Dla prędkości obrotowej istotny jest układ pola magnetycznego - o jaki kąt trzeba się obrócić, żeby dojść do bieguna, na którym pole jest w takiej samej fazie. Obrót o 360° wystarcza zawsze, ale jeśli biegunów jest więcej, to możliwości połączenia nie ma za dużo: do wyboru jest 6, bo są 3 fazy prądu i 2 kierunki nawijania - czyli powyżej 6 biegunów...
Czyli około 1500 obr/min wychodzi? Zależy mi na dobraniu silnika z podobną liczbą obrotów.
Dziękuje za schemat. Ale to dla mnie jest jak czarna magia, szybciej i łatwiej zrozumie, jeśli Ktoś narysuje mi to na zdjęciu które później dołącze (zdjęcie puszki silnika) PS Jak się powinien fachowo nazywać ten przełącznik do tego silnika i czy da się tak zrobić aby np. obroty 10/min były w prawą strone i obroty 20/min były też w prawo?
Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
Te kilka odczepów to właśnie specjalny sposób nawinięcia, a regulacja obrotów jest realizowana poprzez zmianę liczby biegunów. Obniżenie napięcia nie zmniejszy obrotów a jedynie zmniejszy moc silnika, co przy stałym oporze powietrza da efekt obniżenia obrotów. Najlepiej zastosować falownik tak by można było zmieniać częstotliwość napięcia 230V
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
230V zmieni sie liczba jego obrotów na minutę Obroty silnika zależą od ilości par biegunów uzwojenia - i jeżeli po przezwojeniu nie ulegną zmianie to obrotów też nie zmienisz. po przerobieniu silnika 380V na 230V obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg).
Wróć- źle napisałem to nie pary tylko LICZBA biegunów :) Podziel przez dwa :) Liczba obrotów silnika (synchroniczna) to n=(60 x f)/p, gdzie: n- liczba obrotów 60- stała f- częstotliwość napięcia zasilania p- liczba par biegunów Wynikowa liczba obrotów dla silnika asynchronicznego musi być pomniejszona o poślizg, ale w tym przypadku nie ma to znaczenia,...
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
A więc jeśli ma obrotów: - 3000obr/min to ma moc 4kW - 1500obr/min to ma moc 4kW - 1000obr/min to ma moc 2.2kW - 750obr/min to ma moc 1,5kW Co do określenia liczby par biegunów(obrotów) to albo tachometr lub niech na uzwojenia spojrzy ktoś kto przezwaja silniki. Ale na moje oko po użebrowaniu obudowy uważam, że to albo 2 lub 4 biegunowy, silniki o niższych...
Witam Odpowiem jako praktyk, część teoretyczną ładnie opisał Kolega Wider. Na tabliczce znamionowej ciężko znaleźć liczbę par biegunów oraz poślizg, ale bardzo łatwo można go wyliczyć. Jeżeli na tab. znam. podano obroty nom. równe 2950/min, to oznacza że silnik posiada jedną parę biegunów, a jego prędkość synchroniczna wynosi 3000 obr/min. Poślizg takiego...
Obroty powinny być zbliżone do nominalnych przy pracy jako silnik. Wysokoobrotowe silniki wymagały by przekładni i małych strat w tej przekładni co w warunkach amatorskich trudno zrealizować. Wolnoobrotowy silnik o dużej liczbie par biegunów mógł by być bezpośrednio napędzany wiatrakiem. Silnik krokowy hybrydowy, 200 kroków na obrót użyty jako prądnica...
Do regulacji obrotów silnika indukcyjnego wykonaj falownik. Falownik inaczej przemiennik częstotliwości służy do regulacji obrotów silnika prądu przemiennego. Prędkość silnika = 60f/p , zależy od częstotliwości i liczby par biegunów. Przy stałej liczbie par biegunów zmieniać możemy tylko częstotliwość. Falownik pozwala na płynną regulację obrotów przez...
