Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
Witam. Ponieważ w moim motocyklu padło koło magnesowe i kupiłem takowe od nowszego modelu muszę przerobić instalację elektryczną (stara miała dwa impulsatory zapłonu a w nowej jest jeden). Trzeba zmienić moduł zapłonowy i tu moja prośba o rozpisanie znaczeń poszczególnych kabli dochodzących do modułu. Pewny jestem tylko: Czarny z żółtym-masa; Zielony...
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
Aby sprawdzić innym obrotomierzem (np z dużego fiata) należy podłączyć go do zasilania i pod cewkę (masowy-sterujący) od cewki zapłonowej.
Podpinasz bezpośrednio pod cewkę zapłonową i powinno działać.
Dodatkowy przewód pod cewkę zapłonową, dodatkowo należy obrotomierz przeskalować żeby prawidłowo wskazywał obroty.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Witam, proszę o pomoc ,zamontowałem silnik na wtrysku do fiata 125p, w fiacie sygnał na obrotomierz był brany z - cewki zapłonowej ,obecnie mam cewkę podwójną więc się pod nią nie podłączałem , z sterownika silnikowego wychodzi sygnał na obrotomierz w postaci + , co trzeba zrobić żeby ten sygnał zamienić i działał obrotomierz.
Jest to zwykły dzielnik napięcia i trudno Ci będzie uzyskać kilka mV na wyjściu. Należy dodatkowo zastosować ogranicznik napięcia / patrz na rozwiązania wejść obrotomierzy/.
Kondensator przy cewce to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma być podpięty pod zacisk 15 (B+) cewki Do zacisku 1 cewki oprócz kable z aparatu zapłonowego był podpięty drugi, który idzie do zastawu wskaźników (układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i ew obrotomierz)
Brakuje elektroniki na moje oko. Została wewnątrz obudowy licznika. Jest to chyba układ typu aircore i potrzebuje sterowania np scalakiem CS8190. Te opisy + i -będą do uzwojeń sin cos.
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Czyli brak zapłonu a zapłon sterowany jest z ECU. Zanim kupisz ECU to proponuję sprawdzić zasilanie na nim w momencie gaśnięcia, halla oraz cewkę zapłonową. Masz obrotomierz?
Witam. Temat może trochę już nie aktualny, ale może komuś się przyda. Miałem podobny problem z obrotomierzem 1.3 mpi. Czasami jak by gubił sygnał i opadał do 0 po czym od razu wracał. Autko jeździło z tą przypadłością kilka lat aż zginęła iskra na jednym cylindrze. Po wymianie modułu zapłonowego (cewka zapłonowa) obrotomierz wskazuje bez zarzutu.
Benzyna to samo ;) Więc ewidentnie coś w układzie zapłonowym
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
E tam, wcale nie bezpieczniej, uwierz mi napodłączałem się już obrotomierzy. Tamten stary aparat zapłonowy, który masz, jest z przerywaczem mechanicznym? Nie potrzebna Ci wogóle cewka dodatkowa.
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Czyli posługując się rysunkiem, odpiąłeś szary od IG- i gdzie dałeś? Dziękuje za zainteresowanie tematem. Przeciąłem szary przewód w miejscu gdzie pokazałem strzałką na rysunku i tam podłączyłem bezpośrednio obrotomierz i działa poprawnie. (Przewód szary dalej do deski pozostał bez podłączenia). Stąd mój wniosek że problem nie jest w aparacie zapłonowym...
Słyszałem coś ze to prezez cewke bo wybija iskre z rytmu . Wybicia są delikatne tak że obrotomierz nie wyłapuje delikatnych falowań.
To co trzymasz w ręce to oprawka bezpiecznika, raczej bez związku z brakiem iskry. Moduł cdi potrzebuje do działania: zasilania (+12V, jest, sprawdziłeś), masy, impulsów z cewki wyzwalającej (żółty-szary i żółty-niebieski, sprawdź miernikiem, cewka wyzwalająca zwykle ma ok 1kΩ) i połaczenia z cewką wysokiego napięcia (kabel biało-fioletowy, trzeba...
