Każdy ząb to szpilka. I masz liczyć szpilki, nie napięcie jako takie. Do tego jeśli chcesz z tego liczyć obroty to spójrz na koło, i na oscylogram który kolega (at)merc124t zamieścił. Jedna szpilka jest większa, to jest ten jeden szerszy ząb na kole. Ta szpilka oznacza 1 pełen obrót koła. Mniejsze szpilki i mniejsze zęby są do informowania ECU o aktualnym...
Świece cewki tylko wymiana na nowe.
Witam, posiadam piecyk thermo top z/c - d Diesel 5kW 2,5 Bar sterownik jest analogowy, chciałem uruchomić go "na sztywno" tj. podłączyłem pompę cyrkulacyjna, do złącza X2 +12V oraz - mase po czym do pinu 3 w złączu X1 podałem sygnał +12V i żadnej reakcji, jedynie wentylator/dmuchawa zrobiła jakiś niecały obrót dmuchawa, pompka są w 100% sprawne, świeca...
To kręcenie kierownicą to był jeden obrót na próbę. :) A blokada działa.
Proponuje rozkręcić drążki z końcówkami oraz połączenie kolumna - maglownica i ustawić po mniej więcej tak aby koła były na wprost, ustawić na prosto kierownicę i wtedy próbować to połączyć. Problem wyjdzie jeśli w kierownicy jest poduszka i jest taśma. Jeśli kierownica nie będzie centralnie względem taśmy tylko obrót czy dwa przekrecona to taśma się...
Panowie pomóżcie mam problem a mianowicie coś trze mi w zawieszeniu - napędzie co jeden obrót koła dochodzi odgłos tarcia czegoś o coś myślałem że to tarcze ale to nie to podejrzewam łożysko skrzynki niestety i jeszcze cos ciekawego krótsza półoś przy wejsciu do skrzynki jak się koło obraca zatacza elipse a nie obraca sie wokół własnej jak mniemam winno...
rozbierałem silnik wycieraczki, i pod kołem żółtym, obok ślimaka są styki, jak je podgiąłem do góry to teraz wycieraczka przy prawie każdym zapaleniu robi jeden obrót i zatrzymuje się na środku. Jak to naprawić ?? Ma ktoś pomysł
Najlepiej podłączyć pod komputer i zobaczyć czy czegoś nie ma,
ok. wygłupiłem się. Faktycznie w lagunie są znaki na pasku ale prawdą jest też to, że one nie mają szans pokryć się co drugi obrót wału. U mnie jest jeszcze znak na obudowie rozrządu.
A ja sobie poskładałem lagunke 1.9 dci i nie wiem w którym położeniu ma byc wałek rozrządu? Bo można go obrócić o 1 obrót i będzie to samo. Błąd synchronizacji ogólnie. Poskładałem tak że blokada wejdzie w wał i ząbek na dużym kółku rozrządu jest po przeciwnej stronie niż czujnik wałka? Na plaku pali od strzała ciśnienie jest na listwie , sprężanie...
Czy ten samochód ma jakieś odcięcie paliwa powyżej niebezpiecznych obrotów ? Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam . Tak Nie ma sensu kręcić do takich obrotów
Miałby wtedy podwyższone obroty.
witam Dziekuje za dotychczasowe rady. Pojawił sie nowy problem. Otórz po pomiarach wstępnych omomierzem czujnik poziomuv wału i przepustnicy jest ok. bynajmniej wedle zaleceń ksiązki i diagnozy wstępnej. 230om na czujniku i 1200 na przepustnicy. Ale po zdemontowaniu koła pasowego wału przy którym dzis sie sporo napociłem i śćiągnięciu osłony faktycznie...
Podnieś obroty na gazie.
Czujnik obrotów wału.
Korekcja wtryskiwaczy działa do ok 1,5k rpm. Jak masz wątpliwości wyciągaj wszystkie i na stół z nimi.