Marek_rr5 napisał: Chciałbym sie dowiedzieć jak obliczyć obroty silnika po uzwojeniu przykładowo 24 żłobku 2w grupie 4 wolne czyli 2 bieguny a wzór 60*50/p czy tak ? Zaczęliście od uzwojenia o czterech biegunach, a skończyliście na dwóch. :D A tak dla jasności p-ilość par biegunów , a ilość biegunów to jest- 2p romoo napisał: Licz bieguny czyli grupy...
Kolego, zamiast przyznać się do błędu, udowadniasz na siłę ze masz rację . Silnik klatkowy w wersji wymyślonej, przez N. Teslę nie ma regulacji obrotów. Falowniki wtedy nie istniały - kolega zresztą też. Najpowszechniej stosowane są silniki o stałej liczbie biegunów. żeby zabić gwoździk to dorzucę silnik synchroniczny.Ten to dopiero ma stałe obroty...
W zamian AVT1813 można wykorzystać regulator na triaku. Triak można sterować tak, by uzyskać grupową regulację mocy, jaka jest w AVT1813. Jednak regulator fazowy, który zmienia kąt załączenia triaka nadaje się do oświetlenia (nie każdego), grzałek i silników komutatorowych . Ten akurat do nich nie należy. Zmiana kąta zmieni skuteczną wartość napięcia....
Cewki są nawinięte kilkoma przewodami równolegle, żeby wytrzymały większy prąd. Oni na filmach istniejące cewki łączą w sposób szeregowy, bądź szeregowo-równoległy, żeby zwiększyć SEM co skutkuje przystosowaniem maszyny do niższych obrotów, moment silnika się nie zmieni, liczba biegunów i praca halli sie nie zmieni. Link do filmiku, który pokazuje,...
Silnik progresywny jest to silnik o zwiększonej mocy w małej obudowie. Model 230/400 V podłączysz tylko w gwiazdę a 400/690 V możesz już poprzez 0 - Gwiazda - Trójkąt. Silnik 2-biegunowy czyli z jedną parą biegunów w silniku z dwoma parami biegunów zasilanym z sieci 50 Hz, pole wiruje z prędkością 1500 obrotów na minutę a wirnik np. tylko 1450-1480...
Tak to silnik trójfazowy :). W Googlach znalazłem takie fajne odpowiedzi ale nie wiem cy są prawdziwe ? Jak obliczyć obroty w silniku elektrycznym? Ogólna zasada obliczania wygląda następująco: prędkość obrotowa silnika = 6000 ÷ liczba biegunów. Tak więc w przypadku 4-biegunowego silnika będzie to: 6000 ÷ 4 = 1500 obr./min. Jakie obroty ma silnik elektryczny...
Pomysł z silnikiem krokowym będzie trudny do zrealizowania. Ilość kroków silnika przypadajcych na jeden obrót jest ściśle związana z budową silnika. Jeżeli byś chciał robić koła o różnej ilości zębów, to do każdego rodzaju koła musiał byś mieć osobny silnik, lub jeden z jak najwiekszą liczbą kroków i sterowany elektronicznie. Wtedy przed zmianą ilości...
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
A mam jeszcze pytanie co do działania tego silnika. A mianowicie jak regulowana jest prędkość obrotów, pytam ze względu, że są trzy kable czyli jakby dwa silniki w jednej obudowie tak? Jeśli tak czy to jest silnik klatkowy a regulacja obrotów odbywa się poprzez zmianę liczby par biegunów?
Witam, Jaka zależność łączy częstotliwość komutacji z częstotliwością obrotów silnika BLDC. Znalazłem taką - fkom=fobr*6*p, gdzie p to liczba par biegunów. I tu zasadnicza część pytania - skąd ta szóstka? Czy jest to liczba stanów komutatora? I dodatkowe pytanie. Jak można określić liczbę par biegunów? Czy tylko rozbierając silnik? I czym się różni...
Hmm nasuwa mi się tylko jedno rozwiązanie. W celu zmniejszenia obrotów silnika należałoby przezwoić stojan w taki sposób by on miał większą liczbę par biegunów wtedy obroty z pewnością zostaną obniżone.
