Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
Xantia II, 2,0 HDi z 1999r. Mam problem ze wskazaniem obrotomierza. Obrotomierz "odrywa" się z dołu dopiero przy wysokich obrotach i dochodzi max do ~2000obr/min. Zdemontowałem już zegar (przy okazji wymiany żarówek) ale nie zauważyłem mechanicznych uszkodzeń ani przerwań w instalacji. Gdzie może być przyczyna? co sprawdzić gdzie szukać??
Witam, moje autko to mondeo 94 rocznik, 1.8 16v 115 km benz+gaz, często u mnie zdarza się, że po odpaleniu samochodu obroty nie ruszają, tzn zwyczajnie obrotomierz wskazuje 0. Dopiero po przegazowaniu obrotomierz wskazuje obroty na biegu jałowym. A niekiedy muszę parę razy odpalać i gasić samochód, aby obrotek wskazywał obroty. Do tego dochodzi to,...
Witam Mam pytanie co ma wspulnego obrotomierz z ładowaniem ? W aucie stracilem ladowanie i przestal dzialac obrotomierz, na wysokich obrotach obrotomierz zalapywal i czasem terz zalapywalo ladowanie. Co jest szczotki na alternatorze ? VW t4 93r 2,4L
Witam Mam problem z obrotomierzem w 205 1.8 d A mianowicie zamontowałem zegary z benzyny 1.1xs i zrobiłem wyjście W i obrotomierz działa ale na wolnych obrotach pokazuje ok 3.5 tys. obr. i przy dodawaniu gazu rośnie o tys. i spada o jakieś 500 i później znowu. co może być przyczyna? czy to może być wina alternatora? ze nie miał oryginalnego wyjścia...
Witam, mój problem polega na tym iż obrotomierz w zakresie wysokich obrotów dziwnie się zachowuje. Raz pali się światłem ciągłym, kiedy indziej miga z różną częstotliwością. Kreska obrotomierza wskazuje np. na 2500 obr./min. Nigdy nie sięga zakresu wysokich obrotów zaznaczonych na czerwono mimo to problem jak wyżej. Będę wdzięczny za pomoc.
Wtryski i cewki są sterowane napięciem 12-13V i po podłączeniu do ich obwodów wyzwalających/sterujących obrotomierz nie pracuje, po podłączeniu do czujnika wałka/wału zasilanego 5V obrotomierz pracuje ale pokazuje zawyżone odczyty stąd mój wniosek że obrotomierz dostaje zbyt wysokie napięcie i nie jest w stanie odczytać sygnału.
Wie ktoś co moze byc tego przyczyną że na postoju pokazuje 5tyś obr a podczas jazdy wychodzi poza skale. Spotkał sie ktoś juz z takim czymś?? Chodzi to o audi 80 1.6 Diesel z 88"
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Witam! Planuje założenie gazu do mojego samochodu marki Alfa Romeo 156 2.0. Jak wiadomo ceny paliwa są wysokie także szukanie oszczędności pojawia się u każdego. Powodem dla którego pisze jest pomysł na jaki wpadłem a nie za bardzo umiem go ogarnąć. Mianowicie: Oryginalny wyświetlacz który dostajemy od gazownika wygląda mniej więcej tak: Ja zadowolił...
Witam. Chciałbym już zakończyć temat zastąpienia obrotomierzem zegara w moim samochodzie Mercedes W 124, 200D. Udało się przerobić układ tak, żeby działał. Zanim zacznę pragnę nadmienić, że mój obrotomierz, który domontowywałem to wersja od bez turbinowego diesla Mercedesa W 124 i co ważne nie ma znaczenia tu pojemność silnika, ważne jest żeby na tarczy...
Witam. Wymieniłem tablicę z samochodzikiem na obrotomierz w ford escort 1,6 r92. Escorcik posiadał kabelek od obrotomierza który kończył się pod maską wtyczką. Jak się okazało to powinien tu być filtr obrotomierza. filtr takowy zrobiłem według jednego z postów na stronie i obrotomierz zaczą działać - jednak z małym problemem. Po uruchomieniu zimnego...
Trzeba poeksperymentować, tak dobrać elementy żeby nie wpływały na pracę cewek wysokiego. Do przewodu podającego impuls masy na cewkę podłącz kondensator 10n. Tak samo do wszystkich czterech. Drugi koniec połącz ze sobą. Ze 100k rezystor do masy i masz sygnał na obrotomierz. Kondensatory możesz zwiększać do 100n jakby nie działał. Tylko użyj jakiś poliestrowych...
