nie wiadomo czy to przepustnica może być też komputer
Oringi tylko ASO . Czasem trzeba zrobic test silnika krokowego i go domknąć aby komp złapał obroty.
nie dziwie sie. Moge juz z góry powiedziec ze w ecu bedzie tylko błąd sondy. Te sterowniki nie maja możliwości dokonania adaptacji recznej wiec to tez jest problem. wszytskie czujniki beda okej, myśle ze wyjeżdzenie zbiornika pb może pomóc. Zapewne występuje jeszcze obiaw nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Warto sprawdzić szczelność wężyków podciśnieniowych,...
Wg danych producentach moc maksymalna przy 5500rpm a prędkość maksymalna to 210 km/h więc coś nie tak z 4000 obrotów przy 120km/h.
Dziś kolejny problem . Auto odpala i gaśnie , maksymalne obroty to 2,5 tys . Czy zabrudzony filtr paliwa może powodować że samochód nie wkręca się w obroty ?
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Nie Szukaj nieszczelności w kolektorze
A nie ma tak, że jak cewka pada to pada, a nie tylko wypadanie zapłonu, ponieważ normalnie można jeździć, objawy w postaci nierównej pracy czuję się tylko na wolnych obrotach.
Sprawdz czy zawór dostaje zasilanie - na jednym z kabelków zasilających zawór powinno być +12V po włożeniu karty do slotu - nie trzeba odpalać silnika. Elektrozawór sprężarki dostaje stałe zasilanie +12V a jest sterowany masą z panelu sterowania przez tranzystor wykonawczy. Jeżeli nie ma napięcia +12 na jednym z kabelków, to sprawdź bezpieczniki przy...
masz żle ustawioną mieszankę zatarty silniczek krokowy wolnych obrotów lub uszkodzony.
Może to być czujnik obrotów.
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Witam czy wie ktoś gdzie jest licznik obrotów w renault laguna 2? siedzę od kilku godzin i już mnie krew zalewa ;/
Gdy zaczynam skręcać na postoju silnik znacznie spada z obrotów, potrafi przy maks. skręcie zgasnąć Ok ,jakie jest rządanie obrotów i jakie obroty widzi? Z tego wywnioskujesz dlaczego przygasa.
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
Lista zrobionych rzeczy w mojej opini jest... właśnie taka. że dużo pali (nie jestem w stanie powiedzieć ile bo prawdopodobnie przy ABS nie działa nic, z tego co mi powiedziano), Działa pomiar spalania. ABS go nie blokuje. Pod komputer gdy został podłączony jest mega dużo błędów, zostały pousuwane i jutro zobaczę jakie jeszcze wyszły. To jest podstawa...
Słuchaj, pomogłem ci? To nie wnerwiaj mnie resztą bzdurnych i lamerskich pytań, ok?
Masa powietrza jaka? Na wolnych obrotach masz 40 kilo na godzinę? Przy podwyższonych jaka?
Spróbuję i dam znać. Do moderatora - jeden temat wyjaśniony. Spróbujemy teraz pociągnąć temat falowania obrotów.
Silnik krokowy jest z lewej strony kolektora.
Bez płytki? Widziałeś kiedyś krzywkę po kilku obrotach?
Jakieś błędy na komputerze? jakie ciśnienie na szynie? może czujnik obrotów?
Odłącz wężyk i sprawdź Sterownik widzi obroty?
Czy czujnik ciśnienia wspomagania może być wadliwy np. przez to że jest za bardzo czuły i przy minimalnym skręcie kierownicą daje sygnał do komp. aby podniósł obroty ?
Masz zepsuty odfalowywacz obrotów.
Odłącz klemę z akumulatora na kilka minut, potem odpal silnik, niech pochodzi spokojnie na wolnych obrotach .
Cześć,ciśnienie w tym silniku ma wynosić 4 bar przy 3 tysiącach obrotów.
Wykonaj clipem test ścieżek potencjometru
Zazwyczaj jednak mechanizm zmiennych faz rozrządu. Nie gaśnie na wolnych obrotach?
Zacznij od kompa i moze bedzie wiadomo odrazu co jest ;-)
Pompa nie była ruszana był zmieniony pasek i pompa wodna 4 wtryski i przepływka ustawiony na blokady odpala chodzi równo ale pomału wchodzi na obroty
Z opisu wynika,że może to byc nieszczelnośc kolektora wydechowego,nie tylko uszczelki ,ale nawet pęknięcie kolektora ,bo na rozgrzanym silniku ujawnia się to już przy niższych obrotach.
Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
muszisz jechac do warsztatu gazowego niech ci wzbogaca skład mieszanki na wolnych obrotach
Pin 2 ecu
Wyślij na email numer VIN pojazdu.
Linkę wypinasz na silniku i przy pedale gazu. Po wymianie sprawdź jak działa regulacja obrotów.
Opisz jaśniej ,co to znaczy gubi wolne obroty.
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
Niewiem jak w Lagunie,ale w innych modelach do regulacji obrotów wentylatora używa się rezystorów(oporników) ceramicznych dużej mocy montowanych przewaznie na karoserji w celu chłodzenia tych rezystorów ,ponieważ wytwarzają dużo ciepła.
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
ja mam taką na placu , i na jałowym jest ok 100 obr/min , a jak minimalnie podniosę obroty to wartość skacze od 400 do 1200 obr/min. auto jeździ normalnie.
Przecież podałem - zmierzyć nie masz możliwości/nie masz czym/nie umiesz - więc i nie sprawdzisz czy to faktycznie brak spójności ścieżek potencjometrów TPS. Pozostaje ślepa podmiana. Dodano po 1 Wiec po co jest forum Forum jest dla mechaników, zarówno amatorów jak i zawodowców, którzy albo chca się dokształcić, albo trafili na precedensową usterkę....
Pojawił się problem który nie za bardzo wiem jak ugryźć mianowicie brak mocy pomiędzy 3000-3100 obrotów na 2, 3, 4, 5, 6 biegu. Mianowicie auto się zbiera lekki przestój i dalej się zbiera jak trzeba. Clip nie pokazuje błędów. Samochód to Renault Laguna 1.9 dCi 120km. Czy to przepływomierz ? czy w innym kierunku szukać błędu ?
Mi to wygląda na uszkodzony scalak sterujący IACV, zasila mu jedną połówkę uzwojenia. Pasowało by rozebrac sterownik i zobaczyć czy płyta w okolicy scalaka nie jest osmalona.
Taka sytuacja się dzieje podczas jazdy jak przycisnę bardziej pedał gazu
Sprawdziłbym dokładnie przewody paliwowe muszą być szczelne (występuje tam ciśnienie) pozatym filtr paliwa musi być czysty. Sprawdź świece ich stan oraz przewody wysokiego napięcia. Silnik w tych modelach od czasu do czasu musi pojeździć na PB żeby się właściwie ustawić. To że gaśnie przy schodzeniu z obrotów może świadczyć o problemach z silniczkiem...
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
wymien nastawnik wolnych obrotów
miałem podobne objawy i pomogła regulacja zaworów
Świece sprawdzałem czy jest napięcie w kablach po włączeniu zapłonu i dodam że świece nowe.Może te świece jakiś szajs bo kupiłem je po 25 zł za szt. Czy DDT2000 sprawdzę obroty ?
Proponuję poczytać tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... i tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
Lewe powietrze,otwarta przepustnica lub zacięty zawór powietrzny wolnych obrotów.
Reguluj zawory.
Właśnie przed chwilą sprawdzaliśmy, 270 barów na jałowym, podczas przyspieszania było 1300 barów przy 3000 obrotach.
Czujnik temperatury to nie termostat A ok. Już wiem gdzie to jest. To może być przyczyną niskich obrotów?
Cosik mi się widzi , że nie opornica lecz sterownik obrotów dmuchawy.
Każdy ząb to szpilka. I masz liczyć szpilki, nie napięcie jako takie. Do tego jeśli chcesz z tego liczyć obroty to spójrz na koło, i na oscylogram który kolega (at)merc124t zamieścił. Jedna szpilka jest większa, to jest ten jeden szerszy ząb na kole. Ta szpilka oznacza 1 pełen obrót koła. Mniejsze szpilki i mniejsze zęby są do informowania ECU o aktualnym...
No z tym lewym powietrzem to moze tak byc. Sprawdz czy kolektor sie nie odkrecil. Mozna to sprawdzic psiukajac dezodorantem przy zapalonym silniku i patrzec czy gdzies go nie zasysa. Powdzenia!!!
Sonda lambda, przerwa w obwodzie
W mojej Lagunie gdy padała dwumasa nie było żadnych hałasów tylko właśnie telepanie silnikiem na wolnych obrotach.
Mniejsza dawka powietrza=bogatszy skład mieszanki=ssanie stąd większe obroty.
zawór dodatkowego powietrza zobacz..
Czy ten pisk zmienia się przy różnych obrotach silnika?
