sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
Masz dwie śruby. Jedną od uchylenia przepustnicy, a drugą od składu mieszanki na wolnych obrotach
Witam ja mam ciągnik SAM zbudowany z części: Silnik Fiat 126p plus kompletne sprzęgło malucha ale bez skrzyni biegów (dopiero później pomyślałem o napędzie na cztery koła czyli skrzynia musi zostać) Skrzynia biegów od Poloneza plus łańcuch do połączenia między nimi chyba że bezpośrednio przez sprzęgło kłowe itp. Reduktor przemysłowy czy jakoś tak to...
Kontrolki lekko przygasną przy włączeniu automatu, przy popchnięciu do przodu zadziała sprzęgło kierunkowe i rozrusznik nie będzie się obracał chyba że rozrusznik działa z niewielką siłą i popchnięcie samochodu mu ten obrót ułatwi.
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
Regulujemy 1 cylinder- na czwartym mijanka czyli wydech się zamyka ssący się zaczyna otwierać popuszczamy śrubę regulacyjną tak żeby między laską a dźwigienką był luz.Następnie dokręcamy śrubę regulacyjną aby luz był zerowy i przykręcamy 1 obrót.Analogicznie ustawiamy resztę 1 patrzymy na 4 , 3 na 2, 4 na1 , 2 na 3.
wsuwka ok ale czy kostka nie wysyła sygnału 2w1? tzn sygnał na elektrowłącznik i obrót rozrusznika na jednym pinie?
Jedna lampka sygnalizowała zużycie klocków -zostały wymienione. Druga-przepalenie żarówki-okazało się, że przepalone sa obie żarówki oświetlające tylną tablice rejestracyjną -cenna uwaga: aby wymienić te żarówki nie odkręcać krzyżowych śrub , tylko od spodu zderzaka przez obrót wyjąć żarówki wraz z gniazdami. Pozdrawiam Jerzy
Witam Jeżeli mogę wtrącić słówko. Sprawdziłbym samą przpustnicę. Chodzi o to, że po pewnym czasie po pierwsze dostaje luzu poosiowego po drugie "wyciera" sobie gniazdo wskutek czego domyka się bardziej dokładnie. Powinna być śrubka regulacyjna położenia przepustnicy - wkręcenie o pół lub 1 obrót powinno pomóc. Będzie wtedy leciutko uchlona i mieszanka...
A sprawdził ktoś mikrostyk wolnych obr. jeżeli on "nie zakontaktuje" to komp "nie wie" że ma pilnować wolnych obrotów.
Klasyczny układ bezrozdzielaczowy z przerywaczami. Sądziłem tylko, że silnik z syreny osiągał chyba trochę wyższe obroty niż silnik poloneza, więc pewnie konieczne będzie przygotowanie nowej skali ale po sprawdzeniu, wychodzi na to, że jak na 2 suwa to był on "wolnoobrotowy" ;) 4300 to obroty mocy maksymalnej, więc wiecej jak do 6000 rpm to się raczej...
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
Tłoka nie zablokuje bo nie ma takiej możliwości ale mogła dostać się pomiędzy zawór a gniazdo i zawór się nie zamknął a tłok doszedł do górnego położenia i oparł się o zawór. Zdejmij pokrywę z zaworów i zobacz czy się domknęły. Spróbuj ręcznie obrócić silnikiem ale w przeciwnym kierunku jeżeli mam rację to wykonasz jeden obrót i też zablokuje. Chyba...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
No tylko że tak przed wymianą głowicy nie było tego tematu , więc obstawiam że coś żle złożyłem no ale obejrzałem poprzednią klawiaturę no i niby każda podkładka jest na swoim miejscu , za pierwszym razem pozostawiłem poprzednie ustawiania klawiatury bez zmian ,auto chodziło jakiś czas nagle zaczęło dość intensywnie terkotać , więc zwaliłem znowu dekiel...
Osobiście przerabiałem temat kilka lat temu i żadna przeróbka instalacji nie jest konieczna a jedynie zmiana kondensatora w obrotomierzu. Znajdę jutro w garażu i umieszczę foto z opisem, żeby było łatwiej. Domyślam się,że ta WSK posiada instalację 12v? Do Batman191: niezły hokus-pokus z tą iskrą:D Dodano po 4 Rzeczywiście autor tematu postarał się o...
Witam Dziś postaniwiłem skorzystać z Państwa pomocy. Obrotomierz w moim autku przestał pokazywać to co powinien. Skorzystałem z schematu elektrycznego Polonez i i niestety - nie jestem w stanie zorientować sie z niego co i do czego jest podłączone. Widzę że od obrotomierza oprócz + i - odchodzi trzeci kabelek (ob) ale niestety nie jestem w stanie (być...
Może trzeba zacząć od sprawdzenia składu mieszanki gazowej. Proponuję rozgrzać auto i pozostawić na wolnych obrotach jeśli takie są. Następnie zaznaczyć srubę regulacyjną na reduktorze gazu i spróbować ją wkręcić stopniowo o 1 obrót, jeśli nastąpi zmiana zachowania silnika np. zacznie przerywać , szarpać lub zgaśnie świadczy to o zbyd ubogiej mieszance....
