Dyskusja nie doprowadzi do żadnego rezultatu jeśli nie zaczniemy pisać o konkretach. Nie wiemy nic o modelu obrotomierza ani o samym silniku. Generalnie taki wskaźnik to miernik częstotliwości, gdzie cżęstość impulsów jest wewnątrz przekształcona na napięcie. Pewno mamy do czynienia z układem całkującym i można by manipulować wielkościami pojemności-oporności....
*opis podłaczeń masz napisany na tym sterowniku, *obrotomierz jest inny *ten czujnik na wale z przodu w benzynie nie jest od obrotomierza *ten na kole zamachowym idzie do modułu zaplonowego a on dopiero wysyła sygnały na obrotomierz
Sprawdź omomierzem miedzy obudową a przewodami, otrzymasz odpowiedź :D
Jaki najlepiej zastosowac czujnik do obrotomierza w dieslu, i w którym miejscu- na kole pasowym czy zamachowym. Mile widziane rozwiązania praktyczne montażu obrotomierzy w dieslach. ======== Pozdrawiam
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
... Ale jeżeli silnik działa to raczej okablowanie albo sam obrotomierz. ... Dlaczego? Czujnik jest tylko do obrotomierza. Nie ma nic wspolnego z dzialaniem starego diesla.
Może być od obrotomierza
No jeżeli obrotomierz też przestaje działac w momęcie zapalenia kontrolki ,to raczej wina w zegarach,gdyby nie obrotomierz to bym postawił na czujnik przy filtrze.
Sprawdź stacyjkę. Pozdrawiam.
Dokladnie, jak napisalem : miedzy +czujnika i wyjscie czujnika.
jeszcze może być tak opcja że masz np. obrotomierz od poloneza 1,9 diesel a chcesz podłączyć go do altka (a w wymienionym tutaj poldku obrotomierz bierze sygnał z czujnika położenia wału
mam problem, zmieniłem silnik z benzyny na diesla i niedziała obrotomierz gdyż sygnał brał z cewki a w dieslu jest czujnik (chyba magnetyczny) na wale korbowym, czy można to jakoś ze sobą zgrać, dodam że samochód to stary mercedes coupe, pozdrawiam
Nie ma nic dodatkowego, ten czujnik co tam jest tylko i wyłącznie do obrotomierza W dieslu na pewno jest tylko do obrotomierza - i przewód od czujnika idzie po prostu do wejścia do obrotomierza? A dwa pozostałe przewody w czujniku to +12 i masa? Jeżeli tak to nie mam problemu.
Może i bym wziął z cewki jest jedno ale jak zauważyłeś albo nie to jest diesel a diesle nie posiadają cewki !
Może ten licznik nie jest od diesla i dlatego obrotomierz nie działa prawidłowo, tak tylko się domyślam bo nie wiem jakby się zachowywał obrotomierz od benzyniaka w dieslu. A co do kontrolki smarowania to raz jak miałem w takim całkiem odłączony alternatotr bo się spalił to kontrolka wogle nie gasła tylko cały czas migała.
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
W polonezie obrotomierz nie był napędzany od alternatora a z czujnika wału.
Widziałem kiedyś na giełdzie taki zestaw: magnesy i czujnik + jakaś elektronika. Umożliwiało to podczepienie obrotomierza od benzyniaka do silnika diesla bez wyjścia W na altku. montowało sie to na wale. Wyglądało trochę jak czujnik od zapłonu w elegancie.
Jak w temacie jak pompa wtryskowa generuje impulsy dla obrotomierza. Mały sterownik EDC w bezpiecznikach, 1,9 Diesel. Czujnik z boku pompy.
Nie prościej licznik od diesla?
tam są 2 kable do akumulatora zapewne, trzeci do czegoś i taka mała kosteczka. To ona jest tym czujnikiem tak??
