Tak, około 1450 obr/min.
Para biegunów to niebieski biegun N i czerwony biegun S. Widoczna jest na zdjęciu 1 para biegunów.
p to liczba par biegunów, czyli p=1,2,3...
Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
Marek_rr5 napisał: Chciałbym sie dowiedzieć jak obliczyć obroty silnika po uzwojeniu przykładowo 24 żłobku 2w grupie 4 wolne czyli 2 bieguny a wzór 60*50/p czy tak ? Zaczęliście od uzwojenia o czterech biegunach, a skończyliście na dwóch. :D A tak dla jasności p-ilość par biegunów , a ilość biegunów to jest- 2p romoo napisał: Licz bieguny czyli grupy...
Nawija się uzwojenie w odpowiedni sposób, zależnie od tego ile tych par chce się uzyskać. Ustala się to na etapie projektowania generatora, bo zupełnie inaczej zbudowane są generatory z jedną parą a inaczej z kilkoma parami biegunów.
A jeszcze pytanie odnośnie zmiany biegunów i zmiany częstotliwości. Czy to zdrowe dla silnika? Liczby par biegunów w tym silniku nie zmienisz. Częstotliwość do 60Hz nie jest dla silnika groźna, powyżej mogą być problemy.
Może zle te pytanie zadałem,ale chciałem się dowiedzieć coś więcej o biegunach, co jest początkiem bieguna,a co końcem.
Dobra to już rozumiem ale skąd mam wiedzieć ile jest par biegunów O liczbie biegunów można się dowiedzieć z oznaczenia silnika. Mówi o tym bodajże 2 cyfra z oznaczenia (ta cyfra podaje liczbę biegunów a nie par - wynik trzeba podzielić przez 2). BTW. Możesz odczytać oznaczenie silnika z zadania?
Witam. Liczbą par biegunów zmieniasz prędkość wirowania, czyli przełącznik kupiłeś dobry. Przełączasz z trójkąta na podwójną gwiazdę (silnik musi mieć sześć wyprowadzeń). Poniżej masz rysunek poglądowy.
www45.zippyshare.com/v/uTZofrhP/file.htm... 6) mogę się mylić . gwizda : In:5800/(sqrt(3)*220)=15.2 ; iroz=In*7 trójkąt : In:5800/(sqrt(3)*380)=8.8 ; iroz=In*7
Mała zmiana, wyślij dokładne zdjęcia silnika. Który przewód gdzie idzie. Widzę że masz 7 przewodów a powinna być parzysta liczba. Tych 2 żółtych nie licz, są od prądnicy tachometrycznej. Widzę że chyba masz każdy biegun magnetyczny stojana wyprowadzony osobno, tutaj będzie trzeba dokładnie pomyśleć w którą stronę je po podłączać.
Witam ! Poprzedni silnik nie miał opisanej prędkości obrotowej, ten ma zatarte dane. Są trzy sposoby na poznanie tych danych: 1. Poszukać w internecie producenta tych silników. 2. Zmierzenie tachometrem. 3. Rozkręcenie silników, po typie uzwojenia ( liczba par biegunów ) można oszacować ilość obrotów na minutę. Pozdrawiam. Stefan
W załączniku zdjęcia jaki włącznik mam do obrotów lewo prawo :) jak go podłączyć i pod które miejsca na listwie? I jeszcze on off to on będzie os głównego zasilania:) Teraz pytania co do Ustawiania parametrów silnika... Tabliczka znamionowa w załaczniku:) Częstotliwość bazowa silnika 60 Hz Napięcie znamionowe? Jak mam zapięte kable w trójkąt to wybieram...
Silnik progresywny jest to silnik o zwiększonej mocy w małej obudowie. Model 230/400 V podłączysz tylko w gwiazdę a 400/690 V możesz już poprzez 0 - Gwiazda - Trójkąt. Silnik 2-biegunowy czyli z jedną parą biegunów w silniku z dwoma parami biegunów zasilanym z sieci 50 Hz, pole wiruje z prędkością 1500 obrotów na minutę a wirnik np. tylko 1450-1480...
A słyszałeś o parach biegunów oznaczanych nieraz literą p? Może o prędkości synchronicznej? Silnikach indukcyjnych? Biegunów, par biegunów może być więcej, tylko przekłada się to na większa komplikację konstrukcji no i jej gabaryty. Nie , nie slyszalem o oznaczeniu p 60*f/p Czyli dajmy na to 60*50/2=3000/2=1500 obr/min p-liczba par biegunów:) f-częstotliwość...
