Romek, o GLI, patrz na wtyczki.
Zdemontuj zegar możliwe że masz zaśniedziałe styki na kostkach i dlatego i obrotomierz nie działa i kierunki .
Ja tylko "staram" się za kolegę co nieco wydłubać na necie bo jak wspominałem tej wersji obrotka nigdy w reku nie posiadałem. W "starszych" wersjach sposób był najprostszy bo tylko kondensator 100nF trzeba dolutować i działa na 110%.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Raczej ten miernik się nie nada do tej roli. Generuje on tylko jeden sygnał o nieregulowalnej amplitudzie i częstotliwości, a aby skalibrować obrotomierz trzeba mieć możliwość zmiany częstotliwości sygnału, czego ten miernik nie posiada. Już lepiej byłoby kupić za pare groszy jakiś stary, sprawny generator testowy z możliwością regulacji.
Wymieniłeś dokładnie wszystkie elementy poza jednym uszkodzonym. A auto krzyczało co zrobić: przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości. Ale Ty byłeś głuchy na jego krzyk. Wymieniaj aparat lub bebechy ze środka.
Witam ponownie. Obrotomierz polonez chcę przerobić na dwa cylindry. Jest nota katalogowa CS8190. Są wzory, ale jestem laik i nie wiem, jak wyliczyć. Nap; 180 Stopni/(970 x 150 x 4,7) = 263 Koma Rt = 270/(970 x 4,7) = 592 Koma. Nie skąd wzięły się te wyniki. Pozdrawiam. Zenon
Na próbę odłącz rezystor 240 i w to miejsce podłącz potencjometr 10k ( suwak i jedno wyprowadzenie ) Podawaj na wejście impulsy zaczynając od minimalnej rezystancji potencjometru i powoli ją zwiększaj. Jak znajdziesz próg działania zmierz rezystancję suwak- masa i będziesz miał orientacyjną wartość rezystora wstawionego zamiast 240 omów. Dla pewności...
Witam. Mam prosbe. Mam wzory na obliczanie pojemnosci na rezystorow kondensatorow do obrotomierza polonez ms14-001 i nie wiem jak to policzyc. On jest na ukladzie scalonym CS8190. Ten obrotomierz chce zrobic do motocykl dwa cylindry 4k. Wychylenie 230stop. 110 Hz i 7000obroty Pozdrawiam Zenon AI: Czy możesz podać konkretne wzory, które próbujesz użyć...
ktoś będzie chciał przenieść go do motocykla wielocylindrowego to nie będzie miał problemu bo jest napisane jak wszystko wyliczyć. informacje zostały zebrane w jednym miejscu i uproszczą takie przeróbki innym osobom ... i o to chodzi w tym co tu opisałem! Dziękuję za trafne spostrzeżenia Kolegom k9mil oraz djfarad02 Nie każde pisanie tutaj musi być...
witam, spróbuj zrobić coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/12_11687808... dzielnik powinien dziaŁać na 99,9%;-) nie mam pewności co do poprawnych konfiguracji tranzystorów ale ja tak bym zrobiŁ, na wejście CLK lepiej podać max 5V, z tąd ten pierwszy tranzystor a na wejście licznika chyba można podać 12, z tąd ten drugi tranzystor. Najlepiej...
Przeczytałem te posty - to które znalazłem i jest w nich tyle co mam teraz wykonane. Ciągle nurtuje mnie sprawa jak przerobić go na 6V. Znalazłem przeróbkę obrotomierza z POLONEZA lecz jest to niestety inny model.
a może wiesz co jest z tym obrotomierzem
dzięki
Właśnie tak chce zrobić. Wszystko się zgadza. Trzy niezależne układy, trzy cewki tak jak mówisz :) Nie ma problemu. Problem jest taki że nie wiem jakie wyprowadzenia tzn. gdzie ma obrotomierz od Poloneza. Chce go po prostu sprawdzić czy działa. Bo grzebiąc po innych tematach znalazłem sposób podłączenia ale u mnie jest inaczej (minus zamieniony z impulsami)....
