Tak zaciąg powietrza do filtra ale ciepłego z obudowy kolektora dolotowego drugi zimny dolot jest z boku.
No jest. Możesz opalarką nagrzać ten termostat i zobaczyć, czy przerzuci na dolot zimny. Dodano po 23 https://obrazki.elektroda.pl/8067661400_... https://obrazki.elektroda.pl/3607216700_... https://obrazki.elektroda.pl/9019889300_... https://obrazki.elektroda.pl/9349044500_...
Stożek daje +10 do rangi pod remizą. Musi byc zrobiony z CAI. Wsadz wklad np. k&n i odetkaj wydech. Potem program na hamowni
Luz zaworów dolot zimny/gorący 0,10 zimny/0,20 gorący Luz zaworów odlot zimny/gorący 0,17 zimny/0,25 gorący W podziękowaniach możesz kliknąć pomógł ;)
na dolocie zimnej wody (poza kotłem) powinien być zamontowany filtr skośny mechaniczny, można by go odkręcić i sprawdzić jak wygląda, ewentualnie przeczyścić
normalnie na znakach widać było że przestawiony o ząbek był na wałku dolotowym Przyjmij do wiadomości, że znaków żadnych ten silnik nie posiada, więc nie jesteś w stanie wzrokowo ocenić ustawienia rozrządu
Dolot 0,25 zimny - (max 40 stopni Celsjusza) Odlot 0,50 zimny - ( -- // --//--//--//--//--)
Wg mnie zbyteczny jest ten "filtr skośny" w obiegu cyrkulacji. Filtr powinien być na dolocie wody zimnej za zaworem kulowym.
Zawór bezpieczeństwa na dolocie zimnej wody, zamontowany za zaworem napełniającym zbiornik.W taki sposób by nie można było go odciąć od zbiornika. A tak między nami-widzę brak podstawowych informacji-nie polecam robić kotłowni samemu.
Cześć, mam pytanie dotyczące Hondy Civic 6 Hatchback 1.4 1999r. Silnik seria, kolektor ssący od 1.6, wtryski i listwa od 1.4, zimny dolot. Przy przyspieszaniu wszystko ok, ale jak jedzie się przy 1500 obrotów, zaczyna szarpać. Wystarczy dodać gazu i jest ok, na luzie jak się dodaje, tak też jest. Nie trzyma równej pracy silnik.
Nigdzie go nie widzę ani w komorze filtra ani w dolocie do filtra i kolektorze, mam problem czy silnik ciepły czy zimny ciągle 42 st.C Zintegrowany z MAP lub MAF.
Zwrotka ciśnienia w instalacji cwu Witam serdecznie Problemem z którym się spotkałem jest cofka ciśnienia ze zbiornika cwu po podgrzaniu wody do wody zimnej. Ciśnienie wody w wodociagu około 4 bar - dlatego zastosowany reduktor Opiszę w krótkim skrócie schemat instalacji który posiadam. Woda zimna: licznik – zawór antyskażeniowy – filtr...
Witam Na dolocie zimnej wody musi być zawór zwrotny, a w twoim przypadku jeszcze na gorącej. Myślę że to brak zaworu na gorącej wodzie jest przyczyną wibracji. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/8098418200_1...
Ta rurka idzie do klapki w dolocie, która na zimnym silniku bierze powietrze z okolicy wydechu by szybciej się zagrzał. Gdy złapie temperaturę dopływ jest zamykany.
w układzie dolotowym Dmuchać dymem z papierosa w dolot. w układzie chłodzenia Zwiększyć ciśnienie (max 1bar) w układzie na zimnym silniku. Na ciepłym problem jest taki że może odparować zanim się zobaczy drobny przeciek.
Odepnij plusa z aku na chwile w celu resetu komputera, zobacz jak na benzynie będzie chodzić. Co za instalacja? Ile nalatane na gazie? Poza tymi obrotami na luzie nie masz problemów podczas jazdy? oczywiście trzęsie się jak zimny i ciepły czy tylko jak zimny? Dolot szczelny masz? Żadnych pęknieć czy klejeń taśmą?
