Czujnik halla lub słaby kontakt na przewodach od niego.
Zimne luty.
Obrotomierz raz działa raz nie jak rozpoznać że puścił zimny lut Po tym że obrotomierz raz działa raz nie.
Zimne luty lub utlenione piny,chemia i stacja "hot air" na początek(a może i koniec)
Czujnik swoją drogą, ale warto zrobić diagnostykę komputerową na początek, a brak lampki check to najczęściej zimne luty w zegarach, brak obrotomierza zresztą też
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
zimne luty na płycie obrotomierza,standard w roverach
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Wczoraj odpalony silnik/zimny/ obrotomierz działa. NIE ma błędu check. W teście zegarów pokazuje DTC e196. Po podłączeniu kompa pokazuje błąd oczekujący P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego A wadliwe działanie. Ktoś z Was szanowni użytkownicy miał podobne wskazania?
sprawdź punkty lutownicze na silniku obrotomierza często robią się tam zimne luty
B4 to chyba miało już licznik taki jak np. Golf3. O ile nie ma MFA to trzeba rozebrać i zobaczyć czy nie ma zimnych lutów, czy styki silnika napędzającego ten obrotomierz są w porządku. (MFA nie rozbirałem nigdy wiec sie nie wypowiadam). Co do cofania to jak cos to w grę wchodzi wylutowanie pamieci, to jest to zawyczaj SMD i jak się nie umie z tym obchodzić...
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
Nie wiem jak wygląda ten obrotomierz .Być może coś w nim nie kontaktuje,może byc zimny lut.
Proponuje zaczac od sprawdzenia czy w obrotomierzu nie ma zimnych lutow.
Witam, Mam problem z obrotomierzem. Na zimnym silniku wskazówka obrotomierza nie reaguje na obroty, silnik pracuje ok ale obrotmierz nie wskazuje. Jak silnik troche się nagrzeje to wskazówka ruszy ale nie chodzi płynnie. Jak temp silnika podskoczy do 80 st wszystko jest w porządku.. Gdyby ktoś coś na ten temat wiedział bedę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Liczniki są zamienne, nie powinno być żadnego przekłamania. Na pewno nie będzie też problemu z samoczynnym przepisaniem przebiegu. Jaegr jest o tyle lepszy że nie pojawia się problem "zimnych lutów" prędkościomierza i obrotomierza może się za to pojawić ze wskazówką poziomu paliwa. Jeagr jest też lepszy pod tym względem że potrafi wyświetlić przebieg...
Sprawdź zimne luty na płycie licznika głównie na kostkach co do niego wchodzą
Lub licznik dostał zimnych łutów.
Witam Problem był we wtyczce od czujnika położenia wałka rozrządu (delikatnie była przypocona z oleju) po wyczyszczeniu auto śmiga
Mam nowy problem na zimnym nie równa praca silnika
Nagle przestały działać czy wcześniej jeszcze po ogrzaniu się zaczęły działać? Pewnie zimne luty w liczniku. Wymiana lub naprawa zapewne cię czeka. Coś było ostatnio robione w jego okolicach?
Witam, Jeśli kondensator filtrujący 1000uF jest wyschnięty = zużyty z biegiem czasu -> Do elektroniki obrotomierza przedostają się wszystkie zakłócenia, np z przekaźników czy alternatora. W takich sytuacjach obrotomierz będzie zakłócany przy pracy np kierunkowskazów. Jednak najczęstszym objawem nie działania lub wadliwego działania (skakanie wskazówki)...
Dorzucam dwa 2 minutowe filmiki z rzutu na obrotomierz przy zimnym silniku: https://megawrzuta.pl/filesgroup/3c6fed9... I jeden krótszy z podsłuchu jak pracuje na zimnym: https://megawrzuta.pl/download/d0b15900d...
obrotomierz i wskaźnik temperatury czasem nie działają dopuki się go nie "puknie" (zimne luty?) Wskazówki lepią się do kołków oporowych. Problem bardzo znany i omawiany szczegółowo na różnych forach Mercedesa.
Test zegarow w vag. Ale pewnie zimne luty.
Jaka wartość napięcia na końcówce W? Jakie napięcie ładowania? Rozebrać licznik-obrotomierz i szukać zimnych lutów i innych połączeń.
Witam Sprawdziłbym piny przy liczniku czy nie ma zimnych lutów.