Opłacało ci się? ;) "Dzwonek", jaki kupiłeś kosztuje nówka 25-30zł. Przeróbki CD na BL co najwyżej dorównują parametrami przeciętnym "Dzwonkom". Piszesz o przezwajaniu. Ale nic nie wspomniałeś o magnesach. CD posiada stały , "czarny" magnes na obwodzie. Nie nadaje się on do silnika BL. Trzeba go zastąpić serią (w twoim wypadku) 15 (liczba zębów statora...
Tak to silnik trójfazowy :). W Googlach znalazłem takie fajne odpowiedzi ale nie wiem cy są prawdziwe ? Jak obliczyć obroty w silniku elektrycznym? Ogólna zasada obliczania wygląda następująco: prędkość obrotowa silnika = 6000 ÷ liczba biegunów. Tak więc w przypadku 4-biegunowego silnika będzie to: 6000 ÷ 4 = 1500 obr./min. Jakie obroty ma silnik elektryczny...
Jeśli to silnik szczotkowy, to istotne jest odpowiednie usytuowanie biegunów N i S magnesów względem szczotek. Liczba biegunów magnesów musi być równa liczbie biegunów elektromagnesu wirnika (trzeba włączyć prąd i sprawdzić, gdzie pojawiają się bieguny). Niewielkie przesunięcie magnesów względem szczotek powoduje zwiększone iskrzenie na szczotkach;...
Może linki coś pomogą http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL... http://www.falowniki.edu.pl/nauka,4,sche... Z jednego z tych linków w dokumencie pdf jest taka oto fotka dotycząca silników dwubiegowych http://obrazki.elektroda.pl/6228319500_1... Chciałem zwrócić uwagę na inne oznaczenia uzwojeń...
A prawidłowo ustawiłeś parametry silnikowe na falowniku? - "F801" - moc znamionowa, - "F802" - znamionowe napięcie zasilania, - "F803" - znamionowy prąd silnika, - "F804" - liczba biegunów silnika, - "F805" - znamionowa prędkość obrotowa, - "F810" - znamionowa częstotliwość pracy silnika. I jaki masz tryb sterowania napędem - paramter "F106" - wartość...
Witam, tu sprawa jest ciekawsza , nie tylko ilość cewek, nie wiadomo ile jest biegunów na wirniku namagnesowane, samo rozebranie nie da Ci jednoznacznej odpowiedzi, chyba że zabawisz się na rozebranym z papierem i pyłem żelaznym , można też inaczej , policzyć ile wygeneruje impulsów na pełen obrót z danego uzwojenia ...masz pełne pole twórcze :) Też...
zrozumialam, ze z biegunowosci i przy znanej predkosci jestem w stanie policzyc napiecie przy jakim bedzie dzialac moj silnik, Co ma piernik do wiatraka, liczba par biegunów determinuje prędkość obrotową silnika. Jeżeli zależy nam na niskiej prędkości obrotowej to buduje się silnik wielobiegunowy, jeżeli na wysokich obrotach silnik dwubiegunowy. Klasyczny...
W prądnicy i w silniku są pary biegunów na wirniku i w stojanie. Na wirniku są widoczne pary biegunów jako neodymy N i S i są wbudowane (wklejone) powtarzalnie na stałe. W stojanie też są pary biegunów.Można go łączyć w trójkąt lub w gwiazdę i liczba nie ulegnie zmianie. W trójkąt liczy się cewka pojedynczej fazy, ma dwa bieguny (ramki), cewka faza...
Witam Wzór dla idealnego silnika (bez poślizgu) n=częstotliwość/liczba par biegunów. Ponieważ ten "trybik" ma cztery zęby to automatycznie częstotliwość impulsowania wyniesie czterokrotną wartość częstotliwości zasilania stojana. Pozdrawiam Jeżeli chcesz uzyskać obroty/min to wzór wygląda tak n=60f/p, a w Twoim konkretnym przypadku n=(4*60*częstotliwość...
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
elektromechanik napisał: Bzdura jakich mało. Wzrost mocy o 50 max.60% mocy znamionowej. Przy prawidłowym przeliczeniu uzwojenia. Mgr inż. Jan Zembrzuski – Poradnik przezwajania silników indukcyjnych: Przezwajanie na inną liczbę biegunów Niżej podane są ogólne wskazówki postępowania oraz wzory do przeliczania silnika na inną liczbę par biegunów....