A może masz zamknięty dolot/odlot wody przy samych grzejnikach ? dlatego z odpowietrzenia nic nie leci.
Nie przejmuj sie odrobina oleju. Tak ma byc dzieki ekolorzystom. Silnik odsysa opary oleju ze skrzyni korbowej. Gorace pary zasysane do zimnego dolotu skraplaja sie i stad obecnosc oleju.
Na razie ucho i oko cieszy!!!!!!!Za godzinę sprawdzę . Tzr skręcić czy popuścić ciągnąć w stronę 0-4K ?Robi się chłodno temp w wymienniku rośnie czekać zostawić na razie? Jak się ochłodzi doregylować? Pytanie jak się zachowa jak temp na dworze spadnie a temp w buforze wzrośnie ? Ciśnienie zostanie a temp wzrośnie? Narazie jest wielka delta bo bufor...
To sprawdź czy jak wpsikasz plaka podczas pierwszego odpalenia na zimno do dolotu to też zgaśnie, jeśli nie zgaśnie to będzie wiadomo, że problem tkwi z podaniem paliwa.
Mam taki zawór o ile się nie myle to zawór bezpieczenstwa na dolocie zimnej wody do zbiornika z odejściem na zbiornik wyrównawczy i do odpływu. Instalator powiedział, że jak go zamknę to ciepła woda powinna przestać lecieć z kranu. Ale leci z normalnym ciśnieniem. Po ponownym otwarciu słychać jak woda jest dolewana do zbiornika. Ciekawi mnie co wypycha...
Luzy zaworowe przy zimnym silniku, wartości regulacyjne: Dolot.....0,2 mm Wydech.....0,5 mm Wydech, VEB.....1,60 +0,1 /–0,05 mm Pompo-wtryskiwacze po nr podwozia: 3-4 ścianki śruby. A tak z ciekawości ile ma przelatane ???
ja mam SC 1.1 spi i zauwazyłem ze gdy silnik jest gorący, to znaczy często załącza sie wentylator to widze odczuwalny spadek mocy. Kiedyś jechałem gaźnikowym Renówką 19 i jak sie zagrzał to zwalniał strasznie, nie miał mozy. Wg mnie, zobacz czy chłodnica jest jeszcze w dobrym stanie i jaki olej lejesz bo pod wpływem wysokich temperatur zwiększa sie...
taki GT odejmie ci do setki w wersji S do 2 sekund a spalanie itd.. pozostanie bez zmian Moc w jego pakiecie to 61-65KM spore różnice ze względu na błędy fabryczne(produkcja masowa) Zwiększenie momentu dość znaczne w porównaniu do innych tuningowców, zwłaszcza w przedziale 2000-3500rpm nie ma dziury obrotów. Miałem wykresy z hamowni ale zgubiłem gdzieś...
U mnie jest tak, że jak jest zimne i wleję strzykawką bezpośrednio benzyne do dolotu pali na dotyk. Może pompka paliwa?
Witam jest to kawałek blachy lub daszek przyspawany nad dolotem zimnej wody.Taki chwyt marketingowy.
Książka podaje: Wydech - 0,45 (+-0,05) Dolot - 0,25 (+-0,05) Pamiętaj regulować na zimnym silniku.
A może zabrudzony dolot? Czy takie zapowietrzenie paliwa powinno być widać na pomiarze ciśnienia przez sterownik?
Chcialem sie zapytac jak to jest z zimnym i cieplym powietrzem dla LPG. Gazownik na reguatorze powietrza (tuz przed filtrem) zablokowal mi klapke doprowadzajaca zimne powietrze zza lampy, zas cieple powietrze znad kolektora wydechowego (zdjeta rura laczaca) zostalo przydlawione z 6cm sred. do 2,5 cm srednicy. Na tym przydlawieniu silnik chodzi miarowo,...