Witam Więc zacznę od tego iż samochód pracuje już bez ssania na benzynie . Aczkolwiek zanim to nastąpiło , pojawiła się sytuacja taka że po odpaleniu rano silnika , pracował jak by był na ssaniu i to zarówno benzyna jak i LPG . Obroty 2 tysiące , ssanie jednak było wyłączone i już nie miałem wyjścia jak podjechać na warsztat . Na żadną regulację obrotów...
Witam jeszcze prościej jest nabyć Uaz nawet z zepsutym silnikiem czy bez samego silnika, a co do silnika to wstawisz jaki chcesz, jaki masz albo, który mało pali. Tylko blachę wywalasz i dokładasz pompę i podnośnik. Tak samo z innym starym autkiem terenowym czy z dołączanym napędem jak Suzuki, Subaru, Jeep, itp. Powiem Ci tak mam SAM'a z przyczepką...
Witam Skrzynie wyciągałem zawsze bez silnika, no chybaże była potrzeba wymontowania całego zespołu. Z wyszarpnięciem nie będzie problemu, odepnij wydech z wieszaków i to powinno wystarczyć, ja wsuwałem klocek między rurę a podłogę. Dasz radę, powodzenia. A co do uszczelniacza, to nie pamiętam rozmiaru, ale chyba nie powinno być kłopotu z dostępnością,...
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Cewki wyglądają identycznie... Nie chodzi o wygląd lecz o oporności uzwojeń do zwykłego zapłonu cewka ma nr 4220 a do elektronicznego 4226 - piszę z pamięci ale rano mogę sprawdzić i podać oporności
Witam to mi raczej wygląda na przewody.
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Mam zamiar wymienić wszystkie wężyki podciśnienia , i wyczyścić i dać nowe uszczelki do całego Abimexa . Auto ma przejechane 29 tys i bardzo długo stał robiąc max rocznie 200km.
Podciśnienia wszystkie wpięte?
Załóż tam przekładnię 1 : 4 a będzie dobrze.
Co do benzyny,to wyglada mi to na pompke paliwa lub zapchany filtr paliwa..Moze to tez byc awaria zaworu gazu - podczas pracy na benzynie,zawor sie nie zamyka tylko pozostaje otwarty w jakims stopniu i poprostu go zalewa.Sprubuj zakrecic zawor gazu na wielozaworze i sprawdz jak pracuje na benzynie. Jezeli awaria nie ustapi,sprawdz wydajnosc pompki paliwa.A...
Zdziwisz się jakie obroty bedzie wskazywał.
jezeli wywala ci bledy to zewzyj sobie a i b w zlaczu diagnostycznym i sam zobaczysz jakie to sa , program diagnostyczny niewiele wiecej moze, czsem zeby zresetowac komp trzeba odlaczyc minus akum na kilka minut wez to pod uwage,pozdrawiam
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Na benzynie też nie ma wolnych, czy tylko na LPG ?
Mechanik podpowiedział wymianę świec na zwykłe Iskry a nie Bosch Super Plus . I bardzo dobrze, świece Boscha wyrzuć do kosza.
Tez bym zasugerowal zestaw cewek, ktore niestety nie sa wieczne . Proponuje dobrze je sprawdzic bo mozna sie ktoregos pieknego dnia rozczarowac i pewnie akurat twojwmu znajomemu bedzie pilnie samochod potrzebny. Pozdrawiam
jeśli cie razi to możesz ,a dla silnika to i tak nie pomoże ,kup sobie nowy czujnik jest tani może tylko on padł.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
Ukruszony przewód w aparacie.
przewody raczej nie, predzej regulacja na parowniku,podaj wiecej informacji
masz problem w kablach WN lub w cewce.
Najczęstszą przyczyną tego stanu jest zastosowanie pompy paliwa od samochodu z jednopunktowym wtryskiem paliwa.Zawór bezpieczeństwa w takiej pompie ustawiony jest na 3 atm. Mpi wymaga ok. 3,2. Co powoduje że ciśnienie jest za niske dla zimnego silnika oraz w czasie przyspieszania.Rozmiary obu pomp są zbliżone
Kolego pytanie podstawowe czy dzieje się to podczas rozgrzewania silnika na podwyższonych obrotach?
No i? Grzebiecie głęboko, a zapominacie o podstawach. To co się robiło w dużych fiatach, polonezach....
w poldku wystarczy odpiac zasilanie wtrysku i podpiac reszte sygnalów jak potencjometr obroty itd zalezy jaka instalacja
Witam. Skoro zapala się check engine to ewidentnie jest jakiś błąd w kompie zapisany. Podłącz pod komputer i odczytaj ten błąd.
A czy sonda ma jakiś wpływ na falujące wolne obroty??
albo pompa wody nie wytrzymała :) Pytanie czy dokonał pomiaru na zwiększonych obrotach .
polonez abimex obrót polonez rover obrót falować obrót polonez
transponder honda niebieski matryca blaupunkt tablet panel
stare puszki elektryczne stare puszki elektryczne
Problemy z uruchomieniem oprogramowania Würth WOW Peugeot Elystar 125 – lokalizacja czujnika temperatury silnika, głowica cylinder