Witam - ktoś wywalił mi poprzedni temat, nie za bardzo wiem dlaczego ? Od niedawna mam problem z obrotomierzem, pokazuje więcej niż w rzeczywistości jest. W pracy silnika nie ma żadnej zmiany. Na wolnych obrotach gdzie zawsze wskazywało 800, teraz wskazuje 1000. W czasie jazdy przekłamanie się powiększa, do takiego stopnia że nie mam tak jakby nadbiegu...
Jak bedziesz chcial to wrzuce schemat chyba tego obrotomierza ole dopiero jutro .Uklad zrobiony jest na ukladzie scalonym UL1970.Zasilanie jest na koncowce 8 , a masa na koncowce 1.Sygnal z cewki podany jest na baze tranzystora poprzez owiniecie przewodu wysokiego napiecia z cewki okolo 15 zwojami .
żeby normalnie zdjąć przewód wysokiego napięcia i tam podłożyć przewód. a i jeszcze jedno pytanie czy to musi iść prosto z cewki czy z świecy Przecież już dostałeś na to pytanie odpowiedź: źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej W żadnym przypadku nie może to być ze świecy ani...
Musisz jeszcze podpiąć impuls z cewki wysokiego napięcia, np w simsonie to wtyk "15" albo "1".
Witam Mam problem niewielki, od jakiegoś czasu zauważyłem że wskazówka obrotomierza dziwnie skacze tz.silnik pracuje równo a wskazówka obrotomierza wykonuje dziwne skoki,góra dół.Dzieje się tak na wolnych obrotach jak również podczas schodzenia z wysokich obrotów. Są momenty że potrafi się również zatrzymać w miejscu na chwile podczas schodzenia z wysokich....
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
VIL - napięcie wejściowe rozpoznane jako stan niski, VIH - napięcie wejściowe rozpoznane jako stan wysoki. Przy zasilaniu 12V VIL nie więcej jak 3,6V , VIH nie mniej jak 8,4V.
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Od razu mówię ,że jestem laikiem i mogę używać złych określeń. Witam czy jest tu jakaś mądra głowa która pomoże rozwiązać problem z podłączeniem obrotomierza w motocyklu KTM EXC 250f 2008-2011. Problem polega na tym że obrotomierz sterowany jest masa. Impuls w motocyklu z CDI do kabla który przychodzi do cewki wysokiego napięcia jest impulsem plusowym...
Witam posiadam uno 1.0 z 99r na wtrysku (Bosch Mono-Jetronic) i chcę podłączyć sobie obrotomierz. Już takowy zakupiłem Ale teraz mam problem bo nie wiem gdzie go mam podłączyć. Nigdzie nie mogę znaleźć cewki zapłonowej. Do razdielacza podłączone są 4 przewody wysokiego napięcia (silnik 4-ro cylindrowy) i 3 jakieś cieńsze podłączone od góry. Może ktoś...
Hej korzystajac ze schematu ktory to znajduje sie pod tym linkiem zrobilem sobie obrotomierz i pozostal tylko jescze jedne problem jak go wyskalowac ://// Macie moze jakies pomysly no albo gdzie moge cnalezc cos na formu o tym bo szukalem ale po wpisaniu obrotomierz wyswietla sie hohohoh stron..... albo i wiecej :/ Z gor wilkie DZIEKI PS sygnal po zaokralgeniu...
Tak, zapomniałem powiedzieć. Poldek jest z 94 r. , 1600 ccm na gaźniku. Nie znam się całkowicie na samochodach i dlatego chcę się dowiedzieć, z którego modułu wychodzi sygnał i gdzie ten moduł jest umieszczony ? Wczoraj po południu wystąpiła jeszcze jedna rzecz z tym związana. Przyjechałem do pracy, wyłączyłem i zostawiłem samochód na gazie (przełącznik...
Pewnie nie masz schematu tego obrotomierza, ale na wejściu na pewno jest kondensator który sprzęga obrotomierz z cewką. N tym kondensatorze, przy normalnym podłączeniu do cewki pojawia się na przemian masa i + poprzez cewkę i impulsy o wysokim w chwili generowania iskry. Po włączeniu diod na kondensator przedostaje sie tylko - lub + zależnie od tego...
Witam, mam problem z moim escortem... Mam forda escorta 1.4 benzyna 1991 CLX, kupiłem go niedawno i odnowiłem wszystko co mi przyszło do głowy, wymieniłem przy tym kable wysokiego napięcia bo były dobite, paski, olej itp Wszystko działa jak należy ale jednego problemu nie udało mi się wyeliminować który już występował zanim podjąłem się jakichkolwiek...
