Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
Turbina gdy sie kończy jest to objaw znikania oleju z silnika to ze jest sucha to znaczy że jest sprawna , w twoim przypadku stawiał bym na nieszczelny układ IC wystarczy mala dziurka w układzie i będziesz słyszeć turbinę jakbyś jechał jakimś samolotem gwizd i świst przy obrotach od 1500-1800 sprawdził bym dokładnie węże od IC dziurka wielkości zapałki...
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
Turbina do regeneracji.
(at)ddd12345 Jak kolega powyżej napisał, najpierw CLIP, ale warto też sprawdzić dolot powietrza. Cały, poczynając od filtru powietrza, poprzez turbinę. Żadna rura nie spadła, nie poluzowała się?
Kolego czy turbina byla regenerowana czy nowa ? jak nowa to jakiej produkci
Ta kontrolka to kontrolka ogólna usterki sterowania silnika, trzeba podłączyć stosowny sprzęt i zrobić diagnostykę...to nie jest kontrolka tylko turbiny...
Turbina założona nowa , regenerowana czy używana ?
Turbina nie pompuje.
No to zostaje tylko wymienić turbinę na inną, używkę.
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Witam. Mam problem z Laguną 2 1.9 dCi. Auto kopci na czarno i cały czas wywala dwa błędy: przepływ powietrza oraz ciśnienie paliwa. Uszkodzona była rura od turbiny do przepływomierza. Auto nie chce wkręcać się na obroty. Gdzie dalej szukać przyczyny? EGR sprawdzony, czujnik na rurze na opaski, ale za ciasno wciśnięty z nowym oringiem.
Może w tym wypadku w układzie dolotowym za turbiną powinien być olej i przy wyższych obrotach silnika powinno dymić.
Wężyki podciśnienia szczelne, nowe, wymienione? Turbina czyszczona? Sterownik N75 nie jest przypadkiem pęknięty?
a masz jakiegoś kompa żeby zobaczyć błędy i czy pompa ładuje ciśnienie? jak dostał wysokie obroty warto też sprawdzić rozrząd.
Chhyba działa zbiera sie b dobrze.Wczesniej przy nagłym dawaniu gazu jak zrzucał bieg (automat) potrafiła zakkopcić ,teraz wogóle nie kopci,wyglada nnato że całyy czas jeżdziła z właczonym turbo kanał obejscia był zamkniety ,teraz przy naprawie sterowaniaa gruszki znaczie sie poprawiło Rozumienn ze przy małym obciążeniu i wzgl niskichh obrotachh turbo...
sa zamienniki , koszty w zaleznosci od modelu 350-500 pln popytaj w sklepach i na alegro, ale zani wydasz CASH pojechalbym na diagnostyke silnika i powinien pokazac bledy, w silniku DCI (nastepca DTI) masz w sumie ok 25 roznych czujnikow ktore przesylaja dane do kompuera ktory na tej podstawie dozuje mieszanke itd wiec przyczyn moze byc duzo, nie napisales...
Hej. Dużo może być przyczyn. Podłącz pod kompa to podstawa . Daj znać jakie błędy. Takie podstawy co mogło się podziać to : przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, wtryski, turbina. Wróżyć można bez końca XD
Myślisz że wyważanie i uszczelniacze to taka prosta sprawa? W Polsce jest z 20 firm co mają naprawdę pojęcie o turbinach już robiłem wysyłałem zwroty...
tak sprawdzałem zresztą zabardzo to nie idzie ich pomylic , co jeszcze moge dodac to to ze w jednym z elektro zaworów brakuje weżyka ( chodzi o elektro zawór który jest przykrecony z tyłu kolektora ssącego ) tyle ze sprawdzałem w sprawnej lagunie i też go nie było Dodano po 7 jeszcze jedno po zapeleniu silnika zawór w turbinie sie podnosi i stoi w miejscu...
pompe oleju sprawdzisz manometrem cisnienie katalogowe w 1.9dci to ;1.2atm na wolnych obrotach a 3.5atm przy 3000obr/min
Przewód turbiny wymieniony, jest mocna poprawa, ale nadal obroty lekko falują na wolnych obrotach, a podczas przyspieszania ma takie przerwy w przyspieszeniu. Nie rozwija mocy liniowo. No i nadal pozostaje problem z obrotami, które na pierwszych dwóch biegach podskakują samoczynnie do 2500 obr. przy zmianie biegu. Przepustnice warsztat podobno wyczyścił.
Witam, wracając z trasy auto straciło całkiem na mocy, nie może przekroczyć 3000 obrotów, do tego kontrolka świec żarowych świeci się jednostajnie. Zaworek N75 strasznie głośno bzyczy, przypomina to jakby spięcie. Podczas jazdy słychać, że turbina chodzi. Odpinając przepływomierz, nie widać było żadnej różnicy. Napięcie na zasilaniu świec prawidłowe....
Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
Witam. w mojej Lagunie II 1.9 DCI brakuje mocy jest slaba, powoli sie rozpedza, tak jak by sie dlawila jakby kulawo chodzila jak sie rozpedzam na wolnych obrotach jak stoi jest dobrze rowno silnik pracuje, jak na postoju dodaje nagle gazu do dechy to ten wskaznik od obrotow jakos pomalu sie podnosi, wyczyscilem kolektor i zawor egr i nic to nie daje...
Wykręć i sprawdź zawór EGR, czy nie zasyfiony. Kopcenie na czarno świadczy o złym spalaniu mieszanki. Mogą już wtryski siadać i leją. Zarypany filtr powietrza. Turbina niedomaga. Nieszczelności w układzie doładowania. Przyczyn może być dużo.
Nie turbina bym się martwił tylko stanem silnika. Zanim kupisz turbine to porządnie go sprawdź bo może remont nie będzie opłacalny
Witam , po kapitalnym remoncie silnika w lagunie II 1.9dci , pojawił się problem z mocą silnika , auto na wolnych obrotach ładnie pracuje i normalnie się wkręca w obroty natomiast podczas jazdy jedzie się jak bez turbiny ( słychać jak pracuję ) , dodam że sprawdzaliśmy cisnienie doładowania i wynosi 1.5bara , spalanie auta wzrosło do 15.6l na 100km...
Witam wszystkich.Mam problem z laguną 2. Podczas jazdy i na postoju gdy obroty dochodzą do około 2000-25000,zaczyna poszarpywać obrotami i słychać wydmuchiwanie powietrza.Turbina świeżo po regeneracji,uszkodzony był elektrozawór turbiny,wymieniłem na nowy,dwa dni było spokoju,teraz od nowa ten sam problem sie pojawił,obawiam się że może przepalił się...
Zasada nr jeden jak wymieniasz turbo to czyść dopływ i spływ oleju. Są auta w których są filterki na dopływie i należy je czyścić przy wymianie oleju nie pamiętam czy nie przypadkiem w fordzie diesel 1,4. Moja propozycja zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach!!!, oraz w pozostałych warunkach. A co do regenerowanych turbin,...
witam, mam tak samo. Auto po nabraniu obrotów zachowuje się jakby ktoś lejce ściągnął. Muł straszny. Wymieniłem na nowy zawór EGR, czujnik doładowania turbiny też. Nic nie pomogło. Oleju nie bierze, nie ma nigdzie nieszczelności. Wężyki szczelne. Wczoraj dałem turbinę do regeneracji, ciekawe czy to pomoże. Mechanik powiedział, że zajechana nie jest...
usterka dotyczy laguny 1,9dci 120km 2002r podczas jazdy auto nie ma mocy po przekroczeniu 2700 obrotów auto dostaje mocy turbina ciągnie kilka sekund i wchodzi w tryb awaryjny i pojawia sie blad p1125 zawór elektromagnetyczny cisnienia doladowania za duża ilosc
Witam, mam pytanie. Z uwagi na to, że jestem młodym kierowcą mam prośbę. Otóż posiadam renault laguna ii ph2 1.9dci 120km i ciekawi mnie czy ma kierowniczki turbiny(te co się zapiekają), czy zmienna geometrię. Po prostu usłyszałem, ze TDI ma coś takiego a czy DCI również? Jeszcze jedno jak zakupiłem te lagunę to chwilowo przerywała raz na jakiś czas...
A to ja tez mam taki dzwiek po wymianie turbiny :P to jest chyba ok. Ogolnie laguny sa awaryjne i tu nie ma co sie dziwić. Trzeba brac ze soba kase w razie co na holowanie do domku. To jest fakt...Bez kasy nie wyruszaj :P EGR faktycznie jest najczestszym powodem kopcenia samochodu, jak i zamulania. Ja np wymienilem turbine i patrze o choinka samochod...
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
Witam. Mam chyba taki sam problem, laguna 2 2001 dci 120km. Teraz juz nawet jak stoi na jałowym po dodaniu gazu tak dziwnie strzela, najgłośniej słychać w okolicach filtra powietrza. Wymieniałem już EGR i czujnik podciśnienia turbiny, pomogło na kilkaset kilometrów. Dodam, że jak wyłącze EGR problem ten nie występuje. Nie wiem już co robić :(
Witam. Mam problem ze swoją laguną,mam spory wyciek oleju do korektora, intercoolera,jechałem samochodem gdy w pewnym momencie silnik wskoczył na maksymalne obroty,oczywiście wrzuciłem piątkę i zgasiłem motor.Wszyscy mechanicy mówili że na pewno wyciek idzie przez uszkodzone turbo,więc wyciągnąłem turbinkę,cały intercooler,kolektor oraz wszystkie węże,wymyłem...
