silnik nie kręci się do takiej wartości i wirnik alternatora też nie jest 1 do 1 z prędkością obr. silnika chociażby przez uślizg paska ale zakładam warunki idealne czyli przełożenie 1 do 1. Nie, zmierz sobie średnicę koła pasowego wału korbowego silnika i koła pasowego alternatora, przekładnia wyjdzie Ci 1:2 lub nawet 1:3 Po za tym szczegółem to dobrze...
Wszytko ladnie opisane co i jak wiec nie bede sie rozpisywal tylko dam link http://forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=8...
Odkopię temat. Chciałbym zrobić odwrotną 'operację'. Do Poloneza z silnikiem benzynowym, tj. Rovera, chciałbym zastosować obrotomierz od Poloneza Diesla. Jak to zrobić ? Jest to wykonalne ? Będzie pokazywał prawidłowe wartości ?
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
jeszcze może być tak opcja że masz np. obrotomierz od poloneza 1,9 diesel a chcesz podłączyć go do altka (a w wymienionym tutaj poldku obrotomierz bierze sygnał z czujnika położenia wału
Hm, ja nigdy nie widziałem poloneza diesla z obrotomierzem. Zawsze tam miał puste pole. Na desce pisało nawet diesel. Komuś pewnie się nudziło i wsadzi szafę od benzyniaka.
Sprawdź stacyjkę. Pozdrawiam.
Obrotomierz z beznyzniaka nie będzie pasował do diesla; niemniej jednak sa się przerobić.
Witam. Chciałbym wstawić do Poloneza Plusa obrotomierz z auta z silnikiem diesla - Konkretnie z LUBLINA gdyż w miarę łatwo go wpasować w zegary polonezowskie. Obrotomierz który chcę założyć ma oznaczenie Autometronic RS95DL. I tu mam pytanie czy po podłączeniu go do impulsu sterowania który jest fabrycznie w Polonezie pozwoli na normalną pracę tego...
Witam może trafił Ci sie obrotomierz od diesla i wskazania przy f=50Hz powinny być około 1500rpm a od diesla pokaże około 100rpm bo ten jest napedzanyjest z uzwojenia alternatora
Wszystkie warunki muszą być spełnione. Niema ważnego i mniej ważnego :!: np.: w obrotomierzy od skody favorit wystarczy zmienić rezystor wejściowy na 2-4kom i dołożyć 10kom na masę. Zamienić kondensator 10nf na 2,2-3,3nf, wyególować i wszystko działa :D Podobnie też jest w obrotomierzu z poloneza.
Witam panowie chciałbym zbudować obrotomierz analogowy do silnika diesla o instalacji 24v, gdzie sygnał byłby brany z alternatora. Jako część mechaniczną chcę zastosować obrotomierz od poloneza caro plus ,mam na myśli wskazówkę z cewkami poruszającymi. Panowie podpowiedzcie jak przerobić częstotliwości z alternatora na napięcie poruszające wskazówką,...
Witam. Niewiedziałem w jakim dziale opisać problem więc pisze tu jeśli to zły dział proszę o przeniesienie. Mój problem polega na zamontowaniu obrotomierza. Potrzebuję zamontować obrotomierz w silniku diesla, który nie posiada alternatora. Obrotomierze (zegarowe) dostępne na allegro są montowane w silnikach diesla ale do działania potrzebują wyjścia...
W 405 tak, z koła zamachowego. Polonez z silnikiem XUD9 też tak miał.
(at)sanfran głupoty gadasz, 6D alternator potrzebował tylko zasilania regulatora po stacyjce. A nie że przewodu że środka uzwojenia. Sygnał W był wykorzystany przez przekaźnik do kontrolki ładowania w naszym 125p. Inne firmy wykorzystywały czasem ten sygnał do obrotomierza w Dieslu. I tak samo wyglądający alternator był stosowany w Polonezie tyle że...
Jaeger to raczej w dieslu, ale nie widziałem w żadnym samochodzie obrotomierza do 10 000 rpm.
W moim przypadku prace ruszyły ale na silniku z poloneza 1,9 d udało mi się kupić za 800 zł całego po wyjęciu wszystkiego i zezłomowaniu silnik ze skrzynią wyszedł 400 zł .Czy kolega mógłby dać wiadomość gdzie wykonują noże .Chodzi mi o nóż stały bo trzeba w nim zrobić otwory "fasolki" by regulować odległość a z tym mam problem.Poszukuje jeszcze obrotomierza...
Do PSA najłatwiej założyć oryginalny czujnik położenia wału jak miał Polonez z silnikiem Peugeota, na kole w 205 powinny być wycięcia, ale sprawdzę to.
Możliwe, że tam obrotomierz bierze sygnały z kompa o mniejszym niż 12 V (z cewki) napieciu. Rozwiązanie takie było stosowane nawet w polonezach (impulsy 5V z kompa). Jak deska jest na procku, to wcale taka podmieniona deska nie musi chodzić. Czemu w ogóle chcesz podmieniać?
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
W Dieslu - od alternatora - zacisk W - czyli odczep z uzwojenia przed mostkiem prostowniczym. Ale szczerze mowiac - to nie przeczytales regulaminu. Wystarczy uzyc SZUKAJ!!!!!!
Kupiłem Volvo V50 Więc zapewne bardzo okazyjny zakup. Nadal będę się upierał aby skorzystać z pomocy kogoś z komputerem do sprawdzenia błędów. V50 nie jest polonez ani duży fiat że naprawisz go miernikiem elektronicznym(elektrykę) .
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
Czasem pomoże ,czasem nie ale jak na "odpowiednią" ropkę się trafi to pozamiatane....Ja chwilowo Audi na LPG olewam(a dziś ono olało mnie hehe) i nie inwestuję ,gdyż nie widzę sensu silić się na grzanie parownika jak akku już padlina.Niemniej coś z tym muszę zrobić w końcu ,a póki co używam drugiego autka w zimniejsze dni.Trochę materiałów zgromadziłem...
Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach jest to realizowane z czujnika halla czyli położenia...
obrotomierz diesla obrotomierz polonez obrotomierz diesla czujnik
airlive reset przepływomierz paliwo ładowarka akumulator latarka
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Przycisk LOGIC w Toyocie Yaris 2006 - funkcje i zastosowanie Zwarcie do plusa w przełączniku pamięci Renault Megane