Romek, o GLI, patrz na wtyczki.
Ja tylko "staram" się za kolegę co nieco wydłubać na necie bo jak wspominałem tej wersji obrotka nigdy w reku nie posiadałem. W "starszych" wersjach sposób był najprostszy bo tylko kondensator 100nF trzeba dolutować i działa na 110%.
Raczej ten miernik się nie nada do tej roli. Generuje on tylko jeden sygnał o nieregulowalnej amplitudzie i częstotliwości, a aby skalibrować obrotomierz trzeba mieć możliwość zmiany częstotliwości sygnału, czego ten miernik nie posiada. Już lepiej byłoby kupić za pare groszy jakiś stary, sprawny generator testowy z możliwością regulacji.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Zdemontuj zegar możliwe że masz zaśniedziałe styki na kostkach i dlatego i obrotomierz nie działa i kierunki .
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
Witam. Mam prosbe. Mam wzory na obliczanie pojemnosci na rezystorow kondensatorow do obrotomierza polonez ms14-001 i nie wiem jak to policzyc. On jest na ukladzie scalonym CS8190. Ten obrotomierz chce zrobic do motocykl dwa cylindry 4k. Wychylenie 230stop. 110 Hz i 7000obroty Pozdrawiam Zenon AI: Czy możesz podać konkretne wzory, które próbujesz użyć...
Na próbę odłącz rezystor 240 i w to miejsce podłącz potencjometr 10k ( suwak i jedno wyprowadzenie ) Podawaj na wejście impulsy zaczynając od minimalnej rezystancji potencjometru i powoli ją zwiększaj. Jak znajdziesz próg działania zmierz rezystancję suwak- masa i będziesz miał orientacyjną wartość rezystora wstawionego zamiast 240 omów. Dla pewności...
Witam ponownie. Obrotomierz polonez chcę przerobić na dwa cylindry. Jest nota katalogowa CS8190. Są wzory, ale jestem laik i nie wiem, jak wyliczyć. Nap; 180 Stopni/(970 x 150 x 4,7) = 263 Koma Rt = 270/(970 x 4,7) = 592 Koma. Nie skąd wzięły się te wyniki. Pozdrawiam. Zenon
Wymieniłeś dokładnie wszystkie elementy poza jednym uszkodzonym. A auto krzyczało co zrobić: przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości. Ale Ty byłeś głuchy na jego krzyk. Wymieniaj aparat lub bebechy ze środka.
Nawet ośki nie ma - kurde jak to działa? Ciągnij do siebie i zejdzie bo widzę że rada powyżej na nic ci się zdała
Właśnie tak chce zrobić. Wszystko się zgadza. Trzy niezależne układy, trzy cewki tak jak mówisz :) Nie ma problemu. Problem jest taki że nie wiem jakie wyprowadzenia tzn. gdzie ma obrotomierz od Poloneza. Chce go po prostu sprawdzić czy działa. Bo grzebiąc po innych tematach znalazłem sposób podłączenia ale u mnie jest inaczej (minus zamieniony z impulsami)....
http://obrazki.elektroda.net/47_12308912... To jest schemat elektronicznego obrotomierza od poloneza lumel. Jka go przerobić, żeby działał pod 1 cylinder, a nie pod 4? Potrzebuje tego obrotomierza do simsona.
Przeczytałem te posty - to które znalazłem i jest w nich tyle co mam teraz wykonane. Ciągle nurtuje mnie sprawa jak przerobić go na 6V. Znalazłem przeróbkę obrotomierza z POLONEZA lecz jest to niestety inny model.
ktoś będzie chciał przenieść go do motocykla wielocylindrowego to nie będzie miał problemu bo jest napisane jak wszystko wyliczyć. informacje zostały zebrane w jednym miejscu i uproszczą takie przeróbki innym osobom ... i o to chodzi w tym co tu opisałem! Dziękuję za trafne spostrzeżenia Kolegom k9mil oraz djfarad02 Nie każde pisanie tutaj musi być...
a może wiesz co jest z tym obrotomierzem
Układ cmos 4020. Trzeba sprawdźić czy licznik jest zasilany impulsem 5V. Jeśli tak podłączamy do 4020 zasilanie ze stabilizatora np. 7805. Na 4020 podajemy impulsy z modułu a z wyjścia Q1 impulsy do obrotomierza.
Czy na prawdę nikt na forum nie zna się na elektryce tego wiekowego pojazdu ? Problem obrotomierz rozwiązałem sam - pozostał problem - skąd pobrać sygnał zliczający obroty wału korbowego ?
Witam Problem jest nastepujacy:Po przekreceniu kluczyka zaplonu jest ladowanie,w momencie kiedy chce go odpalic gasna wszystkie kontrolki.Wlaczajac swiatla dlugie wariuje obrotomierz.Wczesniej udawalo sie odpalic ale gasl przy 2tys.obrotow.Gdzie moze tkwic przyczyna,co polecacie sprawdzic-napiecie akumulatora wynosi aktualnie 12,5v-moze problem lezy...