Rzeczywiście, to może być problem łożysk, ponieważ nie zostały zmienione. Niestety nie mam możliwości podłączenia silnika do falownika, a wtedy można by było sprawdzić jak zachowuje się przy zwiększeniu obrotów nie zmieniając liczby par biegunów.
Witam, tu sprawa jest ciekawsza , nie tylko ilość cewek, nie wiadomo ile jest biegunów na wirniku namagnesowane, samo rozebranie nie da Ci jednoznacznej odpowiedzi, chyba że zabawisz się na rozebranym z papierem i pyłem żelaznym , można też inaczej , policzyć ile wygeneruje impulsów na pełen obrót z danego uzwojenia ...masz pełne pole twórcze :) Też...
Witam. Obroty silnika asynchronicznego zwartego prądu (~) wzór n=(60 x f):p. Obroty można zmieniać tylko częstotliwością, za pomocą falownika. Gdzie (n-obroty silnika, 60-liczba stała, f-częstotliwość, p-liczba par biegunów silnika.
Kondensatory pracy mają dłuższą trwałość niż rozruchowe. Liczba bezawaryjnych godzin pracy kondensatora deklarowana przez producenta jest nadrukowana na jego obudowie. Dodano po 39 Nie znalazłem nigdzie danych, ale mierząc obroty mogę przypuszczać ze 500, 800, 1300RPM to są nominalnej prędkości Chyba spodziewsz się zbyt dużej zmiany obrotów. Ten wentylator...
Oczywiście można, zwiększając liczbę par biegunów.
Za trud włożony w wyjaśnienie tematu Przy niskich obrotach (trójkąt) dołącza się tylko zasilanie do U1, V1, W1, pozostałe zaciski zostają wolne. Przy wyższych obrotach (podwójna gwiazda) zasilanie dołącza się na U2, V2, W2, a zaciski U1, V1, W1 mostkuje się pomiędzy sobą. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku pracuje całe uzwojenie tylko inaczej...
P.S. Regulacja prędkości w silnikach indukcyjnych odbywa się poprzez zmianę jednego ze składników wzoru n=60f/p n-obroty silnika f-częstotliwość sieci p-liczba par biegunów w silniku Dodam tylko: ściemniaczem tego nie zrobisz . Pozdrawiam Adam
zrozumialam, ze z biegunowosci i przy znanej predkosci jestem w stanie policzyc napiecie przy jakim bedzie dzialac moj silnik, Co ma piernik do wiatraka, liczba par biegunów determinuje prędkość obrotową silnika. Jeżeli zależy nam na niskiej prędkości obrotowej to buduje się silnik wielobiegunowy, jeżeli na wysokich obrotach silnik dwubiegunowy. Klasyczny...
Witam Wzór dla idealnego silnika (bez poślizgu) n=częstotliwość/liczba par biegunów. Ponieważ ten "trybik" ma cztery zęby to automatycznie częstotliwość impulsowania wyniesie czterokrotną wartość częstotliwości zasilania stojana. Pozdrawiam Jeżeli chcesz uzyskać obroty/min to wzór wygląda tak n=60f/p, a w Twoim konkretnym przypadku n=(4*60*częstotliwość...
Obroty są zależne od częstotliwości. n =60 * f/p gdzie: n - prędkość synchroniczna, f - częstotliwość p - liczba par biegunów.
==> Jekaterina nietety jak f w góre to i napięcie w góre. ==>chester8 jak mając do dyspozycji 6 zacisków można znienić liczbę biegunów?
Pytasz czy obrotami silnika od pralek łatwo sterować , hmm zależy o jakich silnikach będziemy tutaj myśleć. Pralki starszego typu były dawniej napędzane silnikami asynchronicznymi o różnej konstrukcji ,i w zależności od konstrukcji trzeba rozpatrywać sterowanie obrotami. Zazwyczaj silniki starsze miały jedną prędkość obrotową redukowaną na przekładni...