Należy ustawić prawidłowo wszystkie parametry "silnikowe": P209 do P215 Mogę prosić jakie wartości wprowadzić do falownika dla parametrów P209-P215 ja myślę że takie ale proszę mnie poprawić (Napięcie znamionowe silnika) P209-220V (Prąd znamionowy silnika)P210-8A (Współczynnik dla silnika bez obciążenia) P211-? (Znamionowa prędkość obrotowa silnika...
Kolego, zamiast przyznać się do błędu, udowadniasz na siłę ze masz rację . Silnik klatkowy w wersji wymyślonej, przez N. Teslę nie ma regulacji obrotów. Falowniki wtedy nie istniały - kolega zresztą też. Najpowszechniej stosowane są silniki o stałej liczbie biegunów. żeby zabić gwoździk to dorzucę silnik synchroniczny.Ten to dopiero ma stałe obroty...
Dość proste, jeśli narysujesz sobie schemat silnika BLDC o minimalnej liczbie biegunów i silnika o znacznie większej liczbie biegunów i przeanalizujesz ich działanie. A konkretnie, co się dzieje po podaniu napięcia na fazę uzwojenia. I w którym momencie kończy się ten cykl pracy. Im mniej biegunów, tym na jeden cykl pracy uzwojeń, silnik obraca się...
Wróć- źle napisałem to nie pary tylko LICZBA biegunów :) Podziel przez dwa :) Liczba obrotów silnika (synchroniczna) to n=(60 x f)/p, gdzie: n- liczba obrotów 60- stała f- częstotliwość napięcia zasilania p- liczba par biegunów Wynikowa liczba obrotów dla silnika asynchronicznego musi być pomniejszona o poślizg, ale w tym przypadku nie ma to znaczenia,...
Witam Jeżeli silniki są identyczne (najlepszy układ) oraz suma arytmetyczna mocy tych silników jest mniejsza od mocy znamionowej softstartu to jak najbardziej można uruchamiać . Sprawa zaczyna się komplikować przy różnych silnikach (inne cosφ, liczba par biegunów). Pozdrawiam
Witam, Jaka zależność łączy częstotliwość komutacji z częstotliwością obrotów silnika BLDC. Znalazłem taką - fkom=fobr*6*p, gdzie p to liczba par biegunów. I tu zasadnicza część pytania - skąd ta szóstka? Czy jest to liczba stanów komutatora? I dodatkowe pytanie. Jak można określić liczbę par biegunów? Czy tylko rozbierając silnik? I czym się różni...
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Ilość zębów musi być podzielna przez 3, natomiast magnesów przez 2. [url=http://i.caendle.de/dev/test2/]Tu jest prosty kalkulator do tematu. Pozdrawiam
230V zmieni sie liczba jego obrotów na minutę Obroty silnika zależą od ilości par biegunów uzwojenia - i jeżeli po przezwojeniu nie ulegną zmianie to obrotów też nie zmienisz. po przerobieniu silnika 380V na 230V obroty nie zmienią się - zmieni się jego moc (poślizg).
Tak jak w temacie kupie takie silniki, o liczbie par biegunów p=1 lub p=2. Kontakt PW.
Witam. Obroty silnika asynchronicznego zwartego prądu (~) wzór n=(60 x f):p. Obroty można zmieniać tylko częstotliwością, za pomocą falownika. Gdzie (n-obroty silnika, 60-liczba stała, f-częstotliwość, p-liczba par biegunów silnika.
Myśląc o moim silniku rozumiem, że dodając kolejne magnesy muszę rozważyć użycie prądu wzbudzeniowego (czy jak tam on się nazywa). Budujesz prądnicę z wirnikiem z magnesów trwałych, więc o jakim prądzie wzbudzenia mówisz? Gdzie chcesz ten prąd podłączyć? Jaka byłaby celowość tego? Tak w woli scisłości, w moich próbach dałem naprzemiennie sześć magnesów...
Cewki są nawinięte kilkoma przewodami równolegle, żeby wytrzymały większy prąd. Oni na filmach istniejące cewki łączą w sposób szeregowy, bądź szeregowo-równoległy, żeby zwiększyć SEM co skutkuje przystosowaniem maszyny do niższych obrotów, moment silnika się nie zmieni, liczba biegunów i praca halli sie nie zmieni. Link do filmiku, który pokazuje,...