Koledzy, W zadnym peugeocie obrotomierz nie jest podlaczony do alternatora. W silnikach benzynowych jest podlaczony do cewki lub kalkulatora silnika, w dieslach jest czujnik na wale korbowym Pozdrawiam, Georges
Poszukuje pomocy w temacie podłączenia obrotomierza. W aucie był zmieniany silnik, tak już to kupiłem teraz doprowadzam do porządku. Mam czujnik który po sprawdzeniu wg instrukcji jest sprawny. Mam obrotomierz do diesla, czy potrzeba jeszcze moduł czy podłącza się to bezpośrednio.? Czujnik ma 2 piny, obrotomierz też ma 2. Ma pin + i pin W. Czytałem...
Hm, ja nigdy nie widziałem poloneza diesla z obrotomierzem. Zawsze tam miał puste pole. Na desce pisało nawet diesel. Komuś pewnie się nudziło i wsadzi szafę od benzyniaka.
A może lepiej przy montażu obrotomierza zastosować takie oto rozwiązanie: http://forum.tempra.org/topics8/instalac...
silniczek z 4 wyjściami? Prądniczka tachometryczna. jak podłączyć obrotomierz Jaki obrotomierz? Dzięki za odpowiedź, chodzi o obrotomierz do samochodu. Diesel 4 cylindry, najlepiej z czujnika położenia wału? W jaki sposób?
Witam serdecznie tak jak w opisie. Czytałem wiele na forum i nie bardzo znalazłem to co by mnie interesowało. Po podpieciu pod czujnik ruchu wału (-) a drugiego konca do DT obrotomiesz stoi na 2000tobr ale troszke gazu i spada na zero pomocy. Nie wiem jak to ma byc podłączone bo alternator w MB nie ma wyjscia W a wczesniej na silniku benzynowym impulsy...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
W sumie to bardziej zastanawia mnie fakt czy jeden kabel z wtyczki idzie bezposrednio do obrotomierza. Tak jak tu gosciu opisał: http://forum.tempra.org/topics8/instalac... Ja u siebie w 2.8 idTD nie mam obrotomierza i ciekawi mnie czy moge w taki sposób jak ten gosciu podłączyc fabryczne zegary...
Dzięki za tak szybką odpowiedź.Chciałem tą ew. przeróbkę zastosowac w poldku dieslu.W związku z tym mam jeszcze jedno pytanie.Czy każdy obrotomierz otrzymujący sygnał z czujnika położenia wału mógłbym zastosowac w swoim pojeździe?
Poszukuje prostego schematu do zbudowania na pająku programatorka zeby zaprogramowac eeprom 93c56. Cos skrajnie prostego zeby nie budowac do jednorazowej operacji maszyny ze 100 scalakami :) Musze pomeczyc sie z tym mnoznikiem w obrotomierzu. Mam diesla a to jest obrotomierz od benzyny i w dodatku na czujnik halla, a u mnie impulsy sa brane z alternatora....
Możesz wpiąć się w czujnik położenia wału i liczyć impulsy.
Jeśli masz obrotomierz w zegarach, to daje on sygnał o prędkości obrotowej silnika. Bo w dieslu bez kompa raczej trudno znaleźć potrzebne impulsy bez dorabiania jakiegoś czujnika. Swoją drogą myślałem, że napięcie ci spada do 13V po jakimś czasie, a nie rośnie powoli z niskiego stanu. Taka sytuacja wskazuje na to, że akumulator, mimo że jest nowy, gubi...
Zastosowałem sie do wskazówek Bendixa, do reni kupiłem zegary z obrotomierzem 1,9d silnik ale nie działały, wyjołem altelnator, przylutowalem do uzwojenia, podłączyłem do obrotomierza który teraz śmiga jak złoto bez problemów. A w mazdzie mam impulsy z pompy paliwa z czujnika jakiegoś i tez działa
Obrotomierz z benzyny nie można podpinać do wyjścia W alternatora. Nie ten sygnał sterujący. TD to sygnał z czujnika wału , obrabiany przed moduł zapłonu lub sterownik silnika. Szukaj obrotomierz do diesla.
bieze impuls z silnika z czujnika mam orginalny schemat
Witajcie. Mam małe pytanie, czy można przerobic obrotomiez z samochodu benzynowego na diesla? benzynowy obrotomierz jest sterowany impulsem z cewki lub z komputera. W dieslu jest czujnik obrotów na kole zamachowym. Mozna to przerobić i zy sie opłaca (skalowanie). Zdania rozpoczynamy wielką literą. Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków...