A nie ucieka ci nigdzie prąd ?? Nie masz nigdzie przebicia masz dobre przedowy masowe nigdzie sie nie pluźniły??
Witam Problem jest nastepujacy:Po przekreceniu kluczyka zaplonu jest ladowanie,w momencie kiedy chce go odpalic gasna wszystkie kontrolki.Wlaczajac swiatla dlugie wariuje obrotomierz.Wczesniej udawalo sie odpalic ale gasl przy 2tys.obrotow.Gdzie moze tkwic przyczyna,co polecacie sprawdzic-napiecie akumulatora wynosi aktualnie 12,5v-moze problem lezy...
Postanowiłem założyć sobie obrotomierz do simsona . kupiłem sobie taki z poloneza . Ten simson ma jak polonez instalację pradu stałego 12V?
Czy na prawdę nikt na forum nie zna się na elektryce tego wiekowego pojazdu ? Problem obrotomierz rozwiązałem sam - pozostał problem - skąd pobrać sygnał zliczający obroty wału korbowego ?
Witam, Mam Poloneza w wersji silnikowej 1.9GLD. Sprawa jest dosyć nietypowa, bo to MR'91 czyli tak zwany wąski, a co za tym idzie ma kwadratowe zegary starego typu świecące na zielono. W moim egzemplarzu zamiast obrotomierza jest zaślepka. Chciałbym dorobić obrotomierz, który w tej wersji pojawiał się bardzo rzadko i ciężko go kupić. Wydaje mi się,...
Wygląda mi to na przerwy w zapłonie. Sprawdź moduł, okablowanie, cewki
Witam. Trzeba rozebrać deskę i zrobić podstawowe pomiary bo chyba tam jest elektroniczny obrotomierz (nie za bardzo moja epoka).
W tych polonezach obrotomierz bierze sygnal z modulu.
Nawet ośki nie ma - kurde jak to działa? Ciągnij do siebie i zejdzie bo widzę że rada powyżej na nic ci się zdała
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
na tamtym filmiku masz obrotomierz od poloneza caro plus z silnikiem 1.6 wielopunktowym wtrysku ,,multipoint injecton"
mam pytanie wiecie moze ka mozna zrobic obrotomierz w polonezie caro 97r. bo przelozylem cala deske z atu plus i nie dziala mi obrotomierz niewiem co jest . prosze o pomoc pozdrawiam
Posiadam obrotomierz z samochodu polonez i chciałbym go podłaczyc do samochodu uno z jednopunktowym wtryskiem paliwa i nie zabardzo wiem gdzie go podłaczyć.
Jak podłączyć obrotomierz pod zasilacz 12V ?
A masz taki moduł zapłonu który jest na rysunku co ci wysłałem to wszystko jest opisane wystarczy powiększyć obrazek . Jeśli masz dodatkowy kabel czarny to masa na moduł pod śrubkę a czerwony to sprawdź czy jest na nim napięcie cały czas 12V czy dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zaświecenia się kontrolek? A ten zielony .Sprawdzisz jak zapali...
Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników instalacji, bo oglądałem go wczoraj o 22.00 przy...
To jest ta nowsza wersja Poloneza :) w wersji Truck 4d. Obrotomierz jest fabrycznie zamontowany, ale przestał działać.
Witam!!! Mam pytanie: Czytałem na forum rrózne opinie jedni twiedzą że obotomierz do disla i do benzyny niczym się nie różnia tylko sposobem podłączenia ( cewka - alternator ) Czytałem tagrze że nie jest tak dokońca inni uważają że niektóre obrotomierze z benzyny nie zadziałają w dislu. Np od fiata 125p LUMEL, obrotomierz VDO, od poloneza! Jaka jest...