Wystarczy tych jałowych dyskusji bo to nie rozwiąże problemu W załącznikach schemat klimy, moduł 1023 to regulator obrotów dmuchawy sterowany z modułu klimy 419 do którego masz opis złącza W 9 na 10 przypadków usterek wina leży w regulatorze obrotów dmuchawy
To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
no do końca to nie wiadomo czy to przepustnica może być też komputer
To wygląda na wysypany sterownik. Ręcznie możesz zmniejszyć obroty?
Wg danych producentach moc maksymalna przy 5500rpm a prędkość maksymalna to 210 km/h więc coś nie tak z 4000 obrotów przy 120km/h.
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Nie Szukaj nieszczelności w kolektorze
masz żle ustawioną mieszankę zatarty silniczek krokowy wolnych obrotów lub uszkodzony.
nie dziwie sie. Moge juz z góry powiedziec ze w ecu bedzie tylko błąd sondy. Te sterowniki nie maja możliwości dokonania adaptacji recznej wiec to tez jest problem. wszytskie czujniki beda okej, myśle ze wyjeżdzenie zbiornika pb może pomóc. Zapewne występuje jeszcze obiaw nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Warto sprawdzić szczelność wężyków podciśnieniowych,...
Masa powietrza jaka? Na wolnych obrotach masz 40 kilo na godzinę? Przy podwyższonych jaka?
Tak. Posiada koło zmiennych faz ale myślę że jest wporzadku.
Sprawdz czy zawór dostaje zasilanie - na jednym z kabelków zasilających zawór powinno być +12V po włożeniu karty do slotu - nie trzeba odpalać silnika. Elektrozawór sprężarki dostaje stałe zasilanie +12V a jest sterowany masą z panelu sterowania przez tranzystor wykonawczy. Jeżeli nie ma napięcia +12 na jednym z kabelków, to sprawdź bezpieczniki przy...
Gdy zaczynam skręcać na postoju silnik znacznie spada z obrotów, potrafi przy maks. skręcie zgasnąć Ok ,jakie jest rządanie obrotów i jakie obroty widzi? Z tego wywnioskujesz dlaczego przygasa.
Lista zrobionych rzeczy w mojej opini jest... właśnie taka. że dużo pali (nie jestem w stanie powiedzieć ile bo prawdopodobnie przy ABS nie działa nic, z tego co mi powiedziano), Działa pomiar spalania. ABS go nie blokuje. Pod komputer gdy został podłączony jest mega dużo błędów, zostały pousuwane i jutro zobaczę jakie jeszcze wyszły. To jest podstawa...
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Oringi tylko ASO . Czasem trzeba zrobic test silnika krokowego i go domknąć aby komp złapał obroty.
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
Słuchaj, pomogłem ci? To nie wnerwiaj mnie resztą bzdurnych i lamerskich pytań, ok?
Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
Może to być czujnik obrotów.
Pin 2 ecu
Dziś kolejny problem . Auto odpala i gaśnie , maksymalne obroty to 2,5 tys . Czy zabrudzony filtr paliwa może powodować że samochód nie wkręca się w obroty ?
Wykonaj clipem test ścieżek potencjometru
Witam czy wie ktoś gdzie jest licznik obrotów w renault laguna 2? siedzę od kilku godzin i już mnie krew zalewa ;/
a czy na zimnym i goracym tak samo adpala ? co do obrotó to moze byc ze tylko czujnik temperatury wariuje
A nie ma tak, że jak cewka pada to pada, a nie tylko wypadanie zapłonu, ponieważ normalnie można jeździć, objawy w postaci nierównej pracy czuję się tylko na wolnych obrotach.
Wyślij na email numer VIN pojazdu.
miałem podobne objawy i pomogła regulacja zaworów
Silnik krokowy jest z lewej strony kolektora.
Reguluj zawory.
Spróbuję i dam znać. Do moderatora - jeden temat wyjaśniony. Spróbujemy teraz pociągnąć temat falowania obrotów.
ja mam taką na placu , i na jałowym jest ok 100 obr/min , a jak minimalnie podniosę obroty to wartość skacze od 400 do 1200 obr/min. auto jeździ normalnie.