Tu musi być jakiś błąd w pomiarach, Przy tym układzie połączeń 1,25 V na nóżce 5 IC3 daje pełne wysterowanie linijki diodowej. Kolego, wymienianie "na pałę" nie ma sensu, trzeba zbadać co jest uszkodzone. Po pierwsze jeszcze raz dokładnie zbadaj czy wszystkie elementy są dobre (oporniki, kondensatory, tranzystory, diody). Po drugie - sprawdź 3 razy...
a mnie się wydawa że impulsy są pobierane ze strony niskiego napięcia tzn ze styków przerywacza, i nie ma znaczenia ile jest cylindrów. Chyba że pobiera z palca rozdzielacza za cewką na wysokim.
Witam. Jeżeli jest to agregat Hondy (tak po zdjęciach wygląda na oryginał) to podaj jaki model. Mam dostęp do instrukcji serwisowych więc mógłbym przesłać. Na początek sprawdź obroty silnika najlepiej specjalnym obrotomierzem. Obroty powinny być 3115 ± 15 bez obciążenia. Jeżeli obroty są złe przyczyn może być wiele. Gaźnik- sprawdź przepustnice,...
Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda. Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu. Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz. Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów...
zgadza się, z tym że napięcie jest dużo za wysokie, poza tym do poprawnego ustawienia obrotka będą mi potrzebne dwie częstotliwości.
Witam. Posiadam skuter kymco agility 50 po swapie silnika od piaggio x9 125 LC. Problem polega na tym że przy wysokich prędkościach przy full manetce (niema bardzo wysokich obrotów) dzieje się jakby ktoś wyłączył zapłon na 4 sekundy podczas jazdy,a potem znowu dobija i znowu niema zapłonu. Nie posiadam obrotomierza. Dzieje się tak samo na stopkach....
Na szybko narysowany schemat, dlaczego dwa tranzystory, ano żeby przy stanie wysokim na wyjściu też był stan wysoki. W nocie tego scalaka jest, że sygnał minimalny to 1.6V, więc tak jak kolega wcześniej pisał, może dzielnik zastosowany w obrotomierzu jest do poprawki i ruszy bez tego układu. Pozdrawiam.
Witam. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.4 8v 60 KM. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy oraz silniczek krokowy. Problem z Checkiem zniknął, wcześniej wyrzucało błąd za niskie napięcie na czujniku położenia przepustnicy. Auto chodzi dobrze, ale ma za wysokie obroty na biegu jałowym. Kręcąc kopułką...
Witam, Kupiłem zegary od sieny 1,6b 16V w celu zamontowania w moim Uno 1,0 FIRE (1,0ie) na początku przerobiłem kostki itp wszystko działa:) przyszedł czas na obrotomierz i .... Po przeróbkach z rezonatorem i potencjometrem ciężko ustawić obroty a wskazówka sobie nieregularnie drga i skacze po skali. Powróciłem więc do standardowego układu ze Sieny....
Witam. Potrzebuję podłączyć tzw. synchronizator silników do łodzi . Mam taki wskaźnik to jakby woltomierz wskazówkowy z zerem na środku. Są tam trzy przyłącza: wspólna masa, lewy silnik, prawy silnik. Sygnał z silników to ten sam przewód co na obrotomierz. Napięcie na nim od 30V do 100V (zmienne) w zależności od obrotów. Wskaźnik wychyla się maksymalnie...
Witam mam problem z samochodem marki Deawoo Tico , chodzi o to ze samochod po odpaleniu chodzi na bardzo wysokich obrotach ile dokładnie tego nie wiem bo nie posiada obrotomierza. Autko posiada gaz i benzyne i na tym i na tym chodzi bardzo głosno. O ile podczas jazdy w pedałem wcisnietym pedałem gazu chodzi w miare normalnie to wystarczy np dojezdzajac...
Witam, Mam problem z moim autem. Notuje bardzo wysokie spalanie LPG około 19-20l LPG po mieście. Niestety nie sprawdziłem jeszcze ile pali PB, bo od początku obecności tego silnika pod maską jeździ na LPG. Sprawa istotna to taka, że auto było swapowane z diesla na benzynę i niestety musiał zostać zmodyfikowany układ wydechowy. W miejsce kolektorów wydechowych...
W żadnym golfie nie było silnika krokowego, to raz. Bo chyba, że w desce, jako napęd wskazówki szybkościomierza bądź obrotomierza. Dwa-jak ma za wysokie obroty to nim zaczniesz coś gadać układzie regulacji biegu jałowego powinieneś zasugerować to, jaką pozycję przyjęła przepustnica. Trzecie-zbytnio podwyższony bieg jałowy w tym silniku spowodowany nieszczelnością...