Prawda? U mnie byłaby to przerwa na pomiarze temperatury, i nie tyle przerwa, co brak dobrego kontaktu - "chłodzenie" później pokazuje 48C W dolocie podobnie zimno, więc może to tylko brak kontaktu, jeśli czujniki mają wspólną masę. Bo to chyba dwa czujniki?
Zimne powietrze jest lepsze, bo jest go więcej. Możesz zasłonić, ale silnik będzie kulał zimny, a kosmicznych przyrostów mocy też się nie spodziewaj.
Jeśli na oryginalnym dolocie ale bez zaślepiania otworów jest dobrze to bym tak zostawił, prawdopodobnie działają one teraz jako upust nadmiaru powietrza z puszki filtra a zimne powietrze i tak swoja drogą jest pobierane przez oryginalny dolot.
Jeżeli przy zimnym silniku i ciepłym jest taka sama temp. w dolocie to należy się temu przyjrzeć.
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Na zimno, dolot 0,10-0,30 i wydech 0,15-0,35.
1. Powrót podłogówki cyrkuluje przez bufor, więc jeśli tylko pompa pokona opory to da rade 2, Nie znam tego kotła :) 3. DObrze. Ale pamietaj, że "bu pass" musi dotyczyć i powrotu i zasilania 4. Skoro chcesz robić układ zamknięty to niw musisz do wężownicy. Jestem przeciwnikiem tego rozwiązania ja bym zrobił na otwartym do wężownicy 5. Montujesz to na...
a cos grzebałes w aucie
Generalnie chodziło o to co i tzok napisał. Lewe powietrze w dolocie. Zimny łapie a jak się zagrzeje to coś się rozszerza i uszczelnia. To i mu się poprawia....
Opel nie jest to bułka z masłem do diagnozowania jak widzisz , ja bym zaczął od pomiaru kompresji na zimnym. Po kilku obrotach uszczelnia się olejem i już jest ok. Dodano po 58 Jak jest zablokowany w pozycji otwartej to ma wpływ na rozruch bo daje lewe powietrze z wydechu Jak egr się zablokuje to wali ci zimny w dolot jak na gazie.
Więc od czego mam zaczac? Od sprawdzenia podciśnienia w kolektorze. Wykluczysz w ten sposób dziurę w dolocie. To najtańsza metoda.
Ok. To gdzie szukać problemu zimnej wody? Czy może to być np.w dolocie wody ciepłej do termy, czy możliwe jest ze tam zebrał się syf z grzejników np.
Zrób adaptację na zimnym silniku.
Sprawdzić czy jest odpowiednie ciśnienie wody na dolocie. Czyli: - czy na pewno jest pralka podłączona do zimnej wody (różne cuda się zdarzają) - Odkręcony do końca zawór wody, - wąż dopływowy fabryczny, niepozaginany, nowy! sprawdzić czy pralka na nim nie stoi. - filtry nie są pozapychane. W ostateczności wrzucać proszek bezpośrednio do bębna, jeśli...
Od dolotu ? przypuszczam że puszczało ci z pod pokrywy zaworów przy kolektorze dolotowym , tak ? . U mnie wyciska olej z pod kolektora ssącego napewno nie puszcza z pod pokrywy , olej przy wtryskach się zgadza . Wszystko jak na razie wskazuje na zużyte pierścienie jednak zastanawia mnie to ze auto zachowuje się normalnie nie ma żadnych objawów . Słyszałem...
Kolego Technics , tam jest jedna cewka na cylinder i jest ich sześć , ich bym zostawił w spokoju. Jedynie ustawił odstępy elektrod na świecach 0,7 mm. Podmienił bym przepływomierz , jest mechaniczny , oraz sprawdziłbym zawór obejściowy wolnych obrotów i szczelność dolotu od przepływki do przepustnicy.
Na zaworach reguluje się luz. Więc na zimnym silniku: dolot - 0,10 mm a wylot - 0,25 mm.