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
Obrotomierz z beznyzniaka nie będzie pasował do diesla; niemniej jednak sa się przerobić.
polonez ma 4 cylindry a cc700 ma 2 takze zalatw sobie obrotomierz odo 2-cylindrowego silnika
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
mozna rowniez podlaczyc w jakiegos samochodu np. poloneza, tylko ze simson na 1 obrot walu ma 1 iskre, a polonez na 1 obrot walu ma 2 iskry. a wiec obrotomierz z poloneza w simsonie bezie pokazywal2 razy mniejsze obroty
Witam. Mam problem z kontrolkami i zegarem obrotomierza otóż wszystko było sprawne i nagle przestały świecić kontrolki i obrotomierz nie dziala. W sumie działają zkintrolek tylko światła i jakaś czerwona kropka obok oleju. Ale jest pewien mankament że jak włączę wycieraczke tylniej szyby to świeci wszystko. Co to może być?
W polonezach masz trzy sygnały. Plus masę i wyzwalanie z cewki. POZDRAWIAM
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Jesteś pewny,że obrotomierz działa prawidłowo?Może już jest ponad punktem odcięcia ,a obrotomierz szwankuje
Zdobyłem taki sam model cewki , podmieniłem w samochodzie i nadal obrotomierz nie działa, moje pytanie brzmi " jak sprawdzić czy cewka jest sprawna " bo nie wiem od czego zacząć?
Witam, jak w temacie mam problem z zegarami w Polonezie 1.6 atu, a mianowicie obrotomierz nie działa, także wskaźnik temperatury i ilości paliwa z zbiorniku. Nie działa także podświetlanie zegarów i świeci się czerwona lampka od ciśnienia oleju. Proszę o konkretne porady i z góry dziękuję.
Jak do silnika dwusówowgo to niemusisz nic przerabiać pod warunkiem że ten polonez niemiał zapłonu abimexu, wtedy możesz zamienić cyferblat na taki ze skalą 15,000rpm bo inaczej będzie ci pokazywał dwa razy więcej. Na górze tych zegarów poinna być pięczęc, zobacz czy pisze na niej abimex. Jeśli pisze abimex to możesz go podpiąć bezpośrednio do silnika...
Witam. Zgodnie z radą w wątku o 125p z tym samym silnikiem (w słabszej specyfikacji) przerobiłem obrotomierz pod sterowanie z jednej cewki zapłonowej (Oba te silniki pracują na Wasted Spark) i tam po kalibracji wszystko jest ok, wskazówka delikatnie podskakuje, ale jak się nie przyjrzeć to nie widać. Niestety w Polonezie Plusie, gdzie obrotomierz jest...
W polonezach z przerywaczem był niestety inny obrotomierz.W Caro sterowanie jest z modułu. Dodano po 6 Zobacz jeszcze na [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
lepszy będzie z dużego fiata. ..........a jeszcze ten na ledach, wypas :D Możesz spokojnie pruć z tablic poldka co miały wskaźnik ciśnienia oleju (zielone,kwadratowe)
To nie jest jeszcze koniec wad twojego auta - obrotomierz by nie spadał do zera z winy tej usterki w cewce. Pozdrawiam.
Ale obrotomierz dostaje sygnał z alternatora
Tak w samej rzeczy.P
Przecież w tym układzie nie ma żadnego zasilania...
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
. Brak kontrolki akumulatora przy zapalaniu. Wogóle się nie zaświeca... Po włączeniu wszystkich świateł i wiatraka zaczyna tak słabnąć że w końcu gaśnie.? kol. Esiok15 sprecyzuj to przekręcam zapłon pojawia się tylko kontrolka od oleju zawsze był też akumulator. Teraz tylko kontrolka oleju i po odpaleniu i jeszcze nic mu nie jest dopiero włącze światła...
lub starego poloneza l No ale polonez zawsze miał w zegarach. Już lepszy by był od łady (np 2106). Duży, czytelny.
Mój polonez przestał palić. Już kilka razy miałem sytuację, że w czasie jazdy auto gasło, obrotomierz od razu spadał na sam dół. Po chwili stania na poboczu auto normalnie odpalało. Czujnik wału zmieniony, sprawdzony.Poniżej przebieg na sterowniku. https://obrazki.elektroda.pl/1959510600_... Wtrysk benzyny jest, bo świece mokre, Iskry...
