Romek, o GLI, patrz na wtyczki.
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Zdemontuj zegar możliwe że masz zaśniedziałe styki na kostkach i dlatego i obrotomierz nie działa i kierunki .
Ja tylko "staram" się za kolegę co nieco wydłubać na necie bo jak wspominałem tej wersji obrotka nigdy w reku nie posiadałem. W "starszych" wersjach sposób był najprostszy bo tylko kondensator 100nF trzeba dolutować i działa na 110%.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Raczej ten miernik się nie nada do tej roli. Generuje on tylko jeden sygnał o nieregulowalnej amplitudzie i częstotliwości, a aby skalibrować obrotomierz trzeba mieć możliwość zmiany częstotliwości sygnału, czego ten miernik nie posiada. Już lepiej byłoby kupić za pare groszy jakiś stary, sprawny generator testowy z możliwością regulacji.
Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników instalacji, bo oglądałem go wczoraj o 22.00 przy...
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
Wymieniłeś dokładnie wszystkie elementy poza jednym uszkodzonym. A auto krzyczało co zrobić: przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości. Ale Ty byłeś głuchy na jego krzyk. Wymieniaj aparat lub bebechy ze środka.
Na próbę odłącz rezystor 240 i w to miejsce podłącz potencjometr 10k ( suwak i jedno wyprowadzenie ) Podawaj na wejście impulsy zaczynając od minimalnej rezystancji potencjometru i powoli ją zwiększaj. Jak znajdziesz próg działania zmierz rezystancję suwak- masa i będziesz miał orientacyjną wartość rezystora wstawionego zamiast 240 omów. Dla pewności...
Witam ponownie. Obrotomierz polonez chcę przerobić na dwa cylindry. Jest nota katalogowa CS8190. Są wzory, ale jestem laik i nie wiem, jak wyliczyć. Nap; 180 Stopni/(970 x 150 x 4,7) = 263 Koma Rt = 270/(970 x 4,7) = 592 Koma. Nie skąd wzięły się te wyniki. Pozdrawiam. Zenon
Witam. Mam prosbe. Mam wzory na obliczanie pojemnosci na rezystorow kondensatorow do obrotomierza polonez ms14-001 i nie wiem jak to policzyc. On jest na ukladzie scalonym CS8190. Ten obrotomierz chce zrobic do motocykl dwa cylindry 4k. Wychylenie 230stop. 110 Hz i 7000obroty Pozdrawiam Zenon AI: Czy możesz podać konkretne wzory, które próbujesz użyć...
ktoś będzie chciał przenieść go do motocykla wielocylindrowego to nie będzie miał problemu bo jest napisane jak wszystko wyliczyć. informacje zostały zebrane w jednym miejscu i uproszczą takie przeróbki innym osobom ... i o to chodzi w tym co tu opisałem! Dziękuję za trafne spostrzeżenia Kolegom k9mil oraz djfarad02 Nie każde pisanie tutaj musi być...
witam, spróbuj zrobić coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/12_11687808... dzielnik powinien dziaŁać na 99,9%;-) nie mam pewności co do poprawnych konfiguracji tranzystorów ale ja tak bym zrobiŁ, na wejście CLK lepiej podać max 5V, z tąd ten pierwszy tranzystor a na wejście licznika chyba można podać 12, z tąd ten drugi tranzystor. Najlepiej...
Przeczytałem te posty - to które znalazłem i jest w nich tyle co mam teraz wykonane. Ciągle nurtuje mnie sprawa jak przerobić go na 6V. Znalazłem przeróbkę obrotomierza z POLONEZA lecz jest to niestety inny model.
a może wiesz co jest z tym obrotomierzem
dzięki
Właśnie tak chce zrobić. Wszystko się zgadza. Trzy niezależne układy, trzy cewki tak jak mówisz :) Nie ma problemu. Problem jest taki że nie wiem jakie wyprowadzenia tzn. gdzie ma obrotomierz od Poloneza. Chce go po prostu sprawdzić czy działa. Bo grzebiąc po innych tematach znalazłem sposób podłączenia ale u mnie jest inaczej (minus zamieniony z impulsami)....
A nie ucieka ci nigdzie prąd ?? Nie masz nigdzie przebicia masz dobre przedowy masowe nigdzie sie nie pluźniły??
Postanowiłem założyć sobie obrotomierz do simsona . kupiłem sobie taki z poloneza . Ten simson ma jak polonez instalację pradu stałego 12V?
Czy na prawdę nikt na forum nie zna się na elektryce tego wiekowego pojazdu ? Problem obrotomierz rozwiązałem sam - pozostał problem - skąd pobrać sygnał zliczający obroty wału korbowego ?
Czy ten samochód ma wtrysk, ale chyba nie skoro 92. Sam zjeździłem polonezami 7-8 lat i te gaźnikowe to elektryka prosta jak drut, a co do alternatora i napięć jakie daje to byłbym sceptyczny do tego co wcześniej to pisano, sam nieraz odpalałem samochód z wyjętym alternatoram, jechałem z jakimś uszkodzeniem beż ładowania, przeżyłem kilka fatalnych regulatorów...