Może panowie uporządkujmy: liczba biegunów uzwojenia stojana jest niezmienna dla jednego uzwojenia i zależy tylko i wyłącznie od sposobu rozłożenia zezwojów jak i ich wzajemnego połączenia ze sobą. Co do uzwojenia wirnika(klatki) to właśnie wirnik dostosowuje się do liczby biegunów stojana a nie odwrotnie. (at)retrofood zapytał jak liczyć bieguny ?...
Panowie niemacie racji post jest napisany poprawnie:) ,Mianowicie jest parzysta ilość biegunów np p=2,4,6 itd oraz nieparzysta liczba biegunów np. p=1,3,5,idt tylko do realizacji tej nieparzystej liczbie par biegunów nalezy wykorzystać przy uzwajaniu stojana uzwojenia dwupietrowe z grupą łamaną tj , aby to zrealizowac nadaje się jednej z grupy taki...
W grupie parametrów silnika oprócz prądu znamionowego czy liczby biegunów (ta liczba to akurat kosmetyka) należy wpisać częstotliwość bazową (znamionową)silnika (base frequency). I jest to parametr silnika, ściśle określony, a nie widzimisię użytkownika, że dam sobie mniej albo więcej. Nie ma ona też wiele wspólnego z fmax ani fmin.
Prędkość jest powiązana z ilością par biegunów w silniku. 60*f/p Czyli dajmy na to 60*50/2=3000/2=1500 obr/min p-liczba par biegunów:) f-częstotliwość Czyli jak widać im więcej biegunów tym mniejsza prędkość obrotowa.
Obroty są zależne od częstotliwości. n =60 * f/p gdzie: n - prędkość synchroniczna, f - częstotliwość p - liczba par biegunów.
Dzięki, szukałem konkretnych opisów właśnie tych silników i nie mogę znaleźć , zalezności miedzy prędkością obrotową a liczbą biegunów pojmuje, nie rozumiem jakie są różnice po między pierścieniem a magnesami podzielonymi na bieguny. Co do tego czy w silniku bez szczotkowym nie występuje inna liczba faz to nie jestem pewny np tutaj http://we.pb.edu.pl/~solbut/pdf/brushles...
P.S. Regulacja prędkości w silnikach indukcyjnych odbywa się poprzez zmianę jednego ze składników wzoru n=60f/p n-obroty silnika f-częstotliwość sieci p-liczba par biegunów w silniku Dodam tylko: ściemniaczem tego nie zrobisz . Pozdrawiam Adam
Witam :wink: Oczywiście da się przezwoić. Musisz zamiast 6 dać 4 bieguny. Wtedy silnik będzie miał 1400-1450 obr. Ale - parametry uzojenia (śr.drutu i liczba zwoi) jest inna. Należałoby poszukać w katalogu parametrów uzwojenia silnika o tej samej wielkości mechanicznej na 1400 obr. Pozdro 8-) PS. Z drugiej strony koszty przewinięcia to ok 65-75% ceny...
Falownik musi być zaprogramowany, nie może być na nastawach fabrycznych gdyz to serwo ma odmienne parametry w stosunku do silnika typowego. Szególnie ważne; częstotliwość, prąd, liczba biegunów, napięcie wyjściowe.
silnik SZje 26a - z tego co pamiętam to litera S oznacza silnik indukcyjny, pozostałe trzeba by poszukać. Cyfra 2 to chyba 2 bieguny, czyli 1 para. Jak wiadomo prędkość w takich silnikach zależy od częstotliwości i liczby par biegunów. Teoretycznie dla 1 pary biegunów i 50Hz wynosi 3000 obr/min. Po uwzględnieniu poślizgu może to być 2940 obr/min. Chyba...
Co do falownika LS: F22 50,0 H31 liczba biegunów silnika H32 poślizg z wyliczenia (1 - H31 * rated_rpm / 6000) * 50 Hz H34 prąd na biegu jałowym czyli 1/3 prądu znamionowego ( czyli w trójkącie 0,33*8,2 )
Witam Nie wiem w jakim urządzeniu pracuje ten silnik. Czy ma ciężki rozruch? Jak często jest załączany? Mam do czynienia na codzień z silnikami dwubiegowymi 30/15 HP, 1480/730 rpm, rozruch mają ciężki i w szafach są zastosowane styczniki Moeller DIL 3 M 80 - 2 szt. i DIL 2 M - 1 szt. DIL 2 M jest właśnie tym zwierającym uzwojenia 1-go biegu. Są one...