Witam. Mam podobny problem a mianowice kilka dni temu jadąc do pracy zapaliła sie kontrolka Check Engine i auto osłało ale zaraz zgasła i wszystko ok było. Jak wracałem do domu znów sie zapaliła i auto stanęło. Poruszałem wszystkimi widocznymi wtyczkami pod maską oraz bezpiecznikami i za którymś razem odpali. Problem wrócił dziś rano. Nie chciał odpalić...
Dzieki teraz już wiem chyba wszytsko. Mam jeszcze jedno pytanie jakie moga być objawy padającej cewki w aparacie zapłonowym. Podobno jeżeli podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz się podnosi to ta cewkla jest dobra?
A czy ktoś ma pomysł jak usunąć uszkodzony tranzystor (odkleić od aluninium)? wydaje mi się że wtedy bez problemu dwa w to220 wejdą i bez partyzantki. Na żerańskiej giełdzie pojawiły sie po 90zeta regenerowane ale niewiedzieć czemu nie działa w nich obrotomierz
Nic nie piszesz o zachowaniu obrotomierz przy rozruchu. Sprawdz, czy w czasie rozruchu masz napięcie na pinie A11 i 28 sterownika.
Witam Mam problem z Polonezem Atu Plus na Boschu. A mianowicie, nie działają kierunki z przełącznika zespolonego. Dodatkowo nie działają awaryjne z włącznika. I teraz jeśli przekręcę kluczyk na zapłon i wciskam włącznik awaryjnych to od razu pali bezpiecznik nr. 14- opisany jako stop. Oczywiście przestają działać zegary, kontrolki, obrotomierz itd....
Więc tak, problem z tą kontrolką został rozwiązany ( zostały 2 przewody od alarmu w włączniku awaryjnych) przy okazji poprawiłem masę na lampach. Z wielkim bananem na twarzy chciałem się w końcu przejechać, a tu kolejny problem, w jeździe raczej nie przeszkadza, ale sam fakt denerwuje. Na odpalonym silniku, przy włączonych światłach, nie ważne czym...
pali mi bespieczniki od kierunków. Raz działają a raz nie swiatła mijania. Obrotomierz skacze, przygasa podswietlenie tablicy. Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia???? Prosze o pomoc
Według tego schematu do tego, co posiadzasz, możesz podłączyć tylko czujnik położenia wału, obrotomierz i zasilanie, co nie za wiele da, gdyż masz cztery linie sterujące z komputera...
na płytce masz taki opornik czy co to jest nie wiem, to służy do skalowania,do zakłuceń, p tym się kręci i jest na śrubokręt. odpal malucha i kręć tym i patrz jak się zachowuje. musisz tak ustawić żeby pokazywał właściwe wskazania. Ja w swoim mam obrotek z polonez CARO i fajnie chodzi.mam malucha z 1990roku.
a właśnie co to może być, sąsiad ma poldka caro 1.6 gli z instalacją gazową i właśnie obrotomierz wskazuje na wolnych obrotach 2000, czyżby to jakaś notoryczna dolegliwość tych aut z instalacją gazową?
a jeszce elektit takie pytanie bo wcześnij było tak że w chwili kiedy najprawdopodobniej nie było iskry obrotomierz leciał w dół czy to możliwe że to też przez cewke w chwili spadani obrotów świeciła sie kontrolka ce??
Silnik najpierw co jakiś czas gasł za chwilę w czasie jazdy i zaskakiwał natychmiast. W końcu zgasł permanentnie. Sczytałem kod = 42. 1. Wymieniłem świece 2. Wymieniłem przewody WN 3. Wyczyściłem cewki Obecnie silnik pracuje przez jakiś czas następnie gaśnie tak, że nie można przeprowadzić autoprogramowania. Obrotomierz w pierwszej chwili lekko się...
dziś podmieniałem z dobrego komputer cewka przewody świece czujnik położenia wału cały moduł wtryskowy--- gażnik i NIC nadal lipa widzę ze podczas strzelania opada o 1/2 obrotomierz i miga kontrolka silnika czym to cholerstwo zdiagnozować jaki program i fejs poz.piotr
Witam. Rano wsiadam do Poloneza, próbuje odpalić... i nic. Dzień wcześniej było wszystko ok. Teraz nie słychać po przekręceniu zapłonu w ogóle działania pompy jak miało to zawsze miejsce i podczas kręcenia rozrusznikiem gasną całkowicie wszystkie kontrolki (nawet te od smarowania i ładowania, a zawsze gasły dopiero po odpaleniu auta) i nawet nie drgnie...