Uszczelki papierowe dobrze jest nasączyć olejem ale raczej teraz już takich nie robią i powinny być wulkanizowane. Jest jeszcze opcja że przerobiłeś dolot przed gaźnikiem i membrana w gaźniku nie podnosi iglicy bo podciśnienie jest za małe. Na zimnym idzie jak rakieta bo ssanie działa. Spróbuj na włączonym silniku lekko zakryć dolot ręką i ruszać manetką...
W sprawie dolotu: Klapa ciepło zimno zrobiona, poklejona jak fabryka. Założyłem nawet zwężkę w dolocie zimnego powietrza takiej średnicy jak jest fabrycznie, a której nie miałem. Oczywiście musiałem deczko skorygować LPG.
Pewnie że się da. Dobre pompy to grundfos. Najlepiej z automatycznym regulatorem mocy. Pompa sama dobiera obroty w zależności od potrzeb, co daje też oszczędności w zużyciu energii. Koszt jakieś 400-700 zł. Opcja inna to krajowa pompa z Leszna firmy LFP. Moc 100W (cena jakieś max 140 zł) jest dla większości układów z zapasem. Pompa ta ma mechaniczny...
A to się zmieni że może gaz leci w dolot i wzbogaca mieszankę. A może wtrysk leje, może MAF a może bulbulator same wróżby. Dlatego potrzebna diagnoza. Sprawdzić trzeba parametry jak sondy ,korekty,MAF , itd. Nie wiem co to czujnik przepływu powietrza. Zawsze myślałem że to MAF ale chyba sie nie znam.
rozpylacze dobrane do silnika uruchamiany bez odprężnika świec nie posiadam, ale grzałem do dolotu
Czesc, regulator ciśnienia paliwa? czy to jest ten co jest na common railu czy chodzi o slynny zawor na pompie? Generalnie jak jest zimny to nie jest tak zle bo to raczej pisali ze moze byc zawor CSV na pompie. Jak jest cieply i jest dluzej na wyzszych obrotach to po zejsciu z gazu (np na swiatlach) gasnie. Odpala bez problemu i znow jest ok. Czasami...
Grupa bezpieczeństwa CWU na dolocie zimnej wody do zasobnika z sieci. W cyrkulacji CWU bardziej chodzi o komfort niż oszczędności. Sam decydujesz czy wolisz ciepłą wodę od razu po odkręceniu czy wolisz poczekać pół minuty.
Dolot Ciepłe zimne powietrze i otwieranie. Zimy silnik chwilkę na biało rzuci bo jest niska tempratura spalin i dawka rozruchowa idzie. Czy nie ubywa oleju w misce? Czy na rozgrzany tak samo?
Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Nie powinno, wężyk doprowadza podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa który w tym przypadku jest nieszczelny i do wymiany Dodano po 1 Dobrze myślę że to coś potrzebnego do rozruchu na zimnym silniku? Nie, służy do regulacji ciśnienia paliwa
Nic nie próbowaliśmy z odcinaniem zasilania. Jak kolega wróci dzisiaj z pracy to możemy spróbować to zrobić i zobaczymy jaki będzie efekt. Jeżeli chodzi o ten patent z zagiętą rurą, to musi być ona taka długa, czy nawet jak będzie miała tylko 15cm to wystarczy aby była odwrócona o 180° i będzie dobrze? Chodzi mi tu głównie o to aby silnik łapał krótkim...
Najpewniej pokrywa zaworów ma uszkodzony separator, częsta usterka dowolnego 1.9 TDI z ostatniego wypustu, zamienniki raczej marnej jakości nawet, jak wykosztujesz się kilka stów na średniej jakości Febi to po kilku miesiącach problem najpewniej powróci. Na start robisz rozbiórkę dolotu i generalne mycie, wymień sobie od razu uszczelki i oringi na rurach...