Poszukaj coś o silnikach z wirnikiem w postaci magnesu Ewentualnie silniki krokowe Przecież szukasz zasady działania silnika a nie pompy. Silnik posiada stały magnes jako wirnik i stojan z dwoma lub czterema uzwojeniami. Przy każdej zmianie fazy prądu płynącego w uzwojeniach, wirnik przesuwa się o pewien stały kąt, określony przez liczbę biegunów wirnika...
Witam z tegom co tu piszecie to mi wynika że to silnik z prząłczalną liczbą biegunów(układ Dahlandera) http://obrazki.elektroda.net/14_12280485...
1kW do 1,5kW to lipa... nie ma opłacalności... elektryk też nie mógł uwierzyć, że to ma 50Hz przy 1035obr... a tyle właśnie ma. Dodano po 3 Oznaczenia z tego silnika: GEN. MBT 160 L IP54 IEC34-1 CLASS F COS 0,70 Dodano po 3 tak zastanawiam jeszcze nad motoreduktorem 1:4 można kupić na alegro za ok 500zł tylko czy jest to dobry pomysł? :idea: 11.10:...
Witaj. Z tego co widzę to jest to silnik serii SZJe. A jaka jest długość rdzenia ? Liczbę biegunów poznajemy po uzwojeniu,tzn. patrzymy ile przypada grup na fazę, jakie są poskoki zezwojów. Kto nie wie o co chodzi nie za bardzo rozpozna. A z tymi kolorami wyprowadzeń to nieprawda. Nie raz widziałem tego typu silniki z jednakowymi kolorami wyprowadzeń.
Duża liczba biegunów daje wystarczająco duże napięcie od BEMF aby określić położenie kątowe wirnika względem stojana i odpowiednio przełączać zasilanie faz nawet przy małych RPM. Silniki modelarskie nie mają przecież dużej liczby biegunów, i dają się kręcić w szerokich granicach obrotów. BEMF jest wystarczające.
Tak na początek dla przypomnienia, w temacie mowa jest o silniku asynchronicznym czyli klatkowym. ElektrykBezImienia1 napisał: a z tego co widzę to silniki 2900 obr/min są droższe od tych 2800 obr/min Bo mają więcej par biegunów, do wykonania potrzeba więcej miedzi itd. Jakie więcej biegunów? Toż to silniki o tej samej liczbie biegunów tylko nieco różnią...
Nie. Gdy spojrzysz na silnik od góry (wzdłuż osi silnika), to góra-dół jest pierwsza para biegunów magnetycznych obsługiwana przez jedno uzwojenie, a lewo-prawo masz drugą parę biegunów magnetycznych obsługiwanych przez drugie uzwojenie. Nie wprowadzaj autora w błąd, w tym silniku jest dwa różne uzwojenia, nazwojone inną ilością zwojów i inną średnicą...
1oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min 2oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08 3 oblicz obroty synchroniczne (prędkość minimalna pola magnetycznego) gdy ilość parbiegów p=2 a częstotliwość f=90Hz Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twoich pytań wynika, że potrzebujesz...
Widać, że często 120 stpni(elektryczne) to nie to samo co 120 stopni (mechaniczne) Pomyśl co się dzieje, gdy silnik ma większą niż 1 liczbę par biegunów. Albert
1. Silnik Lervii jest silnikiem synchronicznym i warto o tym pamiętać przy przewijaniu (liczba biegunów) 2. Która wersja termostatu ? 3. By rzetelnie odpowiedzieć na pytanie który rezystor wymienić i na jaki trzeba znać odpowiedź na pkt.2 i warto zrealizować pkt.3 Dane dotyczące termistora są dla Kolegów, którym ów szlag trafił. Pozdrawiam ! :D
Niestety żadnych jednostek nie podano. W poleceniu są wszystkie dane do projektu które mam. No to zadający dał ciała. Chyba że tu nie chodzi o dobór silnika a o oszacowanie jaki napęd będzie właściwy (falownikowy, silnikiem o zmiennej liczbie biegunów, z przekłądnią o zmiennnym przełożeniu itp.)