A czy ten prosty silnik nie bierze przypadkiem sygnału z alternatora ? Jak większość diesli z tamtych lat.
W każdym silniku benzynowym impulsy obrotomierza brane są z układu zapłonowego ew. czujnika położenia wału, a w dieslu albo z czujnika położenia wału albo ze specjalnego dodatkowego wyjścia w alternatorze. Jak jest w tych konkretnie silnikach to może ktoś inny się wypowię. Pozdrawiam.
W dieslach z reguły sygnał do obrotomierza jest brany z alternatora. Musisz się przyjrzeć na połączenia przy alternatorze czy nic się nie urwało.
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go pozostawiłem. generalnie chodzi mi o schemat elektryczny...
1. Czujnik temperatury zewnetrznej 2. Czujnik braku plynu chlodzacego 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiateł 4. Reset wskazan MFA 5. Masa – jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza –...
jak ten model nie posiadal czujnika polozenia walu to bral impuls z alternatora wiec bez przerobek sie nie obedzie
A zmieniłeś silnik w autku czy same zegary??????? Dodaj czujnik indukcyjny na koło pasowe lub wał ----który bedzie zadawał impulsy na licznik.
Na końcu pompy wtryskowej jest taka okrągła puszka-talerzyk z dwupinową wtyczką. Musi tam być podłączony układ regulacji wolnych obrotów biorący impulsy z czujnika przy kole zamachowym i to właśnie on generuje impulsy dla obrotomierza.
Masz na pewno obrotomierz z diesla? Auto nie jest żadnym "składakiem"? Pompa wtryskowa ma na pewno elektryczne sterowanie wolnych obrotów (a nie podciśnieniowe)? Czujnik obrotów na obudowie koła zamachowego jest?
W Fordach spotkalem sie z podlaczeniem do alternatora. Sam zas mam Toyote Hilux 4x4 i tam mam obrotomierz podlaczony do pompy wtryskowej. W pompie jest czujnik ,,pickup sensor,. Pozdrawiam Nikos 1999 4Runner 4x4 3.4V6 Supercharged
Witam Problem w moim samochodzie polega na tym iż zaświeciła mi się kontrolka od silnika i nie mam odczytu z obrotomierza. Auto straciło na mocy a na wolnych obrotach szarpie silnikiem. Auto gdy ostygnie działa normalnie, po czym znów w trakcie jazdy zapala się kontrolka i pada obrotomierz. Nie wiem czym to jest spowodowane. Podejrzenia na czujnik obrotów....
Witam. Przerobiłem silnik z benzyny na diesla i mam problem z obrotomierzem, jak go podłączyć? Mam czujnik na kole zamachowym, wychodzą z niego 3 kable: zielony, czerwony i bez izolacji, reszta instalacji pod obrotomierz jest ale muszę ją znaleźć. Może wie ktoś, jak to podłączyć?
W jakim to aucie? Niektóre mają altek z dodatkowym wyjściem na obrotomierz z altka (jeśli wymieniałeś silnik z osprzętem, to może masz taki altek). A jak nie to pozostaje zrobienie ustrojstwa generującego impulsy z wału, np. magnesy na kole pasowym i czujnik lub jakiś transoptor. A tak pozostanie ci przeskalowanie obrotomierza, bo diesle w końcu osiągają...
Witam, W silniku gaznikowym, sygnal do obrotomierza przychodzi na pin 6 7-pinovej zlaczki niebieskiej z pinu 1 cewki zaplonowej. W przypadku silnika z wtryskiem, sygnal przychodzi ze sterownika wtrysku. Stary diesel ma czujnik elektromagnetyczny na kole zamachowym, ktory jest podlaczony do pinow 6 i 7 zlaczki niebieskiej. Po sprawdzeniu w dokumentacji...