Witam wszystkich mam problem z obrotomierzem Massey Ferguson 3060 a mianowicie ; Podczas jazdy rozkręcił się alternator i zginęło ładowanie ,dałem alternator fachowcom i zrobili go ,ładowanie wróciło lecz obrotomierz dziwnie się zachowuje a więc jak kontrolka od ładowania się pali po zapaleniu silnika jak zwiększę obroty to kontrolka zgaśnie ale obrotomierz...
Na ucho to raczej nie słyszę za dużych zmian obrotomierz też w miarę stoi w miarę rozgrzewania się i przechodzenia silnika przez kolejne fazy więc jakoś nic niezwykłego nie widzę. No może raz silna widzę szarpnięcie obrotomierza ale nie słuchać zmiany obrotów.
Wskazanie obrotomierza ma związek z czujnikiem wału? Dlaczego jak jest zimny nie łapie checka. Na wolnych obrotach dość mocno faluje.
Sprawdź [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wątek. Sprawdź też masę i ew. zimne luty na liczniku. Przejechany dystans nalicza poprawnie?
Najprędzej zimne luty na płytce obrotomierza... Standard niestety w starszych autach w swoim Seicento musiałem poprawiać.
Witam. Jestem posiadaczem Chryslera Voyager z 94r 2,5td. Mam problem z ogrzewanie auto te nie grzeje tak jak powinnio , praktycznie wcale nie grzej . Mał moze ktos podobny problem? Druga sprawa to obrotomierz ,kiedy samochod jest zimny np.po nocy i kiedy go odpale obrotomierz nie działa a łdowanie spada , kiedy sie rozgrzeje obrotomierz rusza a ładowanie...
co do obrotomierza, to miałem ostatnio identyczny przypadek w 19. problemem okazały się zimne luty na płytce obrotomierza. może masz to samo. pozdrawiam!
Witam posiadam Iveco Daily 35c11 silnik 2.8 diesel na commonrail, po wymianie sprzęgła auta bardzo ciężko pali niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły, dodatkowo przestał działać obrotomierz po tym zabiegu. Przed wymianą sprzęgła ciężko palił tylko rano na ciepłym silniku nie miał problemów z odpalaniem. Pytanie czy czujnik obrotów wału może mieć...
witam panow nie wiem czy dobrze trafilem ale nurtuje mnie jedna rzecz w moim passacie model b4 1.9 td 94 rok. mianowicie nie wiem gdzie sie znajduje czujnik od obrotow silnika. objaw jest taki ze podczas jazdy czasem obrotomierz pokazuje wartosc zero lub tez w przedziale pomiedzy 2000-3500 wskazowka obrotomierza wpada w drgania. czytalem tu o tych zimnych...
polutuj licznik od środka a szczególnie silnik obrotomierza bo na bank masz tam zimne luty to typowa usterka w tych sprinterach
Witam! Od jakiegoś czasu mam problem: - miga kontrolka oleju, - miga kontrolka układu hamulcowego, - cały czas świeci kontrolka ABS (ABS nie działa), - ASR też nie dział, - obrotomierz nie działa. Gdy samochód jest mocno zimny wszystko jest ok, do momentu jak się rozgrzeje. Co może być przyczyną?
Wrócę do tematu - NIE działa obrotomierz po przejechaniu ok. 10 kilometrów. Dodam, że czujnik wymieniłem na ORI Forda. Wczoraj odpalony silnik/zimny/ obrotomierz działa. NIE ma błędu check. W teście zegarów pokazuje DTC e196. Po podłączeniu kompa pokazuje błąd oczekujący P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego A wadliwe działanie. Ktoś z Was...
Miałem licznik od Peugoeta 406 silnik 1.8 1996r ze skaczącym obrotomierzem, były zimne luty przy nóżkach do silniczka, polutowałem lutownicą grzałkową, zwykłą, nie jakimś antystatykiem i zonk - teraz nie chodzi nic z wewnętrznej płytki czyli z elektroniki - obrotek wskaźnik paliwa, leży licznik przebiegu. Jakie szanse uszkodzenia przez takie lutowanie...
Witam Golt III 1,9 tdi 96r. Od pewnego czasu zaczela migac lampka oleju i i nie dziala obrotomierz. Zimnego lutu nigdzie nie widze w liczniku, wiec nie mam pojecia czemu te dwie rzeczy zaczely w tym samym czasie nie dzialac. Czy to moze miec jakis zwiazek z alternatorem ? prosze o jakas podopowiedz, bo nie wiem co robic.
witam Panowie. scania 114 co może być przyczyną? zegar ciśnienia pierwszego obwodu pokazuje max obrotomierz zawiesił się na 500 obrotów kontrolka ciśnienia świeci nonstop Czy możliwe są zimne luty na płytce licznika?