Miałem problem z foką 1.8TDDi Problem: Spadek mocy, v-max 140 km/h (z górki i przy dobrym wietrze od tylu samochodu), kopcenie na czarno w pelnym zakresie obrotomierza. sprawdzone: egr, turbina, wtryski, czujniki dolotu, podcisnienia - wszystko w porzadku przebieg diagnozowania: uszkodzony sterownik w pompie wtryskowej - naprawa (wymiana jednego tranzystora...
Do ustawienia maksymalnych obrotów służy śruba H . Wkręć ją do lekkiego oporu i następnie wykręć o jeden obrót. Śruba nie możne być wkręcona więcej niż 3/4 obrotu. Zasada jest taka że im więcej wkręcona ta śruba, tym wyższe obroty maksymalne. Najlepiej zanieś pilarkę do jakiegoś serwisu, za kilka złotych ustawią Ci obroty za pomocą obrotomierza. Inaczej...
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
W bisie chyba masz cwke dwubiegunową czyli niemasz przerywacza.Tam do cewki idą dwa cienkie kable(nie wysokiego napięcia)to taka wtyczka do cewki jest-chyba,że masz jakąś inną cewkę.Te dwa kable-jeden to wzbudzanie cewki-do niego podłączasz obrotomierz.Możesz zastosować obrotke z dużego fiata,ale prawdopodobnie będzie Ci zaniżał obroty o połowę i będziesz...
Przyszedl mi do glowy taki projekt, celem zabezpieczenia silnika w 125p przed wykrecaniem. Do obrotomierza podlaczony uklad całkujący - jakies RC o wartosciach na poczatek wzietych z czapki, następnie jego wyjscie polaczyc razem z jakims wzorcowym napięciem odniesienia (mniejszym niz 12V), o obydwa na komparator, w przypadku przekroczenia napiecia odniesienia...
Problem ze zbyt dużą czułością już pokonałem. Po prostu wcześniej zasilałem układ z zasilacza transformatorowego, a po zasileniu baterią wszystko się unormowało. Problem polega na tym że układ strasznie przekłamuje. Kiedy owijam przewód na WN to zamiast pokazywać 2800 ogr/min to pokazuje 4560 a przy wysokich zamiast około 9600 pokazuje ponad 25000....
Jak wstawiam diodę "kreską" do komparatora efekt jest taki jak bez diody czyli silnik gaśnie (1N4148), jeżeli diodę odwrócę nie dostaje napięcia na komparatorze i silnik działa. Jak wepnę rezystor 100k to na komparatorze dostaje jakieś dziwaczne napięcie od 13 do 15V, komparator nie reaguje bo nie mam takiego zakresu. Jak wpiąłem rezystor 50ohm (rezystor...
Odpalam zimną piłę i ma za wysokie obroty(łańcuch się obraca) . Chwilkę pochodzi na wolnych i obroty spadają do normalnego poziomu . Piła ładnie pracuje nie brakuje jej mocy nie muli nie gaśnie . Tylko te obroty jak zimna .Nie dawno zostały wymienione łożyska uszczelniacze i wężyk paliwa. Obroty ustawiałem z pomocą obrotomierza .
Sprężyna ma za zadanie utrzymanie dźwigni blokowania w określonej pozycji. W zespole z dźwignią jest to swoisty element informatyczny ustalający stan niski i wysoki. W jednym położeniu opiera się bodajże o podest a w drugim o zębatkę blokowania.
Witam Dziś moja jetka z nieznanych to przyczyn dostała wysokich obrotów tzn takich średnich jakby na pół gazu Gaźnik to prawdopodobnie PIERBURG 2EE Wie ktoś do czego służy ten "bolec" jak się uporać z tym problemem? Pozdrawiam Zdjęcie znalezione w internecie ale wydaje mi się że mój gaźnik wygląda tak samo.
Zdecydowanie za wysokie.
witam.przy uruchomieniu silnika przez parę sekund mam bardzo wysokie obroty ok.3000-4000 na oko bo niemam obrotomierza.po paru sekunndach się zmniejsza i pracuje na ssaniu do nagrzania silnika,ok20sek po czym obroty spadną do normy i po chwili znów zaczynają iśc w górę i za chwile w dół,na gazie jest w miare poprawnie oprócz zapalania bo trzeba zapalić...
Witam. Problem mam z oplem jak w temacie.Walcze z tym kilka dni. Gdy jest bardzo zimno i nie dodaje się gazu po odpaleniu normalne obroty utrzymują się kilkadziesiąt sekund. Gdy opel był już odpalany albo temperatura jest dodatnia - obroty odrazu są wysokie. Nie mam obrotomierza ale myślę że utrzymują się obroty w granicy 2,5 - 3tyś. Na drugim biegu...