Różnica 4A między pracą jałową a z obciążeniem to nie jest "praktycznie to samo". Silnik obciążony pobiera więcej prądu a prędkość obrotowa zależy od liczby par biegunów w stojanie. Wzór na prędkość obrotową to n = 60*f/p gdzie f - częstotliwość, p - liczba par biegunów. W rzeczywistości silnik indukcyjny nie osiąga nigdy prędkości n - prędkość ta...
To, że silnik nazywa się synchronicznym oznacza tylko, że w tym silniku wirnik obraca się synchronicznie z polem magnetycznym stojana (czyli bez poślizgu). Dlatego silnik krokowy jest szczególną odmianą silnika synchronicznego - jedynie pole magnetyczne nie wiruje ze stałą prędkością (chociaż może). Wytłumaczenie, że silnik jest synchroniczny bo ma...
Rzeczywiście, to może być problem łożysk, ponieważ nie zostały zmienione. Niestety nie mam możliwości podłączenia silnika do falownika, a wtedy można by było sprawdzić jak zachowuje się przy zwiększeniu obrotów nie zmieniając liczby par biegunów.
Zapomniałem. Co oznacza na tabliczce znamionowej ? Bauf. V 18/19 Oraz w typie silnika G90 L/4. L/4 oznacz liczbę biegunów silnika, co przy 50Hz daje mam tutaj prędkość znamionową 1420obr/min 90 - to prawdopodobnie wznios wału liczony od podstawy do środka osi wyrażany w mm
Silnik bez szczotek, wirnik aluminium. Prędkość obrotową można ustalić na etapie konstruowania silnika zmieniając liczbę par biegunów. Istnieją także rozwiązania silników z większą ilością uzwojeń na jednym stojanie, aczkolwiek są one niepopularne zarówno ze względu na znacznie większe koszty, jak i znacznie większe gabaryty maszyny z kilkoma uzwojeniami....
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
1. Która prędkość jest prędkością synchroniczną silnika indukcyjnego dwubiegunowego, zasilanego napięciem o częstotliwości 50Hz? a) 6000 obr/min. b) 2850 obr/min. c) 1500 obr/min. d) 3000 obr/min. Prędkość synchroniczną czyli prędkość wirowania pola magnetycznego obliczamy z wzoru: http://obrazki.elektroda.pl/9584684200_1... gdzie f...
Witam. Ano dlatego że częstotliwość wirowania wału tego silnika jest inna niż częstotliwość pola wirującego (tzw. poślizg). Np. asynchron nie kręci 3000 obr/min tylko 2850 Dla odmiany silnik synchroniczny (jego wał) wiruje z częstotliwością pola magnetycznego (dla uproszczenia pomijam liczbę par biegunów). Pozdro
1 - jedna żyła przewodu ( przewód jednożyłowy 2 - przewód trzy żyłowy ( trzy żyły ) 3 - uziemienie 4 - wyłącznik nadmiarowo prądowy 5 - prawdopodobnie warystor 6/7- wyłacznik silnikowy ( działanie przeciążeniowe i zwarciowe ) 8 - złączka 9 cewka przekaźnika / stycznika ( tu stycznika 3 biegunowego ) temat raczej do działu dla początkujących
Znalazłem w książce wzór na indukcyjność obwodu twornika: L=(ka•60•U)/(p•I•... gdzie: ka - stała, która dla silnika z magnesami trwałymi wynosi 6•10-³ p - liczba par biegunów Mogę w taki sposób wyznaczyć indukcyjność i dzięki temu obliczyć stałą Te?
Prąd rozruchowy na początku sięgnie 15,3A × około 6.7 silnika 2p=4 czyli ~102A Wytłumacz proszę jak wyliczyłeś, że to 6,7 In? Oraz co ma do tego liczba par biegunów.
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
To jest liczba par biegunów danego uzwojenia w silniku, od tego zależy prędkość obrotów. Uzwojenie wirowania jest dwufazowe i ma 2 pary biegunów, co daje prędkość obrotową 3000/2=1500 obr/min (odejmując poślizg będzie około 1450). Na tym uzwojeniu silnik może obracać się tylko w jedną stronę (w przeciwną będzie się przegrzewał). Uzwojenie prania jest...