Witam Koledzy mają rację - sprawdz ten przewód, też byłem zdziwiony co się dzieje z autem, obrotomierz skakał i nie wiedziałem co, a tu mechanik od razu poruszał przewodem i potem go polutował i problem ustąpił.
Obrotomierz oraz kontrolki, od ręcznego i kontrolka silnika są podłączone do tego samego obwodu i też nie powinny działać. Sprawdź inne rzeczy wycieraczki, światła itp. może coś jeszcze przestało działać. Ten modulik napewno nie ma z tym związku.
Witam prosiłbym o pomoc jest to polonez na jednopunktowym wtrysku bosha ostatnio zaczeło sie coś pieprzyć a mianowicie podczas jazdy zapala sie kontrolka ce i w tym samym momemcie obrotomierz leci w dół po czym znowu powraca na chwile do normy . Na gazie jest jeszce gorzej wada wystepuje znacznie częściej niż benzynie. Wygląda to tak jakby na chwile...
Naraz autko zacło chodzic!! kontrolka z silnika dalej świeci a obrotomierz działa tylko na wolnych brotach.acha zapomniałem dodać autko jest na LPG jak mu przełącze to zaraz gaśnie. A na komputerze nadal zero.pozdrawiam Dodano po 17 goldwinger Po zmianie cewki obrotomierz pokazuje na gazie dalej nie chodzi i kontrolka z silnika po dodaniu gazu zapala...
Odpowiem grzecznie ze licznik a dokałdniej obrotomierz można kodować kabelkiem lutowanym w odpowiednie zworki. Skoro GLi to okrągłe zegary. Nigdy bym nie napisał że fejsem można. Po drugie uwalony moduł można i bez fejsa rozpoznać, podobnie jak krokowiec.
A gdy kręcisz obrotomierz się podnosi czy nie bo jeżeli nie to nie ma sygnału na cewce. Pewnie ci się zepsuł przewód od zapłonu do modułu bo to częsta awaria w tych typach.
Niewiem czy dobrze pamiętam, ale polonez ma bodajże 7 "zębów" przy czujniku położenia wału... Więc to jest 7 impulsów na obrót... U simsona jeśli podłączyć to do przewodu wysokiego napiecia, bedzie jeden impuls na obrót, ale za to potężny... nawet jeśli część elektroniczna została zmodyfikowana, to autor z pewnoscią dostosował to do 1 impulsu na obrót......
slychac pompe po przekreceniu zaplonu ?? powinna chodzic ok 1-2 sekundy skoro piszesz ze swiece sa suche to pasowaloby tak jak chlopaki pisza sprawdzic cisnienie paliwa zeby je zmierzyc trzeba wpiac sie w obwod, na stacjach maja odpowiedznie przejsciowki, ty ostatecznie mozesz zdjac przewod z nadmiaru regulatora paliwa wlozyc go do butelki i sprawdzic...
Do ilu zwiększałeś obroty? Nie patrzałem na obrotomierz ale na słuch to około 2 tys czyli dwa razy więcej nisz na wolnych. Jeśli mierzyłeś to na akumulatorze to są dwie opcje masz problem z alternatorem lub masz problem z miernikiem. Miernik sprawny. Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia. Podobno ten typ tak ma oryginalny regulator...
tak ja wiem ze trzeba przeskalowac bo juz to zrobiłem polonez ma 4 cylindry a maluch 2 wiec wstawiłem drugi kondensator taki sam na wejsciu bo tak znalazłem na forum jak odłacze ten kondesator i podłacze pod 50hz mam wtedy 1500obr/min a jak podłacze jest wtedy 3000 tys. ale zastanawia mnie to dlaczego w malcu mi nie działa a na zasilaczu normalnie pracuje
Mam poloneza 1,6 GLI Atu+ 1997r. na mono motronicu Boscha na gazie i zdarzył mi się następujący przypadek. Jechałem z prędkością około 130km/h przez 15 min nagle samochód zaczął strzelać w filtr powietrza zaczął przerywać a obrotomierz szalał jak (wskaźnik poziomu sygnału w magnetofonie) góra dół zaświecił się wskaźnik silnika na desce rozdzielczej...