Przyczyną jest prawdopodobnie zużyta membrana w zespole wodnym. Filtr wody znajduje się w dolocie zimnej wody do tego zespołu. Mogę się domyślać, że ta śruba od dołu o którą Ci chodzi to korek spustowy z zespołu wodnego. Zamieść foto to można będzie konkretnie odpowiedzieć.
Dla porządku zamykam temat - mieliście rację, wskazanie jest prawidłowe. Na zimnym silniku temperatura w dolocie zbliżona jest do temperatury otoczenia, a potem rośnie razem z temperaturą silnika. Sprawdzałem kilka razy po zgaszeniu auta termometrem laserowym i wskazanie czujnika jest zbliżone do temperatury kolektora dolotowego :)
polecam http://grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm Generalnie im dluższy dolot tym "dól" gorszy. Uważam ze najlepiej zrobić osłonę od kolektora i dolożyc kawałek rury aluminiowej (takiej od wentylacji) żeby na stożek dmuchało zimne powietrze.
Pompa dodatkowego powietrza wydaje dźwięki podobne do odkurzacza ale bez przesady, Dokładnie, i jest to element który jest zaznaczony na zdjęciu. a jaką funkcję spełnia ta dodatkowa pompa powietrza w silniku??? Głównie to powstała aby kilku ekologom wpadły premie, a teraz ludzie muszą się z tym męczyć. W teorii ma na zimnym silniku wtłoczyć powietrze...
Witam wszystkich zmotoryzowanych na tej stronie pisze na tym forum ponieważ posiadam fiata bravo 1.8 gt i chciałem zamontować w nim dolot zimnego powietrza chciałem zapytać czy ktoś z forum ma mniej więcej wiedzę jak zbudować i zamontować dolot zimnego powietrza i czy to będzie miało jakiś wpływ na osiągi tego samochodu i czy muszę grzebać w komputerze...
Jak nie zdjąłeś dolotu, jak zdjąłeś?? Może miałeś na myśli kolektor dolotowy ?
To znaczy ja domyślam się ze wieje i następuje cofka jak wentylator nie chodzi. Bo cały czas nie chodzi przecież tylko czasami chyba? Brak po prostu dolotu
To nie jest żadna gafa :P Zimny silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę by mu ułatwić rozruch i pracę w takich warunkach. Kiedyś w gaźnikach miałeś taką wajchę którą włączało się ssanie ręcznie, a dziś robi to sterownik na podstawie informacji o temperaturze. Co do "termostatu w dolocie" to też takie patenty były stosowane. Niektóre auta mają dodatkową...
Zdarza się że pompa już ma dość. A ja z luzem turbo? Czy wirnik zimnej strony nie wyjedzony? Odepnij dolot do turbo i zajrzyj może turbo już ma dość.
Po przeprowadzeniu pełnego remontu silnika udaj się do skp na analizę spalin.:) Dlaczego nie diagnostyka sondy lambda, nieszczelności dolotu/wydechu?
Błędy są drugiej sondy więc są nieważne. Nie zawracaj nimi sobie teraz głowy. Druga sonda bada sprawność katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Rob pomiary na rozgrzanym silniku. Wystarczy psiknąć plakiem w dolot i już widać wszystko na pierwszej sondzie. Jak nic nie wskaże to jest do wymiany, później dalsze poszukiwania. Pierwsza sonda musi...
wjazd kamerą inspekcyjną w dolot i cylindry wszystko wyjaśni
Skoro zdjęli dolot powietrza na zimnej stronie turba, to powinno być widać czy wirnik się kręci po rozruchu i czy wtedy też puszcza sadzę.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... poczytaj to. Stary , pisz dokładnie - co znaczy wzrośnie powyżej 1V ' - i tak stoi , czy oscyluje, może miernik do kitu. Nieszczelność wydechu / przed sondą / ma znaczenie . Z kupnem sondy daj sobie na razie spokój. Sprawdź dolot , czy nie ma fałszywego powietrza i jeżeli masz możliwość sprawdź spalanie.