Sami sobie wszyscy odpowiedzieli, zimne luty - temat zamykam.
Reno Mmegan 1,9 DTI 99r nie pali na źimnym Silnik nie pali z rozrusznika(kręci dobrze) ,wystarczy lekko pchnąć i zaskoczy natychmiast po przekręceniu wału. Czasami gdy włączę zapłon i zostawie tak na paredziesiąt min. To odpala natychmiast(w 20% ). Gdy po przekręceniu stacyjki obrotomierz wariuje (lata od zera na maks)to nie ma mowy o odpaleniu (na...
Miernik pokazał mi - 6.3 Ale co dziwne to na chwile od razu po odpaleniu samochodu jak był jeszcze zimny to chwile obrotomierz działał tzn. powariował i przestał działać. Może to ma jakieś znaczenie?
A tak tylko zapytam czy te 2300 obrotów to na zimnym silniku? Czy jak się rozgrzeje to także?
obrotomierz "zamykasz" na zimnym silniku? czy jak?
może zacznij od zimnych lutów
Temat rozwiązany obrotomierz sterowany jest z 22 pinu sterownika uszkodzeniu uległ sterowni a dokładnie zimny lut na sterowniku.
jesli nic przy nim nie grzebales to sprawdz zimne luty na elektronice obrotomierza i regulator napiecia w zegarach
Zimne luty lub śniedź w kostce?
Na początek sprawdź "zegary" pod kątem zimnych lutów.
Sprawdź połączenia przy desce i czy nie ma zimnych lutów.
Przyczyny szukaj w zegarach a powodem jest USTERKA ( jest zepsuty - zimne luty).
Mysle ze wszystko wtym temacie zostalo powiedziane. Zimne luty czesto sa odpowiedzialne w zegarach VW za chwilowy lub calkowity brak dzilania wskaznika poziomu paliwa, temperatury silnika lub obrotomierza jesli takowy jest. Pozdrawiam.
Wydaje mi się że wina może leżeć po stronie "zimnych" lutów.
Do obrotomierza jest 3pin wtyczka z tyłu zegarów. Sprawdź przekaźnik antyprzepięciowy przy akumulatorze pod kątem zimnych lutów. Sygnał do obrotomierza jest brany z fazy altka(zacisk W).
Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu na oryginały Bosch. Niestety problem aktualny. Zimny silnik odpala, jeździ, tym razem przy około 70C zgasł i nie da się odpalić. Obrotomierz podnosi się, więc silnik obroty widzi. Zdjalem przewód z 1 świecy i iskra jest w momencie gdy silnik nie odpala. To sprawdź sterownik...
Ja podmieniałem czujnik ciśnienia w kolektorze i nie pomogło. Cewkę, świece i przewody mam względnie nowe. U mnie problem występuje tylko gdy na dworze jest zimno. Jak złapie temperaturę pod maską - wszystko wraca do normy. Nie odczuwam też problemów na wyższych obrotach - jak ruszę na trasę to jadę, jak zatrzymam się na światłach to na wolnych obrotach...
Podświetlenie wskazówek jest po podaniu t15/t30 jeśli nie ma podświetlenia wskazówek, usterka jest po stronie licznika obstawiam w pierwszej kolejności brak połączenia diody (zimny lut) lub same rezystory, podświetlenie tarcz jest po magistrali Can (komfortu)
a co to sa te zimne luty :P ??
polecam sprawdzenie gniazd do wtyczek lub zimny lut na płycie
witam. tez mam audi a3 1.9tdi 2000r. wczoraj podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od ładowania, po przejechaniu jakichś 5 km zapaliła sie kontrolka od air bagu oraz abs i po jakichs 10 km auto zgasło i nie dało rady odpalic bo padł akumulator. Po scholowaniu do domu naładowałem akumulator i niby auto odpaliło ale swieci sie kontrolka abs i ładowanie....
Witam Mi w Audi jak nie działał obrotomierz to wina była zimnych lutów, po przelutowaniu wszystko wróciło do normy. Może warto to sprawdzić. Pozdrawiam
jeśli pod maską sprawdzisz i będzie ok to pozostaje ci wyciągnięcie zestawu, sprawdzenie czy kabelek od alternatora ma przejście, no i zimne luty w zestawie - może zbieg okoliczności ale pare zestawów z b3 trafiło mi się na podobną przypadłość
Diagnostyka i test wykonawczy zrób... Być może ma gdzież zimny lut.