Witam rozwiązanie z alternatorem jest najprostrze musze tylko zmontować układ formujący Co do przeliczeń to procesor nie powinien mieć z tym problemów Jeżeli chodzi o magnes i halotron to owszem, ale w moim traktorze nie ma dojścia do koła pasowego, zabudowane są osłony To się nazywa postęp - wniosek się nasuwa jeden Producent nie życzy sobie żadnych...
Zobacz jak zachowuje sie obrotomierz, jeśli coś jest nie tak to wymień czujnik. Posprawdzaj też podciśnienia.
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Rodzaj sygnału - benzyna daje impulsy, diesel daje napięcie. Można spróbować zamontować czujnik położenia wału i przetwornik. Taniej wyjdzie oryginalny licznik
Testerem uruchomiłem prędkościomierz i poszedł do ok 100km/h za każdym razem (nie osiągnął prędkości max), natomiast obrotomierz zamyka skalę. Czy sygnał z czujnika idzie od razu do zegarów ? czy to idzie najpierw do ECU a potem CAN do zegarów ?
Nie działający obrotomierz sugeruje uszkodzony czujnik wału korbowego. Dochodzi do tego z reguły "kwadratowa "praca na wolnych obrotach. Co masz w błedach?
Hej, tak masz rację impulsowanie do obrotomierza w dieslach [nie tylko w oplach] jest realizowane poprzez specjalne wyprowadzenie z ALTERNATORA, jest taka mozliwosc,że skoro fabrycznie nie zamontowali obrotomierza to u Ciebie moze niebyc [oszczędność?], wobec tego masz dwie możliwości : wymienić alternator lub zamontować "kombinację" ale inną tzn. czujnik...
Nie wiem dokładnie nigdy nie miałem do czytnienia z tym samochodem jeśli chodzi o obrotomierz ale jest kilka możliwości. Jeden to alternator ale to raczej w dieslach, drugi z cewki badź modułu zapłonowego , trzeci z czujnika obrotu wału, czwarty z komputera sterujacego silnik itd. ale mam nadzieję że koledzy na forum pomoga w tym temacie ...Pozdrawiam...
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. To tylko w dieslu, w benzyniakach z cewki WN.
jaki silnik? XUD9 / DW8 (czyli 1.9D?) czy benzyniak? jak diesel to czujnik obrotów jest na górze skrzyni biegów przy łączeniu z silnikiem, on często zdycha, on jest tylko do obrotomierza i niczego więcej. sprawdź najpierw kostkę od niego, to francuska elektryka - zgnić potrafi wszystko i wszędzie
to co trzymasz w palcach służy do podłączenia czujnika prędkości prawidłowy licznik z obrotkiem po prostu podłączasz i działa - wszystkie zasilania i sygnał obr normalnie do licznika dochodzą oczywiście jeśli kostki pasują odnośnie kostek - na folii przy złączu jest opis wszystkiego więc można porównać ale na ogół pasuje mógłbyś zamieścić fotkę całego...
Nie wiem czy wszystkie ale niektóre alternatory (te do diesli z wbudowanym regulatorem chyba) mają złącze z wyprowadzonym sygnałem obrotów. Wystarczy podpiąć odpowiedni obrotomierz.
Do PSA najłatwiej założyć oryginalny czujnik położenia wału jak miał Polonez z silnikiem Peugeota, na kole w 205 powinny być wycięcia, ale sprawdzę to.
więc Diesel obrotomierz powinien mieć do 6000 obrotów a benzyniak do 8 000 obrotów. Zgadza się ? W peugeocie powiedzieli ze na podstawie VIN taki model czujnika wału jesli autko mialo obrotomierz.
Witam.Ja osobiście przymocował bym magnes do koła pasowego na wale korbowym i zrobił prosty układ z czujnikiem Halla który by zliczał impulsy bezpośrednio z wału.