NIE DO MASY !, uszkodzisz cewkę, zielony możesz podłączyć do obrotomierza, jeśli go nie ma, pozostaw wolny styk
wejscie na płytkę obrotomierza łączy się z wyjsciem z przerywacza to kabel idący do cewki zapłonowej
Źle podłączony obrotomierz, ewentualnie uszkodzony. Przewodu gaszenia nie podłącza się do obrotomierza, tylko połączenie cewki zapłonowej z modułem.
Kolego podłącz pin z zegarów sterujący obrotomierzem z 1 pinem z ECU z tego samego pinu jest sterowana cewka zapłonowa i w twoim modelu z tego miejsca brało się sygnał dla obrotomierza. Sygnał ten powinieneś podłączyć przewodem ekranowanym by wyeliminować zakłócenia.
Paweł, ten obrotomierz który on ma wymaga amplitudy syganału sterującego ponad 100V. Taka amplituda ( i większa) powstaje w momencie kluczowania zimnego zacisku cewki zapłonowej. On ma inny układ zapłonowy, gdzie nie ma dostępu do tego sygnału ( ma sygnał o amplutudzie około 12V), mało tego-jest on podzielony na dwa równoległe impulsy ( ale przesunięte...
Trzeba było zapytać , gdzie podłączyć obrotomierz , a nie z jakiego pinu sterownika poobierany jest sygnał na obrotomierz - właśnie z pinu nr.1 sterowana też jest cewka zapłonowa.
Drgania i wahania obrotomierza mogą być spowodowane także uszkodzeniem wtryskiwacza.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
nie w każdym aucie jest poprowadzony ten przewód musisz podpiąć się pod cewkę zapłonową bez bezpiecznika.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Nie bardzo wiem o jaką skrzynkę pytasz. Myślałem o podłączeniu tego tak jak obrotomierza czyli do cewki zapłonowej :)
Jeśli chodzi o schematy to raczej ten drugi, diody lepiej separują sygnał pomiędzy cewkami no i szansa przebicia mniejsza, musisz jednak pamiętać że na cewce pojawiają się spore piki napięcia, także diody daj na jak najwyższe napięcie. Ja osobiście bym zrobił inaczej, albo bym zastosował obrotomierz od dwucylindrowego czterotaktowca albo przeskalował...
Rozumiem że masz taki który poda prawidłowy odczyt lub masz przelicznik. Ale do konkretów Powinny być 3 wyprowadzenia +12 , masa , i sygnał Sygnał weź z przerywacza zapłonu lub ten który idzie na cewkę wn. zależy od konstrukcji obrotomierza. Bezpośrednio z cewki zapłonowej się nie nada bo będzie ich 6 w na obrót wału Jeśli nie masz 12V instalki poszukaj...
czy nóżkę 1 (input) mogę podłączyć bezpośrednio pod obrotomierz? (minus cewki zapłonowej). Fig23 PDF -dzielnik2/3
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
Jeżeli masz dwie cewki zapłonowe (zapłon bezrozdzielaczowy) to cewka jest obojętna, do której podłączysz obrotomierz. Będziesz miał tylko 2x niższą częstotliwość impulsów (tak jak byś miał silnik 2-u cylindrowy). Nie znam układu J-91. Może ma opcję silnika 2 cylindrowego. Jeżeli tak to po kłopocie.
Witam. Zainteresował mnie ów pomysł z obrotomierzem. Mam tylko pytanie: w jaki sposób wziąć sygnał na wejście input ? Pozdr W/g opisu na kablu między cewka zapłonowa a świecą umieszczasz 25 zw. drutu i łaczysz z wejściem obrotomierza. Sprzężenie jest pojemnościowe, więc przewód do świecy nie moze być ekranowany.
Z tego co się już zorientowałem to w tym silniku, cewka zapłonowa jest razem z aparatem zapłonowym natomiast z aparatu zapłonowego wychodzi kostka z dwoma kablami, oba brązowe. Wygląda to dokładnie tak: https://obrazki.elektroda.pl/3325236600_...