Witam. Kilka dni temu podczas jazdy zapaliła sie kontrolka CE, auto zmuliło ale po chwili zgasła i było ok. Następnego dnia sytuacja sie powtórzyła ale tak że auto stanęlo całkowicie. Poruszałem wszystkimi dostępnym wtyczkami pod maską i bezpiecznikami i o dziwo zapalił. Dziś pojechałem do pracy i w drodze obrotomierz w momencie spadł na zero i silnik...
Obrotomierze różnią się. Inne są dla wtrysku (rozrżniasz jeszcze czy Bosch czy Abimex), inne dla gaźnika no i ze względu na pojemności również
Otóż: Zmodyfikowałem dolot Wymieniłem świece Wymieniłem przewody zapłonowe Rozkręciłem + przeczyściłem silniczek krokowy (ogólnie cały gaźnik zdjąłem razem z filtrem itd itd) Zamiast dwóch rur w filtrze powietrza jest jedna duża (tak, rozwaliłem tą podwójną końcówkę i zastosowałem jedną dużą w miejsce oryginalnego węża lecz bez tego co przestawia w...
Pozostałe kontrolki działają OK. Mówię o tych, które powinny się zaświecić po przekręceniu kluczyka: hamulec u dołu z lewej, ładowanie, olej. Jakiś czas temu (powiedzmy rok) zgasła jedna z żarówek podświetlających obrotomierz - myślę - pewnie się spaliła, ale to nie problem, nie będę grzebał. Aż tu za nagle zgasła kontrolka świateł pozycyjnych, odruchowo...
Witam Serdecznie. Zaczynam przygode z AVR (ATMEGA8) i jezykiem C. Moj syn uwielbia wsiadac do samochodu, wlaczac swiatla, trabic i przekrecac kluczyk w stacyjce. Chciałbym zrobic mu maly symulatorek do pokoju. Nie mam wiekszych problemow z napisaniem odpowiedniego programu do zapalania i gaszenia ledow na desce rozdzielczej (zegary polonez caro + LEDy...
Witam, jestem zielony w temacie elektryki, dlatego zwracam się o pomoc. Problem zaczął się jakiś tydzień temu gdy podczas szybszej jazdy zaczęła migać w nieregularnych odstępach czasu kontrolka braku ładowania. Gdy zatrzymałem się na światłach kontrolka zgasła i przez dalszą część drogi już się nie zapalała. Po jakichś 4 dniach kontrolka zaświeciła...
A wskazówka od obrotomierza dziwnie sie nie zachowuje?
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
W polonezie obrotomierz nie był napędzany od alternatora a z czujnika wału.
Witam. Chcę przerobić obrotomierz Poloneza MS14-00.1 na dwa cylindry bokser 4K. Instalacja 12V, obroty max 6000. Znam notę, ale nie wiem, jak obliczyć wartości. Może ktoś mi pomoże. Pozdrawiam. Zenon.
w Peugeotach obrotomierze nigdy nie brały sygnału z alternatora.
Okej dzięki, a podpowiedźcie jakie piny w obrotomierzu od poloneza są od czego. Obrotomierz z Poloneza Caro Plus, na obr. opis nt97a. Z tyłu są 3 śrubki.
W datasheecie układu nic nie ma?
[url=http://www.simsonpoland.fora.pl/tut...
obrotomierz polonez obrotomierz schemat polonez obrotomierz polonez diesla
wykorzystać wyświetlacz aparat elektroniczny statecznik schemat instrukcje naprawy mercedes
helios tc500 wkrętak dynamometryczny
Buczenie kotła gazowego: przyczyny i rozwiązania Lokalizacja kostki czujnika temperatury Fiat Scudo