WITAM. Proszę o jakieś sugestie dotyczące tego problemu.silnik od momentu odpalenia ma duże wolne obroty, a po przejechaniu 5-10 km gdy się rozgrzeje jeszcze większe. Brak w tym modelu obrotomierza ale podejrzewam że obroty w granicach 2000. Po włączeniu czwartego biegu i zdjęciu nogi z pedału gazu śmiało autko jedzie 60km/h Podczas jazdy kontrolka...
Witam. Zakupiłem obrotomierz uniwersalny marki Koso do Yamahy Virago XV250. Podłączyłem go i pojawił się problem. Po uruchomieniu silnika wskazówka lata jak szalona w zakresach 1000 - 8000 obrotów (8000 to max) nawet jak jest silnik na luzie bez gazu. Są dwa sposoby połączenia tego obrotomierza - nawinięcie przewodu zliczającego na przewód wysokiego...
Witam, mam problem z podłączeniem obrotomierza w kosiarce samojezdnej marki AL-KO. Obrotomierz kupiłem na olx, podobno działał bez problemów przy motorze. Sprzedający pokrótce powiedział jak podłączyć, czyli "+" i "-" oraz trzeci przewód do cewki ale nie owijać wokół przewodu wysokiego napięcia tylko podłączyć pod drugi kabelek wychodzący z cewki. Tak...
witam samochód już jest zrobiony okazało się że zatkało tłumiki a obrotomierz skakał bo jeden kabel wysokiego napięcia był luźny i przeskakiwała iskra po wymianie kabli palca kopułki świec wszystko było z obrotomierzem już dobrze tylko był bardzo słaby a to póxniej okazało się że przez tłumiki..... pech chciał ze dwie awarie w jednej chwili i dlatego...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
witam,dzisaj podlaczylem G obrotomierza do kabla wysokiego napeicia co idzie do swiecy i obrotomierz reagowal ale iskry nie bylo,tak jakby obrotomeirz zabieral caly impuls .Jakies sugestie co zrobic ?potrzbuje pomocy bo zrobilem motor i to mi zostalo Dodano po 1 dobra skoro nikt nie ma pomyslo to moim pomyslem jest cos takiego;bo minsk posiada magneto...
Witam Dziś postaniwiłem skorzystać z Państwa pomocy. Obrotomierz w moim autku przestał pokazywać to co powinien. Skorzystałem z schematu elektrycznego Polonez i i niestety - nie jestem w stanie zorientować sie z niego co i do czego jest podłączone. Widzę że od obrotomierza oprócz + i - odchodzi trzeci kabelek (ob) ale niestety nie jestem w stanie (być...
Witam Szukałem ale nigdzie nie znalazłem konkretów wiec pisze. Potrzebuje zrobić odcięcie zapłonu przy wysokich obrotach dokładnie cos około 10 tyś. wiem że trzeba zbudować układ który będzie zliczał impulsy z cewki, ale trzeba to zrobić na programatorze a ja nie umiem programować ani nie mam programatora. Obrotomierz jest na linkę wiec sygnał z obrotomierza...
Witam Szukałem ale nigdzie nie znalazłem konkretów wiec pisze. Potrzebuje zrobić odcięcie zapłonu przy wysokich obrotach dokładnie cos około 10 tyś. wiem że trzeba zbudować układ który będzie zliczał impulsy z cewki, ale trzeba to zrobić na programatorze a ja nie umiem programować ani nie mam programatora. Obrotomierz jest na linkę wiec sygnał z obrotomierza...
Objawy jak w temacie. Silnik D15B2 PB/LPG. Usterka występuje zarówno na zimnym, jak i ciepłym silniku, na gazie i na benzynie, na każdym zakresie obrotów - z tym, że na wysokich mocniej czuć szarpanie i spadek mocy, na niskich da się jechać, mocniejsze szarpanie jest sprawą losową. Raz zdarzyło się, że jazda była niemożliwa - po uruchomieniu silnik...
W ostatnim poscie troszkę się pospieszyłem i nie napisałem dokładnie co się dzieje na 3 filmie. Otóż trzeci film przedstawia obrotomierz po parunastu kilometrach, kiedy zaczyna się 'coś' dziać. Wcześniej chodzi dobrze, jak pokazują pozostałe 2. nawet gdy włączam ogrzewanie tylnej szyby. Dopiero jak 'coś' zaczyna się dziać, to wskazówka opada szybciej...