Postanowiłem założyć sobie obrotomierz do simsona . kupiłem sobie taki z poloneza . Ten simson ma jak polonez instalację pradu stałego 12V?
A nie ucieka ci nigdzie prąd ?? Nie masz nigdzie przebicia masz dobre przedowy masowe nigdzie sie nie pluźniły??
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
Witam. Trzeba rozebrać deskę i zrobić podstawowe pomiary bo chyba tam jest elektroniczny obrotomierz (nie za bardzo moja epoka).
Witam, Mam Poloneza w wersji silnikowej 1.9GLD. Sprawa jest dosyć nietypowa, bo to MR'91 czyli tak zwany wąski, a co za tym idzie ma kwadratowe zegary starego typu świecące na zielono. W moim egzemplarzu zamiast obrotomierza jest zaślepka. Chciałbym dorobić obrotomierz, który w tej wersji pojawiał się bardzo rzadko i ciężko go kupić. Wydaje mi się,...
mam pytanie wiecie moze ka mozna zrobic obrotomierz w polonezie caro 97r. bo przelozylem cala deske z atu plus i nie dziala mi obrotomierz niewiem co jest . prosze o pomoc pozdrawiam
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
Jak podłączyć obrotomierz pod zasilacz 12V ?
na tamtym filmiku masz obrotomierz od poloneza caro plus z silnikiem 1.6 wielopunktowym wtrysku ,,multipoint injecton"
Wygląda mi to na przerwy w zapłonie. Sprawdź moduł, okablowanie, cewki
Posiadam obrotomierz z samochodu polonez i chciałbym go podłaczyc do samochodu uno z jednopunktowym wtryskiem paliwa i nie zabardzo wiem gdzie go podłaczyć.
lepszy będzie z dużego fiata. ..........a jeszcze ten na ledach, wypas :D Możesz spokojnie pruć z tablic poldka co miały wskaźnik ciśnienia oleju (zielone,kwadratowe)
W polonezach z przerywaczem był niestety inny obrotomierz.W Caro sterowanie jest z modułu. Dodano po 6 Zobacz jeszcze na [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
W tych polonezach obrotomierz bierze sygnal z modulu.
Jak do silnika dwusówowgo to niemusisz nic przerabiać pod warunkiem że ten polonez niemiał zapłonu abimexu, wtedy możesz zamienić cyferblat na taki ze skalą 15,000rpm bo inaczej będzie ci pokazywał dwa razy więcej. Na górze tych zegarów poinna być pięczęc, zobacz czy pisze na niej abimex. Jeśli pisze abimex to możesz go podpiąć bezpośrednio do silnika...
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
polonez ma 4 cylindry a cc700 ma 2 takze zalatw sobie obrotomierz odo 2-cylindrowego silnika
Przecież w tym układzie nie ma żadnego zasilania...
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
Witam, Mam fabryczny obrotomierz w Polonezie 1.9 GLD z 96' Działał bardzo dobrze przez 13 lat, ostatnio wymieniałem linkę od prędkościomierza, bo się urwała. Robiłem to na zapalonym silniku, odpiąłem zegary aby było łatwiej. Niestety przy podłączaniu zegarów z powrotem coś pykło i obrotomierz przestał działać. Założyłem nowe zegary i obrotomierz działa,...
Witam!!! Mam pytanie: Czytałem na forum rrózne opinie jedni twiedzą że obotomierz do disla i do benzyny niczym się nie różnia tylko sposobem podłączenia ( cewka - alternator ) Czytałem tagrze że nie jest tak dokońca inni uważają że niektóre obrotomierze z benzyny nie zadziałają w dislu. Np od fiata 125p LUMEL, obrotomierz VDO, od poloneza! Jaka jest...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
A masz taki moduł zapłonu który jest na rysunku co ci wysłałem to wszystko jest opisane wystarczy powiększyć obrazek . Jeśli masz dodatkowy kabel czarny to masa na moduł pod śrubkę a czerwony to sprawdź czy jest na nim napięcie cały czas 12V czy dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zaświecenia się kontrolek? A ten zielony .Sprawdzisz jak zapali...
Jesteś pewny,że obrotomierz działa prawidłowo?Może już jest ponad punktem odcięcia ,a obrotomierz szwankuje
mozna rowniez podlaczyc w jakiegos samochodu np. poloneza, tylko ze simson na 1 obrot walu ma 1 iskre, a polonez na 1 obrot walu ma 2 iskry. a wiec obrotomierz z poloneza w simsonie bezie pokazywal2 razy mniejsze obroty
Obrotomierz z beznyzniaka nie będzie pasował do diesla; niemniej jednak sa się przerobić.
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Tak w samej rzeczy.P
polonez obrotomierz obrotomierz schemat polonez obrotomierz polonez diesla
galaxy pilot raspberry temperatura t3100 podłączenie
defro k1pv4 plyta glowna sharp
Brak obrazu na HDMI3 z dekodera - co robić? Jak wyjąć turbinę z Toyoty Avensis Verso 2.0 D4D