Przecież podałem - zmierzyć nie masz możliwości/nie masz czym/nie umiesz - więc i nie sprawdzisz czy to faktycznie brak spójności ścieżek potencjometrów TPS. Pozostaje ślepa podmiana. Dodano po 1 Wiec po co jest forum Forum jest dla mechaników, zarówno amatorów jak i zawodowców, którzy albo chca się dokształcić, albo trafili na precedensową usterkę....
No z tym lewym powietrzem to moze tak byc. Sprawdz czy kolektor sie nie odkrecil. Mozna to sprawdzic psiukajac dezodorantem przy zapalonym silniku i patrzec czy gdzies go nie zasysa. Powdzenia!!!
Masz zepsuty odfalowywacz obrotów.
Bez płytki? Widziałeś kiedyś krzywkę po kilku obrotach?
zawór dodatkowego powietrza zobacz..
Odłącz klemę z akumulatora na kilka minut, potem odpal silnik, niech pochodzi spokojnie na wolnych obrotach .
Odłącz wężyk i sprawdź Sterownik widzi obroty?
Sonda lambda, przerwa w obwodzie
Wygląda jakby ktoś wstawił skrzynie od silnika benzynowego .
Jakieś błędy na komputerze? jakie ciśnienie na szynie? może czujnik obrotów?
Cosik mi sie widzi ,ze w tym roczniku jest elektroniczny regulator obrotow dmuchawy.
Cześć,ciśnienie w tym silniku ma wynosić 4 bar przy 3 tysiącach obrotów.
Mi to wygląda na uszkodzony scalak sterujący IACV, zasila mu jedną połówkę uzwojenia. Pasowało by rozebrac sterownik i zobaczyć czy płyta w okolicy scalaka nie jest osmalona.
Czy czujnik ciśnienia wspomagania może być wadliwy np. przez to że jest za bardzo czuły i przy minimalnym skręcie kierownicą daje sygnał do komp. aby podniósł obroty ?
Masz wszystkie dane jakie są Ci potrzebne, ale źle do tego podszedłeś. Dane które zebrałeś są w postaci dyskretnej, czyli dostajesz informacje z danych pozycji w jakimś odstępie czasu. Nie możesz tego rozpatrywać jako wartości aktualne, tylko wartości w danej chwili 't'. Mając punkty opisane stopą czasową o dokładności 0,01sek, możesz obliczyć czas...
Zazwyczaj jednak mechanizm zmiennych faz rozrządu. Nie gaśnie na wolnych obrotach?
Z opisu wynika,że może to byc nieszczelnośc kolektora wydechowego,nie tylko uszczelki ,ale nawet pęknięcie kolektora ,bo na rozgrzanym silniku ujawnia się to już przy niższych obrotach.
Linkę wypinasz na silniku i przy pedale gazu. Po wymianie sprawdź jak działa regulacja obrotów.
Skoro podnosi się stan płynu to jednak sprawdź szczelność głowicy
Zauważyłem, że po nagrzaniu się silnika miga check i gaśnie. Jednak po chwili auto faluje na wolnych obrotach.
muszisz jechac do warsztatu gazowego niech ci wzbogaca skład mieszanki na wolnych obrotach
Opisz jaśniej ,co to znaczy gubi wolne obroty.
Pojawił się problem który nie za bardzo wiem jak ugryźć mianowicie brak mocy pomiędzy 3000-3100 obrotów na 2, 3, 4, 5, 6 biegu. Mianowicie auto się zbiera lekki przestój i dalej się zbiera jak trzeba. Clip nie pokazuje błędów. Samochód to Renault Laguna 1.9 dCi 120km. Czy to przepływomierz ? czy w innym kierunku szukać błędu ?
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
Taka sytuacja się dzieje podczas jazdy jak przycisnę bardziej pedał gazu
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
Zobacz jeszcze gumę w łapie silnika przy rozrządzie, guma się tam wyrabiała.
Pompa nie była ruszana był zmieniony pasek i pompa wodna 4 wtryski i przepływka ustawiony na blokady odpala chodzi równo ale pomału wchodzi na obroty
Turbina wysysa olej i tłoczy do kolektora i masz szczęście, że silnik cały po takich obrotach....