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
+12V jest jak mierze podłączając pinz ecu do masy a jak ten sam pin podłączam do plusa to jest niecały +1V w miedzy czasie dowiedziałem się się ze na na sygnale do obrotomierza jednak napięcie nie powinno być zmienne i proporcjonalne do obrotów jak pisałem wcześniej próbowałem też podłączyć obrotomierz bezpośrednio do czujnika halla ale dało to raki...
Witam posiadam lagunę z 99r. silnik f9q 716, od samego początku nie działał w niej obrotomierz, poprzedni właściciel też twierdził że jak kupił to już nie działał. Nie działa sam obrotomierz, reszta jest OK, wyciągałem już licznik, czyściłem wtyczki, oraz wymieniłem czujnik położenia wału bo elektryk powiedział że to wina właśnie tego czujnika, niestety...
Witam! Problem jest nastepujący spalanie auta jest zbyt wysokie ok 14 l/100 km do tego traci moc gdy do pokonania są jakieś wzniesienia jest słabe. Podczas zmiany biegów wystepują lekkie szarpniecia, na biegu jałowym jest falowanie wskazówki obrotomierza od 800 do 1000 obr. Podczas jazdy na 5 biegu wskazówka obrotomierza dochodzi do 4000 obr przy predkości...
Witam, chciałbym z góry zaznaczyć ze przestudiowałem wszystkie istniejące tematy na ten temat na elektroda.pl i nie znalazłem odpowiedzi, więc może się wydawać ze pytam o coś co już było lecz tak nie jest (chyba ze coś pominąłem). No więc od początku, zakupiłem obrotomierz firmy "Auto Gauge" wyskalowany do 8tyś obr/m. W skrócie, podłączyłem zgodnie...
Witam serdecznie na wstępie chciał bym z góry przeprosić za być może wystawienie postu nie tam gdzie trzeba, ale jako że jest to mój 2 temat prosił bym o wyrozumiałość i jeśli trzeba przeniesienie go we właściwe miejsce. A teraz do rzeczy. Nabyłem niedawno Motorower Zipp Torros M50 (zdj 1) z zepsutym Obrotomierzem (raczej nie rozbieralny wnętrze zmasakrowane...
Witam, tak jak w temacie. W golfie nie działa prędkościomierz, obrotomierz, oraz świeci się olej. Wszystko jest elektoroniczne (podobno). Po odpaleniu samochodu nie działa nic, ale gdy wezmę na wysokie obroty zgaszę i odpalę, obrotomierz się włącza. Prędkościomierz i olej bez zmian. Stan oleju itd sprawdzany na bieżąco nie bierze oleju. Wcześniejszy...
Dzień dobry, Jak powinien zachowywać się obrotomierz po wymianie Sondy Lambda? W sensie Sonda została wymieniona na nową jakiś miesiąc temu. Jeździłem autem tylko pół miesiąca (Covidowa izolacja), a zrobiłem jakieś 200km. Mniej więcej połowa po mieście na bardzo krótkich odcinkach ok 5 km. A pozostałe na trasie 25-30km. Starą sondę wymieniłem ponieważ,...
niestety to nie o taki program chodziło, coś takiego udało mi się napisać ale nie do końca działa tak jakbym tego oczekiwał. int pinLED1 = 9; // Wybierz pin 9 dla pierwszego sygnału int pinLED2 = 11; // Wybierz pin 11 dla drugiego sygnału boolean signalSent = false; unsigned long startTime; int frequency1 = 315; // Częstotliwość pierwszego sygnału w...
Nie widziałem jeszcze cewki bezrozdzielaczowej w innym samochodzie niż maluch,ale kiedys dawno temu kiedy miałem maluch z zapłonem elektronicznym to obrotomież podłączałem w ten sposób,że na przewodzie wysokiego napięcia z cewki do rozdzielacz nawinąłem parenascie zwojów drutu (ilosc musisz dobrac doswiadzczalnie) jeden koniec podłączłem do obrotomierza...
Moj przdmowca ma racje, pod warunkiem ze jest tam pojedyncza cewka oraz rozdzielacz iskry. Gorzej jesli sa tam 4 cewki lub np dwie podwójne, sprawa sie troszke komplikuje. Inna sprawa ze nie wiadomo jaki sygnal powinien dostawac ten obrotomierz na wejscie. Widzialem takie ktore jako syg wejsciowy braly napiecie wyindukowane w kawalku przewodu nawinietego...
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem?? Tico nie ma wtrysku - ma gaźnik....