Hej, to bardzo proste, bierzesz jakikolwiek obrotomierz a impulsator robisz na kole pas. od wału głównego ,rozwiązań jest dóżo np. magnes przyklejasz do kółka i kontaktron [lub cewka] , robisz szczerbinkę i montujesz czujnik indukcyjny lub coś w tym stylu.Albo coś bardziej wyrafinowanego -pamiętaj ogranicza Cię tylko Twoja wyobrażnia. Powodzenia.
w dieslu sygnał pobierany jest z odpowiedniego wyprowadzenia w alternatorze albo z jakiegoś czujnika w skrzyni, ale obstawiałbym to pierwsze 8)
Sterowanie bierze sie z alternatora , z czujnika połozenia wału czy tez jak w starszych modelach z układu zapłonowego. najczęściej z ukł. zapłonowego w dieslach z altka a w nowszych z czujnika aby własciwie działal konieczne będzie zastosowanie dodatkowej elektroniki która będzie zbierac sygnał o obrotach silnika a z tym się zgadzam
Czujnik piezoelektryczny mocowany na przewodzie wysokiego ciśnienia. Czy dokładniejsze to nie powiem ale na pewno wygodniejsze. Cena zestawu z linku trochę przesadzona, lampa warta 100zł, czujnik piezo za 300zł można kupić a taki obrotomierz to można samemu sobie zmontować za 20zł.
Sygnał na obrotomierz idzie ze sterownika silnika, więc uszkodzony czujnik unieruchomiłby auto. Problemem będzie silniczek w liczniku, moja rada podmień licznik (można swobodnie wymieniać między autami. Pamiętaj tylko aby był od diesla!!
1. Czujnik temperatury zewnętrznej - przewód masowy, (jeśli auto jest w niego wyposażone) 2. Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika. 3. Masa ze styku 31 przełącznika świateł 4. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie MFA, 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone) 5. Masa - jak w pinie 3 6. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie...
Witam, mam pytanie czy to że w Golfie II w liczniku do diesla z obrotomierzem nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju przy włączonym zapłonie jest normalne, bo taki właśnie objaw występuje w moich zegarach. Przed wymianą na nowe zegary miałem licznik z zegarem zamiast obrotomierza i tam po włączeniu zapłonu przez kilka sekund mrugała kontrolka temperatury...
Witam, Sprawa nie jest taka prosta i zle udokumentowana. Sygnal obrotomierza w samochodach PSA nigdy nie byl brany z alternatora. Jesli jest w aucie sterownik silnika, to sygnal jest brany z niego i przechodzi przez zlacze diagnostyczne (pin 3), jesli nie, to jest czujnik na kole zamachowym. Pozdrawiam, Georges
chcę zamontować obrotomierz bo seryjnie nie było. Nie wiem skąd wziąć sygnał. Na kole zamachowym jest czujnik prędkości obrotowej dla recyrkulacji spalin chyba. Nadaje sie to? Gdzie jeszcze w dieslu szukać możliwości "wpięcia się"? Zastanawiam sie czy jak w aucie (uboższej wersji) nie ma obrotomierza to czy są chociaż przewody poprowadzone do licznika?...
Mi zamarzał w leciwym francuzie, prawie na pewno syfek, pyłek w mechanizmie (przeszło samo po miesiacu, pewnie syfek się przesunął). To auto ma w ramach autotestu majtnięcie wskazówkami? W moim wyłączenie zapłonu nawet w trakcie jazdy leczyło sytuację - do nastepnego przypadku. W ogóle jaki rocznik, mowa o mechanicznych wskazówkach, czy display elektroniczny...
http://obrazki.elektroda.pl/5403769700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4655232400_1... Zwykły obrotomierz od benzyny powinien działać, ale nie sprawdzałem tyle ze czeka cię zabawa z kondensatorami w środku tak aby wskazania były prawidłowe. Są też specjalne dedykowane obrotomierze pod ten system ale cena zwala z nóg...