Robiłem coś takiego niedawno w diesel-ku . Zimne luty na płytce sterownika obrotomierza (płytka pod obrotomierzem)
Rozbierz zegar,możliwe zimne luty
Zimne luty, uszkodzona instalacja elektryczna, uszkodzenie samego obrotomierza.
Macie zimne luty przy stabilizatorze>Jest on w prawym górnym rogu deski.Dostęp po zdjęciu zegarka albo obrotomierza (zaleznie od wypasu,co kto ma)Albo tam bedzie TCA700Y,wywalic to barachło i wlutować LM7810 (achtung-masa na srodku,wejscie i wyjscie zamienione),albo bedzie tam LM 2940T,może zostać. Co ciekawe-usterka ta jest baaaardzo częsta w samochodach...
Witam. Mam 155kkm przejechane. Ostatnio w aucie wymieniałem pasek rozrządu, świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, akumulator i filtr paliwa. Okazuje się, że nadal mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, z reguły na zimnym. Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci, obrotomierz wchodzi na obroty, ale niskie i nie chce mi...
Opis problemu: - po uruchomieniu stacyjki wskaźnik poziomu paliwa wskazuje maksymalną wartość (pełny poziom paliwa), w rzeczywistości w zbiorniku jest ~1/3 paliwa - wskaźnik temperatury silnika pokazuje maksymalną wartość tak jakby silnik się gotował, w rzeczywistości silnik jest zimny - brak wskazań obrotomierza (cały czas wskazuje 0) Sprawdzona wizualnie...
Ja miałem podobny problem kiedyś jak mi się zrobiło zwarcie w środku akumulatora, po podmianie na nowy samochód zbiesił sie i nie mógł odpalić, po skończonych pomysłach zostawiłem go do rana a rano zapalił :D . Twoje objawy pasują mi do padniętego stycznika -kostki pod stacyjką, upala się poprostu lub padniętego przekaźnika, sprawdź ten stycznik pod...
Ja bym rozebrał i poszukał zimnych lutów
zimne luty licznika
Przy zimnym silnku obrotomierz pracuje normalnie. Po rozgrzaniu silnika zaczyna wariowac, aż w końcu się wyłącza (wsakzówka leży). Inne wskźniki działają normalnie. Co może być przyczyną ? Dodam, że jest to Diesel. Proszę o pomoc.
Najprawdopodobniej jakieś zimny luty na elektronice obrotomierza. Gdy naprawiałem ten sam problem w Passacie - pomogło wyciągnięcie obrotomierza i poprawienie wszystkich widocznych okiem lutowań. Do tej pory działa normalnie (auto sąsiada) więc od tego bym zaczął lecz przedtem - sprawdził bym jeszcze wszystkie wtyki za zegarami ... choć braki np. masy...
Zimny lut na płytce wskaźników. Wyciąg wskaźniki, obejrzyj dokładnie płytkę, czy jakiś element nie "puścił". Popatrz najpierw na stabilizator. Ja mam cordobę 1,4 94r i właśnie jedna z jego nóżek puściła i wskaźniki chodziły kiedy chciały :D
odpowiedz pewnie spóżniona ,ale może byc to problem z zimnymi lutami na elektronice obrotomierza w liczniku
jeśli MOTOMETER to poszukaj na wymianę ale na wymiane sam obrotomierz ? czy moze cale zegary ? Chcialem juz nawet zakupic zegary, ale cena 300zl to nieco duzo, jak za usprawnienie samego obrotomierza :cry:
Witam!! Mam problem z samochodem Audi a4 1.6 benzyna z 1995r. Problem jest taki że nie zaleznie czy silnik jest cieply czy zimny to obrotomierz jezdzi od 900 do 1200 ale nie robi mi tego zawsze. Przejzałem przepustnice i jest czysta, wszystkie przewody powietrze są szczelne. Gdzie szukac dalej? Prosze o pomoc z gory dziekuje i Pozdrawiam! Czekam na...
Witam, skoro do licznika dochodzi sygnał z alternatora to możliwości są dwie: 1 - Puścił nit pod złączem na płycie licznika co jest zmorą w serii 30x0. W tym wypadku wymiana obrotomierza nic nie da. Należy na nowo zanitować płytkę. 2 - Zimne luty na płytce obrotomierza. Przy minimalnym obyciu z lutownicą można poradzić sobie samemu. Trzeba uważać żeby...