Widziałem ten temat ;) Tyle że tam była opisana przeróbka dla wersji na module zapłonowym ;) Gdybym miał na module to nie było by problemu :) Ja jednak mam wersje VR6 na aparacie zapłonowym i pojedyńczej cewce ( cewka jak w 2E, ABFie) I sygnał podpięty z cewki na obrotek zawyża ;)
Dla zainteresowanych dodam jeszcze, że kable od obrotomierza to odpowiednio: biały --> impulsowy z cewki zapłonowej niebieski --> masa brązowy --> +12V
No cóż, człowiek całe życie się uczy... Można chwilowo sobie odpuścić obrotomierz... Najbardziej w chwili obecnej interesuje mnie zapłon... Jak troszkę się poduczę to wtedy pomyślę nad wsadem do procka, który steruje zapłonem, pokazuje obroty i może temperaturę (niezły bajer na skuterku). http://obrazki.elektroda.net/73_11859458... To coś z...
Zacznijmy od schematu, który zamieściłeś. To jest tylko zarys schematu, nawet nie blokowy.Chyba nie przypuszczasz, że tak wygląda schemat wpółczesnego pojazdu, to to może 1% tej struktury. Tu poniżej masz temat z wycinkiem układu, już dużo konkretniejszy, choć dyskusja dotyczy oryginalnego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Pomimo języka...
Brązowy -nr1 cewka zapłonowa czerwony -nr2 zasilanie ze stacyjki Biały -nr3 masa Niebieski -nr4 oświetlenie zegara
Sprawdź generator impulsów halla to będzie chyba ta przyczyna znajduje się on w aparacie zapłonowym taka cewka nawinięta w środu. koszt nowej to jakieś 10 zł
To ma tak wyglądać: https://obrazki.elektroda.pl/1528273700_... Podłączenia wg Twojego rysunku tranzystor by nie wytrzymał. Cewka zapłonowa zostaje tam gdzie była , do nowego układu podłączasz tylko obrotomierz. Tu impulsy będą znacznie niższe stąd najprawdopodobniej będzie potrzeba korekty rezystora na wejściu obrotomierza.
Autko jak w temacie,usterka wystąpiła nagle - efekt jakby cyklicznie włączać i wyłączać zapłon - "rzuca" silnikiem, po kilku zapłonach niknie iskra i za chwilę pojawia się znowu, silnik pompuje pomiędzy 0 a 1500 RPM, wyżej nie wchodzi. Wskazówka obrotomierza rownież skacze w tych wartościach. Podstawiona cewka, moduł zapłonowy i bez zmian. Podanie napięcia...
Mi jak tak sie działo to rozsypała sie izolacja w cewce w aparcie zapłonowym ( silnik 1.6i ) podczas rozruchu obrotomierz okręcał sie o cały obrót i też stało się to nagle. Zdejmij kopułkę i bedziesz widział u mnie ta cewka latała we wszystkie strony. Kłopotliwie się ją wymienia. Wymiana tej cewki załatwiła sprawę. Ignacy
Witam. Podaj typ silnika jaką masz cewkę zapłonową i czy jest rozdzielacz? Albo może masz licznik od diesla którego obrotomierz podpina się pod alternator? Pozdrawiam
Witam, Jak wiadomo podczas pracy silnika(chodzi mi o motorower ;) ) emitowane są zakłócenia. Planuje zrobić jakiś praktyczny obrotomierz, i tutaj nasuwa się pytanie jak prawidłowo odfiltrować śmieci? Wystarczy się zastosować do schematu z http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2711.p... ? Czy podczas pracy silnika gdy mikrokontroler jest podłączony pod akumulator(to...