Parametr 71 typ silnika Parametr 359 kierunek obrotu enkodera Parametr 369 liczba impulsów enkodera Parametr 80 moc silnia Parametr 81 liczba biegunów silnika Parametr 800 tryb sterowania(regulacja pozycji) Parametr 465 wielkosc pierwsza zmiana pozycji 4 dolne cyfry Parametr 466 wielkosc pierwsza zmiana pozycji 4 górne cyfry Parametr 9 elektroniczne...
A co myślicie na przerobieniu silnika indukcyjnego tak jak to robią inni np: w temacie elektrowni wiatrowych, kleją magnesy na wirnik i w ten sposób powstaje tak jakby silnik BLDC tylko sterowanie trzeba by dorobić, plus jest taki że charakterystyka pracy takiego silnika bardziej przypomina tradycyjny silnik szczotkowy DC, ponadto wpadłem na taki pomysł...
Dane techniczne silnika SZJe 32a Znalazłem w necie tabele i skany dla SZJd z 1958r. Nie zgadza się to wcale z danymi na tabliczce znamionowej mojego silnika z serii e No nie zgadza się bo twój silnik jest nowszej generacji. Mam go podłączonego po3f w gwiazdę. A jakie napięcia są na tabliczce? Potrzebuję prąd pod obciążeniem Masz na tabliczce znamionowej....
Drogi kolego niejest to taka prosta sprawa z tymi wyprowadzeniami do komutatora,zależy to od bardzo wielu parametrów tej maszyny elektrycznej. Silnik wiertarki ma okreslone obroty[obr/min] kierunek wirowania moment okreslona moc ,ewentualna mozliwosć zmiany kierunku wirowania .A więc musi być tez odpowiednio skonstruowane:liczba biegunów w tym silniku...
Te kilka odczepów to właśnie specjalny sposób nawinięcia, a regulacja obrotów jest realizowana poprzez zmianę liczby biegunów. Obniżenie napięcia nie zmniejszy obrotów a jedynie zmniejszy moc silnika, co przy stałym oporze powietrza da efekt obniżenia obrotów. Najlepiej zastosować falownik tak by można było zmieniać częstotliwość napięcia 230V
Witam ponownie. Ja zastosowałem po dwa magnesy neodymowe na biegun (2x magnes 2*10*20 na biegun N i tak samo na biegun S). Przykleiłem je na wirniku w miejscu tych "szczelin" co widać na zdjęciu. Były tam wcześniej magnesy ferrytowe. Szukałem na A.... ale albo słabo szukałem albo nie ma. Natomiast neodymowych zatrzęsienie!! Poskładałem wszystko razem,...
Cześć. Próbuje rozgryźć odrobinę silniki BLDC. Szukam takiej informacji: Czy w takim silniku liczba pół magnetycznych (a raczej liczba par biegunów określana jako p) musi być taka sama w wirniku jak i w statorze? Pytam bo jak to się ma do takiego klasycznego silnika synchronicznego PMSM?
(at)krzysztofkamienski Teoria słuszna, niemniej ten silnik magnesów nie ma xD PS. Można go nawet uruchomić na stole - autotransformator z napięciem wyjściowym 195V + kondensator rozruchowy i działa. Prędkość obrotową w takim wypadku można policzyć ze wzoru 60*f / p - gdzie f jest częstotliwością (sieciowa 50Hz), a p liczbą par biegunów.
bolo2703 n=60f/p n-obroty f-częstotliwość p-liczba par biegunów prądnicy lub silnika
Witam, Już drugi raz z rzędu pojawił mi się problem z falownikiem iG5A firmy LSIS. Ciekawe objawy. Generalnie sprawa totyczy wentylatorów z silnikami które mają niekiedy niekompletne tabliczki znamionowe, niby logo Celma choć być może to jakieś chińskie podróby no bo braki z danych znamionowych na tabliczkach silnika..... Pierwszy wcześniejszy przypadek....
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
No i się klaruje. Kilka pytań pomocniczych: 1. Proszę rozwinąć zagadnienie enkodera. 2. Silnik 6polowy, czyli 2p=6, czyli liczba par biegunów równa 3? Może mi się zdaje, ale chyba natknąłem się gdzieś tu na posta, według którego sterowanie silnikiem 2p=6 za pomocą falownika robi się nieco bardziej skomplikowane (a może kosztowniejsze). Czy to prawda?...