Mam ten sam problem z golfem 1,9GTD 92r. Kupiłem licznik od 1,9TDI 97r. Po odpaleniu wskazówka wychyla się na maxa po zgaszeniu opada. Jak po zapaleniu silnika odłącze kostkę od alteranatora to obrotomierz spada na 0, ale pulsuje kontrolka od oleju. Wchodziłem w tryb cyfrowego obrotomierza na przebiegu i widać, że obroty są wysokie i dziwnie skaczą...
Czy obrotomierz szaleje "płynnie" czy wskazówka szarpie ?? Miałem już pare razy przygode z szalejacym obrotkiem w Vectrach (zazwyczaj c18nz) zasilanych gazem Za kazdym razem obrotomierz szalał skokowo, szarpał i za każdym razem pomagała wymiana kabli wysokiego napiecia. Piszez ze masz przepięcia na kablach i bedziesz je reklamował i na twoim miejscu...
cze ja sie z tym juz bawilem i tez go podlaczalem do simsonka awiec ten obrotomeirz podpinasz tak som tam trzy wtyczki + - 1 te pierwsze 2 to napewno wiesz gdzie potpiosc a tom oznaczonom 1 to podpinasz tam pod cewke wysokiego tam pod jeden z kabli jak dobrze pamietam to ma on kolor brozowy z czarnym paskiem a zeby wyregulowac wskazania to musisz rozebrac...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
Ad 2. W. N. - wysokie napiecie. W tym przypadku napięcie idące z cewki na świecę. Ad 3.Ten układ jest na 9V. Świadczy o tym dioda zenera, która stabilizuje napięcie. Lepszym rozwiązaniem byłoby wstawienie tam stabilizatora scalonego z serii 78xx (należy tylko pamietać, że do poprawnej pracy potrzebuje on napięcia o około 2 v większego niż stabilizowane...
Jeżeli przewód idzie z kopułki do cewki to znaczy, że masz zwykły przerywacz!!! i musisz zastosować układ zabezpieczający na wejściu procka ponieważ napięcie w tym punkcie osiąga nawet 350 V. Racja, napięcie na pierwotnym obwodzie indukcyjnym jest b. wysokie. Samochodziarze mówią że to niskie napięcie, ale tylko przez porównanie do wysokiego. Inne...
Witam. Mam zamiar zrobić obrotomierz na ATmega8 i mam dylemat. Zasada programu jest taka. Timer0 działa jako licznik impulsów z silnika. Timer1 liczy sekundę i po minięciu tejże sekundy licznik0 jest mnożony *60 i wyświetla się wynik na wyświetlaczu. I teraz pytanie. Jest to silnik gaźnikowy i w jaki sposób wpiąć się w niego?? wystarczy podciągnąć pin...
Witam. Obrotomierz stoi w miejscu, lub przy wysokich obrotach lekko się niestabilnie wychyla. Jeśli ktoś mógłby mnie z grubsza naprowadzić, gdzie szukać usterki to byłbym wdzięczny.
Witam, maluch chyba nie na obrotomierza? napewno w orginale nigdy go nie było tylko jakieś inne adaptacje. Po co szukacie przerywacza, impuls bierze się z "plusa" cewki wysokiego napięcia. Wyzwolenie iskry w jedno-tłokowcu występuje co obrót wału korbowego. Zastosuj obrotonierz a FSO 125p, trzeba tylko zmienic wartość C kondensatora na wejściu układu...
Witam, postanowiłem zbudowac ten oto obrotomierz na 2-ch scalakach jest to prosta konstrukcja i łatwa do zamontowania w motocyklu :> mam 2 pytania: 1. Jako czujnik mozna nawinąc cewkę na przewód wysokiego napięcia (ten co idzie do swiecy) wszystko ok tylko jak jedną końcówkę podepnę do obrotomierza to gdzie podpiąć drugą?? 2. na schemacie jest układ...
Witam! Przeglądając pewne forum znalazłem ciekawy układ obrotomierza zrealizowanego na diodach LED i na układach LM 3914. Pierwsze pytanie dotyczy kwestii impulsów wejsciowych. Czeskiego nie znam w ogóle ale zrozumiałem chyba piąte przez dziesiąte że impulsy wejściowe pobierane są z cewki w postaci 25 zwojów drutu na kablu wysokiego napięcia idącego...
Witam zadaje pytanie co do obrotomierza w w/w samochodzie Honda CRX 1,6 16v z 91roku w momencie uruchomienia silnika obrotomierz na niższych obrotach podskakuje szarpie w momencie przy gazowania jest Ok gdy jadę na niskich obrotach czuć szarpanie silnika gdy zredukuje i samochód wejdzie na wyższe obroty jest ok świece, kable wysokiego napięcia zostały...