Witam, mam następujący problem, gdy nacisnę przycisk nadawania w radiu, auto głupieje, silnik próbuje zgasnąć, a obrotomierz pokazuje zawyżone wartości (pnie sie do góry) wyraźnie wariuje cewka albo aparat zapłonowy sprawdzałem to na dwóch radiach: alan 87 i jaki intek oraz na dwóch sposobach podłączenia radia, z gniazda zapalniczki a także bezpośrednio...
jeśli masz obrotomierz i LPG to powinno być raczej 4. jak kolega napisał zasilanie ze stacyjki(B+) gazownicy mogli się tesz tu zasilić, po drugiej stronie aparat zapłonowy i obrotomierz no chyba że masz moduł to jeszcze inaczej pozdro
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
Głupie pytanie ale nie znam sie na mechanice samochodu jak wygląda ten przewód zapłonowy ??? A ta cewka to jest już owinięta na zdjęciu??? i z jakiego drutu ma być nawinięta??? Z góry dzięki
To zmienia postać rzeczy. Na małą okragłą wtyczkę idzie aparat 31 masa (brązowy) 15 plus z stacyjki 16 cewka (najczęsciej zielony) (sądzę, że to to jest IG a nie 16) TD sygnał do obrotomierza
Witam. Ostatnimi czasy mam przyjemność odtwarzać instalację elektryczną w Toyocie Corolli GT Coupe z 1980r. model TE71, silnik 1.6 DOHC, 110 hp, na dwóch gaźnikach Solex. Pytania: - co to za element który znajduje się na cewce zapłonowej? Jest to prawdopodobnie jakaś cewka (opór około 2 Ω w obie strony). Podłączyłem plus po zapłonie na cewkę zapłonową...
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
najlepiej podłącz pod cewkę w/n,tam gdzie pojawiają się impulsy z aparatyu zapłonowego/tylko nie pod wysokie napięcie/
wiem gdzie jest cewka ale nie bardzo wiem który to styk +15...:/
Chyba to nie ma znaczenia,jest różnica silnik czterosuwowy a dwusuwowy.Obrotomierz pobiera impulsy z cewki zapłonowej.
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Cześć koledzy, mój kłopot dotyczy samochodu audi 80 b4 z silnikiem 2.0 na monowtrysku. Czy cewkę zintegrowaną beru da się przerobić tak aby można było do niej podpiąć przewody od instalacji lpg które mam podpięte aktualnie przy starej cewce to jest chyba obrotomierz? W starej cewce przewody podpiętę są do śrub wychodzących z cewki, w zinegrowanym zamienniku...
Niedawno wymieniałem tablicę wskaźnikową i ponieważ nie znalazłem oryginalnej wstawiłem taką jaka była dostępna. Różni się tylko tym, że obecnie mam obrotomierz zamiast rysunku pojazdu. Próbowałem podłączyć obrotomierz i działa, ale wskazuje tylko połowę tego co powinno być. Być może wina jest tego, że są 2 cewki zapłonowe oddzielnie na 1,4 i 2,3 cylinder...
Kolego-niewiem jak jest w bisie bo go niemam,ale mam CC700 (jak może wiesz tam jest taki sam silnik) i uwierz mi,że niemam przerywacza-chyba,że chodzi Ci o to coś co podaje impulsy na cewkę,ale to nie jest przerywacz tylko elektroniczny moduł zapłonowy.
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
Buduję sobie przyrządzik pomocny przy naprawach i testowaniu instalacji gazowych w samochodach. Na poczatek składa sie z testera silnika krokowego, generatora impulsw zapłonowych dla wszystkich kombinacji cylinder/cewka oraz uniwersalnego obrotomierza obsługujacego każdy układ cylinder/cewka. Proble mam niby drobny jednak uprzykszjący mi życie, mianowicie...
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Witam , a powiedz mi czy ten obrotek jakie sygnały potrzebuje do życia("+ " "- " i sygnał) , jeśli tak to podłącz się pod moduł zapłonowy lub cewkę(jeśli posiada jak to kiedyś było w starszych samochodach).