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Łożyska główne: Jeśli M14 - 80Nm+180* jeśli M16 - 100Nm+90*. Łożyska korbowodów: 35Nm+150*. Luzy zaworów (na zimno): dolot - 0,25mm wydech - 0,5mm.
Jedyna czynnoscia jaka musisz zrobic to wyregulowac GAZ. Kasowanie adaptacji to szczegół. Dodano po 44 Jest tez opcja ze wtryski lub reduktor popuszcza ci w dolot.
Witam. Na początek musisz namierzyć i sprawdzić czujnik C.W.U. (ciepłej wody użytkowej ). Jeżeli z prawej strony jest dolot zimnej wody to będzie 3 z tego zdjęcia. Odłącz kocioł od zasilania i odłącz przewody od czujnika.Sprawdź go miernikiem na przejście, w momencie puszczenia na baterii ciepłej wody styki tego czujnika powinny mieć zwarcie, zamkniecie...
Tak jak pisałem sprawdź przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego przełącza Ci na gaz, szczelność dolotu, wylotu. Kiedy ostatni raz wymieniałeś filtry od gazu fazy lotnej i mokrej?
nie wiadomo czy LPG nie popsuło mapy PB i stąd takie błędy wyskakują. bo nie wiem czy możesz zresetować mapy ECU PB Odłączasz aku. na 0,5 h- dla pewności dłużej. Uruchamiasz zimny silnik na Pb , zostawiasz na wolnych obrotach do uruchomienia wentylatora chłodnicy. Bez gaszenia , przejechać się trochę. Masz reset. Warto spróbować . Pozdrawiam.
Przez to skrócenie dolotu silnik zasysa ciepłe powietrze, a to wyraźnie zamula przy zasilaniu gazem. Może uda się dosztukować kawałek dolotu tak, żeby silnik zasysał zimne powietrze, ale żeby uniknąć dmuchania w dolot podczas jazdy, np z wnętrza zderzaka, z wnętrza nadkola itp.
Czyli teoretycznie gaz można wykluczyć. W takim układzie musisz sprawdzić czego mu brakuje. Na zimnym silniku napsikaj plaka w dolot. Odpal. Jak odpali za pierwszym razem to poszukamy usterki.
Dolot i podciśnienia posprawdzaj na początek. A te obroty miałeś wyższe, czy cały czas są takie niskie i po prostu chcesz je podwyższyć?
Grzybek czyli główka od krokowca - różnie są zakończone (ta metalowa końcówka) co byś nie zakładał jakiś innych bo pewnie coś nie bedzię działać poprawnie. Niektóre są do stożka a nie które są ścięte. Taki grzybek też w egr jest oczywiście bo to on zamyka/otwiera przepuszczanie spalin tak jak przy krokowcu ilośc powietrza. Może stożki się gdzieś sprawdzają...
Tak pracuje jak odłącze wąż dolotu Czyli normalnie.
Widzę że kolega nie pisze o błędach na ecu. Więc przyczyną mechaniczna będzie. Trzeba sprawdzić jak wygląda szczelkość dolotu i sterowanie ciepłe zimne. Kiedyś myślałem że niema to znaczenia ale po ostatnim mrozie jak klapka ciepe zimne zastygła to też zacaoal falaowac. Naszukalem się i jak się rozgrzał przeszło rozebrałem pokrywkę filtra a tam klapeczka...
Gdybyś rozbierał zawór to NIE DOTYKAJ papierem ściernym elemetu ruchomego ze środka zaworu. To jest cynkowana stal, gdy zedrzesz ocynk to będzie migiem rdzewieć i zawór się zatrze. Z moich osobistych doświadczeń przyczyna takiego zachowania - problemy z zapalaniem na ciepło - to zalewanie, efekt dużej prężności gazowego LPG. Parownik ma ustawiony stały...
Daj kilka razy zapłon bez odpalania ,tak pompa paliwa dobiła ciśnienie paliwa (słychać jej pracę). Dwa jakie wartości pokazuje szczególnie na zimnym gdy jest problem z odpaleniem czujnik temperatury płynu oraz powietrza w dolocie.