Cześć. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem było by kupno diesla z zabitym silnikiem. Przy benzynie sporo Cie przeróbek czeka,a tak tylko byś silnik wymienił i heja,+ od groma części Ci zostaje.Rozrusznik,alternator,turbina,sp... + dużo innych.Jeśli samochód na dłużej ,to sporo części może się przydać (odpukać) Przy swapie benzyna<<>>diesel...
Witam serdecznie. Mam mały problem , potrzebował bym schematu i paru wyjaśnień jak to działa! więc tak posiadam golfa 1 , diesla , który ma w swoim wyposażeniu kontrolkę informującą o konieczności wrzucenia wyższego biegu. W skład tego układu wchodzi , czujnik w alternatorze, przekażnik i lampka[dioda] w liczniku. dioda jest sprawna , ale nie jestem...
Komputera w dieslu nie ma. Podlaczenie musi byc z jakiegos czujnika czy cos lub jak to tu ktoś powiedział od alternatora. Jezeli bylby od alternatora to na jakiej zasadzie by działał? Morlowsk
od diesla nie będzie napewno pasować obrotomierz (jeśli w dieslu w ogóle jest) a to Ci falują na benzynie czy na gazie te obroty teraz w końcu? map sensor jest na grodzi przyczrepiony, czarny, trochę większy niż pudełko zapałek i odchodzi od niego jeden wężyk i kabel z kostką 3 pinową zieloną, mam ich z 10, nigdy nie zdarzyło mi się żeby był zepsuty,...
Nie wydaje mi się żeby w dieslu sygnał był z alternatora. ostrożnie! sygnał idzie z czujnika położenia wału , nie jestem pewny czy bezpośrednio czy czujnik> ecu> zegary. Ale spróbował bym sygnałowy z czujnika bezpośrednio na zegary. na kostce czujnika środkowy pin. Na obrotościomierzu + - powinien mieć z kostki sygnałowy był z cewki - i tam podepnij...
tu jest skan od tego scalaka, sprawdź czy są podobne elementy (niestety w dojcze szprache) http://forum.electronicwerkstatt.de/phpB... dzieki szkoda że niemiecki :( tak jak pisalem tak tez zrobiłem :) zrysowałem oba obrotomierze wersja benzynowa działa bez problemu (pochodzi z uno turbo) sterowany z impulsu...
Skoro mowa o komputerze samochodowym to mam pytanie. Samochód to escort 1.8 diesel '92 (bez turbo :) W jaki sposób zrealizować prędkościomierz i obrotomierz (oczywiście uC+LCD)? Czy w moim aucie są jakiś czujniki które mogę wykorzystać?
Witam. Posiadam na warsztacie iveco daily 2.5 td z roku 1992. Problem polega na tym, że nie działa obrotomierz. Na "krótko" jak sprawdzałem podając impulsy to obrotomierz działał. Przeszedłem więc do szukania dalej. Wyczytałem, że impulsy pobierane są z czujnika indukcyjnego w skrzyni. U mnie niestety nie ma tego czujnika co gorsze nie ma nawet otworu...
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Pytanie jest takie - jaki nr licznika włożyłeś? Są liczniki z CANem o nr xxx920xxx i bez CANa xxx919xxx i one nie są zamienne. Mają one inaczej sterowaną kontrolkę od poduszek i obrotomierz. Połącz się z poduchami i zobacz co je boli - może coś jest nie podłączone lub nie widzą licznika. Zobacz co za błędy są w liczniku. Jeżeli licznik jest z CANem...
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Obrotomież od benzynowego jest sterowany innymi impulsami jak diesel i może nie działać. szybkościomierz powinien działać ale lepiej sprawdź stałą "k" szybkościomierza i rodzaj napędu (czujnik czy linka)
Na wyprowadzeniu W alternatora mam napięcie 7VDC na wolnych obrotach i dochodzi ono do licznika ale obrotów i mth licznik nie wskazuje. Mam tylko jeszcze pytanie czy w tego typu ciągnikach wskazanie obrotów było tylko zależne od alternatora i tego napięcia na wyprowadzeniu "W"? Wg mnie do wskazania obrotów służy pick-up (czujnik obrotów) na wale korbowym...