Sprawdziłbym dokładnie przewody paliwowe muszą być szczelne (występuje tam ciśnienie) pozatym filtr paliwa musi być czysty. Sprawdź świece ich stan oraz przewody wysokiego napięcia. Silnik w tych modelach od czasu do czasu musi pojeździć na PB żeby się właściwie ustawić. To że gaśnie przy schodzeniu z obrotów może świadczyć o problemach z silniczkiem...
Witaj.Jak podepniesz klipa a auto nie będzie chciało odpalić to sprawdź czy widzi obroty,usterka dosyć podobna do uszkodzenia czujnika położenia wału.
wymien nastawnik wolnych obrotów
Właśnie przed chwilą sprawdzaliśmy, 270 barów na jałowym, podczas przyspieszania było 1300 barów przy 3000 obrotach.
Problem rozwiązany.
Sprawdź jakie widzi obroty i jakie jest ciśnienie przy kręceniu. Poniżej 250 bar nie odpali.
Immo zostaw w spokoju, nigdy przenigdy nie zgasi silnika już uruchomionego. Problem leży w tym, że Twoje auto nie widzi obrotów wału, Diagnostyka plus czujnik do wymiany pewnie.
Lewe powietrze,otwarta przepustnica lub zacięty zawór powietrzny wolnych obrotów.
Witam, czy ktoś znalazł przyczynę tego rozłączania klimatyzacji? Niedawno kupiłem lagunę i mam to samo. Mniej więcej przy 2300 obr rozłącza klimę. Na jednym przewodzie do kompresora jest cały czas 12V(podpinałem żarówkę). Ale żarówkę tez podpiłem pod zasilenie kompresora i równo przy 2300 żarówka gasła, a jak obroty spadły poniżej 2300 to zapalała się...
Czujnik temperatury to nie termostat A ok. Już wiem gdzie to jest. To może być przyczyną niskich obrotów?
Proponuję poczytać tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... i tu http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?...
Witam. Puszkuję pomocy w rozwiązaniu problemu wysokich obrotów silnika Laguna I 1800 8V. Dopóki silnik nie osiągnie temperatury w granicach 50 stopni, to utrzymywane obroty w granicach 1050 po uruchomieniu, maleją do 950 a po osiągnięciu wyższych temperatur, obroty dochodzą do 2500, na biegu jałowym. Panowie, może ktoś pomoże rozwiązać...
Cosik mi się widzi , że nie opornica lecz sterownik obrotów dmuchawy.
Mniejsza dawka powietrza=bogatszy skład mieszanki=ssanie stąd większe obroty.
W mojej Lagunie gdy padała dwumasa nie było żadnych hałasów tylko właśnie telepanie silnikiem na wolnych obrotach.
Świece sprawdzałem czy jest napięcie w kablach po włączeniu zapłonu i dodam że świece nowe.Może te świece jakiś szajs bo kupiłem je po 25 zł za szt. Czy DDT2000 sprawdzę obroty ?
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
Niekoniecznie trzeba mieć renault clipa. Są różne marki uniwersalnych interfejsów. Prawdopodobnie na wolnych obrotach auto nie złapało błędu przepływomierza. Jak będzie podpięte pod komputer to warto sprawdzić jakie wartości pokazuje przepływomierz.
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Kupiłem taką Lagunę tydzień temu od Brata. (tyle z 2000r) Mówił mi że miał taką historię. Mówił że gdy pojechał z tym do serwisu to zdemontowali element z przepustnicą , wymyli to w benzynie i wróciły normalne obroty.
A nie lepiej zobaczyć czy przy próbie odpalenia sterownik widzi obroty?
sprawdź czy sterownik gazowy widzi obroty silnika
laguna obrót obrót turbina laguna obrót silnik laguna
grzałka ceramiczny zmywarka siemens hydrostat bosch płukanie
mikrofalówka dioda pilot emtec instrukcja
Samsung WW80J5346 – brak ruchów rewersyjnych, inwerter, czujnik Halla, diagnostyka Moment dokręcania panewek wału korbowego BMW N63B44