Witam, Miałem w samochodzie zwarcie w instalacji elektrcznej. W jej wyniku wskaźnik temp wody zawyża - po 3 minutach ponad 110C oraz obrotomierz pokazuje tylko przy wysokich obrotach i to stałą wartość: 3500. Prosze o odpowiedz czy jest to do naprawienia? I drugie pytanie - na Allegro sa z skody 1.3 lub 1.6 czy mozna przełożyć cały licznik i czy beda...
schemat do czego ? do owiniecia kabla z obrotomierza na kabel do fajki z wysokim napieciem ?
wie ktoś jak podłączyć obrotomierz w bravo. gdzie najlepiej podpiąć kable. a przewód od obrotomierza należy owinąć nim kabel wysokiego napięcia czy też podłączyć, a jak podłączyć to gdzie i którędy najlepiej go poprowadzić do komory silnika. z góry dzięki za podpowiedzi
Witam. Chciałem zrobić sobie obrotomierz z wyświetlaczem led na procku AVR. Przeszukując sieć nie natrafiłem na nic takiego, jedynie na elektrodzie jest coś podobnego, tylko na wyższym modelu procka i dodatkowo skomplikowany Korzystając z tego i mojej nikłej umiejętności skleciłem program. Podczas pracy wyświetlają się tylko 0 i nie ma reakcji na podawanie...
Okazałem się nadgorliwy ;) Ten model obrotomierza posiada przełącznik na 0,2,3,4,6,8 cylindrów. Podłączyłem go do małego fiata i działa bez zarzutu (max 4,5 tys obrotów/min - czyli podręcznikowo), chociaż wydaje mi się że trochę zaniża ale to nic, efekt jest osiągnięty ;) Dla zainteresowanych: w małym fiacie obrotomierz można podpiąć do cewki zapłonowej...
Witam Od jakiegoś czasu obrotomierz w moim audi źle wskazuje obroty. Słychać, że silnik ma wysokie obroty a na zegarze 2tyś obrotów/m. Preciągnąłem go raz do odcięcia czyli do 6000 tyś to na zegarze pokazało mi 3200 tyś obr/m. nie wiem jak się za to zabrać. Szukałem na forach ale nie ma konkretnej odpowiedzi dlatego zakładam nowy temat. Jak sprawdzić...
Witam. Na wstepie od razu napisze, ze naprawde dlugo szukalem na forum tego, co mnie interesuje, ale nie znalazlem. Wczoraj kupilem zegary od poloneza z onaczeniami "TYP 125 HB 0A 9000". Na plytce z samego obrotomierza jest oznaczenie "K4TB". Otoz chce go przerobic pod instalacje 6v, do simsona elektronika. Po podlaczeniu bez przerobek wskazowka troche...
Witam wszystkich. Posiadam Kawasaki Gpz 500 z 1993 roku. Wczoraj podczas jazdy obrotomierz nagle zaczął pokazywać zbyt wysokie wskazania. Na ucho i oko jest to mniej więcej 2 razy więcej niż w rzeczywistości. Wg. schematu zlicza on impulsy cewki zapłonowej. Znalazłem na forum taki temat Mam pytanie czy przyczyną mojej awarii muszą być te kondensatory,...
Ekran powinien być podłączony od strony układu, co do tego nie ma wątpliwości. Natomiast świecenie diod po odłączeniu zworki oznacza że masz jakiś problem z układami LM. Może jakieś zwarcie ci się robi gdzieś, albo masz zimny lut. Możliwe są różne wersje więc sprawdź płytkę i podejrzane połączenia przelutuj ponownie. Zrobiłem tak jak kolega radził,...
Witam. Obrotomierz w Escorcie 1996 TD pokazuje głupoty, wskazówka wychyla się dziwnie lub w ogóle nie porusza się. Silnik pracuje normalnie na wysokich i niskich obrotach. Od czego zacząć diagnozę usterki? dzięki za podpowiedzi.
troche mało wiadomosci na temat tego obrotomierz jast kilka wariantów. 1.zbiera z alternatora 2.informacja z sterownika silnika 3. tak jak wczesniej tylko komunikacja po multipleksie 4. stary typ ale najprostrzy petla na kablu wysokiego napiecia
Czołem. Sprawa wyglada tak. Mam silnik D7F, pracuje on w ukladzie dwucewkowym - na kazdy dwa cylindry przypada jeden przewod cewki zaplonowej sterowanej z CPU. Samo mocowanie przewodow cewki znajduje sie z lewej strony obok przewodow wysokiego napiecia ( ). Za sygnal nadawany do cylindrow odpowiedzialny jest trzeci i czwarty kabel "liczac od zderzaka"....