Robi się to wedłóg par biegunów,jeżeli dobrze pamiętam to wzór przypomina coś takiego: 3000 dzielone przez liczbę par biegunów
Czujniki Halla będą już zamontowane w silniku. Ich położenie może być zależne od liczby biegunów silnika i mogą być przesunięte względem siebie w fazie o 120 lub 60 stopni, zatem możliwości jest kilka, ale nie jest to kryterium którym należy się kierować pod względem wyboru silnika. Jeżeli będzie to silnk z czujnikami halla to masz gotowy enkoder, którego...
Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie. Silnik wielobiegowy asynchroniczny podczas próby biegu jałowego ma znacznie większą wartość prądów na biegu pierwszym i drugim, niż jest to wypisane na tabliczce znamionowej silnika. Z czego wynika takie zachowanie silników? Jaki ma to związek z liczbą par biegunów na danych biegach? Pozdrawiam
(paro-dziesięcio-letnia) Szlifierka taśmowa do krawędzi nart. operator mówi, że po dłuższej pracy maszyny- silnik się mocno grzeje. Kiedyś silnik był przezwajany, przed przezwajaniem silnik podobno się nie przegrzewał. Nie stwierdziłem problemów mechanicznych: -brak bicia - wał silnika obraca się lekko Mimo, że maszyna/ silnik normalnie są włączone...
Beke ze mnie toczysz czy serio mówisz? Halo? Czy ktos może to potwierdzić? W mojej opinii toczy bekę dostosowując się do poziomu technicznego twoich wypowiedzi. zauważ że magnetyczne nie generują oporu, Może spróbujesz zbliżyć takie dwa magnesy ustawione tymi samymi biegunami do siebie - nie przeciwdziałają temu ruchowi? Więc stawiają opór. neodymowy...
liczby par biegunów Dokładnie tak, obroty zależą od liczby par biegunów (sposób nawinięcia) i częstotliwości przyłożonego napięcia. Częstotliwość można zmieniać falownikiem, tylko nie za bardzo rozumiem jak zmieniać liczbę par biegunów skoro silnik jest już nawinięty, a poszczególne uzwojenia połączone.
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Witam! P = Ms • ωs gdzie: Ms - moment na wale silnika (mechaniczny) ωs - prędkość kątowa silnika wyrażona wzorem: ωs = par biegunów. Założyłem, że mówimy o silnikach indukcyjnych. Przy regulacji częstotliwości mówimy raczej o momencie silnika a nie o mocy. Jeżeli Cię to zagadnienie interesuje, to napisz a postaram się odpowiedzieć....
1) Ok, wiem,że pytanie jest trywialne ale budzi moje wątpliwości. Skoro prędkość obrotową silnika synchronicznego obliczmy ze wzoru n=60*f/P Gdzie f-częstotliwość [Hz] a P- liczba par biegunów silnika [-]. To tu moje pytanie, a jak się ma napięcie zasilania takiego silnika? proszę o konkretną odpowiedz. I jeszcze jedno: 2) Skoro jak już wyżej napisano...
Proszę o pomoc w rozwiązaniu poniższego zadania. Jaką prędkość obrotową ma wirnik silnika asynchronicznego o liczbie par biegunów równej 2, zasilanego napięciem 110 V o częstotliwości 60 Hz, jeżeli silnik pracuje przy poślizgu 5%? Wzór na prędkość silnika: n = 60*f/p czyli n=60*60/2=3600/2=1800 Teraz mam obliczyć 5% z 1800 i odjąć od prędkości silnika...
Pomysł z silnikiem krokowym będzie trudny do zrealizowania. Ilość kroków silnika przypadajcych na jeden obrót jest ściśle związana z budową silnika. Jeżeli byś chciał robić koła o różnej ilości zębów, to do każdego rodzaju koła musiał byś mieć osobny silnik, lub jeden z jak najwiekszą liczbą kroków i sterowany elektronicznie. Wtedy przed zmianą ilości...
Spróbuję na razie bez przewijania Liczba biegunów wirnika powinna być taka sama jak stojana.
biegun silnik zmiana biegun silnik biegun silnik sprawdzenie
prawego światła yamaha laser kupić elektryczne wspomaganie punto silnik
oglądaj wideo podczas jazdy emulator sondy lambda
Jak ustawić histerezę w piecu gazowym Vaillant? Magnetowid Orion - problem z włączeniem