Witam, Mam Poloneza w wersji silnikowej 1.9GLD. Sprawa jest dosyć nietypowa, bo to MR'91 czyli tak zwany wąski, a co za tym idzie ma kwadratowe zegary starego typu świecące na zielono. W moim egzemplarzu zamiast obrotomierza jest zaślepka. Chciałbym dorobić obrotomierz, który w tej wersji pojawiał się bardzo rzadko i ciężko go kupić. Wydaje mi się,...
Wygląda mi to na przerwy w zapłonie. Sprawdź moduł, okablowanie, cewki
W tych polonezach obrotomierz bierze sygnal z modulu.
Witam. Trzeba rozebrać deskę i zrobić podstawowe pomiary bo chyba tam jest elektroniczny obrotomierz (nie za bardzo moja epoka).
Nawet ośki nie ma - kurde jak to działa? Ciągnij do siebie i zejdzie bo widzę że rada powyżej na nic ci się zdała
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
na tamtym filmiku masz obrotomierz od poloneza caro plus z silnikiem 1.6 wielopunktowym wtrysku ,,multipoint injecton"
mam pytanie wiecie moze ka mozna zrobic obrotomierz w polonezie caro 97r. bo przelozylem cala deske z atu plus i nie dziala mi obrotomierz niewiem co jest . prosze o pomoc pozdrawiam
Posiadam obrotomierz z samochodu polonez i chciałbym go podłaczyc do samochodu uno z jednopunktowym wtryskiem paliwa i nie zabardzo wiem gdzie go podłaczyć.
Jak podłączyć obrotomierz pod zasilacz 12V ?
A masz taki moduł zapłonu który jest na rysunku co ci wysłałem to wszystko jest opisane wystarczy powiększyć obrazek . Jeśli masz dodatkowy kabel czarny to masa na moduł pod śrubkę a czerwony to sprawdź czy jest na nim napięcie cały czas 12V czy dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zaświecenia się kontrolek? A ten zielony .Sprawdzisz jak zapali...
To jest ta nowsza wersja Poloneza :) w wersji Truck 4d. Obrotomierz jest fabrycznie zamontowany, ale przestał działać.
Witam!!! Mam pytanie: Czytałem na forum rrózne opinie jedni twiedzą że obotomierz do disla i do benzyny niczym się nie różnia tylko sposobem podłączenia ( cewka - alternator ) Czytałem tagrze że nie jest tak dokońca inni uważają że niektóre obrotomierze z benzyny nie zadziałają w dislu. Np od fiata 125p LUMEL, obrotomierz VDO, od poloneza! Jaka jest...
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
Obrotomierz z beznyzniaka nie będzie pasował do diesla; niemniej jednak sa się przerobić.
polonez ma 4 cylindry a cc700 ma 2 takze zalatw sobie obrotomierz odo 2-cylindrowego silnika
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
mozna rowniez podlaczyc w jakiegos samochodu np. poloneza, tylko ze simson na 1 obrot walu ma 1 iskre, a polonez na 1 obrot walu ma 2 iskry. a wiec obrotomierz z poloneza w simsonie bezie pokazywal2 razy mniejsze obroty
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Witam. Mam problem z kontrolkami i zegarem obrotomierza otóż wszystko było sprawne i nagle przestały świecić kontrolki i obrotomierz nie dziala. W sumie działają zkintrolek tylko światła i jakaś czerwona kropka obok oleju. Ale jest pewien mankament że jak włączę wycieraczke tylniej szyby to świeci wszystko. Co to może być?
Jesteś pewny,że obrotomierz działa prawidłowo?Może już jest ponad punktem odcięcia ,a obrotomierz szwankuje
Zdobyłem taki sam model cewki , podmieniłem w samochodzie i nadal obrotomierz nie działa, moje pytanie brzmi " jak sprawdzić czy cewka jest sprawna " bo nie wiem od czego zacząć?
Witam, jak w temacie mam problem z zegarami w Polonezie 1.6 atu, a mianowicie obrotomierz nie działa, także wskaźnik temperatury i ilości paliwa z zbiorniku. Nie działa także podświetlanie zegarów i świeci się czerwona lampka od ciśnienia oleju. Proszę o konkretne porady i z góry dziękuję.
Jak do silnika dwusówowgo to niemusisz nic przerabiać pod warunkiem że ten polonez niemiał zapłonu abimexu, wtedy możesz zamienić cyferblat na taki ze skalą 15,000rpm bo inaczej będzie ci pokazywał dwa razy więcej. Na górze tych zegarów poinna być pięczęc, zobacz czy pisze na niej abimex. Jeśli pisze abimex to możesz go podpiąć bezpośrednio do silnika...
obrotomierz polonez obrotomierz schemat polonez obrotomierz polonez diesla
manetka sharan whirpool panel oporność głośnik
moduł komfort termet moduł komfort
Audi A4 B6 błąd 18256 P1848 – komunikat ABS/ESP, diagnostyka ECU, typowe usterki Ciężko obracający się bęben w pralce - przyczyny i rozwiązania