Mam Opla Astrę F silnik 16SZ,posiadam dojście do komputera diagnostycznego i nie wiem jaki powinien być kont zapłonu i jakie powinny być obroty silnika .Asterka jest zagazowana (LPG) i jeszcze ze skrzynią automatyczną. Moje odczyty ze wskaźnika obrotomierza na zimnym 1100 po rozgrzaniu że silnik ma 600-650 obr. a kont zapłonu na zimnym silniku był 14,9...
W audi miałem podobny problem raz działała a raz nie, do 2 tyś jakoś pokazywał a po raptownym dodaniu gazu spadał. Pomogło zlikfidowanie zimnych lutów.
Za akumulatorem, za plastikową osłoną, masz taki srebrny przekaźnik. Odpowiada on za zasilanie ABS'u i obrotomierza. na początek wymień w nim bezpiecznik, jak nie pomoże, rozbierz go i przelutuj. Często robią się w nim "zimne luty"
Zimne luty wtyczka awaria licznika jak poruszaj licznikem
Może faktycznie masz takie obroty? spróbuj obniżyć te obroty do 1000 (tak żeby na liczniku 1000 pokazywało) i zobaczysz jak silnik pracuje. A moze na zimnym silniku tyle pokazuje ?
Opel astra g2 1.6/16 nie działa obrotomierz ,nie wskazuje szybkości, paliwa i temperatury, po za tym wszystkie kontrolki działają dobrze działa tez licznik km. zdemontowałem licznik ,sprawdziłem kostkę jest ok. czasem na zimnym silniku działa wszystko ale po kilku km ,znów klapa.
Mi się wydaje że wtyczka od licznika nie jest wepchana prawidłowo albo zrobił się zimny lut,
Na zdjęciach jedyny czujnik jaki zauważyłem to ciśnienia oleju który jest pod filtrem oleju. Świeca płomieniowa ma być podgrzewana kiedy silnik masz zimny i jest od tego kontrolka nad obrotomierzem i jak pamiętam działa na "zapłonie".
Licznik zdemontowałem, wszystkie styki, kabelki poczyściłem. To samo ze stykami na liczniku, zdemontowałem też układy prędkościomierza i obrotomierza i przejechałem stacją lutowniczą luty ( w razie zimnych lutów itd). - Wskaźnik paliwa działa już normalnie - Obrotomierz działa lepiej tzn większośc czasu dobrze pokazuje ale od czasu do czasu zdarza się...
bardzo często występują zimne luty
Sprawdź zimne luty ???
Witam. Mam problem - mianowicie jak jest zimne auto lub po prostu jak dłużej postoi np przez weekend nie działa wyświetlacz. Poza tym - kontrolki, prędkościomierz, obrotomierz, sygnały ostrzegawcze również działają. Mniej więcej po godzinie jazdy wszystko wraca do normy. Ktoś ma jakiś pomysł??
piszę z pomocą może ktoś pomoże :) samochód audi a3 1,9tdi 110km z 2000r sprawa ma sie tak : po odpaleniu zimnego silnika samochód zaczyna szarpać na obrotomierzu widzę ze wskazówka lekko faluje z tłumika leci biały dym po 20s problem znika i jest wszytko ok w samochód był u mechanika i niestety nie znalazł usterki zapłon ok , wtryski ok / przepływomierz...
Zimne luty w liczniku.
Jak sprawdzisz kostki i nie bedzie efektu to zobacz czy nie masz gdzies na plytce zimnych lutow. Pozdrawiam
Może to być zimny lut na płycie albo uszkodzony mikrokontroler 68HC908 (2J74Y) ten licznik ma już naście lat usterek może być wiele ...
Witam, ostatnio miałem bardzo powszechny problem z zegarami w skodzie Octavii 1U, a mianowicie chodziło o niedziałające wskazówki od prędkościomierza, obrotomierza, temperatury oraz paliwa. Znalazłem na internecie że może pomóc poprawienie zimnych lutów, lecz po poprawieniu ich auto zaczęło się zachowywać jakby odpalenie blokował immobiliser i dodatkowo...
Panowie czyżby doświadczenie wszystkich ograniczało się do wymiany motorolki i poprawy zimnych lutów ? Pomoże ktoś ?
zimny bojler zimny dolot zimny termotransfer
scania przełączniki bezpiecznik awaryjnych proteco sterowanie
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Wyłącznik świateł stopu a tempomat w Mitsubishi Lancerze Schemat diody LED migającej w rytm mowy do mikrofonu