Zastanawiam się czy to nie słynne blaszki, ale dzieje się to tylko na zimnym silniku dlatego raczej je wykluczam. Wcale ich nie wykluczaj, tylko tam zajrzyj i przynajmniej zlutuj jak jeszcze tego nie przerabiałeś i sprawdź też przy konektorze TPS czy przetarć jakichś nie ma itp. Tym bardziej jeżeli pomagają resety na kilka dni, więc to typowe objawy...
Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu. W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji...
Dolot poskładałeś ?bo jak nie to tak będzie.
A ja jednak stawiam na czujnik temperatury. Wszystko pasuje, motor zimny - a czujnik mówi że ma 20 stopni... Uboga (jak na zimny silnik) mieszanka powoduje strzelanie w dolot... Podgrzeje się nieco i dalej już prawidłowy skład to wszystko oki..
Wymieniłem sonde na nową. Zaczął pojawiać się błąd nr 45 - mieszanka zbyt bogata. Po uszczelnieniu dolotu (żeby nie łapał ciepłego powietrza, zawór ciepłe/zimne w dolocie mam wywalony), wciąż to samo. Uszkodzony okazał się zawór EGR (lub sterowanie nim). Podejrzewam, że pchał za dużo spalin do komory spalania, więc było za mało powietrza i nie spalało...
Masz dziurę w dolocie.
W moim EL-u też tak mam (wydech przelotowy, lekkie koło zamachowe, planowana głowica 2mm oraz poszerzone i wypolerowane kanały dolot i wydech, przestawiony zapłon). Gdy spuszcze gwałtownie moge z gazu a następnie dodam też gwałtownie to również mi strzeli w wydech.
Sprawdz Ty szczelnosc kolektora dolotu...
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
0,04 - 0,05 V - tu szukałbym przyczyny, uboga mieszanka na zimnym silniku sprawdź dolot zrób czyszczenie i adaptacje przepustnicy. Sprawdź świece i czujnik temp. Najlepiej go sprawdzisz vagiem można sprawdzić jakie parametry podaje w czasie pracy i podgrzewania się silnika.
Masz wysokie map tak jakbys mial nieszczelnosc dolotu.
Peugeot 407 2.0HDi RHR Siemens brak mocy i pomysłów ;) Dolot szczelny, przepustnice ciepłe/zimne niepoobrywane, chodzą ok, EGR zaślepiony, wydech drożny (screen z pomiaru ciśnienia różnicowego), podciśnienie sprawdzone i szczelne, wartość wymagana i rzeczywista położenia sztangi pokrywa się niemal idealnie. Turbo późno wstaje (wykres), auto jest mułowate....
Silnik chodzi równo? Na zimnym i ciepłym? Ja bym zaczął od szukania nieszczelności w dolocie.
Nie tyle lepszy co jakby z natury projektowany do amerykańskiej motoryzacji. Który konkretnie model to nie poradzę, nie orientuję się. W Polsce IMPCO to egzotyka. Na obrazkach widziałem modele mikserów, które montuje się w miejsce gaźnika, zamiast niego. Blos, jeśli nie wiesz jak wygląda, wpisz sobie w google: Blos BRC i będziesz miał do oporu o nim....
Robimy co możemy. Sprawdzamy wszystko po kolei. Czujnik na dolocie przy filtrze powietrza tez swiruje. Pokazuje 40 stopni czy ciepły czy zimny. Będziemy teraz sprawdzać okablowanie a jak to nie pomoże = nowe czujniki bo niestety nie mam nic na podmianke.
dolot citroen peugeot dolot zasysać dolot
skrzynia automatyczna dodge zaciskać linek źródło stałoprądowe
przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi przyrządy pomiarowe instrukcje
Jak połączyć telewizor z magnetowidem? SCART, RCA, RF Podłączenie radia Eunavi w Skoda Octavia 2 2004