A nie lepiej zobaczyć czy przy próbie odpalenia sterownik widzi obroty?
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
Witam. Puszkuję pomocy w rozwiązaniu problemu wysokich obrotów silnika Laguna I 1800 8V. Dopóki silnik nie osiągnie temperatury w granicach 50 stopni, to utrzymywane obroty w granicach 1050 po uruchomieniu, maleją do 950 a po osiągnięciu wyższych temperatur, obroty dochodzą do 2500, na biegu jałowym. Panowie, może ktoś pomoże rozwiązać...
Wygląda jakby ktoś wstawił skrzynie od silnika benzynowego .
Witam, czy ktoś znalazł przyczynę tego rozłączania klimatyzacji? Niedawno kupiłem lagunę i mam to samo. Mniej więcej przy 2300 obr rozłącza klimę. Na jednym przewodzie do kompresora jest cały czas 12V(podpinałem żarówkę). Ale żarówkę tez podpiłem pod zasilenie kompresora i równo przy 2300 żarówka gasła, a jak obroty spadły poniżej 2300 to zapalała się...
Zatem jutro pojadę do fachowca z kompem. Mam drugą taką lagunę z identycznym silnikiem, więc w razie " w" mogę coś przełożyć aby mieć pewność że to akurat ta część. Dodam, że laguna czasem sama dodaje sobie gazu i falują czasem obroty ale bywa też tak że na biegu jałowym doda sobie tak że trzyma ciągle ok 5 tys i mega wycie aż ludzie patrzą... Czy silnik...
na benzynie po jakimś czasie też wchodzi w tryb awaryjny, także ma problem wejsc w obroty itp...
Ciśnienie paliwa wartość wymagana i rzeczywista pokrywają się , Sprawdzane podczas jazdy, pokrywa się w całym zakresie obrotów?
sprawdź czy sterownik gazowy widzi obroty silnika
Sprawdź czy nie masz zgnitej wiązki albo wtyczki do zaworu zmiennej wydajności przy kompresorze klimatyzacji. Objawy pasują, jak coś jest nie tak z nim, to panel odcina klimatyzację powyżej 2000 obrotów.
Kupiłem taką Lagunę tydzień temu od Brata. (tyle z 2000r) Mówił mi że miał taką historię. Mówił że gdy pojechał z tym do serwisu to zdemontowali element z przepustnicą , wymyli to w benzynie i wróciły normalne obroty.
Kup KYB gazowe, "bendzie pan zadowolonyyy...". Nie klekocze ci jakaś blacha albo niedokręcona osłona przy silniku? Może wpadać rezonans na wolnych obrotach.
Wcześniej miałem laguna I phII z silnikiem 2.0 16v i silnik nie pracował w taki głośny sposób. Nie wydaje się dziwnym to ze przy prędkości 90 km na 5 biegu mam 3000 obrotów?
Miałem taki problem w zeszłym roku. Okazało się, że po prostu uszczelki kolektora są już twarde i na zimno podciąga powietrze, dlatego podciąga obroty. Wymieniłem uszczelki kolektora dolotowego i przepustnicy i problem z głowy.
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Tak mam monowtrysk. Nie gaśnie ani już nie szarpie. Tylko coś jeszcze jest nie tak bo nie równo pracuje na wolnych obrotach...
Problemem może być np.czujnik temperatury lub brudna przepustnica.
Czy jest jakiś zawór regulacji obrotów silnika? Nie
Sprawdz jeszcze układ wydechowy do jak bedzie nieszczelny to tez moga obroty falowac.
Siadła pompa i daje za małe ciśnienie na wolnych obrotach.
pozostają zawory? Od nich powinieneś zacząć Trzymałeś równe obroty?
Ostatnio zauwarzyłem że zaczoł to robić tylko na ciepłym silniku i na samym począdku (jak odpale zimny samochód) gdy zaczne jechać pierwsze metry, oczywiscie tylko podczas zmiany biegu wchodzi na wyższe obroty.
dodam, ze jezdze na gazie :)
Problem rozwiązany.
witam, czy wie ktoś może czy da się zamienić obroty ? Wentylator firmy Behr z Laguny 1. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
obrót silnik laguna obrót turbina laguna renault laguna obrót
dioda selenowa mercedes stacyjki sprinter podłączyć przedni panel
prostownik ideal sharp lodówka
Licznik napojów Philips LatteGo – odczyt, reset, modele 3200/4300/5000/5400/5500 Grundig Music Boy 51 RP 5201 PLL – schemat, typowe usterki, naprawa, modernizacja Bluetooth