Robi się to wedłóg par biegunów,jeżeli dobrze pamiętam to wzór przypomina coś takiego: 3000 dzielone przez liczbę par biegunów
Witam, czy przy sterowaniu silnika przez falownik przy czestotliwości 600Hz silnik będzie obracał sie z predkościa 18tysiecy obrotów na minute, tak wychodzi ze wzoru n=(60*f1)/p przy p liczbie par biegunów równej 2, czy zwykły silnik indukcyjny wytrzyma takie obroty, jak przy 50Hz ma 1500 obr/min pozdr
bolo2703 n=60f/p n-obroty f-częstotliwość p-liczba par biegunów prądnicy lub silnika
To jest liczba par biegunów danego uzwojenia w silniku, od tego zależy prędkość obrotów. Uzwojenie wirowania jest dwufazowe i ma 2 pary biegunów, co daje prędkość obrotową 3000/2=1500 obr/min (odejmując poślizg będzie około 1450). Na tym uzwojeniu silnik może obracać się tylko w jedną stronę (w przeciwną będzie się przegrzewał). Uzwojenie prania jest...
Duża liczba biegunów daje wystarczająco duże napięcie od BEMF aby określić położenie kątowe wirnika względem stojana i odpowiednio przełączać zasilanie faz nawet przy małych RPM. Silniki modelarskie nie mają przecież dużej liczby biegunów, i dają się kręcić w szerokich granicach obrotów. BEMF jest wystarczające.
W silniku klatkowym regulować obroty można przez zmianę częstotliwości napięcia lub liczby par biegunów. Ta druga opcja odpada bo do tego musi być odpowiedni silnik (wielobiegowy) więc pozostaje przemiennik częstotliwości, który jest dość kosztowny.
Skąd wziąłem trzy pary magnesów. ? Z proporcji jeśli w silniku 24 żłobkowym 1420 obr/min jest dwie pary biegieginiw to w 36 żłobkach będzie trzy ( chyba ) Nie jestem znawca ani ekspertem kręci mi elektryczność i wiatraki 😀 Jeśli możecie to odpowiecie na moje pytanie Dziękuję za poświęcony czas odpowiadając totalnemu zultodziobiwi Wzór n=60*f/p...
Liczba biegunów ma znaczenie jedynie formalne - z jej użyciem falownik przelicza częstotliwość na wyświetlane obroty.
Nie ma możliwości zwiększyć moc przez przewinięcie silnika. Nieprawda. Zwiększając obroty silnika ELEKTRYCZNEGO poprzez przezwojenie na mniejszą liczbę par biegunów da się zwiększyć moc. Silnik jest wolnoobrotowy (900 obr/min) i dość duży gabarytowo (48 kg), więc można znacznie zwiększyć. Inna sprawa, że zwiększą się obroty na świderku, a to nie jest...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Chodzi ci o bieguny utajnione w silnikach indukcyjnych czy o bieguny jawne? Kolega Madrik odniósł cię chyba do biegunów jawnych często spotykanych w maszynach prądu stałego lub silnikach szeregowych uniwersalnych, bo w zwykłych indukcyjnych ilość par biegunów raczej nie wpływa na cenę maszyny (chyba ze mamy silnik z przełączaną liczbą par biegunów)....
Nie zasilanie musi być na (2U,2V,2W)dla wysokich obrotów. Wchodzimy z zasilaniem w innym miejscu w uzwojenie i następuje zmiana liczby biegunów w silniku. A więc 1 stycznik dla wolnych obrotów. Dwa styczniki dla wysokich obrotów (chyba że ze styków pomocniczych zrobisz zwieranie gwiazdy ,ale najczęściej te styki będą potrzebne do sterowania).
Nie jestem pewny; może zwykły ściemniacz do światła:?: oj niebardzo poczytaj literaturę na temat regulacji silników indukcyjnych sciemniacz reguluje napięcie a dla tych silników jedynym sposobem na regulację obrotów jest częstotliwość (lub zmiana liczby par biegunów :))
silnik liczba biegun liczba biegun liczba obrót silnik
logować router internet wiśniowski space zasilacz komputer mustang
p0481 boxer rower spalinowy sugestie
Połączenie kolumn 4 Ω i 8 Ω równolegle - co zyskam? Maksymalne tłumienie filtra CL dla 100 Hz i C=0,092 F