Silnik f9q716 1,9 dTi. LIPHII kombi. Miesiąc temu siadła turbina. Jeździłem na półsyntetyku (chyba Platinum 10W40 Lotos). Rozklekotana turbina wyssała olej. Na trasie ktoś mi pomógł, zakupił jakiś mineralny olej Orlen 15W40, wlałem 1litr, dojechałem do domku na małych obrotach (bez turbiny - <2000rpm). Wymieniłem turbinę na inną, wszystko było w...
wyczyściłem egr. i niby miało być lepiej ale nadal przy wysokich obrotach załacza sie kontrolka świec żarowych(podczas jazdy dynamicznej) i kłopotliwie cięzko czuc turbo. czasem sie włącza a czasem jakby go nie było. mechanik sprawził i turbina sie otwiera i zamyka. co może byc nie tak??
Witam wszystkich, mam problem z autem klienta a mianowicie z Renault Laguna II 2.2 dci. Auto potrafi w czasie jazdy zatrzymać się na obrotach np 3tyś. i po 3-4 sekundach spaść na obroty biegu jałowego. Jestem już trzecim mechanikiem który podejmuje temat tego auta. Moi poprzednicy wymienili już turbinę, potencjometr pedału gazu, czujnik wału. Po podłączeniu...
No to się trochę wyjaśniło. Dzisiaj padła turbina, zasłona dymna już od 1300obr. Dym szaro niebieski z posmakiem oleju. Pracował krótko więc na bagnecie nie widać aby dużo ubyło. Co dziwne to całkowicie przestał kopcić na czarno nawet przy 4k obrotów. Czy to kopcenie na czarno mogło być spowodowane agonią turbiny? Czy turbina w tym modelu jest chłodzona...
Egr wyczyszczony nie dawno byłem u znajomego mechanika żeby mi sprawdził auto przed przeglądem wspominał że z turbiny leje czy to może mieć coś z tym wspólnego. Po zdjęciu węża z kolektora zauważyłem spory nagar solista konsystencja sporo tego tam jest.
Mam problem z moją laguną tego typu, że ostatnio do kolektora ssącego dostawał się olej i dostała samozapłonu (silnik wchodził na wysokie obroty) przy czm nie mogłem zgasić auta stacyjką tylko przydusić na biegu i w tym momencie został wysadzony olej miarką oleju. Stwierdzono uszkodzenie turbiny, choć nie było luzów i uszkodzeń mechanicznych turbiny,...
Sprawdź sobie szczelność układu dolotowego i stan turbiny łącznie z intercoolerem. Ja brak mocy i dymienie miałem przez to,że ktoś zamiast zmienić rurkę powrotną od IC wstawił kawał rury i map sensor juz wyłapywał nieszczelność (ubytek cisnienia). Wymieniłem rurke i nie to auto :)
Witam. Mam problem z laguną 2. Na początku tylko przy szybkiej jedzie samoczynnie mi gasła a teraz dzieje się to nie zależnie od obrotów i prędkości. Wcześniej zdarzało się to zadko lecz ostatnio na odcinku 2 kilometrów zgasłą mi ponad 10 razy oraz traci moc tak jakby turbina została dołączona lecz po ponownym odpaleniu jest wszystko dobrze ale nie...
Witam!!! Posiadam samochód Renault Laguna II 1.9dci 120KM 2002 rok. Mam następujący problem od jakiegoś czasu turbina w samochodzie nie zawsze ciągnie od 1 biegu. Czasem na 1 i 2 biegu dociągam do 3 tys. obrotów i nic dopiero po wrzuceniu 3 turbo zaczyna ciągnąć i działa jakiś czas, następnie problem się powtarza. Raz na jakiś czas zaświeci się kontrolka...
No żeby się rozpędzić musisz bardziej mu przycisnąć będą wyższe obroty. Możesz spróbować na pustym dać mu wyższe obroty to zobaczysz czy będzie taki sam efekt. Jak robiłem logi w moim aucie turbina była odłączała się na ok 3200 obr/ min na 3 biegu. Możesz sprawdzić czy u ciebie będzie podobnie, wrzucasz 3 i gaz do podłogi i sam zobaczysz. Ja docelowo...
Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność...
teraz ja opowiem Wam swoją historje- laguna dti '99. głowica po naprawie, luz na zaworach prawidłowy, ciśnienie na cylindrach oki, czujnik położenia wału- nowy, przepływomierz- nowy, paliwo nie schodzi, świece grzeją, pompa paliwa oki, zapala po nocy normalnie, turbina bez luzów- znaczy ok., NIESTETY nikt nie wie i nie potrafi stwierdziś dlaczego brakuje...
turbina obrót obrót turbina laguna turbina
lm317 schematy rosja akumulatory proxy ustawić
cyfral cosmo bateria milwaukee
Zniekształcony dźwięk w Technics KN3000: przyczyny i rozwiązania Messenger na Huawei nie odtwarza filmów - przyczyny