Przerywacza nie ma, układ zapłonowy jest elektroniczny, jednak cewka jest i jak każda cewka jest włączona między +12V a układ kluczujący do masy - i tu właśnie można podpiąć obrotomierz. Można też owinąć kabel wokół przewodu WN i zbudować prosty układ na NE555 do sterowania obrotomierzem (pełniący rolę wzmacniacza impulsów - impulsy z anteny w postaci...
Witam, Mam trabanta 1.1 silnik chyba taki sam jak w polo starym. I mam pytanie jeśli chce zrobić takie cacko :D to muszę zrobić układ z oryginalnego schematu tak?(ten trabant ma rzędową 4) I wejście podpinam przed cewkę zapłonową? o ile dobrze zrozumiałem to co napisaliscie :P
wiecie co, prosze o podpowiedz kogos kto dokładnie wyjasni mi gdzie to podpiac. Bo ja nawet nie wiem gdzie jest cewka, a co dopiero moduł zapłonowy. I jak sie nazywa ten kondensator. Prosze o pomoc z gory dziekuje0
Jeśli masz odpowiedni obrotomierz podpinasz sie pod sygnał z cewki zapłonowej pozd
Oryginalnie obrotomierz podłączony jest do zacisku "1" cewki zapłonowej.
Podłącz tak jak pisze na cewkę zapłonowa na zacisk 1 lub odszukaj ten sam zaciska na kompie i tam zapnij obrotomież
A jak działa obrotomierz? Zlicza impulsy w jednostce czasu. Są bez problemu dostępne schematy różnych "komputerów" pokładowych z monitorami napięcia, temperatur (woda, olej), obrotów, zużycia paliwa (jeśli auto ma wtrysk), przebiegu (jeśli auto ma dostępne impulsy z układu jezdnego), itd, itp... Kwestia tego, co ty chcesz mieć. Impulsy do obrotomierza...
Mam rometa SCMB 250 (2 cylindry, wtrysk paliwa) , zamontowałem taki licznik jak w załączniku i mam trochę dziwny problem z obrotomierzem. podłączenie sygnału obrotów poprowadzone jest przez kondensator i rezystor z cewki zapłonowej, tak jak narysowałem na schemacie. Obrotomierz pokazuje obroty, dla biegu jałowego to jest 1000 rpm, jednak jak kręcę motor...
skoro regulacja konta wyprzedzenia jest napięciem na którymś styku to problemu z tym nie byłoby żadnego, wystarczy jakiś obrotomierz który podawałby napięcie na ten styk zamiast na cewkę ze strzałeczką :P możnaby to potencjometrem dostroić
Podnieś klapę silnika i popatrz na pokrywę zaworów, w otworach masz 3 cewki zapłonowe. Do obrotomierza bierzesz sygnał z jednej cewki i już.
Witam! Zbudowałem gokarta na silniku od WSKi 125. Silnich chodzi ładnie. Miałem go na zapłonie bateryjnym 6V i działał ładnie, ale rozładował mi się akumulator i wstawiłem 12V i spaliłem cewkę. I tu moje pytanie: czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. Myślałem nad tym i tak: zapłon w kaszlu następuje co jeden...
Nie wiem jaki ma kolega obrotomierz, większość podłączanych jest, albo pod cewkę, oczywiście po stronie niskiego napięcia, albo pod moduł zapłonowy. Przepraszam, zapomniałem podać link do przytaczanego regulatora https://pl.aliexpress.com/item/OVERSEE-6...
Z cewki zapłonowej.
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
obrotomierz podłączasz do cewki zapłonowej tej aluminiowej do punktu do którego dochodzi przewód z przerywacza a żeby ci odpowiedzieć ile będzie się mylił i czy w ogóle będzie się mylił napisz jaki to obrotomierz na ile cylindrów
z cewki zapłonowej
cewka zapłonowy obrotomierz obrotomierz cewka zapłonowy motocykl cewka obrotomierz
włącznik lampa stać linksys wszystkie diody migają blaupunkt pobór prądu
parametry silnika elektrycznego silnik elektryczny
Bosch suszarka błąd E69 - co oznacza? Jak wyświetlić uszkodzony ekran telefonu na PC