Niedawno lutowałem w Golfie 4 przewody od czujnika poziomu paliwa i wydaje mi się że były one stalowe nie miedziane. Może po jakiejś sondzie lambda masz?
Szybkosciomierz bierze sygnał z ABS więc nie powinno być problemu. Problem może być z obrotomierzem, bo ten z kolei korzysta z sygnału ze sterownika silnika. Kontrolki cisnienia oleju w tym liczniku zdaje się w ogóle nie ma, jest tylko poziom. Czujnik powinien pasować, chyba, że masz w tym CLK Assyst.
Samochód skończony 31 stycznia 2013r. Całkowicie wydana kwota (silnik+części+robocizna) -> ok 4000zł. Dla mnie warto, dla kogoś innego niekoniecznie. Jestem zadowolony z rezultatu. Dwa mankamenty - świeci na stałe CHECK ENGINE, w końcu nie ma do czego podłączyć czujników i nie działa obrotomierz, Mechanik mówi że nie ma do czego podłączyć w alternatorze...może...
Witam posiadam Iveco Daily 35c11 silnik 2.8 diesel na commonrail, po wymianie sprzęgła auta bardzo ciężko pali niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły, dodatkowo przestał działać obrotomierz po tym zabiegu. Przed wymianą sprzęgła ciężko palił tylko rano na ciepłym silniku nie miał problemów z odpalaniem. Pytanie czy czujnik obrotów wału może mieć...
No, w takie ciepłe dni jak dziś to naturalnie, powinien trzymać 90° C. Może winien wskaźnik, może czujnik (któryś lekko zaniża). Wyjść jest kilka: jeśli pokazuje ale tylko zaniża można się przyzwyczaić. Jeśli zależy Koledze na poprawnych wskazaniach - można pożyczyć od kogoś znajomego licznik z Golfa lub Vento - czy to benzyna czy Diesel nie ma znaczenia...
Romuś, to są tak samo prymitywne auta. Da się ten licznik podpasować elektrycznie bez problemu. Temperatura będzie kłamać? żaden problem, można włożyć czujnik z tej Ibizy itd. Tylko że ten licznik na zdjęciu to nie jest od 1.6 a od diesla jakiegoś i z benzyniakiem obrotomierz nie będzie współpracować.
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Witam. Chciałbym już zakończyć temat zastąpienia obrotomierzem zegara w moim samochodzie Mercedes W 124, 200D. Udało się przerobić układ tak, żeby działał. Zanim zacznę pragnę nadmienić, że mój obrotomierz, który domontowywałem to wersja od bez turbinowego diesla Mercedesa W 124 i co ważne nie ma znaczenia tu pojemność silnika, ważne jest żeby na tarczy...
Zgadzam sie z bajergdynia TDI bierze sygnal z komputera a ten dostaje go z czujnika obrotow w pozostalych dieslach sygnal pochodzi z alternatora. TDI to turbodiesel z elektronicznym wtryskiem pozostale TD,D itp maja pompe mechaniczna i nie jest sterowana elektronicznie Ja mam TD z intercoolerem,szkoda że nie moge tego jakos ustawic bo znalezienie obrotomierza...
to jest nie istotne do czego służy To jak nie jest istotne, to po co piszesz o jakimś agregacie :D Diesel z agregatem, od razu każdy się domyśli że to hydrauliczny, a nie prądotwórczy :D Napisz, że chcesz mierzyć prędkość obrotową wału, w zakresie od................. do................. z dokładnością ..................... Jak ma się to odbywać na...
obrotomierz diesla obrotomierz benzyny diesla obrotomierz polonez diesla
impedancja falowa zacisk hamulcowy ręczny silnik kopcić
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Find Firmware for Sharp TC Series Devices Citroen C2 1.6 benzyna Sensodrive - brak reakcji na gaz